Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Polské Pendolino má moc dlouhý „čumák“ a musí jezdit pomalu

Polské Pendolino nebude jezdit 250 km/h ani v Polsku, ani nikde jinde. Chybí potřebná trať. První vůz má navíc příliš dlouhý „čumák“, takže se někdy nevejde na trať. Naši severní sousedé sice hýří optimismem, ale hrozí, že vlak podle plánu na trať nevyjede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e34t42r 51U30l81l47m70a41n82n 2157328187102

Tak já nevím, co udělal Alstom špatně. Postavil v Polsku špatné tratě? Jak chtějí vyhrožovat výrobci za svůj vlastní bordel?

+7/0
1.7.2014 13:53

K45a63r25e65l 44V67a70c30h43u32t 9523722469773

Polské vlaky mají příliš dlouhý čumák... ty francouzské zas příliš velkou šířku... ;-) ... chyby se holt stávají i ve velkých projektech!

+2/−2
1.7.2014 12:30

K11a12r87e30l 87V82a44c80h75u57t 9773312609113

... u nás zase padají podepřené mostní konstrukce! :-/

+1/0
1.7.2014 12:31


J89i57r97k60a 62D77v35o80ř91á95k 4855590893198

Jojo, také jsem si vzpomněl na Francouze. Připadá mi to dost podobné - infrastruktura nesplňuje ty normy, které byly nahlášené výrobci vlaků. Ve Francii se k tomu ale postavili chlapácky. Konečně provedou rekonstrukci těch zastaralých nástupišť, kterou dlouhá léta slibovali a odkládali. Jak to bude s polskou infrastrukturou se v článku nepíše, předpokládám že popsaná opatření budou jen dočasné (;-D) provisorium.

+4/0
1.7.2014 15:35

D97a56n44i68e62l 62K81r12o44n87e21r 7624284436887

Jo, taky mam problém s tim velkym nosem...ale na trat se zatím vzdyky vesel...;-)

+7/0
1.7.2014 10:51

K86a89r49e69l 41V42a94c74h85u24t 9383522299203

A co dveře od auta? ;-D ... Tam všechno OK?

+1/0
1.7.2014 12:33

D90a43n38i91e35l 82K28r22o18n67e97r 7294864226207

tam uz to trochu dre....

0/0
1.7.2014 12:34

J49i10r59k90a 90D14v15o45ř88á58k 4765130813588

No vidíte, a pak se někdo otírá o Jihomoravský kraj, že chtěl vlaky s dveřma 150 cm.;-D

0/0
1.7.2014 17:04

J54o34z20e62f 91D52u53h81a70c91e60k 7701730813810

myslim ze by ste mali zalozit webove stranky www.zatackynazeleznicnitratineexistuji.cz

+4/−2
1.7.2014 10:19

J22a54n 81S64a45l24o78m60o37n 4159850961485

Vy z toho máte docela mindrák, ale věřte mi, že 90% lidí je absolutně šumák jestli se na železnici říká oblouk a kolejím říká železniční svršek. Prostě to má většina lidí u lidského spodku ;-D.

+7/0
1.7.2014 16:03

J43a58n 78S45a62l63o43m86o66n 4949680651665

Jo a jen tak mimochodem, já se doma také nevztekám když na mě mamka volá že bouchly pojistky, ale klidně jdu a ten jistič který vypadl prostě zase nahodím ;-D.

+3/0
1.7.2014 16:11

J66i55r43k36a 43D81v35o20ř28á48k 4835550583228

A proč? Není vůbec nešikovné podle použitého názvosloví občas rychle rozlišit lidi co o tématu ví málo od těch co ví trochu víc.

0/0
1.7.2014 16:13

M97a78r84t22i30n 17N73e61r43m30u96t 9357577278499

hele chytrolíni, zase si myslíte, že když znáte nějaké slovo v oboru navíc, jste něco extra, přitom tím jen odkrýváte svou omezenost. Stejná situace je totiž i v silničním stavitelství, tam v projektech taky zatáčky nejsou, ale oblouky. Jenže silniční šotouši jsou vyhynulým druhem... Takže až budete chtít založit stránku www.zatackynasilnicnichkomunikacichneexistuji.cz, potom se k vám přidám a spolu můžeme vykřiknout "Myslím to upřímně!"

+2/0
1.7.2014 18:25

T42o17m12á20š 33K12n32a58i93f29l 6153250437890

vlhké sny redaktora.

0/−2
1.7.2014 9:41

P72e18t29r 43N53o42v38o26t22n14y 3229222389172

?

+2/0
1.7.2014 9:47

T93o59m55á23š 50K20n87a55i82f88l 6713220547560

to byla reakce na jiný příspěvek ... který se pozastavoval nad tím pindáním o tom, že poláci si pendolina kupují proto, aby nás předehnali ... či co to bylo.

0/0
1.7.2014 9:51

J27i86r17k62a 49D97v15o78ř54á10k 4255940963968

To nějak nemohu najít...

0/0
1.7.2014 16:13

T20o72m24á34š 86K58n20a64i86f75l 6313960407870

Je tobv clanku v tom boxiku...

0/0
1.7.2014 16:17

J65i13r67k57a 93D34v31o54ř83á19k 4645240153558

Jo, je to tam.:-) Ale už jsem to někdy slyšel, myslím že to nevymyslel redaktor, ale že to byl nějaký argument polských příznivců té koupě. Myslím příznivců v ředách objednavatele a politiků.

0/0
1.7.2014 16:28

D55a23n 89M44a20c74h47o35l94d45a 8617102404402

teda nevim koho chteji v Polsku predehnat. Jejich zeme je x krat vetsi nez CR, tomu odpovida i vetsi objem obednanych kusu. NAvis u nas Pendolina jezdi uz asi 8 let a nyni se nasadily RailJety, Elefanty, RegioNovy atd. O tom se jaksi Polakum ani nezda. Me by spise zajimalo na jake trasy chcou ty jejich zihadla nasadit.

+7/−2
1.7.2014 9:17

J51a66r27e18k 11K43a21l37i48v13o85d50a 7696503771926

Prioritně tady   http://cs.wikipedia.org/wiki/CMK 

Jinak tady je více   http://www.rynek-kolejowy.pl/52944/11_par_pociagow_pendolino_do_krakowa_10_do_trojmiasta.htm

0/0
1.7.2014 9:40

J95a59r40e78k 75K83a50l53i60v78o28d77a 7716223411346

Ještě bych přidal...   http://www.youtube.com/watch?v=c5YvC6iQhcc

http://www.youtube.com/watch?v=8CAT89S2t1I

0/0
1.7.2014 10:03

D23a41n 52M47a16c14h21o84l28d73a 8867572684142

pry je to jejich nejlepsi trat. Nevim jake maji omezeni atd. ale Varsava -  Katowice udelaji se svym nynejsim nejlepsim vlakem za 3,5 hodiny (250 km), proti tomu nas obycejny rychlik (coz je stejna kategorie vlaku co jede v Polsku) Bohumin - Břeclav udela 200 km za 2 hodiny a to ma i více zastávek.

+5/0
1.7.2014 10:35

J58i25r80k48a 58D79v60o57ř28á33k 4835490493298

U nás jsme byli rychlejší, v Polsku nastane pravděpodobně v tomhle "zlom" až koncem roku a právě s tímhle pendolinem. A pak už je hned tak nedohoníme.

A ten váš rychlík, to jste si teda našel specialitku! Jede jen jednou a to v noci kdy není problém jet rychleji, a má poloviční počet mezizastávek než EuroCity.

+1/0
1.7.2014 16:24

D23a35n 85M63a96c96h64o91l72d48a 8957982974522

Nekecejte je to Silesia, jede pres den z Warsavy do Villachu. A ty casy jsou z Idosu a sedi, jede jeden a ten samy vlak. Nejsou v tom pocitane casove mezery v Bohumine a Breclavi, jakozto hranicnich stanic. A nez oni nas dozenou to bude trvat hodne dlouho

0/0
1.7.2014 23:03

J35a39r59e26k 20K90a54l21i86v45o34d30a 7346113331106

Tak to můžu potvrdit. Na tomhle videu to dělá Polonia za necelé dvě hodiny, a to ji ještě táhne Turboperšing 362, který má maximálku 140, takže ani nevyužívá možnosti tratě, která je většinou na 160. http://www.youtube.com/watch?v=V1fLouNN0eQ

0/0
2.7.2014 7:32

J89i76r43k96a 13D88v98o58ř81á84k 4765650523418

Omezení té trati je takové, že tu trať v 70. letech postavili fyzicky na 250 km/h ale na takovou rychlost tehdy nebyla zabezpečena. Pak zchátrala jako v Polsku všechno. Teď je opravená a tuším zabezpečená na 160 km/h a od prosince bude na 200 km/h, ale Poláci nemají nic čím by mohli tak rychle jezdit. Přesně opačný problém než máme u nás.;-D

0/0
1.7.2014 16:37

D51a59n 80M17a32c87h72o67l38d57a 8737112474502

Divne ze ten samy vlak ktery jede usek Warsava - Bohumin pak pokracuje na Viden a v useku do Breclavi jede 160 km/h. Ten samy vlak v Polsku tech 160 jet nemuze, kdyz ma trat na 160? Trochu divne ze

0/0
1.7.2014 23:05

J39a76r71e62k 67K71a58l28i64v11o49d45a 7406113441356

Jak to že nemají? PKP Intercity má 10 Taurusů s maximálkou 230....  Tady už testujou 200 km-h na CMK.  http://www.youtube.com/watch?v=dFmFhTiskf8

0/0
2.7.2014 7:47

F23i87l68i54p 92S73i49r27o77t45e36k 9322479842321

Doporučuju návštěvu Polska a asi se budete hodně divit. Už se nepíše rok 1990, kdy jsme se mohli na Poláky vytahovat, dnes se akorát můžeme stydět, jak jsme náš náskok prohospodařili. Zvláště doporučuju srovnat firmy Pesa a Škoda Transportation.

+1/−3
1.7.2014 10:12

P12a50v58e29l 14V22e23t96e79š82n32í93k 7795678865577

Jel jsem asi před 3 lety do Krakova a opravdu jsem se divil. Cestování jako u nás tak před 30 lety. Rychlík ploužící se krajinou, občas zastávka u semaforu někde mezi poli.

Když potom přesednete v Havířově na rychlík po naší koridorové trati, tak je to skok o 2 generace dál.

+7/0
1.7.2014 10:25

J71i32r13k44a 85D41v92o56ř64á37k 4545840323458

Když pojedete za Katowicemi na Varšavu, je to také už někde jinde.

0/0
1.7.2014 16:53

D36a79n 79M77a46c94h80o80l40d22a 8987892874702

da se rict ze v Polsku skoro ziju, jejich EC jezdim kazdy tyden. Mam zkusenost i s jejich osobakama z doby Franze Josefa.Takze ja se nedivim a nerikam ze v Polsku je vse spatne. Ovsem jejich zeleznice je neco strasneho. U nas mame Pendolina, RegioJety atd. Jejich nejlepsi vlaky  u nas jezdi na treba na trase Bohumin - Breclav. O regionalnich spojich se ani nebavim.

+6/0
1.7.2014 10:28

P69a79v68e58l 90D86e64u10t43s50c46h 8692569111639

No, zrovna železniční doprava je v Polsku opravdu na mizerné úrovni, tam se vytahovat můžeme. ;-)

+2/0
1.7.2014 11:18

A76n67t38o74n44í56n 51H24o11l31í90k 8757893914900

Uf, to je uleva. Ja povazuju za uspech nasi zeleznice, ze uz nemame paru. Ale asi to je prilis krute, a zavinene par navstevama Japonska ..

0/−1
1.7.2014 15:03

J44a95n 53S31a85l83o67m94o92n 4459800361465

No, s tím že naše tratě byly povětšinou stavěny za C a K monarchie prostě už nic moc nenaděláme a hodně místa pro napřímení tratí také není. Snad jen ty jednotky co na tratích jezdí by se hodilo modernizovat, ale to stojí dost peněz a je potřeba platit hodně peněz managmentu a také zlaté padáky :-). Mimochodem na Karlovarsku a Chomutovsku začaly jezdit Regiosharky a jsou docela fajn.

+2/0
1.7.2014 16:06

J38i41r75k47a 78D27v62o53ř70á25k 4535240273658

Ano, te to příliš kruté. Naše železnice se od 70. let celkem slušně elektrizuje a narozdíl od Polska (jestli se tam něco v poslední době něco nezměnilo) už jezdíme 160 km/h.

Ovšem po návštěvě Japonska to jistě vnímáte jinak, když se tam od 60. let jezdí nějakých 210 km/h a nedávno (téměř) dotáhli Evropu s 300 km/h a předhánějí ji s vývojem vlaků na 400 km/h. Rozdíl je také v tom, že těch 300 km/h se jezdí ve špičce co deset minut, tedy asi jako tramvaj.

Nicméně už před II. světovou jezdily nejlepší parní vlaky cca 200 km/h, takže samotný skok Šinkansenu nebyl tak velký.

0/0
1.7.2014 16:48

P67a36v10e20l 73M17a52t16o50u26š35e24k 5780197718454

"...u nas Pendolina jezdi uz asi 8 let a nyni se nasadily RailJety, Elefanty, RegioNovy atd...." Jenže na naprostou většinu obyčejných rychlíků jsou a ještě hodně dlouho budou nasazovány staré vozy z Bautzenu cca ze 70. až 80. let, takže si s Poláky de facto můžeme podat ruce. Zejména regionovy bych snad ani nezmiňoval, větší paskvil lze vidět jen málokde (na překlenutí několika let do dodávky nových vozů by to snad šlo, ale zaplavit tím půl železniční sítě možná na pár desetiletí je skoro trestný čin).

+4/−4
1.7.2014 10:22

D39a63n 30M15a84c69h54o52l95d72a 8387472734792

doporucil bych vam projet se Polskym osobakem, moznost mate i v Ostrave pokud tu linku uz nezrusili, pak byste libal RegioNove pr... ty vlaky pamatuji mozna i Franze Josefa

+2/−1
1.7.2014 10:24

P98a17v68e28l 10M68a92t34o16u28š92e32k 5900597228634

Pane, já jsem toho (nejen) po Polsku najezdil docela dost. Myslím, že mne poučovat opravdu nemusíte!

0/0
1.7.2014 10:31

D47a52n 80M34a85c89h92o21l79d96a 8807562244102

ok, pak nerozumim tomu co mate proti RegioNove ve srovnani s obdobou osobaku v Polsku. To ze RegioNova neni nic extra ve srovnani se zahranicim neni jaksi predmetem vlakna.

+1/0
1.7.2014 10:36

J77i14r42k69a 26D27v55o60ř19á13k 4525140563128

Regionova je při finančních možnostech ČD super na překlenutí těch 10-15 let, co má zbytkovou životnost než se rozpadne. Ale to platí jen pro tu první stovku. Pořizovat si i druhou stovku a cpát ji na regionální rychlíky a na koridory - to je opravdu zoufalost.

0/0
1.7.2014 16:57

P22e62t78r 94Z40á41l35e85s65n48ý 3934194230561

Ale všechny vagony jsou renovované, čisté a pohodlné. Jezdím vlakem tak čtyřikrát až osmkrát týdně, a i když zrovna nemám štěstí na soupravu typu RegioPanter, stejně je to vždy pohodlná jízda. Jediná výtka jde ke kolejím, které místy nepříjemně drkají.

+1/−1
1.7.2014 11:57

P47e12t86r 45Z20á16l49e88s88n30ý 3424934180861

A hlavně RegioPanter, ty mám nejraději, jsou krásnéR^.

0/0
1.7.2014 11:54

D43a76n 81M80a42c90h98o27l27d84a 8267812744912

na ty jsem zapomel

0/0
1.7.2014 12:36

L47u93d74v16í13k 98D22u16š26e16k 7937491624321

Nevím co pořád máte s tím pendolinem. Tyhle vlaky nemají s pendolinem nic společnýho. Nenaklání s v zatáčkách, tudíž musí jet v zatáčce pomaleji. Absolutní rychlost mají vyšší ale kompenzuje to intenzivnější brzdění před zatáčkama.

0/−1
1.7.2014 14:08

J72i57r62k45a 33D47v52o87ř65á23k 4765320563298

S pendolinem mají společného to, že se Pendolino jmenují, vyrábí je fabrika na Pendolina a skutečně zajišťují "kyvadlovou" dopravu. Naklápění není zdaleka jediné měřítko.

+1/0
1.7.2014 17:01

S84v11a29t37o41p56l50u94k 55S35i90l18n73ý 4362606759858

Ale zdá, Poláci mají podstatně více moderních jednotek než ČR od svých velice progresivních domácích výrobců PESA a Newag.

+1/0
1.7.2014 15:06

D91a38n 75M54a69c32h79o57l36d49a 8587382604392

a ty jezdi jako kde? V Polsku asi ne

0/0
1.7.2014 23:07

Z79b51i91g31n24i85e65w 18K15o81l76a12n36o 9546244732251

To cesky redaktorek napsal o predehnani. V Polsku se o CR mysli tak, jak v CR o Polsku ......... jenom Praha je pekna.

BTW: Elefanty ( Elephant ) jsou polske produkce - Newag Gliwice.

0/0
1.7.2014 19:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.