Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polské Pendolino má moc dlouhý „čumák“ a musí jezdit pomalu

Polské Pendolino nebude jezdit 250 km/h ani v Polsku, ani nikde jinde. Chybí potřebná trať. První vůz má navíc příliš dlouhý „čumák“, takže se někdy nevejde na trať. Naši severní sousedé sice hýří optimismem, ale hrozí, že vlak podle plánu na trať nevyjede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e36t85r 67U24l65l70m89a19n65n 2327278727372

Tak já nevím, co udělal Alstom špatně. Postavil v Polsku špatné tratě? Jak chtějí vyhrožovat výrobci za svůj vlastní bordel?

+7/0
1.7.2014 13:53

K50a38r65e19l 97V96a74c16h60u40t 9933152499383

Polské vlaky mají příliš dlouhý čumák... ty francouzské zas příliš velkou šířku... ;-) ... chyby se holt stávají i ve velkých projektech!

+2/−2
1.7.2014 12:30

K21a70r75e38l 21V53a46c44h60u53t 9433132709633

... u nás zase padají podepřené mostní konstrukce! :-/

+1/0
1.7.2014 12:31

J57i31r14k98a 88D36v89o21ř52á91k 4115370773728

Jojo, také jsem si vzpomněl na Francouze. Připadá mi to dost podobné - infrastruktura nesplňuje ty normy, které byly nahlášené výrobci vlaků. Ve Francii se k tomu ale postavili chlapácky. Konečně provedou rekonstrukci těch zastaralých nástupišť, kterou dlouhá léta slibovali a odkládali. Jak to bude s polskou infrastrukturou se v článku nepíše, předpokládám že popsaná opatření budou jen dočasné (;-D) provisorium.

+4/0
1.7.2014 15:35

D74a55n73i18e26l 42K78r48o89n93e15r 7294894156777

Jo, taky mam problém s tim velkym nosem...ale na trat se zatím vzdyky vesel...;-)

+7/0
1.7.2014 10:51

K22a74r93e36l 20V58a39c35h94u26t 9223472109283

A co dveře od auta? ;-D ... Tam všechno OK?

+1/0
1.7.2014 12:33

D82a36n83i74e73l 69K15r79o34n86e37r 7844194416197

tam uz to trochu dre....

0/0
1.7.2014 12:34

J92i68r45k83a 42D39v26o16ř10á66k 4245450293778

No vidíte, a pak se někdo otírá o Jihomoravský kraj, že chtěl vlaky s dveřma 150 cm.;-D

0/0
1.7.2014 17:04

J91o13z93e77f 29D16u66h31a54c26e45k 7721420493170

myslim ze by ste mali zalozit webove stranky www.zatackynazeleznicnitratineexistuji.cz

+4/−2
1.7.2014 10:19

J97a35n 48S97a25l12o56m75o63n 4669870661295

Vy z toho máte docela mindrák, ale věřte mi, že 90% lidí je absolutně šumák jestli se na železnici říká oblouk a kolejím říká železniční svršek. Prostě to má většina lidí u lidského spodku ;-D.

+7/0
1.7.2014 16:03

J82a18n 58S34a84l11o42m82o42n 4169880341525

Jo a jen tak mimochodem, já se doma také nevztekám když na mě mamka volá že bouchly pojistky, ale klidně jdu a ten jistič který vypadl prostě zase nahodím ;-D.

+3/0
1.7.2014 16:11

J70i24r29k48a 69D96v75o98ř12á41k 4745460133758

A proč? Není vůbec nešikovné podle použitého názvosloví občas rychle rozlišit lidi co o tématu ví málo od těch co ví trochu víc.

0/0
1.7.2014 16:13

M45a37r40t21i40n 49N47e47r46m66u21t 9867407178349

hele chytrolíni, zase si myslíte, že když znáte nějaké slovo v oboru navíc, jste něco extra, přitom tím jen odkrýváte svou omezenost. Stejná situace je totiž i v silničním stavitelství, tam v projektech taky zatáčky nejsou, ale oblouky. Jenže silniční šotouši jsou vyhynulým druhem... Takže až budete chtít založit stránku www.zatackynasilnicnichkomunikacichneexistuji.cz, potom se k vám přidám a spolu můžeme vykřiknout "Myslím to upřímně!"

+2/0
1.7.2014 18:25

T65o29m58á73š 72K40n41a56i24f95l 6903890307800

vlhké sny redaktora.

0/−2
1.7.2014 9:41

P75e83t86r 80N35o96v55o12t93n57y 3839142329772

?

+2/0
1.7.2014 9:47

T61o37m81á65š 68K74n46a21i25f72l 6403440137790

to byla reakce na jiný příspěvek ... který se pozastavoval nad tím pindáním o tom, že poláci si pendolina kupují proto, aby nás předehnali ... či co to bylo.

0/0
1.7.2014 9:51

J25i24r49k59a 26D66v69o82ř33á15k 4155190773628

To nějak nemohu najít...

0/0
1.7.2014 16:13

T34o11m88á67š 17K62n93a86i24f35l 6303550447630

Je tobv clanku v tom boxiku...

0/0
1.7.2014 16:17

J67i23r50k89a 93D74v85o78ř18á34k 4875650183788

Jo, je to tam.:-) Ale už jsem to někdy slyšel, myslím že to nevymyslel redaktor, ale že to byl nějaký argument polských příznivců té koupě. Myslím příznivců v ředách objednavatele a politiků.

0/0
1.7.2014 16:28

D13a75n 59M59a95c82h86o24l83d71a 8367492854382

teda nevim koho chteji v Polsku predehnat. Jejich zeme je x krat vetsi nez CR, tomu odpovida i vetsi objem obednanych kusu. NAvis u nas Pendolina jezdi uz asi 8 let a nyni se nasadily RailJety, Elefanty, RegioNovy atd. O tom se jaksi Polakum ani nezda. Me by spise zajimalo na jake trasy chcou ty jejich zihadla nasadit.

+7/−2
1.7.2014 9:17

J10a23r38e69k 32K15a25l20i64v24o25d13a 7766543911646

Prioritně tady   http://cs.wikipedia.org/wiki/CMK 

Jinak tady je více   http://www.rynek-kolejowy.pl/52944/11_par_pociagow_pendolino_do_krakowa_10_do_trojmiasta.htm

0/0
1.7.2014 9:40

J79a51r54e25k 82K47a74l70i59v61o76d52a 7396773621536

Ještě bych přidal...   http://www.youtube.com/watch?v=c5YvC6iQhcc

http://www.youtube.com/watch?v=8CAT89S2t1I

0/0
1.7.2014 10:03

D88a56n 77M94a95c27h43o13l62d92a 8217452434912

pry je to jejich nejlepsi trat. Nevim jake maji omezeni atd. ale Varsava -  Katowice udelaji se svym nynejsim nejlepsim vlakem za 3,5 hodiny (250 km), proti tomu nas obycejny rychlik (coz je stejna kategorie vlaku co jede v Polsku) Bohumin - Břeclav udela 200 km za 2 hodiny a to ma i více zastávek.

+5/0
1.7.2014 10:35

J15i41r32k28a 91D84v94o69ř55á62k 4475660203698

U nás jsme byli rychlejší, v Polsku nastane pravděpodobně v tomhle "zlom" až koncem roku a právě s tímhle pendolinem. A pak už je hned tak nedohoníme.

A ten váš rychlík, to jste si teda našel specialitku! Jede jen jednou a to v noci kdy není problém jet rychleji, a má poloviční počet mezizastávek než EuroCity.

+1/0
1.7.2014 16:24

D37a72n 79M85a60c71h24o29l75d96a 8687612184502

Nekecejte je to Silesia, jede pres den z Warsavy do Villachu. A ty casy jsou z Idosu a sedi, jede jeden a ten samy vlak. Nejsou v tom pocitane casove mezery v Bohumine a Breclavi, jakozto hranicnich stanic. A nez oni nas dozenou to bude trvat hodne dlouho

0/0
1.7.2014 23:03

J62a88r35e39k 36K66a55l45i29v20o85d77a 7576283111256

Tak to můžu potvrdit. Na tomhle videu to dělá Polonia za necelé dvě hodiny, a to ji ještě táhne Turboperšing 362, který má maximálku 140, takže ani nevyužívá možnosti tratě, která je většinou na 160. http://www.youtube.com/watch?v=V1fLouNN0eQ

0/0
2.7.2014 7:32

J56i38r17k72a 74D89v23o35ř83á71k 4775840643358

Omezení té trati je takové, že tu trať v 70. letech postavili fyzicky na 250 km/h ale na takovou rychlost tehdy nebyla zabezpečena. Pak zchátrala jako v Polsku všechno. Teď je opravená a tuším zabezpečená na 160 km/h a od prosince bude na 200 km/h, ale Poláci nemají nic čím by mohli tak rychle jezdit. Přesně opačný problém než máme u nás.;-D

0/0
1.7.2014 16:37

D59a40n 76M54a17c65h36o17l39d52a 8247912524692

Divne ze ten samy vlak ktery jede usek Warsava - Bohumin pak pokracuje na Viden a v useku do Breclavi jede 160 km/h. Ten samy vlak v Polsku tech 160 jet nemuze, kdyz ma trat na 160? Trochu divne ze

0/0
1.7.2014 23:05

J98a82r24e95k 28K60a49l39i53v44o74d71a 7756103551646

Jak to že nemají? PKP Intercity má 10 Taurusů s maximálkou 230....  Tady už testujou 200 km-h na CMK.  http://www.youtube.com/watch?v=dFmFhTiskf8

0/0
2.7.2014 7:47

F88i69l79i93p 59S55i11r13o20t45e87k 9492979632581

Doporučuju návštěvu Polska a asi se budete hodně divit. Už se nepíše rok 1990, kdy jsme se mohli na Poláky vytahovat, dnes se akorát můžeme stydět, jak jsme náš náskok prohospodařili. Zvláště doporučuju srovnat firmy Pesa a Škoda Transportation.

+1/−3
1.7.2014 10:12

P82a47v52e35l 11V57e81t66e13š85n30í85k 7415788455887

Jel jsem asi před 3 lety do Krakova a opravdu jsem se divil. Cestování jako u nás tak před 30 lety. Rychlík ploužící se krajinou, občas zastávka u semaforu někde mezi poli.

Když potom přesednete v Havířově na rychlík po naší koridorové trati, tak je to skok o 2 generace dál.

+7/0
1.7.2014 10:25

J36i60r74k63a 53D21v57o19ř53á81k 4205840823728

Když pojedete za Katowicemi na Varšavu, je to také už někde jinde.

0/0
1.7.2014 16:53

D98a40n 88M85a91c34h32o74l54d16a 8167132764182

da se rict ze v Polsku skoro ziju, jejich EC jezdim kazdy tyden. Mam zkusenost i s jejich osobakama z doby Franze Josefa.Takze ja se nedivim a nerikam ze v Polsku je vse spatne. Ovsem jejich zeleznice je neco strasneho. U nas mame Pendolina, RegioJety atd. Jejich nejlepsi vlaky  u nas jezdi na treba na trase Bohumin - Breclav. O regionalnich spojich se ani nebavim.

+6/0
1.7.2014 10:28

P39a69v68e34l 74D55e61u87t33s10c14h 8712889431809

No, zrovna železniční doprava je v Polsku opravdu na mizerné úrovni, tam se vytahovat můžeme. ;-)

+2/0
1.7.2014 11:18

A28n46t95o82n40í85n 88H95o55l85í20k 8657603164680

Uf, to je uleva. Ja povazuju za uspech nasi zeleznice, ze uz nemame paru. Ale asi to je prilis krute, a zavinene par navstevama Japonska ..

0/−1
1.7.2014 15:03

J56a50n 43S48a79l83o22m85o20n 4369210201175

No, s tím že naše tratě byly povětšinou stavěny za C a K monarchie prostě už nic moc nenaděláme a hodně místa pro napřímení tratí také není. Snad jen ty jednotky co na tratích jezdí by se hodilo modernizovat, ale to stojí dost peněz a je potřeba platit hodně peněz managmentu a také zlaté padáky :-). Mimochodem na Karlovarsku a Chomutovsku začaly jezdit Regiosharky a jsou docela fajn.

+2/0
1.7.2014 16:06

J88i81r29k44a 88D92v35o68ř20á29k 4465320493728

Ano, te to příliš kruté. Naše železnice se od 70. let celkem slušně elektrizuje a narozdíl od Polska (jestli se tam něco v poslední době něco nezměnilo) už jezdíme 160 km/h.

Ovšem po návštěvě Japonska to jistě vnímáte jinak, když se tam od 60. let jezdí nějakých 210 km/h a nedávno (téměř) dotáhli Evropu s 300 km/h a předhánějí ji s vývojem vlaků na 400 km/h. Rozdíl je také v tom, že těch 300 km/h se jezdí ve špičce co deset minut, tedy asi jako tramvaj.

Nicméně už před II. světovou jezdily nejlepší parní vlaky cca 200 km/h, takže samotný skok Šinkansenu nebyl tak velký.

0/0
1.7.2014 16:48

P23a47v63e88l 10M81a63t53o63u37š50e63k 5960157608854

"...u nas Pendolina jezdi uz asi 8 let a nyni se nasadily RailJety, Elefanty, RegioNovy atd...." Jenže na naprostou většinu obyčejných rychlíků jsou a ještě hodně dlouho budou nasazovány staré vozy z Bautzenu cca ze 70. až 80. let, takže si s Poláky de facto můžeme podat ruce. Zejména regionovy bych snad ani nezmiňoval, větší paskvil lze vidět jen málokde (na překlenutí několika let do dodávky nových vozů by to snad šlo, ale zaplavit tím půl železniční sítě možná na pár desetiletí je skoro trestný čin).

+4/−4
1.7.2014 10:22

D55a28n 74M81a17c72h66o75l76d66a 8797982464302

doporucil bych vam projet se Polskym osobakem, moznost mate i v Ostrave pokud tu linku uz nezrusili, pak byste libal RegioNove pr... ty vlaky pamatuji mozna i Franze Josefa

+2/−1
1.7.2014 10:24

P96a26v39e20l 98M48a55t47o20u38š52e44k 5280907938344

Pane, já jsem toho (nejen) po Polsku najezdil docela dost. Myslím, že mne poučovat opravdu nemusíte!

0/0
1.7.2014 10:31

D94a29n 18M33a72c27h56o66l65d49a 8797872224422

ok, pak nerozumim tomu co mate proti RegioNove ve srovnani s obdobou osobaku v Polsku. To ze RegioNova neni nic extra ve srovnani se zahranicim neni jaksi predmetem vlakna.

+1/0
1.7.2014 10:36

J11i64r17k42a 40D33v33o86ř16á21k 4395180183458

Regionova je při finančních možnostech ČD super na překlenutí těch 10-15 let, co má zbytkovou životnost než se rozpadne. Ale to platí jen pro tu první stovku. Pořizovat si i druhou stovku a cpát ji na regionální rychlíky a na koridory - to je opravdu zoufalost.

0/0
1.7.2014 16:57

P39e71t54r 74Z80á51l71e59s90n22ý 3564794680721

Ale všechny vagony jsou renovované, čisté a pohodlné. Jezdím vlakem tak čtyřikrát až osmkrát týdně, a i když zrovna nemám štěstí na soupravu typu RegioPanter, stejně je to vždy pohodlná jízda. Jediná výtka jde ke kolejím, které místy nepříjemně drkají.

+1/−1
1.7.2014 11:57

P54e59t67r 67Z34á76l36e86s37n84ý 3604694100181

A hlavně RegioPanter, ty mám nejraději, jsou krásnéR^.

0/0
1.7.2014 11:54

D23a96n 93M64a18c21h37o92l93d15a 8167692704502

na ty jsem zapomel

0/0
1.7.2014 12:36

L72u93d85v59í64k 60D42u55š52e71k 7827401194511

Nevím co pořád máte s tím pendolinem. Tyhle vlaky nemají s pendolinem nic společnýho. Nenaklání s v zatáčkách, tudíž musí jet v zatáčce pomaleji. Absolutní rychlost mají vyšší ale kompenzuje to intenzivnější brzdění před zatáčkama.

0/−1
1.7.2014 14:08

J43i69r23k21a 50D63v46o93ř28á91k 4705570453608

S pendolinem mají společného to, že se Pendolino jmenují, vyrábí je fabrika na Pendolina a skutečně zajišťují "kyvadlovou" dopravu. Naklápění není zdaleka jediné měřítko.

+1/0
1.7.2014 17:01

S64v61a61t64o16p84l24u42k 97S11i15l49n74ý 4662536319808

Ale zdá, Poláci mají podstatně více moderních jednotek než ČR od svých velice progresivních domácích výrobců PESA a Newag.

+1/0
1.7.2014 15:06

D77a12n 84M59a34c91h94o28l17d14a 8787752934872

a ty jezdi jako kde? V Polsku asi ne

0/0
1.7.2014 23:07

Z16b25i81g90n89i20e28w 34K33o37l10a70n21o 9156114872781

To cesky redaktorek napsal o predehnani. V Polsku se o CR mysli tak, jak v CR o Polsku ......... jenom Praha je pekna.

BTW: Elefanty ( Elephant ) jsou polske produkce - Newag Gliwice.

0/0
1.7.2014 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.