Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polské Pendolino má moc dlouhý „čumák“ a musí jezdit pomalu

Polské Pendolino nebude jezdit 250 km/h ani v Polsku, ani nikde jinde. Chybí potřebná trať. První vůz má navíc příliš dlouhý „čumák“, takže se někdy nevejde na trať. Naši severní sousedé sice hýří optimismem, ale hrozí, že vlak podle plánu na trať nevyjede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e90t23r 48U74l31l76m47a10n43n 2877958227952

Tak já nevím, co udělal Alstom špatně. Postavil v Polsku špatné tratě? Jak chtějí vyhrožovat výrobci za svůj vlastní bordel?

+7/0
1.7.2014 13:53

K63a55r22e11l 52V31a29c86h92u66t 9703512339863

Polské vlaky mají příliš dlouhý čumák... ty francouzské zas příliš velkou šířku... ;-) ... chyby se holt stávají i ve velkých projektech!

+2/−2
1.7.2014 12:30

K68a50r78e72l 47V67a80c10h88u19t 9603392799433

... u nás zase padají podepřené mostní konstrukce! :-/

+1/0
1.7.2014 12:31

J77i18r75k73a 51D14v34o58ř89á82k 4885310683448

Jojo, také jsem si vzpomněl na Francouze. Připadá mi to dost podobné - infrastruktura nesplňuje ty normy, které byly nahlášené výrobci vlaků. Ve Francii se k tomu ale postavili chlapácky. Konečně provedou rekonstrukci těch zastaralých nástupišť, kterou dlouhá léta slibovali a odkládali. Jak to bude s polskou infrastrukturou se v článku nepíše, předpokládám že popsaná opatření budou jen dočasné (;-D) provisorium.

+4/0
1.7.2014 15:35

D13a30n80i13e78l 53K60r40o92n18e33r 7734374826557

Jo, taky mam problém s tim velkym nosem...ale na trat se zatím vzdyky vesel...;-)

+7/0
1.7.2014 10:51

K33a91r91e91l 48V53a24c58h94u77t 9803822449903

A co dveře od auta? ;-D ... Tam všechno OK?

+1/0
1.7.2014 12:33

D87a88n58i46e22l 64K84r87o78n35e11r 7884274766817

tam uz to trochu dre....

0/0
1.7.2014 12:34

J64i28r40k95a 75D44v59o95ř39á75k 4955590153328

No vidíte, a pak se někdo otírá o Jihomoravský kraj, že chtěl vlaky s dveřma 150 cm.;-D

0/0
1.7.2014 17:04

J17o11z71e77f 95D11u30h43a24c90e70k 7891480133220

myslim ze by ste mali zalozit webove stranky www.zatackynazeleznicnitratineexistuji.cz

+4/−2
1.7.2014 10:19

J65a47n 63S96a80l23o23m62o51n 4479250531395

Vy z toho máte docela mindrák, ale věřte mi, že 90% lidí je absolutně šumák jestli se na železnici říká oblouk a kolejím říká železniční svršek. Prostě to má většina lidí u lidského spodku ;-D.

+7/0
1.7.2014 16:03

J61a17n 45S68a34l82o56m28o10n 4279480801805

Jo a jen tak mimochodem, já se doma také nevztekám když na mě mamka volá že bouchly pojistky, ale klidně jdu a ten jistič který vypadl prostě zase nahodím ;-D.

+3/0
1.7.2014 16:11

J44i83r25k15a 14D53v21o92ř26á19k 4585950173508

A proč? Není vůbec nešikovné podle použitého názvosloví občas rychle rozlišit lidi co o tématu ví málo od těch co ví trochu víc.

0/0
1.7.2014 16:13

M93a86r18t35i57n 84N75e14r61m83u34t 9317237308659

hele chytrolíni, zase si myslíte, že když znáte nějaké slovo v oboru navíc, jste něco extra, přitom tím jen odkrýváte svou omezenost. Stejná situace je totiž i v silničním stavitelství, tam v projektech taky zatáčky nejsou, ale oblouky. Jenže silniční šotouši jsou vyhynulým druhem... Takže až budete chtít založit stránku www.zatackynasilnicnichkomunikacichneexistuji.cz, potom se k vám přidám a spolu můžeme vykřiknout "Myslím to upřímně!"

+2/0
1.7.2014 18:25

T47o47m45á57š 98K41n78a78i36f42l 6203980277680

vlhké sny redaktora.

0/−2
1.7.2014 9:41

P89e35t20r 38N74o15v34o22t18n23y 3329952679782

?

+2/0
1.7.2014 9:47

T62o30m79á32š 96K71n60a71i20f59l 6583510627180

to byla reakce na jiný příspěvek ... který se pozastavoval nad tím pindáním o tom, že poláci si pendolina kupují proto, aby nás předehnali ... či co to bylo.

0/0
1.7.2014 9:51

J38i97r25k73a 75D85v91o93ř97á20k 4845540593228

To nějak nemohu najít...

0/0
1.7.2014 16:13

T34o37m44á76š 45K20n10a72i21f40l 6763300967380

Je tobv clanku v tom boxiku...

0/0
1.7.2014 16:17

J63i98r77k25a 63D71v13o78ř24á16k 4315900913698

Jo, je to tam.:-) Ale už jsem to někdy slyšel, myslím že to nevymyslel redaktor, ale že to byl nějaký argument polských příznivců té koupě. Myslím příznivců v ředách objednavatele a politiků.

0/0
1.7.2014 16:28

D36a80n 21M22a26c10h58o84l32d24a 8737262974382

teda nevim koho chteji v Polsku predehnat. Jejich zeme je x krat vetsi nez CR, tomu odpovida i vetsi objem obednanych kusu. NAvis u nas Pendolina jezdi uz asi 8 let a nyni se nasadily RailJety, Elefanty, RegioNovy atd. O tom se jaksi Polakum ani nezda. Me by spise zajimalo na jake trasy chcou ty jejich zihadla nasadit.

+7/−2
1.7.2014 9:17

J35a13r43e98k 65K94a64l44i20v16o39d95a 7506313571296

Prioritně tady   http://cs.wikipedia.org/wiki/CMK 

Jinak tady je více   http://www.rynek-kolejowy.pl/52944/11_par_pociagow_pendolino_do_krakowa_10_do_trojmiasta.htm

0/0
1.7.2014 9:40

J69a23r29e17k 12K84a59l64i17v79o38d14a 7236553101886

Ještě bych přidal...   http://www.youtube.com/watch?v=c5YvC6iQhcc

http://www.youtube.com/watch?v=8CAT89S2t1I

0/0
1.7.2014 10:03

D54a14n 50M88a13c87h90o35l74d71a 8457102164862

pry je to jejich nejlepsi trat. Nevim jake maji omezeni atd. ale Varsava -  Katowice udelaji se svym nynejsim nejlepsim vlakem za 3,5 hodiny (250 km), proti tomu nas obycejny rychlik (coz je stejna kategorie vlaku co jede v Polsku) Bohumin - Břeclav udela 200 km za 2 hodiny a to ma i více zastávek.

+5/0
1.7.2014 10:35

J13i17r63k74a 94D14v13o78ř30á32k 4285820443588

U nás jsme byli rychlejší, v Polsku nastane pravděpodobně v tomhle "zlom" až koncem roku a právě s tímhle pendolinem. A pak už je hned tak nedohoníme.

A ten váš rychlík, to jste si teda našel specialitku! Jede jen jednou a to v noci kdy není problém jet rychleji, a má poloviční počet mezizastávek než EuroCity.

+1/0
1.7.2014 16:24

D25a36n 40M96a60c38h17o95l26d17a 8397662354372

Nekecejte je to Silesia, jede pres den z Warsavy do Villachu. A ty casy jsou z Idosu a sedi, jede jeden a ten samy vlak. Nejsou v tom pocitane casove mezery v Bohumine a Breclavi, jakozto hranicnich stanic. A nez oni nas dozenou to bude trvat hodne dlouho

0/0
1.7.2014 23:03

J81a37r23e23k 63K11a92l34i95v59o80d14a 7846503351296

Tak to můžu potvrdit. Na tomhle videu to dělá Polonia za necelé dvě hodiny, a to ji ještě táhne Turboperšing 362, který má maximálku 140, takže ani nevyužívá možnosti tratě, která je většinou na 160. http://www.youtube.com/watch?v=V1fLouNN0eQ

0/0
2.7.2014 7:32

J65i83r14k56a 76D58v44o15ř13á55k 4575950213468

Omezení té trati je takové, že tu trať v 70. letech postavili fyzicky na 250 km/h ale na takovou rychlost tehdy nebyla zabezpečena. Pak zchátrala jako v Polsku všechno. Teď je opravená a tuším zabezpečená na 160 km/h a od prosince bude na 200 km/h, ale Poláci nemají nic čím by mohli tak rychle jezdit. Přesně opačný problém než máme u nás.;-D

0/0
1.7.2014 16:37

D67a65n 46M77a50c48h94o15l68d79a 8577312124432

Divne ze ten samy vlak ktery jede usek Warsava - Bohumin pak pokracuje na Viden a v useku do Breclavi jede 160 km/h. Ten samy vlak v Polsku tech 160 jet nemuze, kdyz ma trat na 160? Trochu divne ze

0/0
1.7.2014 23:05

J46a79r34e32k 54K90a86l72i82v30o80d15a 7776773181596

Jak to že nemají? PKP Intercity má 10 Taurusů s maximálkou 230....  Tady už testujou 200 km-h na CMK.  http://www.youtube.com/watch?v=dFmFhTiskf8

0/0
2.7.2014 7:47

F55i45l37i84p 22S22i48r47o72t84e80k 9702779442751

Doporučuju návštěvu Polska a asi se budete hodně divit. Už se nepíše rok 1990, kdy jsme se mohli na Poláky vytahovat, dnes se akorát můžeme stydět, jak jsme náš náskok prohospodařili. Zvláště doporučuju srovnat firmy Pesa a Škoda Transportation.

+1/−3
1.7.2014 10:12

P29a36v42e70l 65V74e33t73e65š55n79í91k 7635568695427

Jel jsem asi před 3 lety do Krakova a opravdu jsem se divil. Cestování jako u nás tak před 30 lety. Rychlík ploužící se krajinou, občas zastávka u semaforu někde mezi poli.

Když potom přesednete v Havířově na rychlík po naší koridorové trati, tak je to skok o 2 generace dál.

+7/0
1.7.2014 10:25

J26i37r60k30a 11D85v73o58ř34á66k 4845830813158

Když pojedete za Katowicemi na Varšavu, je to také už někde jinde.

0/0
1.7.2014 16:53

D15a11n 14M84a14c85h50o44l47d93a 8797212624282

da se rict ze v Polsku skoro ziju, jejich EC jezdim kazdy tyden. Mam zkusenost i s jejich osobakama z doby Franze Josefa.Takze ja se nedivim a nerikam ze v Polsku je vse spatne. Ovsem jejich zeleznice je neco strasneho. U nas mame Pendolina, RegioJety atd. Jejich nejlepsi vlaky  u nas jezdi na treba na trase Bohumin - Breclav. O regionalnich spojich se ani nebavim.

+6/0
1.7.2014 10:28

P66a42v56e82l 26D24e47u54t50s83c55h 8272509671219

No, zrovna železniční doprava je v Polsku opravdu na mizerné úrovni, tam se vytahovat můžeme. ;-)

+2/0
1.7.2014 11:18

A41n18t47o88n83í49n 74H89o59l70í64k 8567743914220

Uf, to je uleva. Ja povazuju za uspech nasi zeleznice, ze uz nemame paru. Ale asi to je prilis krute, a zavinene par navstevama Japonska ..

0/−1
1.7.2014 15:03

J36a31n 73S21a40l66o34m38o11n 4649900671565

No, s tím že naše tratě byly povětšinou stavěny za C a K monarchie prostě už nic moc nenaděláme a hodně místa pro napřímení tratí také není. Snad jen ty jednotky co na tratích jezdí by se hodilo modernizovat, ale to stojí dost peněz a je potřeba platit hodně peněz managmentu a také zlaté padáky :-). Mimochodem na Karlovarsku a Chomutovsku začaly jezdit Regiosharky a jsou docela fajn.

+2/0
1.7.2014 16:06

J63i11r58k67a 10D75v35o61ř70á73k 4725440273668

Ano, te to příliš kruté. Naše železnice se od 70. let celkem slušně elektrizuje a narozdíl od Polska (jestli se tam něco v poslední době něco nezměnilo) už jezdíme 160 km/h.

Ovšem po návštěvě Japonska to jistě vnímáte jinak, když se tam od 60. let jezdí nějakých 210 km/h a nedávno (téměř) dotáhli Evropu s 300 km/h a předhánějí ji s vývojem vlaků na 400 km/h. Rozdíl je také v tom, že těch 300 km/h se jezdí ve špičce co deset minut, tedy asi jako tramvaj.

Nicméně už před II. světovou jezdily nejlepší parní vlaky cca 200 km/h, takže samotný skok Šinkansenu nebyl tak velký.

0/0
1.7.2014 16:48

P65a32v54e58l 89M79a57t70o29u94š75e56k 5800747838194

"...u nas Pendolina jezdi uz asi 8 let a nyni se nasadily RailJety, Elefanty, RegioNovy atd...." Jenže na naprostou většinu obyčejných rychlíků jsou a ještě hodně dlouho budou nasazovány staré vozy z Bautzenu cca ze 70. až 80. let, takže si s Poláky de facto můžeme podat ruce. Zejména regionovy bych snad ani nezmiňoval, větší paskvil lze vidět jen málokde (na překlenutí několika let do dodávky nových vozů by to snad šlo, ale zaplavit tím půl železniční sítě možná na pár desetiletí je skoro trestný čin).

+4/−4
1.7.2014 10:22

D87a28n 58M17a43c95h69o16l88d73a 8267862734602

doporucil bych vam projet se Polskym osobakem, moznost mate i v Ostrave pokud tu linku uz nezrusili, pak byste libal RegioNove pr... ty vlaky pamatuji mozna i Franze Josefa

+2/−1
1.7.2014 10:24

P10a47v94e49l 66M72a77t19o41u76š75e16k 5390397728344

Pane, já jsem toho (nejen) po Polsku najezdil docela dost. Myslím, že mne poučovat opravdu nemusíte!

0/0
1.7.2014 10:31

D28a54n 86M85a64c84h25o67l59d32a 8367842524112

ok, pak nerozumim tomu co mate proti RegioNove ve srovnani s obdobou osobaku v Polsku. To ze RegioNova neni nic extra ve srovnani se zahranicim neni jaksi predmetem vlakna.

+1/0
1.7.2014 10:36

J15i40r83k54a 44D74v19o84ř35á27k 4455190193278

Regionova je při finančních možnostech ČD super na překlenutí těch 10-15 let, co má zbytkovou životnost než se rozpadne. Ale to platí jen pro tu první stovku. Pořizovat si i druhou stovku a cpát ji na regionální rychlíky a na koridory - to je opravdu zoufalost.

0/0
1.7.2014 16:57

P39e66t89r 40Z75á25l49e96s41n86ý 3734454610791

Ale všechny vagony jsou renovované, čisté a pohodlné. Jezdím vlakem tak čtyřikrát až osmkrát týdně, a i když zrovna nemám štěstí na soupravu typu RegioPanter, stejně je to vždy pohodlná jízda. Jediná výtka jde ke kolejím, které místy nepříjemně drkají.

+1/−1
1.7.2014 11:57

P80e16t49r 51Z34á87l74e70s74n54ý 3844384580181

A hlavně RegioPanter, ty mám nejraději, jsou krásnéR^.

0/0
1.7.2014 11:54

D68a61n 68M28a75c16h50o29l64d46a 8537752854652

na ty jsem zapomel

0/0
1.7.2014 12:36

L42u52d66v69í39k 57D14u53š21e94k 7677831384641

Nevím co pořád máte s tím pendolinem. Tyhle vlaky nemají s pendolinem nic společnýho. Nenaklání s v zatáčkách, tudíž musí jet v zatáčce pomaleji. Absolutní rychlost mají vyšší ale kompenzuje to intenzivnější brzdění před zatáčkama.

0/−1
1.7.2014 14:08

J95i24r85k90a 86D90v88o71ř35á15k 4265850733398

S pendolinem mají společného to, že se Pendolino jmenují, vyrábí je fabrika na Pendolina a skutečně zajišťují "kyvadlovou" dopravu. Naklápění není zdaleka jediné měřítko.

+1/0
1.7.2014 17:01

S85v84a14t79o22p88l14u41k 11S27i67l28n60ý 4642176579328

Ale zdá, Poláci mají podstatně více moderních jednotek než ČR od svých velice progresivních domácích výrobců PESA a Newag.

+1/0
1.7.2014 15:06

D17a31n 22M64a68c31h67o83l97d74a 8537792414642

a ty jezdi jako kde? V Polsku asi ne

0/0
1.7.2014 23:07

Z23b71i40g24n34i20e62w 14K25o75l90a82n83o 9736284712371

To cesky redaktorek napsal o predehnani. V Polsku se o CR mysli tak, jak v CR o Polsku ......... jenom Praha je pekna.

BTW: Elefanty ( Elephant ) jsou polske produkce - Newag Gliwice.

0/0
1.7.2014 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.