Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tipy a triky pro Windows 8.1: jak vyzrát na okna nebo změnit ikony

Poradíme nejen jak třesením sundat okna až na jedno, ale také jak tuto funkci deaktivovat, jak nepřichytávat okna ke stranám, jak na plný kalendář, jak změnit ikonu Tento počítač či jak změnit velikost ikon na ploše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e40t63r 27I63s36k41r96a 7271757283826

Ahoj všichni, pěkně prosím, smutně koukám...

přitáhl jsem domů noťas a je na něm to zvěrstvo w8. Jak se zbavím té pitominy, která předchází přístupu na normální plochu? Co šlo jsem odinstaloval, ale ty dlaždice jsou tam stále! Furt musím někde klikat, abych se dostal na plochu a to mě fakt irituje!

Rovněž bych velmi ocenil, kdybych se mohl podívat na "tento počítač" a na disky atd, prostě jak to bylo dřív.

Za to zvěrstvo w8 bych někoho pověsil za koule do průvanu

Prosím poraďte, vím, že jsem to tu někdy už viděl, ale když se podíváte na čas příspěvku, jistě pochopíte, že se mi to ale fakt hledat nechce :-)

Díky moc!R^

0/0
16.1.2014 0:36

P43e56t39r 88I97s73k77r48a 7551587913156

Problém s "Tímto počítačem" vyřešen... už se jen zbavit těch příšerných dlaždic...

0/0
16.1.2014 1:01

V90l61a98d84i55s91l64a40v 92A84d95a56m72e20c 2205798551508

"Jak setřesení deaktivovat" zbožňuji volby kdy lozím po registrech. To nejsou schopni u MS nastavení takových voleb, dát třeba na pravé tlačítko myši, v horní informační liště okna? To musím mít pořád pozastrkané poznámky, jak co nastavovat v registrech? Chápu to někde u verze 95/98, ale jsme o 15 let dál.

+2/−1
9.1.2014 23:09


P90a28v41e42l 77R87ý49d23l 5255139980824

Divím se, proč nám všechno ( a to i třeba začátečníkům ) ukazují, jak něco měnit v registrech ( navíc to stejně někde zkopírovali z netu ;-) )

Například pro vypnutí té minimalize po zatřesení stačí spustit Editor místních zásad, a tam nakliknout Konfigurace uživatele->Šablony pro správu->Plocha ... a tady je všelijaké nastavení pro plochu včetně vypnutí toho gesta.

+1/0
9.1.2014 22:04

J51a19n80k87o 97V19o61d86v43á22ř47k47a 9909752272632

Setřepání oken jsem na Linuxové distribuci Ubuntu používal ještě za W98 :-)

Jinak používám i W7 a pevně doufám, že je nebudu muset "Osmičkami" nahradit a "Devítky" už budou zase použitelné pro normální lidi...

+1/−5
9.1.2014 11:39

L27a56d44i71s13l56a56v 59V31o33n86d28r57á16č98e22k 5926239218662

Zajímal by mě váš názor, v čem se tak zásadně liší Windows 7 a Windows 8(.1), že sedmičky použitelné jsou a osmičky ne?

Pokládám tuto otázku na různých fórech a zatím jsem nedostal odpověď, v čem je to omezenější, jen že je v tom "něco navíc".

Doma máme Windows 8.1 na obou PC a obou noteboocích, považujeme se za normální lidi a použitelné to pro nás je lépe, než jakákoliv verze Windows před tím.

+5/0
9.1.2014 13:03

J58a87n68k85o 73V76o29d71v32á12ř22k29a 9309872462502

Nepopírám, že upgradem na 8.1 se mnohé zlepšilo, ale styl používání, na který si MS uživatele navykl, je i tak dost rozdílný oproti starším verzím.

Odstranění tlačítka Start a s tím spojených nabídek zesložitělo a hlavně zcela změnilo styl ovládání a nastavování PC. Místo kliknutí na jedno tlačítko prohánět okraje a rohy monitoru? Tomu zjednodušení neříkám...

 Dualita Metra a Desktopu, kde ale jednotlivé aplikace nejsou kompatibilní a nepředávají si ani mezi sebou data, je chaotické a uživatelsky nepřívětivé.

Metro je možná fajn na tabletech, ale na PC jsem mu prostě nepřišel na chuť.

Zkrátka jsem během testování Prewiev verze zjistil, že W8 nejsou pro mě. 8.1 již něco málo vylepšily, ale stejně si myslím, že až W9 budou mít tyto nedodělky a nelogičnosti vyřešené a budou již na úrovni aspoň W7. Prostě jsem asi konzervativnější a nemyslím si, že kompletní překopání ovládání a náhlá násilná snaha o změnu uživatelských návyků je to pravé ořechové.

+2/−1
9.1.2014 13:58

T49o44m28á69š 37S10k70á94l33a 6268367

ad Start - v 8.1 vrátili všechny užitečné odkazy, jako Systém (nyní jednodušší), cmd as Admin (opět jednodušší), ovládací panely, eventviewer a spol. I já musím uznat, že místo startu používám prostě plochu a Win+S, tak jako mnoho lidí už od W7 (tam asi nešla ta zkratka). Ale ve W8 to bylo příšerný. 

Dualita je hrozná, to je fakt. Ale toho se asi nezbaví, leda tak že odstraní desktop, takže po tom bych nevolal :) 

W8.1 je nutnost na dotykových obrazovkách. To nemusí být tablet. A nemyslím tím zrovna Start. Ale i všechny ty drobnosti jako gesta, zesilování hlasitosti/jasu. 

W8.1 udělaly opravdu velký krok. Je to sice sada bezvýznamných změn o kterých lidi ani neví, ale když jsem teď instaloval znovu W8 tak jsem skoro pořád žasl co všechno to neumí na co jsem si z W8.1 zvykl a běžně používám. 

Ale je fakt, že většina je psaná a upravená pro dotykovou obrazovku (kterých přibývá i na levných zařízeních). Ale od 8.1 jde zase desktop prostě upřednostnit tak, že pracujete stejně jako ve W7 a metro vás zatěžuje prakticky jen okrajově.

+2/0
9.1.2014 15:21

L60a72d76i51s20l59a88v 79V39o87n57d97r36á36č84e36k 5286209678962

Dovolím si reagovat pouze na část týkající se tlačítka a nabídky Start, neboť si myslím, že jeho/její význam je u uživatelů přeceňována. Nemyslím si, že by došlo k zesložitění (ba právě naopak), souhlasím, že došlo k razantní změně, ale pouze ve způsobu přístupu k funkcím nabídky start tak, jak byli uživatelé zvyklí.

a) Tlačítko Start bylo umístěno v rohu. To je také tlačítko Start ve W8.1 a aktivní roh ve W8. Na tom se nic nemění.

b) Nabídka start měla několik podstatných funkcí:

- přístup k připnutým programům: změnil se způsob zobrazení a rozšířila se funkce připnutých programů (živé dlaždice) a přibyla možnost seskupování, ale podstata funkce zůstala zachována

- přístup k instalovaným programům: zde způsob zobrazení nemusí vyhovovat všem, nicméně procházet nabídku "Všechny programy" ve Windows 7 bylo dle mého názoru sebemrskačství, to si myslím, že Windows XP nabízely lepší řešení. Windows 8(.1) nemá tak kompaktní zobrazení, zato nabízí několik způsobu řazení, které orientaci velmi usnadňuje.

- vyhledávání: funkce je zachovaná a rozšířená, přístup k ní je úplně stejný - přístup k nastavení a administraci: Zde je funkce značně vylepšená, neboť všechny důležité položky jsou dostupné stiskem pravého tlačítka (Windows 8.1) nebo klávesovou zkratkou Win+X a to včetně položek, které byly ve Windows 7 hluboce zanořené - vypnutí/uspání PC, odhlášení uživatele: jediná funkce nabídky start, kterou ve Win 7 opravdu používám (v práci) - ve Windows 8.1 opět dostupná stiskem pravého tlačítka myši. Čili nejde o převratné vlastnosti Windows 8, které by běžný uživatel nezvládl na základě tří rad. Jediné, na co si tedy nakonec může stěžovat, že funkce nabídky Start nyní běží v celoobrazovkovém režimu.

+1/0
9.1.2014 15:29

G68a69b58r72i58e94l 51H38o58r26t72e62n 9561499683974

Vyhledávání ve Windows 8 je výrazně horší, než ve Windows 7 - díky nesmyslnému řazení výsledků do skupin. Ve W7 byly skupiny v listu, W8 přinesly nutnost skupinu otevřít.

Co se týče nabídky Start, pro "BFU" je možná varianta W8 přehlednější, pro náročnější uživatele, kteří používají více SW balíků, nikoliv - díky zrušení stromového menu mají totiž zobrazeno spousty zástupců současně. A uvědomte si prosím, že třeba vývojáři musí často používat stará vývojová prostředí, kdy jejich autoři s jednoúrovňovým Start menu vůbec nepočítali.

Obecně se dá říct, že místo vývoje prodělaly Windows mezi verzí 7 a 8 proces zásadní debilizace, kdy Microsoft obětoval profesionální sféru ve prospěch zmíněných "BFU" - je hezké, že MS myslí na dotyková zařízení, ale šíleného rozhodnutí omezit proto uživatele desktopu budou jeho akcionáři ještě dlouho litovat.:-/

+2/0
9.1.2014 17:05

L59a11d68i41s17l17a62v 90V45o91n43d51r72á51č84e65k 5286669898242

Je pravda, že nevyvíjím až na tak vysoké úrovni, takže si musím vystačit s několika verzemi VS, občas potřebuji Eclipse, pak několik manažerů DB + utility, a nějaké pomocné nástroje pro řízení projektu, designování... ale to si ve Win 8.1 seskupím v nabídce start do skupiny Vývoj pro... a je to lepší, než se vždy proklikávat hierarchií nabídky Win 7 (mám v práci).

Ad vyhledávání - ano ve Windows 8 to bylo zoufalé, protože tam bylo kliknutí navíc, ale ve Windows 8.1 je to rozumně integrované, stejně jako to bylo ve Windows 7.

Já si opravdu v rámci desktopu ve W8.1 nepřipadám omezován například oproti W7. Podobnou práci vykonávám, jen za jiným účelem, doma i v zaměstnanání na obou systémech. Ale možná pro vás stále nejsem dost náročný uživatel.

0/0
9.1.2014 18:07

G14a92b25r18i59e31l 22H24o94r50t85e67n 9861819683184

Tak si zkuste představit, že máte v nabídce Start 4x konzolovku jménem adb.exe a 5x bcc32.exe, každá verze k jinému prostředí. Přeji příjemnou zábavu při vytváření vlastních skupin tam, kde je dříve definoval instalační program.

PS: Neříkám, že jste BFU, spíš bych vás odhadoval na člověka, který sám sebe přesvědčuje o tom, že je spíš chyba u něj, než u obrovské softwarové firmy.

PPS: Která ve svém stěžejním vývojářském nástroji (VS) nebyla schopna za 15(?) let dotáhnout do funkční podoby ani pitomé bookmarky.

+2/0
9.1.2014 21:10

D98a65n61y 62S94c80o22t12t 8174861843738

já to řeším vlastní strukturou runerů s prefixy, do nějakých nabídek vůbec nepotřebuji přistupovat - udělejte si na spuštění skript (modulární), nebo jen zástupce s pevnými parametry a vyjde vás to rychleji než si tu vylévat srdce o tom co vám nejde :-P

0/0
10.1.2014 11:27

T86o95m37á81š 77S83k50á66l85a 6598807

Když neklikám přímo na projekt na ploše, který se otevře rovnou ve správném prostředí, tak zmáčknu Win+S, napíšu "vis" a šipkou vyberu mezi 2005, 2010, 2013. Takže normálně si udělejte zástupce na N prostředí (jako ve starých Win, pokud to instalátor neudělal za vás), každý pojmenujte jinak a bude vám je normálně nabízet jinak. 

Ve Win8 je normálně na disku nabídka start jako ve starších Win. Jen je metro pro "všechny programy" serializuje do lineárního seznamu. Ten používám setříděný podle data instalace, abych nové programy našel rychle, jinak vůbec. A vyhledávání vám najde ve startu zástupce podstatně rychleji než ho lovit v rolovacím seznamu se 100 nainstalovaných aplikací. 

A vždycky jde udělat prostě zástupce na složku a mít tam start postaru. 

Popravdě proč mermomocí hledat argumenty, proč je to tolik nepoužitelné když to opravdu oproti W7 taková změna není. Jediné reálně nutné použití organizované nabídky Start pro pokročilého uživatele je snad jen když sedí na cizím počítači a neví co na něm je nainstalováno. Start byl lepší než "Programy a funkce", ale na svém počítači vím co mám, vím co pouštím a v menu netřeba nic lovit.

0/0
10.1.2014 14:38

T85o93m47á94š 93S15k74á64l90a 6828767

popravdě.. od toho mám všechny důležitá prostředí a aktivní projekty na ploše (je obrovská). Programy, které pouštím občas, jako word, konkrétní nastavení, reflector najdu mnohem rychleji přes vyhledávání. Právě díky Win+S, stačí napsat první písmena a potvrdit. Do Všech programů nelezu od Win7. Prakticky jen když potřebuji připnout novou věc někam. I to W8.1 umí najít lépe díky třídění. 

Ne že bych z nového by nějak odvázaný, ale tím spíš pro zkušeného uživatele je to prostě jen k tomu sednout a den to používat, aby si zvykl a pak to vyjde úplně nastejno. (Navíc návod ve W8.1 k základním funkcím je nedocenitelný. Marně jsem něco takového hledal když sem poprvé viděl W8 a nedokázal se dostat na plochu ani do ovládacích panelů)

+1/0
9.1.2014 18:32

V66l62a15d37i28s32l80a22v 10A71d45a47m36e98c 2235138881128

Dostávají se mě do ruky různá PC, nicméně pro mě nejlepší ovládání zůstalo to, co bylo ve W98, ale s možnostmi vyšších verzí. Při instalaci se vše nacpe do složky "Programy". Já si ty programy které požívám častěji překopíruji do 1. sloupce nad "Programy". Mám tam tak 20 programu. Navíc tam mám větvení třeba "Systém" a "Media" Tam dávám méně používané programy, dle oboru. No a ve složce "Programy" je vše to původní. No a tam chodím jednou třeba za týden pro nějakou spacialitu. Na ploše nemám ikony na spouštění programů. Už ve W7 to tak nešlo nastavit, Naštěstí je tu classic shell, který tuto volbu má, jako by mi ji programátor četl z hlavy.

+1/0
9.1.2014 23:19

J41o12s32e48f 83Č75e67j57k85a 2270964426328

Vy jste ten milionář: "Ubuntu založil spolu se společností Canonical v roce 2004 milionář, Mark Shuttleworth" viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Ubuntu, když jste měl Ubuntu ještě dřív, než bylo oficiálně založeno? Nebo ty W98 používáte ještě teď spolu s Ubuntu?

+1/0
9.1.2014 13:05

J39a74n76k50o 65V27o84d72v58á18ř49k56a 9209952802122

Kéž by ;-D

Ale uznávám, že to tak vidím z důvodu dlouhodobého používání W98 i v době, kdy už běžela XP.

Kdybyste se obtěžoval číst, tak byste věděl, jaký OS používám...

0/0
9.1.2014 14:00

L85a61d59i80s53l27a77v 39V68o69n46d62r25á67č49e52k 5566259698472

Mimochodem, Wikipedia tvrdí, že společnost Canonical, která distribuci Ubuntu vyvíjí vznikla v roce 2004 a ve stejném roce přišla první verze této distribuce. V té době už minimálně tři roky existovaly Windows XP, takže vaše tvrzení v první větě je minimálně zavádějící, přehánějící, nebo možná zcela lživé (nevím totiž, jestli Ubuntu skutečně tuto funkci má a od které verze, nikdy jsem ji nepoužíval ani na Windows 7, kde jsem se s ní potkal poprvé).

+1/0
9.1.2014 13:07

J36a47n 45P23á26n58e89k 1742369205469

Teda já nevím, co pořád všichni máte s tím nadáváním... Ve Win 8.1 už "Metro" nemusíte vůbec vidět. Co je vůbec v Osmičkách tak hrozně jinak, než v sedmičkách????

To je jako s tím Aerem. Když ve Vistách přišlo, všichni remcali jak to ubírá procesor, zdržuje atd... A co se nedovím v osmičkách, kde Aero není? Co že to zase ti blbci z MS provedli, že zrušilli ta nádherně průhledná okna...

Někdy si říkám, že být vývojařem sw není vůbec jednoduchá práce.

+4/0
9.1.2014 11:36

J47a25n45k64o 93V37o12d12v57á33ř57k27a 9309212792182

Není vývojář ten, by se zavděčil uživatelům všem, ale...

Ve Vistách bylo Aero děsný žrout systémových prostředků a teprve v Sedmičkách pracovalo bez zádrhelů a člověk o něm téměř neví.

Osmičky přinesly grafiku žáků základní školy a nepřítomnost stínování a průhlednosti snižuje přehlednost prostředí při více otevřených oknech a programech.

Ale mě osobně při jejich testování nejvíc vadilo to, že místo jedné nabídky, kde bylo vše (Start), jsem všemožná nastavení a úpravy a ovládání lovil po všech možných koutech monitoru. A to mluvím o desktopu. Metro je úplný zabiják PC, který se už dá naštěstí deaktivovat...

+1/−1
9.1.2014 11:47

J46a58n 57P50á88n65e50k 1422939125989

Ta grafika je věc názoru. Taky jsem se nad tím pozastavoval první týden používání W8. Ale časem jsem zjistil, že v jednoduchosti je krása. Asi je to těžké tohle soudit obecně - co člověk, to názor.

A mimochodem - řešit tu, že Linux uměl Aero Shake už v padesátých letech mi přijde nepřípadné, protože zrovna tahle vymoženost patří spíš do kategorie Easter Eggs, i když... Američanům se to asi líbí. Já to použil zatím jen na ukazování, v praxi je to na nic :D

+1/0
9.1.2014 13:00

L71a32d14i35s78l87a86v 63V45o78n91d85r80á74č12e69k 5916389948722

Ono je to totiž tak, že těch distibucí Linuxu byl v minulostí už tolik, že prakticky každý vývojář si ve své distribuci nějakou zajímavou featuru vyzkoušel, ale nepamatuji si na žádnou, která by se prosadila. Nicméně když něco obobného pak implementuje kdokoliv další, linuxový guru se podívá na seznam zapomenutých featur nějakého linuxového rozhraní a spokojeně pronese - to jsme mohli v linuxu mít tehdy a tehdy od té a té verze, jste sto let za opicemi.

+1/0
9.1.2014 13:13

J83a79n54k98o 71V84o89d37v88á34ř74k61a 9759712582142

Jen si dovoluji konstatovat, že se nepovažuji za Linuxového guru, jsem běžný uživatel a pouze konstatuji svůj názor a dojem. Nemohu za to, že se vám už i pouhé takové vyjádření tak krutě nelíbí, že to nedokážete akceptovat

0/0
9.1.2014 14:07

L46a41d47i95s91l79a26v 18V76o30n89d75r21á15č67e76k 5576279168162

Toto pejorativní označení nebylo mířeno přímo na vás, ale obecně na přispěvovatele do diskuzí, které sami sebe považují za reprezentanty linuxové komunity a při různých příležitostech napadají jiné oprerační systémy (případně aplikace pro ně), jak jsou nevyspělé a pozadu.

Šlo spíš o přitakání k druhému odstavci příspěvku pana Pánka.

+2/0
9.1.2014 15:06

J41a66n88k75o 25V12o52d81v34á40ř62k72a 9669262832552

Souhlasím, co člověk, to názor a vkus.

A Aero Shake řešíme, protože tuhle "ptákovinu" řeší i v "Tipech a tricích".  A je pravda, že jsem to využíval asi jen měsíc a pak to taky zrušil ;-D

0/0
9.1.2014 14:13

M72a70r96t49i80n 11S27u95c75h79a69n 6846772456183

Setrepani oken "Aero Shake" funguje uz od Windows 7, a zmena ikonek aplikaci, to jsme delali uz snad ve Windows 98... neni nad nadcasove rady ;-)

+6/0
9.1.2014 10:03

P29a17v13e52l 42B73e47r50e74r 7622583210198

opravte si, je to ostuda lupo: "dostanete se o úroveň víš"

0/0
9.1.2014 8:13

D63a15n57a 44T68a13n42k62e86r 2903339929315

proč se mám učit milion nových skopičin, když existuje windows, se kterým se dá pracovat už deset let poměrně pořád stejně? ;-€ doufám,že další windows verze bude zase normální a mě do té doby neodejde žádný počítač, takže si tohle svinstvo nebudu muset s novým hardwarem povinně pořídit Rv

+8/−5
9.1.2014 7:59

P13e91t34r 71P21e31t86r 9821695603329

taky doufám, že s Balmerovým odchodem do důchodu odejde s ním i to retro rozhraní, které se snaží všude vectpat.

+1/0
9.1.2014 10:02

L84a44d67i75s56l52a21v 90V78o50n75d61r31á62č69e76k 5916629398922

Moje mamka je technický antitalent, ale když jsem ji nainstaloval Windows 8, tak jsem ji věnoval 5 minut času, abych ji vysvětlil, k čemu je "metro" rozhraní a jak se dostane na plochu a zpět, a používá PC úplně stejně jako před tím. Žádné skopičiny nepotřebuje. A už vůbec ne věci popsané v tomto článku.

Takhle verze Windows je normální a žádná normálnější verze prostě nepřijde.

0/0
9.1.2014 12:59

V24l93a14d79i91s74l39a49v 26A45d84a21m52e40c 2795258311648

Oni techničtí antitalenti požívají PC dost kostrbatým způsobem a tak jim metro může vyhovovat. Vidím to kolem sebe pořád. Kolega například dodnes nepochopil, že programy nemusí pracovat ve full screen a nevadí mu, že ztrácí určité možnosti ovládání. Tady většinou přispívají lidi co umí výborně ovládat počítače a tak je normální že se podrobí kritice.

Nicméně tato diskuze není to o systému jako takovém. Je jen o jedné věci a to je uživatelské rozhraní pro spouštění programů. Je to stejná diskuze, jako jestli je lepší IE, FF nebo Chrome. Nebo jestli WMP MPC VLC atd.

+1/0
10.1.2014 10:01

T26o27m62á97š 57S59k11á56l59a 6958827

vraťte se k DOSu a pochopíte. Jinak nový HW potřebuje nové Windows. To je prostě fakt. Mít třeba WXP na Core-i procesoru je nádherná ukázka "kvalit". W8.1 řeší především dotykovou obrazovku (výborný doplněk, pokud to není jediné ovládací zařízení, nyní i na "ženských" 10" NB) a hiDPI obrazovky (tak na 50% s dalším pokrokem ve W8.2). I s W7 na tomto HW budete prostě nahraná. 

A jestli Win přejdou jako ostatní na updaty zdarma, aby nebylo nutné držet podporu historickému OS 13let, tak neupdatovaný systém zastará ještě mnohem rychleji :/

0/−1
9.1.2014 15:44

P81a66v71e63l 82K46r11e84j62č65í78ř 2142761873386

Nějak jsem zatím pořád nepochopil, proč bych si měl draze pořizovat 18x rychlejší hardware, abych se dočkal stejné odezvy jako mám teď.

0/0
10.1.2014 13:33
Foto

M60a88t52ě76j 72Č16e54r22n39ý 9955492670837

To jsou ale novinky, tohle se dalo používat už ve Win7.

+1/0
9.1.2014 7:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.