Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jadranský expres. Létající člun ČSA přistával na moři před hotelem

Nejexotičtějším letadlem v dlouhé historii ČSA byl obojživelný létající člun Saro Cloud. Po čtyři letní sezony létal mezi Záhřebem a pobřežím Jadranu. Po vyřazení z aerolinek sloužil jeho upravený trup jako hausbót na Vltavě, mimo jiné i legendárnímu motocyklovému závodníkovi Františkovi Šťastnému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P25e39t25r 20Š50r76a47i81e79r 9513242392247

Kdysi pradávno toto letadlo "vystupovalo" v jedné knížce Eduarda Petišky, tehdy jsem si myslel, že je to autorská licence... ;-D

+2/0
24.9.2015 12:27

M70a48r77e76k 92Š29í42p 1573485394

Pěkně napsaný článek, děkuji za hezké počteníčko...:-)R^

+10/0
24.9.2015 11:41

K54a32r71e94l 69V29a59l52i51š 7659346838572

Krása. R^

+5/0
24.9.2015 10:44

J55i14ř54í 42J41i69r66o55u70d61e59k 8886299144974

R^ Již velmi, velmi dávno tomu, co u nás byla vydána knížka ,,Honba za Modrým Mauriciem". Čás děje se odehrává i v tehdejší YU a zmínka o tomto stroji i pár jeho kreslených obrázků byla v ní obsažena.

+3/0
24.9.2015 9:21

L70u57d93ě80k 32F19u82x62a 9116460924587

Kdopak to prosím napsal?

0/0
25.9.2015 5:58

F17r55a53n20t63i27š95e22k 51N19o71v85á52k 6931955226611

Předpokládám, že by nebyl problém dovyrobit dle nákresů i "původní" křídla, ale víceméně to nemá smysl. Každopádně krásný stroj a příjemné počtení.

+11/0
24.9.2015 6:31

R15a49d98e66k 10F63o32l61p36r22e98c61h32t

Ono dokonce "jakési" křídlo k tomu zrenovovanému trupu bylo vyrobeno, ale nepovedené, takže tiše zmizelo v propadlišti dějin (virtuálně, možná ve stadiu rozkladu ještě někde v koutě je). Dokonce na fotografii z LO Trenčín je vidět také nově udělaná VOP, při porovnání s dobovou fotkou pak trkne do očí zcela neautentické zhotovení vzpěr.

0/0
24.9.2015 20:10

H32a33n58u17š 65H18o77r13á51k 9421744926433

Tak technicky by nebyl problem ho dostat do letuschopnyho stavu. Jenom ty naklady... A druha vec, ma(melo by) to smysl? Trochu by mi to pripominalo "rekonstrukci" Krajanka od panu Lenika a Krejciho - super stroj, nadherna prace, ale je to vlastne uplne novy letadlo  akorat ze na 70 let starejch papirech. A to proste neni uplne ono(ale i tak je to krasny, ne ze ne).

0/0
24.9.2015 20:25
Foto

P52a61v81e39l 23M47a95r19t17i49n79e96k 9125165541533

Nádherné ero.

+7/0
24.9.2015 6:18

J63i73ř59í 25B95r71o34ž 5299705722637

Parádní článek, děkuji! R^

+23/0
24.9.2015 4:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.