Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jadranský expres. Létající člun ČSA přistával na moři před hotelem

Nejexotičtějším letadlem v dlouhé historii ČSA byl obojživelný létající člun Saro Cloud. Po čtyři letní sezony létal mezi Záhřebem a pobřežím Jadranu. Po vyřazení z aerolinek sloužil jeho upravený trup jako hausbót na Vltavě, mimo jiné i legendárnímu motocyklovému závodníkovi Františkovi Šťastnému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P32e39t92r 32Š14r67a49i87e38r 9503112642367

Kdysi pradávno toto letadlo "vystupovalo" v jedné knížce Eduarda Petišky, tehdy jsem si myslel, že je to autorská licence... ;-D

+2/0
24.9.2015 12:27

M56a47r18e14k 40Š11í97p 1593275344

Pěkně napsaný článek, děkuji za hezké počteníčko...:-)R^

+10/0
24.9.2015 11:41

K36a50r85e81l 39V94a77l85i21š 7589346868242

Krása. R^

+5/0
24.9.2015 10:44


J38i27ř13í 94J35i34r29o14u36d98e60k 8316229174494

R^ Již velmi, velmi dávno tomu, co u nás byla vydána knížka ,,Honba za Modrým Mauriciem". Čás děje se odehrává i v tehdejší YU a zmínka o tomto stroji i pár jeho kreslených obrázků byla v ní obsažena.

+3/0
24.9.2015 9:21
Foto

L89u26d40ě23k 15F15u66x80a 9286840194917

Kdopak to prosím napsal?

0/0
25.9.2015 5:58

F60r64a89n16t11i68š33e79k 85N37o15v72á35k 6961295986501

Předpokládám, že by nebyl problém dovyrobit dle nákresů i "původní" křídla, ale víceméně to nemá smysl. Každopádně krásný stroj a příjemné počtení.

+11/0
24.9.2015 6:31

R35a59d27e87k 38F95o93l28p20r81e18c70h45t

Ono dokonce "jakési" křídlo k tomu zrenovovanému trupu bylo vyrobeno, ale nepovedené, takže tiše zmizelo v propadlišti dějin (virtuálně, možná ve stadiu rozkladu ještě někde v koutě je). Dokonce na fotografii z LO Trenčín je vidět také nově udělaná VOP, při porovnání s dobovou fotkou pak trkne do očí zcela neautentické zhotovení vzpěr.

0/0
24.9.2015 20:10

H83a20n25u42š 68H48o46r92á58k 9611874376623

Tak technicky by nebyl problem ho dostat do letuschopnyho stavu. Jenom ty naklady... A druha vec, ma(melo by) to smysl? Trochu by mi to pripominalo "rekonstrukci" Krajanka od panu Lenika a Krejciho - super stroj, nadherna prace, ale je to vlastne uplne novy letadlo  akorat ze na 70 let starejch papirech. A to proste neni uplne ono(ale i tak je to krasny, ne ze ne).

0/0
24.9.2015 20:25
Foto

P61a20v66e87l 17M84a67r39t92i35n91e13k 9325675941863

Nádherné ero.

+7/0
24.9.2015 6:18

J90i86ř25í 18B50r52o94ž 5579925372807

Parádní článek, děkuji! R^

+23/0
24.9.2015 4:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.