Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Léky na pomalý start Windows

Jestli je nějaký software pro ladění Windows opravdu užitečný, tak je to ten, co pomůže zrychlit start počítače. Představujeme deset nejlepších programů pro zrušení automaticky se načítajících aplikací, nebo jejich pozdější spuštění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63o56s64e19f 65P47o83ž29i63v44i13l 8414886417280

A co třeba jen to povypínat v msconfig8-o? Nastavit v tom start na šechny jádra, ne jen na jedno8-o? A takhle bych mohl ještě pokračovat...

Toto je jen další balast do kompu a takovej nemá u mě v kompu co dělat!!

0/0
5.2.2014 12:41

P23e11t39r 35F67o66l28w49a45r14c59z43n39y 4356770952201

Muj "lek" je az jednoduse prosty: moje PC bezi 24/7...

0/0
1.2.2014 22:10

R43o83m58a84n 68D12o62r62s32k15ý 1706664920368

Mě připadají tyhle články spíše že přilévají olej do ohně :-) Laik tomu nerozumí a bojí se to nainstalovat, protože je to beztak anglicky ... amater uz ma v pc tech programu davno 3x vic, nejlepe s dvema aktivnima resident stitama antiviru a v kazde diskusi jen opakuje, ze jeho wokna jsou pomaly a na nic a ze linux is the best .... zkuseni uzivatele clanek zbezne prolitnou a jdou do diskuse spis machrovat a profici se vubec temato clankama nezabyvaji.

+3/0
30.1.2014 14:00


J60a74n 17P59a10v87e89l31k89a 3667541304361

Dobrým lékem na pomalé starty je nezkoušet hned všechno ze Slunečnice, co tady reklamují.

+22/−1
29.1.2014 15:03

F31r25a78n79t97i25š21e12k 77N76á46v16a65r25a 4745956491762

Nikoliv. SSD disk je nutnost, nikoliv lék. I čas spuštěné OS na SSD disku lze poladit.

0/0
30.1.2014 13:01

F47r30a75n52t86i19š79e49k 21N38á22v93a91r40a 4485746411462

...omlouvám se to byla reakce na jiný příspěvek.

0/0
30.1.2014 13:02
Foto

K52a34r71e51l 81P34l82a96c70h53ý 6446726244359

Ja pouzivam program Codestuff Starter.

0/0
29.1.2014 13:07

Z49b89y16n98ě60k 77J38e69h10l57i14č81k88a 8824848159661

já WIN 7:-)

+1/0
31.1.2014 6:27

V89l82a38d52i25m15í95r 47Š50e69v89e47č35e15k 1481230857544

Dobře, i kdyby to místo 20 sekund bylo 15, tak co z toho?!

+4/0
29.1.2014 13:04

Z11b34y48n24ě62k 18J82e33h23l46i98č45k98a 8224648859531

na pět vteřin máš VOLNO;-D

+3/0
31.1.2014 6:26

P88a85v82e33l 83J19a61n20s18a 2475319731524

Lék na pomalý start Visty a Sedmiček, když nemáš SSD? Nevypínat, ale HIBERNOVAT!

Jak prosté - po probuzení z hibernace se nemusí spouštět všechny procesy, které se spouští (a některé po provedení dokonce i záhy ukončují) po startu z vypnutí, protože už dávno spuštěny jsou (a kompletní obsah ramky se všema procesama a aplikacema se přece celkem rychle načte z hiberfil.sys, rychlejš, než jednotlivý aplikace a služby spouštět zvlášť). Takže se po probuzení akorát inicializuje síť (to chvíli trvá, je to vidět, když zahibernuju se spuštěnýma dvěma pingama, na router a ven do netu, že odpovídat začnou až tak po půlminutě), pak se srovnaj hodiny a za pár momentů zkontrolujou aktualizace, což ale už nezdržuje, jako to zdržuje při startu z vypnutí.

Kompletní restart stačí provést 1-2x měsíčně, po aktualizační druhý středě, případně v posledním týdnu měsíce, kdy někdy taky vycházejí mimořádný aktualizace.

...

A hlavně - při instalaci programů pořádně sledovat (dávat custom volbu, pokud existuje), co všechno se s nima chce instalovat a měnit (většinou toolbary a změny domovských stránek) a odškrtávat vše, co nechceš.

+7/−2
29.1.2014 11:59

L65u68d13v37í82k 80G27a74j29d30o68š90í91k 2585473154692

Kdyby hibernace VŽDY proběhla korektě, tak byste měl jistě pravdu. Potíž je v tom, že Windows tohle příliš neumí a máte tak 50% šanci, že se počítač bude po probuzení z hibernace chovat minimálně "divně" a dojde nakonec stejně na restart, čímž ztratíte ve výsledku víc času než zapínáním a vypínáním. :-)

Pochopitelně také záleží na tom, co máte za železo a jaké aplikace pouštíte.

+3/−3
29.1.2014 15:09

P77a82v48e61l 58K37r12e31j27č24í86ř 2142541693616

Tak, tak, zrovna teď jsem probouzel sedmičky z hibernace a hned to samo skočilo na checkdisk. Takže plný restart + kontrola disku :-)

+1/0
29.1.2014 19:58

M58i70l80o40š 41P70e38c82h67a78r 6689640246417

Mám XP. Po probuzení ze spánku laguje Opera a po hibernaci se mi přepsala IP adresa routeru na IP localhostu.

0/0
29.1.2014 21:09

M91i60c23h15a47l 69C47h34a89l16u40p10a 6168650669403

Nevím, co to dělá za problémy tobě, ale hibernaci používám v práci každý pracovní den a problémy s tím nemám. Jednou za čas to musím restartovat třeba kvůli aktualizacím, ale jinak to funguje.

+3/0
29.1.2014 21:09

P69a74v60e16l 41J31a77n17s72a 2985489981804

nemám s tím problém skoro 10 let, jak XP, tak Vista i Sedmy, vždy v pohodě, tedy se stoupající tendencí, na XP nějaký problémy byly, ale od Visty už ne, 4 roky jedu na sedmách a co si tak matně pamatuju, za poslední rok se mi stalo maximálně 1x, že se probuzení z hibernace nezdařilo a to probouzení probíhá každý den 1x až 3x, jak kdy

železo? na XP samodomo, pak vždy něco od HP (desktop, starej jetej noťas, teď zase desktop), aplikace zavírám, kromě firefoxu, hibernuju i s ním...

celý to moje hibernování je především kvůli připojeným televizním tunerům a nahráváním programů z tv v mý nepřítomnosti doma nebo když spím, na který se komp probudí, nahraje pořad a zase uspí, což by pochopitelně úplně vypnutej nezvládnul

+3/0
29.1.2014 23:50

L82u89d71v87í88k 34G63a72j98d16o98š23í33k 2795733984402

Akorát by mě zajímalo, jak váš tv tuner probouzí počítač z hibernace.

Nepletete si náhodou hibernaci s režimem spánku? :-)

0/−1
30.1.2014 10:04

P64a72v26e37l 18J92a14n17s10a 2705819151414

Tak to teda nepletu. Jakožto ajťák vím o čem píšu. STR používám na krátkodobý pauzy (pokud do hodiny plánuju znova probudit komp) a STD na dlouhodobý. Navíc hybridní, takže i při STR se uloží data na disk, kdyby náhodou došlo k výpadku elektřiny.

Wokna daj do BIOSu info, kdy se má komp probudit (dělají to s několikaminutovým předstihem před plánovaným začátkem nahrávání).

+1/0
30.1.2014 10:55

L48u31d48v53í17k 26G67a21j27d41o12š66í70k 2675603924172

Wokna to do BIOSu asi těžko "dají", když jsou vypnutá. To tam musí dát předem jako naplánovaný čas probuzení.

Zajímalo by mě, kolikrát se vám stalo, že se vám to celé podělalo a nic jste nenahrál. :-) Co vlastně hibernací získáváte. Těch několik haléřů na spotřebě proudu? Těch několik vteřin rozdílu při spouštění PC které pravděpodobně několikanásobně promarníte nastavováním probuzení?

0/0
31.1.2014 13:07

P50a13v17e41l 43J75a81n52s73a 2955679801884

Přírodo, přírodo, do čehos to duši dala...? Když tomu nerozumíš, tak do toho nevrtej, ztrapňuješ akorát sám sebe...

Tak jasně, že časy probouzení od služby časovače nahrávání do BIOSu ukládá systém před uspáním/hibernací, resp. hned po naplánování onoho nahrávání.

Nikdy se mi to nepodělalo (to že byl někdy výpadek proudu není chyba hardwaru a systému). Sám žádný nastavování probouzení nedělám, takže žádnej čas neztrácím. Nevím, proč bych si měl pořizovat televizor a dvoutunerovej dvd/hdd rekordér, když mi tu samou službu umožní počítač s dvěma usb tunerama a můžu na jedný obrazovce v jednom okně sledovat tv či nahrávky a v druhým okně plkat s trollama v diskusích.

Krom toho - úplně vypnutej komp nebo jen hibernovanej komp - žádnej rozdíl ve spotřebě (mám digitální wattmetr), která činí max 2 W (míň to asi není schopný měřit, ukazuje 2 W). V režimu spánku (STR) je spotřeba 3 W, displej žeroucí při provozu 32 W mám vyplej tlačítkem. Čili rozdíl 1 W není nutno řešit (v provozu to i s displejem žere od 110 do 145 W, podle výkonu). Hibernace je bezpečnější než režim spánku z důvodu, že už nemám funkční UPSku, která dřív sama o sobě spotřebovávala 40 W i když na ní nebylo nic napojeno. Dokonce musím dodat, že občas mi něco blblo po probuzení z STR než po probuzení z STD, čili z mýho pohledu vidím jako příznivější tu hibernaci.

Důležitej je ten čas - při probuzení z hibernace stačí po rozsvícení plochy počkat max. půlminutu, než naběhne "síť", nic jinýho systém už nezdržuje. Naopak při studeným startu si klidně můžu dojít vyčůrat a uvařit kafe, bo spouštění procesů na pozadí je na dlouho (a to v kompu nemám bordel, hlídám si pečlivě každou instalaci a vymítám vše, co se chce samospustit při startu, SSD disk nemám a dlouho mít nebudu). A to zdržování se děje i na 14 dní čerstvě nainstalovaným x64 systému, kde ani ještě nemám všechny softíky, co jsem měl na 4 roky starým x32 systému. Lagy po studeným startu jsou na obou stejný, takže o zaneřáděnosti nemůže bejt řeč.

0/0
31.1.2014 14:36

J62a80k67u67b 67Ř77í73h79a 4715579402281

Osobně používám režim spánku, spíš než hibernaci. Vím, když vypadne proud, ztratí se vše v ramce. Ale jak často se to stává? No pointa je v tom, že spánek využívám už dobře 4 roky, po probuzení se na PC dá pracovat během vteřin bez omezení. A funguje to. Jednou za měsíc restart kvůli aktualizacím, jinak vždy jen uspat. Jde tedy o Win 7.

0/0
30.1.2014 8:27

L46u40d23v69í46k 35G53a24j91d29o78š96í10k 2145543664112

Ano. To funguje lépe.

0/0
30.1.2014 9:52

L42u30d10v40í38k 77G31a98j13d10o82š28í37k 2785553754222

Jestlipak tyto prográmky také ukazují, kolik času zabere při stratu spuštění jich samotných? To je totiž nezbytná podmínka jejich fungování.

Pak mě ještě napadá, k čemu je mi dobré vědět, že se nějaký program zavádí dlouho, když ho stejně potřebuji mít spuštěný a nic jiného mi tedy nezbývá.

+1/0
29.1.2014 10:46

P96a44v67e82l 37K69r24e66j95č42í12ř 2692661623336

Přesně tak, firemní wokna mi po stratu a i za běhu nejvíc brzdí antivirus, který nesmím odinstalovat ani zastavit. No ale vím to :-)

0/0
29.1.2014 20:00

M17i78c38h36a40l 87C18h62a91l69u43p35a 6708940639503

Tak má smysl je třeba pouštět postupně. Hard disky nezvládají paralelní zpracování požadavků, takže pokud dvě různé aplikace hrabou při spuštění každá deset sekund, tak při současném to může trvat i déle, než 2x 10. Pokud se pak těch aplikací a procesů nahazují desítky, tak to může udělat systém nepoužitelně zabržděný na minuty.

0/0
29.1.2014 21:11

K32a31r86e17l 19E97n27d15l59e85r 3733410440285

Když už je někdo tak tupý, že neumí použít funkčnost Správce úloh, najde tutéž možnost i v CCleaneru, který na pecku určitě má a je taky česky. Jo, nejlepší je mít na všechno třicet osm nástrojů. ;-D

+2/0
29.1.2014 10:20

M39a45r46t58i20n 58N49o28v45o34t87n81ý 9758225920441

Naco msconfig, kdyz to od w8 umoznuje nastavit rovnou taskmanager a to rovnou vcetne zhodnoceni dopadu na spousteni PC?

0/0
29.1.2014 9:53

M52i70r42o91s78l48a79v 55K23o18z60á33k 5753533235758

Samý balast, když už tak jedině od Ashampoo Winoptimizer 10, nebo od Iobit Advanced SystemCare 7. Odzkoušené, lokalizované a oceněné programy, které si dovolí nabízet v plné licenci i renomované IT časopisy. Mimochodem oba programy toho umí mnohem víc, než jen optimalizovat start Windows. jenže jejich autoři si asi nezaplatili na technetu PP reklamu, že?

+2/0
29.1.2014 9:16

R27o72m40a97n88a 21K83o15n10e14c84n62a 6284365323151

Proc instalovat dalsi programy, kdyz Windows maji svuj implementovany, kde lze upravit startup aplikace.  Start > hledat "config" nebo "msconfig" enter > zalozka startup.

+5/0
29.1.2014 8:32

J22o25s42e13f 98H52á49j90e65k 6898450119972

... protože příští týden budou moci publikovat "Léky na tuny balastu ve Windows" :-/

+2/0
29.1.2014 9:03

L26u51d90v20í22k 64G12a80j93d55o41š85í36k 2905743624262

...protože Technet musí zřejmě několikrát do měsíce zveřejnit článek, ve kterém je 10x odkaz na www.slunecnice.cz

+6/0
29.1.2014 10:50

P37e86t85r 54Š20t60e21c20h76a 2732325483425

Windows? Slepá větev vývoje ...

+1/−19
29.1.2014 6:54

V97á75c82l16a83v 61P92o52t16k70a29n 8339273696117

Jj a proto jeho tvurci jsou ti nejlepsi programatori a mimo jine nejvetsimi prispevovateli vyvoje lunuxu.

+3/−2
29.1.2014 7:54

P27e71t60r 74T38y48č61k57a 6255522159902

Nejlepší programátoři dělají na windows? To je trochu odvážné tvrzení.

+2/−4
29.1.2014 8:28
Foto

J79i10ř44í 89R78o42h61a56n 5654138297175

Možná to jsou nejlepší programátoři na světě, ale potřebovali by usměrnit. Mají totiž geniální nápady, ale cpou je tam, kde nemají co dělat. Třeba metro - dobrý nápad pro tablety, mizerný pro dektop. Nebo kdyby zjednodušili chaotické ovládací panely...

(Při psaní tohoto příspěvku se mi záhadně samo od sebe změnilo rozlišení obrazovky. Zatr šmejd)

0/0
29.1.2014 8:37

M22a68r73t31i25n 66H31o92u90b20a 6923141239578

a ty si vazne myslis, ze je vmoci programatoru rict co kde bude? programator programuje, ale design co a jak bude vypadat urcuje nekdo jiny

+4/0
29.1.2014 10:08

A20n92t45o27n66í63n 77Z70e23l51e70n80ý 2494903641226

Nejsou za nic zodpovědni, jenom plní rozkazy.

0/0
29.1.2014 16:25

V44á23c51l53a62v 68P74o40t42k58a31n 8229103696167

Programátor neurčuje jak co bude vypadat. To dělají jiní.

0/0
29.1.2014 13:29

J39a76n 31R31i68p20p47l 5459651394500

Já tuhle slepou větev uřízl už před cca 10ti lety pomocí nástroje od Canonicalu (Ubuntu) a pomocí Debianu :)

0/0
30.1.2014 21:17
Foto

T55o31m60a43s 26V39e37n77d74i78s 5623689942510

Nejlepším lékem je OS na SSD disku

+18/−1
29.1.2014 6:34

F28r15a83n18t41i64š70e52k 45N40á13v28a69r95a 4125956771852

Nikoliv. SSD disk je nutnost, nikoliv lék.

I čas spuštění OS na SSD disku lze poladit.

0/0
30.1.2014 13:03

V23l21a23d52i79m97i41r 90P84ř31i94b37y76l 8172366791499

Nástroj Autoruns není dílem firmy Microsoft. Podívejte se laskavě do Copyrightu. Je to dilem Marka Russnoviche, jehož firmu před lety anektoval Microsoft. Firma publikovala mnohé o struktuře Widows (NTFS apod) a proto musela být zprovozena ze světa. Jak jste si mohli myslet, že by tak užitečný nástroj napsal sám Microsoft_

+7/0
29.1.2014 6:33

R14i63c36h33a73r79d 12B85u29š40e97k 1696408744773

anektovat lze pouze uzemi, anektovat firmu je hovadina....

0/0
30.1.2014 8:06

J10a75n 54Š82l37é75g35l 8852750498783

Doporučuji Windows 8 a SSD disk pak nemusíte tyhle programy řešit :-)

+6/0
29.1.2014 1:37

M48i57c17h62a94l 90P89a56v96l42á50t 9613493404219

Samotny SSD staci. OS muze byt klidne i Vista nebo 7. Rozdil je zcela zanedbatelny (pripadne pri skutecnem vypinani/zapinani vicemene nulovy).

+1/0
29.1.2014 8:57
Foto

I65v59o 67U43r31b54a56n 6269360115618

Kdysi dávno jsem si nainstaloval program na zjišťování času nabíhajících programů a pak s údivem zjistil, že tento program si nárokoval nejdelší startovní čas.

+15/0
29.1.2014 0:34

R52a51d73e78k 77B59o82h94a41t53ý 8784661447165

Tyto programy jsou většinou na diagnostiku... Né na to aby urychlily start - tj. 1 - 2x snima nastartujete, zjistíte kde je problém a pak se vypnou... Nástroje se musí umět používat a vědět na co jsou...

+1/0
29.1.2014 11:28

J79i82ř76í 44M59a24c15e52k 3265195754271

Souhlasím, ale mám zkušenost, že takový diagnostický program ve svém popisu zcela nesmyslně uváděl, že je určen na urychlení startu.

0/0
29.1.2014 12:13

M42i28c33h90a40l 80P61a43v48l47á82t 9283643894779

On je urcen na urychleni startu. Jen je treba pochopit, jakym zpusobem ho k tomu pouzit. (A clovek, ktery to nepochopi, by mel na pouziti takovych programu ve vlastnim zajmu radeji zapomenout.)

0/0
29.1.2014 16:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.