Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Před rokem pověsily ČSA „Bulíky“ na hřebík

Přesně před rokem, tedy 13. ledna 2013, proběhly poslední komerční lety Boeingů 737 Českých aerolinií. Po necelých 21 letech tak byla ukončena úspěšná služba zatím jediného amerického typu proudového letounu v dlouhé historii našich aerolinií. Prohlédněte si letouny, které tvořily páteř letadlové flotily ČSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i82c51h75a47l 23D48v75o56ř38á32k 3242850270

Je velká škoda, že dostal na starost ČSA p. Tvrdík... kdyby to tak nebylo mohly by konkurovat velkým společnostem, byl by to zcela národní podnik a do státní kasy by přibyla nemalá částka za zisky,... To by ale nemohl "prošustrovat" přes 4 miliadry... :-/

+1/−1
13.1.2014 23:52
Foto

K75a64r17e55l 23P51l43a30c12h19ý 6126466414389

Super! Konecne clanek "obrazem", kde je ono "obrazem" v titulku a ctenari na mobilu se mohou rozhodnout, jestli stahovat data.

0/0
13.1.2014 13:01

M37i13c87h46a20l 81F44r77ý78d45a 1402919823202

Mne by zajímalo, kolik stojí přestříkání letadla a po jak dlouhé době se musí nátěr opravit. Ty změny (modré / červené retro, první letadlo atd.) se předpokládám dějí právě v okamžiku, kdy letadlo potřebuje původní nátěr opravit. Návrh vizuálu asi také nebude levná záležitost.

0/0
13.1.2014 10:12


R26a60d51e76k 43F15o28l48p32r13e77c24h72t

Ten interval obnovy laku je asi 5 let. Foto č. 7 je z roku 2010 a vzadu je vidět letadlo s původním zbarvením ještě 3 roky po změně loga, takže to opravdu dělali postupně. Retro nátěry se zase dělali v letech 2011 a 2012 na letadlech z první dodané skupiny v roce 1992, tak to tak vychází v násobcích pěti.

Návrh nového loga a zbarvení bylo děláno interně zaměstnancem ČSA. U retro zbarvení stačilo pouze upravit staré schema na jiný tvar letadla, nic složitého to nemohlo být.

0/0
13.1.2014 13:54

V19l61a48d66i44m76í17r 46H28o34l43ý 8764751456417

Retro zbarvení nemá chybu, vzpomněl jsem si na svůj první let Il 18. Škoda, že každých pár let mají aerolinky nutkavou potřebu změnit design letadel.

0/0
13.1.2014 17:53

L86u37b20o82š 59S60u20š85i57l 1608687966338

To se dělá, aby měli kamarádi kšeft. Stejné je to třeba u grafiky v TV. Než si na ni zvykne, už je zde nová. Zářný příklad je "R" jako logo Českého rozhlasu. Též klidně mohlo být to původní. Podle mě i daleko hezčí a lépe médium vystihovalo. Všechno je zase jen o penězích a naprosto zbytečné "práci" pro spřízněné firmy.

0/−1
13.1.2014 22:39

R19a64d65e42k 41S66v70o67b27o96d72a 5566150121787

http://technet.idnes.cz/lakovani-letadla-boeing-737-mosnov-d4v-/tec_reportaze.aspx?c=A120531_154642_tec_reportaze_top

0/0
13.1.2014 13:56

P41e26t42r 66L39u81k17e45š 6753671

V článku se vyskytuje malá historická nepřesnost. Boeing 737 nepředstavoval jediný americký typ v historii ČSA. Co například Ford 5-AT Trimotor? Nebo Douglas DC-3 (populární "Dakota")?

+5/0
13.1.2014 7:35

R40a23d58e51k 62F18o83l18p19r23e19c69h77t

To máte pravdu, jsem myslel úplně na něco jinýho, nechám co nejdříve opravit, díky.

+2/0
13.1.2014 7:54

P43e43t77r 69L28u20k23e20š 6133541

Jo, jo, zřejmě jste myslel na tu moderní historii po rozdělení Československa. Tam by to asi platilo.

+4/0
13.1.2014 9:30

R17a16d26e44k 35P40a93n36c57h30a66r73t35e57k 6193743443636

nebo jediný proudový ...

0/0
13.1.2014 13:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.