Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Před rokem pověsily ČSA „Bulíky“ na hřebík

Přesně před rokem, tedy 13. ledna 2013, proběhly poslední komerční lety Boeingů 737 Českých aerolinií. Po necelých 21 letech tak byla ukončena úspěšná služba zatím jediného amerického typu proudového letounu v dlouhé historii našich aerolinií. Prohlédněte si letouny, které tvořily páteř letadlové flotily ČSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i76c25h41a91l 40D18v93o60ř19á40k 3792280500

Je velká škoda, že dostal na starost ČSA p. Tvrdík... kdyby to tak nebylo mohly by konkurovat velkým společnostem, byl by to zcela národní podnik a do státní kasy by přibyla nemalá částka za zisky,... To by ale nemohl "prošustrovat" přes 4 miliadry... :-/

+1/−1
13.1.2014 23:52
Foto

K63a26r22e22l 97P20l81a37c10h40ý 6336816624329

Super! Konecne clanek "obrazem", kde je ono "obrazem" v titulku a ctenari na mobilu se mohou rozhodnout, jestli stahovat data.

0/0
13.1.2014 13:01

M61i49c78h91a14l 97F32r60ý75d50a 1802869173742

Mne by zajímalo, kolik stojí přestříkání letadla a po jak dlouhé době se musí nátěr opravit. Ty změny (modré / červené retro, první letadlo atd.) se předpokládám dějí právě v okamžiku, kdy letadlo potřebuje původní nátěr opravit. Návrh vizuálu asi také nebude levná záležitost.

0/0
13.1.2014 10:12

R35a56d81e54k 42F21o48l80p77r38e82c71h58t

Ten interval obnovy laku je asi 5 let. Foto č. 7 je z roku 2010 a vzadu je vidět letadlo s původním zbarvením ještě 3 roky po změně loga, takže to opravdu dělali postupně. Retro nátěry se zase dělali v letech 2011 a 2012 na letadlech z první dodané skupiny v roce 1992, tak to tak vychází v násobcích pěti.

Návrh nového loga a zbarvení bylo děláno interně zaměstnancem ČSA. U retro zbarvení stačilo pouze upravit staré schema na jiný tvar letadla, nic složitého to nemohlo být.

0/0
13.1.2014 13:54

V18l65a42d14i90m98í84r 21H96o86l78ý 8404481576597

Retro zbarvení nemá chybu, vzpomněl jsem si na svůj první let Il 18. Škoda, že každých pár let mají aerolinky nutkavou potřebu změnit design letadel.

0/0
13.1.2014 17:53

L28u89b60o32š 69S11u49š92i64l 1968347796768

To se dělá, aby měli kamarádi kšeft. Stejné je to třeba u grafiky v TV. Než si na ni zvykne, už je zde nová. Zářný příklad je "R" jako logo Českého rozhlasu. Též klidně mohlo být to původní. Podle mě i daleko hezčí a lépe médium vystihovalo. Všechno je zase jen o penězích a naprosto zbytečné "práci" pro spřízněné firmy.

0/−1
13.1.2014 22:39

R28a37d40e20k 36S68v49o88b26o42d24a 5546120831357

http://technet.idnes.cz/lakovani-letadla-boeing-737-mosnov-d4v-/tec_reportaze.aspx?c=A120531_154642_tec_reportaze_top

0/0
13.1.2014 13:56

P71e70t57r 55L41u17k41e29š 6783641

V článku se vyskytuje malá historická nepřesnost. Boeing 737 nepředstavoval jediný americký typ v historii ČSA. Co například Ford 5-AT Trimotor? Nebo Douglas DC-3 (populární "Dakota")?

+5/0
13.1.2014 7:35

R81a96d84e95k 41F64o97l44p86r85e26c19h60t

To máte pravdu, jsem myslel úplně na něco jinýho, nechám co nejdříve opravit, díky.

+2/0
13.1.2014 7:54

P12e18t46r 33L58u50k71e15š 6373851

Jo, jo, zřejmě jste myslel na tu moderní historii po rozdělení Československa. Tam by to asi platilo.

+4/0
13.1.2014 9:30

R93a89d80e71k 61P19a29n71c95h32a78r16t89e83k 6163293563286

nebo jediný proudový ...

0/0
13.1.2014 13:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.