Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Před rokem pověsily ČSA „Bulíky“ na hřebík

Přesně před rokem, tedy 13. ledna 2013, proběhly poslední komerční lety Boeingů 737 Českých aerolinií. Po necelých 21 letech tak byla ukončena úspěšná služba zatím jediného amerického typu proudového letounu v dlouhé historii našich aerolinií. Prohlédněte si letouny, které tvořily páteř letadlové flotily ČSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i69c25h74a94l 55D90v42o20ř23á68k 3542240560

Je velká škoda, že dostal na starost ČSA p. Tvrdík... kdyby to tak nebylo mohly by konkurovat velkým společnostem, byl by to zcela národní podnik a do státní kasy by přibyla nemalá částka za zisky,... To by ale nemohl "prošustrovat" přes 4 miliadry... :-/

+1/−1
13.1.2014 23:52
Foto

K82a25r97e70l 50P93l60a19c91h92ý 6106246824869

Super! Konecne clanek "obrazem", kde je ono "obrazem" v titulku a ctenari na mobilu se mohou rozhodnout, jestli stahovat data.

0/0
13.1.2014 13:01

M14i93c47h29a61l 17F54r77ý79d34a 1262869373702

Mne by zajímalo, kolik stojí přestříkání letadla a po jak dlouhé době se musí nátěr opravit. Ty změny (modré / červené retro, první letadlo atd.) se předpokládám dějí právě v okamžiku, kdy letadlo potřebuje původní nátěr opravit. Návrh vizuálu asi také nebude levná záležitost.

0/0
13.1.2014 10:12

R68a21d96e28k 33F51o23l63p77r14e31c25h12t

Ten interval obnovy laku je asi 5 let. Foto č. 7 je z roku 2010 a vzadu je vidět letadlo s původním zbarvením ještě 3 roky po změně loga, takže to opravdu dělali postupně. Retro nátěry se zase dělali v letech 2011 a 2012 na letadlech z první dodané skupiny v roce 1992, tak to tak vychází v násobcích pěti.

Návrh nového loga a zbarvení bylo děláno interně zaměstnancem ČSA. U retro zbarvení stačilo pouze upravit staré schema na jiný tvar letadla, nic složitého to nemohlo být.

0/0
13.1.2014 13:54

V50l60a32d80i93m40í17r 55H15o29l31ý 8344621486387

Retro zbarvení nemá chybu, vzpomněl jsem si na svůj první let Il 18. Škoda, že každých pár let mají aerolinky nutkavou potřebu změnit design letadel.

0/0
13.1.2014 17:53

L46u27b45o34š 17S33u47š33i80l 1128957596458

To se dělá, aby měli kamarádi kšeft. Stejné je to třeba u grafiky v TV. Než si na ni zvykne, už je zde nová. Zářný příklad je "R" jako logo Českého rozhlasu. Též klidně mohlo být to původní. Podle mě i daleko hezčí a lépe médium vystihovalo. Všechno je zase jen o penězích a naprosto zbytečné "práci" pro spřízněné firmy.

0/−1
13.1.2014 22:39

R90a39d68e25k 40S91v51o37b29o11d44a 5916950631227

http://technet.idnes.cz/lakovani-letadla-boeing-737-mosnov-d4v-/tec_reportaze.aspx?c=A120531_154642_tec_reportaze_top

0/0
13.1.2014 13:56

P15e77t96r 98L88u74k35e41š 6853841

V článku se vyskytuje malá historická nepřesnost. Boeing 737 nepředstavoval jediný americký typ v historii ČSA. Co například Ford 5-AT Trimotor? Nebo Douglas DC-3 (populární "Dakota")?

+5/0
13.1.2014 7:35

R90a94d27e22k 98F10o44l56p20r24e88c61h18t

To máte pravdu, jsem myslel úplně na něco jinýho, nechám co nejdříve opravit, díky.

+2/0
13.1.2014 7:54

P32e55t85r 19L97u43k88e24š 6363831

Jo, jo, zřejmě jste myslel na tu moderní historii po rozdělení Československa. Tam by to asi platilo.

+4/0
13.1.2014 9:30

R20a74d34e98k 60P56a26n14c37h38a54r11t55e19k 6163123443106

nebo jediný proudový ...

0/0
13.1.2014 13:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.