- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobře jim tak. Prodávat novou věc s defaultním nastavením, že 15 minut po zadání hesla se nakupuje cokoliv bez potvrzení, to je prostě hloupost a vystavování zákazníka rizikům, která si hned na začátku neuvědomí. To byla pozvánka pro podvodníky. Nechávali to tak v zařízeních celá léta, přestože už dlouho jednotlivě vraceli prachy za nákupy v dětských aplikacích (smurf village atd.), které tohle defaultní nastavení ipadu zneužívaly. Neříkám, že defaultně má být zakázán nákup v aplikaci, ale defaultně má být nastaveno žádná platba bez hesla, to dá zdravý rozum. (Mimochodem, počítám, že stejný konec čeká banky s tím výborným nápadem plateb bez PINu).
Jednoduché, každý nákup autorizovat pomocí SMS, tak jako v bankovním účtu....
Výborně,takže firmy musejí začít vychováat jak rodiče tak jejich děti.
Nesouhlasím. Šlo o chybu, kdy jste zadal heslo pro koupi aplikace a nikde nebylo zdůrazněno, že dalších 15 minut není třeba stejně tak heslo zadat, což třeba pro mě je super nastavení, protože to ulehčuje práci, ale s dětmi je to pak jinak, to je jasné. Takže rodič celkem logicky koupil a očekával, že dítě bez hesla nic dalšího nekoupí.
Tak ja Apple moc nemusim, ale tohle je vazne pritazene za vlasy. To je asi jak ose rozcilovat pred 20ti lety ze decko telefonovalo mezimesto bez povoleni z pevne linky, ze to Telecom nezabezpecil. A nebo ze tatik dal synkovi klice aby mu donesl z auta krabici a on s tema klickama byl schopnej krome otevreni auta i to auto nastartovat a rozjet. Prijde mi to ze lide se snazi cim dal tim vice stale hledat nekoho kdo ma byt zodpovedny za _jejich_ chyby.
Dát do ruky děcku hru stavějící na nakupování za reálné peníze, je jako mu dát do ruky sirky a hraj si.
Apple není pro hloupé rodiče... Toť celý problém...
Viděl jste někdy tyhle typy her? Ty hry jsou modelově založeny na tom, že jsou v určité fázi bez dokupování obsahu nehratelné. Tahle věc v kombinaci dětské psychiky je vážně úchylná.
To je jako kdyby si stěžovali že poslali dítě na nákup s kreditkou a kromě jídla si koupili ještě tunu sladkostí. Za dítě má zodpovídat rodič, ne nadnárodní korporace.
Jenže když mu dáte kreditku víte co riskujete. Tady máte telefon a ten navíc dělá věci, které jsou těžko rodičem ohlídatelné. Já osobně bych Applu nařídil vrátit ty peníze a ještě jednou tolik, aby si sakra zapamatovali, že takové věci nemají dělat.
Asi v marketingovém oddělení četli Leacocka a vědí, že nejlíp se ždímají vdovy a sirotci
A nejde jednoduše, aby pokud se k iTunes musí přihlašovat, se tam dítě přihlašovalo pod účtem, který nemá připojenou kreditní kartu a nakupovat přes něj zkrátka nelze?
Nevím teda jak u Applů, ale na Androidu tohle jde bez problémů, prostě tam dítěti nastavíte libovolný google account, který není spárován s kreditní kartou
Samozrejme, ze to jde. Rodic nakupuje zasadne prez comp a dite tak nemuze na storu nakoupit vubec nic, bez znalosti security kodu na karte a hesla k AppleID.
Nebo se proste zakazou In-App purchases. Ty pak maji zvlastni heslo. To pokud ma dite vlastni AppleID bez karty, aby si mohlo stahovat veci, co jsou zdarma.
Podobné blokace jsou polovičatým řešením, měla by se zavést funkce jak vyfiltrovat všechny aplikace s vnitřním nákupem, abych se jim rovnou vyhnul v App storu...
Co dokáže naštvat je, když si koupím aplikaci s pocitem, že kupuju plnou placenou verzi a prásk ho, část obsahu vyžaduje další a další platbu!