Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železničáři dostali vyprošťovací tank. Za hodinu spálí 500 litrů nafty

Armádní vyprošťovací tanky, které nyní dostávají železničáři, by dokázaly při práci na bojišti ochránit celé posádky i před zbraněmi hromadného ničení. Nově vytahují na násep těžké lokomotivy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i92r50e35k 67K33o20n96e27č80n62ý 6277255855434

Pokud je článek převzat z blesku, pak OK, pokud je text původní, pak dočasně Technet přejmenovat na NeTechnet.

0/0
1.2.2014 9:10

V90l30a71d77i58m40í49r 51Š16n18e15k 9124348376221

Chybí dělo....;-D

0/0
31.1.2014 12:28

V76i85l91é87m 46B13a17r50á49k 1358843388858

Do tanku to nelijí a já mám tankovat ty sr..čky rovnající se fritovacímu oleji a kazit si moje krásné, velké auto. Chtělo by to demonstraci, ať si ty fritovací oleje, které ještě musím dotovat tak 1,50 Kč/litr (k 12,58 Kč/litr spotřební daně a DPH z této daně; krásný příklad daně z daně), strčili do pr.......

+2/0
24.1.2014 13:56


J74a98n 12F56r90o34l33í37k 6696420675284

1. měl jste volit jinak než ÁNO. 2. Např. OMV prodává naftu max motion bez babišových sr.ček (stejně tak i benzin). Trochu dražší, ale co se dá dělat. Zejména v zimě tankuji jen tento benzin.

0/0
24.1.2014 15:06

V53i51l44é26m 62B31a85r68á14k 1138753348368

Děkuji za tip. :-)

0/0
27.1.2014 7:47

R48o39m82a79n 32D52o72h12n62a75l 4172163573207

Měl jsem tu čest tento stroj v 90-tých letech řídit a obsluhovat. Skvělá mašina. Tady je užitečnější. R^

0/0
24.1.2014 9:21

M10a13r84t17i53n 34H69o92u60b71a 6333851149988

tu cest -- to se mi libi, jak malo ti staci

0/−8
24.1.2014 12:17

P68e80t71r 32H76a30n52á93k 8501564466887

a cos řídil ty ? Nebo umíš jen blbě žvanit na diskusích ...

+3/0
25.1.2014 17:03
Foto

P94e26t89r 75P37r20o14c20h85á64z29k94a 3312106662544

Vyprošťovací tank nevytahuje lokomotivu zpět na násep a koleje,ale naopak odtáhne ji pryč s kolejí stejně jako vozy které jsou mimo koleje a nedají se zvednout za pomocí kolejového jeřábu.Tank je použit aby se,co nejrychleji mohl obnovit provoz.Pokud vím používá se na železnici takřka od války.Nevím jak se osvědčí gumové pásy když třeba při vykolejení vlaku u Prosenic měli dva starší modely,co dělat aby v blátivém terénu za pomocí svých motorů a navijáků zvládli odtáhnout s náspu převrácené vagony.Na technet tentokráte docela slabý článek.Rv

0/0
23.1.2014 21:15

H78o21n56z46a 48Š73l42e81z14i83n38g37r 8669151623382

A co byste s takovou lokomotivou chtěl dělat kdesi mimo koleje? Vámi popsanou taktikou nám zničili bratři ze SSSR hned tři lokomotivy(články) dnešní řady 125, jen v zájmu co nejrychlejšího zprovoznění tratě. Viz http://spz.logout.cz/vozidla/125/125.html

Nějaké ty zničené nákladní vozy se samozřejmě strhávají z náspu, ale ty jsou pak rovnou do hutí.

0/0
24.1.2014 7:59

P70a64v38e52l 13B84l44a22ž81e92k 6231131616751

Proč by měl ten tank odtáhnout lokomotivu i s kolejí?

+2/0
24.1.2014 9:36

S10t76a62n97i25s38l98a10v 49L31a83n17g 3710534817762

ty pásy nejsou gumové to jsou gumové špalky jsou na silnici a dají se sundat

0/0
5.2.2014 19:35

P52e79t12r 89S34o66k71o23l 8502921757441

To žere skoro jak moje sekačka z mountfieldu :-P

+1/−1
23.1.2014 20:31

J64i54ř59í 38K30ü37h82r 2610736680896

A to je elektrická.

+12/0
23.1.2014 20:54
Foto

P33e39t70r 24P17r68o94c23h90á40z15k49a 3432116702514

;-D

0/0
23.1.2014 21:15

L43a15d48i56s31l62a63v 45H93i70r54k86a 3433699293122

Jen tak mimochodem v článku je uvedena převodovka, já neznám  T72 s jednou převodovkou, všechny tanky T72 mají převodovky dvě (planetové) a to pro každý pás jednu, přičemž tank zatáčí tak, že se v převodovce na jedné straně zařadí o jeden stupeň nižší rychlost, navíc ten mladík  od hasičů před chvílí hovořil v TV o tom že ta mašina zvládne jakýkoliv terén, tomu se jako tankista, který si s tanky něco užil na Doupově musím jen zasmát, jsem zvědav co bude ten chytrák dělat až to někde zahrabe až po nosné kladky. To bude něco, tomu aty gumové patky na pásech budou na dvě věci. Na margo novinářů - o odborných věcech psát odborníci, což se v tomto, a nejenom v tomto případě nestalo

+3/−2
23.1.2014 20:03

I83v88o 77Z60d62e51b63o54r54s79k84ý 3143581140261

Přiváže přes pásy tu "sirku" co jí nemá.

0/0
23.1.2014 23:35

P37a59v85e48l 56O35b21d67r70ž74á35l29e45k 6246184788302

Vidím dobře, že tam nechali radiostanici R-123?

Vždyť ta se nedá na hasičské a drážní frekvence ani naladit (končí někde u 52 MHz, hasiči a železnice jsou o 100 MHz výš), natož legálně použít...

+2/0
23.1.2014 17:10

M20i12c65h53a33l 19P87a90v50l93á11t 9513763594859

Asi ucta k technicke pamatce.

+6/0
23.1.2014 19:00

V88i54k26t37o57r 31W72o76l72f 8302168853376

Zvyšuje hmotnost, aby se tank lépe používal jako kotvící bod ;-)

+1/0
24.1.2014 23:01

J31a27n 40P46i10r64k93l 2563488714144

To je i novina. Nehodový vlak v České Třebové jej měl již po válce. Když se do sebe zakousnou vagony a jeřáb k nim nemůže, tak takový tank je roztrhne od sebe lehčeji. Ale pak jsou koleje jako po válce.

+1/0
23.1.2014 16:56
Foto

R49o96m56a15n 40P19o26l93á24č49e39k 1900966790315

Super stroj.R^ Jenom upřímně doufám, že bude moct hodně dlouho zůstat v garáži a nebude muset nikam vyjíždět mimo cvičení...

+8/0
23.1.2014 16:27

J98o46s35e91f 32P26o32r60t69i32k 8637649504

S takovou spotřebou se s ním cvičit nebude.

0/0
24.1.2014 7:16

I22v65a38n 50P81l22a86c60h73y 1662454639141

Eurooil prodává naftu bez biosložky, nakupuju jenom tam, jednak kvůli autu a taky tak nějak z prinicpu...

+5/0
23.1.2014 15:57

J22i71ř86í 90D36o42u65t78n65á56č 2300567487865

Počítám že by to žralo i letecký petrolej ....

+1/0
23.1.2014 15:43

M26a45r86c82e76l 53P75a81v57l20í88k 7181834928709

v zásade nejde o to, ktorý uhľovodík ponúknu. bio je zvláštne tým, že s vodou vytvára emulziu, ktorá vytvrdne. jednoduchý naftový motor (p405 1992) v pohode išiel na 50/50 nafta, repkový olej z kauflandu. ale - najprv sa musela nádrž odvodniť (liehom) a vymeniť hadičky a tesnenie z "obyčajnej" gumy (tú rastliný olej "leptal").

+1/−1
23.1.2014 15:59

R35o78l89a38n28d 14M60i72k77l95o30s97z 8707553190189

Tohle by jezdilo i na kofoly. Jejich energetický potenciál je sice nízký, takže by šla spotřeba trochu nahoru. Ale to by nevadilo. Máme jich dost.

+3/−3
23.1.2014 17:04

P93e43t35r 70M24a85r83š67o19u38n 5405238766126

omylem jsem klikl + než jsme dočetl... poté co jsem dočetl, že nemluvíte o nápoji, samozřejmě minus (a to si onich tež myslim své)

+1/0
25.1.2014 20:24

R27o57l72a18n40d 76M40i27k29l81o64s71z 8197853560559

Protože zahrávat si s rovnováhou vesmíru není zodpovědné, dal jsem vám také +. Jinak by to bylo samozřejmě - :)

0/0
25.1.2014 23:44

L14u35d48v12í94k 74G58a31j55d48o93š31í28k 2895733474952

Nějak nechápu, proč se novináři pozastavují nad spotřebou 500 litrů nafty u 45tun těžkého stroje. To totiž odpovídá zhruba spotřebě asi 12 litrů u normálního osobáku, což na pásové vozidlo není nijak závratná spotřeba. Je to zcela srovnatelné třeba s běžnými sněžnými rolbami.

+19/−2
23.1.2014 14:59

R74i77c71h35a61r25d 41T76r75e23f52i15l 4511755979210

Jistě, jako když u článku o F-16 dali video Tornáda.

+1/0
23.1.2014 15:42

J63i33r14k73a 74K16o52c98h 7504614903815

no ja nevim, nalozeny kamion ma neco kolem 35 tun a vezme si tak neco kolem 35 litru....

za druhe jak jste prisel na ten prepocet na osobak ? bezny auto (ne nejaky mini a ne suv) ma neco kolem 1,5 t tj 45 / 1,5 je 30 (1 tank ma hmotnost 30 aut) taze spotreba je pak 500 / 30 tj 16,66 a to je na osobak saaaaaakra spotreba. osobak by mel jezdit tak kolem 5 litru

0/−1
23.1.2014 18:15

P18a97v39e18l 27T75r43ü17b83e29n51e19k17r 7341291602152

Spotřeba na silnici je 290l na 100km to je pak jen 10l na 100 km na auto. Což na 30 let starej stroj není špatná spotřeba.

+2/0
23.1.2014 18:39

J26i14r72k95a 19K64o66c68h 7724314683355

na 30 let stary stroj ne

nicmene to porad nevysvetluje vypocet pana Gajdosika a jeho obhajobu 500litrove spistreby

0/0
23.1.2014 19:02

M71i83c10h34a58l 68P76a83v44l87á74t 9413893364439

Ktery kamion ma spotrebu 35l na sto v tezkem terenu, kterym je schopna projet jen pasova technika? Oni velmi spravne pisou V TERENU. Velmi byste se divil, kolik v takovych podminkach zerou celkem bezna nakladni auta!

+6/0
23.1.2014 19:02

Z81d94e66n49ě86k 91H93r34u57b28ý 5845978421716

Já bych chtěl vědět, jak se dostanu autem z Prahy na pobřeží Tichého oceánu :-/

0/−4
23.1.2014 14:52

J48i53ř54í 74K81ü21h45r 2510846570656

Směrem na východ , přez Rusko např.

+8/0
23.1.2014 14:54

Z51d75e69n38ě38k 40H16r81u31b84ý 5725168801816

Např. pro trasu Praha - Petropavlovsk Google nezná žádnou trasu, ani do Vladivostoku, což navíc není pobřeží Pacifiku. Takže směrem na východ to tedy jde pouze tím tankem :-)

+1/0
23.1.2014 15:04

B42e77n 59P51a15v72k69a 1437213947431

Kamčatka sousedí se severním Severním Tichým Oceánem. I ten Petropavlovsk je blízko. Nebo aspoň to tak tvrdí Google Earth. Ale autem se tam asi fakt dostat nedá. A zkoušet to nebudu:-)

0/0
23.1.2014 15:15

P30a66t17r25i96k 39Š19e19b83e44s25t33a 4953292866785

Tak ono to nenašlo trasu ani z 200 km vzdáleného Mudanjiang, Chej-lung-ťiang, Čína

... a na ortofotomapě evidentně ta silnice je... ;-D;-D

0/0
23.1.2014 21:58

J26i21r86i 74R47o72u91b49a43l 1858108786835

No, občas mě to popadne, a snažím se nějakou infromaci v tisku prověřit. Tady si nejsem jistý. Před většinou asijských východních pobřeží jsou nějaký místní moře, takže je otázka, kde vlastně ten Pacifik začíná. Pokud bychom připustili, že pojedeme část cesty i na trajekt nebo lodi, vidím nejbližší pacifické pobřeží snad na Taiwanu, případně v Japonsku. Pokud budeme trvat jen na cestě po souši, je to někde na Kamčatce, nejspíše ale už na jejím severu. Petropavlovsk je moc na jih. K moři se na Kamčatce dá dostat daleko dříve... :-)

0/0
23.1.2014 15:19

B95e18n 64P73a93v17k72a 1987663337541

Kamčatka na severu má Beringovo moře.

0/0
23.1.2014 15:25

J63i95ř96í 47K27ü53h63r 2320286930536

Nevím ,co to tu zase plantáte, Všechny ty moře mezi Asii a Amerikou jsou součástí Tichého oceánu. Je to prostě nadřazený celek. Jako by jste tvrdili, že nejste v Evropě ,ale v České Republice.

+5/0
23.1.2014 15:59

B32e33n 29P95a57v73k67a 1807213397401

Aha. Tak v tom případě se Poláci koupou v Atlantiku. A Středozemní moře je taky Atlantik, atd.

0/0
23.1.2014 17:27

J34i86ř35í 60K58ü11h21r 2230796580866

Wiki tvrdí ,že ano.

http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edozemn%C3%AD_mo%C5%99e

A poláci se můžou koupat klidně i v Severním ledovém oceáně,když se jim zachce.

0/0
23.1.2014 18:27

B42e21n 50P74a54v31k89a 1317773607891

Ježiši, ty vody nemají oceánskou desku, jestli si to pamatuji dobře. No to nemá cenu se hádat. O. K. Středozemní moře je Atlantik.

0/0
23.1.2014 20:18

J52i85ř40í 54K97ü59h98r 2400856220256

VY jste vážně tupý!!!!

Středozemní moře je část atlantického oceánu.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Atlantsk%C3%BD_oce%C3%A1n

Středozemní moře se skládá z dalších moří.

http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edozemn%C3%AD_mo%C5%99e

Stejně jako PC se skládá (např.) z CPU,GPU, RAM , HDD, DVD-RW, zdroj, MB ,zvukovka atd. Jsou běžně používaná věty: ¨Psal jsem tona počítači. Mám to uloženo na počítači. Díval jsem se na to na počítači¨  a to přesto ,že píšete na klávesnici,díváte se na monitor a data jsou uložena na HDD/SDD.

0/0
23.1.2014 20:51

V32á71c19l21a66v 93M61á20c14h24a 1932443909177

problém je samozřejmě v tom, že v článku nebyla specifikovaná jednotka SI. S fábií (i tou novou) to prostě nepujde z důvodu chybějící cesty. Ovšem Octavia Scout by to projela cestou necestou prostě rovně.

+3/0
23.1.2014 16:16

V54á81c29l45a90v 88V61e78s44e44l49ý 3305148133618

Co není na Googlu, neexistuje :-)

0/0
24.1.2014 9:48

M24a48r71t74i26n 88H78o65u42b64a 6943691669568

tak kdyz google nezna trasu, tak to se tam urcite nedostanes

0/0
24.1.2014 12:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.