Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železničáři dostali vyprošťovací tank. Za hodinu spálí 500 litrů nafty

Armádní vyprošťovací tanky, které nyní dostávají železničáři, by dokázaly při práci na bojišti ochránit celé posádky i před zbraněmi hromadného ničení. Nově vytahují na násep těžké lokomotivy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26i60r23e18k 42K91o41n73e58č49n77ý 6257815755784

Pokud je článek převzat z blesku, pak OK, pokud je text původní, pak dočasně Technet přejmenovat na NeTechnet.

0/0
1.2.2014 9:10

V91l81a81d42i47m29í79r 96Š38n50e84k 9154408586421

Chybí dělo....;-D

0/0
31.1.2014 12:28

V32i32l97é86m 28B92a30r65á21k 1898813988418

Do tanku to nelijí a já mám tankovat ty sr..čky rovnající se fritovacímu oleji a kazit si moje krásné, velké auto. Chtělo by to demonstraci, ať si ty fritovací oleje, které ještě musím dotovat tak 1,50 Kč/litr (k 12,58 Kč/litr spotřební daně a DPH z této daně; krásný příklad daně z daně), strčili do pr.......

+2/0
24.1.2014 13:56

J72a96n 47F35r49o67l36í49k 6166450515504

1. měl jste volit jinak než ÁNO. 2. Např. OMV prodává naftu max motion bez babišových sr.ček (stejně tak i benzin). Trochu dražší, ale co se dá dělat. Zejména v zimě tankuji jen tento benzin.

0/0
24.1.2014 15:06

V45i62l84é66m 56B85a11r24á25k 1268543268938

Děkuji za tip. :-)

0/0
27.1.2014 7:47

R56o84m71a26n 69D51o64h29n48a33l 4402133583657

Měl jsem tu čest tento stroj v 90-tých letech řídit a obsluhovat. Skvělá mašina. Tady je užitečnější. R^

0/0
24.1.2014 9:21

M72a32r92t26i86n 56H46o82u39b44a 6983631149808

tu cest -- to se mi libi, jak malo ti staci

0/−8
24.1.2014 12:17

P84e25t55r 51H30a40n91á81k 8641334456927

a cos řídil ty ? Nebo umíš jen blbě žvanit na diskusích ...

+3/0
25.1.2014 17:03
Foto

P85e31t96r 39P53r62o97c30h38á91z32k10a 3672696572734

Vyprošťovací tank nevytahuje lokomotivu zpět na násep a koleje,ale naopak odtáhne ji pryč s kolejí stejně jako vozy které jsou mimo koleje a nedají se zvednout za pomocí kolejového jeřábu.Tank je použit aby se,co nejrychleji mohl obnovit provoz.Pokud vím používá se na železnici takřka od války.Nevím jak se osvědčí gumové pásy když třeba při vykolejení vlaku u Prosenic měli dva starší modely,co dělat aby v blátivém terénu za pomocí svých motorů a navijáků zvládli odtáhnout s náspu převrácené vagony.Na technet tentokráte docela slabý článek.Rv

0/0
23.1.2014 21:15

H54o36n26z16a 47Š83l43e32z76i88n81g27r 8729891663682

A co byste s takovou lokomotivou chtěl dělat kdesi mimo koleje? Vámi popsanou taktikou nám zničili bratři ze SSSR hned tři lokomotivy(články) dnešní řady 125, jen v zájmu co nejrychlejšího zprovoznění tratě. Viz http://spz.logout.cz/vozidla/125/125.html

Nějaké ty zničené nákladní vozy se samozřejmě strhávají z náspu, ale ty jsou pak rovnou do hutí.

0/0
24.1.2014 7:59

P80a93v70e25l 85B10l90a45ž65e82k 6511921916551

Proč by měl ten tank odtáhnout lokomotivu i s kolejí?

+2/0
24.1.2014 9:36

S82t60a82n28i36s37l16a38v 54L11a86n74g 3610634797792

ty pásy nejsou gumové to jsou gumové špalky jsou na silnici a dají se sundat

0/0
5.2.2014 19:35

P56e47t34r 63S28o73k98o42l 8872541447801

To žere skoro jak moje sekačka z mountfieldu :-P

+1/−1
23.1.2014 20:31

J50i63ř41í 50K39ü31h15r 2310446540626

A to je elektrická.

+12/0
23.1.2014 20:54
Foto

P39e61t52r 48P68r38o20c48h37á64z84k36a 3132676382364

;-D

0/0
23.1.2014 21:15

L19a61d50i40s81l92a35v 86H89i68r45k44a 3393579583442

Jen tak mimochodem v článku je uvedena převodovka, já neznám  T72 s jednou převodovkou, všechny tanky T72 mají převodovky dvě (planetové) a to pro každý pás jednu, přičemž tank zatáčí tak, že se v převodovce na jedné straně zařadí o jeden stupeň nižší rychlost, navíc ten mladík  od hasičů před chvílí hovořil v TV o tom že ta mašina zvládne jakýkoliv terén, tomu se jako tankista, který si s tanky něco užil na Doupově musím jen zasmát, jsem zvědav co bude ten chytrák dělat až to někde zahrabe až po nosné kladky. To bude něco, tomu aty gumové patky na pásech budou na dvě věci. Na margo novinářů - o odborných věcech psát odborníci, což se v tomto, a nejenom v tomto případě nestalo

+3/−2
23.1.2014 20:03

I11v84o 94Z11d75e34b39o14r76s15k17ý 3253641370371

Přiváže přes pásy tu "sirku" co jí nemá.

0/0
23.1.2014 23:35

P81a10v93e94l 68O93b24d79r45ž36á65l57e98k 6916754188782

Vidím dobře, že tam nechali radiostanici R-123?

Vždyť ta se nedá na hasičské a drážní frekvence ani naladit (končí někde u 52 MHz, hasiči a železnice jsou o 100 MHz výš), natož legálně použít...

+2/0
23.1.2014 17:10

M16i50c34h28a72l 37P60a84v31l45á62t 9763843194319

Asi ucta k technicke pamatce.

+6/0
23.1.2014 19:00

V41i62k43t45o62r 88W50o86l14f 8582738203766

Zvyšuje hmotnost, aby se tank lépe používal jako kotvící bod ;-)

+1/0
24.1.2014 23:01

J40a21n 10P96i37r19k24l 2123198194724

To je i novina. Nehodový vlak v České Třebové jej měl již po válce. Když se do sebe zakousnou vagony a jeřáb k nim nemůže, tak takový tank je roztrhne od sebe lehčeji. Ale pak jsou koleje jako po válce.

+1/0
23.1.2014 16:56
Foto

R43o20m47a57n 60P13o59l26á43č93e67k 1390416720265

Super stroj.R^ Jenom upřímně doufám, že bude moct hodně dlouho zůstat v garáži a nebude muset nikam vyjíždět mimo cvičení...

+8/0
23.1.2014 16:27

J26o10s47e24f 24P62o50r18t90i34k 8617799574

S takovou spotřebou se s ním cvičit nebude.

0/0
24.1.2014 7:16

I10v16a59n 31P53l69a11c51h51y 1912354119971

Eurooil prodává naftu bez biosložky, nakupuju jenom tam, jednak kvůli autu a taky tak nějak z prinicpu...

+5/0
23.1.2014 15:57

J57i75ř81í 72D81o68u33t21n91á24č 2640947937205

Počítám že by to žralo i letecký petrolej ....

+1/0
23.1.2014 15:43

M92a12r56c32e97l 33P12a26v36l44í45k 7841704708739

v zásade nejde o to, ktorý uhľovodík ponúknu. bio je zvláštne tým, že s vodou vytvára emulziu, ktorá vytvrdne. jednoduchý naftový motor (p405 1992) v pohode išiel na 50/50 nafta, repkový olej z kauflandu. ale - najprv sa musela nádrž odvodniť (liehom) a vymeniť hadičky a tesnenie z "obyčajnej" gumy (tú rastliný olej "leptal").

+1/−1
23.1.2014 15:59

R74o17l21a22n25d 14M73i35k27l52o92s55z 8457173910939

Tohle by jezdilo i na kofoly. Jejich energetický potenciál je sice nízký, takže by šla spotřeba trochu nahoru. Ale to by nevadilo. Máme jich dost.

+3/−3
23.1.2014 17:04

P36e58t59r 18M49a94r68š37o76u94n 5415488466366

omylem jsem klikl + než jsme dočetl... poté co jsem dočetl, že nemluvíte o nápoji, samozřejmě minus (a to si onich tež myslim své)

+1/0
25.1.2014 20:24

R95o96l62a47n27d 16M53i81k77l15o28s75z 8387793150769

Protože zahrávat si s rovnováhou vesmíru není zodpovědné, dal jsem vám také +. Jinak by to bylo samozřejmě - :)

0/0
25.1.2014 23:44

L66u18d44v49í19k 36G21a61j33d79o47š82í45k 2305723354882

Nějak nechápu, proč se novináři pozastavují nad spotřebou 500 litrů nafty u 45tun těžkého stroje. To totiž odpovídá zhruba spotřebě asi 12 litrů u normálního osobáku, což na pásové vozidlo není nijak závratná spotřeba. Je to zcela srovnatelné třeba s běžnými sněžnými rolbami.

+19/−2
23.1.2014 14:59

R90i55c94h92a97r88d 85T50r54e79f53i89l 4731655879320

Jistě, jako když u článku o F-16 dali video Tornáda.

+1/0
23.1.2014 15:42

J98i37r32k14a 96K27o68c85h 7104234473675

no ja nevim, nalozeny kamion ma neco kolem 35 tun a vezme si tak neco kolem 35 litru....

za druhe jak jste prisel na ten prepocet na osobak ? bezny auto (ne nejaky mini a ne suv) ma neco kolem 1,5 t tj 45 / 1,5 je 30 (1 tank ma hmotnost 30 aut) taze spotreba je pak 500 / 30 tj 16,66 a to je na osobak saaaaaakra spotreba. osobak by mel jezdit tak kolem 5 litru

0/−1
23.1.2014 18:15

P69a46v57e41l 91T86r46ü34b19e83n68e28k57r 7981631562672

Spotřeba na silnici je 290l na 100km to je pak jen 10l na 100 km na auto. Což na 30 let starej stroj není špatná spotřeba.

+2/0
23.1.2014 18:39

J71i59r23k59a 60K45o91c50h 7314904723855

na 30 let stary stroj ne

nicmene to porad nevysvetluje vypocet pana Gajdosika a jeho obhajobu 500litrove spistreby

0/0
23.1.2014 19:02

M19i91c83h51a27l 79P18a31v21l96á85t 9283633224259

Ktery kamion ma spotrebu 35l na sto v tezkem terenu, kterym je schopna projet jen pasova technika? Oni velmi spravne pisou V TERENU. Velmi byste se divil, kolik v takovych podminkach zerou celkem bezna nakladni auta!

+6/0
23.1.2014 19:02

Z68d13e55n96ě62k 22H28r37u62b34ý 5185188101646

Já bych chtěl vědět, jak se dostanu autem z Prahy na pobřeží Tichého oceánu :-/

0/−4
23.1.2014 14:52

J90i70ř94í 73K47ü10h90r 2830766390296

Směrem na východ , přez Rusko např.

+8/0
23.1.2014 14:54

Z55d34e55n73ě72k 93H94r48u29b33ý 5475748931206

Např. pro trasu Praha - Petropavlovsk Google nezná žádnou trasu, ani do Vladivostoku, což navíc není pobřeží Pacifiku. Takže směrem na východ to tedy jde pouze tím tankem :-)

+1/0
23.1.2014 15:04

B73e89n 64P30a27v19k70a 1177663307351

Kamčatka sousedí se severním Severním Tichým Oceánem. I ten Petropavlovsk je blízko. Nebo aspoň to tak tvrdí Google Earth. Ale autem se tam asi fakt dostat nedá. A zkoušet to nebudu:-)

0/0
23.1.2014 15:15

P90a54t26r21i33k 83Š35e25b77e16s87t71a 4623882396235

Tak ono to nenašlo trasu ani z 200 km vzdáleného Mudanjiang, Chej-lung-ťiang, Čína

... a na ortofotomapě evidentně ta silnice je... ;-D;-D

0/0
23.1.2014 21:58

J69i80r41i 52R95o11u63b73a19l 1368628596305

No, občas mě to popadne, a snažím se nějakou infromaci v tisku prověřit. Tady si nejsem jistý. Před většinou asijských východních pobřeží jsou nějaký místní moře, takže je otázka, kde vlastně ten Pacifik začíná. Pokud bychom připustili, že pojedeme část cesty i na trajekt nebo lodi, vidím nejbližší pacifické pobřeží snad na Taiwanu, případně v Japonsku. Pokud budeme trvat jen na cestě po souši, je to někde na Kamčatce, nejspíše ale už na jejím severu. Petropavlovsk je moc na jih. K moři se na Kamčatce dá dostat daleko dříve... :-)

0/0
23.1.2014 15:19

B57e48n 67P35a48v81k48a 1787363957491

Kamčatka na severu má Beringovo moře.

0/0
23.1.2014 15:25

J21i58ř25í 13K85ü28h11r 2410866950116

Nevím ,co to tu zase plantáte, Všechny ty moře mezi Asii a Amerikou jsou součástí Tichého oceánu. Je to prostě nadřazený celek. Jako by jste tvrdili, že nejste v Evropě ,ale v České Republice.

+5/0
23.1.2014 15:59

B36e34n 76P39a89v90k51a 1127953307751

Aha. Tak v tom případě se Poláci koupou v Atlantiku. A Středozemní moře je taky Atlantik, atd.

0/0
23.1.2014 17:27

J94i29ř67í 30K46ü24h17r 2890436420836

Wiki tvrdí ,že ano.

http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edozemn%C3%AD_mo%C5%99e

A poláci se můžou koupat klidně i v Severním ledovém oceáně,když se jim zachce.

0/0
23.1.2014 18:27

B91e41n 47P84a60v87k90a 1357313717341

Ježiši, ty vody nemají oceánskou desku, jestli si to pamatuji dobře. No to nemá cenu se hádat. O. K. Středozemní moře je Atlantik.

0/0
23.1.2014 20:18

J56i22ř42í 58K19ü91h57r 2360346980286

VY jste vážně tupý!!!!

Středozemní moře je část atlantického oceánu.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Atlantsk%C3%BD_oce%C3%A1n

Středozemní moře se skládá z dalších moří.

http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edozemn%C3%AD_mo%C5%99e

Stejně jako PC se skládá (např.) z CPU,GPU, RAM , HDD, DVD-RW, zdroj, MB ,zvukovka atd. Jsou běžně používaná věty: ¨Psal jsem tona počítači. Mám to uloženo na počítači. Díval jsem se na to na počítači¨  a to přesto ,že píšete na klávesnici,díváte se na monitor a data jsou uložena na HDD/SDD.

0/0
23.1.2014 20:51

V44á63c94l44a64v 80M85á33c95h61a 1672513429447

problém je samozřejmě v tom, že v článku nebyla specifikovaná jednotka SI. S fábií (i tou novou) to prostě nepujde z důvodu chybějící cesty. Ovšem Octavia Scout by to projela cestou necestou prostě rovně.

+3/0
23.1.2014 16:16

V90á15c40l63a20v 70V97e13s69e72l54ý 3865878153258

Co není na Googlu, neexistuje :-)

0/0
24.1.2014 9:48

M42a16r18t84i72n 95H82o88u25b32a 6193481979758

tak kdyz google nezna trasu, tak to se tam urcite nedostanes

0/0
24.1.2014 12:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.