Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železničáři dostali vyprošťovací tank. Za hodinu spálí 500 litrů nafty

Armádní vyprošťovací tanky, které nyní dostávají železničáři, by dokázaly při práci na bojišti ochránit celé posádky i před zbraněmi hromadného ničení. Nově vytahují na násep těžké lokomotivy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i47r46e72k 55K58o49n50e67č81n85ý 6727675365344

Pokud je článek převzat z blesku, pak OK, pokud je text původní, pak dočasně Technet přejmenovat na NeTechnet.

0/0
1.2.2014 9:10

V93l60a50d86i78m79í84r 63Š41n76e82k 9644378286141

Chybí dělo....;-D

0/0
31.1.2014 12:28

V98i93l87é79m 89B37a19r90á47k 1208603548898

Do tanku to nelijí a já mám tankovat ty sr..čky rovnající se fritovacímu oleji a kazit si moje krásné, velké auto. Chtělo by to demonstraci, ať si ty fritovací oleje, které ještě musím dotovat tak 1,50 Kč/litr (k 12,58 Kč/litr spotřební daně a DPH z této daně; krásný příklad daně z daně), strčili do pr.......

+2/0
24.1.2014 13:56

J15a55n 21F15r80o70l10í14k 6736340565404

1. měl jste volit jinak než ÁNO. 2. Např. OMV prodává naftu max motion bez babišových sr.ček (stejně tak i benzin). Trochu dražší, ale co se dá dělat. Zejména v zimě tankuji jen tento benzin.

0/0
24.1.2014 15:06

V14i23l52é22m 15B70a70r69á81k 1288543958848

Děkuji za tip. :-)

0/0
27.1.2014 7:47

R70o95m75a55n 50D91o90h98n94a35l 4322843443537

Měl jsem tu čest tento stroj v 90-tých letech řídit a obsluhovat. Skvělá mašina. Tady je užitečnější. R^

0/0
24.1.2014 9:21

M76a72r24t93i48n 76H74o18u66b18a 6863731849148

tu cest -- to se mi libi, jak malo ti staci

0/−8
24.1.2014 12:17

P24e85t90r 13H98a98n20á10k 8391314546797

a cos řídil ty ? Nebo umíš jen blbě žvanit na diskusích ...

+3/0
25.1.2014 17:03
Foto

P59e55t42r 27P76r65o64c77h78á70z85k92a 3322206492264

Vyprošťovací tank nevytahuje lokomotivu zpět na násep a koleje,ale naopak odtáhne ji pryč s kolejí stejně jako vozy které jsou mimo koleje a nedají se zvednout za pomocí kolejového jeřábu.Tank je použit aby se,co nejrychleji mohl obnovit provoz.Pokud vím používá se na železnici takřka od války.Nevím jak se osvědčí gumové pásy když třeba při vykolejení vlaku u Prosenic měli dva starší modely,co dělat aby v blátivém terénu za pomocí svých motorů a navijáků zvládli odtáhnout s náspu převrácené vagony.Na technet tentokráte docela slabý článek.Rv

0/0
23.1.2014 21:15

H12o41n55z53a 24Š33l86e67z23i97n70g68r 8729581383132

A co byste s takovou lokomotivou chtěl dělat kdesi mimo koleje? Vámi popsanou taktikou nám zničili bratři ze SSSR hned tři lokomotivy(články) dnešní řady 125, jen v zájmu co nejrychlejšího zprovoznění tratě. Viz http://spz.logout.cz/vozidla/125/125.html

Nějaké ty zničené nákladní vozy se samozřejmě strhávají z náspu, ale ty jsou pak rovnou do hutí.

0/0
24.1.2014 7:59

P44a76v75e97l 66B77l65a28ž15e53k 6681531736361

Proč by měl ten tank odtáhnout lokomotivu i s kolejí?

+2/0
24.1.2014 9:36

S42t43a41n30i68s44l61a57v 49L15a25n97g 3740344197332

ty pásy nejsou gumové to jsou gumové špalky jsou na silnici a dají se sundat

0/0
5.2.2014 19:35

P64e46t98r 35S18o22k78o57l 8552521127521

To žere skoro jak moje sekačka z mountfieldu :-P

+1/−1
23.1.2014 20:31

J19i46ř57í 87K11ü45h41r 2510626290896

A to je elektrická.

+12/0
23.1.2014 20:54
Foto

P84e38t18r 44P41r65o45c19h31á66z57k13a 3622376752614

;-D

0/0
23.1.2014 21:15

L17a34d18i64s31l44a36v 48H37i35r66k52a 3313319653232

Jen tak mimochodem v článku je uvedena převodovka, já neznám  T72 s jednou převodovkou, všechny tanky T72 mají převodovky dvě (planetové) a to pro každý pás jednu, přičemž tank zatáčí tak, že se v převodovce na jedné straně zařadí o jeden stupeň nižší rychlost, navíc ten mladík  od hasičů před chvílí hovořil v TV o tom že ta mašina zvládne jakýkoliv terén, tomu se jako tankista, který si s tanky něco užil na Doupově musím jen zasmát, jsem zvědav co bude ten chytrák dělat až to někde zahrabe až po nosné kladky. To bude něco, tomu aty gumové patky na pásech budou na dvě věci. Na margo novinářů - o odborných věcech psát odborníci, což se v tomto, a nejenom v tomto případě nestalo

+3/−2
23.1.2014 20:03

I28v88o 21Z33d72e79b37o94r35s61k27ý 3233111110251

Přiváže přes pásy tu "sirku" co jí nemá.

0/0
23.1.2014 23:35

P31a64v35e20l 84O14b25d36r56ž62á56l36e17k 6566794868852

Vidím dobře, že tam nechali radiostanici R-123?

Vždyť ta se nedá na hasičské a drážní frekvence ani naladit (končí někde u 52 MHz, hasiči a železnice jsou o 100 MHz výš), natož legálně použít...

+2/0
23.1.2014 17:10

M39i18c75h37a70l 33P39a84v67l93á46t 9423323124759

Asi ucta k technicke pamatce.

+6/0
23.1.2014 19:00

V57i97k70t26o68r 14W52o22l26f 8732888683466

Zvyšuje hmotnost, aby se tank lépe používal jako kotvící bod ;-)

+1/0
24.1.2014 23:01

J68a51n 89P20i35r70k60l 2533738184734

To je i novina. Nehodový vlak v České Třebové jej měl již po válce. Když se do sebe zakousnou vagony a jeřáb k nim nemůže, tak takový tank je roztrhne od sebe lehčeji. Ale pak jsou koleje jako po válce.

+1/0
23.1.2014 16:56

R83o48m33a54n 94P49o98l85á38č26e51k 1480626430545

Super stroj.R^ Jenom upřímně doufám, že bude moct hodně dlouho zůstat v garáži a nebude muset nikam vyjíždět mimo cvičení...

+8/0
23.1.2014 16:27

J62o37s42e28f 38P98o17r69t80i25k 8807309674

S takovou spotřebou se s ním cvičit nebude.

0/0
24.1.2014 7:16

I43v42a39n 87P55l80a15c43h43y 1902674519651

Eurooil prodává naftu bez biosložky, nakupuju jenom tam, jednak kvůli autu a taky tak nějak z prinicpu...

+5/0
23.1.2014 15:57

J24i83ř97í 44D95o93u70t35n84á31č 2370327687215

Počítám že by to žralo i letecký petrolej ....

+1/0
23.1.2014 15:43

M50a92r70c27e62l 31P69a85v31l55í69k 7321804228859

v zásade nejde o to, ktorý uhľovodík ponúknu. bio je zvláštne tým, že s vodou vytvára emulziu, ktorá vytvrdne. jednoduchý naftový motor (p405 1992) v pohode išiel na 50/50 nafta, repkový olej z kauflandu. ale - najprv sa musela nádrž odvodniť (liehom) a vymeniť hadičky a tesnenie z "obyčajnej" gumy (tú rastliný olej "leptal").

+1/−1
23.1.2014 15:59

R29o93l13a39n82d 28M11i36k47l34o23s77z 8127283570409

Tohle by jezdilo i na kofoly. Jejich energetický potenciál je sice nízký, takže by šla spotřeba trochu nahoru. Ale to by nevadilo. Máme jich dost.

+3/−3
23.1.2014 17:04

P52e59t85r 44M17a58r68š40o28u95n 5135438156736

omylem jsem klikl + než jsme dočetl... poté co jsem dočetl, že nemluvíte o nápoji, samozřejmě minus (a to si onich tež myslim své)

+1/0
25.1.2014 20:24

R78o41l48a64n97d 10M80i62k46l40o37s16z 8507333590909

Protože zahrávat si s rovnováhou vesmíru není zodpovědné, dal jsem vám také +. Jinak by to bylo samozřejmě - :)

0/0
25.1.2014 23:44

L86u67d30v29í32k 97G67a43j83d10o45š71í86k 2325413654282

Nějak nechápu, proč se novináři pozastavují nad spotřebou 500 litrů nafty u 45tun těžkého stroje. To totiž odpovídá zhruba spotřebě asi 12 litrů u normálního osobáku, což na pásové vozidlo není nijak závratná spotřeba. Je to zcela srovnatelné třeba s běžnými sněžnými rolbami.

+19/−2
23.1.2014 14:59

R88i64c81h58a16r25d 24T35r77e79f54i94l 4521605689590

Jistě, jako když u článku o F-16 dali video Tornáda.

+1/0
23.1.2014 15:42

J65i58r71k15a 97K33o55c80h 7574774393785

no ja nevim, nalozeny kamion ma neco kolem 35 tun a vezme si tak neco kolem 35 litru....

za druhe jak jste prisel na ten prepocet na osobak ? bezny auto (ne nejaky mini a ne suv) ma neco kolem 1,5 t tj 45 / 1,5 je 30 (1 tank ma hmotnost 30 aut) taze spotreba je pak 500 / 30 tj 16,66 a to je na osobak saaaaaakra spotreba. osobak by mel jezdit tak kolem 5 litru

0/−1
23.1.2014 18:15

P61a39v47e71l 92T32r49ü86b87e14n63e36k63r 7101431422852

Spotřeba na silnici je 290l na 100km to je pak jen 10l na 100 km na auto. Což na 30 let starej stroj není špatná spotřeba.

+2/0
23.1.2014 18:39

J84i76r84k31a 45K18o52c86h 7694754383955

na 30 let stary stroj ne

nicmene to porad nevysvetluje vypocet pana Gajdosika a jeho obhajobu 500litrove spistreby

0/0
23.1.2014 19:02

M32i91c56h52a18l 37P54a34v72l47á73t 9303883964369

Ktery kamion ma spotrebu 35l na sto v tezkem terenu, kterym je schopna projet jen pasova technika? Oni velmi spravne pisou V TERENU. Velmi byste se divil, kolik v takovych podminkach zerou celkem bezna nakladni auta!

+6/0
23.1.2014 19:02

Z21d98e21n75ě82k 67H91r52u23b13ý 5245608951156

Já bych chtěl vědět, jak se dostanu autem z Prahy na pobřeží Tichého oceánu :-/

0/−4
23.1.2014 14:52

J85i18ř54í 64K65ü51h95r 2210486930346

Směrem na východ , přez Rusko např.

+8/0
23.1.2014 14:54

Z14d45e62n91ě29k 41H22r18u62b27ý 5235328111176

Např. pro trasu Praha - Petropavlovsk Google nezná žádnou trasu, ani do Vladivostoku, což navíc není pobřeží Pacifiku. Takže směrem na východ to tedy jde pouze tím tankem :-)

+1/0
23.1.2014 15:04

B17e34n 65P45a52v95k61a 1717663807931

Kamčatka sousedí se severním Severním Tichým Oceánem. I ten Petropavlovsk je blízko. Nebo aspoň to tak tvrdí Google Earth. Ale autem se tam asi fakt dostat nedá. A zkoušet to nebudu:-)

0/0
23.1.2014 15:15

P60a27t73r46i39k 15Š23e13b30e27s12t50a 4563122636305

Tak ono to nenašlo trasu ani z 200 km vzdáleného Mudanjiang, Chej-lung-ťiang, Čína

... a na ortofotomapě evidentně ta silnice je... ;-D;-D

0/0
23.1.2014 21:58

J35i90r68i 32R25o34u33b53a42l 1428928346715

No, občas mě to popadne, a snažím se nějakou infromaci v tisku prověřit. Tady si nejsem jistý. Před většinou asijských východních pobřeží jsou nějaký místní moře, takže je otázka, kde vlastně ten Pacifik začíná. Pokud bychom připustili, že pojedeme část cesty i na trajekt nebo lodi, vidím nejbližší pacifické pobřeží snad na Taiwanu, případně v Japonsku. Pokud budeme trvat jen na cestě po souši, je to někde na Kamčatce, nejspíše ale už na jejím severu. Petropavlovsk je moc na jih. K moři se na Kamčatce dá dostat daleko dříve... :-)

0/0
23.1.2014 15:19

B33e96n 38P38a36v83k87a 1257563907601

Kamčatka na severu má Beringovo moře.

0/0
23.1.2014 15:25

J42i37ř50í 88K42ü86h35r 2390396920406

Nevím ,co to tu zase plantáte, Všechny ty moře mezi Asii a Amerikou jsou součástí Tichého oceánu. Je to prostě nadřazený celek. Jako by jste tvrdili, že nejste v Evropě ,ale v České Republice.

+5/0
23.1.2014 15:59

B53e63n 39P47a58v62k53a 1217473467891

Aha. Tak v tom případě se Poláci koupou v Atlantiku. A Středozemní moře je taky Atlantik, atd.

0/0
23.1.2014 17:27

J86i94ř93í 57K17ü24h18r 2390586120936

Wiki tvrdí ,že ano.

http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edozemn%C3%AD_mo%C5%99e

A poláci se můžou koupat klidně i v Severním ledovém oceáně,když se jim zachce.

0/0
23.1.2014 18:27

B40e93n 88P50a44v37k85a 1517423917431

Ježiši, ty vody nemají oceánskou desku, jestli si to pamatuji dobře. No to nemá cenu se hádat. O. K. Středozemní moře je Atlantik.

0/0
23.1.2014 20:18

J82i18ř94í 51K10ü53h57r 2320256460956

VY jste vážně tupý!!!!

Středozemní moře je část atlantického oceánu.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Atlantsk%C3%BD_oce%C3%A1n

Středozemní moře se skládá z dalších moří.

http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edozemn%C3%AD_mo%C5%99e

Stejně jako PC se skládá (např.) z CPU,GPU, RAM , HDD, DVD-RW, zdroj, MB ,zvukovka atd. Jsou běžně používaná věty: ¨Psal jsem tona počítači. Mám to uloženo na počítači. Díval jsem se na to na počítači¨  a to přesto ,že píšete na klávesnici,díváte se na monitor a data jsou uložena na HDD/SDD.

0/0
23.1.2014 20:51

V12á88c90l35a88v 75M86á92c49h15a 1452593169327

problém je samozřejmě v tom, že v článku nebyla specifikovaná jednotka SI. S fábií (i tou novou) to prostě nepujde z důvodu chybějící cesty. Ovšem Octavia Scout by to projela cestou necestou prostě rovně.

+3/0
23.1.2014 16:16

V33á49c33l93a18v 53V16e95s96e53l58ý 3305318713748

Co není na Googlu, neexistuje :-)

0/0
24.1.2014 9:48

M47a24r29t85i44n 52H88o95u85b15a 6693151459888

tak kdyz google nezna trasu, tak to se tam urcite nedostanes

0/0
24.1.2014 12:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.