Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mark ONE je první tiskárna na světě, která tiskne z uhlíkových vláken

Na konferenci SolidWorks World 2014 byla představena 3D tiskárna Mark ONE, která dokáže vytisknout jak prototyp z nylonu, tak i hotový výrobek zpevněný vlákny uhlíku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i42ř59í 27N42o10v15á14k 2490152350541

"... dokáže tisknout i z optických vláken..."  :-/ 

To mi hlava nějak nebere.

0/0
30.1.2014 22:49

L13u80d22v53í31k 12G13a80j54d26o71š27í70k 2275423574892

"...Předobjednat si lze tiskárnu na těchto stránkách už nyní..."

Jako že na iDnesu?8-o

0/−2
30.1.2014 10:19

J37a33n 56N32o31v29á64k 6404794496743

Vzhledem k tomu, že mě nedávno pěkně natáhli kvůli novým plechům k autu, si přeju, aby se to rychle rozšířilo. Ať to má na dílně každý čičmunda opravář. Ať mi prostě náhradní díl vytiskne v podmínkách konkurence tisíců dalších jako je on.

+1/0
30.1.2014 8:22


A70l10e51x33a74n38d64r 47K26o73s46t69k18a 5869706339396

Ono to asi nebude zas o tolik levnější, než hotový díl z výroby a distribuce. Ale spíš, že dotyčný zjistí, co je potřeba, stáhne od výrobce výkres, zadá tisk.. A než diagnostikuje další 2 vozy, tak vytáhne hotovou součástku. Přes oficiální distribuci ji má tak za 48 hodin.

0/0
30.1.2014 12:06

J78a72n 25N38o86v42á31k 6714764636743

Vše je otázka ceny a rychlosti. Dneska je to fajn na prototypy, ale technologie jde mílovými kroky dopředu. Je jen otázka času, než to někdo napálí do velkovýroby a to potom bude fičák.

Taková vytištěná kastle s uhlíkových kompozitů, která váží dohromady 20 kilo, která se přidělává "klipsami" a má stejné bezpečnostní parametry jako půl tuny ocelových plechů, to má svoje výhody.

Už jen to, že automobilka by nepotřebovala - vysokotlaké lisy, svařovací automaty, manipulační hydrauliku, lakovnu (barevný tisk) a bůhvíco ještě.

Auta potom budou mít nižší těžiště, nižší váhu (a spotřebu), náhradní kusy karoserie se nebudou muset odnikud vozit, ...

0/0
30.1.2014 13:23

A57n64t30o10n81í47n 49S74v76o96b56o70d74a 3184823619722

Když pošle "výtisk" do lakovny a řekne si o větší peníze než stojí díl z druhovýroby, tak nám spadne brada  :-), toto je na prototypy, na výrobu běžných náhradních dílů se to nevyplatí

0/0
30.1.2014 12:10

J84a40n 57N84o59v55á52k 6184254446903

Tak ať to tisknou barevné.

0/0
30.1.2014 13:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.