Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mark ONE je první tiskárna na světě, která tiskne z uhlíkových vláken

Na konferenci SolidWorks World 2014 byla představena 3D tiskárna Mark ONE, která dokáže vytisknout jak prototyp z nylonu, tak i hotový výrobek zpevněný vlákny uhlíku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i65ř34í 39N60o43v19á91k 2270252860291

"... dokáže tisknout i z optických vláken..."  :-/ 

To mi hlava nějak nebere.

0/0
30.1.2014 22:49

L88u90d98v95í86k 88G28a21j67d47o19š80í61k 2985333564942

"...Předobjednat si lze tiskárnu na těchto stránkách už nyní..."

Jako že na iDnesu?8-o

0/−2
30.1.2014 10:19

J88a46n 39N53o89v34á11k 6644984776933

Vzhledem k tomu, že mě nedávno pěkně natáhli kvůli novým plechům k autu, si přeju, aby se to rychle rozšířilo. Ať to má na dílně každý čičmunda opravář. Ať mi prostě náhradní díl vytiskne v podmínkách konkurence tisíců dalších jako je on.

+1/0
30.1.2014 8:22

A81l69e88x89a74n36d65r 31K93o68s77t77k94a 5159856279186

Ono to asi nebude zas o tolik levnější, než hotový díl z výroby a distribuce. Ale spíš, že dotyčný zjistí, co je potřeba, stáhne od výrobce výkres, zadá tisk.. A než diagnostikuje další 2 vozy, tak vytáhne hotovou součástku. Přes oficiální distribuci ji má tak za 48 hodin.

0/0
30.1.2014 12:06

J39a49n 23N14o64v12á92k 6234314306203

Vše je otázka ceny a rychlosti. Dneska je to fajn na prototypy, ale technologie jde mílovými kroky dopředu. Je jen otázka času, než to někdo napálí do velkovýroby a to potom bude fičák.

Taková vytištěná kastle s uhlíkových kompozitů, která váží dohromady 20 kilo, která se přidělává "klipsami" a má stejné bezpečnostní parametry jako půl tuny ocelových plechů, to má svoje výhody.

Už jen to, že automobilka by nepotřebovala - vysokotlaké lisy, svařovací automaty, manipulační hydrauliku, lakovnu (barevný tisk) a bůhvíco ještě.

Auta potom budou mít nižší těžiště, nižší váhu (a spotřebu), náhradní kusy karoserie se nebudou muset odnikud vozit, ...

0/0
30.1.2014 13:23

A96n27t35o96n97í52n 83S11v25o24b22o82d31a 3374513189712

Když pošle "výtisk" do lakovny a řekne si o větší peníze než stojí díl z druhovýroby, tak nám spadne brada  :-), toto je na prototypy, na výrobu běžných náhradních dílů se to nevyplatí

0/0
30.1.2014 12:10

J37a10n 14N75o29v45á61k 6164644716613

Tak ať to tisknou barevné.

0/0
30.1.2014 13:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.