Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Unikátní vůz pomůže v Česku zavést dvoustovku pro vlaky

Unikátní modrý krokodýl neboli měřicí vůz ETCS, ještě voní novotou. Jeho přístrojové vybavení umožní kontrolu nově budovaného evropského zabezpečovače, který po technické stránce umožní zvýšení rychlosti vlaků ze současných 160 na 200 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a92r12t91i35n 29N68á77p70l62a95v33a 5547119389141

A co teda jako? Tak si opravili masinu, pozrali bagety ze subway, ozrali, vyspali a super. Ja si pockam, az se Praha - Ostrava bude jezdit za 2 hodky, pak to ocenim.

+2/−3
8.2.2014 16:58

M79a72r15e47k 97V93y88m55a88z17a53l 5218576362680

[>-] Ty jsi chtěl kousek bagety a štamprlu, že jo? NEZÁVIĎ Rv

+3/0
8.2.2014 23:59
Foto

J50a82r10o29m68í72r 59K50o10b63e38l31k36a 7294474191415

No kdo by si nedal:-P

+1/−1
9.2.2014 8:54

J25o19s22e42f 36P21o37ž83i47v23i84l 8814186207500

Super. Teď ještě abychom ty tratě na 200 měli, a pak to budem moct i využít:-/.

+1/0
8.2.2014 16:50

M11a22r23t33i34n 42H64r53o38u72d50n18ý 6758667682186

Tomu říkám pokrok. Němcům za války stačily pouhé 2 roky na to, aby znormalizovali většinu tratí až po Moskvu a Leningrad (včetně změny rozchodu!), a tady a teď se s tím jebou už víc jak 20 let.

+6/−1
8.2.2014 16:48

P78e74t37r 11N44o93v42o39t55n26y 3819552879772

Jake nejsofistikovanější zabezpečovací zařízení se používalo za druhé světové války?

+3/0
8.2.2014 22:23

M42i88c22h37a19e23l 95M22e76n75s70i79k 8491916270452

Mávání petrolejkou ;-D

+3/0
9.2.2014 0:05

M69a24r38t43i19n 53K16y75p56r 2682815674174

Ta "normalizace" tratí železničními jednotkami wehrmachtu spočívala právě a jenom v té změně rozchodu. Prostě vytáhli hřeby, co držely jednu kolejnici, tu posunuli o 9 centimetrů blíž k druhé a zase přibili. Chtělo to dřevěné pražce a hřeby. To první se dnes už používá málo, to druhé vůbec.:-)

+3/0
9.2.2014 1:02

P52e86t75r 75N95o82v37o80t65n52y 3729942129982

No a pak už jenom taková maličkost, vyměnit všechny výhybky.

+1/0
10.2.2014 9:30

B65e31n 94P12a24v92k84a 1117523217781

Rodný list s comic sans pobavil:-)

+2/0
7.2.2014 12:49
Foto

P33a36v23l65a 68N36o55v88á 7688880108945

Železniční dopravě neorzumím, ale i pro lajcké oko působí technický stav tratí katastrofálně... rezavé koleje, uvolněné šrouby... přijde mi, že sotva zvládají nápor sočasné dopravy, sednout si do vlaku, který na takových tratích pojede 200km/h bych se bála.

+2/−19
7.2.2014 12:27

B83l65a63ž46e78j 27M51o42t40y19č86k83a 8797547535870

rezavé koleje ;-D;-D

+19/−1
7.2.2014 12:50

B81e15n 10P74a95v51k68a 1687703227381

Taky nechápu, proč to nepochromují;-(

+11/−1
7.2.2014 13:00

J95i83ř36í 22Z97ý70k47a 9389473771240

rovnou pozlatit, ta trocha zlata už to tolik neprodraží.

+4/−1
7.2.2014 14:07

P66e58t19r 80V68e46s51e43l21ý 2249478723826

No, ve vašem případě asi opravdu bude lepší držet se té vařečky.

+12/−1
7.2.2014 13:11

R67o24b14e52r24t 96Š92i34m49e30č67e16k 6275211268468

tak jste to paní nandal, jste machr

+2/−1
8.2.2014 21:59

P50e17t75r 73N25o56v90o93t36n15y 3269352599962

Že jo? Ty koleje by se měly natřít. Hlavně zvrchu.

+5/−1
7.2.2014 13:19

B90e33n 10P67a97v92k28a 1327413547531

Na druhou stranu... víte, jaký by to byl úlet, mít třeba růžové koleje?;-D

+8/−1
7.2.2014 13:53

K74a46t90e12ř62i57n30a 15D91r13a48h73o57k36o75u30p77i46l96o70v42á 9366581962663

Ještě lépe růžové fotoluminiscenční, to by byla nádhera. ;-D

+2/−1
7.2.2014 14:34
Foto

P47a29v28l97a 24N19o62v31á 7988770648885

Děkuji za výsměch, nedá mi to a musím stejně reagovat. Když porovnáte železnici v ČR a Německu, rozdíl patrný je, určitě máme co dohánět...

+3/0
7.2.2014 18:18

B41e78n 84P21a43v55k57a 1267743737901

Porovnejte jízdné v SRN a tady. Vše se tím celkem vysvětluje, že.

+2/0
7.2.2014 18:52

M76a25r80e34k 69V21y26m25a49z33a63l 5428396322890

[>-] Srovnáváte nesrovnatelné....paní Nová. V Německu se od konce války nalily do železnice miliardy marek a nyní € , u nás,se jen upřednostnuje silnice. Na železnici se kašle, jako na nějakou popelku. A mimochodem mrkněte na stránky DB BAHN a zkuste si zjistit kolik stojí jízda vlakem tam a pak možná pochopíte, proč to tam mají takové, jak píšete. R^

+1/−1
8.2.2014 23:53

M81i50c26h74a78l 70P86a87v98l61á84t 9373853774419

V Nemecku se taky nejdriv investovalo do dalnic. Jen na nas Evropsky svaz zkousi nesmyslnou preferenci zeleznic.

0/0
10.2.2014 13:02

M31a91r55e52k 12V26y88m48a50z15a82l 5388406342980

[>-] To co píšete je demagogie, železnice je jediná alternativa dopravy na střední vzdálenosti. Už i v Rusku to pochopili a staví tam nové tratě na rychlosti 250Km/h a vyšší. Mě se víc líbí jet vlakem a dělat si sR^voji práci, než se soustředit a uvíznout v zácpě na dálnici.

+2/0
10.2.2014 19:44

M48a62r31t60i14n 41H51r95o13u13d87n26ý 6288497422356

Hodnotíte patrně nějaké lokální tratě, kde jezdí skřípající lokálky a to max. 80km/h. Vlaky budou svištět těch 200km/h pouze na speciálně přestavěných a totálně zrekonstruovaných tratích. A nejde jen o to vyměnit koleje, atd. - trať se musí "narovnat", musí z ní zmizet i ostřejší zatáčky i nebezpečná klopení a musí se přebudovat i křížení s komunikacemi. Je to jak srovnávat polňačku s asfaltkou - po bojím se sice dá jet autem ale je to evidentně rozdíl.

+1/0
8.2.2014 16:56

M47i83c28h41a18e89l 36M15e11n42s10i21k 8911506400622

zatáčky ;-D

0/0
9.2.2014 0:07

B88e59n 98P63a75v80k46a 1897343887521

Nejhorší jsou křižovatky:-P

0/0
9.2.2014 11:15

P63a85v97e49l 16B25r66i97g20a98n26t 4196221562293

To jste machr, se někomu smát za to, že nenapíče oblouk, holt každý není odborník na všechno :-)

0/0
13.2.2014 17:19

J28a14n 29M59a55k71o50v98i65č28k84a 3650539103930

Rezavost kolejí způsobují drobné šupinky kovu z brzdových špalků,nejsou tedy na závadu.

+1/0
8.2.2014 17:28

M92i51r64o35s49l16a61v 36J84e53ž92e39k 8401466792468

nevím jak jinde, ale tady u nás trať č. 241 Znojmo - Okříšky je opravdu v nedobrém stavu. Místy jsou zatáčky tak klopené, že mám obavu, že motoráček řady 810 jednou skončí na boku...

0/0
8.2.2014 23:58

P51e43t57r 76N27e39c78h26a11n64i29c78k63ý 7493706668140

jsou to oblouky a 810 už tam jezdí jen v náhradě. Jezdí tam regionovy. Stav trati je mizérie to jo.

0/0
10.2.2014 13:41

J26a57n 60P82i71r50k67l 2913298744664

To je chlubení. Podobné zabezpečovací zařízení jsme na Slovensku při přestavbě trati Bratislava - Trnava, na kolejích realizovali již v roce 2008. To bylo od firmy Siemens. AŽD má u nás monopol a na všech koridorech si mastí kapsy ať vyhraje stavbu Petr, nebo Pavel;-D.

+4/−1
7.2.2014 11:42

P25e41t13r 28K28o75u50t18e76c82k63ý 6244340637707

Nikdo netvrdí, že jde o první stavbu v Evropě či snad na světě. Kolik vozidel u Vás ETCS využívá?

0/0
8.2.2014 14:02

M30a36r97e85k 23V86y87m22a82z85a96l 5748116752640

[>-] Proč by nemohla somácí firma zajištovat bezpečnost na našich tratích? Mě už opravdu unavuje to remcání, nato jak máme vše špatné...Myslíte, že Siemens je bez chyby? A navíc dražší....a o Slovensku se moc nezminujte, tam staví úsek 200km trati koridoru Blava -Žilina už 20 let a pořád to nemají hotové. Tímhle tempem to nedostaví nikdy. V Česku máme 80% korudirů hotových.Odstěhujte se na Slovensko a pomožte jim tam.....Rv

+2/0
8.2.2014 23:57

K57a51r72e62l 84M97i45š10k12a 2226402932829

A na kterých tratích chtějí zvyšovat rychlost na 200 km/h?

+1/0
7.2.2014 11:33

P50e12t32r 96N21i51v23n69i15c16k87ý 3772124575277

Na úzkokolejce do Osoblahy.

+5/0
7.2.2014 14:05

V30i53k74t74o52r 28Z40e89r60z48á64n 8354299338846

Co vím, tak úseku Pardubice - Choceň, asi by to bylo reálné i mezi Brnem a Břeclaví - alespoň o těchto úsecích se mluvilo :-)

+2/0
8.2.2014 18:49

K54a28r13e46l 20M59i88š85k33a 2876162592509

Na jedné trati spousta přejezdů a na druhé nevyhovující zařízení, jehož úpravy by byly velmi nákladné.

0/0
8.2.2014 22:38

M63a94r59e37k 80H25r56u37b46y 6877752521608

Parada, jeste par let a po (nekterych) nasich tratich se bude jezdit rychlosti kterou parni lokomotivy zvladly pred druhou svetovou ;-)

+8/−1
7.2.2014 10:25

P51e83t41r 85N31o88v83o60t86n83y 3419912969372

Jak kde. U nás ne. A 200 km/h se to stejně neblížilo. Za tehdejšího provozu se to možná dalo považovat za jakž takž bezpečné.

0/0
7.2.2014 11:19

J43o30s85e68f 92H77á76j94e10k 6218830199722

On je asi také trochu rozdíl mezi rekordní a provozní rychlostí... ehm :-/

+3/0
7.2.2014 13:58

M95a47r66e52k 60V85y67m75a57z10a11l 5978316972620

[>-] A kde prosím Vás?

0/0
8.2.2014 23:58

O79n63d66r39a 52Z80d35r50a77h93a97l 4755640505721

trocha nadsázky: řezání hlav je taky dobra volba, protože dosáhlo poměrně velkého rozšíření ve státech mimo Evropu?

+1/−5
7.2.2014 8:51

V56o75j58t92ě45c92h 44R32ů54ž34e31k 9799422280868

V rámci multikulturního obohacení a zachování dobrých vztahů s muslimy to brzy zavedou i tady.

0/−1
7.2.2014 9:33

O93n24d95r41a 42Z80d40r37a46h54a69l 4715540845301

dobra, jdu si koupit pytel na bowlingove koule, abych po ceste domu neztratil hlavu :)

0/−1
7.2.2014 9:51

V27o12j10t34ě52c15h 84R14ů28ž56e18k 9429182720478

Vy jim to samozřejmě nesmíte dělat, to by byl nacfašrasismus.

0/−1
7.2.2014 9:54

A16l62e40š 98Z83e78l33i17n91k26a 1474212476

http://www.youtube.com/watch?v=B3kHGXsD0Dw

0/0
9.2.2014 0:40
Foto

J75i30ř89í 47K33w16o28l79e18k 5753817618889

Koukám na to a vidím jen fork krypto fašizmu. Ne já se k tomu hnutí nepřidám! Co uděláte, vypálíte mi barák? Propícháte gumy? Že nejsem ten jediný správný vlastenec? Začněte makat a "hrozby" se záhy ztratí. I některé stejně velké národy s identitou nemají problém.

0/−1
9.2.2014 2:35

P94e49t32r 10N72o67v89o40t90n38y 3729702159962

To ale není nadsázka, ale blbost :-)

+1/0
7.2.2014 9:56

O19n20d82ř85e41j 66Č18a83p37k19a 6831351883914

To sice ne, ale v případě toho zabezpečovače to znamená, že ho někdo otestoval a pak nasadil do provozu bez toho, aby to dostal rozkazem z Brusele - takže nejspíš opravdu funguje a to tak dobře, že obstojí i v konkurenčním prostředí :-)

+4/0
7.2.2014 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.