Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Unikátní vůz pomůže v Česku zavést dvoustovku pro vlaky

Unikátní modrý krokodýl neboli měřicí vůz ETCS, ještě voní novotou. Jeho přístrojové vybavení umožní kontrolu nově budovaného evropského zabezpečovače, který po technické stránce umožní zvýšení rychlosti vlaků ze současných 160 na 200 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46a94r95t45i30n 82N75á39p31l84a40v32a 5587789419151

A co teda jako? Tak si opravili masinu, pozrali bagety ze subway, ozrali, vyspali a super. Ja si pockam, az se Praha - Ostrava bude jezdit za 2 hodky, pak to ocenim.

+2/−3
8.2.2014 16:58

M92a17r61e68k 22V79y22m94a66z92a36l 5578286112420

[>-] Ty jsi chtěl kousek bagety a štamprlu, že jo? NEZÁVIĎ Rv

+3/0
8.2.2014 23:59
Foto

J17a58r37o98m34í81r 80K76o37b35e73l74k73a 7824784821225

No kdo by si nedal:-P

+1/−1
9.2.2014 8:54

J14o56s57e36f 72P38o74ž83i35v82i64l 8174876197460

Super. Teď ještě abychom ty tratě na 200 měli, a pak to budem moct i využít:-/.

+1/0
8.2.2014 16:50

M22a30r25t71i82n 77H93r82o79u87d45n51ý 6868307912296

Tomu říkám pokrok. Němcům za války stačily pouhé 2 roky na to, aby znormalizovali většinu tratí až po Moskvu a Leningrad (včetně změny rozchodu!), a tady a teď se s tím jebou už víc jak 20 let.

+6/−1
8.2.2014 16:48

P78e44t88r 37N59o11v11o36t95n16y 3969512549692

Jake nejsofistikovanější zabezpečovací zařízení se používalo za druhé světové války?

+3/0
8.2.2014 22:23

M66i85c64h46a83e56l 10M82e40n85s52i94k 8441916140462

Mávání petrolejkou ;-D

+3/0
9.2.2014 0:05

M47a23r29t67i26n 26K50y57p76r 2402875214804

Ta "normalizace" tratí železničními jednotkami wehrmachtu spočívala právě a jenom v té změně rozchodu. Prostě vytáhli hřeby, co držely jednu kolejnici, tu posunuli o 9 centimetrů blíž k druhé a zase přibili. Chtělo to dřevěné pražce a hřeby. To první se dnes už používá málo, to druhé vůbec.:-)

+3/0
9.2.2014 1:02

P75e66t86r 72N90o92v96o27t63n15y 3639162939872

No a pak už jenom taková maličkost, vyměnit všechny výhybky.

+1/0
10.2.2014 9:30

B88e54n 28P25a57v41k60a 1247913147161

Rodný list s comic sans pobavil:-)

+2/0
7.2.2014 12:49
Foto

P56a47v28l47a 29N42o97v32á 7518520738715

Železniční dopravě neorzumím, ale i pro lajcké oko působí technický stav tratí katastrofálně... rezavé koleje, uvolněné šrouby... přijde mi, že sotva zvládají nápor sočasné dopravy, sednout si do vlaku, který na takových tratích pojede 200km/h bych se bála.

+2/−19
7.2.2014 12:27

B28l76a15ž40e55j 53M25o11t14y20č61k44a 8637887515420

rezavé koleje ;-D;-D

+19/−1
7.2.2014 12:50

B91e65n 28P35a35v57k97a 1887893707251

Taky nechápu, proč to nepochromují;-(

+11/−1
7.2.2014 13:00

J86i26ř85í 60Z88ý66k12a 9759503851220

rovnou pozlatit, ta trocha zlata už to tolik neprodraží.

+4/−1
7.2.2014 14:07

P83e18t61r 57V62e40s45e23l36ý 2679978443426

No, ve vašem případě asi opravdu bude lepší držet se té vařečky.

+12/−1
7.2.2014 13:11

R10o19b81e16r98t 50Š79i81m56e64č34e40k 6875321458578

tak jste to paní nandal, jste machr

+2/−1
8.2.2014 21:59

P12e98t83r 40N26o24v42o22t50n49y 3469402379392

Že jo? Ty koleje by se měly natřít. Hlavně zvrchu.

+5/−1
7.2.2014 13:19

B88e28n 61P54a33v11k65a 1687793237421

Na druhou stranu... víte, jaký by to byl úlet, mít třeba růžové koleje?;-D

+8/−1
7.2.2014 13:53

K38a78t10e97ř16i15n35a 14D31r49a42h43o25k78o65u90p66i38l38o42v20á 9336961112173

Ještě lépe růžové fotoluminiscenční, to by byla nádhera. ;-D

+2/−1
7.2.2014 14:34
Foto

P58a55v39l49a 54N60o38v59á 7558620988185

Děkuji za výsměch, nedá mi to a musím stejně reagovat. Když porovnáte železnici v ČR a Německu, rozdíl patrný je, určitě máme co dohánět...

+3/0
7.2.2014 18:18

B20e67n 39P39a32v74k47a 1847953217211

Porovnejte jízdné v SRN a tady. Vše se tím celkem vysvětluje, že.

+2/0
7.2.2014 18:52

M89a84r85e12k 87V55y14m98a45z89a73l 5198146272540

[>-] Srovnáváte nesrovnatelné....paní Nová. V Německu se od konce války nalily do železnice miliardy marek a nyní € , u nás,se jen upřednostnuje silnice. Na železnici se kašle, jako na nějakou popelku. A mimochodem mrkněte na stránky DB BAHN a zkuste si zjistit kolik stojí jízda vlakem tam a pak možná pochopíte, proč to tam mají takové, jak píšete. R^

+1/−1
8.2.2014 23:53

M20i91c87h64a50l 15P45a14v38l30á31t 9513923664779

V Nemecku se taky nejdriv investovalo do dalnic. Jen na nas Evropsky svaz zkousi nesmyslnou preferenci zeleznic.

0/0
10.2.2014 13:02

M42a21r70e42k 37V42y70m52a72z52a73l 5538136212320

[>-] To co píšete je demagogie, železnice je jediná alternativa dopravy na střední vzdálenosti. Už i v Rusku to pochopili a staví tam nové tratě na rychlosti 250Km/h a vyšší. Mě se víc líbí jet vlakem a dělat si sR^voji práci, než se soustředit a uvíznout v zácpě na dálnici.

+2/0
10.2.2014 19:44

M49a64r23t70i29n 39H30r11o29u11d30n45ý 6958527502756

Hodnotíte patrně nějaké lokální tratě, kde jezdí skřípající lokálky a to max. 80km/h. Vlaky budou svištět těch 200km/h pouze na speciálně přestavěných a totálně zrekonstruovaných tratích. A nejde jen o to vyměnit koleje, atd. - trať se musí "narovnat", musí z ní zmizet i ostřejší zatáčky i nebezpečná klopení a musí se přebudovat i křížení s komunikacemi. Je to jak srovnávat polňačku s asfaltkou - po bojím se sice dá jet autem ale je to evidentně rozdíl.

+1/0
8.2.2014 16:56

M78i23c47h80a51e36l 83M43e14n76s63i55k 8931966420912

zatáčky ;-D

0/0
9.2.2014 0:07

B40e84n 27P20a29v53k12a 1637713907401

Nejhorší jsou křižovatky:-P

0/0
9.2.2014 11:15

P21a36v23e68l 32B36r55i30g12a37n41t 4186121822703

To jste machr, se někomu smát za to, že nenapíče oblouk, holt každý není odborník na všechno :-)

0/0
13.2.2014 17:19

J44a44n 95M26a33k64o55v36i48č63k60a 3200899613130

Rezavost kolejí způsobují drobné šupinky kovu z brzdových špalků,nejsou tedy na závadu.

+1/0
8.2.2014 17:28

M27i37r48o71s22l51a72v 64J37e41ž34e74k 8151456192818

nevím jak jinde, ale tady u nás trať č. 241 Znojmo - Okříšky je opravdu v nedobrém stavu. Místy jsou zatáčky tak klopené, že mám obavu, že motoráček řady 810 jednou skončí na boku...

0/0
8.2.2014 23:58

P88e77t21r 51N28e91c37h55a43n94i13c57k23ý 7943876918690

jsou to oblouky a 810 už tam jezdí jen v náhradě. Jezdí tam regionovy. Stav trati je mizérie to jo.

0/0
10.2.2014 13:41

J90a46n 79P15i83r55k31l 2713328544524

To je chlubení. Podobné zabezpečovací zařízení jsme na Slovensku při přestavbě trati Bratislava - Trnava, na kolejích realizovali již v roce 2008. To bylo od firmy Siemens. AŽD má u nás monopol a na všech koridorech si mastí kapsy ať vyhraje stavbu Petr, nebo Pavel;-D.

+4/−1
7.2.2014 11:42

P67e37t23r 11K72o57u24t11e18c71k34ý 6154850307787

Nikdo netvrdí, že jde o první stavbu v Evropě či snad na světě. Kolik vozidel u Vás ETCS využívá?

0/0
8.2.2014 14:02

M95a38r69e34k 83V20y78m27a53z48a90l 5528976162660

[>-] Proč by nemohla somácí firma zajištovat bezpečnost na našich tratích? Mě už opravdu unavuje to remcání, nato jak máme vše špatné...Myslíte, že Siemens je bez chyby? A navíc dražší....a o Slovensku se moc nezminujte, tam staví úsek 200km trati koridoru Blava -Žilina už 20 let a pořád to nemají hotové. Tímhle tempem to nedostaví nikdy. V Česku máme 80% korudirů hotových.Odstěhujte se na Slovensko a pomožte jim tam.....Rv

+2/0
8.2.2014 23:57

K72a69r64e33l 88M51i44š30k10a 2936242432559

A na kterých tratích chtějí zvyšovat rychlost na 200 km/h?

+1/0
7.2.2014 11:33

P89e38t18r 79N77i69v11n91i47c58k24ý 3972124395897

Na úzkokolejce do Osoblahy.

+5/0
7.2.2014 14:05

V93i40k69t62o27r 28Z36e98r28z57á19n 8294719498276

Co vím, tak úseku Pardubice - Choceň, asi by to bylo reálné i mezi Brnem a Břeclaví - alespoň o těchto úsecích se mluvilo :-)

+2/0
8.2.2014 18:49

K88a62r20e84l 12M20i92š10k24a 2886352872129

Na jedné trati spousta přejezdů a na druhé nevyhovující zařízení, jehož úpravy by byly velmi nákladné.

0/0
8.2.2014 22:38

M67a71r84e40k 37H46r27u70b13y 6307122841368

Parada, jeste par let a po (nekterych) nasich tratich se bude jezdit rychlosti kterou parni lokomotivy zvladly pred druhou svetovou ;-)

+8/−1
7.2.2014 10:25

P21e88t53r 78N51o53v82o27t85n73y 3799232759792

Jak kde. U nás ne. A 200 km/h se to stejně neblížilo. Za tehdejšího provozu se to možná dalo považovat za jakž takž bezpečné.

0/0
7.2.2014 11:19

J18o37s59e69f 26H14á46j72e39k 6548500569862

On je asi také trochu rozdíl mezi rekordní a provozní rychlostí... ehm :-/

+3/0
7.2.2014 13:58

M19a89r52e45k 49V80y80m17a17z73a12l 5108816192600

[>-] A kde prosím Vás?

0/0
8.2.2014 23:58

O24n88d66r53a 62Z66d14r94a33h21a74l 4355660945831

trocha nadsázky: řezání hlav je taky dobra volba, protože dosáhlo poměrně velkého rozšíření ve státech mimo Evropu?

+1/−5
7.2.2014 8:51

V16o15j21t97ě42c70h 98R64ů88ž69e39k 9399372560528

V rámci multikulturního obohacení a zachování dobrých vztahů s muslimy to brzy zavedou i tady.

0/−1
7.2.2014 9:33

O61n52d11r46a 89Z29d92r35a67h29a64l 4365840415541

dobra, jdu si koupit pytel na bowlingove koule, abych po ceste domu neztratil hlavu :)

0/−1
7.2.2014 9:51

V57o69j42t81ě16c17h 25R75ů13ž49e25k 9569952540978

Vy jim to samozřejmě nesmíte dělat, to by byl nacfašrasismus.

0/−1
7.2.2014 9:54

A76l43e64š 92Z83e27l82i15n52k81a 1694252906

http://www.youtube.com/watch?v=B3kHGXsD0Dw

0/0
9.2.2014 0:40
Foto

J15i16ř13í 78K98w62o84l97e83k 5783867198799

Koukám na to a vidím jen fork krypto fašizmu. Ne já se k tomu hnutí nepřidám! Co uděláte, vypálíte mi barák? Propícháte gumy? Že nejsem ten jediný správný vlastenec? Začněte makat a "hrozby" se záhy ztratí. I některé stejně velké národy s identitou nemají problém.

0/−1
9.2.2014 2:35

P45e93t30r 23N26o53v20o20t32n20y 3379182969892

To ale není nadsázka, ale blbost :-)

+1/0
7.2.2014 9:56

O63n84d24ř98e11j 64Č43a16p87k57a 6201491923744

To sice ne, ale v případě toho zabezpečovače to znamená, že ho někdo otestoval a pak nasadil do provozu bez toho, aby to dostal rozkazem z Brusele - takže nejspíš opravdu funguje a to tak dobře, že obstojí i v konkurenčním prostředí :-)

+4/0
7.2.2014 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.