Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Unikátní vůz pomůže v Česku zavést dvoustovku pro vlaky

Unikátní modrý krokodýl neboli měřicí vůz ETCS, ještě voní novotou. Jeho přístrojové vybavení umožní kontrolu nově budovaného evropského zabezpečovače, který po technické stránce umožní zvýšení rychlosti vlaků ze současných 160 na 200 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a26r91t10i17n 44N48á55p32l26a87v22a 5537519349661

A co teda jako? Tak si opravili masinu, pozrali bagety ze subway, ozrali, vyspali a super. Ja si pockam, az se Praha - Ostrava bude jezdit za 2 hodky, pak to ocenim.

+2/−3
8.2.2014 16:58

M17a46r90e25k 97V62y67m84a27z81a41l 5378596772240

[>-] Ty jsi chtěl kousek bagety a štamprlu, že jo? NEZÁVIĎ Rv

+3/0
8.2.2014 23:59
Foto

J56a69r38o98m21í33r 66K78o48b22e96l76k54a 7224734981165

No kdo by si nedal:-P

+1/−1
9.2.2014 8:54


J66o46s62e91f 45P65o60ž58i57v16i81l 8354136217940

Super. Teď ještě abychom ty tratě na 200 měli, a pak to budem moct i využít:-/.

+1/0
8.2.2014 16:50

M53a11r40t51i24n 51H22r42o50u66d51n13ý 6118857222716

Tomu říkám pokrok. Němcům za války stačily pouhé 2 roky na to, aby znormalizovali většinu tratí až po Moskvu a Leningrad (včetně změny rozchodu!), a tady a teď se s tím jebou už víc jak 20 let.

+6/−1
8.2.2014 16:48

P52e82t34r 69N22o24v31o21t13n77y 3499632269832

Jake nejsofistikovanější zabezpečovací zařízení se používalo za druhé světové války?

+3/0
8.2.2014 22:23

M53i45c10h11a32e53l 81M31e83n64s53i14k 8221356920622

Mávání petrolejkou ;-D

+3/0
9.2.2014 0:05

M59a72r44t44i39n 52K77y50p81r 2392785284484

Ta "normalizace" tratí železničními jednotkami wehrmachtu spočívala právě a jenom v té změně rozchodu. Prostě vytáhli hřeby, co držely jednu kolejnici, tu posunuli o 9 centimetrů blíž k druhé a zase přibili. Chtělo to dřevěné pražce a hřeby. To první se dnes už používá málo, to druhé vůbec.:-)

+3/0
9.2.2014 1:02

P46e11t58r 25N65o23v16o12t98n62y 3689892309982

No a pak už jenom taková maličkost, vyměnit všechny výhybky.

+1/0
10.2.2014 9:30

B69e25n 18P11a95v28k50a 1277763297811

Rodný list s comic sans pobavil:-)

+2/0
7.2.2014 12:49
Foto

P54a10v66l59a 28N92o73v62á 7828460628945

Železniční dopravě neorzumím, ale i pro lajcké oko působí technický stav tratí katastrofálně... rezavé koleje, uvolněné šrouby... přijde mi, že sotva zvládají nápor sočasné dopravy, sednout si do vlaku, který na takových tratích pojede 200km/h bych se bála.

+2/−19
7.2.2014 12:27

B87l56a21ž85e59j 59M19o74t53y18č53k17a 8347737375810

rezavé koleje ;-D;-D

+19/−1
7.2.2014 12:50

B10e96n 29P34a39v43k20a 1227483517791

Taky nechápu, proč to nepochromují;-(

+11/−1
7.2.2014 13:00

J69i94ř36í 46Z61ý17k30a 9309543841410

rovnou pozlatit, ta trocha zlata už to tolik neprodraží.

+4/−1
7.2.2014 14:07

P90e66t66r 53V38e46s56e59l35ý 2549648903626

No, ve vašem případě asi opravdu bude lepší držet se té vařečky.

+12/−1
7.2.2014 13:11

R85o26b37e65r54t 45Š98i47m18e79č48e79k 6275701908108

tak jste to paní nandal, jste machr

+2/−1
8.2.2014 21:59

P14e52t81r 96N68o16v61o66t84n15y 3739652889262

Že jo? Ty koleje by se měly natřít. Hlavně zvrchu.

+5/−1
7.2.2014 13:19

B35e14n 13P73a60v44k78a 1637753187851

Na druhou stranu... víte, jaký by to byl úlet, mít třeba růžové koleje?;-D

+8/−1
7.2.2014 13:53

K92a81t86e27ř72i21n74a 64D58r30a11h82o92k92o79u64p70i80l48o71v42á 9576901542443

Ještě lépe růžové fotoluminiscenční, to by byla nádhera. ;-D

+2/−1
7.2.2014 14:34
Foto

P76a52v20l55a 31N49o76v73á 7218740338745

Děkuji za výsměch, nedá mi to a musím stejně reagovat. Když porovnáte železnici v ČR a Německu, rozdíl patrný je, určitě máme co dohánět...

+3/0
7.2.2014 18:18

B49e21n 93P98a11v39k94a 1337313197791

Porovnejte jízdné v SRN a tady. Vše se tím celkem vysvětluje, že.

+2/0
7.2.2014 18:52

M79a79r18e82k 36V46y52m45a89z42a82l 5958676642180

[>-] Srovnáváte nesrovnatelné....paní Nová. V Německu se od konce války nalily do železnice miliardy marek a nyní € , u nás,se jen upřednostnuje silnice. Na železnici se kašle, jako na nějakou popelku. A mimochodem mrkněte na stránky DB BAHN a zkuste si zjistit kolik stojí jízda vlakem tam a pak možná pochopíte, proč to tam mají takové, jak píšete. R^

+1/−1
8.2.2014 23:53

M37i80c34h19a81l 28P56a88v31l68á54t 9723403284959

V Nemecku se taky nejdriv investovalo do dalnic. Jen na nas Evropsky svaz zkousi nesmyslnou preferenci zeleznic.

0/0
10.2.2014 13:02

M30a22r66e72k 39V75y22m66a49z37a67l 5398426412650

[>-] To co píšete je demagogie, železnice je jediná alternativa dopravy na střední vzdálenosti. Už i v Rusku to pochopili a staví tam nové tratě na rychlosti 250Km/h a vyšší. Mě se víc líbí jet vlakem a dělat si sR^voji práci, než se soustředit a uvíznout v zácpě na dálnici.

+2/0
10.2.2014 19:44

M24a35r44t91i12n 24H97r22o37u61d33n89ý 6868237802726

Hodnotíte patrně nějaké lokální tratě, kde jezdí skřípající lokálky a to max. 80km/h. Vlaky budou svištět těch 200km/h pouze na speciálně přestavěných a totálně zrekonstruovaných tratích. A nejde jen o to vyměnit koleje, atd. - trať se musí "narovnat", musí z ní zmizet i ostřejší zatáčky i nebezpečná klopení a musí se přebudovat i křížení s komunikacemi. Je to jak srovnávat polňačku s asfaltkou - po bojím se sice dá jet autem ale je to evidentně rozdíl.

+1/0
8.2.2014 16:56

M21i26c93h21a69e38l 94M34e42n24s24i83k 8801236870232

zatáčky ;-D

0/0
9.2.2014 0:07

B57e64n 53P28a38v47k26a 1817313107391

Nejhorší jsou křižovatky:-P

0/0
9.2.2014 11:15

P20a15v84e35l 52B68r63i56g22a48n30t 4956851402193

To jste machr, se někomu smát za to, že nenapíče oblouk, holt každý není odborník na všechno :-)

0/0
13.2.2014 17:19

J59a86n 10M24a40k23o72v20i42č31k68a 3610449723100

Rezavost kolejí způsobují drobné šupinky kovu z brzdových špalků,nejsou tedy na závadu.

+1/0
8.2.2014 17:28

M22i88r69o97s83l28a57v 87J70e25ž27e66k 8751746362688

nevím jak jinde, ale tady u nás trať č. 241 Znojmo - Okříšky je opravdu v nedobrém stavu. Místy jsou zatáčky tak klopené, že mám obavu, že motoráček řady 810 jednou skončí na boku...

0/0
8.2.2014 23:58

P67e87t28r 87N38e81c17h68a25n47i94c51k14ý 7823166288820

jsou to oblouky a 810 už tam jezdí jen v náhradě. Jezdí tam regionovy. Stav trati je mizérie to jo.

0/0
10.2.2014 13:41

J21a35n 40P36i86r56k90l 2123978384984

To je chlubení. Podobné zabezpečovací zařízení jsme na Slovensku při přestavbě trati Bratislava - Trnava, na kolejích realizovali již v roce 2008. To bylo od firmy Siemens. AŽD má u nás monopol a na všech koridorech si mastí kapsy ať vyhraje stavbu Petr, nebo Pavel;-D.

+4/−1
7.2.2014 11:42

P23e56t96r 45K15o62u11t73e25c84k71ý 6404810107817

Nikdo netvrdí, že jde o první stavbu v Evropě či snad na světě. Kolik vozidel u Vás ETCS využívá?

0/0
8.2.2014 14:02

M45a32r15e83k 87V18y97m83a63z48a95l 5428806402370

[>-] Proč by nemohla somácí firma zajištovat bezpečnost na našich tratích? Mě už opravdu unavuje to remcání, nato jak máme vše špatné...Myslíte, že Siemens je bez chyby? A navíc dražší....a o Slovensku se moc nezminujte, tam staví úsek 200km trati koridoru Blava -Žilina už 20 let a pořád to nemají hotové. Tímhle tempem to nedostaví nikdy. V Česku máme 80% korudirů hotových.Odstěhujte se na Slovensko a pomožte jim tam.....Rv

+2/0
8.2.2014 23:57

K85a40r52e18l 55M68i49š59k45a 2506812412139

A na kterých tratích chtějí zvyšovat rychlost na 200 km/h?

+1/0
7.2.2014 11:33

P96e49t94r 58N35i14v20n67i95c23k50ý 3892244725437

Na úzkokolejce do Osoblahy.

+5/0
7.2.2014 14:05

V96i19k30t29o42r 87Z98e40r86z73á53n 8234959728696

Co vím, tak úseku Pardubice - Choceň, asi by to bylo reálné i mezi Brnem a Břeclaví - alespoň o těchto úsecích se mluvilo :-)

+2/0
8.2.2014 18:49

K42a16r76e94l 85M23i52š47k16a 2766302692899

Na jedné trati spousta přejezdů a na druhé nevyhovující zařízení, jehož úpravy by byly velmi nákladné.

0/0
8.2.2014 22:38

M26a12r28e40k 95H16r62u36b30y 6617982241978

Parada, jeste par let a po (nekterych) nasich tratich se bude jezdit rychlosti kterou parni lokomotivy zvladly pred druhou svetovou ;-)

+8/−1
7.2.2014 10:25

P19e18t84r 80N89o24v93o35t79n44y 3239292859292

Jak kde. U nás ne. A 200 km/h se to stejně neblížilo. Za tehdejšího provozu se to možná dalo považovat za jakž takž bezpečné.

0/0
7.2.2014 11:19

J53o70s23e52f 22H28á19j23e83k 6558220279882

On je asi také trochu rozdíl mezi rekordní a provozní rychlostí... ehm :-/

+3/0
7.2.2014 13:58

M19a42r22e53k 76V79y86m14a44z62a34l 5858166742630

[>-] A kde prosím Vás?

0/0
8.2.2014 23:58

O46n67d14r21a 19Z86d18r64a16h18a86l 4955880945331

trocha nadsázky: řezání hlav je taky dobra volba, protože dosáhlo poměrně velkého rozšíření ve státech mimo Evropu?

+1/−5
7.2.2014 8:51

V38o67j72t34ě83c92h 66R89ů45ž48e97k 9249192180888

V rámci multikulturního obohacení a zachování dobrých vztahů s muslimy to brzy zavedou i tady.

0/−1
7.2.2014 9:33

O66n15d52r54a 76Z26d50r11a18h11a11l 4765160455891

dobra, jdu si koupit pytel na bowlingove koule, abych po ceste domu neztratil hlavu :)

0/−1
7.2.2014 9:51

V82o97j19t20ě33c66h 23R80ů89ž70e78k 9779682710208

Vy jim to samozřejmě nesmíte dělat, to by byl nacfašrasismus.

0/−1
7.2.2014 9:54

A71l98e56š 27Z51e80l52i43n28k17a 1874662646

http://www.youtube.com/watch?v=B3kHGXsD0Dw

0/0
9.2.2014 0:40
Foto

J32i82ř25í 60K54w54o65l10e15k 5973837328539

Koukám na to a vidím jen fork krypto fašizmu. Ne já se k tomu hnutí nepřidám! Co uděláte, vypálíte mi barák? Propícháte gumy? Že nejsem ten jediný správný vlastenec? Začněte makat a "hrozby" se záhy ztratí. I některé stejně velké národy s identitou nemají problém.

0/−1
9.2.2014 2:35

P34e62t83r 96N48o80v38o96t39n11y 3309882929192

To ale není nadsázka, ale blbost :-)

+1/0
7.2.2014 9:56

O39n63d90ř13e44j 98Č57a57p16k54a 6281331233164

To sice ne, ale v případě toho zabezpečovače to znamená, že ho někdo otestoval a pak nasadil do provozu bez toho, aby to dostal rozkazem z Brusele - takže nejspíš opravdu funguje a to tak dobře, že obstojí i v konkurenčním prostředí :-)

+4/0
7.2.2014 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.