Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec mořské nemoci? Firma zkouší loď, na které se vám neudělá špatně

Známá firma zabývající se různými technologickými inovacemi zkouší a příští rok má začít prodávat systém na stabilizaci lodních palub. Používá komplikovanou počítačem řízenou hydrauliku, která rychle reaguje na pohyb lodi či lidí a nákladu na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P22a38v59e80l 83M40a98r19t22i35n44e46k 9745835231163

Tak tohle na plachetnicich nastesti nehrozi. Hodne specializovana zalezitost. A morska nemoc? Ta vzdycky prejde, chce to cas u nekoho dyl, ale to prece k tomu patri. Poradne "nakrmit rybicky" :-P

0/0
15.2.2014 19:45

I77g70o46r 98F80o54s 9292253104831

Tak to mi nehrozí když jsem moře viděl akorát tak ve filmech nebo pohlednicích a do smrti moře neuvidim protože to ani neplánuju. :-)

0/0
15.2.2014 17:34
Foto

J79i50r66i 69J44a17l83u49v90k46a 3658599204517

Už za 2. světové měly lodě gyroskopické stabilizátory kvůli přesnosti střelby a velké civilní pasažérské lodě to mají snad všechny, i když řešení je trochu odlišné.

0/0
15.2.2014 15:45

T19o87m87á40š 21M91á23l71e54k 9401943770732

To je neco trochu jineho. Gyroskop ma tendenci drzet nejstabilnejsi osu (zjednodusene receno), tedy kdyz dojde k naklonu lodi, gyroskop bude pusobit silou proti a naklon nebude tak velky. Toto vypada na aktivni system, ktery palubu nakloni opacne nez se naklani lod. Tedy zustane v rovine.

+1/0
15.2.2014 23:38

J74i22ř76í 31K74o40c91u92r42e59k 6115834345588

Řešení je úplně jiné, nejen trochu odlišné. Tady jsou v podstatě dva trupy (vnitřní/vnější) a mechanicky propojené. Velké lodě mají "křídla" pod hladinou a jejich natáčením mění hloubku ponoru, funguje to jenom když loď pluje. Jak zastaví, tak se rozkýve. Tohle bude fungovat ikdyž to stojí - jako servisní plošina super.

+2/0
16.2.2014 19:13

E85d53a 12D24r63á98b90e67k 7859762543497

R^Páni, objevili katamarán ;-D

0/−2
15.2.2014 13:45

M87a16r58t75i36n 76N50e73r33m47u16t 9217177728669

tak, a přečíst ještě jednou a pořádně

+1/0
17.2.2014 19:51

P49a94v33e88l 48K52r15e46j26č14í52ř 2872291973486

Mořskou nemoc lze dobře "léčit" tím, že člověk vyleze na palubu a dívá se na moře, případně na pevninu, pokud je ještě vidět.

+1/0
15.2.2014 9:37

J45a35n 56P51a91v84e81l 8353852448446

Ti kdo nejsou náchylní. Viděl jsem Číňany kteří zvraceli i na klidném moři.

0/0
15.2.2014 10:05
Foto

K39a35r95e14l 58S19e27i81d86l 8259965560568

Zajímavé. Tak trochu Pendolino?:-)

Jaký je vztah mezi pojmy Velodyak boat a prototyp Martini? Jedná se o 2 lodě nebo dva názvy pro jednu? Někde vypadají plováky jako stříbrné (šedé), na jiných záběrech jsou modré.

0/0
15.2.2014 8:35
Foto

K11a51r79e11l 33S43e90i68d48l 8469125710808

Modré a stříbrné plováky mají i různý tvar, kabina vypadá stejně...

A ještě jedna zvláštnost: do fotogalerie se dá dostat jen klikem na náhled obrázku v textu, obvykle bývá i odkaz do galerie. 

A za další: dík Technetu za všechny ty zprávy a zajímavosti, ke kterým se tady díky vám člověk dostane.:-)

0/0
15.2.2014 8:44
Foto

K81a76r61e89l 85S15e16i61d36l 8179885690138

Děkuji za doplnění textu. I za poznámku o původu jména. :-)

0/0
15.2.2014 11:38

B10e18n 27P73a15v53k66a 1177143887231

? A co jako. Stabilizační systém se používá již fakt hodně dlouho. A nebo to je novinka pro malá plavidla? Kdo to koupí? Somálští piráti nebo jako rybáři? Proč?

+3/−1
15.2.2014 0:53

M11a52r19t82i53n 53N29e89r52m31u11t 9387227828249

A komu tím prospějete?!

0/0
17.2.2014 19:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.