Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec mořské nemoci? Firma zkouší loď, na které se vám neudělá špatně

Známá firma zabývající se různými technologickými inovacemi zkouší a příští rok má začít prodávat systém na stabilizaci lodních palub. Používá komplikovanou počítačem řízenou hydrauliku, která rychle reaguje na pohyb lodi či lidí a nákladu na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P18a48v97e44l 84M17a55r97t91i21n57e88k 9345765841293

Tak tohle na plachetnicich nastesti nehrozi. Hodne specializovana zalezitost. A morska nemoc? Ta vzdycky prejde, chce to cas u nekoho dyl, ale to prece k tomu patri. Poradne "nakrmit rybicky" :-P

0/0
15.2.2014 19:45

I81g52o24r 16F35o55s 9752783854931

Tak to mi nehrozí když jsem moře viděl akorát tak ve filmech nebo pohlednicích a do smrti moře neuvidim protože to ani neplánuju. :-)

0/0
15.2.2014 17:34
Foto

J37i10r93i 98J12a96l52u86v75k66a 3878709904607

Už za 2. světové měly lodě gyroskopické stabilizátory kvůli přesnosti střelby a velké civilní pasažérské lodě to mají snad všechny, i když řešení je trochu odlišné.

0/0
15.2.2014 15:45

T75o18m78á23š 48M61á10l49e24k 9841953850282

To je neco trochu jineho. Gyroskop ma tendenci drzet nejstabilnejsi osu (zjednodusene receno), tedy kdyz dojde k naklonu lodi, gyroskop bude pusobit silou proti a naklon nebude tak velky. Toto vypada na aktivni system, ktery palubu nakloni opacne nez se naklani lod. Tedy zustane v rovine.

+1/0
15.2.2014 23:38

J13i25ř81í 92K32o65c97u22r28e96k 6965224545918

Řešení je úplně jiné, nejen trochu odlišné. Tady jsou v podstatě dva trupy (vnitřní/vnější) a mechanicky propojené. Velké lodě mají "křídla" pod hladinou a jejich natáčením mění hloubku ponoru, funguje to jenom když loď pluje. Jak zastaví, tak se rozkýve. Tohle bude fungovat ikdyž to stojí - jako servisní plošina super.

+2/0
16.2.2014 19:13

E80d88a 19D61r92á81b32e55k 7599462963647

R^Páni, objevili katamarán ;-D

0/−2
15.2.2014 13:45

M46a41r37t60i78n 23N16e21r33m83u59t 9847947488359

tak, a přečíst ještě jednou a pořádně

+1/0
17.2.2014 19:51

P61a62v89e80l 26K36r16e18j67č35í75ř 2432921463796

Mořskou nemoc lze dobře "léčit" tím, že člověk vyleze na palubu a dívá se na moře, případně na pevninu, pokud je ještě vidět.

+1/0
15.2.2014 9:37

J69a32n 55P34a10v60e79l 8903462278976

Ti kdo nejsou náchylní. Viděl jsem Číňany kteří zvraceli i na klidném moři.

0/0
15.2.2014 10:05
Foto

K48a80r57e15l 58S76e97i42d95l 8929955560258

Zajímavé. Tak trochu Pendolino?:-)

Jaký je vztah mezi pojmy Velodyak boat a prototyp Martini? Jedná se o 2 lodě nebo dva názvy pro jednu? Někde vypadají plováky jako stříbrné (šedé), na jiných záběrech jsou modré.

0/0
15.2.2014 8:35
Foto

K48a20r34e28l 91S53e47i71d27l 8869145890618

Modré a stříbrné plováky mají i různý tvar, kabina vypadá stejně...

A ještě jedna zvláštnost: do fotogalerie se dá dostat jen klikem na náhled obrázku v textu, obvykle bývá i odkaz do galerie. 

A za další: dík Technetu za všechny ty zprávy a zajímavosti, ke kterým se tady díky vám člověk dostane.:-)

0/0
15.2.2014 8:44
Foto

K10a81r98e44l 97S37e67i37d20l 8299275650938

Děkuji za doplnění textu. I za poznámku o původu jména. :-)

0/0
15.2.2014 11:38

B13e82n 75P35a98v19k61a 1507553717531

? A co jako. Stabilizační systém se používá již fakt hodně dlouho. A nebo to je novinka pro malá plavidla? Kdo to koupí? Somálští piráti nebo jako rybáři? Proč?

+3/−1
15.2.2014 0:53

M72a60r75t62i69n 11N67e24r59m28u70t 9917247578809

A komu tím prospějete?!

0/0
17.2.2014 19:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.