Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec mořské nemoci? Firma zkouší loď, na které se vám neudělá špatně

Známá firma zabývající se různými technologickými inovacemi zkouší a příští rok má začít prodávat systém na stabilizaci lodních palub. Používá komplikovanou počítačem řízenou hydrauliku, která rychle reaguje na pohyb lodi či lidí a nákladu na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P61a94v72e44l 69M36a46r55t73i56n33e45k 9405235911553

Tak tohle na plachetnicich nastesti nehrozi. Hodne specializovana zalezitost. A morska nemoc? Ta vzdycky prejde, chce to cas u nekoho dyl, ale to prece k tomu patri. Poradne "nakrmit rybicky" :-P

0/0
15.2.2014 19:45

I90g24o25r 42F48o13s 9612113644371

Tak to mi nehrozí když jsem moře viděl akorát tak ve filmech nebo pohlednicích a do smrti moře neuvidim protože to ani neplánuju. :-)

0/0
15.2.2014 17:34
Foto

J38i90r90i 15J75a94l94u87v26k95a 3138499474757

Už za 2. světové měly lodě gyroskopické stabilizátory kvůli přesnosti střelby a velké civilní pasažérské lodě to mají snad všechny, i když řešení je trochu odlišné.

0/0
15.2.2014 15:45


T47o90m66á57š 78M50á37l88e45k 9541623290692

To je neco trochu jineho. Gyroskop ma tendenci drzet nejstabilnejsi osu (zjednodusene receno), tedy kdyz dojde k naklonu lodi, gyroskop bude pusobit silou proti a naklon nebude tak velky. Toto vypada na aktivni system, ktery palubu nakloni opacne nez se naklani lod. Tedy zustane v rovine.

+1/0
15.2.2014 23:38

J19i22ř57í 42K71o78c41u96r55e63k 6685804375498

Řešení je úplně jiné, nejen trochu odlišné. Tady jsou v podstatě dva trupy (vnitřní/vnější) a mechanicky propojené. Velké lodě mají "křídla" pod hladinou a jejich natáčením mění hloubku ponoru, funguje to jenom když loď pluje. Jak zastaví, tak se rozkýve. Tohle bude fungovat ikdyž to stojí - jako servisní plošina super.

+2/0
16.2.2014 19:13

E51d95a 94D52r51á75b49e94k 7579452133317

R^Páni, objevili katamarán ;-D

0/−2
15.2.2014 13:45

M24a98r49t55i46n 51N56e35r84m74u67t 9637407698159

tak, a přečíst ještě jednou a pořádně

+1/0
17.2.2014 19:51

P77a91v36e96l 76K50r10e84j91č50í12ř 2212521303246

Mořskou nemoc lze dobře "léčit" tím, že člověk vyleze na palubu a dívá se na moře, případně na pevninu, pokud je ještě vidět.

+1/0
15.2.2014 9:37

J64a21n 39P49a64v41e57l 8983272268346

Ti kdo nejsou náchylní. Viděl jsem Číňany kteří zvraceli i na klidném moři.

0/0
15.2.2014 10:05
Foto

K12a63r75e37l 41S21e81i69d70l 8129305470368

Zajímavé. Tak trochu Pendolino?:-)

Jaký je vztah mezi pojmy Velodyak boat a prototyp Martini? Jedná se o 2 lodě nebo dva názvy pro jednu? Někde vypadají plováky jako stříbrné (šedé), na jiných záběrech jsou modré.

0/0
15.2.2014 8:35
Foto

K79a23r24e56l 15S44e40i13d15l 8699205550338

Modré a stříbrné plováky mají i různý tvar, kabina vypadá stejně...

A ještě jedna zvláštnost: do fotogalerie se dá dostat jen klikem na náhled obrázku v textu, obvykle bývá i odkaz do galerie. 

A za další: dík Technetu za všechny ty zprávy a zajímavosti, ke kterým se tady díky vám člověk dostane.:-)

0/0
15.2.2014 8:44
Foto

K90a14r72e30l 91S18e80i52d48l 8459185630188

Děkuji za doplnění textu. I za poznámku o původu jména. :-)

0/0
15.2.2014 11:38

B89e39n 82P58a21v43k72a 1127683517271

? A co jako. Stabilizační systém se používá již fakt hodně dlouho. A nebo to je novinka pro malá plavidla? Kdo to koupí? Somálští piráti nebo jako rybáři? Proč?

+3/−1
15.2.2014 0:53

M10a93r82t85i30n 96N92e65r81m17u30t 9767957508209

A komu tím prospějete?!

0/0
17.2.2014 19:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.