- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...myslím, že to s B747 bylo trošku jinak. Podle mne soutěžil Boeing o zakázku USAF na transportní letadlo a zakázku nakonec vyhrála C5x Galaxy a Boeing pak udělal z B747 dopravní letadlo, aby nezkrachoval. Pokud se nepletu tak prototyp neměl okna na hlavní palubě. Horní paluba byla určena pro přepravu obsluhy nákladu...
Kecy.
CITACE:
Zatímco Britové a Francouzi soupeřili s Rusy ve stavbě nadzvukového dopravního letadla, v Boeingu řešili jiný problém.
Byla neděle 9. února 1969 dopoledne. Po ...
A teď skutečnost: http://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707 Boeing 2707 byl projekt amerického nadzvukového dopravního letadla. Skupina Boeing jej začala vyvíjet v roce 1967 jako reakci na francouzsko-britský Concorde. První zkušební lety byly plánovány na rok 1970
...já jen malilinkatou vsuvku - jsem zvědav,kdy bude požadavek na létadlo s ještě větší kapacitou.
Tisíc,dva tisíce,šest tisíc lidí.
Případně ještě větší.
Dodnes nádherné éro, i když A 380 je větší a jistě impozantní, ale eleganci a krásu B 747 už těžko někdo překoná.
Hm. Zajímavé, Boeing sám považuje 737 za hezčí.
Ale údajne zbytečne, jeho konstrukce byla jiná.
"Já jsem mezitím vysvětloval Novožilovovi podstatu zavěšování motorů pod křídly. .... Za několik měsíců jsem od něho dostal plaketu, na níž byl Il-86 s motory pod křídly, jak letí nad Moskvou."
Tohle nějak nechápu. Il-86 letěl poprvé v roce 1976. Před tím už létalo spousta jiných letadel s motory pod křídly. To nám chce autor tvrdit, že Rusové se naučili dávat motory pod křídlo od Boeingu až v polovině sedmdesátých let? A co třeba Il-76, který letěl poprvé v roce 1971 (OK, to byl hornoplošník). A co třeba bombardér Il-28 z padesátých let...?
Jestliže se sešli v polovině 60tých let, tak nejspíše po pár měsících měli Rusové rozhodnuto o této technologii a vyrobili plaketu Il-86 s motory pod křídly na gondolách, nikoli rovnou letadlo. Il-28 nemá motory na gondolách, technologie uchycení motorů nikoli přímo na křídlo, ale zavěšení pod křídlo na gondolu je to, o čem se bavili.
"byl jmenován předsedou vládní komise, která měla vyšetřit příčinu havárie raketoplánu Challenger" - předsedou byl William Rogers, bývalý náměstek ministra obrany USA, pokud mě paměť neklame. A odhalení chyb při testování taky nebylo "okamžitě", trvalo několik týdnů, než se k tomu propracovali...