- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nadzvukový let DC-8 sa uskutočnil o 7 rokov skôr, ako uvádza autor:
Skoro před 50 lety se létalo na měsíc a existovaly nadzvuková dopravní letadla. Zdá se mi, že pokrok je, ale pouze v počítačích, elektronice, komunikaci - tedy internet, mobily.....doprava, kosmonautika, stavebnictví, atd. je dost bída
No, on internet je také dost stará věc, architektura PC je stará 25 let a jen se flikuje.
Jo, článek super, jen mě trochu iritují ta "přesná" čísla o rychlostech.
Např.: Turcat na první let vzpomíná: "Během chvilky jsme měli rychlost 167 km/h, při 240 km/h jsem jemně přitáhl řízení k sobě, abychom ve 296 km/h elegantně vzlétli.
Silně pochybuji, že uváděl přesně tato čísla ....
Nejspíš říkal: Během chvilky jsme měli rychlost 90 uzlů (167 km/h), při 130 uzlech (240 km/h) jsem jemně přitáhl řízení k sobě, abychom ve 160 uzlech (296 km/h) elegantně vzlétli. Ano takto uvedeno by si to líbilo....
Pokud bych tam ty uzly nechtěl vůbec plést, tak bych ta čísla zaokrouhlil alespoň na desítky km/h.
Ono fakt zní divně, když někdo řekne, že ryba měla nejméně 6 stop, ale v překladu se objeví, že ryba měla nejméně 183 cm ....
o holkách lítajících na concorde toho bylo vic :) ale jo, hezké čtení..
spousta technických fines byla vynechána, ale je fakt, že concorde jich měl tolik, že by to bylo čtení na den..
třeba unikátní systém klapek v sání motorů rolls-royce snecma, které zpomalovaly air intake a při vysazení motoru dokázaly generovat vztlak, (ze všech letadel vymontovány, aby se nedal systém zkopírovat), vyvažování letadla pomocí přečerpávání paliva, řízení eleveony, že nebylo potřeba vyhřívání kritických míst letadla, protože bylo horké až dost, v každém okně byl malý chladič, ať se cestující nespálí o sklo.. atd.atd.atd .)))
mohli jste zmínit, že při uvádění na trh nefér spekulace a intervence z americké strany, protesty američanů a problém s povolením od FAA k letu nadzvukovou rychlostí nad pevninou (sonic boom), které odradily světové aerolinky od koupě, a všechny své objednávky zrušily, takže zůstali jen BA a AF. Konečná cena každého letadla pro BA byla jedna libra (resp. AF jeden frank), každý po osmi kusech, každý za 8 liber :)
Concorde měl smůlu i po 25ti letech, kdy se stalo více nepříznivých událostí a díky kterým byl "ukončen"...
Že předběhl dobu o sto let, protože tak velké a rychlé letadlo pravděpodobně ještě 50 let létat nebude.. Že si zahrál i ve filmu "aféra concorde" - kde havaroval (shodou okolností to bylo právě to letadlo, které havarovalo skutečne v paříži... :|( ) Skupina nadšenců se snaží udržovat jeden letoun živý a shání prostředky na to, aby se dostal znovu do vzuchu.. Naprosto unikátní a nádherné letadlo.. Snad se s ním někdy proletím.. bude zase létat jako jeho děda Vulcan...
6 minut krásy: https://www.youtube.com/watch?v=v9bVFkDhGPE
Pěkný článek a asi nejkrásnější dopravní letadlo. Škoda, že už není možnost se s ním proletět.
Možná bude příští rok, jedno se dává nějak znova do kupy
A ze lital Concorde v reklamnim zbarveni Pepsi znajete?
Škoda, že Concorde či něco stejně rychlého už nelétá. Člověk by si klidně připlatil za zaoceánské lety. Letět z EU na západní pobřeží USA, do Austrálie či Japonska je současnou leteckou dopravou dlouhé a celkem vyčerpávající pro cestující.
Pravidelna linka Condorde byla z Evropy (London, Paris) pouze do New Yourku. Na cestu s vetsi bagazi tento stroj nebyl staveny, a let rozhodne nebyl v uzkych sedackach nic pohodlneho.
Byl jsem se na něj podívat v Sinsheimu a paráda :-) hned vedle stojí i TU :-).Škoda že sem nedali žádné fotky interieru.
Taky jsem tam byl, senza.. Škoda že takové muzeum není někde u nás. nejlíp ještě s muzeem ve Spayeru které je poblíž...
Ten Concorde v Praze přistál v roce 1996, nikoliv 1986.
V článku se píše 1986 a pak znova až za 10 let. Takže je možné, že o tom prvním přistání prostě jen nevíte.