Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší letecká záhada: sebevražda, porucha, nebo?

Ztracený Boeing 777-200ER malajsijských aerolinií se stále nenašel. Od zmizení uplynulo už 18 dnů a úřady teprve nyní tuší, že letadlo skončilo s největší pravděpodobností v jižní části Indického oceánu. Ale proč tam? Spekuluje se především o dvou důvodech: poruše a sebevraždě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I75v77a63n 47V52e88r39g10n78e54r 3550534578969

Od počátku si myslím, že letadlo B 555 si nějaký boháč objednal u pilotů a ti ho prostě ukradli (někde přistáli, stoj ukryli a za čas se objeví s novou homologací). Nový B 555 stojí 258 mil. USD, tj. asi 5,1 mld. Kč. I kdyby ho prodali za polovinu... Chudáci cestující. To co nyní předvedla malajská strana je jen uzavření věci pro pozůstalé - dostanou doklady a odškodnění.

0/0
31.3.2014 9:23

M13i47c54h51a13l 14M50i46l38l68e84r 9256682159262

B555?8-o8-o8-o

Smarja, to je mi ale novinka. Boeing zrejme vyrobil tak supr-dupr-tajny model letadla, ze o nem nikdo ve svete nevi. To se pak nedivim, ze ho nejaky bohac musel nechat unest;-)

0/0
31.3.2014 10:06

M61i65c10h37a85l 92M73i74l70l21e46r 9506612989292

http://news.sky.com/story/1233778/missing-plane-lessons-may-take-years

0/0
29.3.2014 8:39


M34i96c52h33a30l 77W85e70i65n91e54r 8390485947

Podle mne si pilot stejně jen někde honí péro...

0/−2
27.3.2014 14:21

K62a36r29e33l 82S27e88m55e25r70á14d 6398720820391

"A prý v pilotní kabině kouřil. V jeho případě je asi nejrizikovější ono kouření, jiné důvody, proč by mohl s letadlem zmizet, se nikde neobjevují. ";-D

Záhada rozluštěna. Chtěl si zapálit, tak podnikl tuto velkolepou akci. Nad jižním Indickým oceánem pak vykouřil svou oblíbenou cigaretku a ....

+1/−1
27.3.2014 12:45

K65a62r87e47l 19Z43a86p72l45e84t47a74l 6934432456411

Pokud odesla vzduchotechnika tak se mohli vsichni udusit a letadlo letelo nerizene dale. Vyhoret mohla jen nektera elektronika

+1/0
27.3.2014 8:41

P63e35t78r 17T83y26č26k77a 6805392779802

Pokud by se všichni udusili tak proč měnili kurz nebo výšku a proč byl vypnutý ACARS a odpovídač?

0/0
27.3.2014 9:31

V80á29c90l15a13v 40J10o38n65á90š 8382603742633

Elektronka BCL 5024 z Katoda Holomoc.....

+1/0
28.3.2014 21:21

K83a48r45e52l 93Z22a79p39l49e14t92a74l 6544492456201

Nedavno jsem slysel zajimavou teorii.... Ze mohlo dojit k vypadku klimatizace, diky nemuz se vsichni udusili, spojeneho s pozarem.....tim padem prestala fungovat elektronika

+1/0
27.3.2014 8:29

P66e78t65r 15T90y25č93k41a 6715632439162

Pokud na palubě letadla začne hořet tak dost pochybuji o tom, že to letadlo by dokázalo letět dalších 6-7 hodin.

+1/0
27.3.2014 8:31

M75i71c95h27a42l 30C41h77a41l38u45p65a 6118510789853

Záleží na tom, co hoří.Pokud by třeba shořely jenom kufry, tak to bude stačit na to, aby se lidi udusili, ale vybavení nutné pro let to poškodit nemusí. Ale nepřijde mi to moc pravděpodobné.

0/0
27.3.2014 20:05

O21t37t84o 59S92t54r34o58h94s69c72h67n54e14i79d39e77r 9724629776172

Jsou v jine dimenzi.

Neni to obvykle, ale obcas se to stane.

+2/0
27.3.2014 2:26
Foto

P75a42v34e17l 67M78a37r43t10i14n48e46k 9175295431783

Nechapu tu funkci ELT, je to to same, nebo podobne funkci namorni EPIRB? Byt tim letadlo vybavene tak automaicky pri ponoru pod 1 metr vyplave a zacne vysilat souradnice. Pri narazu letadla na vodu a roztristeni by v pohode mely vysilat. Mam s tim kapku zkusenost, omylem se mi na lodi EPIRB spustila a divil se, kdyz mi kolem zacaly blikat hledaci svetlomety. Nastesti jsem z toho vyklouzl bez pokuty. Kazdopadne pokud to ma tak fungovat, je to divne. Otazka tohohle pristroje je kolem 500 Liber za hodne dobry kousek.

+1/0
27.3.2014 2:08
Foto

P82a23v30e47l 46M32a71r57t73i32n37e57k 9165865381873

Technete -Auvajs, neslo by to opravit. Jinak prima clanek. : Stejně tak o trochu víš leží velké mezinárodní letiště na thajském ostrově Phuket.

+2/0
27.3.2014 2:00

R11u78d45o94l59f 52L35i75n95h25a93r64t 5332311472

http://www.svetkolemnas.info/novinky/kontroverzni-realita/880-zmizely-let-mh370-je-stopou-k-11-zari-letadlo-zrejme-expolodovalo-v-novem-mexiku

no prosim

0/0
27.3.2014 1:49

J83a45r60o94s58l42a39v 69M52i69k76u42š 4442513

Je to fakt divné. Únos je sice možný, ale opravdu si nejsem jistý, že by se cestující a posádka tolik hodin chovali jako ovce a nesnažili se po zkušenostech se sebevražednými lety v USA konat a násilím se dostat do kabiny.

Jediné co mě napadá (at taky přidám nějakou tu teorii:-), tak je to, že jeden z pilotů se zbavil toho druhého (třeba zastřelil) a při potyčce došlo k tomu prudkému stoupání a pak klesání.... A následně oznámil cestujícím že bude žádat exil v Austrálii.

+2/−1
27.3.2014 0:24

M79i36c22h75a59l 45M37i82l48l28e39r 9876542509312

rvacka mezi piloty a zneskodneni jednoho z nich (formou svazani, zraneni provazene bezvedomim nebo zabiti) je jednou z moznosti co se v kokpitu stalo.

To o exilu v Australii je ale blbost.

Clovek, ktery spacha trestny cin, NEDOSTANE v Australii exil. Naprosto a uplne bez sance. Pokud pristane na letisti, nedostane se ven z tranzitu a odexpeduji ho nasledujicim letadlem zpet odkud prisel.

0/0
27.3.2014 7:43

J37a17r33o52s84l52a21v 54M91i78k55u70š 4182923

Jenže nějak by musel vysvětlit, proč letadlo letí 6 hodin obráceně (to si každý všimne že Slunce je na druhé straně než má být, když by letěli do .Pekingu.

Jinak by mu hrozilo, že se ho cestující se znalostmi co se stalo 11. září, pokusí přemoci. A on potřeboval letět tam, kde se nenajde černá skřínka.

0/−1
27.3.2014 15:12

M34i82c20h89a34l 26M87i80l88l73e84r 9196112969422

letadlo letelo po drtivou vetsinu casu v noci, tudiz nikdo si nemohl zkontrolovat kde je Slunce.

Zvlast jestli byla pod nim silna oblacnost, ani by nebylo mozne videt, ze leti nad morem a ne nad pevninou, jak by melo v pripade, ze by letelo po preleteni Tonkingskeho zalivu na Beijing .

Letadlo obvykle zacne sestup a pripravu na pristani pribl. 40 az 50 minut pred tim. Pristani melo byt podle letovehop radu kolem 6:35 rano beijingskeho casu, tedy jen kratce po vychodu slunce. Cili priprava na pristani by zacala v dobe zacatku rozednivani.

Pokud se v kabine nic drastickeho behem noci nestalo a pasazeri i kabinova posadka byli v te dobe nazivu a pri vedomi, teprve tehdy by zjistili, ze 1) se nerozedniva, jak by melo, ale letadlo leti dal ve tme, coz bylo dano tim, ze se nalezali podstatne vic na zapad v casovem pasmu, kde dosud byla noc.

2)  ze letadlo nedela zadne pripravy k pristani

0/0
28.3.2014 6:07

Z64d70e86n88ě48k 25J62i53r89á59s97e67k 7818303954132

To letadlo někdo sestřelil, ať už omylem nebo úmyslně a nikdy to nepřizná. Nebo přistálo na ostrově Diego Garcia a to nám taky nikdo nepřizná. Je jen jedna jistota, všichni jsou po smrti ..

0/−1
27.3.2014 0:09

M74i29c89h24a44l 29M96i30l34l42e55r 9276582669742

8-oproc proboha na Diego Garcii? 8-oAmericane maji letadel k dispozici dost, nepotrebuji unaset malajske.

+3/0
27.3.2014 7:45

P51e24t22r 36B18r67e80j69c77h71a 6392299400

Vzhledem k tomu, co se stalo a k tomu že letadlo stojí v přepočtu cca 200 000 000 kč, se ukazuje, že je jak na technice, tak na organizaci letů, intervalů označení polohy, atd. , pořád co zlepšovat. Ať už co se týká možnosti odpojit nějaké zařízení ( např. v případě požáru ) od napájení, nebo, jak psal jeden diskutér, když už dojde k havárii, aby se uvolnila / oddělila kapsle, která bude plavat a vysílat nějaké signály. Myslím, že vývojáři a konstruktéři mají o čem přemýšlet. Námětů je spousta.

+2/0
26.3.2014 23:37

V35á57c16l60a91v 69P20a89v20l81í96k 9442720664634

to letadlo stojí nové 200 milionů USD, nikoli korun, samozřejmě v závislosti na přesné specifikaci a např. vnitřním vybavení... Nové B777-200ER dnes stojí i víc, až okolo 230-240 milionů USD, to je cca 4,5 miliardy Kč. Přesnější info o cenách např. na wikipedii...

+2/0
27.3.2014 0:18

P15e68t44r 93B33r83e55j53c69h92a 6872459920

Vím, že jsem někde četl částku 200 mil. , ale měnu jsem si nepamatoval.

+1/0
27.3.2014 0:23

V58a22c52l15a98v 66M93e76d36e94k 5351882565845

všechny ty teorie o poruše mají zásadní trhlinu, a to je vypnuté radarového odpovídače ještě předtím, než pilot ukončil komunikaci s ŘLP. To prostě muselo být záměrné.

Ale chápu, že se všichni angažovaní v leteckém průmyslu snaží hledat jiná vysvětlení - přiznání že pilot úmyslně zabil 240 lidí je o dost děsivější, než technická závada.

+11/0
26.3.2014 22:52

G40a41b24r91i44e11l 26H63o18r36t44e95n 9551799133464

Viz níže moje teorie o otravě. Pokud sám nemáte zkušenost s halucinacemi, tak se někoho zeptejte, s vysokou pravděpodobností se dozvíte, že se tomu 1) vědomně nedá nijak bránit a 2) že je jednání postiženého převážně normální, nicméně ne úplně, v určitých věcech se takový člověk prostě chová nepochopitelně. Mimochodem, jedním z typických projevů halucinačních stavů je vysoký nárůst paranoidních představ, v daném případě (například) mohli piloti podlehnout přesvědčení, že jsou sledováni s cílem je zabít a že se proti nim pozemní obsluha spikla...

0/−1
26.3.2014 23:02

M66i13c34h26a40l 97M39i91l44l15e72r 9866782739192

na to, aby tak brzo po startu OBA piloti trpeli halucinacemi by museli byt spolu nekolik hodin pred tim a snist nebo pit naprosto stejne jidlo/napoje. Spolu pred letem nebyli a v letadle plati, ze piloti ji kazdy jine jidlo.

 Je ale dosud neobjasnene kdo byla zena, ktera kapitanovi volala na jeho mobila chvili pred odletem a proc.

V Malajsii je zakon, ze pri koupi SIM karty se musi kupujici legitimovat. Setrenim se ukazalo, ze SIM karta byla koupena jen nekolik dni predtim a zena uvedla falesnou identifikaci.

0/0
27.3.2014 8:18

G14a75b97r24i22e54l 11H53o44r75t94e13n 9251699133214

Měl jsem na mysli otravu oxidem uhelnatým, kdy stačí poměrně krátká doba intoxikace a člověk se může začít chovat velmi bizarně. Nicméně jde pochopitelně o spekulaci. U té ženy (druhá spekulace) mi přijde souvislost spíš s účastí v opozici, která je tam dost bita.

0/0
27.3.2014 14:13

J24a72n 88P37a32v64e39l54k42a 3117321564391

Sice nevime nic, ale nevime to zajimave.

+1/0
26.3.2014 22:38

K37a39r84e44l 27C40e29r56m64a90n 5908655599884

Dobře Honzíku R^

0/0
26.3.2014 22:24

M50i45r94a 24B31a41l93e58j 6243885454857

Nejake letiste je "vis" ? To neni pravopisna chyba?

+1/0
26.3.2014 22:23

M48a46r53t81i20n32a 54K23o16l46o19m68a96z39n82i63k59o81v97a 2717712747876

Sebevražda pilota při letu s cestujícími není neobvyklá, ale je to poměrně výjimečná událost.

Aha. ;-D

+13/0
26.3.2014 22:18

K19a47r85e10l 24H45a78t25v94a97n40i 2904817136810

Vinu za straceni nese v prvni rade rizeni letoveho provozu: 1. malajziske, ze letadlo nesledovali az do odevzdani do sousedniho prostoru; 2. vietnamske, za sledovani ktereho letadla byli zodpovedni od okamziku vstupu do jejich prostoru, ze se nezajimali kde to letadlo k certu je. Par minut od okamziku zmizeni/neprihlaseni mely byt vzburcovany vsechny radary na sirem okoli, posadky lodi upovedomeny, atd., atd. Kdyz se tohle neudelalo, zbytek je takovy jaky je.

+1/−16
26.3.2014 21:47

V79á68c20l45a82v 14J35o35n26á91š 8572393982423

Straceni, malajziske, upovedomeny... čestina pláče..

+7/−1
26.3.2014 21:59

M90i73c24h73a58l 43W43e33i31n39e77r 8360315247

Na Maďara je docela slušná...

+3/0
26.3.2014 23:27

S69t65a47n11i60s76l11a38v 60P36ř91i83b83y21l 1689188661156

vždycky mě překvapí, na jaké odborníky tady narazím - analytik řízení letového provozu takhle pozdě večer

Je mi ctí, být mezi takovou společností :-)

+6/−1
26.3.2014 22:16

O79l81d14ř34i26c26h 33K68a48d56ě46r79a 2662555823218

No tedy, takového odborníka by měli angažovat ! To je trestuhodné, že Vás nechávají jenom kecat u piva. Kde jsou lovci géniů ?

+3/0
26.3.2014 23:49

P65a60v53e56l 78P32o40p61e22l86k81a 2741594320638

Ano letadlo zmizelo, víme kdy a kde. Vše ostatní je spekulace ze zdrojů kde jim nemůžete věřit nos mezi očima. Nejlíp se podívat pod svícen. Nebo vy máte nějaké iluze o obsluze vojenských radarů kdesi v tramtárii?

+3/0
26.3.2014 21:29
Foto

A23d72a72m 56W48i19s44e 2499307767909

me neleze do hlavy jak je mozne ze to letadlo jen tak zmizelo... kdejaky operator vi o me s metrovou presnosti, ale letadlo neni... branim se konspiracim sec to jde, ale dosud nemam odpoved z ofiko zdruju...

0/−9
26.3.2014 20:54

V37á54c91l80a68v 45P11a72v54l18í64k 9192360574514

pane Wise, předně se mrkněte, kolik přístrojů a jištění na určení polohy je v letadle a teď opakuji:

1) nad oceánem není signál pro operátory ani pokrytí pozemních radarů, to že Vás někdo najde v Praze nebo na Lipně na metr je dáno pokrytím signálu mobilů, jak známo, na oceánech vysílače nejsou (ani není důvod)...

2) letadlu někdo (úmyslně či neúmyslně) odpojil nejméně 2 nezávislé lokalizátory, podle kterých letadlo udává polohu přes satelit (např. transponder/odpovídač, to je to co Vám na flightradaru udává všechny ty data kde letadlo je, jak rychle a vysoko letí atd...)

3) navrhuji napřed pečlivě číst článek, odpovědi na Vaše otázky jsou tam popsány celkem solidně (případně v článkách předchozích)...

4) hlavně prosím nevytahovat možnost namontování GPS... Letadla jsou o X úrovní dál, ale pokud to zařízení jde vypnout (vytažením pojestky, čudlíkem nebo třeba i kladivem), je vám odpojená krabička v prostoru bez vysílačů/přijímačů signálu vážně k ničemu...

+10/0
26.3.2014 21:04

G51a22b38r44i58e19l 25H91o33r17t93e97n 9441119303204

Osobně sázím na hromadné ovlivnění kognitivních funkcí lidí na palubě - poškození mozku vlivem dekomprese není jediná možnost, napadá mě třeba otrava oxidem uhelnatým, který se mohl vyvíjet poměrně dlouho a který má na člověka při nízké (a v principu nesmrtící) kontaminaci podobný účinek, jako některé drogy. Lidé se začnou chovat iracionálně, přičemž ale platí, že čím více jsou vytrénovaní, tím méně je to znát, tedy ze začátku. Dovedu si docela dobře představit, že posádka požár odhalila, proto začala z odpojováním přístrojů, ale to už byla pod vlivem otravy, takže problém nehlásila...:-/

+8/0
26.3.2014 20:37

M32i78c87h93a85l 69C41h27a45l72u85p76a 6548570639463

O tom jsem tedy neslyšel. S CO by se snad otrávili, ne? Pokud by ta koncentrace byla nízká, tak by si asi lidi měli všimnout, že mají problémy s dechem. Otázka ještě je, kde by se tam měl vzít, kdyby hořelo, tak by to nejspíš někdo zjistil.

0/0
27.3.2014 20:11

J98a95n 67B32a20u85e28r 1806226615674

Super clanek ale ta hrubka???? Vis nebo sakry vys!

+4/0
26.3.2014 20:26

M73a74r46e65k 71S34t97r42n39a47d 4634647814803

ja osobne bych napsal severneji - mluvi se prece o poloze a ne o vysce. Ale to je takova vsuvka. Musim uznat, ze me to taky prastilo do oci ;-D

+1/0
26.3.2014 21:32

M20a98r84t32i48n 46J74i53r57o98u47s42e97k 7106465605168

Krádež. Někdo to letado ukradl a má s ním nekalé úmysly.

+1/−1
26.3.2014 20:09

V80á33c11l66a52v 97H17o24s52c56h 8256338972441

Proč se nezeptají NSA

+3/−3
26.3.2014 20:05

S41t85a51n98i85s42l58a73v 25P91ř30i27b46y28l 1389358961956

NASA? Tak vysoko se snad nedostane?!?

0/−4
26.3.2014 20:33

M78i41c81h40a79l 23C67h10a77l17u94p88a 6598290599633

NASA a NSA je něco trochu jiného :-).

0/0
27.3.2014 20:06
Foto

K15a56r56e10l 59Č27á56p 8177183197462

Treba se to nikdy nedovime?

+2/0
26.3.2014 19:56

V34o60j87t85ě26c58h 29R53ů65ž62e11k 1157372414852

Jedno je jisté, konspirátoři budou mít žně.

+11/0
26.3.2014 19:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.