Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší letecká záhada: sebevražda, porucha, nebo?

Ztracený Boeing 777-200ER malajsijských aerolinií se stále nenašel. Od zmizení uplynulo už 18 dnů a úřady teprve nyní tuší, že letadlo skončilo s největší pravděpodobností v jižní části Indického oceánu. Ale proč tam? Spekuluje se především o dvou důvodech: poruše a sebevraždě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I54v90a78n 60V78e30r63g43n41e43r 3960864968429

Od počátku si myslím, že letadlo B 555 si nějaký boháč objednal u pilotů a ti ho prostě ukradli (někde přistáli, stoj ukryli a za čas se objeví s novou homologací). Nový B 555 stojí 258 mil. USD, tj. asi 5,1 mld. Kč. I kdyby ho prodali za polovinu... Chudáci cestující. To co nyní předvedla malajská strana je jen uzavření věci pro pozůstalé - dostanou doklady a odškodnění.

0/0
31.3.2014 9:23

M38i42c38h61a65l 66M30i36l76l95e66r 9396322519402

B555?8-o8-o8-o

Smarja, to je mi ale novinka. Boeing zrejme vyrobil tak supr-dupr-tajny model letadla, ze o nem nikdo ve svete nevi. To se pak nedivim, ze ho nejaky bohac musel nechat unest;-)

0/0
31.3.2014 10:06

M88i27c82h43a53l 83M27i87l55l84e53r 9186952959712

http://news.sky.com/story/1233778/missing-plane-lessons-may-take-years

0/0
29.3.2014 8:39

M16i47c98h69a70l 64W15e33i38n25e37r 8370185447

Podle mne si pilot stejně jen někde honí péro...

0/−2
27.3.2014 14:21

K16a93r12e74l 86S56e88m87e89r10á69d 6328930390911

"A prý v pilotní kabině kouřil. V jeho případě je asi nejrizikovější ono kouření, jiné důvody, proč by mohl s letadlem zmizet, se nikde neobjevují. ";-D

Záhada rozluštěna. Chtěl si zapálit, tak podnikl tuto velkolepou akci. Nad jižním Indickým oceánem pak vykouřil svou oblíbenou cigaretku a ....

+1/−1
27.3.2014 12:45

K11a24r13e48l 79Z38a12p23l17e33t94a24l 6174562966931

Pokud odesla vzduchotechnika tak se mohli vsichni udusit a letadlo letelo nerizene dale. Vyhoret mohla jen nektera elektronika

+1/0
27.3.2014 8:41

P39e96t55r 24T30y24č66k14a 6775142329942

Pokud by se všichni udusili tak proč měnili kurz nebo výšku a proč byl vypnutý ACARS a odpovídač?

0/0
27.3.2014 9:31

V31á90c36l12a19v 31J90o41n22á10š 8862193982713

Elektronka BCL 5024 z Katoda Holomoc.....

+1/0
28.3.2014 21:21

K76a41r41e68l 73Z33a95p90l28e70t43a70l 6124742226931

Nedavno jsem slysel zajimavou teorii.... Ze mohlo dojit k vypadku klimatizace, diky nemuz se vsichni udusili, spojeneho s pozarem.....tim padem prestala fungovat elektronika

+1/0
27.3.2014 8:29

P27e87t96r 89T22y29č23k95a 6515392259642

Pokud na palubě letadla začne hořet tak dost pochybuji o tom, že to letadlo by dokázalo letět dalších 6-7 hodin.

+1/0
27.3.2014 8:31

M73i58c33h12a52l 33C43h74a39l20u11p14a 6128380229953

Záleží na tom, co hoří.Pokud by třeba shořely jenom kufry, tak to bude stačit na to, aby se lidi udusili, ale vybavení nutné pro let to poškodit nemusí. Ale nepřijde mi to moc pravděpodobné.

0/0
27.3.2014 20:05

O77t45t69o 69S71t54r72o16h13s81c18h65n30e10i62d25e87r 9594419666102

Jsou v jine dimenzi.

Neni to obvykle, ale obcas se to stane.

+2/0
27.3.2014 2:26
Foto

P45a10v96e25l 20M60a30r51t57i68n32e45k 9365435551693

Nechapu tu funkci ELT, je to to same, nebo podobne funkci namorni EPIRB? Byt tim letadlo vybavene tak automaicky pri ponoru pod 1 metr vyplave a zacne vysilat souradnice. Pri narazu letadla na vodu a roztristeni by v pohode mely vysilat. Mam s tim kapku zkusenost, omylem se mi na lodi EPIRB spustila a divil se, kdyz mi kolem zacaly blikat hledaci svetlomety. Nastesti jsem z toho vyklouzl bez pokuty. Kazdopadne pokud to ma tak fungovat, je to divne. Otazka tohohle pristroje je kolem 500 Liber za hodne dobry kousek.

+1/0
27.3.2014 2:08
Foto

P44a73v95e17l 23M91a90r76t74i93n20e13k 9875915771903

Technete -Auvajs, neslo by to opravit. Jinak prima clanek. : Stejně tak o trochu víš leží velké mezinárodní letiště na thajském ostrově Phuket.

+2/0
27.3.2014 2:00

R53u54d18o23l34f 43L37i97n13h71a39r84t 5112511372

http://www.svetkolemnas.info/novinky/kontroverzni-realita/880-zmizely-let-mh370-je-stopou-k-11-zari-letadlo-zrejme-expolodovalo-v-novem-mexiku

no prosim

0/0
27.3.2014 1:49

J18a84r50o93s49l38a77v 17M66i18k53u70š 4112473

Je to fakt divné. Únos je sice možný, ale opravdu si nejsem jistý, že by se cestující a posádka tolik hodin chovali jako ovce a nesnažili se po zkušenostech se sebevražednými lety v USA konat a násilím se dostat do kabiny.

Jediné co mě napadá (at taky přidám nějakou tu teorii:-), tak je to, že jeden z pilotů se zbavil toho druhého (třeba zastřelil) a při potyčce došlo k tomu prudkému stoupání a pak klesání.... A následně oznámil cestujícím že bude žádat exil v Austrálii.

+2/−1
27.3.2014 0:24

M95i18c29h69a28l 72M96i57l54l27e16r 9646202669292

rvacka mezi piloty a zneskodneni jednoho z nich (formou svazani, zraneni provazene bezvedomim nebo zabiti) je jednou z moznosti co se v kokpitu stalo.

To o exilu v Australii je ale blbost.

Clovek, ktery spacha trestny cin, NEDOSTANE v Australii exil. Naprosto a uplne bez sance. Pokud pristane na letisti, nedostane se ven z tranzitu a odexpeduji ho nasledujicim letadlem zpet odkud prisel.

0/0
27.3.2014 7:43

J52a62r97o67s36l12a58v 27M90i40k94u44š 4342473

Jenže nějak by musel vysvětlit, proč letadlo letí 6 hodin obráceně (to si každý všimne že Slunce je na druhé straně než má být, když by letěli do .Pekingu.

Jinak by mu hrozilo, že se ho cestující se znalostmi co se stalo 11. září, pokusí přemoci. A on potřeboval letět tam, kde se nenajde černá skřínka.

0/−1
27.3.2014 15:12

M93i60c46h79a52l 85M64i73l73l44e32r 9846552869812

letadlo letelo po drtivou vetsinu casu v noci, tudiz nikdo si nemohl zkontrolovat kde je Slunce.

Zvlast jestli byla pod nim silna oblacnost, ani by nebylo mozne videt, ze leti nad morem a ne nad pevninou, jak by melo v pripade, ze by letelo po preleteni Tonkingskeho zalivu na Beijing .

Letadlo obvykle zacne sestup a pripravu na pristani pribl. 40 az 50 minut pred tim. Pristani melo byt podle letovehop radu kolem 6:35 rano beijingskeho casu, tedy jen kratce po vychodu slunce. Cili priprava na pristani by zacala v dobe zacatku rozednivani.

Pokud se v kabine nic drastickeho behem noci nestalo a pasazeri i kabinova posadka byli v te dobe nazivu a pri vedomi, teprve tehdy by zjistili, ze 1) se nerozedniva, jak by melo, ale letadlo leti dal ve tme, coz bylo dano tim, ze se nalezali podstatne vic na zapad v casovem pasmu, kde dosud byla noc.

2)  ze letadlo nedela zadne pripravy k pristani

0/0
28.3.2014 6:07

Z66d46e78n59ě26k 36J22i18r45á62s52e44k 7718483274422

To letadlo někdo sestřelil, ať už omylem nebo úmyslně a nikdy to nepřizná. Nebo přistálo na ostrově Diego Garcia a to nám taky nikdo nepřizná. Je jen jedna jistota, všichni jsou po smrti ..

0/−1
27.3.2014 0:09

M17i32c82h20a94l 31M18i33l83l61e15r 9826482519102

8-oproc proboha na Diego Garcii? 8-oAmericane maji letadel k dispozici dost, nepotrebuji unaset malajske.

+3/0
27.3.2014 7:45

P88e50t81r 38B87r60e72j85c30h61a 6522239950

Vzhledem k tomu, co se stalo a k tomu že letadlo stojí v přepočtu cca 200 000 000 kč, se ukazuje, že je jak na technice, tak na organizaci letů, intervalů označení polohy, atd. , pořád co zlepšovat. Ať už co se týká možnosti odpojit nějaké zařízení ( např. v případě požáru ) od napájení, nebo, jak psal jeden diskutér, když už dojde k havárii, aby se uvolnila / oddělila kapsle, která bude plavat a vysílat nějaké signály. Myslím, že vývojáři a konstruktéři mají o čem přemýšlet. Námětů je spousta.

+2/0
26.3.2014 23:37

V42á90c43l64a50v 59P69a78v71l47í40k 9662560374764

to letadlo stojí nové 200 milionů USD, nikoli korun, samozřejmě v závislosti na přesné specifikaci a např. vnitřním vybavení... Nové B777-200ER dnes stojí i víc, až okolo 230-240 milionů USD, to je cca 4,5 miliardy Kč. Přesnější info o cenách např. na wikipedii...

+2/0
27.3.2014 0:18

P47e61t45r 59B41r90e90j58c52h84a 6512739660

Vím, že jsem někde četl částku 200 mil. , ale měnu jsem si nepamatoval.

+1/0
27.3.2014 0:23

V42a60c34l52a46v 85M53e94d58e54k 5711632615375

všechny ty teorie o poruše mají zásadní trhlinu, a to je vypnuté radarového odpovídače ještě předtím, než pilot ukončil komunikaci s ŘLP. To prostě muselo být záměrné.

Ale chápu, že se všichni angažovaní v leteckém průmyslu snaží hledat jiná vysvětlení - přiznání že pilot úmyslně zabil 240 lidí je o dost děsivější, než technická závada.

+11/0
26.3.2014 22:52

G15a32b95r95i68e24l 42H45o19r78t55e62n 9811659903284

Viz níže moje teorie o otravě. Pokud sám nemáte zkušenost s halucinacemi, tak se někoho zeptejte, s vysokou pravděpodobností se dozvíte, že se tomu 1) vědomně nedá nijak bránit a 2) že je jednání postiženého převážně normální, nicméně ne úplně, v určitých věcech se takový člověk prostě chová nepochopitelně. Mimochodem, jedním z typických projevů halucinačních stavů je vysoký nárůst paranoidních představ, v daném případě (například) mohli piloti podlehnout přesvědčení, že jsou sledováni s cílem je zabít a že se proti nim pozemní obsluha spikla...

0/−1
26.3.2014 23:02

M64i16c73h30a26l 75M76i14l29l32e53r 9906512919302

na to, aby tak brzo po startu OBA piloti trpeli halucinacemi by museli byt spolu nekolik hodin pred tim a snist nebo pit naprosto stejne jidlo/napoje. Spolu pred letem nebyli a v letadle plati, ze piloti ji kazdy jine jidlo.

 Je ale dosud neobjasnene kdo byla zena, ktera kapitanovi volala na jeho mobila chvili pred odletem a proc.

V Malajsii je zakon, ze pri koupi SIM karty se musi kupujici legitimovat. Setrenim se ukazalo, ze SIM karta byla koupena jen nekolik dni predtim a zena uvedla falesnou identifikaci.

0/0
27.3.2014 8:18

G26a94b80r21i12e88l 12H85o81r48t77e53n 9601329293194

Měl jsem na mysli otravu oxidem uhelnatým, kdy stačí poměrně krátká doba intoxikace a člověk se může začít chovat velmi bizarně. Nicméně jde pochopitelně o spekulaci. U té ženy (druhá spekulace) mi přijde souvislost spíš s účastí v opozici, která je tam dost bita.

0/0
27.3.2014 14:13

J75a90n 38P32a27v71e20l44k83a 3167101244561

Sice nevime nic, ale nevime to zajimave.

+1/0
26.3.2014 22:38

K21a52r42e33l 95C17e84r37m14a68n 5988545399814

Dobře Honzíku R^

0/0
26.3.2014 22:24

M90i93r58a 14B92a83l48e47j 6893365454187

Nejake letiste je "vis" ? To neni pravopisna chyba?

+1/0
26.3.2014 22:23

M72a61r57t25i94n14a 74K80o23l49o32m23a77z41n35i60k71o96v54a 2837782807836

Sebevražda pilota při letu s cestujícími není neobvyklá, ale je to poměrně výjimečná událost.

Aha. ;-D

+13/0
26.3.2014 22:18

K98a74r42e47l 66H41a26t48v67a51n81i 2674627236350

Vinu za straceni nese v prvni rade rizeni letoveho provozu: 1. malajziske, ze letadlo nesledovali az do odevzdani do sousedniho prostoru; 2. vietnamske, za sledovani ktereho letadla byli zodpovedni od okamziku vstupu do jejich prostoru, ze se nezajimali kde to letadlo k certu je. Par minut od okamziku zmizeni/neprihlaseni mely byt vzburcovany vsechny radary na sirem okoli, posadky lodi upovedomeny, atd., atd. Kdyz se tohle neudelalo, zbytek je takovy jaky je.

+1/−16
26.3.2014 21:47

V14á51c69l14a90v 33J93o16n42á36š 8512613552863

Straceni, malajziske, upovedomeny... čestina pláče..

+7/−1
26.3.2014 21:59

M22i29c95h74a98l 14W93e94i88n88e94r 8970195147

Na Maďara je docela slušná...

+3/0
26.3.2014 23:27

S11t35a87n20i46s44l27a92v 23P55ř26i25b35y96l 1309258761536

vždycky mě překvapí, na jaké odborníky tady narazím - analytik řízení letového provozu takhle pozdě večer

Je mi ctí, být mezi takovou společností :-)

+6/−1
26.3.2014 22:16

O83l79d59ř92i35c48h 50K89a10d81ě25r65a 2952445473348

No tedy, takového odborníka by měli angažovat ! To je trestuhodné, že Vás nechávají jenom kecat u piva. Kde jsou lovci géniů ?

+3/0
26.3.2014 23:49

P21a64v84e71l 60P11o15p89e38l81k50a 2831924930848

Ano letadlo zmizelo, víme kdy a kde. Vše ostatní je spekulace ze zdrojů kde jim nemůžete věřit nos mezi očima. Nejlíp se podívat pod svícen. Nebo vy máte nějaké iluze o obsluze vojenských radarů kdesi v tramtárii?

+3/0
26.3.2014 21:29

A13d21a60m 69W67i56s60e 2819847547579

me neleze do hlavy jak je mozne ze to letadlo jen tak zmizelo... kdejaky operator vi o me s metrovou presnosti, ale letadlo neni... branim se konspiracim sec to jde, ale dosud nemam odpoved z ofiko zdruju...

0/−9
26.3.2014 20:54

V86á71c82l24a36v 90P78a78v78l38í59k 9902840744894

pane Wise, předně se mrkněte, kolik přístrojů a jištění na určení polohy je v letadle a teď opakuji:

1) nad oceánem není signál pro operátory ani pokrytí pozemních radarů, to že Vás někdo najde v Praze nebo na Lipně na metr je dáno pokrytím signálu mobilů, jak známo, na oceánech vysílače nejsou (ani není důvod)...

2) letadlu někdo (úmyslně či neúmyslně) odpojil nejméně 2 nezávislé lokalizátory, podle kterých letadlo udává polohu přes satelit (např. transponder/odpovídač, to je to co Vám na flightradaru udává všechny ty data kde letadlo je, jak rychle a vysoko letí atd...)

3) navrhuji napřed pečlivě číst článek, odpovědi na Vaše otázky jsou tam popsány celkem solidně (případně v článkách předchozích)...

4) hlavně prosím nevytahovat možnost namontování GPS... Letadla jsou o X úrovní dál, ale pokud to zařízení jde vypnout (vytažením pojestky, čudlíkem nebo třeba i kladivem), je vám odpojená krabička v prostoru bez vysílačů/přijímačů signálu vážně k ničemu...

+10/0
26.3.2014 21:04

G24a87b80r32i53e30l 43H80o51r85t59e62n 9541739843734

Osobně sázím na hromadné ovlivnění kognitivních funkcí lidí na palubě - poškození mozku vlivem dekomprese není jediná možnost, napadá mě třeba otrava oxidem uhelnatým, který se mohl vyvíjet poměrně dlouho a který má na člověka při nízké (a v principu nesmrtící) kontaminaci podobný účinek, jako některé drogy. Lidé se začnou chovat iracionálně, přičemž ale platí, že čím více jsou vytrénovaní, tím méně je to znát, tedy ze začátku. Dovedu si docela dobře představit, že posádka požár odhalila, proto začala z odpojováním přístrojů, ale to už byla pod vlivem otravy, takže problém nehlásila...:-/

+8/0
26.3.2014 20:37

M16i91c80h71a55l 98C52h17a59l69u15p22a 6628580899273

O tom jsem tedy neslyšel. S CO by se snad otrávili, ne? Pokud by ta koncentrace byla nízká, tak by si asi lidi měli všimnout, že mají problémy s dechem. Otázka ještě je, kde by se tam měl vzít, kdyby hořelo, tak by to nejspíš někdo zjistil.

0/0
27.3.2014 20:11

J87a25n 69B11a28u39e79r 1726226655894

Super clanek ale ta hrubka???? Vis nebo sakry vys!

+4/0
26.3.2014 20:26

M42a63r44e78k 36S71t78r88n84a72d 4214407334693

ja osobne bych napsal severneji - mluvi se prece o poloze a ne o vysce. Ale to je takova vsuvka. Musim uznat, ze me to taky prastilo do oci ;-D

+1/0
26.3.2014 21:32

M92a16r83t29i24n 50J70i23r47o96u63s40e30k 7396365655198

Krádež. Někdo to letado ukradl a má s ním nekalé úmysly.

+1/−1
26.3.2014 20:09

V92á65c23l78a94v 29H46o44s28c55h 8736708132461

Proč se nezeptají NSA

+3/−3
26.3.2014 20:05

S55t62a31n74i48s51l82a38v 34P33ř69i77b64y56l 1769588521496

NASA? Tak vysoko se snad nedostane?!?

0/−4
26.3.2014 20:33

M53i65c66h62a66l 55C61h38a65l92u74p32a 6718630679393

NASA a NSA je něco trochu jiného :-).

0/0
27.3.2014 20:06

K17a60r60e70l 18Č41á43p 8237723347392

Treba se to nikdy nedovime?

+2/0
26.3.2014 19:56

V62o83j77t72ě93c45h 14R19ů71ž31e83k 1987622454412

Jedno je jisté, konspirátoři budou mít žně.

+11/0
26.3.2014 19:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.