Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší letecká záhada: sebevražda, porucha, nebo?

Ztracený Boeing 777-200ER malajsijských aerolinií se stále nenašel. Od zmizení uplynulo už 18 dnů a úřady teprve nyní tuší, že letadlo skončilo s největší pravděpodobností v jižní části Indického oceánu. Ale proč tam? Spekuluje se především o dvou důvodech: poruše a sebevraždě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I82v43a36n 42V42e60r29g52n88e68r 3510404758519

Od počátku si myslím, že letadlo B 555 si nějaký boháč objednal u pilotů a ti ho prostě ukradli (někde přistáli, stoj ukryli a za čas se objeví s novou homologací). Nový B 555 stojí 258 mil. USD, tj. asi 5,1 mld. Kč. I kdyby ho prodali za polovinu... Chudáci cestující. To co nyní předvedla malajská strana je jen uzavření věci pro pozůstalé - dostanou doklady a odškodnění.

0/0
31.3.2014 9:23

M76i38c41h47a63l 35M54i30l48l56e42r 9376392939492

B555?8-o8-o8-o

Smarja, to je mi ale novinka. Boeing zrejme vyrobil tak supr-dupr-tajny model letadla, ze o nem nikdo ve svete nevi. To se pak nedivim, ze ho nejaky bohac musel nechat unest;-)

0/0
31.3.2014 10:06

M21i73c43h66a53l 77M70i51l63l66e68r 9686892769972

http://news.sky.com/story/1233778/missing-plane-lessons-may-take-years

0/0
29.3.2014 8:39

M15i57c23h16a21l 19W53e53i18n84e71r 8510945727

Podle mne si pilot stejně jen někde honí péro...

0/−2
27.3.2014 14:21

K16a87r39e79l 95S56e40m22e45r35á40d 6138930730921

"A prý v pilotní kabině kouřil. V jeho případě je asi nejrizikovější ono kouření, jiné důvody, proč by mohl s letadlem zmizet, se nikde neobjevují. ";-D

Záhada rozluštěna. Chtěl si zapálit, tak podnikl tuto velkolepou akci. Nad jižním Indickým oceánem pak vykouřil svou oblíbenou cigaretku a ....

+1/−1
27.3.2014 12:45

K84a64r12e65l 80Z86a72p46l61e95t44a62l 6594372556441

Pokud odesla vzduchotechnika tak se mohli vsichni udusit a letadlo letelo nerizene dale. Vyhoret mohla jen nektera elektronika

+1/0
27.3.2014 8:41

P33e27t42r 77T94y27č72k27a 6695202749772

Pokud by se všichni udusili tak proč měnili kurz nebo výšku a proč byl vypnutý ACARS a odpovídač?

0/0
27.3.2014 9:31

V27á59c79l96a17v 27J77o81n77á76š 8112863512843

Elektronka BCL 5024 z Katoda Holomoc.....

+1/0
28.3.2014 21:21

K73a97r18e83l 93Z59a49p90l76e52t66a28l 6584612466691

Nedavno jsem slysel zajimavou teorii.... Ze mohlo dojit k vypadku klimatizace, diky nemuz se vsichni udusili, spojeneho s pozarem.....tim padem prestala fungovat elektronika

+1/0
27.3.2014 8:29

P87e85t69r 98T29y91č85k68a 6835412779752

Pokud na palubě letadla začne hořet tak dost pochybuji o tom, že to letadlo by dokázalo letět dalších 6-7 hodin.

+1/0
27.3.2014 8:31

M47i26c10h63a95l 27C50h70a39l27u34p11a 6798190749843

Záleží na tom, co hoří.Pokud by třeba shořely jenom kufry, tak to bude stačit na to, aby se lidi udusili, ale vybavení nutné pro let to poškodit nemusí. Ale nepřijde mi to moc pravděpodobné.

0/0
27.3.2014 20:05

O46t67t35o 10S39t20r58o52h35s15c25h84n21e47i83d73e67r 9634319926202

Jsou v jine dimenzi.

Neni to obvykle, ale obcas se to stane.

+2/0
27.3.2014 2:26
Foto

P88a51v21e45l 46M15a91r68t29i38n88e73k 9605675141323

Nechapu tu funkci ELT, je to to same, nebo podobne funkci namorni EPIRB? Byt tim letadlo vybavene tak automaicky pri ponoru pod 1 metr vyplave a zacne vysilat souradnice. Pri narazu letadla na vodu a roztristeni by v pohode mely vysilat. Mam s tim kapku zkusenost, omylem se mi na lodi EPIRB spustila a divil se, kdyz mi kolem zacaly blikat hledaci svetlomety. Nastesti jsem z toho vyklouzl bez pokuty. Kazdopadne pokud to ma tak fungovat, je to divne. Otazka tohohle pristroje je kolem 500 Liber za hodne dobry kousek.

+1/0
27.3.2014 2:08
Foto

P12a89v10e57l 73M63a65r16t90i28n14e22k 9195255671713

Technete -Auvajs, neslo by to opravit. Jinak prima clanek. : Stejně tak o trochu víš leží velké mezinárodní letiště na thajském ostrově Phuket.

+2/0
27.3.2014 2:00

R90u21d78o13l13f 17L29i31n17h40a89r67t 5202921522

http://www.svetkolemnas.info/novinky/kontroverzni-realita/880-zmizely-let-mh370-je-stopou-k-11-zari-letadlo-zrejme-expolodovalo-v-novem-mexiku

no prosim

0/0
27.3.2014 1:49

J28a55r84o92s12l63a87v 87M86i60k20u86š 4712503

Je to fakt divné. Únos je sice možný, ale opravdu si nejsem jistý, že by se cestující a posádka tolik hodin chovali jako ovce a nesnažili se po zkušenostech se sebevražednými lety v USA konat a násilím se dostat do kabiny.

Jediné co mě napadá (at taky přidám nějakou tu teorii:-), tak je to, že jeden z pilotů se zbavil toho druhého (třeba zastřelil) a při potyčce došlo k tomu prudkému stoupání a pak klesání.... A následně oznámil cestujícím že bude žádat exil v Austrálii.

+2/−1
27.3.2014 0:24

M35i62c37h19a83l 60M51i52l45l60e20r 9786302539702

rvacka mezi piloty a zneskodneni jednoho z nich (formou svazani, zraneni provazene bezvedomim nebo zabiti) je jednou z moznosti co se v kokpitu stalo.

To o exilu v Australii je ale blbost.

Clovek, ktery spacha trestny cin, NEDOSTANE v Australii exil. Naprosto a uplne bez sance. Pokud pristane na letisti, nedostane se ven z tranzitu a odexpeduji ho nasledujicim letadlem zpet odkud prisel.

0/0
27.3.2014 7:43

J55a46r83o83s86l24a54v 98M31i25k52u45š 4352843

Jenže nějak by musel vysvětlit, proč letadlo letí 6 hodin obráceně (to si každý všimne že Slunce je na druhé straně než má být, když by letěli do .Pekingu.

Jinak by mu hrozilo, že se ho cestující se znalostmi co se stalo 11. září, pokusí přemoci. A on potřeboval letět tam, kde se nenajde černá skřínka.

0/−1
27.3.2014 15:12

M11i49c29h40a44l 55M29i13l95l68e67r 9896902459102

letadlo letelo po drtivou vetsinu casu v noci, tudiz nikdo si nemohl zkontrolovat kde je Slunce.

Zvlast jestli byla pod nim silna oblacnost, ani by nebylo mozne videt, ze leti nad morem a ne nad pevninou, jak by melo v pripade, ze by letelo po preleteni Tonkingskeho zalivu na Beijing .

Letadlo obvykle zacne sestup a pripravu na pristani pribl. 40 az 50 minut pred tim. Pristani melo byt podle letovehop radu kolem 6:35 rano beijingskeho casu, tedy jen kratce po vychodu slunce. Cili priprava na pristani by zacala v dobe zacatku rozednivani.

Pokud se v kabine nic drastickeho behem noci nestalo a pasazeri i kabinova posadka byli v te dobe nazivu a pri vedomi, teprve tehdy by zjistili, ze 1) se nerozedniva, jak by melo, ale letadlo leti dal ve tme, coz bylo dano tim, ze se nalezali podstatne vic na zapad v casovem pasmu, kde dosud byla noc.

2)  ze letadlo nedela zadne pripravy k pristani

0/0
28.3.2014 6:07

Z42d60e20n52ě37k 75J80i89r42á11s94e87k 7778523324692

To letadlo někdo sestřelil, ať už omylem nebo úmyslně a nikdy to nepřizná. Nebo přistálo na ostrově Diego Garcia a to nám taky nikdo nepřizná. Je jen jedna jistota, všichni jsou po smrti ..

0/−1
27.3.2014 0:09

M15i52c31h29a17l 74M53i45l52l31e36r 9156482389662

8-oproc proboha na Diego Garcii? 8-oAmericane maji letadel k dispozici dost, nepotrebuji unaset malajske.

+3/0
27.3.2014 7:45

P21e58t39r 62B35r61e98j35c52h49a 6382759130

Vzhledem k tomu, co se stalo a k tomu že letadlo stojí v přepočtu cca 200 000 000 kč, se ukazuje, že je jak na technice, tak na organizaci letů, intervalů označení polohy, atd. , pořád co zlepšovat. Ať už co se týká možnosti odpojit nějaké zařízení ( např. v případě požáru ) od napájení, nebo, jak psal jeden diskutér, když už dojde k havárii, aby se uvolnila / oddělila kapsle, která bude plavat a vysílat nějaké signály. Myslím, že vývojáři a konstruktéři mají o čem přemýšlet. Námětů je spousta.

+2/0
26.3.2014 23:37

V68á74c39l69a94v 72P78a21v47l23í39k 9362180884324

to letadlo stojí nové 200 milionů USD, nikoli korun, samozřejmě v závislosti na přesné specifikaci a např. vnitřním vybavení... Nové B777-200ER dnes stojí i víc, až okolo 230-240 milionů USD, to je cca 4,5 miliardy Kč. Přesnější info o cenách např. na wikipedii...

+2/0
27.3.2014 0:18

P29e11t37r 54B88r78e67j81c38h24a 6642589560

Vím, že jsem někde četl částku 200 mil. , ale měnu jsem si nepamatoval.

+1/0
27.3.2014 0:23

V22a67c93l55a75v 27M92e13d91e59k 5121792625365

všechny ty teorie o poruše mají zásadní trhlinu, a to je vypnuté radarového odpovídače ještě předtím, než pilot ukončil komunikaci s ŘLP. To prostě muselo být záměrné.

Ale chápu, že se všichni angažovaní v leteckém průmyslu snaží hledat jiná vysvětlení - přiznání že pilot úmyslně zabil 240 lidí je o dost děsivější, než technická závada.

+11/0
26.3.2014 22:52

G50a63b65r83i23e24l 84H94o25r41t49e53n 9831679463844

Viz níže moje teorie o otravě. Pokud sám nemáte zkušenost s halucinacemi, tak se někoho zeptejte, s vysokou pravděpodobností se dozvíte, že se tomu 1) vědomně nedá nijak bránit a 2) že je jednání postiženého převážně normální, nicméně ne úplně, v určitých věcech se takový člověk prostě chová nepochopitelně. Mimochodem, jedním z typických projevů halucinačních stavů je vysoký nárůst paranoidních představ, v daném případě (například) mohli piloti podlehnout přesvědčení, že jsou sledováni s cílem je zabít a že se proti nim pozemní obsluha spikla...

0/−1
26.3.2014 23:02

M80i25c15h95a81l 32M58i80l79l94e30r 9376732349192

na to, aby tak brzo po startu OBA piloti trpeli halucinacemi by museli byt spolu nekolik hodin pred tim a snist nebo pit naprosto stejne jidlo/napoje. Spolu pred letem nebyli a v letadle plati, ze piloti ji kazdy jine jidlo.

 Je ale dosud neobjasnene kdo byla zena, ktera kapitanovi volala na jeho mobila chvili pred odletem a proc.

V Malajsii je zakon, ze pri koupi SIM karty se musi kupujici legitimovat. Setrenim se ukazalo, ze SIM karta byla koupena jen nekolik dni predtim a zena uvedla falesnou identifikaci.

0/0
27.3.2014 8:18

G61a84b86r18i79e58l 60H37o17r92t55e83n 9791419893324

Měl jsem na mysli otravu oxidem uhelnatým, kdy stačí poměrně krátká doba intoxikace a člověk se může začít chovat velmi bizarně. Nicméně jde pochopitelně o spekulaci. U té ženy (druhá spekulace) mi přijde souvislost spíš s účastí v opozici, která je tam dost bita.

0/0
27.3.2014 14:13

J76a71n 52P16a27v22e26l51k69a 3487601864411

Sice nevime nic, ale nevime to zajimave.

+1/0
26.3.2014 22:38

K90a36r23e44l 45C28e25r20m42a37n 5338945389964

Dobře Honzíku R^

0/0
26.3.2014 22:24

M25i33r70a 30B73a86l48e46j 6573415444867

Nejake letiste je "vis" ? To neni pravopisna chyba?

+1/0
26.3.2014 22:23

M83a23r43t11i61n45a 44K85o47l54o94m95a48z49n63i18k42o35v34a 2897172797876

Sebevražda pilota při letu s cestujícími není neobvyklá, ale je to poměrně výjimečná událost.

Aha. ;-D

+13/0
26.3.2014 22:18

K27a73r19e63l 70H17a29t15v49a57n95i 2804677776960

Vinu za straceni nese v prvni rade rizeni letoveho provozu: 1. malajziske, ze letadlo nesledovali az do odevzdani do sousedniho prostoru; 2. vietnamske, za sledovani ktereho letadla byli zodpovedni od okamziku vstupu do jejich prostoru, ze se nezajimali kde to letadlo k certu je. Par minut od okamziku zmizeni/neprihlaseni mely byt vzburcovany vsechny radary na sirem okoli, posadky lodi upovedomeny, atd., atd. Kdyz se tohle neudelalo, zbytek je takovy jaky je.

+1/−16
26.3.2014 21:47

V49á49c80l93a94v 63J86o36n44á36š 8412533492183

Straceni, malajziske, upovedomeny... čestina pláče..

+7/−1
26.3.2014 21:59

M91i79c77h50a87l 19W21e53i65n55e67r 8720445407

Na Maďara je docela slušná...

+3/0
26.3.2014 23:27

S34t41a30n57i68s83l38a52v 32P39ř81i48b77y91l 1259688171296

vždycky mě překvapí, na jaké odborníky tady narazím - analytik řízení letového provozu takhle pozdě večer

Je mi ctí, být mezi takovou společností :-)

+6/−1
26.3.2014 22:16

O92l70d23ř25i52c40h 58K85a27d70ě97r92a 2842835193318

No tedy, takového odborníka by měli angažovat ! To je trestuhodné, že Vás nechávají jenom kecat u piva. Kde jsou lovci géniů ?

+3/0
26.3.2014 23:49

P79a75v62e96l 23P25o76p70e31l19k66a 2581664870248

Ano letadlo zmizelo, víme kdy a kde. Vše ostatní je spekulace ze zdrojů kde jim nemůžete věřit nos mezi očima. Nejlíp se podívat pod svícen. Nebo vy máte nějaké iluze o obsluze vojenských radarů kdesi v tramtárii?

+3/0
26.3.2014 21:29
Foto

A83d17a89m 79W29i71s27e 2219367867559

me neleze do hlavy jak je mozne ze to letadlo jen tak zmizelo... kdejaky operator vi o me s metrovou presnosti, ale letadlo neni... branim se konspiracim sec to jde, ale dosud nemam odpoved z ofiko zdruju...

0/−9
26.3.2014 20:54

V67á85c21l72a53v 64P76a78v97l40í83k 9972960234934

pane Wise, předně se mrkněte, kolik přístrojů a jištění na určení polohy je v letadle a teď opakuji:

1) nad oceánem není signál pro operátory ani pokrytí pozemních radarů, to že Vás někdo najde v Praze nebo na Lipně na metr je dáno pokrytím signálu mobilů, jak známo, na oceánech vysílače nejsou (ani není důvod)...

2) letadlu někdo (úmyslně či neúmyslně) odpojil nejméně 2 nezávislé lokalizátory, podle kterých letadlo udává polohu přes satelit (např. transponder/odpovídač, to je to co Vám na flightradaru udává všechny ty data kde letadlo je, jak rychle a vysoko letí atd...)

3) navrhuji napřed pečlivě číst článek, odpovědi na Vaše otázky jsou tam popsány celkem solidně (případně v článkách předchozích)...

4) hlavně prosím nevytahovat možnost namontování GPS... Letadla jsou o X úrovní dál, ale pokud to zařízení jde vypnout (vytažením pojestky, čudlíkem nebo třeba i kladivem), je vám odpojená krabička v prostoru bez vysílačů/přijímačů signálu vážně k ničemu...

+10/0
26.3.2014 21:04

G59a28b38r25i81e24l 94H60o41r44t27e94n 9931479723844

Osobně sázím na hromadné ovlivnění kognitivních funkcí lidí na palubě - poškození mozku vlivem dekomprese není jediná možnost, napadá mě třeba otrava oxidem uhelnatým, který se mohl vyvíjet poměrně dlouho a který má na člověka při nízké (a v principu nesmrtící) kontaminaci podobný účinek, jako některé drogy. Lidé se začnou chovat iracionálně, přičemž ale platí, že čím více jsou vytrénovaní, tím méně je to znát, tedy ze začátku. Dovedu si docela dobře představit, že posádka požár odhalila, proto začala z odpojováním přístrojů, ale to už byla pod vlivem otravy, takže problém nehlásila...:-/

+8/0
26.3.2014 20:37

M82i77c50h96a64l 44C44h63a97l71u55p25a 6698290399213

O tom jsem tedy neslyšel. S CO by se snad otrávili, ne? Pokud by ta koncentrace byla nízká, tak by si asi lidi měli všimnout, že mají problémy s dechem. Otázka ještě je, kde by se tam měl vzít, kdyby hořelo, tak by to nejspíš někdo zjistil.

0/0
27.3.2014 20:11

J80a88n 86B28a23u23e91r 1956496565944

Super clanek ale ta hrubka???? Vis nebo sakry vys!

+4/0
26.3.2014 20:26

M90a39r68e25k 47S63t22r88n13a59d 4504197764503

ja osobne bych napsal severneji - mluvi se prece o poloze a ne o vysce. Ale to je takova vsuvka. Musim uznat, ze me to taky prastilo do oci ;-D

+1/0
26.3.2014 21:32

M28a26r78t60i96n 42J72i71r79o34u28s42e73k 7116875625788

Krádež. Někdo to letado ukradl a má s ním nekalé úmysly.

+1/−1
26.3.2014 20:09

V50á30c51l67a58v 24H59o34s39c59h 8246728272751

Proč se nezeptají NSA

+3/−3
26.3.2014 20:05

S97t24a63n72i82s28l98a68v 76P73ř59i18b28y14l 1899508191786

NASA? Tak vysoko se snad nedostane?!?

0/−4
26.3.2014 20:33

M41i17c45h74a61l 34C48h74a58l18u38p83a 6578210559933

NASA a NSA je něco trochu jiného :-).

0/0
27.3.2014 20:06
Foto

K68a27r10e82l 22Č64á63p 8867563687482

Treba se to nikdy nedovime?

+2/0
26.3.2014 19:56

V58o54j82t59ě79c50h 95R67ů37ž35e88k 1457322644462

Jedno je jisté, konspirátoři budou mít žně.

+11/0
26.3.2014 19:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.