Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Homeopatika omylem obsahovala účinnou látku, firma je okamžitě stáhla

Americký úřad pro kontrolu léčiv řeší kuriózní problém. Homeopatické přípravky firmy Terra-Medica mohou obsahovat účinné látky, například antibiotika. Homeopatika přitom nemají obsahovat žádné měřitelné množství léčiv, prý totiž fungují jinak. Odborníci homeopatika považují za de facto placebo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a55v35e45l 43P96o17n33c98a55r 1133334882917

Overitelnost nad zkusenost, oblibeny to nesvar zapadni mediciny, ktera odmita lecit individualne a misto toho hleda perfektni lek na konkretni nemoc, pripadne rovnou panaceu.

Problem s testy, ktere maji ambice vyvratit ucinnost homeopatik (viz, napriklad to slavne, lec naprosto hloupe verejne predavkovani) je prave tato naivni predstava, ze jsme vsichni nachlup stejni a konkretni lek vyvola konkretni reakci - bez ohledu na aktualni stav, geneticke predispozice, dlouhodoby stav organismu a psychosomaticke souvislosti.

0/0
10.5.2014 21:52

J46u13r66a97j 88V25á81c11l38a66v57í74k 9439550745106

Chybí mi možnost "homeopatika jsou léky jako každé jiné" - a mohou stejně tak pomáhat, jako škodit. A jinak, my hutníci, co známe teorii roztoků, víme, že kdyby homeopatika nefungovala, nemáme ani moderní slitiny ;-).

0/0
3.4.2014 21:33

A39l26o76i50s 49L41í86p20a 5140722797602

Já to prostě nechápu. Buď jsou lidi tak blbí, že věří podobným nesmyslům, nebo tak důvěřivý8-o. Problém moderní medicíny je jednoduchý. Lidi jsou v dnešní době prostě slabé sr.čky. Nesnesou stres, nesnesou námahu, neumí se postavit svým obtížím čelem, nejsou schopní vzít za otěže svého života. A pro ně je celý ten psycho-somo-homo-holo průmysl. Aerobní i anaerobní cvičení, zdravá strava a životní styl, eliminace špatných návyků a udělat si ve svých životních problémech konečně pořádek. Tím vyléčíte naprostou většinu zdravotních problémů a se zbytkem těch vážnějších se svěřte do rukou opravdových odborníkůR^.

0/−1
2.4.2014 9:37


A35l75e89x73a61n63d30r 73C85h37y31t24i76l 2304152925571

Jeste dalsi pripad v nasem okruhu znamych, mlada zena prisla po porodu o mleko, standartni medicina ani osvedcene postupy bez ucinku. Homeopatika pomohla za dva dny.

V nasi blizkosti je MuDr., ktera predepisuje jak standartni leky, tak homeopatika. A jen tak pro informaci. Homeopatika se daji koupit normalne v lekarne, tak se proberte. Pokud by ucinek nebyl zadny, myslite, ze by to ty lekarny prodavaly? Kdo prodava v lekarne? No preci lide s titulem.

 Hrdinove minusu bez vlastnich zkusenosti jen do me. A internetovi doktori bez titulu taktez:)

Je mi vas lito:D

0/−5
29.3.2014 15:52

M33a91r44t53i48n 29F37r43a25n40t82i81š91e22k 7605920663345

v lékárně se prodává i dětská výživa. prodávají ji lidé s titulem. myslíte, že má léčivé účinky?

+2/0
29.3.2014 17:44

M18a60r63e26k 19Š63i39m56o90n 2964497178348

Lékárny budou prodávat cokoliv, co bude vydělávat. Titul není žádná překážka, oškubet tě může lump s titulem i bez něj.

+1/0
29.3.2014 17:55

M11a13r37e21k 59Š29i66m67o50n 2804227968478

statisíce lidí ve dvojtě slepých pokusech mají jiné vlastní zkušenosti.

+1/0
29.3.2014 18:22

R20o20b55i80n 40Ž27i37ž23k80a 2918534946796

Máš pocit, že člověk s titulem ví o oboru všechno? Dneska, v době tisíců specializací? 

Myslím že jen málokdo tvrdí, že homeopatika nefungují. Jen je nepotvrzenou lží tvrdit, že fungují lépe než placebo a skutečnou tragédií se pak na ně spoléhat ve chvíli, kdy může konvenční medicína zachránit život.

+1/0
31.3.2014 15:47

J83a33n 81Š60v85a61d13l42e45n71k81a 9654799620

V lékárně se toho prodává docela dost, i když to nemá žádný účinek - včetně nejrůznějších "potravinových doplňků". A homeopatie má opravdu silnou lobby. Točí se v tom obrovské peníze. Jen si to představte, prodávat cukrové kuličky s mnohatisícinásobnými maržemi.

0/0
1.4.2014 11:01

J48i95ř94í 79E71u71l24e83r 5558329186456

Bravo pane Kasíků, podobných článků není nikdy dost. To není ironie, ale poděkování za příspěvek, který je dost výjimečným ostrůvkem v komerční propagandě nejrůznějších, často velmi bizarních praktik zastánců i provozovatelů tzv. alternativní mediciny. 314

+2/−1
29.3.2014 10:16

M62a54t31ě67j 67N65o39v93á49k 1142299533858

Jo, jo, Technet má úroveň.

0/−1
29.3.2014 14:52

J41i35ř74í 94E36u10l57e32r 5818739676596

V předložené anketě mi chybí tato položka:

- Homeopatika jsou fyzikálně, chemicky i biologicky neúčinné šmejdy. Na jejich předepisování vydělávají lékaři i farmaceutický průmysl nekřesťanské peníze.

+5/−3
29.3.2014 10:04

A33l85e38x49a89n83d77r 41C41h75y70t16i69l 2754552655311

Jen jeden poznatek z vlastni zkusenosti. Az selze konvencni medicina, az ani jeden z peti doktoru odborniku z oboru vam nedokaze pomoct, sami vyzkousite ruzne nekonvencni cesty. Dokonce i ty, na ktere ted tak nadavate, aniz byste je vubec kdy zkusili. Tu bezmoc si nedokazete ani predstavit, kdyz vam doktori tvrdi, ze jste vlastne zdravi a nic vam neni a v noci se svijite bolesti. Nakonec vam jeden z nich rekne, ze si vymyslite a ze byste meli navstivit psychiatra. Pritelkyni nastesti ta homeopatika a lepe receno zejmena homeopatka (s titulem MuDr) pomohla. 10 let neustalych problemu zmizelo po mesici konzultaci a uzivani predepsanych homeopatik. Pritelkyne opravdu zacala verit, ze se z toho dostane a pomohlo ji to. Plkejte si, co chcete. Pokud nemate vlastni zkusenost, nema pro me vas nazor zadnou cenu:)

+1/−6
28.3.2014 21:24

M40a66r32e36k 30Š47i84m84o43n 2644487408138

Pokud pomohla homeopatika, tak to znamená, že všichni měli pravdu. I ti doktoři, kteří tvrdili, že to bylo psychosomatického původu, i ti, kteří léčili homeopatikama. Na psychosomatické problémy opravdu funguje placebo, ale jen málo doktorů umí s nemocným pracovat tak, aby psychosomatický problém skutečně jednoznačně identifikovali a dokázali ho následnou terapií vyléčit. Léčba psychosomatických nemocí a poruch je v plenkách, tady i ve světě.

Ale spíš se zeptám - nezměnila ta doktorka homeopatka ještě něco? Nezakázala jíst nějaké potraviny? Nedoporučila zapíjet léky velkým množstvím vody? Nezačala s nějakým cvičením, třeba joga nebo nějaká fyzioterapie? Nezavedla nějaké podobné opatření, které ji ve skutečnosti vyléčilo?

0/0
29.3.2014 2:40

A31l77e59x61a97n88d83r 37C27h73y62t31i58l 2204872885191

Ne. Dietu držela už dva roky předtím, diagnózu jsme si totiž našli na internetu, jelikož lékaři řešili vždy jen důsledek. Prostě věřila, že se z toho dostane. Dostala kombinaci asi tří léků, reakce byla silná, tak homeopatka nasadila nějaké slabší. Pak ji psychologicky donutila postavit se k řešení stresu aktivně. Je to už 4 roky zpět, takže některé detaily jsme už zapomněli. Jinak teď mi přítelkyně ještě řekla, že v různých mimi diskuzích, jsou homeopatika často zmiňována jako funkční i pro miminka. Jak tam funguje placebo, to tedy fakt nechápu.

0/−2
29.3.2014 8:36

M92a44r18e90k 78Š52i89m98o71n 2864497658628

Přečtěte si ten odkazovaný článek pana Kasíka, který zde vyšel asi před rokem, je mnohem přehlednějš a komplexnější (tenhle vypadá jako rychle spíchnutý kostým před maškarním plesem).

Z toho co jste napsal, tam byla nějaká psychoterapie, to je skutečný lék, který ji vyléčil.

Homeopatika u miminek zabírají především ze čtyř důvodů:

1) Léčebnému účinku maminka věří a přenese důvěru na dítě. Pokud by přesvědčivě podala kouzelný amulet, fungoval by také.

2) Předepsání homeopatik doprovází nějaký další krok (typicky doporučení zapíjet větším množstvím vody). Tato změna pak přinese léčebný efekt.

3) Účinek je vyodnocován subjektivně, ve výsledku pak vidí zlepšení.i tam, kde žádné není. 4) publication bias - o případech, kde homeopatik fungují, ze dozvídáme mnohem častěji než o případech, kdy nefungují, ikdyž těch druhých je mnohem víc.

0/0
29.3.2014 18:08

M65a14r78e20k 27Š60i27m79o66n 2614307228488

A ještě k vlastním zkušenostem - jedna vlastní zkušenost je sice pro jedince nedocenitelná, ale pro lidstvo má cenu podstatně menší, než tisíce studií se sta tisíci pokusných jedinců. A tyto studie říkají, že homeopatika mají srovnatelnou účinnost jako placebo, což ale neznamená nulovou účinnost (!), protože na některé nemoci a poruchy může mít placebo účinnost třeba 30%.

0/0
29.3.2014 2:59

A86l79e46x30a74n96d45r 76C11h81y36t33i21l 2604982435271

to já nepopřel, já tvrdil, že funkčnost je, tudíž homeopatie funguje. Jestli je to placebo nebo není, není pro pacienta úplně důležité.

0/0
29.3.2014 8:19

M32a31r16e14k 34Š74i51m21o88n 2224917738258

Není to důležité jen do chvíle, dokud nezačne homeopatií léčit rakovinu. Po půl roce přijde s nádorem a metastázemi, ale už je pozdě.

0/0
29.3.2014 18:10

J42i36ř64í 54E40u39l10e37r 5698279446556

To je psychoterapie a ta ve spoustě případů psychosomatických potíží pomáhá. S homeopatiky to nemá nic společného.

+1/0
29.3.2014 10:06

J60i78ř14í 67E15u70l14e87r 5918469866856

V mnoha případech příznaky potíží (hlavně psychosomatických) samy spontánně odejdou. A když se k tomu náhodou nachomejtne homeopatik, zajásá nejen on, ale i celá vydřidušská homeopatická banda, která tuto skutečnost přivěsí na svoji "zástavu", kterou pak mávají vždy, když nemohou své praktiky vědecky obhájit. 314

+1/−1
29.3.2014 10:12

A82l41e48x17a30n47d37r 27C42h55y30t56i29l 2524542385381

10 let problemy neodesly 315

0/0
29.3.2014 11:24

M39a39r84e29k 28Š50i42m12o14n 2684747638558

Ale nakonec ji vyléčila psychoterapie, ne homeopatika. (nevím co to je, ale 316)

0/0
29.3.2014 18:12

M82a86t15ě18j 35N87o83v71á97k 1392879593368

Kdyby Vaše přítelkyně navštívila lékaři doporučovaného psychiatra, tak by jí také pomohl stejně jako ta homeopatika. Ona ta jejich účinnost říká to, že problémy Vaší přítelkyně byly nejspíše psychosomatické a to psychiatři léčit umí :)

+2/0
29.3.2014 14:22

A42l38e70x65a10n11d39r 34C45h63y10t80i74l 2164602325571

Jenze mily zlaty, oni ji nerekli: "Vase choroba je zda se psychosomatickeho puvodu, je potreba ji resit nejdrive u psychologa/psychiatra".-Oni ji rekli, ze proste nemocna neni a priznaky, ktere ji v noci berou, si proste vymysli. A ze s tim lhanim by mela navstivit psachiatra.

Je zajimave, kolik je tu v diskuzi odborniku, kteri by to resili tak a onak. Ja bych vam pral zazit si to. Velice rychle byste vystrizliveli.

Dokud nejste nemocni a nikdo vam nechce pomoct, tak to resit nemusite. Budte jen radi.

+1/−1
29.3.2014 15:40

M48a97r39e82k 29Š87i27m57o85n 2534367988158

To je bohužel chyba lékařů ze staré školy, psychosomatické problémy pro ně neexistují a svádějí to na lži. Doufejme, že se to změní. Závěr je, že jí nepomohla homeopatika, ale psychoterapie.

0/0
29.3.2014 18:17

P92e30t29r 47E74b36r 2502810213360

"Sheldone, nech nás chvilku a jdi dělat svou oblíbenou činnost - utahovat si z homeopatů. "

+2/0
28.3.2014 20:44

J64i26ř98í 67C26h89a77l11o40u44p98k34a 1938380177938

Homeopatika jsou placebo!! A ne něco jako placebo.

+7/−3
28.3.2014 13:23

M62a44r24t28i89n 13B68o29r63a41k 2635845380598

Placebo vs Similia similibus curantur. Docela zásadní rozdíl.

0/0
10.4.2014 16:23

T91o23m49á73š 45T54a21t92í64č23e71k 5340462950458

Tam chyběla ještě možnost odpovědi: "Homeopatika jsou účinnější než placebo pouze díky pevnější víře, která je v ně vkládána." Co si budem říkat, o klepkách, který dochtoři rozhazujó mezi lidi jak král Ubu zlaťáky, si myslí většina lidí svoje, ale berou to. No, ono to zřejmě někdy pomáhá s léčbou, ale prostě proto, že to obsahuje účinné látky. Nevím, nevím, u kolika pacientů vyvolává vkládání klepky od Bayera na jazyk pocit vytržení a nezlomný přesvědčení, že budou zdraví jako rybičky. Spíš je to takové postoj: nojo, tak to holt polykám, co se dá dělat, třeba to k něčemu bude... :-)

0/0
28.3.2014 11:37

F72i66l86i83p 89T97ř90e88b96a 6853900798546

Homeopacie je stejně krásný příklad toho, jak lidské tělo a lidský mozek (ne)funguje. Když pomineme antibiotika, chemoterapii, chirurgické zákroky, drtivou většinu onemocnění si tělo léčí samo, jen za pomoci stimulace té či oné žlázy v mozku produkující nějaký hormon, který urychlí proce léčení. Vlastně jenom přeprogramujeme priority v mozku. A pak je tu homeopatie, která si vystačí s tím, že mozku řekne "funguje to, věř mi", a mozek věří, zvyšuje toleranci k varovným signálům, člověku je líp ... a tělo má čas se v klidu doléčit.

Že je to dobrý byznys? No jistě, ale řekněte, věřili byste léku, který by vám prodali za 15 korun kilo?

A teď si představte, že by lidé věřili, že stačí věřit....

0/0
28.3.2014 9:33

D55a33n34y 63S38c15o96t13t 8874301703298

proč by nešlo věřit léku za 15Kč? Vždyť bylinky si můžete nasbírat dokonce zadarmo a lidé se jimi uzdraví často i v případě, že pozdě zjistí že použili místo květu neléčivý list nebo si bylinku úplně spletli... nebo když vám "lék" dá někdo z rodiny zdarma tak by měl být o to méně stimulační?  Nemyslím že ta víra ve schopnosti je ryze ekonomická, ale souhlasím že pro méně bystré to může hrát značnou roli.

+3/0
28.3.2014 13:22

F20i72l45i32p 38T91ř26e76b48a 6193850398596

To samozřejmě, ale princip je stále stejný. Když vám někdo (cizí) dá lék za půl darma, tak většina lidí zpozorní, a účinek je fuč.

0/0
28.3.2014 15:42

F73i30l85i25p 45T84ř24e82b90a 6813910768486

By mě zajímalo, kde přesně v procesu lisování cukru dochází k té "fermentaci".

Zaměnili to soudruzi s krabicí penicilinu, nebo jim do toho jen spadl starý hamburger?

+2/0
28.3.2014 8:43

Z94u54z78a68n33a 56J11ů53z39o34v70á 7129815494167

A ja ted na to prisla! CUKR leci :) :)

+1/0
28.3.2014 7:41

M64a70t63ě50j 42N86o89v19á52k 1332289953238

Obalování nervů cukrem je jedna z nejúčinnějších metod, kterou lidé vymysleli, má však někdy vedlejší účinky - nadváhu.

0/0
29.3.2014 14:26

D28a66v42i21d 61Š36m19í75d 8707835479319

Homeopatická pohotovost :-)

https://www.youtube.com/watch?v=2GWDCtcwiBU

+7/0
28.3.2014 7:35

M88a27r85t40i76n 72D22e65r28n68e72r 8259581642852

takze lecivo mohlo, nedej boze, obsahovat i lecive latky. Probuh, rychle zakazat, to by nam ti nemocni moc do ekonomiky nedodali

+2/−1
28.3.2014 2:05
Foto

P68a45v13e97l 49K18a78s63í22k47, 39T35e19c37h49n46e11t90.34c82z

Věnujte pozornost slovíčku "dobrovolně" :-)

0/0
28.3.2014 8:30

K31a13t49e17ř30i30n55a 14D49r12a30h73o31k10o98u47p31i46l46o39v64á 9436631362363

Aneb placebo si účinností kazit nenecháme. ;-D

+3/0
28.3.2014 1:38

A65l90e45š 71Z63e32l23i38n89k63a 1684452646

Ale co se mi nelíbí je jakési opovržení ve větách typu "je to jen placebo". Podle mě je placebo naprosto úžasný fenomén a jeho objektivizace, pochopení jak vlastně víra, nebo myšlenky v mozku mohou vyléčit člověka, by jistě byla ku prospěchu lidstva. Ne tak ku prospěchu farma firem. Ale rozhodně je vliv lidské psychiky na fyzické zdraví značný, což ze samotné existence placeba vyplývá.

+4/0
28.3.2014 0:09

L76a13d71i49s98l77a82v 12M97a53t46u14l73a 3471679210532

Problém je podle mě v tom, že to je zatraceně drahé placebo. Že by z toho například firma Boiron nic neměla, si opravdu nemyslím – náklady mají víceméně jen za reklamu, zbytek je čistý zisk. Přitom existuje mnoho různých metod, které jsou zadarmo (autosugesce, vizualizace, modlitba...) nebo za pochopitelnou úhradu (holotropní dýchání, reiki...) a mají stejný účinek.

+4/−1
28.3.2014 12:09

A41l48e80š 70Z65e53l52i42n98k12a 1514902286

Já jsem ochoten přijmout, že by voda mohla přenášet informaci i o látce, která v ni není přítomná a jsem přesvědčen, že v budoucnu výzkumy struktury vody a clusterů jejich molekul tuto informační schopnost potvrdí. Ale jak by tuto informaci sakra mohl získat jednoduchý cukr, protože voda se z té homeopatické kuličky jistě vypaří, to nechápu, protože struktura cukrů asi stěží může mít potenciál přenést nějakou informaci.

+1/−9
28.3.2014 0:03

T12o55m11á26š 71T97a70t52í88č32e87k 5550932350908

Kurňa, to by ta voda musela mít paměť! Jenom se naučit ju mluvit, tak by vyprávěla, jak to bylo od vypaření se nad mořem, přes dlouhou cestu nebesy, jak se přetvořila v kapku, mazlila se s nejrůznějšími vrstvami zemské kůry, shomáždila se v podzemí, a pak krásně vytryskla v prameni, slila se přes potůčky v mohutnou řeku, aby se přes velká města plná činných lidí vrátila do moře - a to už tisíce generací. Na takovou paměť se nemůžou hrabat ani všichni sloni světa! Tak hop šup, běž vymyslet přístroj, které nám to vyprávění vody, s čím vším se už setkala, přeloží. :-P

+2/0
28.3.2014 11:48

A29l31e32š 20Z86e98l44i66n88k62a 1594402726

rádoby vtipné, ale při vypaření asi těžko zůstanou nějaké HB :-P Jak byste třeba vysvětlil Mpembův efekt ? Ten spíš směřuje k tomu co jsem říkal já.

0/−1
28.3.2014 12:02

T77o56m87á59š 24T51a59t20í22č54e25k 5440102660418

Tak jsem si to s tím Mpembovým efektem přečetl. No, panuje shoda, že se z té teplejší vody, původně ve stejným množství jako ta studená, odpaří ze začátku chladnutí víc, takže jí potom míň krystalizuje rychleji. Další příčinou jsou taky při vyšší teplotě vysrážený karbonáty, který v té studené vodě zůstanou rozpuštěný a snižujó tak teplotu, při které nastává krystalizace. Kdyby to bylo moc abstraktní, tak se podívej na vodní kámen v konvici a přečti si v Alíkovi, jak osolit vodu, aby při 0 °C ještě nezmrzla. No a protože se do výzkumu Mpembovýho efektu zatím nevrazily milióny, tak zázračisti hlásí možnost dalších příčin (nějak si to ta voda přece musí pamatovat, že byla teplejší, jojo). Díky za Mpembův efekt! ;-)

+1/0
28.3.2014 12:18

A13l24e81š 12Z93e22l68i31n55k62a 1414142596

Nemáš zač. Myslím, že kdyby "panovala shoda" že té vody, která zmrzne je míň, tak by to experimentálně dokázali objasnit i na každé střední škole pouhým zvážením po experimentu a žádný problém by s Mpembovým efektem nebyl. S tím uhličitanem vápenatým už to zní relativně slibněji. Podívám se na to.

0/0
28.3.2014 12:39

D94a90v14i27d 82K35r51á32l 1909836419218

zajímavá diplomka

http://mpemba.pavelbohm.cz/diplomka.pdf

+1/0
28.3.2014 13:07

T33o96m17á62š 11T63a33t67í40č16e92k 5710542220898

Dobrý. R^

0/0
28.3.2014 13:30

R51a14d65i68m 39S20l47á86d25e47k 3621432463429

Nachlazení léky vyléčíte za týden,homeopatiky ale už za 7 dní!!! Bez jednoho i druhého trvá tělu 168 hodin aby se s tím vyrovnalo samo ;-);-D

+3/−4
27.3.2014 23:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.