Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K nalezení letadla duchů zbývají čtyři týdny, pak se černé skříňky odmlčí

Ani 24 dnů po zmizení Boeingu 777-200 ER malajsijských aerolinií se nepodařilo najít trosky letadla. Mnoho času už nezbývá, protože černé skříňky budou vysílat nouzový signál už jen zhruba tři, maximálně čtyři týdny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i86ř24í 54E10r34b56e98n 1743684656777

Letadlo nalezeno!

http://ateo.cz/i/6926/

0/0
3.4.2014 19:43

P58e38t73r 26Z17d39e23n13ě89k 2564689754

On to někdo (vlastník/provozovatel české TAMARY a pod. zařízení, snad USA) všechno dobře ví, ale proč by se tím chlubil. Zvláště když tím sleduje nějaké své cíle, o kterých ostatní nemají ani tušení.

0/0
2.4.2014 17:49

M61a10r76t73i70n 46V59o95k85o86u64n 9838473603476

vtipne jak ty sktrinky na fotce maji francouzske napisy, kterym rozumi docela malo lidi na svete, divim se ze zadny predpis nenarizuje aby byl napis v anglictine

0/0
2.4.2014 15:55

J96i62ř93í 92E88r49b67e69n 1953224536817

A ona je snad angličtina nějaká hóch nadčlověčí řeč, aby se musela nařizovat?

Francouzština byla normálním úředním jazykem ještě řadu lez po druhé světové válce, protože obsahuje mnohem víc nuancí než (s)prostá angličtina. Stejně tak technické dokumenty čtu mnohem raději v jednoznačné němčině než ve vícevýznamové angličtině.

0/−1
3.4.2014 19:39

M22i21c66h15a34l 40M55i78l47l33e79r 9346142329152

no jo, kdyz je nekdo na anglictinu tvrdy, musi si vymyslet nejake vymluvy aby nevypadal jako v....olavka:-P

0/0
4.4.2014 7:35

M81a72r50t19i42n 69V78o74k15o37u61n 9758853223426

ano presne tak, je to mezinarodni rec kterou musi umet kazdy pilot pokud chce pristat na mezinarodnim letisti. to je narizene

+1/0
7.4.2014 12:45

M16a77r57t91i76n 82V73o29k58o58u16n 9148683593386

Last login: Mon Apr  7 09:10:56 2014 from 10.0.2.2

[root@localhost ~]# ssh czchols2434.prg-dc.dhl.com

The authenticity of host 'czchols2434.prg-dc.dhl.com (165.72.33.58)' can't be established.

R

0/0
7.4.2014 12:48
Foto

M24a68r84e26k 61C87e33r70n44y 5498526427

Tak a kde jsou ted vsichni ti tv vykladaci karet, proutkari a parapsychologove? Podle toho jak se vzdycky zuby-nehty dusuji, ze jejich system 100% funguje, bych ocekaval, ze to letadlo najdou cobydup..;-)

0/0
2.4.2014 14:54

S91t98a96n77i79s91l34a90v 72M56a55r40e37k 5975982

... skříňky dokáží vysílat už jen 14 dní, maximálně tři týdny, četl jsem i 4 DNY!

0/0
2.4.2014 9:31
Foto

D31a59v82i62d 73M16a55t97ě47j16ů 2115942797278

To letadlo podle mne neni tam, kde ho hledaji, coz tvrdim uz minimalne 2 tydny. Indicii pro toto tvrzeni je na internetu dost. Bohuzel z nas nejaka vlada (ci vlady) delaji vsemi temi zavadejicimi a stale se menicimi informacemi vcetne parodie na hledani blbce :-(

0/−1
2.4.2014 8:01

M85i56c37h40a41l 37M59i61l38l34e75r 9346472509222

Vlastimil Cerny, Richard Busek ani ja jsme se nedockali odpovedi na tve konspiracni teorie, ze letadlo videli domorodci na Maldivach letici- jak jsi neopomnel vyznamne poukazat - na "Garcia?"....Huuu, huuu - kazda stavnata konspirace prece musi obsahovat Americany, jinak by to nebylo to prave orechove;-)

Psal jsi tu, ze domorodci na Maldivach videli letadlo jak: "letelo extremne nizko smer jih (Garcia?), delalo tedy logicky kraval a imatrikulace odpovidala MH370.Navic tam neni zadny (!) koridor a letadla tam normalne neletaji."

Par faktu z logiky a zemepisu, specialne pro tvou osvetu:

1)Letadla na Maldivy i PRES NE pravidelne letaji, mezinarodni letiste je v Male. Jak asi lide cestuji na Maldivy? Jenom lodi? LETECKY KORIDOR TAM rozhodne JE, pres Maldivy je totiz hlavni tah z Australie na Dubai, Doha, Abu Dhabi a dal na Evropu.

2)kdyby letadlo nekym tak pracne "zneviditelne" skutecne mirilo na Diego Garcia, NELETELO by PRES Maldivy, ani nikde v jejich dohledu, ani tak nizko, aby si ho kdekdo vsiml, precetl a zapamatoval poznavaci znacku! Boeing 777 neni nejaka mala Cessna na prelety mezi ostrovy!

3)Podle vsech potvrzenych zprav letadlo po zmene puvodniho kurzu preletelo uzemi Sumatry. Pohled na mapu potvrdi, ze kdyby skutecne mirilo na Diego Garcia, bylo by si pres Maldivy ZBYTECNE zaletelo o kus cesty na zapad / severozapad. (Aby se ukazalo domorodcum??) Diego Garcia je totiz od Sumatry na jihozapad, s volnym pristupem pres more bez ostrovu a pozorovatelu- domorodcu, turistu. To vse plati pro oboji druh konspiraci vyslovovanych v souvislosti s Diego Garcia: a) "letadlo bylo uneseno na DG americkymi agenty", duvod nevysvetlen b) "letadlo bylo navadeno na DG teroristy, aby tam ztroskotalo a zpusobilo skody na americkych vyzvednych zarizenich a bylo pri pokusu sestreleno".;-)

0/0
2.4.2014 12:29

K38l85á33r89a 33T49r84n65k89o67v84á 3524989404729

Tenhle článek vypadá podle obrázku jako apríl. Připadá mi, že se nápis na štítku má podivnou perspektivu.

0/0
1.4.2014 23:59

L90u38d20ě55k 12N68o82v10ý 2661679923981

8-o;-D

0/0
2.4.2014 7:49

J30a34n 49H40l31e59d95í93k 4719192568372

letadlo přistálo v Bangladeši, černé skříňky tudíž se nenajdou, možná se ozvou únosci, ale to potrvá cca ještě 5 měsíců, to mi vyšlo v tarotách

0/0
1.4.2014 22:55

P30a45v71e70l 50Č72e51r16n62ý 7964605831947

Tak tady je šance nula nula nic.  Když jakože hoši od bin Ládina napálili s letadly do Dvojčat, žádná z těch čtyř černých skříněk se nikdy nenašla. Je sice možné, že je zabavila FBI, ale oficiálně žádné neexistují.

0/0
1.4.2014 22:29

P37a94v20e68l 13Č33e32r65n56ý 7854455651277

Na celém Ground Zero ani ťuk.

0/0
1.4.2014 22:35

M54i31c48h44a77l 28Z29e62t28e80k 3338212380267

Jj, to mě taky zarazilo.

0/0
2.4.2014 12:16

M93i50c92h67a36l 88Z55e36t32e11k 3838132160327

Záznamníky z letu AF447 se našly po 2 letech, kdy už nevysílaly absolutně nic, takže naděje pořád existuje;-)

+4/0
1.4.2014 21:37

P14e63t88r 85T35y83č55k96a 6835242629812

Jenomže u AF447 bylo zhruba známo místo havárie.

0/0
2.4.2014 9:27

K65u75b73a 75D38r45a90g94o15u71n 8168916761385

Navíc Francie disponuje vlastní jadernou ponorkou, Austrálie může poskytnout "jen" diesel. A kdo jim to zaplatí? Snad uspějí dokud je šance zachytit vysílání.

0/0
2.4.2014 11:47

M38i97c94h26a42l 93M25i23l40l23e27r 9436352129422

Francouzska ponorka to nenasla, pomohli az Americane, protoze meli vykonnejsi technologii. Francouzi byli prizvani aby k soucasnemu patrani pomohli svou expertizou. Prozatim se patrani zucastnuje 7 statu svymi lodmi a/nebo letadly : Malajsie, Cina, Japonsko, Jizni Korea, Australie, Novy Zeland, USA.

Britska lod je na ceste a Francouzi poslali sve odborniky.

http://www.bbc.com/news/world-asia-26514556

0/0
2.4.2014 12:39

K48u52b18a 52D73r16a89g59o57u34n 8558676241375

Díky. Je vidět, že se toho Austrálie chopila. www.jacc.gov.au

0/0
2.4.2014 13:04

T97o90m82á92š 57B55y27d97e88l96s29k87ý 8490611430

stejně je hodně věcí divných.. Proč pilot vůbec obracel letadlo, proč letěl tak nízko, aby ho radary nesebraly, a proč se hledá jenom v moři. Pokud se letadlo vracelo jiným směrem než letělo, tak  k tomu měla mít osádka letadla nějaký důvod. A pokud se vezme v úvahu složení cestujících, tak o běžné civilisty asi nešlo, anebo jenom jejich část. Otázek je víc než odpovědí. nevím, ale zkoušel bych i tu pevninu, džungle v oblasti je dost neproniknutelná, takové letadlo se tam schová jedna dvě. A pokud se hledá jen v moři, tak skupina, která by toto měla možnost udělat, mohla ho rozebrat na menší díly. Já vím je to jen úvaha, ale zatím by to nasvědčovalo taky toto provést

0/0
1.4.2014 21:19

R62i20c11h65a92r72d 33B62u83š33e64k 3315188447673

pokud by vrak byl na pevnine satelity by uz zachytily ELT vysilani...

+1/0
1.4.2014 21:24

T56o97m13á25š 36B60y42d53e85l30s54k28ý 8550531270

anebo šlo o normální únos,letadlo normálně přistálo, proto letělo tak nízko, vyložilo nějaké cestující, a pak bylo posláno namoře spadni si kde chceš. To je druhá možnost. proč by osádka prováděla takové složité manévry, když se vracela jinou cestou než by byl klasický návrat na letiště. pokud měla nějaké problémy mohlo letadlo přistát, i třeba nouzově, na jakémkoliv letišti v jihovýchodní Asii

0/0
1.4.2014 21:35

R49i97c24h71a45r65d 57B43u35š67e30k 3185348897943

anebo o uplne neco jineho...

+1/0
1.4.2014 21:40

R89a53d39e21k 50P92r63o40c47h83á50z33k48a 2853129188

1.2 miliónu - za ty prachy tam mohli mít lithiové primární články vyhrazené pro ultrazvukový lokátor. Ten by mohl vysílat nejdřív nepřetržitě, pak jeden den v týdnu a nakonec jeden den v měsíci, takhle by byla šance na nález třeba i po letech. Krom toho by mohl vysílat i nízkofrekvenční kmity pro lokalizaci s pomocí vrstvy SOFAR. Zjevně se výrobci jen snaží metodou nejmenšího odporu splnit regule :-(

+2/0
1.4.2014 21:15

R73i25c41h76a56r43d 83B34u61š24e34k 3935488647223

;-D

dalsi odbornik...

0/0
1.4.2014 21:20

R52a55d78e90k 31P17r85o75c48h11á23z70k57a 2253209988

Jistě, na téhle diskusi jsou jen samí prvotřídní odborníci v oblasti aeronautiky, telekomunikací, SAR a dalších souvisejících.

+3/0
1.4.2014 22:07

R89a75d53e90k 62P79r36o21c12h68á21z49k75a 2253739508

Ale nedá mi to -- co je špatného na principu přerušovaného vysílání? Není to přece poprvé, co se aspoň přibližné místo pádu hledalo celé týdny a/nebo v místě pádu bylo dlouho mizerné počasí.

0/0
1.4.2014 22:13

M13i27c80h72a26l 44S41n66o39p65e37k 7541308225767

to je divný, na začátku jste psali, že černá skříňka dokáže vysílat signám jen 30 dní. Teď 3 týdny po pádu píšete že ještě další 4 týdny. Čím nás to tady krmíte?

+1/−3
1.4.2014 20:40

R46a14d34e74k 57P87r67o60c92h98á63z20k14a 2263649988

30 dnů je jmenovitá doba na konci životnosti baterií, čili po několika letech provozu. To znamená, že před uplynutím životnosti to bude víc a výrobce tam dá z vlastní vůle taky o trochu kapacity víc, aby neměl tahanice s certifikačním orgánem.

0/0
1.4.2014 21:17
Foto

J35a96n 96K16u22ž91n28í55k

Nepřesnou informaci o délce vysílání černých skříněk uvedla většina médií. Objevila se i v některých článcích na iDNES.cz. Jde o to že garantovaná životnost akumulátoru je (musí být) nejméně 30 dní. Z toho zprávy a tiskové agentury vycházely. Po uplynutí oněch třiceti ovšem baterie pochopitelně naráz nepřestane fungovat, ale dává energii dál.

+4/0
1.4.2014 21:20

P73a41v22e33l 32K23u98r65f80ü56r43s13t 3708903985929

jednu věc furt nepochopím: jak se může letadlo takové velikosti, v době velkého bratra, tak jednoduše ztratit. Kdyby to byla malá cesna, co se zatoulá v andách.. ale tohle?

0/0
1.4.2014 20:33

R24a59d29a79n 27K80u31b61a23n10t 1383290339250

GPS je jenom pasivní systém, který z hlášení času vypočte polohu. Takže satelity vědí houby

0/0
1.4.2014 20:43

R69i34c21h16a28r83d 56B55u37š69e84k 3645538337693

opravdu zijete v bludu ze nekdo nonstop sleduje kazdej metr zemekoule vcetne stredu oceanu kterej jinak nikoho nezajima?

+6/0
1.4.2014 21:09

P30a94v63e15l 96K23u96r41f97ü74r55s60t 3898713195229

nemyslím si, že někdo sleduje každý metr zeměkoule, pouze mne zaráží, že se dokáže ztratit tak velké letadlo, aniž by kdo věděl kam.

0/0
2.4.2014 9:22

D69a46v56i40d 73H78o58f 5843801180666

mám v ČR dům, zkuste ho najít ..... to vám jako odpověď musí stačit

0/0
2.4.2014 9:51

P14a91v20e42l 25K76u38r53f79ü42r64s28t 3278553365799

váš dům není civilní letadlo s 230 pasažery na palubě a neprolétá vzdušným prostorem několika zemí

0/0
2.4.2014 11:05

D17a52v37i94d 64H64o60f 5713931170756

máte pravdu, že můj dům není civilní letadlo. Ale šance na nalezení je v těchto případech stejná (pokud nemáte dostatek informací k nalezení).

0/0
2.4.2014 11:47

P38a55v26e14l 29K26u14r39f37ü16r64s23t 3448233435659

no a mně právě přijde velmi zvláštní, že neexistují žádné informace k nalezení - v případě toho letadla, ne vašeho domu, pochopitelně.. (i když by mi možná stačilo vzít vaše jméno a katastr, vytipovat si lokality a jednotlivě je projíždět a ptát se, jestli jste to vy, co psal do diskuze:-)). Prostě je divné, že Vás, jako osobu dokáží najít podle mobilu, trasu odhadnout například pomocí kamerového systému apod, ale o tom, kudy letělo letadlo téhle velikosti prostě nikdo nic neví.. teď, když už asi někde leží a nejsou pomalu prostředky, které by jeho polohu ohlásily, tak je mi jasné, že ho bude velmi těžké najít.

0/0
2.4.2014 13:36

D42a37v80i38d 22H27o52f 5783771370806

asi souhra několika okolností ... letadlo neodpovídá na signál, několikrát změní směr, jiné radary nespolupracují (neposkytují data), družice se v danou chvílí "kouká" jinam, obrovský prostor kam mohlo dopadnout  .....

0/0
2.4.2014 14:07

P70a48t37r59i69k 31M68a61r24e33k 8252597978116

neverim tomu, ze se najde, urcite nebude prvni letadlo co se nanaslo a bohuzel urcite ne posledni

0/0
1.4.2014 20:22

R51a95d51a11n 87K23u60b50a31n94t 1393650359460

tuším, že v evidenci je 76 letadel nad 12 osob

0/0
1.4.2014 20:41

M25a38r73e34k 51S87u32c67h87á77n14e52k 2221536808509

Dopoledne psali, že zbývají 3 dny, teď 4 týdny:-/

+1/0
1.4.2014 19:56

J18a21n 30L40u21k75á55š 7377753493672

Ja mam takovej pocit, ze nejvetsim vyrobcem tohoto, alespon co se tyka velkych letadel, je Honeywell a i v obrazku u clanku maji ty zapisovace na sobe logo Honeywell.

0/0
1.4.2014 19:28

R20a97d16a64n 40K65u43b24a98n94t 1513350559230

http://aerospace.honeywell.com/products/information-and-maintenance-management/flight-recorders

http://aerospace.honeywell.com/products/information-and-maintenance-management/flight-data-acquisition-systems

0/0
1.4.2014 20:21

R28a37d62a32n 82K69u48b95a49n54t 1303530149160

sednutí na vodu: na moři nemožné pokud nejsou podmínky jako měl Titanic tzn klidná louže. 

Tady (místo hledání) nejde ani tak o vlny jako o to sekundární zvednutí v délce třeba 200 m. Prostě se rozbije

0/0
1.4.2014 19:20

J14i61ř27í 96M74a47n64d57á89t 4717492220566

Lost.

0/−4
1.4.2014 19:18

R20u66d50o22l69f 94L83i97n57h28a73r53t 5662971712

Aha, tak v dnešní době neumíme najít černou škříňku. Dobrá konspirační teorie....  Jenom mi pořád chybí nějaká story o tom, jak ho unesl arab z jeskyně, kterej pochopitelně v pohodě umí pilotovat takovýto letadlo... Bajka aplikovaná na dnešní dobu - neunesl ho náhodou Janukovič ? :DD

0/−11
1.4.2014 19:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.