Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K nalezení letadla duchů zbývají čtyři týdny, pak se černé skříňky odmlčí

Ani 24 dnů po zmizení Boeingu 777-200 ER malajsijských aerolinií se nepodařilo najít trosky letadla. Mnoho času už nezbývá, protože černé skříňky budou vysílat nouzový signál už jen zhruba tři, maximálně čtyři týdny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i66ř55í 84E15r51b54e25n 1723524596527

Letadlo nalezeno!

http://ateo.cz/i/6926/

0/0
3.4.2014 19:43

P40e91t59r 42Z49d53e64n72ě36k 2564829324

On to někdo (vlastník/provozovatel české TAMARY a pod. zařízení, snad USA) všechno dobře ví, ale proč by se tím chlubil. Zvláště když tím sleduje nějaké své cíle, o kterých ostatní nemají ani tušení.

0/0
2.4.2014 17:49

M98a32r74t69i83n 20V87o57k60o91u92n 9928723933366

vtipne jak ty sktrinky na fotce maji francouzske napisy, kterym rozumi docela malo lidi na svete, divim se ze zadny predpis nenarizuje aby byl napis v anglictine

0/0
2.4.2014 15:55

J46i32ř30í 77E95r68b35e69n 1353884266827

A ona je snad angličtina nějaká hóch nadčlověčí řeč, aby se musela nařizovat?

Francouzština byla normálním úředním jazykem ještě řadu lez po druhé světové válce, protože obsahuje mnohem víc nuancí než (s)prostá angličtina. Stejně tak technické dokumenty čtu mnohem raději v jednoznačné němčině než ve vícevýznamové angličtině.

0/−1
3.4.2014 19:39

M93i36c53h16a25l 83M33i84l82l76e84r 9406622639122

no jo, kdyz je nekdo na anglictinu tvrdy, musi si vymyslet nejake vymluvy aby nevypadal jako v....olavka:-P

0/0
4.4.2014 7:35

M48a98r65t69i55n 27V28o50k15o78u85n 9628723613496

ano presne tak, je to mezinarodni rec kterou musi umet kazdy pilot pokud chce pristat na mezinarodnim letisti. to je narizene

+1/0
7.4.2014 12:45

M79a67r36t93i30n 17V85o77k18o49u18n 9538693463896

Last login: Mon Apr  7 09:10:56 2014 from 10.0.2.2

[root@localhost ~]# ssh czchols2434.prg-dc.dhl.com

The authenticity of host 'czchols2434.prg-dc.dhl.com (165.72.33.58)' can't be established.

R

0/0
7.4.2014 12:48
Foto

M25a41r66e44k 31C36e32r56n36y 5758186137

Tak a kde jsou ted vsichni ti tv vykladaci karet, proutkari a parapsychologove? Podle toho jak se vzdycky zuby-nehty dusuji, ze jejich system 100% funguje, bych ocekaval, ze to letadlo najdou cobydup..;-)

0/0
2.4.2014 14:54

S10t45a97n69i22s30l37a14v 72M35a69r80e82k 5625312

... skříňky dokáží vysílat už jen 14 dní, maximálně tři týdny, četl jsem i 4 DNY!

0/0
2.4.2014 9:31

D56a30v47i73d 58M13a25t62ě53j95ů 2375402227578

To letadlo podle mne neni tam, kde ho hledaji, coz tvrdim uz minimalne 2 tydny. Indicii pro toto tvrzeni je na internetu dost. Bohuzel z nas nejaka vlada (ci vlady) delaji vsemi temi zavadejicimi a stale se menicimi informacemi vcetne parodie na hledani blbce :-(

0/−1
2.4.2014 8:01

M21i10c27h22a14l 84M41i20l78l95e32r 9416422269892

Vlastimil Cerny, Richard Busek ani ja jsme se nedockali odpovedi na tve konspiracni teorie, ze letadlo videli domorodci na Maldivach letici- jak jsi neopomnel vyznamne poukazat - na "Garcia?"....Huuu, huuu - kazda stavnata konspirace prece musi obsahovat Americany, jinak by to nebylo to prave orechove;-)

Psal jsi tu, ze domorodci na Maldivach videli letadlo jak: "letelo extremne nizko smer jih (Garcia?), delalo tedy logicky kraval a imatrikulace odpovidala MH370.Navic tam neni zadny (!) koridor a letadla tam normalne neletaji."

Par faktu z logiky a zemepisu, specialne pro tvou osvetu:

1)Letadla na Maldivy i PRES NE pravidelne letaji, mezinarodni letiste je v Male. Jak asi lide cestuji na Maldivy? Jenom lodi? LETECKY KORIDOR TAM rozhodne JE, pres Maldivy je totiz hlavni tah z Australie na Dubai, Doha, Abu Dhabi a dal na Evropu.

2)kdyby letadlo nekym tak pracne "zneviditelne" skutecne mirilo na Diego Garcia, NELETELO by PRES Maldivy, ani nikde v jejich dohledu, ani tak nizko, aby si ho kdekdo vsiml, precetl a zapamatoval poznavaci znacku! Boeing 777 neni nejaka mala Cessna na prelety mezi ostrovy!

3)Podle vsech potvrzenych zprav letadlo po zmene puvodniho kurzu preletelo uzemi Sumatry. Pohled na mapu potvrdi, ze kdyby skutecne mirilo na Diego Garcia, bylo by si pres Maldivy ZBYTECNE zaletelo o kus cesty na zapad / severozapad. (Aby se ukazalo domorodcum??) Diego Garcia je totiz od Sumatry na jihozapad, s volnym pristupem pres more bez ostrovu a pozorovatelu- domorodcu, turistu. To vse plati pro oboji druh konspiraci vyslovovanych v souvislosti s Diego Garcia: a) "letadlo bylo uneseno na DG americkymi agenty", duvod nevysvetlen b) "letadlo bylo navadeno na DG teroristy, aby tam ztroskotalo a zpusobilo skody na americkych vyzvednych zarizenich a bylo pri pokusu sestreleno".;-)

0/0
2.4.2014 12:29

K71l84á61r68a 15T74r35n88k12o58v98á 3844829544739

Tenhle článek vypadá podle obrázku jako apríl. Připadá mi, že se nápis na štítku má podivnou perspektivu.

0/0
1.4.2014 23:59

L83u88d24ě56k 61N35o52v67ý 2771769883461

8-o;-D

0/0
2.4.2014 7:49

J50a51n 50H26l70e97d72í81k 4209752718172

letadlo přistálo v Bangladeši, černé skříňky tudíž se nenajdou, možná se ozvou únosci, ale to potrvá cca ještě 5 měsíců, to mi vyšlo v tarotách

0/0
1.4.2014 22:55

P81a84v20e24l 62Č14e10r58n65ý 7154215431277

Tak tady je šance nula nula nic.  Když jakože hoši od bin Ládina napálili s letadly do Dvojčat, žádná z těch čtyř černých skříněk se nikdy nenašla. Je sice možné, že je zabavila FBI, ale oficiálně žádné neexistují.

0/0
1.4.2014 22:29

P84a64v64e28l 26Č82e90r25n38ý 7844475611427

Na celém Ground Zero ani ťuk.

0/0
1.4.2014 22:35

M38i86c19h71a62l 17Z27e16t73e75k 3248382140737

Jj, to mě taky zarazilo.

0/0
2.4.2014 12:16

M76i40c80h44a39l 17Z97e84t42e18k 3628932920797

Záznamníky z letu AF447 se našly po 2 letech, kdy už nevysílaly absolutně nic, takže naděje pořád existuje;-)

+4/0
1.4.2014 21:37

P91e53t10r 71T61y30č74k23a 6485922529132

Jenomže u AF447 bylo zhruba známo místo havárie.

0/0
2.4.2014 9:27

K25u21b21a 88D49r89a21g18o24u83n 8568496171545

Navíc Francie disponuje vlastní jadernou ponorkou, Austrálie může poskytnout "jen" diesel. A kdo jim to zaplatí? Snad uspějí dokud je šance zachytit vysílání.

0/0
2.4.2014 11:47

M44i53c53h11a19l 67M24i47l24l29e75r 9526752839972

Francouzska ponorka to nenasla, pomohli az Americane, protoze meli vykonnejsi technologii. Francouzi byli prizvani aby k soucasnemu patrani pomohli svou expertizou. Prozatim se patrani zucastnuje 7 statu svymi lodmi a/nebo letadly : Malajsie, Cina, Japonsko, Jizni Korea, Australie, Novy Zeland, USA.

Britska lod je na ceste a Francouzi poslali sve odborniky.

http://www.bbc.com/news/world-asia-26514556

0/0
2.4.2014 12:39

K63u91b86a 91D36r90a86g73o53u68n 8728816831645

Díky. Je vidět, že se toho Austrálie chopila. www.jacc.gov.au

0/0
2.4.2014 13:04

T17o95m59á64š 17B85y31d68e46l83s83k88ý 8770951900

stejně je hodně věcí divných.. Proč pilot vůbec obracel letadlo, proč letěl tak nízko, aby ho radary nesebraly, a proč se hledá jenom v moři. Pokud se letadlo vracelo jiným směrem než letělo, tak  k tomu měla mít osádka letadla nějaký důvod. A pokud se vezme v úvahu složení cestujících, tak o běžné civilisty asi nešlo, anebo jenom jejich část. Otázek je víc než odpovědí. nevím, ale zkoušel bych i tu pevninu, džungle v oblasti je dost neproniknutelná, takové letadlo se tam schová jedna dvě. A pokud se hledá jen v moři, tak skupina, která by toto měla možnost udělat, mohla ho rozebrat na menší díly. Já vím je to jen úvaha, ale zatím by to nasvědčovalo taky toto provést

0/0
1.4.2014 21:19

R22i95c23h37a20r60d 91B69u57š80e62k 3575788987423

pokud by vrak byl na pevnine satelity by uz zachytily ELT vysilani...

+1/0
1.4.2014 21:24

T45o85m39á81š 16B33y26d87e68l97s75k93ý 8540131170

anebo šlo o normální únos,letadlo normálně přistálo, proto letělo tak nízko, vyložilo nějaké cestující, a pak bylo posláno namoře spadni si kde chceš. To je druhá možnost. proč by osádka prováděla takové složité manévry, když se vracela jinou cestou než by byl klasický návrat na letiště. pokud měla nějaké problémy mohlo letadlo přistát, i třeba nouzově, na jakémkoliv letišti v jihovýchodní Asii

0/0
1.4.2014 21:35

R46i23c89h82a41r71d 59B54u73š14e25k 3365128827533

anebo o uplne neco jineho...

+1/0
1.4.2014 21:40

R52a68d14e47k 97P58r94o88c66h95á18z53k38a 2433659468

1.2 miliónu - za ty prachy tam mohli mít lithiové primární články vyhrazené pro ultrazvukový lokátor. Ten by mohl vysílat nejdřív nepřetržitě, pak jeden den v týdnu a nakonec jeden den v měsíci, takhle by byla šance na nález třeba i po letech. Krom toho by mohl vysílat i nízkofrekvenční kmity pro lokalizaci s pomocí vrstvy SOFAR. Zjevně se výrobci jen snaží metodou nejmenšího odporu splnit regule :-(

+2/0
1.4.2014 21:15

R65i49c43h49a66r95d 67B69u85š41e64k 3775908957233

;-D

dalsi odbornik...

0/0
1.4.2014 21:20

R14a24d69e33k 34P49r64o19c87h27á10z25k44a 2623159258

Jistě, na téhle diskusi jsou jen samí prvotřídní odborníci v oblasti aeronautiky, telekomunikací, SAR a dalších souvisejících.

+3/0
1.4.2014 22:07

R39a47d77e69k 61P48r14o70c55h10á44z61k66a 2933279978

Ale nedá mi to -- co je špatného na principu přerušovaného vysílání? Není to přece poprvé, co se aspoň přibližné místo pádu hledalo celé týdny a/nebo v místě pádu bylo dlouho mizerné počasí.

0/0
1.4.2014 22:13

M70i81c14h38a67l 20S41n96o11p40e55k 7311668795337

to je divný, na začátku jste psali, že černá skříňka dokáže vysílat signám jen 30 dní. Teď 3 týdny po pádu píšete že ještě další 4 týdny. Čím nás to tady krmíte?

+1/−3
1.4.2014 20:40

R17a79d25e35k 39P23r35o60c64h20á98z76k33a 2153129528

30 dnů je jmenovitá doba na konci životnosti baterií, čili po několika letech provozu. To znamená, že před uplynutím životnosti to bude víc a výrobce tam dá z vlastní vůle taky o trochu kapacity víc, aby neměl tahanice s certifikačním orgánem.

0/0
1.4.2014 21:17
Foto

J93a98n 12K54u62ž58n75í57k

Nepřesnou informaci o délce vysílání černých skříněk uvedla většina médií. Objevila se i v některých článcích na iDNES.cz. Jde o to že garantovaná životnost akumulátoru je (musí být) nejméně 30 dní. Z toho zprávy a tiskové agentury vycházely. Po uplynutí oněch třiceti ovšem baterie pochopitelně naráz nepřestane fungovat, ale dává energii dál.

+4/0
1.4.2014 21:20

P29a16v80e68l 31K92u81r13f75ü76r36s81t 3518673875839

jednu věc furt nepochopím: jak se může letadlo takové velikosti, v době velkého bratra, tak jednoduše ztratit. Kdyby to byla malá cesna, co se zatoulá v andách.. ale tohle?

0/0
1.4.2014 20:33

R44a30d48a27n 68K42u17b90a97n87t 1613320649350

GPS je jenom pasivní systém, který z hlášení času vypočte polohu. Takže satelity vědí houby

0/0
1.4.2014 20:43

R70i57c13h66a15r33d 42B66u39š71e38k 3945118557773

opravdu zijete v bludu ze nekdo nonstop sleduje kazdej metr zemekoule vcetne stredu oceanu kterej jinak nikoho nezajima?

+6/0
1.4.2014 21:09

P30a10v35e21l 27K19u41r19f57ü88r85s98t 3888693435409

nemyslím si, že někdo sleduje každý metr zeměkoule, pouze mne zaráží, že se dokáže ztratit tak velké letadlo, aniž by kdo věděl kam.

0/0
2.4.2014 9:22

D59a48v50i16d 78H77o83f 5613641510776

mám v ČR dům, zkuste ho najít ..... to vám jako odpověď musí stačit

0/0
2.4.2014 9:51

P90a76v88e72l 41K60u22r77f86ü36r20s46t 3258383485549

váš dům není civilní letadlo s 230 pasažery na palubě a neprolétá vzdušným prostorem několika zemí

0/0
2.4.2014 11:05

D77a29v34i52d 95H95o40f 5783561600486

máte pravdu, že můj dům není civilní letadlo. Ale šance na nalezení je v těchto případech stejná (pokud nemáte dostatek informací k nalezení).

0/0
2.4.2014 11:47

P98a51v26e72l 56K75u41r49f42ü68r26s54t 3478763905559

no a mně právě přijde velmi zvláštní, že neexistují žádné informace k nalezení - v případě toho letadla, ne vašeho domu, pochopitelně.. (i když by mi možná stačilo vzít vaše jméno a katastr, vytipovat si lokality a jednotlivě je projíždět a ptát se, jestli jste to vy, co psal do diskuze:-)). Prostě je divné, že Vás, jako osobu dokáží najít podle mobilu, trasu odhadnout například pomocí kamerového systému apod, ale o tom, kudy letělo letadlo téhle velikosti prostě nikdo nic neví.. teď, když už asi někde leží a nejsou pomalu prostředky, které by jeho polohu ohlásily, tak je mi jasné, že ho bude velmi těžké najít.

0/0
2.4.2014 13:36

D14a48v11i34d 76H40o32f 5153421400976

asi souhra několika okolností ... letadlo neodpovídá na signál, několikrát změní směr, jiné radary nespolupracují (neposkytují data), družice se v danou chvílí "kouká" jinam, obrovský prostor kam mohlo dopadnout  .....

0/0
2.4.2014 14:07

P80a94t45r19i25k 79M21a23r36e69k 8622637698826

neverim tomu, ze se najde, urcite nebude prvni letadlo co se nanaslo a bohuzel urcite ne posledni

0/0
1.4.2014 20:22

R88a15d85a61n 73K85u75b15a49n35t 1403550359710

tuším, že v evidenci je 76 letadel nad 12 osob

0/0
1.4.2014 20:41

M68a28r21e39k 26S77u60c54h95á58n10e74k 2361626648849

Dopoledne psali, že zbývají 3 dny, teď 4 týdny:-/

+1/0
1.4.2014 19:56

J50a84n 40L50u87k34á46š 7527683533312

Ja mam takovej pocit, ze nejvetsim vyrobcem tohoto, alespon co se tyka velkych letadel, je Honeywell a i v obrazku u clanku maji ty zapisovace na sobe logo Honeywell.

0/0
1.4.2014 19:28

R75a54d20a78n 69K53u49b53a17n58t 1333460919320

http://aerospace.honeywell.com/products/information-and-maintenance-management/flight-recorders

http://aerospace.honeywell.com/products/information-and-maintenance-management/flight-data-acquisition-systems

0/0
1.4.2014 20:21

R43a18d37a61n 97K59u22b49a63n83t 1543240849820

sednutí na vodu: na moři nemožné pokud nejsou podmínky jako měl Titanic tzn klidná louže. 

Tady (místo hledání) nejde ani tak o vlny jako o to sekundární zvednutí v délce třeba 200 m. Prostě se rozbije

0/0
1.4.2014 19:20

J43i81ř67í 69M71a55n83d10á85t 4787402300856

Lost.

0/−4
1.4.2014 19:18

R19u56d36o27l47f 48L27i54n25h19a90r69t 5932191352

Aha, tak v dnešní době neumíme najít černou škříňku. Dobrá konspirační teorie....  Jenom mi pořád chybí nějaká story o tom, jak ho unesl arab z jeskyně, kterej pochopitelně v pohodě umí pilotovat takovýto letadlo... Bajka aplikovaná na dnešní dobu - neunesl ho náhodou Janukovič ? :DD

0/−11
1.4.2014 19:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.