Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

K nalezení letadla duchů zbývají čtyři týdny, pak se černé skříňky odmlčí

Ani 24 dnů po zmizení Boeingu 777-200 ER malajsijských aerolinií se nepodařilo najít trosky letadla. Mnoho času už nezbývá, protože černé skříňky budou vysílat nouzový signál už jen zhruba tři, maximálně čtyři týdny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94i15ř85í 53E71r84b93e89n 1203894176517

Letadlo nalezeno!

http://ateo.cz/i/6926/

0/0
3.4.2014 19:43

P38e21t72r 35Z52d31e65n35ě76k 2754829694

On to někdo (vlastník/provozovatel české TAMARY a pod. zařízení, snad USA) všechno dobře ví, ale proč by se tím chlubil. Zvláště když tím sleduje nějaké své cíle, o kterých ostatní nemají ani tušení.

0/0
2.4.2014 17:49

M28a83r55t27i82n 45V89o31k90o55u86n 9228933873666

vtipne jak ty sktrinky na fotce maji francouzske napisy, kterym rozumi docela malo lidi na svete, divim se ze zadny predpis nenarizuje aby byl napis v anglictine

0/0
2.4.2014 15:55

J58i55ř18í 81E44r96b93e96n 1423234916887

A ona je snad angličtina nějaká hóch nadčlověčí řeč, aby se musela nařizovat?

Francouzština byla normálním úředním jazykem ještě řadu lez po druhé světové válce, protože obsahuje mnohem víc nuancí než (s)prostá angličtina. Stejně tak technické dokumenty čtu mnohem raději v jednoznačné němčině než ve vícevýznamové angličtině.

0/−1
3.4.2014 19:39

M67i83c73h63a29l 32M25i34l86l38e76r 9176732989852

no jo, kdyz je nekdo na anglictinu tvrdy, musi si vymyslet nejake vymluvy aby nevypadal jako v....olavka:-P

0/0
4.4.2014 7:35

M60a81r33t59i41n 63V63o17k79o68u92n 9478723343866

ano presne tak, je to mezinarodni rec kterou musi umet kazdy pilot pokud chce pristat na mezinarodnim letisti. to je narizene

+1/0
7.4.2014 12:45

M22a13r89t56i32n 46V26o91k67o89u77n 9638783293786

Last login: Mon Apr  7 09:10:56 2014 from 10.0.2.2

[root@localhost ~]# ssh czchols2434.prg-dc.dhl.com

The authenticity of host 'czchols2434.prg-dc.dhl.com (165.72.33.58)' can't be established.

R

0/0
7.4.2014 12:48
Foto

M10a18r44e21k 43C24e18r62n60y 5348136757

Tak a kde jsou ted vsichni ti tv vykladaci karet, proutkari a parapsychologove? Podle toho jak se vzdycky zuby-nehty dusuji, ze jejich system 100% funguje, bych ocekaval, ze to letadlo najdou cobydup..;-)

0/0
2.4.2014 14:54

S93t93a36n83i52s10l10a25v 72M27a27r76e48k 5445892

... skříňky dokáží vysílat už jen 14 dní, maximálně tři týdny, četl jsem i 4 DNY!

0/0
2.4.2014 9:31
Foto

D65a69v63i10d 84M87a10t67ě84j12ů 2605892727148

To letadlo podle mne neni tam, kde ho hledaji, coz tvrdim uz minimalne 2 tydny. Indicii pro toto tvrzeni je na internetu dost. Bohuzel z nas nejaka vlada (ci vlady) delaji vsemi temi zavadejicimi a stale se menicimi informacemi vcetne parodie na hledani blbce :-(

0/−1
2.4.2014 8:01

M49i39c31h28a69l 31M96i41l16l34e62r 9776132169822

Vlastimil Cerny, Richard Busek ani ja jsme se nedockali odpovedi na tve konspiracni teorie, ze letadlo videli domorodci na Maldivach letici- jak jsi neopomnel vyznamne poukazat - na "Garcia?"....Huuu, huuu - kazda stavnata konspirace prece musi obsahovat Americany, jinak by to nebylo to prave orechove;-)

Psal jsi tu, ze domorodci na Maldivach videli letadlo jak: "letelo extremne nizko smer jih (Garcia?), delalo tedy logicky kraval a imatrikulace odpovidala MH370.Navic tam neni zadny (!) koridor a letadla tam normalne neletaji."

Par faktu z logiky a zemepisu, specialne pro tvou osvetu:

1)Letadla na Maldivy i PRES NE pravidelne letaji, mezinarodni letiste je v Male. Jak asi lide cestuji na Maldivy? Jenom lodi? LETECKY KORIDOR TAM rozhodne JE, pres Maldivy je totiz hlavni tah z Australie na Dubai, Doha, Abu Dhabi a dal na Evropu.

2)kdyby letadlo nekym tak pracne "zneviditelne" skutecne mirilo na Diego Garcia, NELETELO by PRES Maldivy, ani nikde v jejich dohledu, ani tak nizko, aby si ho kdekdo vsiml, precetl a zapamatoval poznavaci znacku! Boeing 777 neni nejaka mala Cessna na prelety mezi ostrovy!

3)Podle vsech potvrzenych zprav letadlo po zmene puvodniho kurzu preletelo uzemi Sumatry. Pohled na mapu potvrdi, ze kdyby skutecne mirilo na Diego Garcia, bylo by si pres Maldivy ZBYTECNE zaletelo o kus cesty na zapad / severozapad. (Aby se ukazalo domorodcum??) Diego Garcia je totiz od Sumatry na jihozapad, s volnym pristupem pres more bez ostrovu a pozorovatelu- domorodcu, turistu. To vse plati pro oboji druh konspiraci vyslovovanych v souvislosti s Diego Garcia: a) "letadlo bylo uneseno na DG americkymi agenty", duvod nevysvetlen b) "letadlo bylo navadeno na DG teroristy, aby tam ztroskotalo a zpusobilo skody na americkych vyzvednych zarizenich a bylo pri pokusu sestreleno".;-)

0/0
2.4.2014 12:29

K89l66á71r98a 33T52r92n95k34o27v87á 3924369504809

Tenhle článek vypadá podle obrázku jako apríl. Připadá mi, že se nápis na štítku má podivnou perspektivu.

0/0
1.4.2014 23:59

L91u20d37ě21k 32N86o94v58ý 2781229923331

8-o;-D

0/0
2.4.2014 7:49

J17a83n 93H83l93e45d88í89k 4489602568422

letadlo přistálo v Bangladeši, černé skříňky tudíž se nenajdou, možná se ozvou únosci, ale to potrvá cca ještě 5 měsíců, to mi vyšlo v tarotách

0/0
1.4.2014 22:55

P70a89v34e42l 52Č49e91r82n95ý 7944185921867

Tak tady je šance nula nula nic.  Když jakože hoši od bin Ládina napálili s letadly do Dvojčat, žádná z těch čtyř černých skříněk se nikdy nenašla. Je sice možné, že je zabavila FBI, ale oficiálně žádné neexistují.

0/0
1.4.2014 22:29

P40a28v39e66l 87Č20e14r98n51ý 7564455121297

Na celém Ground Zero ani ťuk.

0/0
1.4.2014 22:35

M88i60c75h54a97l 57Z96e83t32e43k 3388952920667

Jj, to mě taky zarazilo.

0/0
2.4.2014 12:16

M90i20c87h98a36l 94Z13e18t41e26k 3748192880767

Záznamníky z letu AF447 se našly po 2 letech, kdy už nevysílaly absolutně nic, takže naděje pořád existuje;-)

+4/0
1.4.2014 21:37

P38e28t43r 87T39y32č60k41a 6175502969592

Jenomže u AF447 bylo zhruba známo místo havárie.

0/0
2.4.2014 9:27

K17u84b10a 70D93r53a22g87o62u57n 8198176261795

Navíc Francie disponuje vlastní jadernou ponorkou, Austrálie může poskytnout "jen" diesel. A kdo jim to zaplatí? Snad uspějí dokud je šance zachytit vysílání.

0/0
2.4.2014 11:47

M30i55c13h10a50l 65M69i15l59l12e46r 9116752989112

Francouzska ponorka to nenasla, pomohli az Americane, protoze meli vykonnejsi technologii. Francouzi byli prizvani aby k soucasnemu patrani pomohli svou expertizou. Prozatim se patrani zucastnuje 7 statu svymi lodmi a/nebo letadly : Malajsie, Cina, Japonsko, Jizni Korea, Australie, Novy Zeland, USA.

Britska lod je na ceste a Francouzi poslali sve odborniky.

http://www.bbc.com/news/world-asia-26514556

0/0
2.4.2014 12:39

K10u56b25a 13D24r45a63g50o64u85n 8788326161795

Díky. Je vidět, že se toho Austrálie chopila. www.jacc.gov.au

0/0
2.4.2014 13:04

T22o58m71á18š 91B75y56d14e83l59s15k33ý 8470621840

stejně je hodně věcí divných.. Proč pilot vůbec obracel letadlo, proč letěl tak nízko, aby ho radary nesebraly, a proč se hledá jenom v moři. Pokud se letadlo vracelo jiným směrem než letělo, tak  k tomu měla mít osádka letadla nějaký důvod. A pokud se vezme v úvahu složení cestujících, tak o běžné civilisty asi nešlo, anebo jenom jejich část. Otázek je víc než odpovědí. nevím, ale zkoušel bych i tu pevninu, džungle v oblasti je dost neproniknutelná, takové letadlo se tam schová jedna dvě. A pokud se hledá jen v moři, tak skupina, která by toto měla možnost udělat, mohla ho rozebrat na menší díly. Já vím je to jen úvaha, ale zatím by to nasvědčovalo taky toto provést

0/0
1.4.2014 21:19

R26i55c42h17a24r79d 70B42u74š72e32k 3655148487243

pokud by vrak byl na pevnine satelity by uz zachytily ELT vysilani...

+1/0
1.4.2014 21:24

T71o43m62á34š 46B53y74d91e83l33s53k95ý 8710651970

anebo šlo o normální únos,letadlo normálně přistálo, proto letělo tak nízko, vyložilo nějaké cestující, a pak bylo posláno namoře spadni si kde chceš. To je druhá možnost. proč by osádka prováděla takové složité manévry, když se vracela jinou cestou než by byl klasický návrat na letiště. pokud měla nějaké problémy mohlo letadlo přistát, i třeba nouzově, na jakémkoliv letišti v jihovýchodní Asii

0/0
1.4.2014 21:35

R90i96c10h64a48r39d 45B24u90š10e50k 3255958447683

anebo o uplne neco jineho...

+1/0
1.4.2014 21:40

R69a86d71e69k 23P25r41o50c62h58á83z70k82a 2983769768

1.2 miliónu - za ty prachy tam mohli mít lithiové primární články vyhrazené pro ultrazvukový lokátor. Ten by mohl vysílat nejdřív nepřetržitě, pak jeden den v týdnu a nakonec jeden den v měsíci, takhle by byla šance na nález třeba i po letech. Krom toho by mohl vysílat i nízkofrekvenční kmity pro lokalizaci s pomocí vrstvy SOFAR. Zjevně se výrobci jen snaží metodou nejmenšího odporu splnit regule :-(

+2/0
1.4.2014 21:15

R81i34c65h48a98r83d 36B28u71š34e94k 3375778577243

;-D

dalsi odbornik...

0/0
1.4.2014 21:20

R24a12d40e12k 77P36r30o83c84h33á96z75k86a 2403309268

Jistě, na téhle diskusi jsou jen samí prvotřídní odborníci v oblasti aeronautiky, telekomunikací, SAR a dalších souvisejících.

+3/0
1.4.2014 22:07

R51a47d29e62k 44P53r12o65c84h60á53z97k87a 2293139728

Ale nedá mi to -- co je špatného na principu přerušovaného vysílání? Není to přece poprvé, co se aspoň přibližné místo pádu hledalo celé týdny a/nebo v místě pádu bylo dlouho mizerné počasí.

0/0
1.4.2014 22:13

M15i43c69h67a52l 95S97n49o60p50e79k 7251128185487

to je divný, na začátku jste psali, že černá skříňka dokáže vysílat signám jen 30 dní. Teď 3 týdny po pádu píšete že ještě další 4 týdny. Čím nás to tady krmíte?

+1/−3
1.4.2014 20:40

R86a50d17e52k 88P58r93o79c70h98á74z26k26a 2823329948

30 dnů je jmenovitá doba na konci životnosti baterií, čili po několika letech provozu. To znamená, že před uplynutím životnosti to bude víc a výrobce tam dá z vlastní vůle taky o trochu kapacity víc, aby neměl tahanice s certifikačním orgánem.

0/0
1.4.2014 21:17
Foto

J64a30n 34K69u52ž70n62í73k

Nepřesnou informaci o délce vysílání černých skříněk uvedla většina médií. Objevila se i v některých článcích na iDNES.cz. Jde o to že garantovaná životnost akumulátoru je (musí být) nejméně 30 dní. Z toho zprávy a tiskové agentury vycházely. Po uplynutí oněch třiceti ovšem baterie pochopitelně naráz nepřestane fungovat, ale dává energii dál.

+4/0
1.4.2014 21:20

P55a48v78e11l 92K72u86r62f76ü21r65s57t 3808753235239

jednu věc furt nepochopím: jak se může letadlo takové velikosti, v době velkého bratra, tak jednoduše ztratit. Kdyby to byla malá cesna, co se zatoulá v andách.. ale tohle?

0/0
1.4.2014 20:33

T20o62m98á68š 77H79o81u66š38k54a 2255943774477

GPS je jenom pasivní systém, který z hlášení času vypočte polohu. Takže satelity vědí houby

0/0
1.4.2014 20:43

R95i26c87h43a96r50d 79B92u85š96e21k 3225498157263

opravdu zijete v bludu ze nekdo nonstop sleduje kazdej metr zemekoule vcetne stredu oceanu kterej jinak nikoho nezajima?

+6/0
1.4.2014 21:09

P20a59v89e71l 92K94u74r66f21ü71r48s57t 3918833385259

nemyslím si, že někdo sleduje každý metr zeměkoule, pouze mne zaráží, že se dokáže ztratit tak velké letadlo, aniž by kdo věděl kam.

0/0
2.4.2014 9:22

D48a69v47i77d 72H43o27f 5753111560656

mám v ČR dům, zkuste ho najít ..... to vám jako odpověď musí stačit

0/0
2.4.2014 9:51

P40a75v49e63l 40K36u87r66f87ü15r54s93t 3478323825679

váš dům není civilní letadlo s 230 pasažery na palubě a neprolétá vzdušným prostorem několika zemí

0/0
2.4.2014 11:05

D30a47v49i29d 37H20o88f 5773141760206

máte pravdu, že můj dům není civilní letadlo. Ale šance na nalezení je v těchto případech stejná (pokud nemáte dostatek informací k nalezení).

0/0
2.4.2014 11:47

P43a76v41e23l 69K46u39r44f89ü71r17s18t 3308143265509

no a mně právě přijde velmi zvláštní, že neexistují žádné informace k nalezení - v případě toho letadla, ne vašeho domu, pochopitelně.. (i když by mi možná stačilo vzít vaše jméno a katastr, vytipovat si lokality a jednotlivě je projíždět a ptát se, jestli jste to vy, co psal do diskuze:-)). Prostě je divné, že Vás, jako osobu dokáží najít podle mobilu, trasu odhadnout například pomocí kamerového systému apod, ale o tom, kudy letělo letadlo téhle velikosti prostě nikdo nic neví.. teď, když už asi někde leží a nejsou pomalu prostředky, které by jeho polohu ohlásily, tak je mi jasné, že ho bude velmi těžké najít.

0/0
2.4.2014 13:36

D19a93v74i98d 55H89o75f 5953381600376

asi souhra několika okolností ... letadlo neodpovídá na signál, několikrát změní směr, jiné radary nespolupracují (neposkytují data), družice se v danou chvílí "kouká" jinam, obrovský prostor kam mohlo dopadnout  .....

0/0
2.4.2014 14:07

P37a30t86r71i58k 63M26a54r89e55k 8912837578186

neverim tomu, ze se najde, urcite nebude prvni letadlo co se nanaslo a bohuzel urcite ne posledni

0/0
1.4.2014 20:22

T87o91m95á23š 39H28o25u20š68k78a 2825393764637

tuším, že v evidenci je 76 letadel nad 12 osob

0/0
1.4.2014 20:41

M53a11r45e84k 19S18u11c24h13á98n57e53k 2141586358939

Dopoledne psali, že zbývají 3 dny, teď 4 týdny:-/

+1/0
1.4.2014 19:56

J27a19n 26L90u67k96á78š 7827973423212

Ja mam takovej pocit, ze nejvetsim vyrobcem tohoto, alespon co se tyka velkych letadel, je Honeywell a i v obrazku u clanku maji ty zapisovace na sobe logo Honeywell.

0/0
1.4.2014 19:28

T27o60m17á87š 29H85o61u11š88k20a 2165743484167

http://aerospace.honeywell.com/products/information-and-maintenance-management/flight-recorders

http://aerospace.honeywell.com/products/information-and-maintenance-management/flight-data-acquisition-systems

0/0
1.4.2014 20:21

T72o87m95á64š 84H23o65u83š74k61a 2725223854957

sednutí na vodu: na moři nemožné pokud nejsou podmínky jako měl Titanic tzn klidná louže. 

Tady (místo hledání) nejde ani tak o vlny jako o to sekundární zvednutí v délce třeba 200 m. Prostě se rozbije

0/0
1.4.2014 19:20

J55i31ř62í 85M75a96n83d62á95t 4207382670526

Lost.

0/−4
1.4.2014 19:18

R57u46d83o20l44f 77L83i93n19h81a28r23t 5282551422

Aha, tak v dnešní době neumíme najít černou škříňku. Dobrá konspirační teorie....  Jenom mi pořád chybí nějaká story o tom, jak ho unesl arab z jeskyně, kterej pochopitelně v pohodě umí pilotovat takovýto letadlo... Bajka aplikovaná na dnešní dobu - neunesl ho náhodou Janukovič ? :DD

0/−11
1.4.2014 19:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.