Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odborníci o letadle duchů: požár to nebyl, sebevražda nebo únos možná

Královská aeronautická společnost uspořádala panel, na kterém piloti a odborníci hodnotili jednotlivé možnosti zmizení Boeingu 777-200ER Malaysia Airlines. Požár na palubě vyloučili, pravděpodobnější je únos nebo sebevražda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L63u39b84o54š 68S12m41r70č76k31a 5336522478273

E.T.

0/0
5.4.2014 0:02

M43a13r66t73i43n 83P81a32t48e64r13a 7756721300

Jelikoz i Inmarsat jsem mel otevreny, tak mohu potvrdit, ze SLID terminalu je vypalenej v PROM ridiciho CPU, neco jako COBBA v Noki 3310 apod..

Tudiz id nelze menit.

Dalsi veci je CCK sifrovani pri telemetricke komunikaci, on ten 1024bit DES kod neni jen tak napadnutelnej.

Obdobne Iridium, Motorolu 9100 co pouzivam to ma podobne.

Jsem presvedcen, ze kdyz by nekdo mel Iridium founa na palube u sebe, tak by se dokazal udrzet na letajici LEO BTSce a tim by se vedelo vse presne.

0/0
4.4.2014 19:54

A38l26e67x31a32n58d33r 14K78o53s78t66k84a 5779896689266

Takzvané černé skřínky sice nelze vypnout, ale mám pocit, že je jde poměrně snadno odpojit od vstuphních dat. Tedy samozřejmě jen a jen úmyslně, náhodou to nebude.

0/0
4.4.2014 16:03

J43a97n 22K42u48d39l30á51č53e75k 7975365

Pořád si myslím, že to letadlo někdo záměrně a naplánovaně unesl. Vypnout ten systém ACARS musel někdo, kdo se v tom vyzná. Navíc mobily cestujících se nepřihlásily do sítě, když prolétaly nízko nad Malajsii, což znamená že byly všechny vypnuté - a vypnout úplně všechny mobily a tablety znamená jen jedno - že jim je prostě někdo sebral. Navíc si myslím, že ta stopa letadla může být nafingovaná a že letadlo je teď schované úplně někde jinde a připravuje se na útok.

0/0
4.4.2014 14:05

L19a81d48i73s24l12a54v 97M73i28k42a 1481899334984

Na koho bude útočit?

0/0
4.4.2014 14:37

J64a93n23a 15N15o66v90á42k33o90v18á 5746246545348

V r. 2014 se změní mapa světa, a dotkne se to také Ruska. Rusko bude muset odrazit velký teroristický útok. Podaří se to díky jeho silovým strukturám a díky nějakým technologiím, o nichž zatím nevíme.

http://czech.ruvr.ru/2013_12_05/Egyptska-vestkyne-v-roce-2014-se-mapa-sveta-zmeni/

Číst všechno: http://czech.ruvr.ru/2013_12_05/Egyptska-vestkyne-v-roce-2014-se-mapa-sveta-zmeni/

0/0
4.4.2014 14:44

I32v23a 32V40a79l64č63í39k79o26v49á 1839938171871

Mobilní telefony jde celkem jednoduše rušit, používá se to v divadlech, kinech ap.

0/0
6.4.2014 22:02

F43i60l74i36p 37N47e70s40p45o76r 6587577648482

Teroristi rusit telefony mohly. Nicmene bych rekl ze v CR je to zakazane. Kde jste prisla k te informaci o ruseni telefonu v divadlech? Co kdyz je tam doktor ve sluzbe, ktery ma pohotovost?

0/0
6.5.2014 18:53

P87a10v73e50l 15Č20í17ž19e68k 7458582833772

Mne by spíš zajímalo jestli ten ping na satelit jde padělat. Tu akci nepřipravoval žádný amatér, když dokázal (zřejmě hardwarově) načasovat odpojení naprosté většiny odpovídačů. Jestli třeba ten ping nezůstal zapnutý záměrně...

0/0
4.4.2014 13:16

A72l30e20x59a12n98d71r 25K81o46s75t83k92a 5869466729826

Předpokládám, že s patřičným přístrojem, který by se prostě ohlásil (nepravdivě) sériovým číslem přístroje z onoho zmizelého letadla by to možné bylo. Třeba počítač se běžně identifikuje mac adresou síťové karty, ale lze jí přepsat či padělat, pokud je zájem. Toto asi nebude moc odlišné.

0/0
4.4.2014 16:08

J24a25r75o39m15í74r 44B73r85ů97n29a 4979121894573

Poslední dobou neustále slyším a čtu o nějakém panelu. To je nějaké nové moderní  a oblíbené slovo? Já doteď žil v domění, že z panelů se staví paneláky :-/

0/0
4.4.2014 10:54

P64e27t59r 80T42y77č85k41a 6825112229252

A víš o tom, že existují slova která mají více významů?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Panel

+5/0
4.4.2014 11:56

J79a63r67o46m34í94r 52B68r28ů77n12a 4389561334603

Ano, samozřejmě. Každopádně tento význam slova jsem neznal, děkuji za vysvětlení. 

Nicméně stále mi to nedá, původně jsem mířil na klimatický panel, což je tedy (podle wikipedie) pouze otrocky přeložený anglický název. Zřejmě se to slovo v médiích dobře vyjímá, místo obyčejného českého "skupina", počeštělého "tým" atp.

0/0
4.4.2014 12:13

I82v11a 69V35a33l81č57í33k22o53v68á 1859508401231

Běžně se používá, taky se mi ale nelíbí.

Panelová diskuse

Jde o diskusi dvou a více odborníků/spe­cialistů, kteří předposluchači řeší dané téma, k němuž postupně sdělují své názory astanoviska. Zpravidla se do jejich diskuse mohou následně připojiti samotní posluchači.

Panelová diskuse může probíhat například na pódiunebo před televizními diváky…

Tento text byl zkopírován ze serveru: http://www.cesky-jazyk.cz/slovnicek-pojmu/diskuse/#ixzz2y8ePZbWd

Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.

0/0
6.4.2014 22:04

J62a23n 35P21r75o36v61a13z75n38í82k 6218554350701

Ze slovního spojení "letadlo duchů" se pomalu ale jistě stává klišé.

+2/0
4.4.2014 10:09

L35u29b59o76š 25S16m59r29č63k91a 5676192988593

Ne stává, to je od začátku klišé

0/0
4.4.2014 23:58

O82n63d38ř16e15j 52Š90r61u29b71a57ř 1165711865236

moje teorie - letadlo ziskalo vedomi

+2/0
4.4.2014 10:08
Foto

J76i55ř86í 96K91w93o91l70e44k 5793937988319

Události na palubě měly nejspíše nějaký, původně neočekávaný průběh. Na začátku mohlo skutečně jít o únos. Tomu svědčí vypnutí odpovídače. Pak je ale jasné, že všechno nešlo podle plánu. Je možné, že na palubě vznikl konflikt a proto ty změny kurzu, jak jednotlivé strany přebíraly kontrolu. Poslední, jež ovládal letadlo mohl, ve světle události - například zabití několika lidí - spáchat sebevraždu s navedením letadla nad oceán, aby se jeho blízcí nedostali pod mediální tlak.

+1/0
4.4.2014 9:31

M66i12c76h76a77l 48M46i31l77l67e64r 9726502639702

ano, napsal jsem uz driv neco podobneho.

Pokud slo o prevzeti kontroly nad letadlem a unos ( umyslne se nechci zabyvat  konspiracnimi teoriemi PROC) a bez ohledu na to, zda to udelal jeden z pilotu, osoba treti nebo jeden z pilotu spojeny s osobou treti, je docela realisticke predpokladat, ze v kabine mohlo dojit ke rvacce. Je totiz mozne pochopitelne, ze v pripade pokusu o prevzeti plne kontroly nad letadlem bylo zapotrebi zneskodnit jednoho z pilotu (nebo oba), aby uz nemohl zasahovat do kontroly letadla nebo komunikace. Rvacka take realisticky mohla zpusobit vazna zraneni aspon jednomu/ nebo obema pilotum a mohla tak podstatne ovlivnit zbytek letu.

0/0
4.4.2014 10:36

V52á14c38l91a82v 72S75v93o74b24o17d88a 3471829430170

kyslíkové bomby... jakou účinnost taková bomba má? něco jako vodíková?

+2/0
4.4.2014 9:20

P82e85t87r 84T52y92č19k69a 6495192549222

Ze známých skutečností se dají předpokládat dvě varianty. Únos+sebevražda nebo nepovedený únos. No a proč to letadlo neposlali tedy do oceánu rovnou? Pokud vypnuli odpovídač i Acars a snažili se vyhnout radarům tak prostě někdo chtěl aby se ty černé skříňky nikdy nenašli.

0/0
4.4.2014 8:44

V81l45a43d30i51m87i41r 52S96o31u32k37a90l 4870691861396

Problém je, že se dá logicky zamítout či zpochybnit téměř každá varianta..

0/0
4.4.2014 9:26

D64a12v24i93d 81M75a87t97ě69j61ů 2825632297468

Ja byt medii, tak uz se v tech exkrementech radeji nevalim, prestanu podsouvat lidem vsechny oficialni lzi o MH370, a zkusim zapracovat na opravdove analyze toho, co se zrejme stalo. Internet je plny zdroju a zajimavych neoficialnich informaci, staci jen umet anglicky a zapojit mozek.

0/−4
4.4.2014 8:29

J69a89k39u59b 53K71o29s 4577940850227

Jelikož nemám jistotu, zřejmě tak, jako vy, co vše je oficiální lež, kterou nám neustále někdo podsouvá, tak jsem Technetu vděčný za to, že mi zprostředkoval další informaci o nehodě. Protože anglicky si rozhodně netroufám číst o technických detailech letecké techniky. Já tento článek jako analýzu (byť s mnoha domněnkami) vnímám.

+2/0
4.4.2014 8:39

P83e55t93r 10T25y65č62k53a 6665352249722

A odkud čerpají ty zdroje?

+2/0
4.4.2014 8:45

D45a93v47i72d 68M68a33t22ě15j36ů 2405912767478

Evidentne pouze z "oficialnich" zdroju...

0/0
4.4.2014 9:08

R25o49m39a43n 78K89r40a47t87o75c71h42v16í17l 6266387156734

Takže co se vlastně stalo?

0/0
4.4.2014 10:24

V33á94c91l86a84v 13P94o45u89s58t80k91a 3780561842

Pod každým článkem o "letadle duchů" vypustíte nějaký tajemný nicneříkající soubor vět, který snad má naznačovat, že víte víc než ostatní. Proč to prosím vás děláte?

+1/0
4.4.2014 10:54

P74e35t29r 74T75y93č75k83a 6695312159652

On nesmí ani naznačovat.;-D P.S. Jediným zdrojem informací Matějů je tento článek. Nic jiného sem nikdy nedal:

http://orgo-net.blogspot.cz/2014/03/zmizely-let-mh370-je-stopou-k-11-zari.html

0/0
4.4.2014 11:58

Z60d52e94n17ě40k 13H44r10u88b61ý 5215548931526

Mno a nestálo by tedy za to, poslat stejnou 777 nad poslední waypoint a podívat se, co letadlo udělá a kam potom poletí, než o tom debatovat na panelu? Notabene když se panel neshodnul... Možná by ta druhá 777 doletěla přímo nad místo nehody :-)

+1/0
4.4.2014 8:25

I30v18o 48J68a41n89á96č16e86k 8423493431382

Jako že nestačí, že jich tam lítají denně desítky, tak tam poslat jako jednu navíc a jako že by se ta jedna prostě nějak zachovala jinak? :-)

0/0
4.4.2014 12:27

J89a62n 72B86r30a33u60n98e38r 7595554453909

Samotný odpovídač je k ničemu. Musí být v dosahu sekundárního radaru. Zjednodušeně: sekundárni radar na zemi (dotazovač) vyšle dotaz, odpovídač na palubě letounu na tento dotaz odpoví a přijímač sekundárního radaru na zemi jej přijme. Protože se jedná o techniku, tak ta má také svá omezení. Technicky není možné zabezpečit pokrytí zemského povrchu sekundárními radary. Z toho vyplývá, že jsou zde hluchá místa, kam prostě radar nevidí. Jedině celosvětový satelitní sledovací systém je schopen zabezpečit nepřetržité sledování letadel ale i dalších objektů.

+1/0
4.4.2014 8:13

P88e93t72r 30T41y75č54k67a 6555162529782

Letadlo musí být v dosahu i primárního radaru aby na něm bylo vidět. Proto NATO používá letadla Awacs.

0/0
4.4.2014 8:25

J34a97k77u28b 12Š61a77f50a49n70d22a 7675377601541

To právě nemusí. U primárního radaru ta pozemní stanice chytá signál odražený od letadla. U sekundárního radaru chytá signál vyslaný letadlem. Jednak se tedy používají mnohem menší výkony u sekundárního radaru a ten dosah může být mnohem větší než primárního radaru.

0/0
4.4.2014 11:16

P65e92t74r 71T56y78č46k27a 6755732219872

Samozřejmě. Záleží na výkonu těch radarů. Ale to neznamená, že ten sekundární musí být automaticky méně výkonný než ten primární. Ostatně ty primární (odrazové) použávají ŘLP především pří řízení provozu na letišti na zemi při pojíždění.

0/0
4.4.2014 11:51

J81a86k31u46b 82Š48a87f52a15n57d47a 7595197151731

To bych tak jistě netvrdil. Třeba v Ruzyni musí mít všechna vozidla co se pohybují po pojížděcích plochách a runwayi odpovídač.

0/0
4.4.2014 12:03

P78e30t65r 21T74y75č81k79a 6945982369152

A jak jsi to myslel s tou první větou? Letadlo nemusí být v dosahu radaru aby ba něm bylo vidět? Co to je za nesmysl?

0/0
4.4.2014 12:00

J61a58k33u66b 39Š30a74f55a13n65d32a 7345257321121

Letadlo nemusí být v dosahu primárního radaru aby bylo vidět. Tedy může být v dosahu pouze sekundárního radaru.

0/0
4.4.2014 12:02

P17e15t83r 68T96y76č58k79a 6155112979382

No samozřejmě. Letadlo musí být v dosahu jakéhokoli radaru aby na něm bylo vidět. Na typu vůbec nezáleží.

0/0
4.4.2014 12:05

M18i86c86h93a40l 31F89i63n84s74t37e72r13l15e 7499500543158

Rozdíl mezi primárním a sekundárním radarem je zjednodušeně řečeno hlavně v tom, že na rozdíl od staršího (primárního, který zaznamenává pouze polohu letounu), ten novější sekundární dokáže rozlišit a zobrazit více parametrů (poloha, výška, rychlost...)

0/0
4.4.2014 11:34

R43o19m66a70n 97K20r96a31t77o35c55h56v35í37l 6316437866604

Poloha letadla: K čemu další odesílání polohy letadla, když tam je odpovídač?

0/0
4.4.2014 7:15

P72e43t42r 69T40y56č74k44a 6115782299552

Protože odpovídač jde vypnout.

0/0
4.4.2014 7:21

R32o52m45a95n 44K37r40a96t88o64c26h15v74í42l 6386567536924

Což takhle znemožnit jeho vypnutí?

0/0
4.4.2014 7:43

P84e51t42r 15T18y83č73k86a 6435312689282

Odpovídač musí jít vypnout.

0/0
4.4.2014 8:04

R90o50m97a34n 88K59r22a97t96o34c53h31v44í66l 6686107406824

Proč?

0/0
4.4.2014 10:25

J13a81k59u58b 46Š23a47f48a78n58d62a 7225677211161

Protože by řízení provozu vidělo všechna letadla která třeba stojí někde odstavená. Máte to v článku.

+3/0
4.4.2014 11:17

P48e66t90r 26T25y30č40k59a 6295482629162

Protože by se v tom ŘLP v oblasti letiště opravdu nemohlo vyznat.

0/0
4.4.2014 12:01

P74e46t17r 52C90e83r60v71e19n81y 1763120595

protoze odpovidac polohu nevysila

0/0
4.4.2014 12:14

J55i40ř96í 10Č39e84r27m15á64k 6537502524788

Trochu nesouvislý článek....

Ale co naplat, letadlo zmizelo a nikdo neví kde a proč..... tak se hledají možnosti a řešení....

0/0
4.4.2014 7:14

M10i33c82h42a95l 51F70i76n39s94t86e73r11l49e 7589380383458

můžete konkrétně...,děkuji

0/0
4.4.2014 1:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.