Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odborníci o letadle duchů: požár to nebyl, sebevražda nebo únos možná

Královská aeronautická společnost uspořádala panel, na kterém piloti a odborníci hodnotili jednotlivé možnosti zmizení Boeingu 777-200ER Malaysia Airlines. Požár na palubě vyloučili, pravděpodobnější je únos nebo sebevražda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L71u29b96o47š 45S73m43r50č51k88a 5706572928943

E.T.

0/0
5.4.2014 0:02

M72a54r23t30i97n 95P86a44t95e29r63a 7216901150

Jelikoz i Inmarsat jsem mel otevreny, tak mohu potvrdit, ze SLID terminalu je vypalenej v PROM ridiciho CPU, neco jako COBBA v Noki 3310 apod..

Tudiz id nelze menit.

Dalsi veci je CCK sifrovani pri telemetricke komunikaci, on ten 1024bit DES kod neni jen tak napadnutelnej.

Obdobne Iridium, Motorolu 9100 co pouzivam to ma podobne.

Jsem presvedcen, ze kdyz by nekdo mel Iridium founa na palube u sebe, tak by se dokazal udrzet na letajici LEO BTSce a tim by se vedelo vse presne.

0/0
4.4.2014 19:54

A11l25e19x49a15n55d90r 36K36o46s39t48k16a 5909116709626

Takzvané černé skřínky sice nelze vypnout, ale mám pocit, že je jde poměrně snadno odpojit od vstuphních dat. Tedy samozřejmě jen a jen úmyslně, náhodou to nebude.

0/0
4.4.2014 16:03

J75a38n 75K97u24d76l46á55č80e98k 7365325

Pořád si myslím, že to letadlo někdo záměrně a naplánovaně unesl. Vypnout ten systém ACARS musel někdo, kdo se v tom vyzná. Navíc mobily cestujících se nepřihlásily do sítě, když prolétaly nízko nad Malajsii, což znamená že byly všechny vypnuté - a vypnout úplně všechny mobily a tablety znamená jen jedno - že jim je prostě někdo sebral. Navíc si myslím, že ta stopa letadla může být nafingovaná a že letadlo je teď schované úplně někde jinde a připravuje se na útok.

0/0
4.4.2014 14:05

L76a83d33i82s37l48a36v 79M31i52k47a 1131459284764

Na koho bude útočit?

0/0
4.4.2014 14:37

J90a59n88a 95N43o35v66á86k82o25v16á 5866486715928

V r. 2014 se změní mapa světa, a dotkne se to také Ruska. Rusko bude muset odrazit velký teroristický útok. Podaří se to díky jeho silovým strukturám a díky nějakým technologiím, o nichž zatím nevíme.

http://czech.ruvr.ru/2013_12_05/Egyptska-vestkyne-v-roce-2014-se-mapa-sveta-zmeni/

Číst všechno: http://czech.ruvr.ru/2013_12_05/Egyptska-vestkyne-v-roce-2014-se-mapa-sveta-zmeni/

0/0
4.4.2014 14:44

I34v55a 64V14a58l61č15í65k78o51v73á 1909418331901

Mobilní telefony jde celkem jednoduše rušit, používá se to v divadlech, kinech ap.

0/0
6.4.2014 22:02

F71i62l95i98p 55N95e91s13p92o96r 6207967508662

Teroristi rusit telefony mohly. Nicmene bych rekl ze v CR je to zakazane. Kde jste prisla k te informaci o ruseni telefonu v divadlech? Co kdyz je tam doktor ve sluzbe, ktery ma pohotovost?

0/0
6.5.2014 18:53

P30a61v87e17l 37Č27í90ž48e41k 7688242843922

Mne by spíš zajímalo jestli ten ping na satelit jde padělat. Tu akci nepřipravoval žádný amatér, když dokázal (zřejmě hardwarově) načasovat odpojení naprosté většiny odpovídačů. Jestli třeba ten ping nezůstal zapnutý záměrně...

0/0
4.4.2014 13:16

A19l53e68x43a34n63d91r 52K53o89s48t26k96a 5429526719166

Předpokládám, že s patřičným přístrojem, který by se prostě ohlásil (nepravdivě) sériovým číslem přístroje z onoho zmizelého letadla by to možné bylo. Třeba počítač se běžně identifikuje mac adresou síťové karty, ale lze jí přepsat či padělat, pokud je zájem. Toto asi nebude moc odlišné.

0/0
4.4.2014 16:08

J48a64r64o97m58í88r 85B83r13ů15n10a 4339301374843

Poslední dobou neustále slyším a čtu o nějakém panelu. To je nějaké nové moderní  a oblíbené slovo? Já doteď žil v domění, že z panelů se staví paneláky :-/

0/0
4.4.2014 10:54

P69e13t81r 58T33y62č84k42a 6585242759712

A víš o tom, že existují slova která mají více významů?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Panel

+5/0
4.4.2014 11:56

J48a89r40o84m47í76r 34B29r58ů30n93a 4609631824593

Ano, samozřejmě. Každopádně tento význam slova jsem neznal, děkuji za vysvětlení. 

Nicméně stále mi to nedá, původně jsem mířil na klimatický panel, což je tedy (podle wikipedie) pouze otrocky přeložený anglický název. Zřejmě se to slovo v médiích dobře vyjímá, místo obyčejného českého "skupina", počeštělého "tým" atp.

0/0
4.4.2014 12:13

I31v58a 91V28a33l61č62í55k92o59v92á 1489538631321

Běžně se používá, taky se mi ale nelíbí.

Panelová diskuse

Jde o diskusi dvou a více odborníků/spe­cialistů, kteří předposluchači řeší dané téma, k němuž postupně sdělují své názory astanoviska. Zpravidla se do jejich diskuse mohou následně připojiti samotní posluchači.

Panelová diskuse může probíhat například na pódiunebo před televizními diváky…

Tento text byl zkopírován ze serveru: http://www.cesky-jazyk.cz/slovnicek-pojmu/diskuse/#ixzz2y8ePZbWd

Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.

0/0
6.4.2014 22:04

J16a83n 81P27r46o92v72a29z61n56í94k 6188354480181

Ze slovního spojení "letadlo duchů" se pomalu ale jistě stává klišé.

+2/0
4.4.2014 10:09

L30u93b49o12š 62S83m65r95č52k19a 5856442468343

Ne stává, to je od začátku klišé

0/0
4.4.2014 23:58

O54n38d80ř64e36j 24Š20r78u46b45a66ř 1585381395716

moje teorie - letadlo ziskalo vedomi

+2/0
4.4.2014 10:08
Foto

J38i53ř36í 16K83w38o97l97e50k 5103477498869

Události na palubě měly nejspíše nějaký, původně neočekávaný průběh. Na začátku mohlo skutečně jít o únos. Tomu svědčí vypnutí odpovídače. Pak je ale jasné, že všechno nešlo podle plánu. Je možné, že na palubě vznikl konflikt a proto ty změny kurzu, jak jednotlivé strany přebíraly kontrolu. Poslední, jež ovládal letadlo mohl, ve světle události - například zabití několika lidí - spáchat sebevraždu s navedením letadla nad oceán, aby se jeho blízcí nedostali pod mediální tlak.

+1/0
4.4.2014 9:31

M39i18c60h58a35l 93M17i28l23l52e98r 9346972519572

ano, napsal jsem uz driv neco podobneho.

Pokud slo o prevzeti kontroly nad letadlem a unos ( umyslne se nechci zabyvat  konspiracnimi teoriemi PROC) a bez ohledu na to, zda to udelal jeden z pilotu, osoba treti nebo jeden z pilotu spojeny s osobou treti, je docela realisticke predpokladat, ze v kabine mohlo dojit ke rvacce. Je totiz mozne pochopitelne, ze v pripade pokusu o prevzeti plne kontroly nad letadlem bylo zapotrebi zneskodnit jednoho z pilotu (nebo oba), aby uz nemohl zasahovat do kontroly letadla nebo komunikace. Rvacka take realisticky mohla zpusobit vazna zraneni aspon jednomu/ nebo obema pilotum a mohla tak podstatne ovlivnit zbytek letu.

0/0
4.4.2014 10:36

V13á44c14l54a36v 34S23v64o58b37o62d95a 3551399390630

kyslíkové bomby... jakou účinnost taková bomba má? něco jako vodíková?

+2/0
4.4.2014 9:20

P87e74t32r 48T37y84č18k33a 6445322529242

Ze známých skutečností se dají předpokládat dvě varianty. Únos+sebevražda nebo nepovedený únos. No a proč to letadlo neposlali tedy do oceánu rovnou? Pokud vypnuli odpovídač i Acars a snažili se vyhnout radarům tak prostě někdo chtěl aby se ty černé skříňky nikdy nenašli.

0/0
4.4.2014 8:44

V10l37a81d85i86m49i93r 15S95o91u23k62a25l 4530111301716

Problém je, že se dá logicky zamítout či zpochybnit téměř každá varianta..

0/0
4.4.2014 9:26
Foto

D97a60v87i83d 88M20a58t74ě12j30ů 2285362807208

Ja byt medii, tak uz se v tech exkrementech radeji nevalim, prestanu podsouvat lidem vsechny oficialni lzi o MH370, a zkusim zapracovat na opravdove analyze toho, co se zrejme stalo. Internet je plny zdroju a zajimavych neoficialnich informaci, staci jen umet anglicky a zapojit mozek.

0/−4
4.4.2014 8:29

J13a80k98u63b 31K54o75s 4187150450337

Jelikož nemám jistotu, zřejmě tak, jako vy, co vše je oficiální lež, kterou nám neustále někdo podsouvá, tak jsem Technetu vděčný za to, že mi zprostředkoval další informaci o nehodě. Protože anglicky si rozhodně netroufám číst o technických detailech letecké techniky. Já tento článek jako analýzu (byť s mnoha domněnkami) vnímám.

+2/0
4.4.2014 8:39

P67e94t61r 68T33y82č83k86a 6605452709642

A odkud čerpají ty zdroje?

+2/0
4.4.2014 8:45
Foto

D40a21v26i32d 21M83a29t75ě78j24ů 2815192817268

Evidentne pouze z "oficialnich" zdroju...

0/0
4.4.2014 9:08

R88o79m75a95n 88K54r52a59t30o24c96h15v78í46l 6446487296744

Takže co se vlastně stalo?

0/0
4.4.2014 10:24

V42á26c67l52a14v 31P64o34u85s69t54k52a 3230521862

Pod každým článkem o "letadle duchů" vypustíte nějaký tajemný nicneříkající soubor vět, který snad má naznačovat, že víte víc než ostatní. Proč to prosím vás děláte?

+1/0
4.4.2014 10:54

P16e93t13r 21T64y55č25k22a 6795902119352

On nesmí ani naznačovat.;-D P.S. Jediným zdrojem informací Matějů je tento článek. Nic jiného sem nikdy nedal:

http://orgo-net.blogspot.cz/2014/03/zmizely-let-mh370-je-stopou-k-11-zari.html

0/0
4.4.2014 11:58

Z15d14e81n41ě39k 94H17r75u65b58ý 5465748531406

Mno a nestálo by tedy za to, poslat stejnou 777 nad poslední waypoint a podívat se, co letadlo udělá a kam potom poletí, než o tom debatovat na panelu? Notabene když se panel neshodnul... Možná by ta druhá 777 doletěla přímo nad místo nehody :-)

+1/0
4.4.2014 8:25

I68v81o 15J77a11n54á27č72e52k 8403363641282

Jako že nestačí, že jich tam lítají denně desítky, tak tam poslat jako jednu navíc a jako že by se ta jedna prostě nějak zachovala jinak? :-)

0/0
4.4.2014 12:27

J26a13n 86B60r12a95u59n29e14r 7375244573169

Samotný odpovídač je k ničemu. Musí být v dosahu sekundárního radaru. Zjednodušeně: sekundárni radar na zemi (dotazovač) vyšle dotaz, odpovídač na palubě letounu na tento dotaz odpoví a přijímač sekundárního radaru na zemi jej přijme. Protože se jedná o techniku, tak ta má také svá omezení. Technicky není možné zabezpečit pokrytí zemského povrchu sekundárními radary. Z toho vyplývá, že jsou zde hluchá místa, kam prostě radar nevidí. Jedině celosvětový satelitní sledovací systém je schopen zabezpečit nepřetržité sledování letadel ale i dalších objektů.

+1/0
4.4.2014 8:13

P75e31t57r 56T37y67č33k90a 6565392749222

Letadlo musí být v dosahu i primárního radaru aby na něm bylo vidět. Proto NATO používá letadla Awacs.

0/0
4.4.2014 8:25

J10a79k86u41b 39Š10a13f39a87n59d61a 7705847721561

To právě nemusí. U primárního radaru ta pozemní stanice chytá signál odražený od letadla. U sekundárního radaru chytá signál vyslaný letadlem. Jednak se tedy používají mnohem menší výkony u sekundárního radaru a ten dosah může být mnohem větší než primárního radaru.

0/0
4.4.2014 11:16

P80e44t63r 54T90y29č93k78a 6955252949122

Samozřejmě. Záleží na výkonu těch radarů. Ale to neznamená, že ten sekundární musí být automaticky méně výkonný než ten primární. Ostatně ty primární (odrazové) použávají ŘLP především pří řízení provozu na letišti na zemi při pojíždění.

0/0
4.4.2014 11:51

J68a41k36u69b 73Š21a48f12a25n71d87a 7745377211281

To bych tak jistě netvrdil. Třeba v Ruzyni musí mít všechna vozidla co se pohybují po pojížděcích plochách a runwayi odpovídač.

0/0
4.4.2014 12:03

P27e25t69r 85T71y64č21k51a 6565912849832

A jak jsi to myslel s tou první větou? Letadlo nemusí být v dosahu radaru aby ba něm bylo vidět? Co to je za nesmysl?

0/0
4.4.2014 12:00

J92a16k11u90b 25Š43a96f43a96n61d89a 7865587461701

Letadlo nemusí být v dosahu primárního radaru aby bylo vidět. Tedy může být v dosahu pouze sekundárního radaru.

0/0
4.4.2014 12:02

P40e19t55r 88T26y78č11k75a 6625362389322

No samozřejmě. Letadlo musí být v dosahu jakéhokoli radaru aby na něm bylo vidět. Na typu vůbec nezáleží.

0/0
4.4.2014 12:05

M47i57c89h79a76l 88F37i54n95s23t80e71r40l39e 7769300653358

Rozdíl mezi primárním a sekundárním radarem je zjednodušeně řečeno hlavně v tom, že na rozdíl od staršího (primárního, který zaznamenává pouze polohu letounu), ten novější sekundární dokáže rozlišit a zobrazit více parametrů (poloha, výška, rychlost...)

0/0
4.4.2014 11:34

R81o36m35a93n 79K42r10a13t67o14c90h39v48í63l 6866207596854

Poloha letadla: K čemu další odesílání polohy letadla, když tam je odpovídač?

0/0
4.4.2014 7:15

P17e80t23r 96T31y90č74k26a 6385822579862

Protože odpovídač jde vypnout.

0/0
4.4.2014 7:21

R12o79m20a36n 53K11r96a53t76o56c78h72v31í32l 6626657746264

Což takhle znemožnit jeho vypnutí?

0/0
4.4.2014 7:43

P84e29t79r 90T23y83č22k83a 6155432299622

Odpovídač musí jít vypnout.

0/0
4.4.2014 8:04

R13o27m55a80n 12K21r29a21t19o84c23h15v18í59l 6126497756974

Proč?

0/0
4.4.2014 10:25

J37a18k51u21b 97Š37a16f21a66n35d24a 7695957631341

Protože by řízení provozu vidělo všechna letadla která třeba stojí někde odstavená. Máte to v článku.

+3/0
4.4.2014 11:17

P24e52t61r 26T50y30č51k46a 6625162109162

Protože by se v tom ŘLP v oblasti letiště opravdu nemohlo vyznat.

0/0
4.4.2014 12:01

P73e81t62r 81C71e17r16v15e20n21y 1913280285

protoze odpovidac polohu nevysila

0/0
4.4.2014 12:14

J73i90ř54í 92Č96e49r87m58á80k 6927162504338

Trochu nesouvislý článek....

Ale co naplat, letadlo zmizelo a nikdo neví kde a proč..... tak se hledají možnosti a řešení....

0/0
4.4.2014 7:14

M35i77c85h70a87l 15F96i30n41s38t13e53r51l61e 7889580233138

můžete konkrétně...,děkuji

0/0
4.4.2014 1:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.