Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odborníci o letadle duchů: požár to nebyl, sebevražda nebo únos možná

Královská aeronautická společnost uspořádala panel, na kterém piloti a odborníci hodnotili jednotlivé možnosti zmizení Boeingu 777-200ER Malaysia Airlines. Požár na palubě vyloučili, pravděpodobnější je únos nebo sebevražda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L36u81b90o21š 60S45m37r17č29k71a 5586892778653

E.T.

0/0
5.4.2014 0:02

M98a23r60t35i54n 27P15a82t76e76r15a 7686121160

Jelikoz i Inmarsat jsem mel otevreny, tak mohu potvrdit, ze SLID terminalu je vypalenej v PROM ridiciho CPU, neco jako COBBA v Noki 3310 apod..

Tudiz id nelze menit.

Dalsi veci je CCK sifrovani pri telemetricke komunikaci, on ten 1024bit DES kod neni jen tak napadnutelnej.

Obdobne Iridium, Motorolu 9100 co pouzivam to ma podobne.

Jsem presvedcen, ze kdyz by nekdo mel Iridium founa na palube u sebe, tak by se dokazal udrzet na letajici LEO BTSce a tim by se vedelo vse presne.

0/0
4.4.2014 19:54

A92l21e53x49a97n30d80r 16K18o42s84t71k78a 5349356479786

Takzvané černé skřínky sice nelze vypnout, ale mám pocit, že je jde poměrně snadno odpojit od vstuphních dat. Tedy samozřejmě jen a jen úmyslně, náhodou to nebude.

0/0
4.4.2014 16:03


J48a34n 42K61u38d80l17á80č20e81k 7525155

Pořád si myslím, že to letadlo někdo záměrně a naplánovaně unesl. Vypnout ten systém ACARS musel někdo, kdo se v tom vyzná. Navíc mobily cestujících se nepřihlásily do sítě, když prolétaly nízko nad Malajsii, což znamená že byly všechny vypnuté - a vypnout úplně všechny mobily a tablety znamená jen jedno - že jim je prostě někdo sebral. Navíc si myslím, že ta stopa letadla může být nafingovaná a že letadlo je teď schované úplně někde jinde a připravuje se na útok.

0/0
4.4.2014 14:05

L23a15d91i43s31l24a18v 28M19i91k56a 1841919144284

Na koho bude útočit?

0/0
4.4.2014 14:37

J50a81n48a 80N56o38v97á66k44o68v53á 5636396455688

V r. 2014 se změní mapa světa, a dotkne se to také Ruska. Rusko bude muset odrazit velký teroristický útok. Podaří se to díky jeho silovým strukturám a díky nějakým technologiím, o nichž zatím nevíme.

http://czech.ruvr.ru/2013_12_05/Egyptska-vestkyne-v-roce-2014-se-mapa-sveta-zmeni/

Číst všechno: http://czech.ruvr.ru/2013_12_05/Egyptska-vestkyne-v-roce-2014-se-mapa-sveta-zmeni/

0/0
4.4.2014 14:44

I87v48a 37V11a94l36č91í37k57o19v27á 1299698561761

Mobilní telefony jde celkem jednoduše rušit, používá se to v divadlech, kinech ap.

0/0
6.4.2014 22:02

F57i69l33i62p 65N97e70s11p95o75r 8258484577747

Teroristi rusit telefony mohly. Nicmene bych rekl ze v CR je to zakazane. Kde jste prisla k te informaci o ruseni telefonu v divadlech? Co kdyz je tam doktor ve sluzbe, ktery ma pohotovost?

0/0
6.5.2014 18:53

P76a59v77e81l 50Č13í18ž57e89k 7198902573532

Mne by spíš zajímalo jestli ten ping na satelit jde padělat. Tu akci nepřipravoval žádný amatér, když dokázal (zřejmě hardwarově) načasovat odpojení naprosté většiny odpovídačů. Jestli třeba ten ping nezůstal zapnutý záměrně...

0/0
4.4.2014 13:16

A90l70e38x19a38n20d66r 21K83o39s76t78k69a 5279476419356

Předpokládám, že s patřičným přístrojem, který by se prostě ohlásil (nepravdivě) sériovým číslem přístroje z onoho zmizelého letadla by to možné bylo. Třeba počítač se běžně identifikuje mac adresou síťové karty, ale lze jí přepsat či padělat, pokud je zájem. Toto asi nebude moc odlišné.

0/0
4.4.2014 16:08

J79a87r44o62m79í58r 49B46r29ů52n68a 4989781244703

Poslední dobou neustále slyším a čtu o nějakém panelu. To je nějaké nové moderní  a oblíbené slovo? Já doteď žil v domění, že z panelů se staví paneláky :-/

0/0
4.4.2014 10:54

P18e53t79r 39T66y66č85k37a 6905622929302

A víš o tom, že existují slova která mají více významů?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Panel

+5/0
4.4.2014 11:56

J10a12r79o85m70í25r 64B38r13ů23n90a 4209211874713

Ano, samozřejmě. Každopádně tento význam slova jsem neznal, děkuji za vysvětlení. 

Nicméně stále mi to nedá, původně jsem mířil na klimatický panel, což je tedy (podle wikipedie) pouze otrocky přeložený anglický název. Zřejmě se to slovo v médiích dobře vyjímá, místo obyčejného českého "skupina", počeštělého "tým" atp.

0/0
4.4.2014 12:13

I19v66a 96V21a14l24č15í70k25o46v17á 1739678921591

Běžně se používá, taky se mi ale nelíbí.

Panelová diskuse

Jde o diskusi dvou a více odborníků/spe­cialistů, kteří předposluchači řeší dané téma, k němuž postupně sdělují své názory astanoviska. Zpravidla se do jejich diskuse mohou následně připojiti samotní posluchači.

Panelová diskuse může probíhat například na pódiunebo před televizními diváky…

Tento text byl zkopírován ze serveru: http://www.cesky-jazyk.cz/slovnicek-pojmu/diskuse/#ixzz2y8ePZbWd

Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.

0/0
6.4.2014 22:04

J52a10n 86P38r49o43v48a66z97n83í24k 6858674930621

Ze slovního spojení "letadlo duchů" se pomalu ale jistě stává klišé.

+2/0
4.4.2014 10:09

L68u27b77o94š 76S70m92r51č87k15a 5946412638483

Ne stává, to je od začátku klišé

0/0
4.4.2014 23:58

O62n51d96ř45e52j 69Š89r33u82b48a37ř 1695981985376

moje teorie - letadlo ziskalo vedomi

+2/0
4.4.2014 10:08
Foto

J89i38ř46í 76K62w77o88l95e72k 5263887598589

Události na palubě měly nejspíše nějaký, původně neočekávaný průběh. Na začátku mohlo skutečně jít o únos. Tomu svědčí vypnutí odpovídače. Pak je ale jasné, že všechno nešlo podle plánu. Je možné, že na palubě vznikl konflikt a proto ty změny kurzu, jak jednotlivé strany přebíraly kontrolu. Poslední, jež ovládal letadlo mohl, ve světle události - například zabití několika lidí - spáchat sebevraždu s navedením letadla nad oceán, aby se jeho blízcí nedostali pod mediální tlak.

+1/0
4.4.2014 9:31

M97i32c54h12a84l 28M44i41l26l49e25r 9336712459442

ano, napsal jsem uz driv neco podobneho.

Pokud slo o prevzeti kontroly nad letadlem a unos ( umyslne se nechci zabyvat  konspiracnimi teoriemi PROC) a bez ohledu na to, zda to udelal jeden z pilotu, osoba treti nebo jeden z pilotu spojeny s osobou treti, je docela realisticke predpokladat, ze v kabine mohlo dojit ke rvacce. Je totiz mozne pochopitelne, ze v pripade pokusu o prevzeti plne kontroly nad letadlem bylo zapotrebi zneskodnit jednoho z pilotu (nebo oba), aby uz nemohl zasahovat do kontroly letadla nebo komunikace. Rvacka take realisticky mohla zpusobit vazna zraneni aspon jednomu/ nebo obema pilotum a mohla tak podstatne ovlivnit zbytek letu.

0/0
4.4.2014 10:36

V38á66c16l70a92v 23S97v75o57b64o11d70a 3721559340280

kyslíkové bomby... jakou účinnost taková bomba má? něco jako vodíková?

+2/0
4.4.2014 9:20

P62e20t41r 34T59y93č34k84a 6805642949722

Ze známých skutečností se dají předpokládat dvě varianty. Únos+sebevražda nebo nepovedený únos. No a proč to letadlo neposlali tedy do oceánu rovnou? Pokud vypnuli odpovídač i Acars a snažili se vyhnout radarům tak prostě někdo chtěl aby se ty černé skříňky nikdy nenašli.

0/0
4.4.2014 8:44

V87l31a52d89i41m54i66r 15S19o28u65k44a10l 4550951471826

Problém je, že se dá logicky zamítout či zpochybnit téměř každá varianta..

0/0
4.4.2014 9:26
Foto

D56a70v85i91d 30M61a23t39ě20j83ů 2445422317888

Ja byt medii, tak uz se v tech exkrementech radeji nevalim, prestanu podsouvat lidem vsechny oficialni lzi o MH370, a zkusim zapracovat na opravdove analyze toho, co se zrejme stalo. Internet je plny zdroju a zajimavych neoficialnich informaci, staci jen umet anglicky a zapojit mozek.

0/−4
4.4.2014 8:29

J38a27k35u87b 36K21o20s 4387280880297

Jelikož nemám jistotu, zřejmě tak, jako vy, co vše je oficiální lež, kterou nám neustále někdo podsouvá, tak jsem Technetu vděčný za to, že mi zprostředkoval další informaci o nehodě. Protože anglicky si rozhodně netroufám číst o technických detailech letecké techniky. Já tento článek jako analýzu (byť s mnoha domněnkami) vnímám.

+2/0
4.4.2014 8:39

P19e44t53r 96T34y14č97k85a 6115332929192

A odkud čerpají ty zdroje?

+2/0
4.4.2014 8:45
Foto

D79a66v68i38d 59M30a69t32ě72j86ů 2385372267738

Evidentne pouze z "oficialnich" zdroju...

0/0
4.4.2014 9:08

R67o69m35a72n 28K51r96a72t21o26c69h42v85í79l 6456557296644

Takže co se vlastně stalo?

0/0
4.4.2014 10:24

V44á18c54l30a66v 82P59o17u58s66t55k32a 3150251792

Pod každým článkem o "letadle duchů" vypustíte nějaký tajemný nicneříkající soubor vět, který snad má naznačovat, že víte víc než ostatní. Proč to prosím vás děláte?

+1/0
4.4.2014 10:54

P59e45t37r 60T38y15č50k22a 6175552519672

On nesmí ani naznačovat.;-D P.S. Jediným zdrojem informací Matějů je tento článek. Nic jiného sem nikdy nedal:

http://orgo-net.blogspot.cz/2014/03/zmizely-let-mh370-je-stopou-k-11-zari.html

0/0
4.4.2014 11:58

Z27d44e88n85ě27k 67H72r92u18b29ý 5475138521226

Mno a nestálo by tedy za to, poslat stejnou 777 nad poslední waypoint a podívat se, co letadlo udělá a kam potom poletí, než o tom debatovat na panelu? Notabene když se panel neshodnul... Možná by ta druhá 777 doletěla přímo nad místo nehody :-)

+1/0
4.4.2014 8:25

I20v92o 40J26a88n21á54č61e35k 8443183931902

Jako že nestačí, že jich tam lítají denně desítky, tak tam poslat jako jednu navíc a jako že by se ta jedna prostě nějak zachovala jinak? :-)

0/0
4.4.2014 12:27

J59a92n 95B46r73a24u25n42e72r 7685804383639

Samotný odpovídač je k ničemu. Musí být v dosahu sekundárního radaru. Zjednodušeně: sekundárni radar na zemi (dotazovač) vyšle dotaz, odpovídač na palubě letounu na tento dotaz odpoví a přijímač sekundárního radaru na zemi jej přijme. Protože se jedná o techniku, tak ta má také svá omezení. Technicky není možné zabezpečit pokrytí zemského povrchu sekundárními radary. Z toho vyplývá, že jsou zde hluchá místa, kam prostě radar nevidí. Jedině celosvětový satelitní sledovací systém je schopen zabezpečit nepřetržité sledování letadel ale i dalších objektů.

+1/0
4.4.2014 8:13

P42e32t71r 40T97y34č18k26a 6945572819892

Letadlo musí být v dosahu i primárního radaru aby na něm bylo vidět. Proto NATO používá letadla Awacs.

0/0
4.4.2014 8:25

J66a40k23u64b 19Š54a76f32a76n23d98a 7225817721871

To právě nemusí. U primárního radaru ta pozemní stanice chytá signál odražený od letadla. U sekundárního radaru chytá signál vyslaný letadlem. Jednak se tedy používají mnohem menší výkony u sekundárního radaru a ten dosah může být mnohem větší než primárního radaru.

0/0
4.4.2014 11:16

P36e79t46r 34T58y86č34k77a 6325892949452

Samozřejmě. Záleží na výkonu těch radarů. Ale to neznamená, že ten sekundární musí být automaticky méně výkonný než ten primární. Ostatně ty primární (odrazové) použávají ŘLP především pří řízení provozu na letišti na zemi při pojíždění.

0/0
4.4.2014 11:51

J82a85k73u63b 45Š23a56f16a82n12d77a 7635237131161

To bych tak jistě netvrdil. Třeba v Ruzyni musí mít všechna vozidla co se pohybují po pojížděcích plochách a runwayi odpovídač.

0/0
4.4.2014 12:03

P86e28t33r 59T57y34č45k80a 6465572329322

A jak jsi to myslel s tou první větou? Letadlo nemusí být v dosahu radaru aby ba něm bylo vidět? Co to je za nesmysl?

0/0
4.4.2014 12:00

J13a42k62u89b 73Š24a18f93a45n12d59a 7625977351651

Letadlo nemusí být v dosahu primárního radaru aby bylo vidět. Tedy může být v dosahu pouze sekundárního radaru.

0/0
4.4.2014 12:02

P15e34t12r 82T20y55č80k46a 6595972409462

No samozřejmě. Letadlo musí být v dosahu jakéhokoli radaru aby na něm bylo vidět. Na typu vůbec nezáleží.

0/0
4.4.2014 12:05

M21i47c15h37a15l 23F90i52n73s30t21e13r48l15e 7199700843688

Rozdíl mezi primárním a sekundárním radarem je zjednodušeně řečeno hlavně v tom, že na rozdíl od staršího (primárního, který zaznamenává pouze polohu letounu), ten novější sekundární dokáže rozlišit a zobrazit více parametrů (poloha, výška, rychlost...)

0/0
4.4.2014 11:34

R69o61m32a67n 39K56r44a74t22o75c32h94v13í91l 6436767966554

Poloha letadla: K čemu další odesílání polohy letadla, když tam je odpovídač?

0/0
4.4.2014 7:15

P40e73t53r 49T16y81č91k84a 6225972439152

Protože odpovídač jde vypnout.

0/0
4.4.2014 7:21

R46o20m61a89n 38K78r23a52t17o57c92h40v11í25l 6306777276294

Což takhle znemožnit jeho vypnutí?

0/0
4.4.2014 7:43

P69e70t17r 62T39y21č24k30a 6545492759542

Odpovídač musí jít vypnout.

0/0
4.4.2014 8:04

R43o45m40a16n 39K21r43a22t62o63c62h53v48í81l 6796237486904

Proč?

0/0
4.4.2014 10:25

J60a24k67u92b 38Š71a96f82a79n49d75a 7175337731761

Protože by řízení provozu vidělo všechna letadla která třeba stojí někde odstavená. Máte to v článku.

+3/0
4.4.2014 11:17

P61e24t57r 10T93y84č18k43a 6145652159182

Protože by se v tom ŘLP v oblasti letiště opravdu nemohlo vyznat.

0/0
4.4.2014 12:01

P63e24t57r 40C10e81r63v88e61n86y 1503160675

protoze odpovidac polohu nevysila

0/0
4.4.2014 12:14

J19i55ř41í 92Č46e55r39m88á76k 6857672324238

Trochu nesouvislý článek....

Ale co naplat, letadlo zmizelo a nikdo neví kde a proč..... tak se hledají možnosti a řešení....

0/0
4.4.2014 7:14

M53i15c51h79a62l 37F33i63n43s68t32e19r74l35e 7699830253748

můžete konkrétně...,děkuji

0/0
4.4.2014 1:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.