Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Windows XP končí. Kdo je nenahradí, bude mít bezpečnostní problém

V úterý 8.4. definitivně končí podpora Windows XP. Na staré i nové Windows jste se ptali Lukáše Křováka z Microsoftu, který je za prodej systému v Česku zodpovědný. Celkem jste položili více než 130 otázek, mnohé ještě čekají na zodpovězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93e53t52r 89N63o82v47á78k 3223876804324

Pamatujete si na paniku Y2K ??? No a 1.1.2000 normální den a život šel dál ve starých kolejích!!!! No ale je přece potřeba donutit uživatele XP aby koupili nové PC+WIN8, to je hlavní záměr MS.Rv

0/0
16.4.2014 8:15

P13e64t39r 15N97o38v82á71k 3643106984144

"Windows XP končí. Kdo je nenahradí, bude mít bezpečnostní problém" je stejná hloupost, jako si myslet, že záplatovaný systém je bezpečný. Nejdůležitější jsou záplaty aplikací a to je problé i nových WIN8, takže kdo chce ať s XP končí, já mám antivir a aktualizace XP vyplé už 3 roky a nic......R^;-)

0/0
16.4.2014 8:13

M61i70r95o75s49l27a55v 30K12l71a79b58a89n 9327510772518

problém ohledně ukončení jsem vyřešil následovně-odinstaloval jsem antivir,vypnul aktualizace a je klid,měl jsem to udělat už dávno.

0/0
10.4.2014 18:20


B44o88h14u58m59i80l 68S88t11e81j98s35k58a13l 4156427623646

Nedávno jsem mluvil s obchoďákem z Microsoftu a oni se normálně Linuxu bojí. Hlavně se bojí toho že je zdarma a že člověk nepotřebuje antivir.

0/0
9.4.2014 20:31

J90o73s63e21f 72Z45a98h75r65a89d31n97í49č36e17k 5877955110546

Tyhle marketingový bubáky fakt miluju. Byť mají něco do sebe, tak horký to zdaleka není. Co třeba uživatelé w95, 98, 2k..... A je jich stále pár milionů po světě.

Dobrý antivir a funkční záloha, kterou stačí jednou za čas obměnit. A xpéčka můžou sloužit další roky. Mluvim ale o home userech. Firmy nechť činí, jak uznnají za vhodný.

0/0
9.4.2014 13:17

M73a23r52t92i69n 97H72o26u93b63a 6673261769828

jeste k te pohadce o nanapdnutelnosti a bezchybnosti linuxu jako spolehlive nahrady:

http://www.ubuntu.com/usn/usn-2165-1/

stejnou chybou trpi BSD, Fedora, RedHat ...

0/0
9.4.2014 11:48

R12u16d62o93l45f 12N41ě56m68e47c 8144710213588

Ale to prece neni chyba v linuxu, ale programu bezicim na linuxu OpenSSL a po aktualizaci jiz problem neni. ;-)

0/0
9.4.2014 11:53

T62o55m47á14š 81S89k78á81l75a 6688567

vsak malokdy byva problem ve "windowsech". Ale v napadnutelnosti nejake sluzby nebo aplikace :)

0/0
9.4.2014 12:09

R71u86d81o83l23f 77N28ě37m77e21c 8364800273768

Prave proto, je to stejne jako tvrdit, ze neaktualizovana java je chyba winu. ;-)

0/0
9.4.2014 12:20

R95u86d91o49l54f 62N93ě10m95e69c 8974490813238

Mysleno napadnutelna Java je chyba winu.

0/0
9.4.2014 12:22

J27i79n84d60ř81i90c40h 65Š55k75o42p10e28k 4425231820405

Pokud má někdo PC na dokumenty, internet, sledování filmů a bankovní příkazy potvrzované např. SMS, žádný bezpečnostní problém nemá........

0/0
9.4.2014 8:40

R39u54d78o90l18f 46N97ě91m67e56c 8134970823798

Kdyz utocnik diky dire v systemu udela z vaseho pocitace "zoombie" a pak z nej bude rozesilat spamy, delat DDoS, pouzivat vas jako anonymizer..., tak opravdu nebude mit zadny bezpecnostni problem?? Nebo rad nekomu budete treba tezit kryptomeny a platit elektriku za tezeni?? ;-)

0/0
9.4.2014 11:39

T11o51m51á66š 98S57k43á98l85a 6948757

XP, který používáte jen na odchozí komunikaci je prakticky stejně bezpečný ať už je aktualizovaný nebo ne.

0/0
9.4.2014 12:15

R10u79d46o39l68f 83N24ě20m17e43c 8874560933728

Pokud jste pripojen k internetu, tak se nidky nejedna pouze o odchozi komunikaci. Vzdy odesilate a stahujete.

+1/0
9.4.2014 12:22

M73i46r47o12s25l60a10v 39K31l64a32b69a22n 9327970162898

ja tu eletriku zaplatim

0/0
10.4.2014 18:22

K98a17r34e65l 68D65v73o23ř82á14k 2944232742944

Křovák by se měl vrátit tam odkud vylezl, tedy do křoví a nestrašit lidi, že ukončením vydávání nesmyslných aktualizací pro Windows XP budou mít lidé bezpečnostní podpory. Jdu ihned na něj podat trestní oznámení za šíření poplašné zprávy. Každý kdo má v hlavě rozum a má v počítači nainstalovaný antivirový program, nejnovější Javu a Flash se nemusí ničeho obávat. Ani nesmyslných keců od lhářů z Microsoftu.

0/0
8.4.2014 21:40

R90u96d29o10l29f 75N48ě64m97e33c 8424830943858

Az se najde dalsi exploit v systemu (a ze se urcite najde), jak vam pomuze nova Java, Flash nebo antivir, kdyz diky exploitu ziska utocnik kontrolu nad vasi systemem a tak dokaze ovlivnit i funkce daneho antiviru apod.?? :-)

0/0
9.4.2014 11:32
Foto

J39i46ř28í 39I44n13c46z43é75d33y 2134395741209

XP neni to same co stary zigulik ! Ukonceni podpory XP je obchodni strategie, ktera ma ozivit obchod se software a hardware. :-P

+3/−2
8.4.2014 17:45

T51o93m53á15š 68S80k64á32l18a 6258427

ukonceni podpory je spis rozumna reakce. Vlect s sebou stary OS je prisernost. Android 2.3 je mnohem mladsi nez XP a uz na nej vsichni vyvojari proste kaslou. Proc by meli delat psi kusy jen aby to jelo na nejakem obsolete OS? A to same plati pro vyvojare MS. Vsechno opravovat/upravovat trojmo. Delat servisni strediska, kam lidi volaji kvuli problemum stareho OS, ktere jsou v tech novych davno opravene, ale stare proste opravit nelze. Atd.

0/0
9.4.2014 12:20

M53i74r53o96s73l16a23v 21B56u35d32a 9662792357812

"ale stare proste opravit nelze." ;-D no jo, ono se musí opravovat to nové které navíc opravou znefunkční PC (W8.1)

0/0
10.4.2014 17:14

J39a74n 73P53á66n45e57k 1562619575189

Co mě tedy na Microsoftu FAKT ŠTVE, je právě nabídka zkušební verze Win 8.1 pro končící XP (a v mém případě zrovna pro netbook ASUS EEE).

Inu, nainstaloval jsem tříměsíční trialku. Vše proběhlo OK až na jednu věc. Ovladač VIDEA!!! Win 8.1 používají standardní ovladač MS s maximálním rozlišením 1024x768. A basta. Jiný ovladač na video není ani u výrobce k dispozici a ovladač na Win 7 nejde nainstalovat, protože "je to jiná verze". A včíl babo raď.

Jen abych "neumřel hloupej" jsem tuto instalaci zkusil ještě na několika různých starších PC a situace s ovladači videa je všude stejná.

Takže problém NEMÁ ŘEŠENÍ. A to, že dnešním dnem probíhá národní vlna zděšení nad hlášením XPček mi na dobré náladě nepřidá. A navíc oznámení ve včerejších zprávách na ČT, banky přestávají podporovat internetbanking na XP.

Jako ajťák se asi půjdu zastřelit. Zbývá jen otázka: Cui bono? ;-(

+3/−1
8.4.2014 9:01

J94i75ř68í 29K21u46b54e25š 5676704555761

My se tady ani ty staré pc přeinstalovat nesnažíme a rovnou všem říkáme, že je to na výměnu pc, která rozhodně neproběhne naráz a že zatím se ani nemají čeho bát, že se pro ně nic nezmění. Jinak novějších Windowsů bych se vůbec nebál. I Win 8.1 je docela dobrý systém když si na něj zvyknete a nemusíte ani používat prostředí Metro. Já Win 8.1 používám docela rád. ;-D Štvou mě ale ti lidé co si myslí, že i po 13ti letech by se mělo zůstat u Win XP. Vždyť většina lidí si ani auto nenechá 13let a rozhodně asi nikdo nepočítá s tím že výrobce auta mu bude poskytovat bezplatný servis nebo záruku po 13ti letech. Takže by lidi měli být rádi že Microsoft vydržel tak dlouho. Software stárne mnohem rychleji.

+2/−1
8.4.2014 10:16

L18u57d79v58í15k 68G97a57j87d51o82š42í41k 2105293574402

Souhlas. U starého PC bych se snažil přejít na Win7. U nově koupeného PC budou Win 8.1 jistě běhat dobře, ale byl bych dost opatrný. Záleží co s PC děláte. Pokud jen ve Wordu a Excelu, tak je to sakozřejmě jedno.

Pokud ale třeba grafiku, 3D, muziku nebo něco speciálního, tak bych rozhodně volil Windows 7.

+1/−2
8.4.2014 10:30

J65i89ř90í 32K36u25b13e34š 5536274415571

například s 3D sem na Windows 8.1 problém vůbec neměl. Používám ho už víc jak půl roku doma pro všechno možné (Blender, 3D Max, Unreal Engine, hraní her, samozřejmě Win Office apod. běžné věci). Největší problém tam je prostě se zastaralým softwarem a hardwarem. Mám počítač 4tým rokem a všechny ovladače na to jsou dostupné a dobrý software je většinou aktualizovaný a na win 8.1 s ním nejsou problémy. V práci jej také zavádíme včetně serverů 2012 které taktéž obsahují Metro a také s tím nejsou problémy. Jen občas koncoví uživatelé požadují zaškolení.

0/−1
8.4.2014 10:36

L19u82d93v23í71k 15G14a74j68d78o71š28í79k 2925593564402

Problémy jsou spíš s periferiemi a ovladači k nim. Přpadně v obslužném SW pro tato speciální zařízení. To se týká scanerů, plotrů, různých tiskáren (i 3D), čtecích zařízení, audio a video HW, průmyslových řídících jednotek atd atd.

0/0
8.4.2014 11:08

L93u25k73á93š 61J42a54n64e31č30e22k 4147902543

Zajimave. S Windows 8 jsem od jejich startu nemel zadny problem s chybejicimi ovladaci. Problemy s drivery pro tiskarny uz byly i u 7cek (napr HP, kde se na starsi tiskarnu proste ty ovladace delat neobtezovali).

A hlavne je to i z velke casti problem developeru toho softwaru. Pristup k Win8 byl pred vydanim dost dlouho na to, aby se ty ovladace udelaly...

0/−1
8.4.2014 20:45

J74a87n 97P45á83n59e42k 1202199645399

Windows 8.1 se rozhodně nebojím, ba co víc, se mi líbí. Pracuju s nimi od začátku a dokonce je tu i hájím.

Co mě zlobí, je NEPŘIPRAVENOST celého přechodu. Celý ten chaotický přechod od XP do NEHOTOVÝCH Win 8.1.

Já vím, jsou tu Win 7, ale MS všude nabízí právě 8.1. Dle mého měl MS počkat, až se 8.1 "usadí", výrobci (a i MS) dořeší problémy s ovladači a pak spustit přechod. Ať mi nikdo netvrdí, že nelze mít ve Storu univerzální ovladače na nejpoužívanější starší on-board grafické čipy (např. Intel) a ne jen základní driver 1024x768!!!

Já si poradím, ale chudáci běžní uživatelé, kteří by mohli svá stará PC nechat dožít s XP, ale všude na ně vyskakují okna, že jsou v (málem smrtelném) ohrožení.

Nejfrekventovanější věta dneška: "Ne, buď v klidu, XP ti pojedou i dál. A až ho za dva roky vyhodíš, koupíš si nové, s Osmičkama."

(Pro rejpaly - já vím, je tu i krásný a naleštěný Linux, ale já na tom PC potřebuju dělat i něco jiného, než ladit OS ;-D)

+3/−2
8.4.2014 10:46

J81i24ř75í 59K15u30b94e95š 5946564745271

S tím Linuxem naprosto souhlasím ;-D pak ještě můžou taky lidé přejít ke krásnému jablíčku ale můžou zapomenout na spoustu jejich oblíbených aplikací a trošku si připlatí ;-D. Ale budou mít krásné jablíčko. Nás se dneska ještě kupodivu nikdo na XP nezeptal. Někteří to neřeší a jiní už se zeptali dřív. Podle mě Microsoft nechce ani podporovat starý HW. Podpoří tím i trh dodavatelů a výrobců HW za co jim budou hrozně vděční. A Microsoft se na nějaký přechod ani nechystal. Nechávají to na starost lidem a většinou vyřešením koupí nového PC.

0/−4
8.4.2014 10:56

L70u21d31v51í22k 80G32a17j81d87o35š19í84k 2555233184732

Tak náhodou "jablečné" řešení je velmi elegantní a tyto starosti jdou pak zcela mimo vás s tím, že můžete pracovat zcela stejně nebo dokonce lépe. Pravda neplatí to úplně ve všech obore.

0/0
8.4.2014 12:44

P66e76t47r 69T95y13č29k43a 6465372599502

Měl jsem Windows a nic jiného než ladění systému jsem pomalu nedělal. Od té doby co používám Linux a OS X můžu v klidu pracovat.

+1/0
8.4.2014 11:33

P95e59t72r 68T93y52č73k17a 6115182759522

A jako je zajimavé, že pomalu celý tvůj příspěvek je o problémech ovladačů na Windows a v poslední větech zkritizuješ úplně nevinný linux.

+1/0
8.4.2014 11:36

J71a65n 48P42á21n39e11k 1582709885849

Já to věděl, že se někdo ozve...

0/−1
8.4.2014 12:15

R39u21d52o29l29f 58N24ě69m86e40c 8544820803538

:-) Prijde mi usmevne, ze kritizujete nepripravenost prechodu, jak nefunguji  ovladace apod. a pak zminujete, ze nechcete pouze ladit linux a ze potrebujete pracovat. Je pravda, ze linux neni pro kazdeho, protoze na nem nebezi specializovane programy apod., ale pokud si u nej vyberete jednu z hlavnich distribuci (pro BFU asi nejlepe Ubuntu LTS nebo z nej vychazejici), tak po naistalovani bezi vse na novych i starych pocitacich bez problemu (jiz nezijeme v roce 2005 kdy opravdu melo plno linuxovych distribuci casto problemy), pouze je lepsi (ne vsak nutne) nainstalovat ovladac na grafarnu, ale i bez ovladace neni zadny problem s rozlisenim, videem a ani s nicim jinym co se tyka graficke karty nebo neceho jineho. Prechod na novejsi verzi ubuntu je otazka jednoho kliknuti (s jednou vyjimkou u amd grafiky je vetsinou potreba po upgrade preinstalovat ovladac) a bezi vse dal bez preinstalovavani programu a delanim jinych blbin. ;-) Nechci nikomu nutit linux, at si kazdy pouzivat co mu nejlepe vyhovuje, ale pachtit se s preinstalacema a nastavovanim, kdy to stejne nakonec nefunguje jak ma a pak kritizovat system ktery to ma vychytane je opravdu k smichu. ;-D;-D

0/0
8.4.2014 15:34

J90a57n 16P73á56n39e81k 1102549875529

My si ale nerozumíme.  Já se jen nechci dohadovat s evangelizátory, kteří mi vnucují věc, kterou nepotřebuju bez ohledo na to, jestli s ní umím, nebo ne.

Mimochodem: CorelDRAW, InDesign, Adobe Illustrator, Pitstop PlugIn for Acrobat, ApogeeX 8.0 Client. Který z těchto programů jede pod Linuxem?

A neříkejte mi nic o Wine!

:-)

0/−2
8.4.2014 16:14

P92e15t64r 41T20y65č61k67a 6535712369372

No paradoxně mě jede photoshop pod Wine lépe než mi jel po Windows. Ale jinak na tyto věci mám OS X.

+1/−1
8.4.2014 17:10

J72a14n 51P45á56n90e90k 1782989355959

Corel měl poslední verzi pro Maca, tuším 13. Dnes je verze 17. Práce s Agfa ApogeeX taky na Macu nefunguje. Věřte mi, mám PC, protože ho prostě potřebuju ;-). A každá kočka si chválí svůj ocas, ne?

0/0
8.4.2014 18:44

P67e19t67r 58T72y57č37k52a 6505422589812

Corel je na nic. Ani nechápu na co Corel, když používáš balík od Adobe. A osvity jsou dnes mrtvá technologie. No nicméně manželka když dělala s osvitem někdy před 15-ti lety tak používala Mac OS. Takže alternativa určitě bude. Ale jak říkám. Osvit je mrtvý. V okolí má osvitovku jedna firma a ta svítí jeden den v týdnu.

0/0
8.4.2014 19:29

J97a26n 82P17á34n50e29k 1892179895929

Je rok 2014 (!) a Illustrator dodnes na rozdíl od Corela neumí zadat do textu nedělitelnou mezeru.

A ten, kdo říká, že Corel je na nic - v něm prostě neumí ;-D;-D;-D.

Osvit že je mrtev???????

Technologie CtP Vám mnoho neříká, co? Kdyžtak se zeptejte manželky, ona Vám to vysvětlí.

Ale dost trollování - hezký večer.

0/0
8.4.2014 21:00

R41u60d14o47l28f 31N76ě29m23e45c 8304290573698

Naprosto chapu, ze nechcete byt presvedcovan k pouzivani neceho co nechcete/nemuzete pouzit, ale je opravdu nutne hanit jiny OS nebo o nem uvadet nepravdive informace??  Rekl bych, ze je wine dobra vec. Diky ni rozebehnete plno win aplikaci na linuxu (napr. jeden z poslednich Corelu, Photoshop... dokonce i plno her), ale pokud delate grafiku na profesionalni urovni tak si myslim linux neni pro vas (Inkscape nebo Gimp asi plnohodnotne nenahradi profesionalni aplikace). O grafice vsak ve vasem prispevku nebyla ani zminka, pouze jste se nam snazil neco tvrdit o neustalem nastavovani nebo ladeni.;-)

0/0
9.4.2014 11:22

J68a44n 28P45á77n26e36k 1962689195199

Řekl jsem snad někde, že Wine je špatná věc? A jak jsem vám pohaněl Linux?

Já si nezřídka dovolím říct, že některé věci ve Windows, či v programech pod nimi běžících stojí za starou belu. Ale Linux se musí jen chválit?

Já jsem jen na začátku napsal, že je Linux pro moje potřeby nevhodný. A dobře tedy, nebudu ladit ovladače, budu ladit Wine...

Jsou prostě věci, které se pod Linuxem ani ve Wine nerozeběhnou.

Na druhou stranu všude tvrdím, že jako serverová platforma je Linux naprosto ideální (a daleko lepší než Windows).

Ale kdekoliv začne jakákoliv diskuse o Windows (je jedno kterých), SE ZÁRUKOU se do deseti minut objeví příspěvek typu "Já ty za**aný M$ Widle už léta nepoužívám, protože mám LINUX a jsem GEROJ!"

0/0
9.4.2014 14:22

P15e39p68a 94H32o35r22d68i93n96a 3457752609780

No ono to s tím Linuxem není až tak horké. Ubuntu nebo mint jsou systémy, který plně vyhovují, není třeba nic ladit a plně poslouží i běžnému uživateli.

Vadí mi způsob agresivního prodeje nového produktu, který je založen na šíření poplašné zprávy a zjevné demagogii "odborníka"...

+1/0
8.4.2014 15:41

J86a83n 86P54á70n94e53k 1212589185469

A právě ten agresivní prodej napadám. Ten humbuk okolo toho, že se jen (logicky) přestanou vyvíjet záplaty na zastaralý systém, který ale může v klidu dosloužit s železem. Proti Linuxu nemám vůbec nic, jsou ale programy, na které prostě Windows potřebujete.

+1/0
8.4.2014 16:20

L46u97d59v71í32k 21G40a82j57d30o94š22í22k 2215283524652

Dejte si tam Win7 a na 8.1 zapomeňte. U nich podporu starého HW nemůžete očekávat.

0/0
8.4.2014 10:21

O67n39d21ř39e97j 74Š13i56n11d38l34e75r 2817418986405

Díkybohu za to že se s tím systémem už přestane počítat. Byl to výborný OS ale už se prostě přežil. V současné době je to už zátěž spojená s kompatibilitou SW s XPéčky krajně nepříjemná a tak jedině dobře že ten už odejdou na zasloužený odpočinek.

+7/−9
7.4.2014 23:27

R65u80d81o67l33f 49D33o51v84i12č43í94n 1899666845822

Odkajživa to bol špehovací systém - čiže od výborného mal nesmierne ďaleko...

0/−2
7.4.2014 23:55

J64i30ř31í 27K16u68b54e94š 5406184665441

všechno co je vytvořeno v USA je špehovací ;-D jelikož podle zákonů USA má NSA přístup ke všemu co je v USA vytvořeno.

0/0
8.4.2014 10:17

L87u77d79v16í93k 27G85a46j36d74o46š67í71k 2915773844522

Ano. S XP končí jedna počítačová epocha - epocha dominance Microsoftu. Vlastně je to pro všechny tak trochu důvod k oslavě.

I když spousta lidí s tím bude mít teď velké problémy.

0/−1
8.4.2014 10:25

P68e80t51r 39H85á37j58e33k 4820762591514

a kdo bude v operačních systémech dominovat teď? :-P

+1/0
8.4.2014 10:28

J85i83ř51í 66K12u95b20e16š 5496554515291

Microsoft ;-D

0/0
8.4.2014 10:37

L59u90d37v41í21k 45G79a86j44d87o84š59í26k 2635963944332

To se teprve ukáže. Našlápnuto má Android, ale nechme se překvapit. Microsoft to má v tuto chvíli daleko těžší než před 13 lety a doposud se spíš choval jako choromyslný jedinec než aby situaci nějak úspěšně řešil. I když s novým šéfem se možná věci pohnou k lepšímu. Uvidíme. Rozhodně v tuto chvíli své dominantní postavení nemá Microsoft do budoucna zdaleka tak jisté.

0/0
8.4.2014 11:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.