Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Očima potápěče: Podívejte se, co zbylo z Hitlerových torpédoborců

Události mezi 10. a 13. dubnem 1940 rozhodně nejsou hlavní náplní hodin dějepisu. Přitom jde o bitvu, kde vůdce třetí říše poprvé významně prohrál. Německá válečná mašinérie se poprvé nezasekla u Moskvy či Stalingradu, ale už při bitvě o železnou rudu nutnou pro německou zbrojní výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A57n42n18a 18V85e75s72e55l98á 2470678616

Příště by to chtělo přečíst komentář bez iritujícího, neumělého, žákovského přednesu. Pokud, pane Slavíku, nahlas číst neumíte, jistě se ve vašem okolí najde někdo, kdo to dokáže...

0/−1
20.4.2014 3:26

L36u78k85á43š 69H97o26f28m95a33n 1243624462836

jděte se bodnout, komentář byl super.

+1/0
21.4.2014 17:22

D86a38v89i50d 92M77a35r72e43š 8260722465519

rekl bych, ze u lodi je dulezitejsi pro porovnani velikosti vytlak, nez to kolik meri metru

0/0
14.4.2014 9:00


P83e52t76r 61S86l68a39v81í59k 3614507377744

Pod vodou je to trochu jedno, respektive naprostá většina divecenter uvádí při potápění na vraku délku lodi.

Autor

+3/0
14.4.2014 10:01

D98a33v48i34d 28M55a71r12e87š 8440642575539

ok, myslel jsem ze je to clanek o tom co se delo v norsku a jake lode atd. se tam stretly, ne jak to vidi dive centra

ve vsech knizkach o 2. svetove valce a valce na mori (Hubacek atd.) se lode pomeruji primarne podle vytlaku. A je to samozrejme, protoze napr. 200 metru dlouha bitevni lod s vytlakem 50 tisic tun opravdu neni 2x vetsi nez 100 metrovyx torpedoporec s vytlakem 5 tisic tun ;-)

+1/0
14.4.2014 11:39

P89e36t63r 44S68l70a32v55í42k 3744287717364

Souhlasím, ale většina lidí si pod výtlakem nic nepředstaví. Spíš tu výzbroj jsem mohl rozepsat podrobněji. Jenže moc dat a čísel je čtenářova smrt.

+5/0
14.4.2014 12:55

D92a16v11i37d 75M49a22r28e78š 8110342195979

asi ano, nicmene takovehle clanky zajimaji hlavne lidi, co o tom treba neco vi a zajimaji se o dalsi informace

jsem si skoro jisty,  ze moc mamin na materske sem na clanek a do diskuze nezabloudilo :-)

0/0
14.4.2014 16:45

D26a74v48i94d 18M21a13r42e78š 8130272245919

takhle to dela treba reuters :-)

http://zpravy.idnes.cz/cinska-letadlova-lod-liaoning-d2r-/zahranicni.aspx?c=A140422_142618_zahranicni_jw

0/0
22.4.2014 17:14

P79a15v28e65l 58K29u61r90a62l 5641104590670

No co se týká operace v Norsku je třeba podotknout že Kriegsmarine a Roayal Navy mělo v této bitvě cca stejné ztráty.

Ale mnohem menší Kriegsmarine si je na rozdíl od Home fleet nemohla dovolit.

0/0
13.4.2014 19:33

M25i44c34h21a34e39l 35K69o53n56e16č46n65ý 6162673939249

Celkově povedený článek, kdyby takový byly na I dnes všechny.  To by se to četlo, děkuji  R^

+16/0
13.4.2014 14:23

J12a82n 23U82l69r17y98c22h 4521147560178

likvidace německých torpédoborců v Narviku byla nakonec jen epizodka, která nic nezměnila na fantastickém úspěchu němců v norském tažení; už ta "následná" (měla neskutečný zpoždění) pozemní operace za moc nestála; je otázka, co by se na narvické frontě dělo dlouhodoběji dál, kdyby nedošlo ke katastrofě ve Francii - tj. jestli by spojenci dokázali Hitlerovi zabránit v obsazení Narviku a využití norské rudy;

"zásobování miliónové Paulusovy armády" - tak to je úplně mimo...

+2/−3
13.4.2014 11:16

J63a19n 48U44l50r95y68c17h 4661787870878

P.S. ukončení bojů o Narvik přinesl Britům ztrátu letadlové lodě a to ještě mohli mluvit o štěstí - málem přišli o křižník s norskou královskou rodinou, vládou (a zlatým pokladem) na palubě;

spíš než Narvikem se Hitler mohl v případě rozhodnutí o držení Stalingradu inspirovat situací na frontě po ruské zimní protiofenzívě od prosince 41 - a co se přímo leteckého zásobování týče, leteckým mostem zásobujícím v zimě a na jaře 42 Děmjanský kotel (cca 100 tisíc mužů), příp. i Cholmský kotel...

+2/−1
13.4.2014 12:12

J32a35n 57U22l29r91y22c92h 4961487610278

P.P.S. koukám už jste z toho Paulusova miliónu slevili na polovinu - uberte další (skoro) půlku, a už se trefíte...;-D

+3/0
13.4.2014 14:11

V46l83a54d36a 35M98u80s35i78l 9620896478673

Máte pravdu. To nic nemění na tom, že Norové bojovali velice statečně...

   Spojenci snad ten Narwik  opravdu nemohli držet kvůli Francii, která padla ale za 6 neděl

+1/0
13.4.2014 21:19

J11a25n 20M98a85j56e33r 9943349608431

Pěkný článek. Jen nejsou "kargo" lodě náhodou normální obchodní nákladní lodě? Podle cargo ship.

+1/0
13.4.2014 9:33

M59a86r92e59k 90G62a20j24d57a 4303974656502

Když to překládají goooglem místo rozumem, tak to tak dopadá.

+1/−4
13.4.2014 10:39

V41l81a67s96t62i19m69i45l 20B53e27n76e12š 9927201913382

pane Gajda to je článek od Čecha, tady nikdo nic nepřekládá, cargo se používá standartně viz. pan Vala

+2/0
14.4.2014 8:22
Foto

J31o22s33e21f 76J47o15ž31k43a 25S51ý74k88o46r13a 3583688670130

Také se domnívám, že na českém serveru, v článku většinou pro české čtenáře a dokonce od českého autora, je naprosto nepřijatelné používat české výrazy jako nákladní lodě a podobně ;-D

0/0
3.5.2014 10:18

J87o36s42e24f 90V97a49l42a 9750823883683

mel jsem tu cest byt 8 mesicu na ceskoslovenske namorni obchodni lodi. "cargo" byl bezne pouzivany vyraz a v zasade slo o ruzne konstruovane lode:  "rudonosce" (bulk ships, lode na sypke materialy) dale "kontejneraky", "tankery" a nekdy se "cargo" oznacovaly ty lode, ktere nemusela vykladat technika z nabrezi (key), ale mely vlastni jeraby, aby mohly vylozit zbozi kdekoli......

+5/0
13.4.2014 14:14

M98i32l29a98n 85J42u39r64á43ň 3623755282937

Zvlastni,ze si nemci dovolili takovou akci bez "tezkych" lodi..

0/0
13.4.2014 7:51

A27l69e30x17a23n27d42r 35K16o13s12t88k96a 5419226379156

A také o ty křižníky a ponorky přišli že?

0/0
13.4.2014 8:17

J39i48ř53í 55D52o51u69t47n27á26č 2390137697355

no byly to torpédoborce .. jinak konečné zúčtování hrálo ve prospěch němců .. co chtěli dosáhli a britům potopili víc lodí a hlavně šla ke dnu LL

0/−2
13.4.2014 9:13

L59i23b30o72r 37M28a35l61í64č56e43k 6918285276202

Z pohledu dalších let, byla právě ztráta torpédoborců pro němce citelná.

+1/0
13.4.2014 23:37

V88á10c26l37a38v 32R37o74s48e74n28b59e68r94g 6119127322467

Kdyby tehdy obránci Norska věděli, že za 70 let budou v jejich zemi vládnout socialisté a po ulicích se budou poflakovat masy přistěhovalců, tak by Hitlerovy vojáky místo střelby vítali zpěvem a květinami.

+19/−29
13.4.2014 3:07

T77o51m74á75š 68M84o18r78a76v83č96í22k 3597326523365

To víš, že jo. O to tak Norové stáli, aby pak dělali otroky v říši na nucených pracích. Ne nadarmo je Quisling v mnoha zemích synonymem zrádce.

+15/−4
13.4.2014 3:42

A38n25d23r74e40j 12S32y48p81a97l 9199688651658

S Quislingem mate pravdu, ale ze by se Norove meli stat otroky? Tato role byla urcena pro slovanske narody, ne pro germanske...

+13/−2
13.4.2014 6:52

T62o53m20á54š 50M74o44r22a41v40č28í59k 3557526773365

To si pletete plánovaný scénář s realitou. Totálně nasazení byli jak Češi tak Norové. A rozhodně to nebyli dobrovolníci.

+12/−2
13.4.2014 7:00

T24o94m16á42š 66M85o88r56a16v75č28í36k 3937696753495

Od kdy jsou fakta na technetu mínusována? Novinky hadr. ;-D http://kuc.cz/go2yvq

+4/0
13.4.2014 9:46

R22a20d31e52k 11P14r81o76c91h25á83z81k56a 2793559788

Odvždycky. Fakta jsou obvykle to, co lidi nejvíc rozčiluje ;-D

+16/0
13.4.2014 11:20

A70n55d83r23e61j 33S98y75p64a62l 9489748561188

Kdyby vas otec vedel co budete placat za nesmysly, tak to radsi strikne na prosteradlo

+4/−8
13.4.2014 6:54

J46a44n 31P34a34v19e23l 8393492508126

Tohle je dost často dědičné

0/−2
13.4.2014 8:13

A16l10e35x29a48n65d47r 84K61o87s87t21k54a 5879476659176

Jenže on to až takový nesmysl není. Rozhodně si nepřáli bordel a nadvládu čmoudů ve své zemi.

+10/−1
13.4.2014 8:15

T30o83m96á21š 27M76o43r21a57v45č30í73k 3107316823575

Kdyby to tak bylo, dalo by se to z určitého pohledu určitým způsobem i "chápat", ale jinak to byla parodie, kdy strana, kterou vedl muž s židovskými rysy, dále krypl Goebbels, labilní skrček Himmler a obtloustlý Goering uznávala hlavně slepou oddanost, dogmata, fyzickou zdatnost, modré oči, blond vlasy..... (Paradoxně árijským ideálem byl pro Němce poloviční žid Werner Goldberg:-P)..... a byla příčinou odlivu mozků a schopných lidí z Německa. Tudíž spíš opak toho co popisujete.

+6/−1
13.4.2014 8:39

A73l57e62š 22M54á18c51h79a85l 1129908578331

No vidite, a dneska v rusku provladni vedec vyklada, ze prava arijska rasa jsou rusove a vse ostatni je menecene. Paradoxy...

+3/0
13.4.2014 15:18

T76o45m86á52š 15M19o65r52a89v88č32í91k 3187906293275

A vy se mu divíte? Árjové přece přišli ze stepí. Zatímco Germáni se tady mísili již několik století,  Slované přišli mnohem později, tudíž musejí být logicky čistějšími Árijci.

0/0
13.4.2014 15:43

M61i65r15e62k 79T40u83r53e61č21e41k 4263342240852

Souhlasim. A jeste prijde doba, kdy se i za tento koment (a jine demokraticke komenty) pujde do vezeni. Bude hůř.

0/−1
13.4.2014 11:33

J84a86n 79U10l43r31y93c22h 4261147830678

jasně, jak ty včerejší (z doby 2. světový), tak ty dnešní Norové by určitě byli mnohem radši, kdyby jim jejich osudy řídil Hitler (což by teda byla výhra), než aby si je prosřednictvím zvolených poslanců a vlád pokoušeli řídit sami (i když jak z našeho příkladu víme, v praxi je to řízení prostřednictvím volených zástupců poněkud problematický - což je ovšem hlavně vina daný společnosti);

vy jste zářným příkladem, kdy jednoduchý ideologický schémata člověku totálně vymažou zdravej rozum...

+5/−2
13.4.2014 11:06

T39o29m46a27s 31B62a75z50i34n52e69k 6960158127

Norská sociální demokracie vyhrála volby v roce 1936. Takže v té době tam ti socialisté už vládli. Evidentně jim to vadilo méně než vám.

+4/0
13.4.2014 16:49

P98e53t96r 34M35i64n73a46r 4175305204298

Harasi to ?

0/0
13.4.2014 21:04

V83á88c66l52a87v 57Č95e71r54m33á24k 4933190637584

Náckové byli také socialisté. Jenom nebyli internacionální (jako komunisté) nebo multikulturně/zelení (jako dnešní zelená odrůda). Takže Hitlerem by si ani dnes Norsko rozhodně nepomohlo. Jenom by jednu odrůdu levičáckého svinstva nahradilo jinou odrůdou.

0/0
16.4.2014 12:51

P73a60t41r27i82k 94K40ř31í50ž 8251915772280

HMS Warspite nebyl těžký křižník, nýbrž bitevní loď.

+13/0
13.4.2014 0:09

A92n92d22r26e16j 12S78y85p83a81l 9649228101428

Zdalo se mi divny, ze by tezky kriznik mel 15 palcova dela, kdyz pro tuto kategorii jsou typicka 8 palcova ;-)

chtel jdem si zagooglit, diky vam nemusim ;-)

+1/0
13.4.2014 6:46

R57a75d38k12o 24S71ü16t10t84ö 8751138371345

Hood mal tiez 15 palcovky a bol to bitevny krizinik - teda rychlost a pancierovanie kriznika, delostrelectvo bitevnej lode, pricom prave to mizerne pancierovanie a neschopnost adm. Hollanda ho poslala na dno (chybne manevrovanie, ked pridlho palili len predne veze, rozdelenie palby na 2 ciele, snaha o skratenie vzdialenosti, pricom z malej vzdialenosti po plochej trajektorii bol Bismarck pre 14 palcovky z POW prakticky neprestrelny atd. atd.). Potom tu mame Renown a Repulse - taktiez 15 palcovky a opat bitevne krizniky. A napr. britska trieda KGV -  10x14" a to sa jednalo o moderne bitevne lode. Ukazka anglickeho konstrukcneho "umenia" boli Rodney a Nelson - 9x16" vsetko vpredu.

+1/0
14.4.2014 9:36
Foto

J52o67s25e36f 94J78o77ž78k61a 20S97ý87k17o84r72a 3893788750140

Komentář ignorující souvislosti. Tleskám ;-D

0/0
3.5.2014 10:41

P82e61t82r 54S22l23a76v16í22k 3914177457234

Děkuji za opravu (provedena),  asi jsem měl víc googlovat a méně dát na poznámky. Sám ale víte, že i na wiki je spousta blbostí...  

Autor

+14/0
13.4.2014 10:06

L78i77b35o28r 67U54r68b42a32n62i95e64c 5406243179

Ještě to, prosím, opravte v galerii, docela mě to tam praštilo do očí. Díky.

0/0
13.4.2014 23:16

P85e43t20r 16S98l97a54v71í69k 3234137237284

Opraveno, děkuji.

PS:  Do teď jsem řešil přístup do diskuse, obdivuju všechny diskutujíci za trpělivost s íčky.

Petr Slavík

+1/0
14.4.2014 10:11

R72o65m85a53n 74T83y18č39k58a 3537318331177

klikání zdar!

0/0
15.4.2014 21:09

J71a59n 98S86o88u81k97u68p 1294784816105

:DDD

0/0
16.4.2014 11:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.