Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Údajně revoluční objev pod palbou. Japonská vědkyně se nařčením brání

Japonští vědci na začátku roku přišli s výsledky, které měly zásadně změnit biologii. Zatím však hlavní autorka skončila v nemocnici a byla obviněna z neetického chování. Přitom stále nelze vyloučit, že udělala zásadní vědecký objev.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a73r36t61i21n 74J49i69r76o87u78s28e84k 7976515535378

Už je to opravdu únavné, ty neustálé stesky nad užitým fontem. Vážení, udělejte si pořádek ve svých počítačích, a pak to budete mít zobrazené jako já. Tj. ostré, čitelné písmo typu ClearType. Viz odkaz na obrázek, byť ten je trochu deformován převodem BMP do GIF.

-

http://www.imagebam.com/image/bf7460320765983

+1/0
14.4.2014 15:40

V63l46a78d57a22n 33K19a89h52a54n 9171394504252

Zkus si to otevrit i v jinych prohlizecich ...

0/0
14.4.2014 20:14

L75a42d18i35s77l77a64v 26J96a65r88o53š 6434279210727

A ve kterých konkrétně? Já používám Operu a nemám problém.

0/0
14.4.2014 22:51


V55l24a69d86a14n 92K68a20h89a50n 9271704684292

Chrome. Zda se ze Opera, IE i FF to davaji.

0/0
14.4.2014 22:55

P42e39t36r 71P13e85t75r 9721725743719

nová opera (postavená na jádru webkit, podobně jako chrome)to nedává.

+1/0
14.4.2014 23:35

M47a49r23t67i67n 88J90i78r79o98u91s69e62k 7206825725978

Chrome mi do PC nesmí.

0/0
17.4.2014 3:19

M44a36r60t92i57n 76N33e58r27m70u24t 9347967818509

Naštěstí to už vrátili zpátky, ale pro vás speciálně:

a) to co považujete za ostré (viz ukázka) je taky rozmazané, i když míň, zkuste si vzít silnější brýle nebo soft. lupu

b) programátor a grafik má tvořit podle toho, co má národ k dispozici a ne naopak. Doba, kdy na každé stránce bylo úvodem : Tyto stránky jsou optimalizované pro xxxx rozlišení aaaxbbb jsou už snad za námi, případně nutnost instalace dalších komponent, stránky ve flashi apod. Je to projev vlastní nadřazenosti, nezkušenosti, lenosti či neschopnosti a pohrdání běžným uživatelem. Navíc  když se jedná o tak triviální věc, jako zobrazení prostého dobře čitelného textu a pár obrázků k tomu

0/0
21.4.2014 21:55

M93a25r66t52i55n 52J31i61r35o91u87s29e49k 7696735615308

Díváte se na komprimovaný obrázek, nikoli na můj monitor, uvědomte si to. Ostatně to také ve svém příspěvku píši. Bohužel image servery odmítají uložení bitmap.

0/0
22.4.2014 3:36

M22a77r37t46i24n 77N88e71r88m18u50t 9277767538829

Komprimace za to nemůže, zvětšete si to zoomem a vše co je od Gallery Index (včetně) níže, je přesné, linky taky, zatímco písmo diskuse je rozmazané

0/0
22.4.2014 6:20

M26a50r74t47i53n 39J27i54r22o74u35s10e69k 7566825885528

Taková buňka může být snadno použitelná na nové díly těla. Nebo se projevit jako zhoubné bujení, co.  Ne nadarmo rakovinu provází překyselení.

0/−4
14.4.2014 15:24

H19e92l21e28n54a 14J79i46n77d80r65o43v80a 9432586482158

Neprovází.

http://www.lovcisarlatanov.sk/acidobaza-ako-to-funguje/

+1/0
14.4.2014 19:50

J12a97n 94Š35v17a90d94l32e24n70k88a 9774299240

Jo, ale tak, že je překyselení důsledek toho nádoru, ne příčinou. Prostě je nádor špatně zásobován kyslíkem, tak přejde na anaerobní glykolýzu, produktem je kyselina mléčná. Říká se tomu Warburgův efekt.

+2/0
15.4.2014 13:19

J15a29n 96P17o82s41p63í71š46i94l 4111744577607

ten font je fakt strašnej, kostrbatej, to snad ani není cleartype.

nemluvě o tom, že nějakej českej konspirační server používá stejně strašlivej font

+5/0
14.4.2014 12:10

M21a41r41t75i61n 63J54i84r93o26u11s12e25k 7956395435908

Máte asi Windows XP, co.  Já mám ten font zobrazený dokonale vyhlazený, pure ClearType.

0/−2
14.4.2014 15:26

P68e58t65r 60P23e83t35r 9741165503409

Windows 7, clear type, Opera 20, rozlišení 1920x1080 a font je fakt katastrofa, ostatní weby i systém ostré písmo jak břitva

0/0
14.4.2014 23:30

J61a10r34o42s42l44a20v 82Ř38e22z25n64í69k 7304351795150

je to mlada holka. Muze to byt tak, ze tohle nerozdychali stare kapacity, tak jednoduchy a zasadni objev a snazi se ji potopit. Pak si pripisou zasluhy sami. Mozna

0/0
14.4.2014 11:59

A79l25e67x41a12n13d41r 25K91o10s97t57k15a 5119556229236

Možné je cokoliv. Jistá je jen jedna věc, předvádí medicinálně velmi, velmi zajímavé buňky. Tudíž, ať je "vyrábí" jakkoliv, tak to stojí za průzkum.

0/0
14.4.2014 12:43

L32a93d91a 68N69o80v84a56k 4142773527

<Přitom stále nelze vyloučit, že neudělala zásadní vědecký objev.>

to jako stále lze pochybovat, že udělala ten objev, nebo že ho neudělala...8-o

0/0
14.4.2014 11:19
Foto

P93a94v39e86l 13K29a93s89í82k97, 59T95e91c26h49n44e22t35.32c21z

Ani jedno nelze než nevyloučit.

+6/0
14.4.2014 11:26

M69a51t56o96u41š 87L46á20z44ň81o83v96s35k88ý31, 95T69e20c53h85n16e64t38.24c72z

Humoru kolegy Kasika se nelze než nezasmát.

Takze panu Novakovi děkuji za upozorněni,opravil jsem, p. Kasika čekám na chodbě k toaletami,zbraně si zvolené sám,kolego! :-)

0/0
14.4.2014 11:58

T96o98n52i29c46k71a 31N80e66d82o51j48e41d55l25a 7821831553113

No já jako laik to vidím asi takhle. Tvrdilo se, že to bude jednoduché, postup snadný jako facka, atd...  ale nikdo ho nedokázal zopakovat. A jediné co k tomu kdo kdy kde může říct je "asi", "možná". Dále, "zásadní objev" zase objevil nějaký japonec či číňan (tím je nechci ale urazit), ale minule to byl někdo s nějakým klonováním, a ukázalo se že nemá ani titul. Úplně lehce se v tomto případě dá spekulovat nad tím že potřebovali nějakou mediální pozornost či grant, tak si ty výsledky upravili. Kopírování ve východních proveniencích jaksi zdomestikovalo. A celkově mi přijde, a ne jen v biologii, ale ve všech oborech všude(od fyziky po marketing), že chybí opravdu kvalitní odborníci. Ti co ví co dělají. Přijde mi, že všichni mají všechno nabiflované z knížek, ale vůbec nechápou podstatu věci. (to máte jako když děláte maltu když něco stavíte, a nevíte z jakého důvodu se tam přidává zrovna takové množství vody. Jen prostě víte že někdo někdy říkal nějaký poměr pevné a kapalné složky. Pamatuji si na dávnou letní brigádu kde se na automatické vázačce svazovaly balíky. Bylo potřeba na balík co nejvíce tlačit v momentě těsně před tím než docházelo k lepení spojů, aby balík nebyl moc nafouknutý. Byla sranda pozorovat některé jiné brigádnice, které zkopírovaly jen "pohyb" a snažily se balík zamáčknou jednou hodně před, jindy zase až po zatavení spojů:) ). No a ke všem těmto "dovednostem"  ty malé vědátory tlačí nadnárodní společnosti k výsledkům protože ty chcou jen peníze a tlačí je čas. A většina z těch nezkušenců se snaží tvářit že všemu rozumí, že to jsou profíci, ale prostě to nechápou a pak vzniknou ať už schválně nebo neúmyslně takové nonsensy, jako v tomto případě. No a pak existuje i jedna rovina spekluací a to, že určitě existují na světě skupiny, které si takovéto objevy vyloženě nepřejí a udělají pro to cokoliv.

0/0
14.4.2014 11:15

J24a61n 70K13ř93í52ž 6735123805468

Tak jsem se tím vaším elaborátem prokousal a zjistil,že nestojí za komentář.

Ale mám dotaz - to vaše jméno a příjmení je pravé?

0/0
14.4.2014 12:28

J15a15n 22J41a34n43e88č93e89k 9970203620256

Vážení redaktoři Technetu, já vím, že chcete být inovativní a tak trochu mimo hlavní směr idnesu, ale změnou fontu v článku i v diskuzích si moc nepolepšíte obzvláště tehdy, když se to čte o dost hůř. Tak to prosím radši vraťte zpátky :-P

+12/0
14.4.2014 10:11

M67a16t79o57u37š 64L38á12z31ň19o37v10s21k36ý94, 57T75e71c69h49n44e61t77.38c17z

Nevěřte tomu, že by takové věci byly v moci redaktorů... Ale Váš názor je samozřejmě zajímavý a díky za něj.

+6/0
14.4.2014 10:19
Foto

P17a21v35e88l 92K57a90s61í45k12, 96T24e94c46h47n52e43t82.95c84z

Novináři už nějaký ten pátek nesázejí svoje vlastní texty, což platí nejen o tiskařském štočku, ale i v moderním DTP :-)

+1/0
14.4.2014 11:25

A40l23e16x93a45n24d35r 50K22o80s16t38k50a 5499306529126

Ale snad do toho mají možnost mluvit nepatrně více než jen čtenáři. Respektive, když uvidí pravidelné hodnocení čtenářů, že je to hrůza (připojuji se), tak snad to mohou alespoň vyřídit zodpovědné osobě.

+1/0
14.4.2014 14:14

P23e38t61r 46D48v74o34r96a43k 4798358311967

Ve FF je ten font fakt na zvracení. Půlka písmen tlustých, půlka hubených... 8-o

+2/0
14.4.2014 12:03

M10a78r80t53i76n 93N14o41v53o78t31n49ý 7483635950685

Připojuji se s kritikou. Písmo je hrozné.

+1/0
14.4.2014 13:47

A72r54t25u93r 49D30e54n44t 4473900471818

Win 8.1, Opera 12.16, Nvidia GeForce gts 450, IPS panel 1680x1050. 

Vše je OK, resp. žádná změna.;-)

0/0
14.4.2014 17:33

L95u11b43o10m28í24r 80V36r56t96a72l 6350487701691

Jak píšete. V množství fotgrafií se může stát, že se jedna přepíše druhou. Právě tak jako ve vašem článku lze narazit na zajímavý to úkaz "Ještě horší bylo, že mimo dohled Obokatové jako by STAP buňkx neprospívaliy." Zřejmě příliš mnoho textu? Dokonce s demokratickou možností výběru i / y. ;-D

Ta vědkyně určitě něco našla. Byla by to sebevražda tohle publikovat bez přesvědčení a důkazů a to ona moc dobře ví.

0/0
14.4.2014 10:10

M58a39t95o98u21š 37L37á70z35ň19o37v56s78k33ý46, 16T84e56c31h44n51e44t30.31c33z

To měla být právě ilustrace toho, jak snadno se v článku udělá chyba. Já to dokonce dělám systémově prakticky v každém svém textu.

Díky za upozornění.

+2/0
14.4.2014 10:17

V81l68a22s75t81i89k 55C78e60r94n14y 5508903358544

Tedy nedočet jsem celé, ale líbí se mi "nedostatečný dozor" spoluautorů, slovutných vědců. Ano, dobře známý jev v akademickém prostředí - připiš na svou práci nadřízené a řešitele projektu, ze kterého je výzkum hrazen. Z pohledu zákona autorského (v ČR) se jedná o podvod - zdroj financování vlastní licenční právo na výlsedek, nikolivěk však autorské a tedy NENÍ spoluatorem; jeho zásluha se projeví v poděkování a dedikací zdroje financování.

A koukám, že v Japonsku je to to samé - a teď co s tím, když jsou spoluaotry podvodu :-)

+5/0
14.4.2014 9:31

T67o40m18á89š 90C67h11r13u19d89i86m78s26k35ý 5274246187746

Tohle je dost různé a různá je i logika, podle které se to děje. Někdo hrdě o připisování nestojí v duchu, že když to opravdu nedělal, tak na tom být nechce. Většinou to bývají profesoři, kterým je to šumák, protože jsou placení hlavně za učení na univerzitě, nejsou závyslí na platu z grantů a když nebude výzkumný grant, tak nebude.

Hlavně u řešitelů grantů to připsání ale význam má, protože 1-je to člověk, díky kterému se tohle stalo (sehnal peníze, zaměstnává na grantu lidi kteří udělali výsledek) 2-řešitel musí napsat grantovou zprávu (=za vaše peníze jsme udělali to a to) 3-čím víc má řešitel publikací, tím je v oboru lepší, má lepší H index a má mnohem větší šanci dostat další grant (opět dobré pro něj i pro lidi pod ním, které zaměstnává z grantovývh peněz). Publikační činnost a výsledky v minulosti jsou pro grantovky velmi důležité. Mám zkušenost s tím, že když ten samý grant (=stejný text) podal mladý vědec jako řešitel, tak grant nedostal. Tak to druhý rok dal kolegovi, který je starý profesor, ať to podá jako řešitel on...a ejhle, najednou to grantovka zafinancovala.

Chci tím říct, že žijeme v nějak nastaveném systému a proto musíme žít v souladu s ním. Tady nelze říci, že kašlu na to, že na dně rybníka se dýchat nedá, já budu od teď dýchat vodu.

+4/0
14.4.2014 9:49

P75e38t67r 25D94o53l29e80ž76e28l 8387427642933

To je jeden názor. Ten druhý (pravda, naivní) je ten, že pokud se mi systém nelíbí, tak ho nebudu podporovat, ale naopak se ho budu snažit změnit.

+1/0
14.4.2014 10:31

T30o76m75á21š 36C39h40r65u80d65i13m84s93k20ý 5384536427806

Otázka je: JAK?

0/0
14.4.2014 14:11

V94l75a25s96t85i52k 44C64e70r19n89y 5828743758354

Máte pravdu. Je to dáno systémem a jít proti němu znamená v něm nebýt - a alternativ asi moc není.

To, co mi přijde ubohé, je onen alibismus o nenesení spoluzodpovědnosti za předložený výsledek. Kdyby to byl úspěch, tito "nezpodpovědní" spoluatoři by si připsali hromady citací a prsili se, že se podíleli na průlomovém výzkumném výsledku. Když se to zvrtne, tak jen špatně hlídali, nakonec budou spíš bráni jako oběti té mladé ambiciozní podovnice (můj tip, ale podobný průšvih hrozí i členům komise posuzující onen článek; i oni se takto jistě nechávají připisovat, bo systém si to žádá, jinak by nemohli financovat své výzkumy; takže ruka ruku myje)...

A tímto si celá vědecká komunita řeže větev sama pod sebou. Hromadí tuny výsledků kvůli obhájení grantu (ukvapeně, neúplně, nebo bez výsledku). Oponenti buď nejsou placeni vůbec, nebo mizerně. A spoluatoři prokázaného podvodu nejsou spoluzodpovědní.

Když děláte na něčem vlastním, o čí výsledky se pak chcete opřít?

0/0
14.4.2014 10:40

T92o57m49á58š 16C86h78r43u19d57i12m21s19k59ý 5184526337856

Ono je to těžké. Tak nějak to člověka naštve, že za to vlastně nemůže a jen se k tomu podepsal....

Další věc je, že každý nemůže rozumět všemu. Mě se třeba stalo, že jsem něco udělal pro jinou výzkumnou skupinu, tím pádem jsem byl na článku ,ale tu problematiku jsem logicky neměl načtenou-tím pádem jsem si při kotrole manuskriptu nevšimnul,že je to celé pěkná kravina. No a časem jsem na to uplně náhodou přišel. Už to bylo odeslané. Naštěstí to z časopisu vyhodili (pro zajímavost kvůli něčemu mnohem banálnějšímu než je to, na co jsem přišel já-toho si vůbec nevšimli!!!!). Teď mne čeká hádání se se zbytkem spoluautorů. Ale nejspíš to dopadne tak, že budu nahrazen jiným člověkem a ten nesmyslný článek nechají tak jak je.  Publikovat se musí, od toho je člověk placený....někdy bohužel to má na vědu jako takovou špatný vliv.

0/0
14.4.2014 14:05

A56l47e88x77a32n90d32r 75K71o68s30t74k96a 5909366599106

Zajímalo by mě, kolik "spoluautorů" četlo až článek před vydáním. Respektive, jestli jě to číslo pod, nebo nad 50%!

0/0
14.4.2014 11:48

T62o88m93á36š 92C26h41r15u49d82i41m35s14k62ý 5664666967276

Nevím, tak daleko ještě nejsem, nemám pod sebou lidi, kteří by dělali na mě-spíš já dělám na druhé:). Věda funguje trochu jeko multi level marketing. Čím jste víš v hierarchii, tím víc máte kontaktů s jinými výzkumnými zkupinami, lidí pod sebou atd a to vše pro vás produkujuje články.

0/0
14.4.2014 13:52

V38l45a24s34t58i36k 39C25e19r22n44y 5598213838594

Perfektní přirovnání (velmi výstižné), s dovolením použiju v případě potřeby bez uvedení zdroje :-) Je to přesně jak jste napsal. Ale radost z toho nemám... 8-o

0/0
14.4.2014 15:57

T58o55m62á39š 59C63h30r56u72d82i17m90s50k66ý 5154636187106

Jelikož ve vědě pracuju, ...řeknu to takhle: Možné jsou obě varianty. Vědecké podvody se děly a dějí. Druhá strana mince je, že některé procedury jsou opravdu citlivé na přesné provedení. Navíc, když dva dělají totéž, není to totéž. Už jsem viděl ledajaké podivnosti-třeba že dva lidi vedle sebe v jedné laboratoři na jednom pracovním stole dělali oba stejnou věc podle stejného protokolu a jednomu se výsledek podařil a druhému ne. Další věc je protokol samotný a robustnost celého procesu. Opět mám zkušenost třeba s tím, že jsem dělal  pokus u lidí, kteří ho mají v laboratoři zaběhlý a vše fungovalo...a v jiné laboratoři to samé nefungovalo. Některé věci jsou prostě velmi citlivé na změnu podmínek a pracovní postup nikdy nemůže obsáhnout všechny fyzikální veličiny, které v danou dobu na daném místě působí. Takže to japonce klidně může v laborce šlapat jako švýcarské hodinky a je nešťastná z toho, že jí nikdo nevěří a nikomu to nefunguje.

Může to být všelijak, sám jsem zvědav jak to dopadne.

+4/0
14.4.2014 9:29

A73l97e23x84a37n40d67r 95K77o16s28t69k88a 5719566749556

Plus jsou i objektivní fkatory, které ali nikdo nezahrnul do záznamů, protože třeba ani neví, že existují. Třeba jak FBI hledala spolupachatele bestiálních vražd na základě nalezených stop DNA.. Až se ukázalo, že patřily ženské, která ty vatové tampony na vzorky balila do pytlíků.

+1/0
14.4.2014 10:01

A17l13e36š 46J62í17l87e51k 7501502446888

Jsem zvědav jak to dopadne. Ovšem třeba v takové alternativní medicíně si s validitou výsledků nelámou hlavy vůbec a pokud jde o etiku, tak ta je až někde za peněženkami naivních ženských, které spokojeně solí všem těm zaříkávačům, "léčitelům", "dobíječům energie" a "ladičům frekvencí" (bych jako elektrotechnik chtěl teda vědět ČEHO a JAKÝCH) ;-D  Tak.. a teď budu uklován...

+9/0
14.4.2014 9:04

O57n14d58ř36e58j 46K85o45p73e27c32k71ý 6630855247388

Pobavilo;-DR^ hlavně ti ladiči frekvencí, to mě taky nepřestává udivovat ;-D

+1/0
14.4.2014 9:44

L12u93b44o43m74í21r 97V60r80t63a20l 6890357431851

Jakých frekvencí? Těch které rozrezonují patřičným způsobem peněženky léčených. Tím dojde k dobití energie léčitele ;-)

0/0
14.4.2014 10:13

J88a32r16o29s12l69a43v 39T34a69c38h80o88v79s64k82y 2762920594490

Rozhodne je lepsi ladit jen ty positivni frekvence vibrujici na vyssich astralnich urovnich.  Naladenim nizsich negativnich vibraci si akorat tak rozladite cakry a ovladne vas temna strana sily

0/0
14.4.2014 10:48

J56a16n 10K23ř46í15ž 6975543945368

...kdepak uklován Aleši!

Já souhlasím!:-)

A jen dodám,že nejlepší "bussines" je lidská hloupost!

Viz např.dneska:

http://ostrava.idnes.cz/nabizel-dvacetiprocentni-zuroceni-pak-se-letadlo-zaseklo-pm8-/ostrava-zpravy.aspx?c=A140414_104349_ostrava-zpravy_dar

0/0
14.4.2014 12:34

L95a20d39i41s43l48a56v 65J21a67r67o63š 6194739450397

Vážený pane elektrotechniku, ne že bych věřil v "alternativní medicínu" a "dobíječe energie", ale zkuste zabrousit také do učebnic biologie. Stačí jen hledat odpověď na otázku "Proč 10 snímků za sekundu člověk vidí trhaně a proč 24 vidí plynule jako pohyb?" ;-)

0/0
14.4.2014 22:40

D19r79a26h79o42m96í74r 93S38t82r32o92u81h96a71l 4875448972734

No tak se dá na scestí jako šílený vědec a položí základ pro Tokyo Gore Police...

0/0
14.4.2014 9:01

A28l50e56š 46Z25e36l21i80n90k80a 1924952366

Za podstatné bych asi považoval i to že "vědci používali buňky odebrané myším starým jen několik dnů" (/stap-bunky-kmenove-0am-/veda.aspx?c=A140129_183211_veda_mla) Ale to jste psali vy, v tom článku na nature jsem to, ač jen zběžně hledajíc, nenašel.

0/0
14.4.2014 1:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.