Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Microsoft zlevňuje opravy pro Windows XP. Těm, kdo si je platí

Microsoft v tomto měsíci ukončil bezplatnou podporu pro operační systém Windows XP, ale všichni ho ještě neopustili. Nyní jsou tak odkázáni na placené služby Microsoftu, který jim bude Windows XP udržovat v kondici. Softwarový gigant jim však vyšel vstříc a nabídl slevu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a98v51e49l 44K65u40r24a51l 5441274770810

Ono by úplně stačilo kdyby Microsoft prostě vzal UI windows XP které už všichni zcela ovládají, a prostě jenom aktualizoval jádro které je tím UI obsluohováno.

Nevymýšlel zbytečnosti jako je metro, a podobné blbosti, když člověk v XP potřebuje najít 2, zatržítko na první stránce v nastavení sítí tak má v nové verzi ZŮSTAT jako druhé na této stránce... ne se stěhovat na stránku osmou.

Prostě zásadně se nesnažit vylepšovat co již dostatečně funguje... navíc když vylepšení vyžaduje vyšší hardwarové nároky... naopak cílem by mělo systémové nároky systému snižovat aby se víc potenciálu hardwaru dalo využít v aplikacích.

0/0
3.5.2014 15:03

J45a13n 80S56a79l71o66m85o82n 4159800151405

V podstatě mi celá diskuze o operačních systémech přijde podobná diskuzi o způsobu jak vyznávat boha. ;-D

+1/−2
23.4.2014 20:31

P96a81v42e54l 29K70r46e89j37č43í85ř 2392331563526

Ano, speciálně vy děláte všechno pro to, abyste ji do této podoby dotlačil. Ale moc se vám to nedaří.

+1/0
24.4.2014 8:33


K83a85m79i52l 28K46u19b13á43t 9425421194888

Jen doplnění pro autora, trochu plete pojmy:

Microsoft Custom Support je Microsoft podpora pro produkty, kterým již skončila podpora a jsou EOL (ted aktualne Windows XP a Office 2003, příští rok Windows Server 2003). Custom Support zajišťuje pouze vygenerování kritických záplat (patches) pro odtranění případných bezpečnostních děr. Ostatní záplaty jsou dostupné jen za další platby a změna funkcionality každého produktu je již nemožná. Custom Support smlouvu bylo možné uzavřít pouze jako (placenou) nadstavbovovou smlouvu nad již existujícím Microsoft Premier Supportem. Bez Premier Supportu nebylo možné Custom Support (ted aktualne pro Windows XP a Office 2003) vubec uzavřít.

Na rozdíl od Custom Supportu je Premier Support smluvní podpora (podporovaných) Microsoftských produktů a služeb, která má jak reaktivní cast (řešení provozních incidentů a problemů v režimu 24*7), tak proaktivní část (pomoc při implementaci nových služeb nebo přenos znalostí z Microsoftu ke specialistům zákazníka, provádění auditů implementace, atd.). Premier Support je velmi užitečná služba, ale vyplatí se jen opravdu velkým zákazníkům s velmi rozsáhlou infrastrukturou.

+1/0
23.4.2014 15:40

J74a47n 69P49a48v20e43l65k20a 3917671174491

MS mě dojímá. Třeba nové verze Office. Vše je stejné jako v minulých, jen se poschovávají nabídky. Na své stránky pak umístí vyhledávač schovaných funkcí:

http://office.microsoft.com/cs-cz/outlook-help/zjisteni-umisteni-prikazu-nabidek-a-panelunastroju-v-sade-office-2010-a-souvisejicich-produktech-HA101794130.aspx?CTT=3

+9/−1
23.4.2014 13:58

R91o35m88a57n 67L49a28n27g52e27r 9394514952892

Ano, to je fakt geniální přístup... :-P

+2/0
24.4.2014 9:46

P46a62v28e87l 53M90a56l52i68n31a 9538733528230

Nemůžu si pomoct, ale co dělají s Officema není normální. S každou verzí předělají akorát ovládání a přínos nula. Poslední dobré office byly 2003.

0/0
28.4.2014 11:31

K63a51r17e53l 60F31i57e87d27l12e57r 6171277529579

Proč to komplikovat systémem, proč se zabývat nativními aplikacemi ? Nejlepší uživatelské aplikace současnosti sami rozpoznají prohlížeč a zařízení na kterém běží, a tomu se také přizpůsobí jejich vzhled a ovládání ... na PC / NTB / Tabletu i telefonu ... pravda, na zař.do 8" jsou někdy lepší nativní / hybridní aplikace, ptž ne všechny ty v HTML5 (s responsivním designem) mají vždy snadný přístup do menu na přepnutí na další okna ...

0/0
23.4.2014 12:28

P72e80t47r 31S47t76e60j95s32k14a45l 3829258354846

"...jejíž zákazník provozující asi deset tisíc počítačů s Windows XP"

Toto bude nejhorsi prace na svete - sprava 10 000 pocitacu se systemem Windows. Mozna na to maji roboticke ramena jako u automobilek, ktere klikaji a posouvaji mys.

+1/−8
23.4.2014 10:16

T90o73m25a75s 10H88a46c84e41k 6704987355877

Proc tu ze sebe musite delat .... a davat vsem najevo jak jste hloupy a ze maximum co jste v IT "spravoval" bylo PC vasi babicky?

Ono 10.000 pocitacu e opravdu spravuje uplne jinak nez o cem se Vam asi zdava. Coz je uplne v pohode, nemusi byt kazdy IT expert, ale pak tu zbytecne neplkejte kraviny, misto toho mrknete treba pro zacatek treba na SCCM ci SCOM a misto delani ze sebe hlupaka budete o neco chytrejsi.

+2/0
24.4.2014 7:05

P45e51t77r 94S10t70e75j21s87k11a50l 3679288134186

Roboticke rameno za milion dolaru jsem zapomel dat do uvozovek. Ze to Microsoft nazyva CCCP nebo USSR na tom nic nemeni..

0/0
24.4.2014 10:04

J16a32n 13S35a38l41o41m26o63n 4219860491755

Já to beru takhle: Nový systém je pro nové železo i když by klidně mohl běžet i na starším železe, jen k tomu nevidím jaksi žádný důvod. A všem Linuxákům. Jo Linux je fajn až na to že kdyby nebylo Androida a mobilních telefonů a tabletů, tak by to byl stále jen okrajový systém pro fanjšmekry a specialisty na který je minimum použitelných programů a Windows by ho stále válcoval. Vždyť i to slavné Ubuntu bylo používáno na minimu strojů a šlo spíš o nadšence co si ho stáhli a naistalovali.

+2/−3
23.4.2014 10:03

P31e22t87r 60N60i80v35n49i81c53k59ý 3732134715737

Dneska má doma skoro KAŽDÝ více instalací linuxu než Windows:  STB, TV, routery, ... tady NIKDE neni Android. Tomu říkáš okrajový systém? Nějak tvé argumenty pokulhávají.

+1/0
23.4.2014 10:30

M79i24r37o34s22l37a92v 56B56u21d64a 9682312597842

A ty si myslíš, že kdejaká lama ví, na jakém OS běží jejich TV nebo router? Myslíš, že mají ponětí, že tam nějaký OS vůbec je? On jasně píše o instalaci na  PC !!

0/0
23.4.2014 10:34

J11a44n 18S68a22l72o75m67o76n 4939100781885

Ano. Ale jen proto, že Linux je de fakto zdarma a tak se vyplatí i pro zařízení která slouží jako jednoúčelové stroje. My se snad bavíme o PC jako o mnohoúčelovém stroji.

+1/−1
23.4.2014 10:39

M30a72r73t87i50n 52M53a65i85k42s62n23a80r 3874273568882

To je sice pěkné, ale některé aplikace a HW které rád používám na svém PC prostě pod Windows nerozeběhnu. A kupovat si novou tiskárnu kvůli tomu že Windows za 7000kc její ovladače již nepodporují fakt nechci :-/ Taky v síti řešit komunikaci Windows 7 a 8 s Win XP je takovej opruz že nenávidím osoby, které to potřebují. Ale jinak Windows mají své plusy taky, ale to že originál hru nainstalovanou z originálního DVD musím cracknout abych ji rozběhnul a na linuxu mi běhá bez problému.... to mě potěší vždy (v tomto případě zaklínač 2)

0/0
23.4.2014 12:37

M94a91r68t61i16n 97C52e54r45v42e43n65y 2113688796908

Tak jesteze na mem routeru neni ;-D

0/0
23.4.2014 12:16

L12u97d97v64í50k 90G57a96j82d16o19š60í40k 2825643844282

Ale je. ;-) (Pokud tedy nějaký máte)

0/0
23.4.2014 18:50

L41u40d45v66í46k 28G87a43j38d75o10š62í17k 2195623924982

Pane Salomone. Kdyby nebylo Microsoftu, asi byste dnes pracoval na Linuxu nebo na Applu. Ta vaše "KDYBY" jsou hodně zábavná.

.

Mobilní OS začínají u obrovské skupiny uživatelů zcela přebírat úlohu desktopových OS a v segmentu mobilních OS se Microsoft těžce nechytá. Přitom je jen otázka času, kdy mobilní OS "dorostou" na desktopové nasazení - je to nová generace operačních systémů.

Je tedy zřejmé, že Linux začíná Microsoft dost válcovat. Ovšem trochu jinak než se asi obecně čekalo. Očakávala se spíš změna podílu desktopových OS na trhu. Neočekávalo se, že celý segment trhu, kde MS dominuje, postupně začne zanikat. Myslím že i Microsoft je tím poněkud zaskočen.

0/0
23.4.2014 19:19

J71a92n 63S64a58l49o19m16o49n 4319650301315

Véte co je zajimavé? Máte obdobné argumenty (byť historicko technického rázu) jaké by člověk očekával ve sporu mezi katolíky a evangelíky. Obě náboženství jsou křesťasntví, ale každé k tomu přistupuje jinak. Koukám že tady s těmi operačními systémy je to pomalu stejné jako s náboženstvím. ;-D I v tomto případě se vyskytujou takový přesvědčovatelé jako jste vy. Zachvíli vás a vám podobné budu asi brát za systémové jehovisty. ;-D

0/0
23.4.2014 20:30

M45a54r25e77k 30Z94a25h28r65a39d52i53l 6824139115831

Ona fakt ještě nějaká firma používá Windows 3.11? 8-o ...

0/−8
23.4.2014 7:16

M31a88r47t80i82n 85K98u65ř98í14t13k71a 6417606618285

K běžné kancelářské práci určitě ne, ale třeba se jedná o nějaké PC ovládající nějakou speciální mašinku v hodnotě milionů Kč. A Jsou i přístroje, kde dodnes slouží historická 286.

+16/0
23.4.2014 7:29
Foto

T25o96m68á57š 73B51u65č90e86k 4896858520948

A pokud to PC a mašinka funguje bezchybně, tak základní pravidlo říká nesahat do toho.

+21/0
23.4.2014 7:37

M15a71r41e81k 45Z31a54h49r11a97d87i57l 6474709385691

Ok, v takových případech to chápu...

0/0
23.4.2014 9:11

M18i59r30o36s32l38a64v 95B19u38d65a 9972602907962

A to jste do dneška netušil?

0/0
23.4.2014 9:51

M43a13r59e36k 72Z31a35h19r15a22d26i27l 6184209205121

Ne, prozatím jsem se s tím, ani v jedné z 6 firem, ve kterých jsem působil, nesetkal...

0/0
23.4.2014 10:47

M22i94r81o37s69l58a29v 66B49u74d31a 9522792337932

Hm, to je tak, když se názor člověka odvíjí jen od toho, co vyloženě viděl, zná, potřebuje nebo umí. Vše ostatní neexistuje, je špatné nebo by se to mělo zakázat8-o

Ne, není to konkrétně váš případ, nechci, aby se vás to nějak dotklo, jen jsem si tak posteskl. Vše v dobrém:-)

+5/0
23.4.2014 10:59

M57a14r63e83k 96Z20a97h17r44a97d53i18l 6194149295541

V pohodě. To je tak, když někdo položí prostou otázku do diskuze, a ostatní, protože se s Win 3.11 setkávají denně a jiná zkušenost, než ta jejich "neexistuje", ho masírují mínusovými body. Jsem v klidu :-)

+4/0
23.4.2014 11:26

J85a16n 25M69a25l33á30s47e23k 8461207616503

Přesně tak jsem to měl v minulé práci. CNC z roku 1991 s mizernou pamětí - data se tam musela cpát po částech z vedle stojící 386ky s DOSem. Za mého působení jsem tomu CNCku přišrouboval krabici, do něj RaspberryPi a už se alespoň nemusí data kopírovat na diskety. Nicméně PC tam stále je, kdyby se náhodou RaspberryPi v průmyslovém prostředí odporoučel někam...

+2/0
23.4.2014 8:19

P78e55t85r 21P63r22u62s 7347225989142

A dobre jim tak. Aspon si kalich horkosti, kvuli vyvoji na uzavrenem zpetne nekompatibilnim prostredi, vychutnaji az do dna.

0/−1
23.4.2014 9:50

M15i60r83o82s60l49a24v 47B94u87d24a 9362192187692

Nějak nechápu, co jako si mají vychutnávat když jim to funguje cca.20 let bez problémů a nic jiného, ani žádné aktualizace nepotřebují.

+2/0
23.4.2014 9:58

J36a65n 50S47a86l57o56m37o87n 4229420541955

A až budou modernizovat, tak komplet novým strojem, protože ten starý se už nevyplatí opravovat. :-) V průmyslu opravdu nemá cenu řešit momentální systém. SKŘ na elektrárnách taky běží na nějaké unixové - linuxové, bůhví jak staré platformě a nebo na naprosto uzavřených systémech.

0/0
23.4.2014 13:12

V50l93a41d86i12m20í18r 41F49i69b97i97g97e24r 5724351511454

Dokonce jsou firmy které využívají MS DOS;-). Ale je to hlavně na obsluhu specializovaných zařízení. Pro kancelářskou práci se to asi už nevyužívá.

+3/0
23.4.2014 8:17

L77u50d36v56í22k 86G34a50j56d76o71š70í50k 2165523734532

Windows 3.11 není už příliš pravděpodobné. To by musalo být hodně speciální nasazení. Win3.11 dobře nahradí novější Win98. Tam je rozdíl minimální. Dosti často je to právě kvůli přítomnému DOSu.

Zato použití Windows 98 jsem v poslední době viděl dokonce několikrát.

0/0
23.4.2014 9:38

L63u11k22a25s 10S75u29c66h67a51n48e72k 5846307853520

Vynechal jste windows 95 ... 98 byly až nástupce Win95.

0/0
23.4.2014 14:19

V44a90c28l49a38v 16M16e45d54e43k 5451692985625

w95 se v podnikové sféře příliš nechytly

0/−1
23.4.2014 14:56

L55u34d54v60í71k 23G35a44j11d30o68š87í70k 2475613654352

Ale nevynechal. Z dnešního pohledu Win95 nemá smysl ani zmiňovat, protože Win98 je plně nahrazují a jsou stabilnější. Rozdíl v kompatibilitě je zanedbatelný - ovladače jsou vesměs shodné.

Je to jako s WinVista a Win7. O Vistách se taky už nikdo nebaví.

0/0
23.4.2014 18:54

V90l29a35d58i87m12í44r 46F56i64b67i81g63e16r 5304131221264

XP byl hodně dobrý systém ale už je starý prostě čas postoupil. Nevím proč na něm lidi tak lpí. Nejlepší OS současnosti od Microsoftu je W7 bohužel už se jen doprodává ale je nejlepší, alespoň podle mne. Svižný, nenáročný a žádné starosti s hledáním ovladačům, prostě se nainstaluje a všechno funguje.R^

+2/−15
23.4.2014 6:59

J93a22n 22S17a59l17o43m70o58n 4609660671545

Já na XP nelpím, ale moje domácí staré železo nic novějšího neskousne. :-) Na výměnu železa momentálně prostě nemám peníze.

+9/0
23.4.2014 7:20

V79l28a52d26i43m50í74r 52F88i17b14i16g55e53r 5794941101644

W7 je pohodová náhrada za XP, i když u hodně starého železa to mlže být problém. Kamarád má asi 10 let starý komp a s ovladači si W7 neporadí prostě to nenajde. Domácímu uživately to stačí ale pokud by se přeinstalovával systém nebo kupoval nový počítač tak už by měl být XP nahrazen.

XP jsem roky používal ale s každou aktualizací byl pomalejší u W7 se rychlost systému nesnižuje alespoň ne tak razantně jako u XP. I když teď s koncem podpory by to nadále nic zpomalovat nemělo.

0/−4
23.4.2014 8:09

J75a53n 53S49a53l28o40m22o91n 4879380501775

Tak jako u tohoho starého železa s novým koupím i nejnovější systém. To je přece logické. :-)Jinak věkově tomu už do deseti let moc nechybí.

0/0
23.4.2014 8:21

L77u11d84v48í39k 47G71a78j38d68o37š86í17k 2155613164362

Nevím jak byste se tvářil v situaci, kdyby vám vedle počítače ležel třeba plně funkční špičkový scaner za 100 000,-, který ovšem pod Win7 nepracuje (nejsou ovladače). Případně byste musel aktualizovat za desítky tisíc nějaký software, který potřebujete k práci, protože starší verze pod Win7 neběhá.

Existují totiž sestavy, kdy počítač je vlastně spíš příslušenstvím nějaké periferie.

+4/0
23.4.2014 9:44

M48i69r92o83s23l24a14v 36J10o21c14h 3512621453118

Scannery jsou v pohodě řešitelné v Win XP Virtual mode ve W7 PRO - vyzkoušeno u scannerů Kodak a Epson. ;-)

0/0
23.4.2014 12:11

J21i38r12i 30D16o23b42r33ý 9318369173

Ale WinXP virtual mode se tyka totez jako samotnych XP. Podpora jiz skoncila.

0/0
23.4.2014 12:34

M26a65r41t47i65n 34K84u53ř27í44t66k64a 6627956588485

Ono stačí mít tiskárnu, ke které někdo výhodně koupil toner na 15 let dopředu.

+1/0
23.4.2014 13:15

L28u43d29v26í91k 67G25a57j15d84o54š92í92k 2245483664762

;-DR^

+1/0
23.4.2014 14:07

V95a57c72l87a43v 86M28e96d44e10k 5441562755155

na tu obvykle stačí nějaký "generic PCL driver"

0/−1
23.4.2014 14:59

L70u67d94v98í13k 14G43a48j10d18o36š61í20k 2405903384782

To zdaleka nemusí být pravda. Typicky u nás svého času velmi rozšířená HP LaserJet 1000 - pod Win7 a výš nerozchodíte ani omylem. Přitom to byly ještě poctivě udělané laserovky, které ještě dnes bez problémů běhají.

+1/0
23.4.2014 19:05

J77a88n 67M14a33l69á15s40e24k 8321807906323

Příklad mých rodičů: Mají dva PC, stáří okolo 8 a 10 let. Na nich XP, aktuální Firefox, OpenOffice a prohlížeč fotek. Vše funguje, tak opravdu není důvod měnit.

+9/0
23.4.2014 8:10

P68a81v98e23l 86K97r93e21j43č33í38ř 2952491463366

Pokud mají počítač na Firefox, OpenOffice a prohlížeč fotek, tak nějak nechápu, proč tam musí být Windows XP. Libovolný Linux tohle zvládne v pohodě a většinou i o dost svižněji.

+3/−6
23.4.2014 8:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.