Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když se rozsvítí tma. Jak vypadá ISO 409 600 na novém fotoaparátu Sony

Jako když na pláži pomalu začíná svítání, tak vypadá zvyšování citlivosti v noci až na hodnotu 409 600 na novém fotoaparátu Sony A7s. Je to sice jen jeden z triků, které tento přístroj umí, ale asi ten nejpůsobivější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e54t79r 94H76a82r81i70p96r90a21s42a71d 18H13a39j70i12č 8753930114967

Ona to bezzcadlovka asi není, jde zřejmě o typ SLR (single lens reflex), tedy zrcadlovka s polopropustným zrcátkem. Nevýhodou těchto zrcadlovek je, že že se část dopadajícího světla použije na ostření, výhodou je, že nemá pohyblivé zrcátko, takže nedochází při expozici k otřesům. Je zajímavé, že se podařilo i přes tuto vlastnost dosáhnout tak vysoké citlivosti a k potlačení šumu. Je potěšitelné, že se výrobci konečně přestali hnát za zbytečně vysokým rozlišením čipů a že se začali zabývat kvalitou. Totiž čím je čip menší, tím přibývá šumu, stejně tak, čím je vyšší rozlišení. Kombinace malého čipu s vysokým rozlišením je proto dost nesmyslná i s ohledem na možnosti optiky. (Leda že by to byl nějaký super speciál chlazený héliem se speciálně broušenou optikou.) Ale počkám si na odbornou recenzi s testem.

0/−1
2.6.2014 12:05

P43e22t55r 81H82a29r95i95p17r84a54s82a37d 90H44a96j81i88č 8233120504977

Aha, tak Sony opravdu uvádí na svých stránkách full frame mirrorless. Takže nejde o SLR.

+1/0
2.6.2014 12:15

R13a91d46e89k 82P79a14s88t23o85r 3676145216673

Ryba byla možná dobrá. Dal bych si.

Reakce pod každým foto článkem přitahují tlupy neomalenců kterým všechno vadí a ve všem jsou nejchytřejší/nejlepší/nejvzdělanější.

+2/0
2.6.2014 11:19

I48g94n98á61c 74N11o83v35o87t88n80ý 3225932737309

A nebo taky ty, kteří mluví a vůbec nic neřeknou, jako vy nebo já :D

0/0
6.6.2014 12:24

R85a80d98e55k 45V18a63ň44h92a46r25a 2906281710680

Dal bych si rybu :-P

0/0
2.6.2014 9:02

V24l32a79d76a58n 86K89a60h37a49n 9241774134572

Jeste neco k sumu. Samozrejme to sumi jako blazen (je treba se podivat na vice nez jedno reklamni video) - ale na druhe strane je sum mensi nez by clovek cekal vzhledem k pouzitemu iso...

+3/0
1.6.2014 23:17

V19l69a85d40a68n 36K14a68h57a74n 9591844594152

Prosim vsechny prekladatele aby uvedli spravny preklad. Podminky:

- jednoslovny

- vystihujici to, ze tam neni zraclo

- vystihujici to, ze ma funkce typicke pro zrcadlovky

DIKY!!!

Vsechny jine odpovedi nez jednoslovne a vyhovujici podminkam oznacuji dopredu za offtopic ci primo ubohe pokusy odvedeni od tematu!

0/−1
1.6.2014 23:10

A24l58e19š 64Z62e29l74i57n42k27a 1254422956

OFFTOPIC: Opravdu musí mít všechno jednoslovné pojmenování ? :-P

+1/0
2.6.2014 1:15

V29l70a16d31i39s59l85a83v 76A39d60a59m44e63c 2545748141278

A pokud možno do 2-3 slabik, což bezzrcadlovka nesplňuje, takže přijde časem jiné slovo.

0/0
2.6.2014 8:54

P72e36t83r 45H77a40r58i24p83r82a60s37a68d 25H35a40j83i97č 8513530294347

Ale ono tam zrcadlo je. Je to zrcadlovka s polopropustným nepohyblivým zrcadlem. Zkuste něco vymyslet. Všude jinde než u nás se tomu nadává SLR.

0/−1
2.6.2014 12:08

T72o31m47á29š 57F15i28r64b29a82c37h98e51r 9160210824910

Kde máš jaké zrcadlo ? Je to klasický NEX který Sony dělá už pár let. Chce to trochu základních znalostí a pak diskutovat k tématu. ;-)

0/−1
2.6.2014 12:26

P75a71v24e74l 13O32b48d70r45ž34á14l79e56k 6336604968482

Ono na MPEG zkomprimovaném videu nebude šum (navíc při tomhle rozlišení) moc vidět, i kdyby to tahal kompaktem.

Zvlášť u posledních stupňů je už jasně vidět, že si procesor ty barvy prakticky vymýšlí. Takže ano - povedený čip se schopností práce na vyšších ISO hodnotách, ale legendární D3 (a následníci) na tom budou při srovnatelných hodnotách jistě lépe.

0/0
1.6.2014 20:42
Foto

D62a62n97i58e81l 52K95o29č62i77c98a 4685738286282

Skepse není na místě. Sony to s vysokým ISO umí už dlouho a podle již dostupných testů nebude mít A7s v šeru co se týká šumu konkurenci. Kdybych se chtěl do něčeho navážet tak si spíš vyberu rychlost AF, která u bezzrcadlovek stále kulhá a ještě dlouho kulhat bude. No a AF v šeru? ;-D

0/0
1.6.2014 21:26

J10a15k74u80b 14W59a68g97n98e58r 7223808240833

Proboha, to samozřejmě není tma. Je to záběr v šeru, se kterým si dnešní foťáky neporadí a tento ano. Z nadpisu a autora zvracím. Rv

+5/−2
1.6.2014 15:52

M72i58c76h11a12l 53P58o84n43o92c29n28ý 2554505531

To ti tedy staci malo ... ;-D

+2/−2
1.6.2014 18:40
Foto

P49a11v71e15l 84P78o50d57e78š92v88a 5929637989

Pěkný, hlavně ten nízký šum. A když si představím, co asi tak má armáda...

+1/0
1.6.2014 14:42

R10e69g70i81n44e 88M28a32r66t70i74n 6692248710818

Princip odstranění šumu je jasný - chladit + současně fotit ve více spektrech. Běžné v armádě, na průzkumných satelitech, hvězdárnách.... Problém je s komplikovaností zařízení, váhou, cenou...

+1/0
1.6.2014 15:23
Foto

P61a84v13e28l 53P58o56d50e74š38v14a 5319117969

Právě že toto je asi nechalzený chip a ty parametry jsou super. Jde sice o video a asi je tam binning, ale stejně... Kdysi jsem obdivoval EOS 5D III ale toto je o dva levely jinde.

0/0
1.6.2014 16:17

V18l23a59d93i85s42l32a57v 46A20d60a35m27e43c 2105408241648

Proměří každou buňku v čipu samostatně. A v procesoru dodělají korekci. Tak by mohli šum odstranit v podstatě úplně. Zůstal by jen ten, na hranici osvětlení, kdy buňka je tak málo osvětlená, že dá minimální hodnotu danou převodníkem.

0/0
2.6.2014 9:04

T78o74m27á17š 84P74ř19i49b53y29l 7958527398662

zapneš fotak a mužeš jit sbírat houby do lesa i v noci :)

+1/0
1.6.2014 13:44

A27l34e58š 56Z24e74l38i38n58k13a 1484922666

možná byste na té fotce viděl i to co byste vidět nechtěl ;-D

0/0
2.6.2014 1:08

M28i41l22a49n 44Č24í49ž52e36k 4793105382848

Nevěřím, minimálně tomu videu. Ten týpek si tam chodí jak za bílého dne, navíc se k ohni (jedinému zdroji světla) staví zády... neviděl by ani ň. :-)

+4/0
1.6.2014 13:43

K84a46r88e13l 61O93e79s92t18e91r84r53e25i48c35h50e25r 3234689909179

Stavět se k ohni zády je rozumné, pokud chcete vidět něco jiného než oheň. Jinak s vámi i souhlasím.

+4/0
1.6.2014 22:48
Foto

P89a17v40e79l 60Č37e88r24n90í53k 1588275390890

"snímání pixel po pixelu" bude ale způsobovat rolling shutter, ne?

0/−5
1.6.2014 10:59
Foto

D90a48n55i50e54l 22K72o20č48i37c95a 4285748246112

Tady se zase sešla elita češtinářů a fotografů :-/

+1/−1
1.6.2014 8:00

T20o65m40á47š 77P93ř39i58b33y10l 7658897788262

tyhle kecy miluju ...každy nebyl tak chytry jako ty v češtině,ale věřím že by te dali na jinych věcech kde by zase oni mohli prudit do tebe...

0/−2
1.6.2014 13:46
Foto

D48a36n35i85e58l 44K11o69č72i24c77a 4435798676132

Whaaat? Napsal jsem přesně to co vy a vy mě za to napadáte? Jste marod na hlavu?

+3/0
1.6.2014 13:52

T83o42m62á74š 22P79ř86i27b79y60l 7948607898312

tak se příště lepe vymačkni takhle to jde pochopit ruzně...

0/−3
1.6.2014 14:07

M49i87c31h93a92l 10T10o69m41i25n78s10k49ý 9921265687434

ano, bezzrcadlovka je správný překlad. Je to už zavedený název pro ty foťáky, které mají rozměrově velký snímací čip téměř velký, nebo stejně velký jako kinofilm. A kde můžete pracovat s ostrostí obrazu i bez zrcadla a s nízkou hmotností.

Je jen otázka času a ceny, kdy zrcadlovky zmizí z trhu a tento pojem už naše děti nebudou znát.

+2/−1
1.6.2014 6:58

R24e71g54i49n67e 12M25a65r46t60i18n 6552348620828

Správný překlad z angličtiny. Jenže bída je v tom, že jde o nesmysl.!! "Padají kočky a psi" - Jak se Vám líbí překlad českého “Chčije a chčije”?8-o

Z pohledu manželky - To je nějaké ženská, co ji chlap ani nedovolí zrcadlo?:-)

+2/−3
1.6.2014 9:16

M21i47c32h35a55l 48P85o66n12o23c10n46ý 2954225401

- Co ti na tom vyrazu vadi? Spravny preklad z anglictiny to je (mirrorless), situaci to vystihuje (ma to funkce zrcadlovky az na to, ze to nema zrcadlo) a navic, at se ti to libi nebo ne, uz je to i zazity vyraz - to je u novych veci taky dulezite.

- Priklad s "chcije a chcije" = "padaji kocky a psy" jsem nepomentalne mene zdanty jedinec (nebo totalni pitomec) bude myslet, ze bezzrcadlovka je zenska.

+4/−1
1.6.2014 12:45

M93i10c20h27a80l 88P44o81n81o84c16n38ý 2564485901

Haha, jsem mene zdanty jedinec, kopirovani v editoru mi nejak nevyslo ... ;-D

0/−1
1.6.2014 12:50

M23i17c61h94a87l 11P70o90n22o94c38n14ý 2514355671

TAKZE ZNOVU A SNAD LEPE:

- Co ti na tom vyrazu vadi? Spravny preklad z anglictiny to je (mirrorless), situaci to vystihuje (ma to funkce zrcadlovky az na to, ze to nema zrcadlo) a navic, at se ti to libi nebo ne, uz je to i zazity vyraz; to je u novych veci taky dulezite.

- Priklad s "chcije a chcije" = "padaji kocky a psy" jsem nepochopil.

- A pri rozhovoru o fotacich si jen mentalne mene zdatny jedinec (nebo totalni pitomec) bude myslet, ze bezzrcadlovka je zenska.

0/−1
1.6.2014 12:51

P64e28t52r 15M66o18t44y17č81k93a 2752648490499

Překlady mezi jazyky samozřejmě nejde dělat vždy doslovně, protože to prostě nedává smysl, typicky je to příklad idiomů.

Nerozumím tomu, co si představujete pod výrazem "funkce zrcadlovky" - zrcadlovka je prostě fotoaparát, který mimo jiné, obsahuje zrcadlo. Pokud je nějaká funkce (či vlastnost) vázána k užití zrcadla, pak je samozřejmě nesmysl to, co říkáte. Pokud není vázána k zrcadlu, pak nejde o funkci, či vlastnost "zrcadlovky", ale fotoaparátu, vaše definice skutečně nedává smysl.

Nemá žádný význam, říkat jako "bezzrcadlovka", protože zrvadlovky jsou podmnožinou skupiny fotoaparátů - prostě je to fotoaparát, či kamera. Pokud je něčím specifický, pak mu podle této vlastnosti můžeme říkat - například "kompakt". Nebo "dírková kamera". Bezzrcadlovka je asi tak stejně logický název, jako "nekompakt". A když už chcete vědět, jak přeložit výraz "mirrorless camera", pak je to "kamera bez zrcadla", stejně jako diskless station" je "bezdisková stanice", nikoli "bezdiskovka". Existují výrazy, které mají podobný význam v češtině, pak to má smysl, například homeless/bezdomovec, existuje řada slov, která končí v agličtině na "less", mají jednoslovný překlad, ale ten rozhodně nemusí začínat na "bez".

"raining cats and dogs" je idiom.

+3/0
1.6.2014 18:22

M49i19c38h27a20l 10P92o84n10o34c38n32ý 2194975311

- Preklad doslovne opravdu nejde delat doslovne vzdy, ale nekdy ano a v tom pripade je zbytecne provadet zmateni vymyslenim neceho "nepodobneho originalu".

- V soucasnosti (mluvim ted jen o digitalech) si spousta lidi predstavi urcite funkce fotoaparatu v souvislosti s tim, o jakou kategorii jde - a kompakt ma proste funkci mene nez zrcadlovka, to je vcelku zazite. A ted se objevila nova kategorie fotaku - funkce to ma jako zrcadlovky, ktere vsichni znaji, jediny rozdil je chybejici zrcadlo. Proto povazuji preklad bezzrcadlovka za spravny - ne proto, ze je to doslovny preklad, ale proto, ze kazdy obratem vi, na cem je. 

- Stejne argumenty, jako jste uvedl proti tomuto ceskemu vyrazu, jde mimochodem uvest i proti jeho anglickemu originalu. A moje pro. :-)

- To posledni jsem neslysel, diky za rozsireni obzoru. :-)

+3/0
1.6.2014 18:40

O51n83d92ř56e23j 30Z86e85m51a81n 5820774988799

Fotoaparátu, který vypadá jako zrcadlovka, ale nemá zrcadlo, se říká falešná zrcadlovka a rozhodně to není žádná novinka.

nevím odkud máte ten vás patvar-novotvar, ale měl byste na něj raději zapomenout

0/−1
1.6.2014 20:17
Foto

D10a22n45i30e50l 72K84o98č86i41c35a 4745798286282

Na patvar-novotvar bezzrcadlovka si budete muset patrně zvyknout, podle google se u nás totiž používá už dlouho a jak se dívám tak ho nyní najdete i na wiki, nebo jako kategorii na e-shopech, v magazínech o focení, no prostě všude. Asi nejlépe je vznik toho názvu popsán zde http://en.wikipedia.org/wiki/Mirrorless_interchangeable-lens_camera

0/0
1.6.2014 20:48

V75l43a97d46a85n 39K20a82h18a36n 9291614334862

falesna zrcadlovka ale je neco jineho, takze tenhle vyraz NE !!!

+1/0
1.6.2014 23:07
Foto

D44a36n31i92e15l 98K21o91č12i68c34a 4465528966602

Pokud vám všechny slova musí dávat smysl tak to vám nezávidím. To se pak musíte hádat s prodavačkou i při nákupu pečiva.

0/0
1.6.2014 19:00

V30l48a49d68i67s74l48a84v 41A23d49a89m39e37c 2935318201618

Máte pravdu, cítím to stejně, ale je to tak. Pro přístroje velikosti zrcadlovky, ale bez zrcadla se vžil název bezzrcadlovka a pro ty menší kompakt. Já osobně chápu funkci zrcadla pro průhledový hledáček. Na kvalitu zaznamenané fotky to nemá vliv. Třeba někdo vymyslí nějaké jiné slovo, podle hlavního dalšího rozdílu a to je možnost měnění objektivu.

0/0
1.6.2014 22:30

V22l51a14d14a80n 74K28a16h83a40n 9391224484862

Stejne tak existuje spousta slov, ktera v anglictine konci na "less", maji jednoslovny preklad a zacinaji "bez" (napr. painless). Ale jinak, jaky nazev doporucujes ty???

"Fotoaparat s funkcemi bezne dosputnymi u zracadlovek ale bez zrcadla?" => proste bezzracdlovka, naprosto jasne a vystizne

0/0
1.6.2014 23:06

J22a31n 86V87o78t91a65v22a 3954510897799

můžete tomu říkat třeba nosočistoplena, ale nikdo nebude vědět, o čem mluvíte. Když řeknete bezzrcadlovka, tak je (téměř) každému jasné, která bije. Howgh.

0/0
2.6.2014 10:29

Z64b18y80n64ě18k 47B23í84l39ý 1557560261665

takže zrcadlovka je každá ta které ho manžel povolí ? :D

0/0
2.6.2014 10:47

P74e50t60r 89S17v54o29b73o61d77a 8184498164510

Chčije a chčije je česká libovka. Pissing down se taky říká.

0/0
14.6.2014 9:49

M28a95r98t55i61n 23K11o19z19á34k 4284320919977

Otázkou času to sice je, ale pro mě bylo na zrcadle podstatné hlavně to, že na zrcadle narozdíl od nějakého zatraceného displeje zaostřím. Kolik bodů na palec má displej v hledáčku nebo alespoň na těle v tomhle přístroji? Pokud méně než 300 dpi, není co řešit.

+1/0
2.6.2014 8:40

Z63b56y66n73ě69k 30B14í51l14ý 1317870961705

no já mám u nex-5 fda-ev1s a ostří se mi na tom lépe než na normálním skleněném hledáčku u zrcadlovky. jo a asi to co chcete nebude dpi ale ppi :)

0/0
2.6.2014 10:56

M15a13r40t72i25n 12K95o94z87á40k 4984940129657

Jo, ppi samozřejmě, pardon. Já jsem se ptal proto, že v okamžiku, kdy budou mít displeje potřebné rozlišení, určitě to přestane být problém, ale co mám starší zkušenosti (já právě nevím, jak je to dnes), elektronické displeje byl vždycky problém. Ale třeba už není, nevím.

0/0
2.6.2014 11:48

P64a40v35e71l 84O62d30r19a15z20i43l 6784849467750

Rozlišení je jeden faktor. Pak je tam frame-rate. Pak je tam dynamický rozsah. Nic z toho na zrcadle není třeba řešit. Na displeji si však můžete cílovou oblast zvětšit.

0/0
2.6.2014 12:17

M90a77r67t64i52n 94K16o77z60á13k 4304950129757

Aha, tím se to vysvětluje. Vždycky jsem fotil spíše reportážní fotografie, nikoliv makra nebo statické scény obecně, takže na moc velké hraní se zvětšiváním a ostrosti není čas. Je ale fakt, že třeba na makrofotografii to naopak může být celkem podstatná výhoda.

0/0
2.6.2014 12:22

Z26b66y78n67ě64k 49B21í77l59ý 1127430491955

nehledě na to, že třeba živý histogram / údaje o nastavení fotoaparátu do optického hledáčku nedostanete

0/0
2.6.2014 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.