Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pohled, který nezná ani strojvedoucí. Podívejte se do tunelů metra

Víte, proč má stanice metra Hlavní nádraží úplně jinou podobu než ostatní na původní trase? A kudy se dá projet z trasy C na trasu A? Podívejte se s námi do nejstaršího tunelu metra. Jeho konstruktéři již před čtyřiceti lety mysleli na všechno, bez větších úprav slouží dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29a94r54t68i29n 90Z29l14a39t70u13š41k31a 8917164900251

Video k ničemu. Škoda. Zrychlená tma v tunelu. Nic není vidět.

+7/0
10.5.2014 9:29

O64n70d52r76e24j 36K42o96d75a29d 1756503178

Přesně tak, když už si s tím dali takovou práci, tak to video mohlo za něco stát.. ;-(

+4/0
10.5.2014 10:40

J59a10n 15S91a93l33o12m57o41n 4829600351915

Tak u videí na youtube od nadšenců je to spíše naopak a zrychlené jsou průjezdy stanicemi. :-)

0/0
12.5.2014 19:44


K10a97t44r28i11n 71Š95a81b79a14c76h51o14v68á 7215716533703

Dekuji za hezky clanek, vzdycky premyslim co je uvnitr, pod a za:)) skoda ze detaily z tunelu zanikly pri kompresi- tohle tema by bylo na hodinovy dokumentarni porad nebo dva;-)

+4/0
10.5.2014 9:16

D53a62n32i20e13l 36S38o97b81o87t67a 9329864916510

Ohledně té odbočky na Pražského povstání nám při projížďkou EČS říkali, že to původně měla být odbočka až k televizi na Kavčáky. Je to pravda?

+1/0
9.5.2014 15:29

P31a35t44r61i56k 27Š13e54b35e78s95t37a 4493882636905

tak její účel byl jako kryt případě války a co vím, tak je tam chodba až na Kavčí Hory

0/0
10.5.2014 11:40

M85a87r21e16k 72Š69i89m93o17n 2884137888178

Závislácká hra minimetro: http://dinopoloclub.com/minimetro/

+4/0
9.5.2014 14:17

M23a56r26e84k 10Š81i43m75o19n 2954537508178

Na tramvaj lidi taky nenastupujou bez rozmyslu, tak si zvyknou i na metru. V jiných velkoměstech je to běžné.

+4/0
9.5.2014 14:17

J95i40ř16í 98O87u18k28r96o81p44e75c 5840788603459

jezdil jsem v NY a Washingtonu metrem, kde člověk musí sledovat, jaká linka metra přijíždí, a nebyl v tom sebemenší problém...

+1/−1
9.5.2014 23:16

P50e54t66r 23N23e47c21h32a78n51i49c17k29ý 7243756908670

Co letní provoz béčka, každá druhá souprava na Smíchovské nádraží a taky to šlo.

0/0
10.5.2014 22:03

M65i64c73h58a86l 18P11a94š70e19k 5411227500988

Akorát je škoda, že to video je tak mizerné. Stanice, kde je obraz zpomalený, zná každý, ale vidět tunel za pořádného osvětlení i s jeho odbočkami, kde to normální člověk nemá šanci vidět, to by byla jiná. Kapánek promrhaná příležitost něco ukázat.

+42/0
9.5.2014 12:23
Foto

J31a30n 97K35u63ž38n39í37k

Bohužel, detaily z tunelu (nějaké v té tmě opravdu byly) zanikly při kompresi videa. V současnosti nemáme k dispozici technologii, která by umožnila vyšší obrazovou kvalitu. Také nás to mrzí.

+2/0
9.5.2014 14:18

M18i37c56h48a11l 97P82e15t53e18r29a 2237861860629

Škoda, že v tunelech nerozsvítili světla, když už dal DP k dispozici soupravu. To by mohlo být toho vidět o dost víc.

+5/0
9.5.2014 15:02

M46a65r28e51k 37V79e19s38e52l27ý 1857318880214

Stacilo by dat na strechu soupravy nejakou rampu s halogeny ci LED reflektory do vsech smeru. Predpokladam ze po cele delce tunelu neni mozne rozsvitit zarivky.

+1/0
9.5.2014 15:24

P61a37t37r94i87k 49Š59e60b61e92s71t36a 4353682426785

několikráít jsme viděl v různých tunelech po celé délce rozšíření záživky... ale to byl tunel nějak divný :-)

Ta rampa s rozptýlenými světly by byla mnohem lepší - používají to filmaři běžně... takže je to jenom o tom, že nebyl nápad, protože mamtéři... no, jo no...

0/0
10.5.2014 11:42

J17a42n 21K72u27b72e21š 5840415152985

A tu rampu na střeše by urazily první tlaková vrata kterýma by ta souprava projela. No a myslim, že kdyby v tunelu rozsvítili, tak by jste zase viděli jenom míhající se zářivky.

+1/0
10.5.2014 12:43

M97i14c30h24a76l 92P92a90š79e90k 5281977460128

A nešlo by to video třeba nahrát v plné palbě a bez zpomalení a zrychlení na YT?

+3/0
9.5.2014 15:52

M84a14r34e79k 11D53e50m95č72á20k 9525194266935

To je potom ale špatná reklama pro GoPro kamery :-)

+4/0
9.5.2014 17:09

M88a26r52t62i82n 50V61e56j40m77o93l42a 1423761613878

Go Pro je především outdorová kamera. Není určená pro krtky :-)

+3/0
9.5.2014 22:15

P73a69t42r67i85k 14Š40e60b57e11s40t20a 4713672766985

krtek je tedy dle Vás indoor ;-D;-D;-D;-D

+3/0
10.5.2014 11:43

P12e63t48r 64Ř25e95h50á37k 7729562848

Presne na to jsem pri sledovani myslel taky R^

+1/0
9.5.2014 18:42

P67a21v73e43l 84D30e18u44t55s60c30h 8392479321319

Souhlas, taky místo hudebního podkresu mohl být třeba komentář strojvůdce. Námět pro příště :-)

+6/0
9.5.2014 18:48

J91a59k26u30b 16R36o64u42s 3733960484332

Přesně to samé mě taky napadlo, skvělá příležitost, ale promarněná...

+2/0
9.5.2014 19:07

M28i76c28h15a94l 38C28h71a49l83u67p55a 6888620329313

Nějaká videa jsou na http://www.metroweb.cz/video/video.htm, ale kvalita asi taky nebude zrovna oslnivá.

+1/0
9.5.2014 20:54
Foto

M48a80r33i10e 42M92e14d90u20n52o49v58á 7133771985

Úplně senzačně udělaný video a zajímavý článek našlapaný informacemi. Díky. R^

Taky tu máme vidět pořádně kabely v chráničkách, co jsou mezi kolejnicemi. Pamatujete jak se tu řešilo, který z nich může zabít a jestli vůbec?

+1/−3
9.5.2014 10:05

M45a45r96t88i67n 37P54l35z11á28k 2607819188914

Kabely snad nijak, napájecí kolejnice ano. Na A a B je ale schovaná vzadu pod žlutým krytem, takže není tak snadné se jí dotknout. Na C je (nekrytá?) uprostřed mezi kolejnicemi, tam to asi bude horší.

+1/0
9.5.2014 11:46

R70a40d52e13k 43M92ü91l73l48e89r 2350724377932

...to uprostřed, mezi kolejnicemi, není napájecí kolejnice, ta je i na této trase vpravo nebo vlevo od kolejnic. Dobře je to vidět ve stanici Hlavní nádraží a na Vyšehradě (a když přijede souprava, jsou dobře vidět i sběrače). Na vloženém videu je tato kolejnice vidět ve stanici Nádraží Holešovice...

+4/0
9.5.2014 12:18

M52a87r69t67i70n 83M31u19s91i72l 4640931923551

Pokud se nepletu, na trase C je mezi kolejemi pouze zabezpečovací systém, tedy Matra (PA135). Tenhle koberec je po celé délce trasy C a do půlky spojovacích tunelů s A a B.

 Přívodní (napájecí kolejnice) je na všech trasách buď vlevo nebo vpravo a je ze tří stran opatřena krytem. Volná je tedy jen zespodu, kde se jí dotýkají sběrače soupravy.

PS: Já bych si to video rád vychutnal i v plné délce a nezrychlené, škoda, že někde není. Stejně jako mi tu chybí fotka např. původně plánovaného odbočení tramvají na povrch o kterém se píše (byť ho znám z jiných webů).

+9/0
9.5.2014 12:30

P32e80t81r 21S94v97o49b21o96d54a 9683833167714

No tak se lidi naučí, že soupravy můžou mít dvě různé konečné, to se toho stane... Aspoň budou věnovat pozornost tomu, co se děje... A určitě by bylo hlášení v soupravě, kam ten vlak jede...

+19/0
9.5.2014 9:14

J96a16n 63S93l98o60v82í22k 3589917200338

vždyť i dnes některé soupravy končí dřív než na konci, třeba už na Kačerově. Prostě si musí vystoupit a počkat na další. A v mnoha městech si lidé musí hlídat trasu třeba u autobusů, kdy některé spoje na stejné lince jezdívají jinudy.

+7/0
9.5.2014 11:54

J70a60n 48U78l48r49y10c46h 4501667180238

...aneb hloupá poznámka odhaluje duševní kapacitu čtenářů Technetu;-D(výrazné prvenství v plusech) - ta nevýhodnost rozdělení tras na C a D pochopitelně nespočívá v tom, že by cestující nechápali, kam jedou,

připitomnělost téhle zoufalosti spočívá a) v tom, že se nevybuduje plnohodnotná trasa D, takže nebude žádná možnost nahradit dlouhodobý výpadek na trase C (ke kterému musí dojít - rekonstrukce nuselského mostu (z D by se mj. dalo přestupovat i na A), samozřejmě k výpadkům nemusí dojít jen kvůli rekonstrukci),

b) takovéhle dělení napořád omezí už dnes totálně vytíženou trasu C (jestliže se na jedné koleji mají sjíždět 2 trasy, není možné zajistit minimální intervaly na jedné z tras; ano, dá se předpokládat, že při křížení va Vyšehradě by asi z D ještě přibylo do C víc cestujících, ale to je pořád lepší, než když tam přibydou celý soupravy);

lidi bydlící dál po trase Céčka by už dneska měli zatraceně zpozornět, a hnát magistrátní politiky, co ve jménu úspor tuhle kravinu prosazují, svinským krokem, jinak můžou celý zbytek života litovat svojí apatičnosti a lenosti (mimochodem teď před komunálními volbami je na to ten nejvhodnější, ale taky už nejvyšší čas)

+2/0
10.5.2014 19:54

J24o97s86e77f 58T22r84ö19g69l 8939422726206

Tak tak. Studoval jsem VŠCHTv Dejvicích, koleje jsou na jižáku. Když byl čas od času nějaký výpadek (sebevrah, porucha...), přišla půlka školy o dost pozdě. C je tepna Prahy a je potřeba vybudovat jí vhodnou zálohu (něco by mohly odvést vlaky z Kačerova na hlavní, ale kapacitu metra budu mít těžko).

0/0
11.5.2014 0:06

M32a88r11e71k 37H88r72u27b16y 6297832691308

Pokud by se nestavela zbytecna Blanka, trasa D by podle puvodniho navrhu vysla na stejne penize a prazske doprave by prospela daleko vic :-(

+1/0
11.5.2014 0:49

V39i96k49y26r 69B16o51h30u44m92i33l 55S21t47r62a69n77s54k66y 9727408446289

Objektivní článek. Pochopitelně jiná doba, jiná disponibilní technika, jiná "vedlejší" zadání, ale přednost dotávalo vždy nejlepší dosažitelné technické řešení. Dnes bohužel často rozhodují jen peníze a tak se stanice dělají sice hypermoderní, ale s nulovými rezervami /prosadilo si město Praha/ v délce stanic atd. do budoucnosti. Obávám se, že za dalších 40 let se toto o nejnovějších stanicích nebude dát říci.8-o

+6/−2
9.5.2014 8:32

P22e15t11r 64P67r72u17s 7787125179382

Zjevne bylo potreba objektivni clanek doplnit o neobjektivni komentar, plny domnenek, nabytych v bulvarnich mediich. :-P

+5/−1
9.5.2014 9:31

J82a87n 68S53a34l36o31m89o86n 4959770251255

No, tak třeba moje zkušenosti projektanta hovoří spíš opravdu o příklonu k levnějším řešením oproti dražsím, ale optimálnějším, technickým řešením.

0/0
12.5.2014 19:43

J51a19n 57S37a73l27o95m89o93n 4789370201675

Bože, dražším. Někdy mi vadí že se to tu nedá opravovat zpětně.

0/0
12.5.2014 19:46

R50a82d56o36s24l30a47v 82K63l74a10u33d30a 5404518504572

Do roku 1978 byla Florenc konečnou:-)   Jenže Vltavská byla otevřená 3.listopadu 1984....    V roce 1978 se začalo s ražbou, proto zmizela zeď.

+11/0
9.5.2014 7:24

J32a44r89m84i23l57a 25P79í14c84h21o47v87á 5182417434653

Hezký článek. Po dlouhé době jeden z těch, které na minulost neházejí jen špínu a ocení, že naši předkové dokázali i předvídat, co bude jejich práce znamenat pro budoucnost a že se tak významné stavby, jako je metro, nestaví na jednu pětiletku, ale na desítky let dopředu. Autorovi poklona a pochvala.

PS: byla jsem jednou z těch, co linku A viděli ještě před otevřením. Tehdy se jako obvykle finišovalo a na stavbu metra byli posíláni brigádníci, aby bylo metro otevřeno včas. Tak jsme se dostali i do zázemí metra a viděli jak klady, tak i zápory, protože organizace byla někdy i trochu chaotická. Na výsledku to už ale nic nezmění.

+19/0
9.5.2014 7:22

S84l48á42v59e81k 56L77o42k86v44e56n13c 3537860544483

Pěkný článek R^R^R^

+6/0
9.5.2014 7:17

J46a56n 91F30i82a37l34a 7414567195459

Holešovice je lepší psát s velkým H. :-/

+5/0
9.5.2014 6:30

V36o44j75t65ě68c89h 63O54r12á18l96e49k 7864223525356

Ohledně Kačerova - "Dnes je depo kompletně uzavřené" Kde to autor sakra žije?

+2/0
9.5.2014 2:51

T23o67m75á59š 97K65n98a51i61f48l 6233820577230

No, jestli ta IV. Kolej na PP ma opravdu 120 metru, tak zas tolik souprav se tam nevejde... Slovy 1..

+4/0
9.5.2014 1:11

A10l13e71x21a50n96d21r 77K86o23s88t41k51a 5409496169156

Spíš mám pocit, že je to prostě manipulační/odstavná kolej, když je potřeba. Případně možná, že tam ráno ta souprava opravdu začíná, aby to dovolilo planbulejší rozjezd dopravy.

+5/0
9.5.2014 7:48
Foto

R18o39m11a21n 72P80o58l46á70č45e33k 1140306760805

Dokonce ten spoj je v JŘ. Končí mít okolo 18 hodiny večer

+2/0
9.5.2014 7:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.