Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pohled, který nezná ani strojvedoucí. Podívejte se do tunelů metra

Víte, proč má stanice metra Hlavní nádraží úplně jinou podobu než ostatní na původní trase? A kudy se dá projet z trasy C na trasu A? Podívejte se s námi do nejstaršího tunelu metra. Jeho konstruktéři již před čtyřiceti lety mysleli na všechno, bez větších úprav slouží dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a76r21t51i88n 39Z56l60a52t77u96š77k35a 8577764710131

Video k ničemu. Škoda. Zrychlená tma v tunelu. Nic není vidět.

+7/0
10.5.2014 9:29

O60n56d81r65e34j 65K92o79d29a52d 8281123131447

Přesně tak, když už si s tím dali takovou práci, tak to video mohlo za něco stát.. ;-(

+4/0
10.5.2014 10:40

J23a10n 57S29a29l47o25m45o69n 4339540171315

Tak u videí na youtube od nadšenců je to spíše naopak a zrychlené jsou průjezdy stanicemi. :-)

0/0
12.5.2014 19:44

K79a19t28r88i37n 50Š74a43b40a25c14h59o93v55á 7275326463753

Dekuji za hezky clanek, vzdycky premyslim co je uvnitr, pod a za:)) skoda ze detaily z tunelu zanikly pri kompresi- tohle tema by bylo na hodinovy dokumentarni porad nebo dva;-)

+4/0
10.5.2014 9:16

D40a98n58i93e73l 89S44o76b23o83t41a 9189654306640

Ohledně té odbočky na Pražského povstání nám při projížďkou EČS říkali, že to původně měla být odbočka až k televizi na Kavčáky. Je to pravda?

+1/0
9.5.2014 15:29

P42a47t72r97i72k 18Š83e23b17e71s34t24a 4873142436655

tak její účel byl jako kryt případě války a co vím, tak je tam chodba až na Kavčí Hory

0/0
10.5.2014 11:40

M51a24r16e31k 69Š54i48m19o68n 2944627608408

Závislácká hra minimetro: http://dinopoloclub.com/minimetro/

+4/0
9.5.2014 14:17

M65a27r40e72k 50Š37i34m62o89n 2974137418368

Na tramvaj lidi taky nenastupujou bez rozmyslu, tak si zvyknou i na metru. V jiných velkoměstech je to běžné.

+4/0
9.5.2014 14:17

J50i19ř60í 81O71u52k97r95o36p74e10c 5780508353269

jezdil jsem v NY a Washingtonu metrem, kde člověk musí sledovat, jaká linka metra přijíždí, a nebyl v tom sebemenší problém...

+1/−1
9.5.2014 23:16

P12e53t33r 97N24e27c54h20a92n57i70c72k70ý 7253236888530

Co letní provoz béčka, každá druhá souprava na Smíchovské nádraží a taky to šlo.

0/0
10.5.2014 22:03

M40i71c50h17a82l 28P85a11š78e68k 5231287440458

Akorát je škoda, že to video je tak mizerné. Stanice, kde je obraz zpomalený, zná každý, ale vidět tunel za pořádného osvětlení i s jeho odbočkami, kde to normální člověk nemá šanci vidět, to by byla jiná. Kapánek promrhaná příležitost něco ukázat.

+42/0
9.5.2014 12:23
Foto

J74a37n 55K21u63ž81n11í87k

Bohužel, detaily z tunelu (nějaké v té tmě opravdu byly) zanikly při kompresi videa. V současnosti nemáme k dispozici technologii, která by umožnila vyšší obrazovou kvalitu. Také nás to mrzí.

+2/0
9.5.2014 14:18

M13i51c93h42a36l 60P58e49t35e62r14a 2847641600819

Škoda, že v tunelech nerozsvítili světla, když už dal DP k dispozici soupravu. To by mohlo být toho vidět o dost víc.

+5/0
9.5.2014 15:02

M84a39r12e26k 25V95e41s52e41l34ý 1447518380344

Stacilo by dat na strechu soupravy nejakou rampu s halogeny ci LED reflektory do vsech smeru. Predpokladam ze po cele delce tunelu neni mozne rozsvitit zarivky.

+1/0
9.5.2014 15:24

P49a85t42r41i76k 89Š49e28b78e75s90t68a 4523182636775

několikráít jsme viděl v různých tunelech po celé délce rozšíření záživky... ale to byl tunel nějak divný :-)

Ta rampa s rozptýlenými světly by byla mnohem lepší - používají to filmaři běžně... takže je to jenom o tom, že nebyl nápad, protože mamtéři... no, jo no...

0/0
10.5.2014 11:42

J19a82n 70K51u90b59e81š 5950705852865

A tu rampu na střeše by urazily první tlaková vrata kterýma by ta souprava projela. No a myslim, že kdyby v tunelu rozsvítili, tak by jste zase viděli jenom míhající se zářivky.

+1/0
10.5.2014 12:43

M36i97c11h82a28l 34P15a82š34e79k 5441787280508

A nešlo by to video třeba nahrát v plné palbě a bez zpomalení a zrychlení na YT?

+3/0
9.5.2014 15:52

M18a49r62e96k 45D30e49m83č88á25k 9805734286515

To je potom ale špatná reklama pro GoPro kamery :-)

+4/0
9.5.2014 17:09

M78a43r51t80i94n 92V77e41j91m48o92l66a 1683881383728

Go Pro je především outdorová kamera. Není určená pro krtky :-)

+3/0
9.5.2014 22:15

P36a57t90r17i22k 41Š40e87b31e33s88t89a 4763602976395

krtek je tedy dle Vás indoor ;-D;-D;-D;-D

+3/0
10.5.2014 11:43

P18e33t19r 15Ř37e65h44á76k 7689232558

Presne na to jsem pri sledovani myslel taky R^

+1/0
9.5.2014 18:42

P83a65v53e80l 56D27e29u36t52s10c91h 8922869361399

Souhlas, taky místo hudebního podkresu mohl být třeba komentář strojvůdce. Námět pro příště :-)

+6/0
9.5.2014 18:48

J48a63k15u55b 18R13o57u25s 3163690584292

Přesně to samé mě taky napadlo, skvělá příležitost, ale promarněná...

+2/0
9.5.2014 19:07

M48i26c52h62a50l 76C64h71a74l74u48p33a 6468950149803

Nějaká videa jsou na http://www.metroweb.cz/video/video.htm, ale kvalita asi taky nebude zrovna oslnivá.

+1/0
9.5.2014 20:54
Foto

M20a81r80i18e 22M43e77d17u46n29o58v50á 7383561505

Úplně senzačně udělaný video a zajímavý článek našlapaný informacemi. Díky. R^

Taky tu máme vidět pořádně kabely v chráničkách, co jsou mezi kolejnicemi. Pamatujete jak se tu řešilo, který z nich může zabít a jestli vůbec?

+1/−3
9.5.2014 10:05

M32a40r20t58i77n 32P61l74z50á34k 2857619838914

Kabely snad nijak, napájecí kolejnice ano. Na A a B je ale schovaná vzadu pod žlutým krytem, takže není tak snadné se jí dotknout. Na C je (nekrytá?) uprostřed mezi kolejnicemi, tam to asi bude horší.

+1/0
9.5.2014 11:46

R39a80d68e78k 21M29ü11l87l48e47r 2660184397282

...to uprostřed, mezi kolejnicemi, není napájecí kolejnice, ta je i na této trase vpravo nebo vlevo od kolejnic. Dobře je to vidět ve stanici Hlavní nádraží a na Vyšehradě (a když přijede souprava, jsou dobře vidět i sběrače). Na vloženém videu je tato kolejnice vidět ve stanici Nádraží Holešovice...

+4/0
9.5.2014 12:18

M71a68r27t51i25n 33M20u75s95i72l 4720691603131

Pokud se nepletu, na trase C je mezi kolejemi pouze zabezpečovací systém, tedy Matra (PA135). Tenhle koberec je po celé délce trasy C a do půlky spojovacích tunelů s A a B.

 Přívodní (napájecí kolejnice) je na všech trasách buď vlevo nebo vpravo a je ze tří stran opatřena krytem. Volná je tedy jen zespodu, kde se jí dotýkají sběrače soupravy.

PS: Já bych si to video rád vychutnal i v plné délce a nezrychlené, škoda, že někde není. Stejně jako mi tu chybí fotka např. původně plánovaného odbočení tramvají na povrch o kterém se píše (byť ho znám z jiných webů).

+9/0
9.5.2014 12:30

P57e55t46r 92S53v31o84b45o66d21a 9563873707214

No tak se lidi naučí, že soupravy můžou mít dvě různé konečné, to se toho stane... Aspoň budou věnovat pozornost tomu, co se děje... A určitě by bylo hlášení v soupravě, kam ten vlak jede...

+19/0
9.5.2014 9:14

J21a19n 70S39l84o93v66í21k 3159237910658

vždyť i dnes některé soupravy končí dřív než na konci, třeba už na Kačerově. Prostě si musí vystoupit a počkat na další. A v mnoha městech si lidé musí hlídat trasu třeba u autobusů, kdy některé spoje na stejné lince jezdívají jinudy.

+7/0
9.5.2014 11:54

J49a24n 56U58l13r24y55c38h 4271867430198

...aneb hloupá poznámka odhaluje duševní kapacitu čtenářů Technetu;-D(výrazné prvenství v plusech) - ta nevýhodnost rozdělení tras na C a D pochopitelně nespočívá v tom, že by cestující nechápali, kam jedou,

připitomnělost téhle zoufalosti spočívá a) v tom, že se nevybuduje plnohodnotná trasa D, takže nebude žádná možnost nahradit dlouhodobý výpadek na trase C (ke kterému musí dojít - rekonstrukce nuselského mostu (z D by se mj. dalo přestupovat i na A), samozřejmě k výpadkům nemusí dojít jen kvůli rekonstrukci),

b) takovéhle dělení napořád omezí už dnes totálně vytíženou trasu C (jestliže se na jedné koleji mají sjíždět 2 trasy, není možné zajistit minimální intervaly na jedné z tras; ano, dá se předpokládat, že při křížení va Vyšehradě by asi z D ještě přibylo do C víc cestujících, ale to je pořád lepší, než když tam přibydou celý soupravy);

lidi bydlící dál po trase Céčka by už dneska měli zatraceně zpozornět, a hnát magistrátní politiky, co ve jménu úspor tuhle kravinu prosazují, svinským krokem, jinak můžou celý zbytek života litovat svojí apatičnosti a lenosti (mimochodem teď před komunálními volbami je na to ten nejvhodnější, ale taky už nejvyšší čas)

+2/0
10.5.2014 19:54

J61o91s35e27f 46T42r15ö57g22l 8629872356616

Tak tak. Studoval jsem VŠCHTv Dejvicích, koleje jsou na jižáku. Když byl čas od času nějaký výpadek (sebevrah, porucha...), přišla půlka školy o dost pozdě. C je tepna Prahy a je potřeba vybudovat jí vhodnou zálohu (něco by mohly odvést vlaky z Kačerova na hlavní, ale kapacitu metra budu mít těžko).

0/0
11.5.2014 0:06

M60a60r89e73k 72H61r79u80b48y 6187912781268

Pokud by se nestavela zbytecna Blanka, trasa D by podle puvodniho navrhu vysla na stejne penize a prazske doprave by prospela daleko vic :-(

+1/0
11.5.2014 0:49

V95i98k38y66r 95B65o79h52u51m50i84l 15S29t78r94a55n33s43k65y 9447948256889

Objektivní článek. Pochopitelně jiná doba, jiná disponibilní technika, jiná "vedlejší" zadání, ale přednost dotávalo vždy nejlepší dosažitelné technické řešení. Dnes bohužel často rozhodují jen peníze a tak se stanice dělají sice hypermoderní, ale s nulovými rezervami /prosadilo si město Praha/ v délce stanic atd. do budoucnosti. Obávám se, že za dalších 40 let se toto o nejnovějších stanicích nebude dát říci.8-o

+6/−2
9.5.2014 8:32

P92e76t65r 96P68r45u98s 7227535789382

Zjevne bylo potreba objektivni clanek doplnit o neobjektivni komentar, plny domnenek, nabytych v bulvarnich mediich. :-P

+5/−1
9.5.2014 9:31

J50a36n 40S25a63l58o67m64o94n 4809470311315

No, tak třeba moje zkušenosti projektanta hovoří spíš opravdu o příklonu k levnějším řešením oproti dražsím, ale optimálnějším, technickým řešením.

0/0
12.5.2014 19:43

J76a73n 61S68a22l46o55m82o40n 4649430511175

Bože, dražším. Někdy mi vadí že se to tu nedá opravovat zpětně.

0/0
12.5.2014 19:46

R71a12d85o54s81l48a15v 17K35l26a26u82d17a 5344288414652

Do roku 1978 byla Florenc konečnou:-)   Jenže Vltavská byla otevřená 3.listopadu 1984....    V roce 1978 se začalo s ražbou, proto zmizela zeď.

+11/0
9.5.2014 7:24

J30a38r81m84i58l46a 23P32í47c91h20o26v13á 5792577844973

Hezký článek. Po dlouhé době jeden z těch, které na minulost neházejí jen špínu a ocení, že naši předkové dokázali i předvídat, co bude jejich práce znamenat pro budoucnost a že se tak významné stavby, jako je metro, nestaví na jednu pětiletku, ale na desítky let dopředu. Autorovi poklona a pochvala.

PS: byla jsem jednou z těch, co linku A viděli ještě před otevřením. Tehdy se jako obvykle finišovalo a na stavbu metra byli posíláni brigádníci, aby bylo metro otevřeno včas. Tak jsme se dostali i do zázemí metra a viděli jak klady, tak i zápory, protože organizace byla někdy i trochu chaotická. Na výsledku to už ale nic nezmění.

+19/0
9.5.2014 7:22

S25l26á56v32e77k 60L76o49k37v68e54n42c 3957290724743

Pěkný článek R^R^R^

+6/0
9.5.2014 7:17

J15a45n 11F84i86a43l29a 7104947445359

Holešovice je lepší psát s velkým H. :-/

+5/0
9.5.2014 6:30

V81o69j43t15ě10c78h 37O76r43á42l50e13k 7804593165976

Ohledně Kačerova - "Dnes je depo kompletně uzavřené" Kde to autor sakra žije?

+2/0
9.5.2014 2:51

T69o73m94á77š 46K76n30a82i16f82l 6793610237410

No, jestli ta IV. Kolej na PP ma opravdu 120 metru, tak zas tolik souprav se tam nevejde... Slovy 1..

+4/0
9.5.2014 1:11

A69l87e57x59a80n15d12r 85K84o98s89t29k93a 5469376129686

Spíš mám pocit, že je to prostě manipulační/odstavná kolej, když je potřeba. Případně možná, že tam ráno ta souprava opravdu začíná, aby to dovolilo planbulejší rozjezd dopravy.

+5/0
9.5.2014 7:48

R43o83m62a69n 93P96o73l60á85č90e95k 1380796940305

Dokonce ten spoj je v JŘ. Končí mít okolo 18 hodiny večer

+2/0
9.5.2014 7:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.