Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pohled, který nezná ani strojvedoucí. Podívejte se do tunelů metra

Víte, proč má stanice metra Hlavní nádraží úplně jinou podobu než ostatní na původní trase? A kudy se dá projet z trasy C na trasu A? Podívejte se s námi do nejstaršího tunelu metra. Jeho konstruktéři již před čtyřiceti lety mysleli na všechno, bez větších úprav slouží dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81a17r73t56i48n 44Z32l88a53t47u18š59k84a 8637354130671

Video k ničemu. Škoda. Zrychlená tma v tunelu. Nic není vidět.

+7/0
10.5.2014 9:29

O12n81d23r85e17j 38K34o56d11a27d 8481663221167

Přesně tak, když už si s tím dali takovou práci, tak to video mohlo za něco stát.. ;-(

+4/0
10.5.2014 10:40

J58a35n 98S43a39l31o36m41o13n 4919800711855

Tak u videí na youtube od nadšenců je to spíše naopak a zrychlené jsou průjezdy stanicemi. :-)

0/0
12.5.2014 19:44

K95a48t57r95i77n 75Š13a53b22a37c67h95o10v45á 7315906433143

Dekuji za hezky clanek, vzdycky premyslim co je uvnitr, pod a za:)) skoda ze detaily z tunelu zanikly pri kompresi- tohle tema by bylo na hodinovy dokumentarni porad nebo dva;-)

+4/0
10.5.2014 9:16

D49a85n34i12e11l 58S64o90b73o45t75a 9499204936350

Ohledně té odbočky na Pražského povstání nám při projížďkou EČS říkali, že to původně měla být odbočka až k televizi na Kavčáky. Je to pravda?

+1/0
9.5.2014 15:29

P65a48t59r61i68k 51Š87e46b13e15s22t71a 4743432316905

tak její účel byl jako kryt případě války a co vím, tak je tam chodba až na Kavčí Hory

0/0
10.5.2014 11:40

M19a21r57e75k 31Š98i70m45o55n 2474237838388

Závislácká hra minimetro: http://dinopoloclub.com/minimetro/

+4/0
9.5.2014 14:17

M17a46r86e57k 11Š73i78m82o41n 2804447978968

Na tramvaj lidi taky nenastupujou bez rozmyslu, tak si zvyknou i na metru. V jiných velkoměstech je to běžné.

+4/0
9.5.2014 14:17

J86i98ř95í 45O92u25k40r24o83p40e98c 5460588443499

jezdil jsem v NY a Washingtonu metrem, kde člověk musí sledovat, jaká linka metra přijíždí, a nebyl v tom sebemenší problém...

+1/−1
9.5.2014 23:16

P87e26t23r 14N74e61c73h96a75n83i27c41k56ý 7223366798750

Co letní provoz béčka, každá druhá souprava na Smíchovské nádraží a taky to šlo.

0/0
10.5.2014 22:03

M41i32c11h83a45l 59P11a29š67e97k 5921627560588

Akorát je škoda, že to video je tak mizerné. Stanice, kde je obraz zpomalený, zná každý, ale vidět tunel za pořádného osvětlení i s jeho odbočkami, kde to normální člověk nemá šanci vidět, to by byla jiná. Kapánek promrhaná příležitost něco ukázat.

+42/0
9.5.2014 12:23
Foto

J64a24n 43K42u52ž64n31í92k

Bohužel, detaily z tunelu (nějaké v té tmě opravdu byly) zanikly při kompresi videa. V současnosti nemáme k dispozici technologii, která by umožnila vyšší obrazovou kvalitu. Také nás to mrzí.

+2/0
9.5.2014 14:18

M31i34c35h98a69l 18P97e98t66e71r13a 2287691270219

Škoda, že v tunelech nerozsvítili světla, když už dal DP k dispozici soupravu. To by mohlo být toho vidět o dost víc.

+5/0
9.5.2014 15:02

M47a14r79e62k 12V55e93s75e13l23ý 1377688750414

Stacilo by dat na strechu soupravy nejakou rampu s halogeny ci LED reflektory do vsech smeru. Predpokladam ze po cele delce tunelu neni mozne rozsvitit zarivky.

+1/0
9.5.2014 15:24

P77a92t37r20i19k 39Š78e58b20e60s41t20a 4693972356895

několikráít jsme viděl v různých tunelech po celé délce rozšíření záživky... ale to byl tunel nějak divný :-)

Ta rampa s rozptýlenými světly by byla mnohem lepší - používají to filmaři běžně... takže je to jenom o tom, že nebyl nápad, protože mamtéři... no, jo no...

0/0
10.5.2014 11:42

J52a39n 94K95u31b93e47š 5840675892755

A tu rampu na střeše by urazily první tlaková vrata kterýma by ta souprava projela. No a myslim, že kdyby v tunelu rozsvítili, tak by jste zase viděli jenom míhající se zářivky.

+1/0
10.5.2014 12:43

M40i58c94h55a79l 39P32a34š92e19k 5901587180818

A nešlo by to video třeba nahrát v plné palbě a bez zpomalení a zrychlení na YT?

+3/0
9.5.2014 15:52

M67a55r68e12k 70D44e33m76č77á32k 9835384806445

To je potom ale špatná reklama pro GoPro kamery :-)

+4/0
9.5.2014 17:09

M55a97r88t35i50n 48V13e27j60m64o84l39a 1403751103968

Go Pro je především outdorová kamera. Není určená pro krtky :-)

+3/0
9.5.2014 22:15

P43a47t45r87i49k 36Š90e25b65e29s41t17a 4813272336945

krtek je tedy dle Vás indoor ;-D;-D;-D;-D

+3/0
10.5.2014 11:43

P10e51t88r 46Ř20e11h33á66k 7439642388

Presne na to jsem pri sledovani myslel taky R^

+1/0
9.5.2014 18:42

P18a46v84e14l 92D11e76u34t50s89c45h 8562169711979

Souhlas, taky místo hudebního podkresu mohl být třeba komentář strojvůdce. Námět pro příště :-)

+6/0
9.5.2014 18:48

J19a84k28u71b 20R78o47u60s 3433390344202

Přesně to samé mě taky napadlo, skvělá příležitost, ale promarněná...

+2/0
9.5.2014 19:07

M59i32c46h21a30l 16C70h62a17l28u44p36a 6238790499973

Nějaká videa jsou na http://www.metroweb.cz/video/video.htm, ale kvalita asi taky nebude zrovna oslnivá.

+1/0
9.5.2014 20:54
Foto

M54a19r15i42e 40M47e13d23u81n24o92v27á 7383981335

Úplně senzačně udělaný video a zajímavý článek našlapaný informacemi. Díky. R^

Taky tu máme vidět pořádně kabely v chráničkách, co jsou mezi kolejnicemi. Pamatujete jak se tu řešilo, který z nich může zabít a jestli vůbec?

+1/−3
9.5.2014 10:05

M69a62r76t65i74n 28P53l33z35á98k 2117449128664

Kabely snad nijak, napájecí kolejnice ano. Na A a B je ale schovaná vzadu pod žlutým krytem, takže není tak snadné se jí dotknout. Na C je (nekrytá?) uprostřed mezi kolejnicemi, tam to asi bude horší.

+1/0
9.5.2014 11:46

R83a44d95e97k 96M62ü88l30l28e77r 2280834427962

...to uprostřed, mezi kolejnicemi, není napájecí kolejnice, ta je i na této trase vpravo nebo vlevo od kolejnic. Dobře je to vidět ve stanici Hlavní nádraží a na Vyšehradě (a když přijede souprava, jsou dobře vidět i sběrače). Na vloženém videu je tato kolejnice vidět ve stanici Nádraží Holešovice...

+4/0
9.5.2014 12:18

M48a90r77t44i77n 28M21u65s60i13l 4830331353641

Pokud se nepletu, na trase C je mezi kolejemi pouze zabezpečovací systém, tedy Matra (PA135). Tenhle koberec je po celé délce trasy C a do půlky spojovacích tunelů s A a B.

 Přívodní (napájecí kolejnice) je na všech trasách buď vlevo nebo vpravo a je ze tří stran opatřena krytem. Volná je tedy jen zespodu, kde se jí dotýkají sběrače soupravy.

PS: Já bych si to video rád vychutnal i v plné délce a nezrychlené, škoda, že někde není. Stejně jako mi tu chybí fotka např. původně plánovaného odbočení tramvají na povrch o kterém se píše (byť ho znám z jiných webů).

+9/0
9.5.2014 12:30

P80e16t40r 46S67v21o25b40o57d31a 9403113707794

No tak se lidi naučí, že soupravy můžou mít dvě různé konečné, to se toho stane... Aspoň budou věnovat pozornost tomu, co se děje... A určitě by bylo hlášení v soupravě, kam ten vlak jede...

+19/0
9.5.2014 9:14

J42a57n 87S55l43o20v36í86k 3189337100348

vždyť i dnes některé soupravy končí dřív než na konci, třeba už na Kačerově. Prostě si musí vystoupit a počkat na další. A v mnoha městech si lidé musí hlídat trasu třeba u autobusů, kdy některé spoje na stejné lince jezdívají jinudy.

+7/0
9.5.2014 11:54

J47a71n 77U44l93r23y38c63h 4641467700878

...aneb hloupá poznámka odhaluje duševní kapacitu čtenářů Technetu;-D(výrazné prvenství v plusech) - ta nevýhodnost rozdělení tras na C a D pochopitelně nespočívá v tom, že by cestující nechápali, kam jedou,

připitomnělost téhle zoufalosti spočívá a) v tom, že se nevybuduje plnohodnotná trasa D, takže nebude žádná možnost nahradit dlouhodobý výpadek na trase C (ke kterému musí dojít - rekonstrukce nuselského mostu (z D by se mj. dalo přestupovat i na A), samozřejmě k výpadkům nemusí dojít jen kvůli rekonstrukci),

b) takovéhle dělení napořád omezí už dnes totálně vytíženou trasu C (jestliže se na jedné koleji mají sjíždět 2 trasy, není možné zajistit minimální intervaly na jedné z tras; ano, dá se předpokládat, že při křížení va Vyšehradě by asi z D ještě přibylo do C víc cestujících, ale to je pořád lepší, než když tam přibydou celý soupravy);

lidi bydlící dál po trase Céčka by už dneska měli zatraceně zpozornět, a hnát magistrátní politiky, co ve jménu úspor tuhle kravinu prosazují, svinským krokem, jinak můžou celý zbytek života litovat svojí apatičnosti a lenosti (mimochodem teď před komunálními volbami je na to ten nejvhodnější, ale taky už nejvyšší čas)

+2/0
10.5.2014 19:54

J47o74s85e32f 60T29r22ö47g26l 8499842286556

Tak tak. Studoval jsem VŠCHTv Dejvicích, koleje jsou na jižáku. Když byl čas od času nějaký výpadek (sebevrah, porucha...), přišla půlka školy o dost pozdě. C je tepna Prahy a je potřeba vybudovat jí vhodnou zálohu (něco by mohly odvést vlaky z Kačerova na hlavní, ale kapacitu metra budu mít těžko).

0/0
11.5.2014 0:06

M95a76r90e53k 54H29r32u23b67y 6857762671788

Pokud by se nestavela zbytecna Blanka, trasa D by podle puvodniho navrhu vysla na stejne penize a prazske doprave by prospela daleko vic :-(

+1/0
11.5.2014 0:49

V86i45k87y41r 26B76o21h26u67m95i45l 49S63t56r13a86n86s30k32y 9917268486269

Objektivní článek. Pochopitelně jiná doba, jiná disponibilní technika, jiná "vedlejší" zadání, ale přednost dotávalo vždy nejlepší dosažitelné technické řešení. Dnes bohužel často rozhodují jen peníze a tak se stanice dělají sice hypermoderní, ale s nulovými rezervami /prosadilo si město Praha/ v délce stanic atd. do budoucnosti. Obávám se, že za dalších 40 let se toto o nejnovějších stanicích nebude dát říci.8-o

+6/−2
9.5.2014 8:32

P60e71t20r 91P51r64u33s 7167985549912

Zjevne bylo potreba objektivni clanek doplnit o neobjektivni komentar, plny domnenek, nabytych v bulvarnich mediich. :-P

+5/−1
9.5.2014 9:31

J49a35n 11S37a17l68o50m44o78n 4199930181145

No, tak třeba moje zkušenosti projektanta hovoří spíš opravdu o příklonu k levnějším řešením oproti dražsím, ale optimálnějším, technickým řešením.

0/0
12.5.2014 19:43

J64a74n 19S80a98l56o45m85o69n 4969700791545

Bože, dražším. Někdy mi vadí že se to tu nedá opravovat zpětně.

0/0
12.5.2014 19:46

R66a28d74o12s72l39a50v 18K64l62a60u84d91a 5244338744142

Do roku 1978 byla Florenc konečnou:-)   Jenže Vltavská byla otevřená 3.listopadu 1984....    V roce 1978 se začalo s ražbou, proto zmizela zeď.

+11/0
9.5.2014 7:24

J47a51r76m12i86l85a 88P23í34c98h97o56v62á 5642147664363

Hezký článek. Po dlouhé době jeden z těch, které na minulost neházejí jen špínu a ocení, že naši předkové dokázali i předvídat, co bude jejich práce znamenat pro budoucnost a že se tak významné stavby, jako je metro, nestaví na jednu pětiletku, ale na desítky let dopředu. Autorovi poklona a pochvala.

PS: byla jsem jednou z těch, co linku A viděli ještě před otevřením. Tehdy se jako obvykle finišovalo a na stavbu metra byli posíláni brigádníci, aby bylo metro otevřeno včas. Tak jsme se dostali i do zázemí metra a viděli jak klady, tak i zápory, protože organizace byla někdy i trochu chaotická. Na výsledku to už ale nic nezmění.

+19/0
9.5.2014 7:22

S24l83á25v13e16k 31L77o63k56v20e55n30c 3247630304623

Pěkný článek R^R^R^

+6/0
9.5.2014 7:17

J94a91n 33F38i76a63l41a 7884227585149

Holešovice je lepší psát s velkým H. :-/

+5/0
9.5.2014 6:30

V50o20j17t10ě94c80h 35O86r19á89l87e43k 7454553335326

Ohledně Kačerova - "Dnes je depo kompletně uzavřené" Kde to autor sakra žije?

+2/0
9.5.2014 2:51

T39o78m67á14š 84K44n35a10i69f21l 6423970467290

No, jestli ta IV. Kolej na PP ma opravdu 120 metru, tak zas tolik souprav se tam nevejde... Slovy 1..

+4/0
9.5.2014 1:11

A82l24e92x72a73n23d46r 12K55o34s42t37k42a 5539146139886

Spíš mám pocit, že je to prostě manipulační/odstavná kolej, když je potřeba. Případně možná, že tam ráno ta souprava opravdu začíná, aby to dovolilo planbulejší rozjezd dopravy.

+5/0
9.5.2014 7:48
Foto

R92o31m40a18n 59P43o90l98á64č75e80k 1980346690915

Dokonce ten spoj je v JŘ. Končí mít okolo 18 hodiny večer

+2/0
9.5.2014 7:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.