Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otec vymyslel unikátní přístav pro Den D, syn ho nyní zrekonstruoval

Tim Beckett se po 70 letech vydal ve stopách svého otce na vyloďovací pláže v Normandii. Ve speciálním programu vymodeloval nejen celý spojenecký přístav, z nějž dnes už zbývají jen malé trosky na dně moře u normandských pláží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K69a10r26e51l 62U11r22b25a93n 2244634881819

To mi připomíná citát: "Co to muselo dát práce, a přitom taková blbost, že?"

0/0
11.6.2014 17:27

V24á46c71l46a80v 76P20c63h60á75l28e35k 8936582631152

Bomba...

Nevíte, jestli existuje nějaký film o projektu a stavbě tohoto přístavu? Něco ve stylu Dam Busters?

0/0
9.6.2014 12:53

V60i23l48é85m 43P49ř88í44h16o56d70a 2124769743777

Teď šlo na STV2 - dokument o té digitalizaci, co je popisována v článku + tam bylo i něco z historie. Ukazovali tam zpracování v Catii - kam se hrabe Minority Report s těma obrazovkama, ale vážně.R^

0/0
9.6.2014 16:02

M67i67c82h17a16l 53P62a86v71l58á48t 9313243824119

Velmi pekne!

0/0
8.6.2014 22:50

P72a66v16e67l 33K22u85r23a14l 5551774870380

Původní nápad byl Churchillův... realizace byla svěřena otci rekonstruktéra.

0/0
8.6.2014 22:17

J73i33ř56í 75K88o26c78u14r78e75k 6615424925178

Dassault Systémes vyvinuli Catii proto, aby mohli zkonstruovat jedno, dnes již lehce pozapomenuté letadlo - Mirage 2000. V amerických filmech z prostředí studené války toto ledalo hrálo velmi často. Role Mrage 2000 byla hrát sovětský Mig21, jelikož pravý Mig21 se na západě nedal sehnat tak lehce. Díky tomu si rozdíl ve vzhledu málokdo uvědomil. (Podobně: TGV jezdí na naftu. Kdyby mělo troleje, tak by přece James Bond nemohl chodit za jízdy po střeše, to dá přece rozum.)

Nakonec těch letadel bylo v Catii zkonstruováno více. Tuším, že při vývoji Catie využili u Dassaultů poznatky z doby, kdy konstruovali Concorde. Tím chci říct, že CATIA nejen že umí _také_ aerodynamiku. Umět aerodynamiku je její primární účel.

0/−2
8.6.2014 12:29

J79a61r31o63m75i40r 59F78a81r72e12k 4512303917

Neumí aerodynamiku. Respektive neumí ji sama o sobě, používá Fluent od Ansysu. To samé s MKP, používá řešení 3. strany. Primární účel je design, ne výpočty.

A nedá se jednoduše říct, že by v Catii bylo zkonstruováno více letadel. Je lepší říct, že je to určitý standard v letectví.

+2/0
8.6.2014 13:10

J78a66r38o11s73l85a35v 39B65r41ü50m61m60e47r 7964363556

Američané ve filmech nepoužívali Mirage 2000, ale izraelský Kfir, kterých měli 21 kusů Američané půjčených pro TopGun a pro mariňáckou školu pod názvem F-21. A Kfir bylo letadlo v Izraeli vyvinuté z letadla Nesher, na základě ukradených plánů Mirage 5, což bylo letadlo vyvinuté z Mirage 3. 

Mirage 2000 je nové letadlo, které ale zachovává aerodynamickou koncepci a tvary Mirage 3 a 5.

0/0
10.6.2014 9:53

J88a51r49o82m70i82r 63F97a31r10e72k 4582703507

V Top Gunu to bylo snad F5, nebo ne? Teda mimo jine, mozna i ten Kfir, nevzpomenu si :-)

0/0
10.6.2014 10:47

J58a60r47o62s26l24a24v 44B66r60ü90m20m80e79r 7154563956

V Top Gunu byly jako Migy-28 :-) F-5, pak ve škole létali instruktoři na A-4. Kfiry si zahrály v Ocelový (či Železný) orel a dalších filmech.

0/0
10.6.2014 13:16

T79o59m71a39s 92N58a51v30r16a90t47i56l 8700209943985

Velka investice casu, ale neco, co se muze hodit historikum v budoucnu, skvela prace R^.

+1/0
8.6.2014 12:05

B79á59r51a 79T66e91s79n58e18r90o76v53á 5765340214779

Přístav? Já teda na videu vidím loď a kluzák...

0/0
8.6.2014 11:17

J24a19k34u11b 98M39a63t60o66u13š 3745442572523

Zkus video pod tím ;-D;-D

0/0
8.6.2014 16:56

J86a12n 82K28u14t36m37a32n 9844129440

Rekonstruoval?8-o8-o8-o8-o Spíš nakreslil ne?

0/−2
8.6.2014 6:41

M62i15c91h59a21l 65M54i33l44l81e36r 9616522219772

digitalni rekonstrukce

+14/0
8.6.2014 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.