Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otec vymyslel unikátní přístav pro Den D, syn ho nyní zrekonstruoval

Tim Beckett se po 70 letech vydal ve stopách svého otce na vyloďovací pláže v Normandii. Ve speciálním programu vymodeloval nejen celý spojenecký přístav, z nějž dnes už zbývají jen malé trosky na dně moře u normandských pláží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K56a85r46e27l 75U80r93b31a89n 2904114751979

To mi připomíná citát: "Co to muselo dát práce, a přitom taková blbost, že?"

0/0
11.6.2014 17:27

V33á98c45l87a13v 22P41c90h21á21l96e93k 8166112801962

Bomba...

Nevíte, jestli existuje nějaký film o projektu a stavbě tohoto přístavu? Něco ve stylu Dam Busters?

0/0
9.6.2014 12:53

V33i44l93é50m 48P10ř38í50h63o36d95a 2464339133297

Teď šlo na STV2 - dokument o té digitalizaci, co je popisována v článku + tam bylo i něco z historie. Ukazovali tam zpracování v Catii - kam se hrabe Minority Report s těma obrazovkama, ale vážně.R^

0/0
9.6.2014 16:02

M67i29c71h21a50l 59P71a14v53l37á64t 9453743494329

Velmi pekne!

0/0
8.6.2014 22:50

P68a78v22e34l 65K55u17r35a59l 5321704940340

Původní nápad byl Churchillův... realizace byla svěřena otci rekonstruktéra.

0/0
8.6.2014 22:17

J75i25ř93í 66K18o91c38u73r44e89k 6405474615408

Dassault Systémes vyvinuli Catii proto, aby mohli zkonstruovat jedno, dnes již lehce pozapomenuté letadlo - Mirage 2000. V amerických filmech z prostředí studené války toto ledalo hrálo velmi často. Role Mrage 2000 byla hrát sovětský Mig21, jelikož pravý Mig21 se na západě nedal sehnat tak lehce. Díky tomu si rozdíl ve vzhledu málokdo uvědomil. (Podobně: TGV jezdí na naftu. Kdyby mělo troleje, tak by přece James Bond nemohl chodit za jízdy po střeše, to dá přece rozum.)

Nakonec těch letadel bylo v Catii zkonstruováno více. Tuším, že při vývoji Catie využili u Dassaultů poznatky z doby, kdy konstruovali Concorde. Tím chci říct, že CATIA nejen že umí _také_ aerodynamiku. Umět aerodynamiku je její primární účel.

0/−2
8.6.2014 12:29

J49a22r83o64m63i11r 40F67a27r33e98k 4462733597

Neumí aerodynamiku. Respektive neumí ji sama o sobě, používá Fluent od Ansysu. To samé s MKP, používá řešení 3. strany. Primární účel je design, ne výpočty.

A nedá se jednoduše říct, že by v Catii bylo zkonstruováno více letadel. Je lepší říct, že je to určitý standard v letectví.

+2/0
8.6.2014 13:10

J92a22r87o78s64l47a37v 38B42r96ü37m82m20e57r 7334883816

Američané ve filmech nepoužívali Mirage 2000, ale izraelský Kfir, kterých měli 21 kusů Američané půjčených pro TopGun a pro mariňáckou školu pod názvem F-21. A Kfir bylo letadlo v Izraeli vyvinuté z letadla Nesher, na základě ukradených plánů Mirage 5, což bylo letadlo vyvinuté z Mirage 3. 

Mirage 2000 je nové letadlo, které ale zachovává aerodynamickou koncepci a tvary Mirage 3 a 5.

0/0
10.6.2014 9:53

J86a14r25o67m22i74r 67F16a93r92e17k 4972693677

V Top Gunu to bylo snad F5, nebo ne? Teda mimo jine, mozna i ten Kfir, nevzpomenu si :-)

0/0
10.6.2014 10:47

J70a27r78o80s32l11a60v 81B24r12ü20m78m86e36r 7804893816

V Top Gunu byly jako Migy-28 :-) F-5, pak ve škole létali instruktoři na A-4. Kfiry si zahrály v Ocelový (či Železný) orel a dalších filmech.

0/0
10.6.2014 13:16

T43o38m51a22s 42N58a91v79r46a30t72i70l 8530299403715

Velka investice casu, ale neco, co se muze hodit historikum v budoucnu, skvela prace R^.

+1/0
8.6.2014 12:05

B38á65r64a 41T76e11s86n30e14r89o22v56á 5435870404359

Přístav? Já teda na videu vidím loď a kluzák...

0/0
8.6.2014 11:17

J13a20k73u68b 27M55a38t68o86u10š 3855792872213

Zkus video pod tím ;-D;-D

0/0
8.6.2014 16:56

J69a82n 78K16u57t70m26a58n 9144429500

Rekonstruoval?8-o8-o8-o8-o Spíš nakreslil ne?

0/−2
8.6.2014 6:41

M31i17c51h45a44l 46M57i89l46l66e42r 9556702539822

digitalni rekonstrukce

+14/0
8.6.2014 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.