Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otec vymyslel unikátní přístav pro Den D, syn ho nyní zrekonstruoval

Tim Beckett se po 70 letech vydal ve stopách svého otce na vyloďovací pláže v Normandii. Ve speciálním programu vymodeloval nejen celý spojenecký přístav, z nějž dnes už zbývají jen malé trosky na dně moře u normandských pláží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K69a14r34e94l 69U37r34b82a24n 2764244531989

To mi připomíná citát: "Co to muselo dát práce, a přitom taková blbost, že?"

0/0
11.6.2014 17:27

V31á46c21l76a35v 57P94c72h64á69l46e76k 8846302491642

Bomba...

Nevíte, jestli existuje nějaký film o projektu a stavbě tohoto přístavu? Něco ve stylu Dam Busters?

0/0
9.6.2014 12:53

V54i98l96é34m 30P53ř61í74h98o32d96a 2294699453797

Teď šlo na STV2 - dokument o té digitalizaci, co je popisována v článku + tam bylo i něco z historie. Ukazovali tam zpracování v Catii - kam se hrabe Minority Report s těma obrazovkama, ale vážně.R^

0/0
9.6.2014 16:02


M68i92c94h20a65l 13P74a43v52l63á64t 9153443864279

Velmi pekne!

0/0
8.6.2014 22:50

P84a17v84e28l 69K77u27r29a78l 5771844460770

Původní nápad byl Churchillův... realizace byla svěřena otci rekonstruktéra.

0/0
8.6.2014 22:17

J13i59ř75í 13K28o88c77u83r89e19k 6825604785658

Dassault Systémes vyvinuli Catii proto, aby mohli zkonstruovat jedno, dnes již lehce pozapomenuté letadlo - Mirage 2000. V amerických filmech z prostředí studené války toto ledalo hrálo velmi často. Role Mrage 2000 byla hrát sovětský Mig21, jelikož pravý Mig21 se na západě nedal sehnat tak lehce. Díky tomu si rozdíl ve vzhledu málokdo uvědomil. (Podobně: TGV jezdí na naftu. Kdyby mělo troleje, tak by přece James Bond nemohl chodit za jízdy po střeše, to dá přece rozum.)

Nakonec těch letadel bylo v Catii zkonstruováno více. Tuším, že při vývoji Catie využili u Dassaultů poznatky z doby, kdy konstruovali Concorde. Tím chci říct, že CATIA nejen že umí _také_ aerodynamiku. Umět aerodynamiku je její primární účel.

0/−2
8.6.2014 12:29

J53a69r64o47m26i86r 80F46a89r43e51k 4742123507

Neumí aerodynamiku. Respektive neumí ji sama o sobě, používá Fluent od Ansysu. To samé s MKP, používá řešení 3. strany. Primární účel je design, ne výpočty.

A nedá se jednoduše říct, že by v Catii bylo zkonstruováno více letadel. Je lepší říct, že je to určitý standard v letectví.

+2/0
8.6.2014 13:10

J72a25r42o80s66l96a39v 92B87r61ü85m54m19e42r 7944963116

Američané ve filmech nepoužívali Mirage 2000, ale izraelský Kfir, kterých měli 21 kusů Američané půjčených pro TopGun a pro mariňáckou školu pod názvem F-21. A Kfir bylo letadlo v Izraeli vyvinuté z letadla Nesher, na základě ukradených plánů Mirage 5, což bylo letadlo vyvinuté z Mirage 3. 

Mirage 2000 je nové letadlo, které ale zachovává aerodynamickou koncepci a tvary Mirage 3 a 5.

0/0
10.6.2014 9:53

J66a90r21o73m58i24r 39F67a58r95e65k 4682413617

V Top Gunu to bylo snad F5, nebo ne? Teda mimo jine, mozna i ten Kfir, nevzpomenu si :-)

0/0
10.6.2014 10:47

J53a86r36o21s73l76a12v 93B80r35ü60m81m12e61r 7704773486

V Top Gunu byly jako Migy-28 :-) F-5, pak ve škole létali instruktoři na A-4. Kfiry si zahrály v Ocelový (či Železný) orel a dalších filmech.

0/0
10.6.2014 13:16

T51o92m42a83s 83N89a76v23r11a12t22i17l 8100739333555

Velka investice casu, ale neco, co se muze hodit historikum v budoucnu, skvela prace R^.

+1/0
8.6.2014 12:05

B10á42r66a 81T31e30s30n98e72r19o85v22á 5765210774969

Přístav? Já teda na videu vidím loď a kluzák...

0/0
8.6.2014 11:17

J80a57k24u75b 98M76a68t96o58u96š 3725732882853

Zkus video pod tím ;-D;-D

0/0
8.6.2014 16:56

J80a60n 36K35u12t28m13a94n 9274309710

Rekonstruoval?8-o8-o8-o8-o Spíš nakreslil ne?

0/−2
8.6.2014 6:41

M42i21c74h13a63l 46M88i34l25l36e52r 9596562559322

digitalni rekonstrukce

+14/0
8.6.2014 7:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.