- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To mi připomíná citát: "Co to muselo dát práce, a přitom taková blbost, že?"
Bomba...
Nevíte, jestli existuje nějaký film o projektu a stavbě tohoto přístavu? Něco ve stylu Dam Busters?
Teď šlo na STV2 - dokument o té digitalizaci, co je popisována v článku + tam bylo i něco z historie. Ukazovali tam zpracování v Catii - kam se hrabe Minority Report s těma obrazovkama, ale vážně.
Původní nápad byl Churchillův... realizace byla svěřena otci rekonstruktéra.
Dassault Systémes vyvinuli Catii proto, aby mohli zkonstruovat jedno, dnes již lehce pozapomenuté letadlo - Mirage 2000. V amerických filmech z prostředí studené války toto ledalo hrálo velmi často. Role Mrage 2000 byla hrát sovětský Mig21, jelikož pravý Mig21 se na západě nedal sehnat tak lehce. Díky tomu si rozdíl ve vzhledu málokdo uvědomil. (Podobně: TGV jezdí na naftu. Kdyby mělo troleje, tak by přece James Bond nemohl chodit za jízdy po střeše, to dá přece rozum.)
Nakonec těch letadel bylo v Catii zkonstruováno více. Tuším, že při vývoji Catie využili u Dassaultů poznatky z doby, kdy konstruovali Concorde. Tím chci říct, že CATIA nejen že umí _také_ aerodynamiku. Umět aerodynamiku je její primární účel.
Neumí aerodynamiku. Respektive neumí ji sama o sobě, používá Fluent od Ansysu. To samé s MKP, používá řešení 3. strany. Primární účel je design, ne výpočty.
A nedá se jednoduše říct, že by v Catii bylo zkonstruováno více letadel. Je lepší říct, že je to určitý standard v letectví.
Velka investice casu, ale neco, co se muze hodit historikum v budoucnu, skvela prace .
Přístav? Já teda na videu vidím loď a kluzák...