Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podívejte se do zázemí metra, ve kterém se ztratí i zaměstnanci

Technické zázemí metra na Florenci je největší, jaké v naší podzemní dráze najdete. Je tu labyrint strojoven, větracích šachet a k tomu neuvěřitelné množství kabelů a spirálová kolejová spojka tras B a C. Prostory jsou natolik spletité, že se v nich někdy ztratí i zaměstnanci metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i27r24i 83C79e20e 5165651192688

Nedělá DP nějaké exkurse?

0/0
4.6.2014 9:15

P43a93v78e61l 84D57e70u49t89s72c45h 8682569181549

Kdo je v bedně na obrázku 22? :-)

0/0
3.6.2014 22:12

P79a49v65e44l 23K10r74a35u59s 8633710775141

Miluju také články, díky! R^

+3/0
3.6.2014 14:41

M72i37c95h41a40l 79R53i62m80b49a58u95e40r 4669895253227

Cool. Tak tuhle část vaší práce vám závidím :-)

+6/0
3.6.2014 11:32

P95a58v67e74l 34J40a65n98s74a 2555429281524

už před pár měsíci jsem pod podobným článkem upozorňoval, že spojka C-B nemá tvar spirály (jak opět píšou v úvodu) ale maximálně tak tvar šroubovice (zmíněno později v článku)

+2/0
3.6.2014 9:44

Ř11e30h84o92ř 45V27l45a48s37á25k 2384104271686

Ale spirála by měla svoje kouzlo! ;-D

0/0
3.6.2014 12:40

F26i84l26i69p 18T45ř44e51b75a 6293450978126

Ujišťuju vás, že kromě strojně vzdělaných pozná rozdíl maximálně 5% populace.

+4/0
3.6.2014 13:58

V65i74k41t15o97r 30W61o95l56f 8752548733546

Ale ti nestrojně vzdělaní (jako třeba já) si taky rádi rozšíří obzory.

0/0
3.6.2014 17:16

Ř97e76h56o30ř 51V45l34a22s96á82k 2884394711206

Rozdíl mezi spirálou a šroubovicí pozná každý. Že neví, jak se čemu správně říká, to je zase něco jiného.

Stejně jako třeba poznám, že sousedi vedle a sousedi od naproti mají různé rasy psů - i když nevím, jak se která z těch ras jmenuje.

0/0
3.6.2014 23:59

J17i66ř78í 19K72o98c29u43r82e61k 6835324125958

Mohu vás ujistit, že stavaři mají deskriptivní geometrii už na průmyslovkách.

0/0
5.6.2014 15:38

F16i29l38i50p 24G44a90l45a73š 2287977924618

No já nevim jestli je to záležitost jen strojníků, ale tak snad každý normální, průměrně inteligentní člověk pozná šroubovici (např. DNA) od spirály.

0/0
6.6.2014 21:37

K76u52b77a 57C26i68k57r51y88t 2887958446100

Díky za pěkný článek:-)

+5/0
3.6.2014 9:15

J54a78n 43K72ř68í67ž 6235323255898

R^

0/0
3.6.2014 13:06
Foto

A62l59a87n 56Ř75e26p31k14a 4905736

Nebylo to tu už někdy? Ty fotky se mi zdají nějaké povědomé :-P Asi okurková sezóna...

0/−5
3.6.2014 9:12

J15a67n 65K40ř83í35ž 6155423485648

A jak byste se ptal na reportáž o chrámu Svatého Víta?

Taky tak?;-D:-P

0/0
3.6.2014 12:56

J40a49n 53P78r43i45b66y40l 5540395357477

"Olověný akumulátor o napětí 220V a kapacitě 500 Ah si prohlíží generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš."

Každý se základní znalostí elektrotechniky ví, že tohle je úplná blbost :)

0/−1
3.6.2014 8:28

A54l36e86x94a65n79d10r 75K72o67s90t53k35a 5489216769426

Mohu poprosit o vysvětlení, co se vám konkrétně nezdá? Jeden akumulátor má 12V, takže 9 do série.. A to by dle obrázku tak mohlo být. A 500 Ah je poměrně reálná kapacita velkého, těžkého aku. Jediné co tam chybí je podle mého vysvětlení, jestli svítidla napájí při výpadku stejnosměrný, nebo jestli tam je někde nějaký střídač.

+1/0
3.6.2014 9:18
Foto

R84i41c17h88a76r35d 32P20o44l77á41š79e64k 9724453440799

zkusil jste si ty čísla prohnat kalkulačkou?

0/0
3.6.2014 11:03

O29n21d13ř95e40j 49Č61a48p87k66a 6811611353174

24V jako u náklaďáku ;-)

0/0
3.6.2014 11:52

A95l54e63x21a54n92d40r 64K59o60s71t55k45a 5329436919126

Aha. Ale stejně, 220 není 220, takže to nehraje až tak velkou roli.

0/0
3.6.2014 13:53

J28a18n 90S68a91l65o39m87o11n 4679360381475

Ne? A kolik je podle vás 220? ;-D

0/0
3.6.2014 14:05

A64l38e81x51a33n83d19r 19K33o88s86t87k55a 5529446689926

Nějak to teĎ nevidím, ale pokud si to pamatuji dobře, tak "220V" v zásuvce znamená, že je tam -310 až +310, střídavě.

0/−1
3.6.2014 16:21

J26a25n 54S74a78l43o26m26o37n 4629960811655

;-D No vida, tady si někdo plete pojmy s dojmy ;-D. Jako hodnota toho co je tak říkajíc v "zásuvce" se udává takzvane Uef, neboli efektivní napětí a to je 230V + - 10%. Těch vašich +310 a -310 je něco čemu se říká tak zvaně okamžité napětí, ale to se vůbec neudává, to je jen skutečná velikost (zjednodušeně řečeno) té vlny střídavého napětí. Ale to bych to tu zatěžoval příliš elektrotechnickou fyzikou. :-)

+1/0
3.6.2014 16:48

M91i71c37h31a23l 16C26h63a79l19u17p92a 6188830119813

Okamžité snad ne, když je u periodického průběhu každou chvíli jiné. Normálně se tomu snad říká amplituda.

+2/0
3.6.2014 22:18

J13a19n 85S52a42l73o20m22o92n 4899590471355

No, pár let už od školy mám a tohle se fakt používá naprosto minimálně, takže ano, amplituda :-).

0/0
4.6.2014 6:45

J17a56n 55S21a51l32o93m25o28n 4319300611755

To je těžký, protože jestli je to jen na světla tak ta můžou mít každé vlastní střídač pro zářivku, jinak se zcela běžně dává střídač do rozvodny a dál jde normálních 230V.

0/0
3.6.2014 13:09

F61i45l44i66p 84T35ř42e24b55a 6593870958226

já to teda pochopil tak, že se zářivky napájí přímo stejnosměrně - což v případě elektronických předřadníků (jiné už snad nikdo soudný nekupuje) není problém.

0/0
3.6.2014 14:01

J59a97n 26S18a30l26o66m26o54n 4129600471955

To je právě otázka jestli je to jen pro napájení, nebo také pro ventilaci (což mi přijde reálné). V případě že by šlo i o ventilaci bych to viděl spíš na ty střídače v rozvodně. A po pravdě i k tomu osvětlení bych radši já osobně vedl střídavinu, protože to má přecejen lepší vlastnosti z hlediska úbytku napětí na delších vodičích.:-)

0/0
3.6.2014 14:04
Foto

R42i77c86h86a89r63d 32P79o97l57á76š57e32k 9734213910919

zřejmě byla myšlena celá sestava v tom jednom bloku, napočítal jsem 108 článků po 2 voltech což tak zhruba odpovídá

+1/0
3.6.2014 11:10

J10a94n 33S54a19l44o27m11o22n 4109440191455

Což je tak zhruba hodně přesný. To napětí článku je kolem 1,9V.

0/0
3.6.2014 16:49
Foto

R89i41c16h46a38r98d 45P67o72l96á41š89e78k 9104673410719

za předpokladu, že ty články jsou olověný tak to napětí je spíš 2,1V

0/0
3.6.2014 22:40

J93a91n 14S61a20l59o51m72o86n 4689510681885

Proč blbost? Tyto akumulátory i střídače na 220V SS / 240V ST používáme běžně jako záložní na elektrárnách. :-)

0/0
3.6.2014 13:07

J51a32n 45S87a22l85o26m26o36n 4829920551425

Pardon, mělo být 220V / 230V, trochu jsem se uklepl :-)

0/0
3.6.2014 13:10

A32l35e23x29a64n27d43r 80K37o50s26t41k38a 5319556949656

Jak se v podobných článcích cudně mlčí o výměnách funkčních, spolehlivých a rychlých eskalátorů za problémové, nespolehlivé a pomalé.. Nádhera.

+14/−2
3.6.2014 7:19

M22i76c25h13a18l 89M67e43č21i55a55r 1550760659305

Za všetkým treba hľadať EÚ... rýchle boli moc rýchle (občas niekto spadol. občas nejakému decku na kraji vcuclo nohu... a spomaliť sa len tak nedajú, treba ich vymeniť.. a nové sa vyrábajú podľa EÚ = pomalé... pôvodná rýchlosť ruských eskalátorov je 0,9m/s, rýchlosť nových musí byť pod 0,75m/s...

+3/−1
3.6.2014 9:25

A68l63e27x29a46n72d49r 85K50o55s69t93k93a 5719806569936

Rychlost nebo spíš omalost by se ještě překousla, ale proboha co ta životnost a poruchovost?

+1/0
3.6.2014 10:35

M69i41c26h80a77l 26M28e27č33i60a31r 1160860359805

To zas bude dané tým, ako sa píše aj v popiskoch k obrázkom, že ruské (sovietské) stroje boli niekoľkonásobne predimenzované čo do výkonu aj do mohutnosti, dnes keď sa pozerá na každú korunu nikto nebude platiť prevoz 7tonového hriadeľa keď stačí 4 tonový a podobne je to aj pri ostatných súčiastkách, všetko sa miniaturizuje a tým sa to stáva aj častejšie poruchovým.. na druhú stranu z čoho by žili stovky opravárov eskalátorov a ich výrobcovia keby vydržali večne...

+5/−1
3.6.2014 10:39

A72l60e20x69a66n38d74r 29K48o37s38t61k62a 5299726489486

Akorát, že se ukazuje (po pár letech provozu) že ten sedmitunový hřídel není předimenzovaný, ale prostě tak akorát, aby se nerozpadl za provozu.

+2/0
3.6.2014 16:28

O74n97d60ř17e33j 14Č86a84p11k10a 6281491873644

Naopak, ten čtyřtunový je dimenzovaný tak akorát, aby se rozpadl po vypršení záruky... kde Rus zatím prodal jeden, tam už Němec v rámci generální opravy montuje třetí :-)

+3/0
4.6.2014 0:05

J44a67n 44V23e30l21e69b85a 7363418659969

Sklon v promilích? OMG!!

0/−15
3.6.2014 5:42

V41á49c86l66a64v 13P86o82u66s22t36k29a 3650361162

Je to vlak pane kolego. ;-)

+10/0
3.6.2014 6:02

J81a81n 36S74a10l97o49m73o27n 4939830591275

Ano ano, u vlaků a silnic je sklon v promilích zcela správně. :-) A metro je takový vlak v podzemí. ;-)

+14/0
3.6.2014 7:44

J37a14n 21K34ř74í66ž 6165553455248

Velebo,OMG!!

Velmi kalné úterní ráno,že?

Anebo má pomocná škola prázdniny?;-D

+1/0
3.6.2014 13:05

F43i63l46i11p 80T77ř55e18b92a 6643830638146

V geodesii, tj. i při značení sklonu cest (silničních, železničních) se používá poměr výškového rozdílu dvou bodů k jejich horizontální vzdálenosti, vyjádřený jako zlomek převedený na procenta, případně promile. Pokud tedy cesta vystoupá o jeden metr výšky na sto metrů délky, je výsledný sklon 1/100=1%=10 promile.

0/0
3.6.2014 14:19

J54i15ř90í 95K43o10c22u49r69e28k 6365644385178

Množství alkoholu lze udávat také v procentech. Jenom se hodnota v promilích musí dělit deseti. Například Ďábelská pálenka s obsahem alkoholu 666 promile. (66,6 procenta nevypadá tak dobře).

0/0
5.6.2014 15:57

Ř24e94h90o69ř 98V36l45a22s40á46k 2614474911496

Lepší by bylo namodelovat to podzemí jako úroveň do nějaké počítačové 3D střílečky. Z článku o rozsáhlosti představu nezískám.

+3/−1
3.6.2014 1:53

J48a75n 66S62a53l50o17m78o69n 4749190211445

Mám pocit, že to už namodelováno v nějaké střílečce bylo. Myslím že to mělo SCORE na svém DVD. :-)

0/0
3.6.2014 7:45
Foto

P11a93v93e27l 74B26l48á47h92a 1966726238638

tohle zní velmi zajímavě-.... myslím, že by metro dokázalo podstatně zlepšit svou image, kdyby takovýto projekt pojalo jako marketingovou kampaň a vytvořilo "streetview" nepřístupných částí, ne-li dokonce jako jednodouchou hru... místo předplatného nebo dokupování tokenů by stačilo zadat kód tramvajenky...

+3/0
3.6.2014 11:38

J76o18s91e60f 59M80i62k29u10l30í52k 8684127846

Tak jako streetview nevím, ale je myšlenka jako taková je zajímavá. Určitě by bylo dobré dělat nějaké exkurze. Dodnes strašně toužím jet někdy v kabině strojvedoucího. Škoda, že tam nelze vidět z vagonu, jako třeba v tramvaji.

+1/0
3.6.2014 11:48

F66i17l26i31p 93T89ř24e11b21a 6463520448726

To ne, to by pak bylo vidět, že se to řídí samo, a lidi by se tim báli jezdit.

0/0
3.6.2014 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.