Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se do zázemí metra, ve kterém se ztratí i zaměstnanci

Technické zázemí metra na Florenci je největší, jaké v naší podzemní dráze najdete. Je tu labyrint strojoven, větracích šachet a k tomu neuvěřitelné množství kabelů a spirálová kolejová spojka tras B a C. Prostory jsou natolik spletité, že se v nich někdy ztratí i zaměstnanci metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31i33r28i 58C73e80e 5345281392558

Nedělá DP nějaké exkurse?

0/0
4.6.2014 9:15

P17a98v35e27l 72D61e83u68t39s11c97h 8952339191249

Kdo je v bedně na obrázku 22? :-)

0/0
3.6.2014 22:12

P87a85v59e23l 22K94r71a28u66s 8773970865681

Miluju také články, díky! R^

+3/0
3.6.2014 14:41

M55i78c27h79a29l 64R27i64m73b10a46u44e94r 4159205563407

Cool. Tak tuhle část vaší práce vám závidím :-)

+6/0
3.6.2014 11:32

P69a48v58e28l 72J82a37n93s29a 2415299231744

už před pár měsíci jsem pod podobným článkem upozorňoval, že spojka C-B nemá tvar spirály (jak opět píšou v úvodu) ale maximálně tak tvar šroubovice (zmíněno později v článku)

+2/0
3.6.2014 9:44

Ř14e59h65o22ř 50V72l32a10s19á64k 2634454691166

Ale spirála by měla svoje kouzlo! ;-D

0/0
3.6.2014 12:40

F40i58l94i40p 96T27ř30e43b12a 6803570988476

Ujišťuju vás, že kromě strojně vzdělaných pozná rozdíl maximálně 5% populace.

+4/0
3.6.2014 13:58

V57i40k69t45o53r 81W46o15l26f 8132758913456

Ale ti nestrojně vzdělaní (jako třeba já) si taky rádi rozšíří obzory.

0/0
3.6.2014 17:16

Ř52e80h13o36ř 18V55l50a81s28á39k 2654944591166

Rozdíl mezi spirálou a šroubovicí pozná každý. Že neví, jak se čemu správně říká, to je zase něco jiného.

Stejně jako třeba poznám, že sousedi vedle a sousedi od naproti mají různé rasy psů - i když nevím, jak se která z těch ras jmenuje.

0/0
3.6.2014 23:59

J43i54ř64í 35K24o33c51u88r96e38k 6165634965218

Mohu vás ujistit, že stavaři mají deskriptivní geometrii už na průmyslovkách.

0/0
5.6.2014 15:38

F74i70l22i50p 57G60a21l13a40š 2367877224558

No já nevim jestli je to záležitost jen strojníků, ale tak snad každý normální, průměrně inteligentní člověk pozná šroubovici (např. DNA) od spirály.

0/0
6.6.2014 21:37

K66u54b14a 61C88i13k98r27y75t 2597178256840

Díky za pěkný článek:-)

+5/0
3.6.2014 9:15

J11a96n 25K77ř21í84ž 6145613835898

R^

0/0
3.6.2014 13:06

A33l11a97n 48Ř41e72p41k23a 4765626

Nebylo to tu už někdy? Ty fotky se mi zdají nějaké povědomé :-P Asi okurková sezóna...

0/−5
3.6.2014 9:12

J21a47n 57K70ř49í92ž 6175393665698

A jak byste se ptal na reportáž o chrámu Svatého Víta?

Taky tak?;-D:-P

0/0
3.6.2014 12:56

J19a33n 47P57r42i45b52y32l 5200135217587

"Olověný akumulátor o napětí 220V a kapacitě 500 Ah si prohlíží generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš."

Každý se základní znalostí elektrotechniky ví, že tohle je úplná blbost :)

0/−1
3.6.2014 8:28

A50l76e91x75a84n51d25r 37K51o58s19t76k53a 5379646129106

Mohu poprosit o vysvětlení, co se vám konkrétně nezdá? Jeden akumulátor má 12V, takže 9 do série.. A to by dle obrázku tak mohlo být. A 500 Ah je poměrně reálná kapacita velkého, těžkého aku. Jediné co tam chybí je podle mého vysvětlení, jestli svítidla napájí při výpadku stejnosměrný, nebo jestli tam je někde nějaký střídač.

+1/0
3.6.2014 9:18
Foto

R58i72c65h13a23r50d 39P92o67l81á70š62e18k 9754283290759

zkusil jste si ty čísla prohnat kalkulačkou?

0/0
3.6.2014 11:03

O93n35d59ř46e81j 58Č88a88p77k42a 6471941423154

24V jako u náklaďáku ;-)

0/0
3.6.2014 11:52

A92l93e22x43a59n82d93r 48K75o43s13t29k47a 5119866229646

Aha. Ale stejně, 220 není 220, takže to nehraje až tak velkou roli.

0/0
3.6.2014 13:53

J51a94n 81S73a55l35o80m38o96n 4709760621145

Ne? A kolik je podle vás 220? ;-D

0/0
3.6.2014 14:05

A57l44e77x91a92n30d70r 79K85o24s82t10k22a 5269856979636

Nějak to teĎ nevidím, ale pokud si to pamatuji dobře, tak "220V" v zásuvce znamená, že je tam -310 až +310, střídavě.

0/−1
3.6.2014 16:21

J49a23n 44S39a28l57o40m28o80n 4399700471765

;-D No vida, tady si někdo plete pojmy s dojmy ;-D. Jako hodnota toho co je tak říkajíc v "zásuvce" se udává takzvane Uef, neboli efektivní napětí a to je 230V + - 10%. Těch vašich +310 a -310 je něco čemu se říká tak zvaně okamžité napětí, ale to se vůbec neudává, to je jen skutečná velikost (zjednodušeně řečeno) té vlny střídavého napětí. Ale to bych to tu zatěžoval příliš elektrotechnickou fyzikou. :-)

+1/0
3.6.2014 16:48

M18i47c22h93a15l 15C57h69a48l81u63p29a 6728130889533

Okamžité snad ne, když je u periodického průběhu každou chvíli jiné. Normálně se tomu snad říká amplituda.

+2/0
3.6.2014 22:18

J84a54n 94S23a23l70o64m45o27n 4599790381775

No, pár let už od školy mám a tohle se fakt používá naprosto minimálně, takže ano, amplituda :-).

0/0
4.6.2014 6:45

J58a89n 51S32a54l94o12m70o50n 4789190881265

To je těžký, protože jestli je to jen na světla tak ta můžou mít každé vlastní střídač pro zářivku, jinak se zcela běžně dává střídač do rozvodny a dál jde normálních 230V.

0/0
3.6.2014 13:09

F36i28l38i33p 69T86ř90e45b26a 6193960448876

já to teda pochopil tak, že se zářivky napájí přímo stejnosměrně - což v případě elektronických předřadníků (jiné už snad nikdo soudný nekupuje) není problém.

0/0
3.6.2014 14:01

J64a62n 67S98a90l91o86m15o13n 4649140491445

To je právě otázka jestli je to jen pro napájení, nebo také pro ventilaci (což mi přijde reálné). V případě že by šlo i o ventilaci bych to viděl spíš na ty střídače v rozvodně. A po pravdě i k tomu osvětlení bych radši já osobně vedl střídavinu, protože to má přecejen lepší vlastnosti z hlediska úbytku napětí na delších vodičích.:-)

0/0
3.6.2014 14:04
Foto

R34i40c63h42a32r49d 28P21o98l23á66š17e70k 9634113590299

zřejmě byla myšlena celá sestava v tom jednom bloku, napočítal jsem 108 článků po 2 voltech což tak zhruba odpovídá

+1/0
3.6.2014 11:10

J65a80n 44S62a59l84o60m52o43n 4319340621685

Což je tak zhruba hodně přesný. To napětí článku je kolem 1,9V.

0/0
3.6.2014 16:49
Foto

R28i47c41h82a81r87d 79P22o68l62á19š56e10k 9294443580729

za předpokladu, že ty články jsou olověný tak to napětí je spíš 2,1V

0/0
3.6.2014 22:40

J79a86n 90S45a57l43o84m43o74n 4219960611865

Proč blbost? Tyto akumulátory i střídače na 220V SS / 240V ST používáme běžně jako záložní na elektrárnách. :-)

0/0
3.6.2014 13:07

J86a67n 36S48a69l32o85m45o11n 4419400801335

Pardon, mělo být 220V / 230V, trochu jsem se uklepl :-)

0/0
3.6.2014 13:10

A97l62e73x78a71n90d89r 33K73o33s42t34k69a 5749616949906

Jak se v podobných článcích cudně mlčí o výměnách funkčních, spolehlivých a rychlých eskalátorů za problémové, nespolehlivé a pomalé.. Nádhera.

+14/−2
3.6.2014 7:19

M51i32c78h83a28l 44M45e12č67i56a71r 1140530489305

Za všetkým treba hľadať EÚ... rýchle boli moc rýchle (občas niekto spadol. občas nejakému decku na kraji vcuclo nohu... a spomaliť sa len tak nedajú, treba ich vymeniť.. a nové sa vyrábajú podľa EÚ = pomalé... pôvodná rýchlosť ruských eskalátorov je 0,9m/s, rýchlosť nových musí byť pod 0,75m/s...

+3/−1
3.6.2014 9:25

A23l70e96x83a12n43d39r 73K62o34s22t88k63a 5569796989216

Rychlost nebo spíš omalost by se ještě překousla, ale proboha co ta životnost a poruchovost?

+1/0
3.6.2014 10:35

M22i67c16h70a16l 71M12e70č32i55a92r 1170710889375

To zas bude dané tým, ako sa píše aj v popiskoch k obrázkom, že ruské (sovietské) stroje boli niekoľkonásobne predimenzované čo do výkonu aj do mohutnosti, dnes keď sa pozerá na každú korunu nikto nebude platiť prevoz 7tonového hriadeľa keď stačí 4 tonový a podobne je to aj pri ostatných súčiastkách, všetko sa miniaturizuje a tým sa to stáva aj častejšie poruchovým.. na druhú stranu z čoho by žili stovky opravárov eskalátorov a ich výrobcovia keby vydržali večne...

+5/−1
3.6.2014 10:39

A30l74e76x96a69n17d56r 69K38o60s81t98k26a 5109166389146

Akorát, že se ukazuje (po pár letech provozu) že ten sedmitunový hřídel není předimenzovaný, ale prostě tak akorát, aby se nerozpadl za provozu.

+2/0
3.6.2014 16:28

O32n58d25ř88e91j 50Č24a59p83k26a 6941721333114

Naopak, ten čtyřtunový je dimenzovaný tak akorát, aby se rozpadl po vypršení záruky... kde Rus zatím prodal jeden, tam už Němec v rámci generální opravy montuje třetí :-)

+3/0
4.6.2014 0:05

J60a62n 89V42e70l48e17b19a 7823918919399

Sklon v promilích? OMG!!

0/−15
3.6.2014 5:42

V72á45c63l55a11v 92P94o20u18s54t87k31a 3900701542

Je to vlak pane kolego. ;-)

+10/0
3.6.2014 6:02

J47a54n 28S64a29l24o11m97o81n 4309370811375

Ano ano, u vlaků a silnic je sklon v promilích zcela správně. :-) A metro je takový vlak v podzemí. ;-)

+14/0
3.6.2014 7:44

J52a68n 68K81ř28í52ž 6425143755918

Velebo,OMG!!

Velmi kalné úterní ráno,že?

Anebo má pomocná škola prázdniny?;-D

+1/0
3.6.2014 13:05

F34i65l10i86p 47T15ř61e95b47a 6593400628316

V geodesii, tj. i při značení sklonu cest (silničních, železničních) se používá poměr výškového rozdílu dvou bodů k jejich horizontální vzdálenosti, vyjádřený jako zlomek převedený na procenta, případně promile. Pokud tedy cesta vystoupá o jeden metr výšky na sto metrů délky, je výsledný sklon 1/100=1%=10 promile.

0/0
3.6.2014 14:19

J60i10ř31í 83K34o90c45u90r81e78k 6925224355348

Množství alkoholu lze udávat také v procentech. Jenom se hodnota v promilích musí dělit deseti. Například Ďábelská pálenka s obsahem alkoholu 666 promile. (66,6 procenta nevypadá tak dobře).

0/0
5.6.2014 15:57

Ř59e49h63o27ř 84V78l71a98s21á85k 2204354161576

Lepší by bylo namodelovat to podzemí jako úroveň do nějaké počítačové 3D střílečky. Z článku o rozsáhlosti představu nezískám.

+3/−1
3.6.2014 1:53

J63a37n 94S88a47l17o71m44o67n 4229790811245

Mám pocit, že to už namodelováno v nějaké střílečce bylo. Myslím že to mělo SCORE na svém DVD. :-)

0/0
3.6.2014 7:45
Foto

P90a13v80e74l 95B11l23á79h27a 1536476158378

tohle zní velmi zajímavě-.... myslím, že by metro dokázalo podstatně zlepšit svou image, kdyby takovýto projekt pojalo jako marketingovou kampaň a vytvořilo "streetview" nepřístupných částí, ne-li dokonce jako jednodouchou hru... místo předplatného nebo dokupování tokenů by stačilo zadat kód tramvajenky...

+3/0
3.6.2014 11:38

J71o21s46e13f 98M55i28k45u78l94í67k 8674167766

Tak jako streetview nevím, ale je myšlenka jako taková je zajímavá. Určitě by bylo dobré dělat nějaké exkurze. Dodnes strašně toužím jet někdy v kabině strojvedoucího. Škoda, že tam nelze vidět z vagonu, jako třeba v tramvaji.

+1/0
3.6.2014 11:48

F69i32l53i73p 78T77ř16e36b40a 6983160378206

To ne, to by pak bylo vidět, že se to řídí samo, a lidi by se tim báli jezdit.

0/0
3.6.2014 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.