Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se do zázemí metra, ve kterém se ztratí i zaměstnanci

Technické zázemí metra na Florenci je největší, jaké v naší podzemní dráze najdete. Je tu labyrint strojoven, větracích šachet a k tomu neuvěřitelné množství kabelů a spirálová kolejová spojka tras B a C. Prostory jsou natolik spletité, že se v nich někdy ztratí i zaměstnanci metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i31r48i 52C37e81e 5885681802908

Nedělá DP nějaké exkurse?

0/0
4.6.2014 9:15

P18a82v98e92l 97D28e49u71t93s15c30h 8962549171919

Kdo je v bedně na obrázku 22? :-)

0/0
3.6.2014 22:12

P98a71v52e24l 98K45r50a30u94s 8543310455961

Miluju také články, díky! R^

+3/0
3.6.2014 14:41

M20i27c79h16a87l 86R19i68m60b49a76u74e91r 4289715833297

Cool. Tak tuhle část vaší práce vám závidím :-)

+6/0
3.6.2014 11:32

P95a22v64e53l 43J82a70n29s19a 2955139611124

už před pár měsíci jsem pod podobným článkem upozorňoval, že spojka C-B nemá tvar spirály (jak opět píšou v úvodu) ale maximálně tak tvar šroubovice (zmíněno později v článku)

+2/0
3.6.2014 9:44

Ř47e89h35o50ř 98V50l89a31s60á14k 2864954531506

Ale spirála by měla svoje kouzlo! ;-D

0/0
3.6.2014 12:40

F17i27l87i28p 69T23ř17e66b22a 6753450708506

Ujišťuju vás, že kromě strojně vzdělaných pozná rozdíl maximálně 5% populace.

+4/0
3.6.2014 13:58

V14i24k69t25o34r 48W64o36l21f 8312578453106

Ale ti nestrojně vzdělaní (jako třeba já) si taky rádi rozšíří obzory.

0/0
3.6.2014 17:16

Ř64e20h98o19ř 12V50l94a91s44á77k 2204544221406

Rozdíl mezi spirálou a šroubovicí pozná každý. Že neví, jak se čemu správně říká, to je zase něco jiného.

Stejně jako třeba poznám, že sousedi vedle a sousedi od naproti mají různé rasy psů - i když nevím, jak se která z těch ras jmenuje.

0/0
3.6.2014 23:59

J51i43ř13í 38K95o57c42u71r42e42k 6435724885858

Mohu vás ujistit, že stavaři mají deskriptivní geometrii už na průmyslovkách.

0/0
5.6.2014 15:38

F38i41l81i27p 76G65a98l47a51š 2867377794448

No já nevim jestli je to záležitost jen strojníků, ale tak snad každý normální, průměrně inteligentní člověk pozná šroubovici (např. DNA) od spirály.

0/0
6.6.2014 21:37

K38u82b65a 34C24i69k38r64y26t 2187798626520

Díky za pěkný článek:-)

+5/0
3.6.2014 9:15

J65a85n 98K53ř95í71ž 6985603885168

R^

0/0
3.6.2014 13:06
Foto

A80l61a22n 50Ř97e18p10k39a 4495206

Nebylo to tu už někdy? Ty fotky se mi zdají nějaké povědomé :-P Asi okurková sezóna...

0/−5
3.6.2014 9:12

J29a11n 88K24ř64í77ž 6725513445508

A jak byste se ptal na reportáž o chrámu Svatého Víta?

Taky tak?;-D:-P

0/0
3.6.2014 12:56

J13a12n 82P48r81i42b23y36l 5270985257277

"Olověný akumulátor o napětí 220V a kapacitě 500 Ah si prohlíží generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš."

Každý se základní znalostí elektrotechniky ví, že tohle je úplná blbost :)

0/−1
3.6.2014 8:28

A29l12e13x80a58n82d38r 20K29o46s80t11k63a 5589156479416

Mohu poprosit o vysvětlení, co se vám konkrétně nezdá? Jeden akumulátor má 12V, takže 9 do série.. A to by dle obrázku tak mohlo být. A 500 Ah je poměrně reálná kapacita velkého, těžkého aku. Jediné co tam chybí je podle mého vysvětlení, jestli svítidla napájí při výpadku stejnosměrný, nebo jestli tam je někde nějaký střídač.

+1/0
3.6.2014 9:18
Foto

R55i73c89h60a58r66d 70P42o20l61á82š53e32k 9654973740789

zkusil jste si ty čísla prohnat kalkulačkou?

0/0
3.6.2014 11:03

O96n86d41ř25e94j 40Č37a18p33k14a 6861641283794

24V jako u náklaďáku ;-)

0/0
3.6.2014 11:52

A38l41e77x43a69n14d96r 82K31o12s27t98k77a 5909786739726

Aha. Ale stejně, 220 není 220, takže to nehraje až tak velkou roli.

0/0
3.6.2014 13:53

J89a50n 15S91a43l14o31m92o89n 4469370911685

Ne? A kolik je podle vás 220? ;-D

0/0
3.6.2014 14:05

A95l63e22x74a50n38d37r 35K69o66s54t92k98a 5769956249116

Nějak to teĎ nevidím, ale pokud si to pamatuji dobře, tak "220V" v zásuvce znamená, že je tam -310 až +310, střídavě.

0/−1
3.6.2014 16:21

J95a40n 89S43a82l66o45m58o36n 4249770641785

;-D No vida, tady si někdo plete pojmy s dojmy ;-D. Jako hodnota toho co je tak říkajíc v "zásuvce" se udává takzvane Uef, neboli efektivní napětí a to je 230V + - 10%. Těch vašich +310 a -310 je něco čemu se říká tak zvaně okamžité napětí, ale to se vůbec neudává, to je jen skutečná velikost (zjednodušeně řečeno) té vlny střídavého napětí. Ale to bych to tu zatěžoval příliš elektrotechnickou fyzikou. :-)

+1/0
3.6.2014 16:48

M35i33c19h41a61l 22C17h44a85l56u79p81a 6538220229333

Okamžité snad ne, když je u periodického průběhu každou chvíli jiné. Normálně se tomu snad říká amplituda.

+2/0
3.6.2014 22:18

J47a50n 19S28a49l18o98m65o98n 4399180291745

No, pár let už od školy mám a tohle se fakt používá naprosto minimálně, takže ano, amplituda :-).

0/0
4.6.2014 6:45

J73a41n 23S34a73l35o64m58o26n 4199600651735

To je těžký, protože jestli je to jen na světla tak ta můžou mít každé vlastní střídač pro zářivku, jinak se zcela běžně dává střídač do rozvodny a dál jde normálních 230V.

0/0
3.6.2014 13:09

F80i61l34i64p 56T43ř35e26b74a 6123690298926

já to teda pochopil tak, že se zářivky napájí přímo stejnosměrně - což v případě elektronických předřadníků (jiné už snad nikdo soudný nekupuje) není problém.

0/0
3.6.2014 14:01

J77a52n 37S87a48l98o83m96o45n 4479600421455

To je právě otázka jestli je to jen pro napájení, nebo také pro ventilaci (což mi přijde reálné). V případě že by šlo i o ventilaci bych to viděl spíš na ty střídače v rozvodně. A po pravdě i k tomu osvětlení bych radši já osobně vedl střídavinu, protože to má přecejen lepší vlastnosti z hlediska úbytku napětí na delších vodičích.:-)

0/0
3.6.2014 14:04
Foto

R23i56c34h17a41r89d 53P74o75l85á40š34e13k 9534703570649

zřejmě byla myšlena celá sestava v tom jednom bloku, napočítal jsem 108 článků po 2 voltech což tak zhruba odpovídá

+1/0
3.6.2014 11:10

J80a56n 59S91a72l39o92m68o74n 4349480981775

Což je tak zhruba hodně přesný. To napětí článku je kolem 1,9V.

0/0
3.6.2014 16:49
Foto

R91i15c70h78a89r97d 38P35o13l85á32š57e40k 9904933510359

za předpokladu, že ty články jsou olověný tak to napětí je spíš 2,1V

0/0
3.6.2014 22:40

J52a58n 88S13a57l17o66m68o36n 4259980141875

Proč blbost? Tyto akumulátory i střídače na 220V SS / 240V ST používáme běžně jako záložní na elektrárnách. :-)

0/0
3.6.2014 13:07

J28a94n 20S94a38l80o41m39o23n 4769870881555

Pardon, mělo být 220V / 230V, trochu jsem se uklepl :-)

0/0
3.6.2014 13:10

A18l60e24x80a34n31d89r 83K35o19s72t74k15a 5829236489986

Jak se v podobných článcích cudně mlčí o výměnách funkčních, spolehlivých a rychlých eskalátorů za problémové, nespolehlivé a pomalé.. Nádhera.

+14/−2
3.6.2014 7:19

M13i86c10h60a37l 42M53e81č83i37a82r 1970370599845

Za všetkým treba hľadať EÚ... rýchle boli moc rýchle (občas niekto spadol. občas nejakému decku na kraji vcuclo nohu... a spomaliť sa len tak nedajú, treba ich vymeniť.. a nové sa vyrábajú podľa EÚ = pomalé... pôvodná rýchlosť ruských eskalátorov je 0,9m/s, rýchlosť nových musí byť pod 0,75m/s...

+3/−1
3.6.2014 9:25

A24l38e21x55a72n96d44r 66K73o74s51t17k31a 5499306299276

Rychlost nebo spíš omalost by se ještě překousla, ale proboha co ta životnost a poruchovost?

+1/0
3.6.2014 10:35

M57i88c54h97a14l 29M98e86č49i75a51r 1180510849325

To zas bude dané tým, ako sa píše aj v popiskoch k obrázkom, že ruské (sovietské) stroje boli niekoľkonásobne predimenzované čo do výkonu aj do mohutnosti, dnes keď sa pozerá na každú korunu nikto nebude platiť prevoz 7tonového hriadeľa keď stačí 4 tonový a podobne je to aj pri ostatných súčiastkách, všetko sa miniaturizuje a tým sa to stáva aj častejšie poruchovým.. na druhú stranu z čoho by žili stovky opravárov eskalátorov a ich výrobcovia keby vydržali večne...

+5/−1
3.6.2014 10:39

A32l72e24x77a49n68d65r 25K75o13s11t32k76a 5569396539716

Akorát, že se ukazuje (po pár letech provozu) že ten sedmitunový hřídel není předimenzovaný, ale prostě tak akorát, aby se nerozpadl za provozu.

+2/0
3.6.2014 16:28

O80n20d11ř92e91j 20Č49a85p14k34a 6321761243484

Naopak, ten čtyřtunový je dimenzovaný tak akorát, aby se rozpadl po vypršení záruky... kde Rus zatím prodal jeden, tam už Němec v rámci generální opravy montuje třetí :-)

+3/0
4.6.2014 0:05

J25a84n 96V19e27l29e30b42a 7773818479459

Sklon v promilích? OMG!!

0/−15
3.6.2014 5:42

V56á28c96l75a24v 35P97o11u48s84t69k56a 3290701902

Je to vlak pane kolego. ;-)

+10/0
3.6.2014 6:02

J10a92n 39S21a52l94o91m10o39n 4839450891675

Ano ano, u vlaků a silnic je sklon v promilích zcela správně. :-) A metro je takový vlak v podzemí. ;-)

+14/0
3.6.2014 7:44

J66a55n 86K33ř77í52ž 6935633875948

Velebo,OMG!!

Velmi kalné úterní ráno,že?

Anebo má pomocná škola prázdniny?;-D

+1/0
3.6.2014 13:05

F17i13l55i81p 70T43ř47e60b61a 6973320538286

V geodesii, tj. i při značení sklonu cest (silničních, železničních) se používá poměr výškového rozdílu dvou bodů k jejich horizontální vzdálenosti, vyjádřený jako zlomek převedený na procenta, případně promile. Pokud tedy cesta vystoupá o jeden metr výšky na sto metrů délky, je výsledný sklon 1/100=1%=10 promile.

0/0
3.6.2014 14:19

J51i83ř46í 96K70o58c50u56r52e44k 6965184195738

Množství alkoholu lze udávat také v procentech. Jenom se hodnota v promilích musí dělit deseti. Například Ďábelská pálenka s obsahem alkoholu 666 promile. (66,6 procenta nevypadá tak dobře).

0/0
5.6.2014 15:57

Ř26e61h36o70ř 60V25l56a49s53á85k 2484154751616

Lepší by bylo namodelovat to podzemí jako úroveň do nějaké počítačové 3D střílečky. Z článku o rozsáhlosti představu nezískám.

+3/−1
3.6.2014 1:53

J41a51n 35S78a71l48o83m77o95n 4809600261365

Mám pocit, že to už namodelováno v nějaké střílečce bylo. Myslím že to mělo SCORE na svém DVD. :-)

0/0
3.6.2014 7:45
Foto

P42a19v79e11l 62B29l59á11h63a 1906496818968

tohle zní velmi zajímavě-.... myslím, že by metro dokázalo podstatně zlepšit svou image, kdyby takovýto projekt pojalo jako marketingovou kampaň a vytvořilo "streetview" nepřístupných částí, ne-li dokonce jako jednodouchou hru... místo předplatného nebo dokupování tokenů by stačilo zadat kód tramvajenky...

+3/0
3.6.2014 11:38

J74o17s85e37f 87M95i41k88u30l80í83k 8804617686

Tak jako streetview nevím, ale je myšlenka jako taková je zajímavá. Určitě by bylo dobré dělat nějaké exkurze. Dodnes strašně toužím jet někdy v kabině strojvedoucího. Škoda, že tam nelze vidět z vagonu, jako třeba v tramvaji.

+1/0
3.6.2014 11:48

F29i40l22i31p 94T97ř83e15b23a 6743230108306

To ne, to by pak bylo vidět, že se to řídí samo, a lidi by se tim báli jezdit.

0/0
3.6.2014 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.