Diskuze

Originální "český" letoun dával pilotům pořádně zabrat a fotil nepřítele

Naposledy vzlétla před dvaceti lety. Avia AV-14FG. Letoun, kterým naši piloti snímkovali třeba i západoněmecké hranice, měl několik specifických vlastností. Při snímání bylo nutné udržovat rychlost kolem 190 km/h. Pádová rychlost přitom byla 200 km/h.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

M54í79r71a 19K78l86a94s

24. 7. 2014 16:58

Menší chyba v článku - Saljut 16 neexistoval. Pouze Saljut 6....

0 0
možnosti

A jaký je rozdíl mezi tím, jít s prosíkem do Moskvy (což bylo "smeteno ze stolu") a tím, použít již dodaný sovětský letoun?

0 0
možnosti
Foto

Jsem moc rád, že si na nás kluky od Fotoletu někdo vzpomněl. Udělalo mi to radost a odkaz jsem hned vložil na Facebook na skupinu "Fotoletecká skupina", kde je spousta dalších fotek s technikou i s lidmi. Znovu opakuji svou nabídku, pokud by někdo měl zájem o přednášku o leteckém měřičském snímkování, rád přijedu a povykládám o tom, měl jsem tuto práci spíš jako koníčka a těch 12 let u Fotoletu v Hradci Králové byly moje nejhezčí pracovní roky.

2 0
možnosti

Já tu skupinu nemohu na FB najít :(

0 0
možnosti

J36a49n 58H65a80v42l52i88n94a

19. 5. 2014 13:23

zajimalo by me, jak to je s L410FG, co ma armada nyni.....jsem liny to hledat ;-) Byly uz za socialismu u armady? Rekl bych ze jsou urcite lepe pilotovatelne

0 0
možnosti

Díky za super článek TechNet opět nezklamalR^

Jen podotýkám, že jedna nebo dvě "štrndy" jsou v Airmuzeu ve Vyškově;-)

7 1
možnosti

L52a48d17a 38N47o89v86a35k

21. 5. 2014 23:35

a čim jako nezklamal.. že lítali při focení nižší rychlostí, než pádovou...?8-o

0 2
možnosti

I86v79a21n 95P50l48a89c34h32y

19. 5. 2014 11:27

V boxu nalevo je uvedeno, že poslední let byl 30.4.,2014, není to náhodou chyba, nemá tam být 1994?

0 0
možnosti

I79v17a22n 54P84l48a81c53h43y

19. 5. 2014 11:30

A už jsem si to přečetl pořádně, takže omluva jako kdybych nic nenapsal... :)

V každém případě z příletu se dá najít video, několikrát jsem ho viděl... buď youtoube nebo videa na planes...

0 0
možnosti

J74a23n 24B21r46a95u19n58e52r

19. 5. 2014 11:13

V článku mne mate jedna informace. Autor píše, že pádová rychlost byla 200km/h. Pádová rychlost obecně je mezní rychlost, kdy profil ještě produkuje vzlak. Při poklesu pod tuto rychost dochází k odtržení proudění a tedy ke ztrátě vztlaku - pádu letounu. Není proto možné letět pod touto mezní rychlostí tj. rychlostí 180km/h při stejné letové konfiguraci.

13 0
možnosti

Přesně tak, taky mě to hned trklo. Pádová rychlost je prostě rychlost, kdy letadlo začíná padat. Samozřejmě že se pádová rychlost liší podle konfigurace, tedy jiná je bez klapek a jiná, mnohem nižší s vysunutými klapkami. Jiná se se sníženým výkonem motorů, jiná naopak s maximálním výkonem na tzv. II. režimu.

Takže může jít třeba o překročení pádové rychlosti pro std. konfiguraci směrem dolů, ale v jiné konfiguraci (s klapkami) to bude pořád ještě nad pádovkou.

0 0
možnosti

Autor opět nezklamal, výborný článek.

4 0
možnosti

moc pěkně napsaný článek R^

1 0
možnosti

Pozoroval jsem je, když létali nad Hradcem cvičné okruhy s vysazeným jedním motorem. To byli doby, kdy jsme ještě měli letectvo.

10 1
možnosti

Mívali jsme toho víc, než nám od toho pomohl otec rozkrádaček Klaus, za spolupráce s hlupáčkem Havlem. Dnes si můžeme tak leda zaskandovat: máme holé ruce.. (a už je to pravda)

8 14
možnosti