- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Menší chyba v článku - Saljut 16 neexistoval. Pouze Saljut 6....
A jaký je rozdíl mezi tím, jít s prosíkem do Moskvy (což bylo "smeteno ze stolu") a tím, použít již dodaný sovětský letoun?
Jsem moc rád, že si na nás kluky od Fotoletu někdo vzpomněl. Udělalo mi to radost a odkaz jsem hned vložil na Facebook na skupinu "Fotoletecká skupina", kde je spousta dalších fotek s technikou i s lidmi. Znovu opakuji svou nabídku, pokud by někdo měl zájem o přednášku o leteckém měřičském snímkování, rád přijedu a povykládám o tom, měl jsem tuto práci spíš jako koníčka a těch 12 let u Fotoletu v Hradci Králové byly moje nejhezčí pracovní roky.
Já tu skupinu nemohu na FB najít :(
zajimalo by me, jak to je s L410FG, co ma armada nyni.....jsem liny to hledat Byly uz za socialismu u armady? Rekl bych ze jsou urcite lepe pilotovatelne
Díky za super článek TechNet opět nezklamal
Jen podotýkám, že jedna nebo dvě "štrndy" jsou v Airmuzeu ve Vyškově
a čim jako nezklamal.. že lítali při focení nižší rychlostí, než pádovou...?
V boxu nalevo je uvedeno, že poslední let byl 30.4.,2014, není to náhodou chyba, nemá tam být 1994?
A už jsem si to přečetl pořádně, takže omluva jako kdybych nic nenapsal... :)
V každém případě z příletu se dá najít video, několikrát jsem ho viděl... buď youtoube nebo videa na planes...
V článku mne mate jedna informace. Autor píše, že pádová rychlost byla 200km/h. Pádová rychlost obecně je mezní rychlost, kdy profil ještě produkuje vzlak. Při poklesu pod tuto rychost dochází k odtržení proudění a tedy ke ztrátě vztlaku - pádu letounu. Není proto možné letět pod touto mezní rychlostí tj. rychlostí 180km/h při stejné letové konfiguraci.
Přesně tak, taky mě to hned trklo. Pádová rychlost je prostě rychlost, kdy letadlo začíná padat. Samozřejmě že se pádová rychlost liší podle konfigurace, tedy jiná je bez klapek a jiná, mnohem nižší s vysunutými klapkami. Jiná se se sníženým výkonem motorů, jiná naopak s maximálním výkonem na tzv. II. režimu.
Takže může jít třeba o překročení pádové rychlosti pro std. konfiguraci směrem dolů, ale v jiné konfiguraci (s klapkami) to bude pořád ještě nad pádovkou.
Autor opět nezklamal, výborný článek.
moc pěkně napsaný článek
Pozoroval jsem je, když létali nad Hradcem cvičné okruhy s vysazeným jedním motorem. To byli doby, kdy jsme ještě měli letectvo.
Mívali jsme toho víc, než nám od toho pomohl otec rozkrádaček Klaus, za spolupráce s hlupáčkem Havlem. Dnes si můžeme tak leda zaskandovat: máme holé ruce.. (a už je to pravda)