Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EasyJet chce bezpilotní letadla. O práci nepřijde pilot, ale údržbář

Britské nízkonákladové aerolinky EasyJet hledají inovativní řešení, jak ušetřit na předletové kontrole. Testují nyní miniaturní bezpilotní drony, kterými zkontrolují stav letadla před startem. Ušetřily by tak čas i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a83k54u71b 18K85a18r24a78s 1799975460813

Jen pro vysvětlení, jelikož mám s oběmi systémy dlouholeté pracovní zkušenosti...

Jinak celá reportáž je jen PR EasyJet, aniž by se hledělo na to, jestli to vůbec bude fungovat, podobně jako doručování dronem Amazon apod. nesmysly pro min. 10 let...

V reportáži je hexakoptéra, která je definvána jako bezpilotní letecký systém (sUAS - small unmanned aerial system).

Samotné využití na observaci letadla je docela kravina, vzhledem k tomu, že i kdyby celé lety dronem byly prováděny automaticky, tak v hangárech nebudou mít GPS, tudíž automaticky let nemohou provádět, jedině manuálně a stejně tak venku mimo hangár, budou hrát velkou roli povětrností podmínky, kdy může dron zavadit o letadlo, jelikož se bude pohybovat velmi blízko a udělat větší škodu...

Navíc i kdyby byly lety manuální, tak video by stejně musel někdo prohlížet, tudíž by to byla stejná doba observace, navíc ještě čas na samotné létání, dobíjení neustálé apod.

Takže jde jen o to zmínit bezpilotní letadla nebo drony do veřejné prezentace a článků, jelikož je to nyní sexy, ale nikdo už se nepozastaví nad realitou, zda to vůbec lze provádět a hlavně zda to je vůbec efektivní!!! To my s UAV děláme efektivní věci a nové metody, včetně mapování a výzkumu. A druhá věc, ruční laserové skenování - kdo to někdy v životě dělal, ví jaká je to neskutečná práce, navíc reflexní materiály skener přehlíží a můsí se prášit speciálními spreji.Ruční skenery jsou výborné na prototypy součástek, což mají také největší využití ve strojírenství, ale na velké plochy v detailu jedny dveře=0,5 hodiny. Data se dají prohlížet pouze ve speciálních softwarech a objem dat je obrovský. Dá se na tom samozřejmě velice přesně analyzovat i mm odchylky, ale je to velice pracné a hlavně to není žádná novinka!Před čtyřmi lety jsem s tím skenoval na střeše Chrámu sv. Víta, takže pánové z Easy Jet se probrali a myslí si že když použijou slova jako laserový skener, drony, tak že jsou světová špička, bohužel víc přemýšlí nad kampaní než funkčností..

+1/0
19.5.2014 23:43
Foto

V47á92c91l50a54v 19H16u41s23á48k 2423574958187

Dvě lži přímo do titulku může napsat pouze naprostý hlupák. EasyJet nemají v úmyslu zavádět žádná bezpilotní letadla, ale pouze využít leteckými mechaniky dálkově řízené minivrtulníky - tzv. drony - k urychlení a zjednodušení předletové technické kontroly. Údržbář nejenže o práci nepřijde, ale naopak jí bude mít mnohem víc!

Další "perlou" je nijak nevysvětlená formulace "bezpapírové létání" (možná, že jde o formu létání bez toaletního papíru na palubě), zajímavé jsou rovněž "brýle s rozšířenou realitou pro vzdálené kontroly expertů", kterými jsou - dle logiky věci - na velkou vzdálenost kontrolováni experti.

Stejně dementní je i obrat, že "někdo z posádky si může brýle nasadit a zprostředkovat tak pohled expertovi do řídícího střediska, nebo kamkoli na světě ...". Nevím, proč by se nějaký expert měl dívat do řídícího střediska v Lutonu ???

Moc se mi také líbí i poslední věta článku, která nám sděluje, že někdo (asi ten expert), někoho (asi toho, co má ty "široce realitní brýle"), vzdáleně navede (nebylo by vhodnější ho navést co nejpřesněji) k vyřešení případného (buď problém je, nebo není) problému. Autor tohoto článku asi ve škole často a opakovaně chyběl.

+2/−1
18.5.2014 15:50

J66a83n 13M51o57h17y37l71a 6652879619921

Půlka smysluplné argumenty, půlka snůžka hovadin - také jste asi dost chyběl. Holt, cestovatel;-D

0/0
18.5.2014 22:34

V77á46c30l80a97v 47R57o90s74e48n84b17e96r93g 6299137522447

Není to žádné bezpilotní letadlo ani dron, ale vrtulník (hexakoptéra) na dálkové ovládání. Nehledejte senzaci tam, kde není.

+3/0
17.5.2014 19:31

J21i23ř21í 76D51v39o74ř37á49k 5398543758360

Bezpilotní dron to je něco jako suché WC?

+1/0
17.5.2014 19:24

D13a87v61i40d 69P21r41o50c93h10á14z43k28a 5974955537633

opět zavádějící nadpis. Protože s pilotem to nikdy nebude bezpilotní letadlo. Tak nám tady nelžete.

+2/0
17.5.2014 18:48

P87e34t28r 31K76o47š80ť10á94k 2891152700972

A drona bude řídit kdo? Rozhodnout jestli našel nebo nenašel závadu taky musí člověk. Podle mne je to hloupost.

+8/0
17.5.2014 11:21

R27i46c97h21a81r28d 45T62r59e90f21i93l 4271235169430

Podle mně to je kravina taky. Jakákoliv údržba/oprava je bez člověka nemyslitelná. I toho dronu.

+3/0
17.5.2014 14:35

J33i41ř77í 82N84o50v30á57k 2157361497

Parafráze citátu ze známého filmu:"Tak a skláři nebudou mít co žrát" :-P

+1/0
17.5.2014 10:03

J79o40z73e31f 35K78o95s81t67e44l16a26n77s18k10ý 8385422179376

Neviem. Neviem. Nie všetko sa dá zistiť z monitoru, aj keby bol obraz v 3D. Často je dôležitý dotyk, zápach či uhol pohľadu. 

Ideálne riešenie je vždy spojenie techniky a človeka...

Je to podobne "geniálny" nápad ako plne automatizované tankery a kontajnerové lode riadené na diaľku. Pred časom tu bol o tom článok.

+3/−2
17.5.2014 7:29

B58o34ř73e65k 71Ž57a37n87d22a 1760266509166

A pokud bude v drone spektrometr a laserový snímač povrchu ?

0/0
17.5.2014 15:57
Foto

J54i77ř65í 32R84o68h84a24n 5304418487985

Pochybuju, že ten údržbář přijde o práci. Jen místo zdlouhavého prohlížení letadla ze všech stran (to převezmou drony) se bude soustředit na údržbu motorů, elektroniky a dalšího vnitřního vybavení. Práce na letišti je plno, ale času na ni málo.

+8/0
17.5.2014 7:20

J26i25ř10í 74K84a22č86í50r76e76k 5250166736

jsem fanda techniky, ale proboha...proc to nemuze delat proste clovek.

0/−2
17.5.2014 3:10

T12o72m97á90š 82T15a51t93í10č70e98k 5520772520728

Za vším hledej prachy. Každá chvilička strávená na letišti je pro aerolinku vysokonákladový ztátový čas.

+4/0
17.5.2014 3:36

J31i22ř37í 92P35e66t54r42á36š 3231361633387

nadpis clanku je schvalne zavadejici. melo tam byt: EasyJet chce bezpilotni drony.O práci nepřijde pilot, ale údržbář

takhle jsem pri cteni clanku znova kontroloval nadpis o cem jsem vybral clanek protoze to nejak neodpovidalo.

+17/−1
17.5.2014 2:19

T98o38m77á62š 58M57o81r95a85v33č47í35k 3967146263535

Mně bylo jasné, že to bude nějaká habaďura. Věřím, že někdy v budoucnu bude i ten nadpis odpovídat, ale nevěřím, že by byla premiéra zrovna u Easyjet.

+2/0
17.5.2014 4:08

R10a32d17e68k 23P28r64o48c32h79á17z56k40a 2703769558

Nadpisy článků jsou vždycky tak trochu zavádějící :-) Myslím, že už od doby, co byly vydány první noviny :-)

0/0
17.5.2014 10:41

J50i22ř93í 71P92e46t92r29á69š 3761441883897

asi vždycky by nemusely být zavádějící, záleží jak se na daném serveru hodnotí novinář, jestli podle počtu kliknutí na článek nebo třeba hlasováním pod článkem.

0/0
17.5.2014 19:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.