Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

EasyJet chce bezpilotní letadla. O práci nepřijde pilot, ale údržbář

Britské nízkonákladové aerolinky EasyJet hledají inovativní řešení, jak ušetřit na předletové kontrole. Testují nyní miniaturní bezpilotní drony, kterými zkontrolují stav letadla před startem. Ušetřily by tak čas i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a60k69u88b 52K42a90r77a56s 1419285650333

Jen pro vysvětlení, jelikož mám s oběmi systémy dlouholeté pracovní zkušenosti...

Jinak celá reportáž je jen PR EasyJet, aniž by se hledělo na to, jestli to vůbec bude fungovat, podobně jako doručování dronem Amazon apod. nesmysly pro min. 10 let...

V reportáži je hexakoptéra, která je definvána jako bezpilotní letecký systém (sUAS - small unmanned aerial system).

Samotné využití na observaci letadla je docela kravina, vzhledem k tomu, že i kdyby celé lety dronem byly prováděny automaticky, tak v hangárech nebudou mít GPS, tudíž automaticky let nemohou provádět, jedině manuálně a stejně tak venku mimo hangár, budou hrát velkou roli povětrností podmínky, kdy může dron zavadit o letadlo, jelikož se bude pohybovat velmi blízko a udělat větší škodu...

Navíc i kdyby byly lety manuální, tak video by stejně musel někdo prohlížet, tudíž by to byla stejná doba observace, navíc ještě čas na samotné létání, dobíjení neustálé apod.

Takže jde jen o to zmínit bezpilotní letadla nebo drony do veřejné prezentace a článků, jelikož je to nyní sexy, ale nikdo už se nepozastaví nad realitou, zda to vůbec lze provádět a hlavně zda to je vůbec efektivní!!! To my s UAV děláme efektivní věci a nové metody, včetně mapování a výzkumu. A druhá věc, ruční laserové skenování - kdo to někdy v životě dělal, ví jaká je to neskutečná práce, navíc reflexní materiály skener přehlíží a můsí se prášit speciálními spreji.Ruční skenery jsou výborné na prototypy součástek, což mají také největší využití ve strojírenství, ale na velké plochy v detailu jedny dveře=0,5 hodiny. Data se dají prohlížet pouze ve speciálních softwarech a objem dat je obrovský. Dá se na tom samozřejmě velice přesně analyzovat i mm odchylky, ale je to velice pracné a hlavně to není žádná novinka!Před čtyřmi lety jsem s tím skenoval na střeše Chrámu sv. Víta, takže pánové z Easy Jet se probrali a myslí si že když použijou slova jako laserový skener, drony, tak že jsou světová špička, bohužel víc přemýšlí nad kampaní než funkčností..

+1/0
19.5.2014 23:43
Foto

V56á44c66l46a22v 62H60u45s56á92k 2853864258127

Dvě lži přímo do titulku může napsat pouze naprostý hlupák. EasyJet nemají v úmyslu zavádět žádná bezpilotní letadla, ale pouze využít leteckými mechaniky dálkově řízené minivrtulníky - tzv. drony - k urychlení a zjednodušení předletové technické kontroly. Údržbář nejenže o práci nepřijde, ale naopak jí bude mít mnohem víc!

Další "perlou" je nijak nevysvětlená formulace "bezpapírové létání" (možná, že jde o formu létání bez toaletního papíru na palubě), zajímavé jsou rovněž "brýle s rozšířenou realitou pro vzdálené kontroly expertů", kterými jsou - dle logiky věci - na velkou vzdálenost kontrolováni experti.

Stejně dementní je i obrat, že "někdo z posádky si může brýle nasadit a zprostředkovat tak pohled expertovi do řídícího střediska, nebo kamkoli na světě ...". Nevím, proč by se nějaký expert měl dívat do řídícího střediska v Lutonu ???

Moc se mi také líbí i poslední věta článku, která nám sděluje, že někdo (asi ten expert), někoho (asi toho, co má ty "široce realitní brýle"), vzdáleně navede (nebylo by vhodnější ho navést co nejpřesněji) k vyřešení případného (buď problém je, nebo není) problému. Autor tohoto článku asi ve škole často a opakovaně chyběl.

+2/−1
18.5.2014 15:50

J39a68n 63M54o29h71y55l26a 6172699409521

Půlka smysluplné argumenty, půlka snůžka hovadin - také jste asi dost chyběl. Holt, cestovatel;-D

0/0
18.5.2014 22:34


V61á28c44l49a86v 79R81o30s38e77n63b77e77r77g 6949717442667

Není to žádné bezpilotní letadlo ani dron, ale vrtulník (hexakoptéra) na dálkové ovládání. Nehledejte senzaci tam, kde není.

+3/0
17.5.2014 19:31

J88i51ř97í 50D66v71o19ř76á63k 5708373608770

Bezpilotní dron to je něco jako suché WC?

+1/0
17.5.2014 19:24

D34a25v52i73d 20P47r22o66c74h22á22z53k88a 5174415827623

opět zavádějící nadpis. Protože s pilotem to nikdy nebude bezpilotní letadlo. Tak nám tady nelžete.

+2/0
17.5.2014 18:48

P92e88t65r 93K52o82š13ť79á15k 2951122440692

A drona bude řídit kdo? Rozhodnout jestli našel nebo nenašel závadu taky musí člověk. Podle mne je to hloupost.

+8/0
17.5.2014 11:21

R60i82c25h90a84r48d 65T16r97e49f70i21l 4141225309950

Podle mně to je kravina taky. Jakákoliv údržba/oprava je bez člověka nemyslitelná. I toho dronu.

+3/0
17.5.2014 14:35

J91i75ř94í 45N87o23v15á16k 2147751277

Parafráze citátu ze známého filmu:"Tak a skláři nebudou mít co žrát" :-P

+1/0
17.5.2014 10:03

J31o55z68e95f 60K90o54s80t76e58l34a21n44s16k40ý 8925262579366

Neviem. Neviem. Nie všetko sa dá zistiť z monitoru, aj keby bol obraz v 3D. Často je dôležitý dotyk, zápach či uhol pohľadu. 

Ideálne riešenie je vždy spojenie techniky a človeka...

Je to podobne "geniálny" nápad ako plne automatizované tankery a kontajnerové lode riadené na diaľku. Pred časom tu bol o tom článok.

+3/−2
17.5.2014 7:29

B62o80ř56e91k 92Ž91a82n24d94a 1110846789436

A pokud bude v drone spektrometr a laserový snímač povrchu ?

0/0
17.5.2014 15:57
Foto

J88i88ř76í 92R11o25h52a30n 5754258327855

Pochybuju, že ten údržbář přijde o práci. Jen místo zdlouhavého prohlížení letadla ze všech stran (to převezmou drony) se bude soustředit na údržbu motorů, elektroniky a dalšího vnitřního vybavení. Práce na letišti je plno, ale času na ni málo.

+8/0
17.5.2014 7:20

J67i63ř59í 39K57a29č88í57r77e22k 5460736626

jsem fanda techniky, ale proboha...proc to nemuze delat proste clovek.

0/−2
17.5.2014 3:10

T75o14m76á75š 59T78a91t78í90č31e55k 5380472910118

Za vším hledej prachy. Každá chvilička strávená na letišti je pro aerolinku vysokonákladový ztátový čas.

+4/0
17.5.2014 3:36

J15i15ř86í 65P33e16t34r38á32š 3841461813957

nadpis clanku je schvalne zavadejici. melo tam byt: EasyJet chce bezpilotni drony.O práci nepřijde pilot, ale údržbář

takhle jsem pri cteni clanku znova kontroloval nadpis o cem jsem vybral clanek protoze to nejak neodpovidalo.

+17/−1
17.5.2014 2:19

T30o64m76á51š 12M39o35r20a75v54č25í45k 3407166763415

Mně bylo jasné, že to bude nějaká habaďura. Věřím, že někdy v budoucnu bude i ten nadpis odpovídat, ale nevěřím, že by byla premiéra zrovna u Easyjet.

+2/0
17.5.2014 4:08

R14a10d20e36k 86P52r72o35c80h49á56z50k74a 2533899228

Nadpisy článků jsou vždycky tak trochu zavádějící :-) Myslím, že už od doby, co byly vydány první noviny :-)

0/0
17.5.2014 10:41

J96i95ř58í 35P54e13t35r17á66š 3891391593707

asi vždycky by nemusely být zavádějící, záleží jak se na daném serveru hodnotí novinář, jestli podle počtu kliknutí na článek nebo třeba hlasováním pod článkem.

0/0
17.5.2014 19:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.