Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti si brýle s rozšířenou realitou pochvalují. Poznají, co je rozbité

Epson brýle s rozšířenou realitou umožní pilotům i technikům lépe odhalit nová poškození letadla. Závadné místo mohou okamžitě porovnat s předchozím stavem a nezdržovat letadlo plné cestujících. U aerolinek EasyJet si myslí, že brýlemi vybaví piloty i mechaniky už do tří let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K22a37r31e61l 46U37r30b74a92n 2354124731859

To je super, opravu mohou provádět úkáčka a dělat vše podle šéfa v kanclu na druhém konci světa. R^

0/0
3.6.2014 16:11

P25a77v44e81l 16V20e78t62e22š54n79í78k 7605618405637

Jen co budou k mání, tak si na ně nechám promítnout svojí dovolenou a nebudu muset ani nikam lítat. :-)

0/0
2.6.2014 18:15

T58o82m57á51š 46B85í21l46ý 2455700917

Pilot vystoupí z letadla a spadne ze šesti metrů na beton, aha, mám tu závadu:-/:-/

Svatá prostoto;-(

0/0
2.6.2014 17:43

S44t33a54n73i90s13l88a58v 95A71u82g52u36s65t93i41n 2586694102160

....áááá BUM. Houstone, máme problém.

0/0
2.6.2014 22:40

T73o71m91á44š 82V64e86s74e78l41ý 5735898710869

"Plánujeme jejich zapojení napříč celou společností, nejen pro piloty a mechaniky."

http://www.youtube.com/watch?v=QeNRE-6QG6s

;-D

0/0
2.6.2014 15:54

I34v88o 31J50a89n30á63č88e56k 8213313261632

No já nevím, ale co jsem viděl, tak teda letadla mají spíš nová, protože jinak by asi těžko ušetřili za palivo.

0/0
2.6.2014 12:01

L20u87d25v20í40k 71G97a10j98d50o88š85í26k 2345573834162

Jen by mě zajímalo, jestli k tomu co v EasyJetu dělají jsou opravdu tak nezbytné zrovna brýle. Řekl bych, že malý tablet nebo telefon jim dá ty potřebné informace úplně stejně.

+2/0
2.6.2014 10:03
Foto

P10a95v27e46l 44K52a50s38í16k21, 58T61e49c75h80n72e75t70.63c47z

Určitě, ale když třeba něco opravujete, jste rádi, že jednou rukou nemusíte držet mobil, aby na to viděl člověk ze zámoří.

+2/0
2.6.2014 14:07

J69i74ř88í 72M46a44c12e14k 3265425454571

„Ano, tato prasklina na křídle a tyto vypadlé šroubky jsou takhle už půl roku. Klidně leťte.“

+16/0
2.6.2014 7:34

A87l59e92x83a80n20d68r 59K19o98s80t19k58a 5349286769236

Kdyby to byl vtip, tak by byl docela povedený, bohužel je to dost často realita. Pomalu jediný let není zcela bez závady, běžně se jen napíší do seznamu a odstraní až při větším servisu (třeba po 2000 nalétaných hodinách).

0/0
2.6.2014 8:55

M25a62r85t86i19n 26S37t59e82r44n 3392364174924

Tak záleží asi na společnosti, nízkonákladovky asi obecně na tom budou o něho hůř, i proto že kupujou vysloužilý letadla od ostatních (a snaží se ořezat náklady kde to jen jde - ostatně princip zmiňovaný v článku je také kvůli pouze kvůli snížení nákladů, nikoliv kvůli zvýšení bezpečnosti).

S nízkonákladovkou jsem ještě nikdy neletěl, tak nemám zkušenost. Zatím jsem nejradši lítal se Swiss, z těch levnějších společností se mi zdálo že mají nejnovější a nejlépe vybavená letadla.

0/0
2.6.2014 11:45

A58l32e98x68a64n93d69r 13K26o60s63t66k59a 5269646539686

Ono je to spíš tak, že ten celý díl má nějakou počítanou výdrž a ani případná prasklina tolik nevadí. Například nákladový prostor není ani vyhřívaný, ani natlakovaný, takže pokud tam nevypadne rovnou celý panel 1x2 metry, tak oprava může počkat až do předem plánovaného servisu. Ostatně, dnes je celé letectví o předem kalkulovaném riziku. Na celém letadle prakticky není součástka, která by sama o sobě způsobila katastrofu. (Ano, pak se může stát, že hlavní vedení zkratuje, na záložním zrovna shořela pojistka za 10 centů a spadne celé letadlo.) Jen tak mimochodem, třeba astronauti i při úspěšných misích běžně hlásí několik tisíc poruch.. Tady je to podobné. Opravdu snad není jediný let, kdy by vše fungovalo, ale o 99,9% se cestující ani nedozví.

+2/0
2.6.2014 12:36

M31a86r51e39k 55H35r40u60b98y 6207492511838

Nizkonakladovky naopak kupuji nova letadla, diky leasingu nemaji tak vysoke vstupni naklady a usetri za servis.

+1/0
2.6.2014 13:23

J61a66n 60L76u80k49á92š 7397583723962

I nizkonakladovky musi dodrzovat predepsany servis a v pripade zavady musi postupovat dle protokolu pro tuto zavadu.

V tomto bych moc rozdilu nehledal, servis letadla je neuveritelne draha zalezitost, nejen proto, ze vsechno musi byt certifikovane, ale i proto, ze letadlo sedi v hangaru a nevydelava. Tj. ani bezne aerolinky nemaji tendenci delat vic servisu, nez je zavazne dano.

Mimochodem, uz ted jsou ohledne servisu certifikovanych letadel (vse krome ultralightu) protokoly, ze kterych je mozne dohledat, kdo co delal, bryle by toto dohledani jen zrychlily.

0/0
2.6.2014 18:44

J63i97ř28í 36N92e60u82m90e60i56s87t95e61r 2662275703981

...říká pan Rajendra Bharat, servisní středisko Dharamsala.

0/0
2.6.2014 15:36

S58t25a52n84i51s59l10a85v 84P19ř32i34b94y95l 1349338521216

S odkazem na předchozí článek se dá říct: "Letuška rozšlápla pilotům brýle. Ti až do zřícení vůbec netušili, core děje."

0/0
2.6.2014 7:07

G28a42b78r77i18e58l 91H62o87r10t98e42n 9161819903774

Ano, středně propečené jsou nejlepší.:-)

+18/0
2.6.2014 8:22

S86t72a31n46i63s22l42a27v 69A35u87g94u36s33t44i84n 2436334482920

To superimposed znamená, že uživatel vidí svět i data z displeje najednou. Kdybych to musel přeložit, napsal bych to to jako vložený nebo složený obraz, ale v češtině to zní krolomně tak jako tak - nejlíp to zkrátit na průhledový displej a hotovo.

+3/0
2.6.2014 4:09
Foto

P89a10v32e88l 96K51a59s66í79k13, 28T54e47c32h73n86e69t40.77c11z

Já vím, co to znamená, mám jej na obličeji. Občas dávám do závorky i originální znění, aby si čtenáři, kteří si hledají informace v angličtině, mohli přečíst více.

0/0
2.6.2014 14:10

A72l52e88š 23Z32e68l28i13n66k74a 1934232906

Aby pak švidrání nebylo nemoc z povolání ;-D

+1/−5
2.6.2014 0:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.