Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Piloti si brýle s rozšířenou realitou pochvalují. Poznají, co je rozbité

Epson brýle s rozšířenou realitou umožní pilotům i technikům lépe odhalit nová poškození letadla. Závadné místo mohou okamžitě porovnat s předchozím stavem a nezdržovat letadlo plné cestujících. U aerolinek EasyJet si myslí, že brýlemi vybaví piloty i mechaniky už do tří let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K83a44r24e59l 36U26r22b46a77n 2934904701949

To je super, opravu mohou provádět úkáčka a dělat vše podle šéfa v kanclu na druhém konci světa. R^

0/0
3.6.2014 16:11

P89a95v84e57l 77V36e98t12e48š79n62í42k 7115228755487

Jen co budou k mání, tak si na ně nechám promítnout svojí dovolenou a nebudu muset ani nikam lítat. :-)

0/0
2.6.2014 18:15

T90o91m34á90š 24B22í97l40ý 2795110467

Pilot vystoupí z letadla a spadne ze šesti metrů na beton, aha, mám tu závadu:-/:-/

Svatá prostoto;-(

0/0
2.6.2014 17:43


S12t18a25n86i51s40l95a28v 37A92u37g97u36s57t44i22n 2206564622790

....áááá BUM. Houstone, máme problém.

0/0
2.6.2014 22:40

T45o65m27á52š 78V13e62s97e81l71ý 5585478550979

"Plánujeme jejich zapojení napříč celou společností, nejen pro piloty a mechaniky."

http://www.youtube.com/watch?v=QeNRE-6QG6s

;-D

0/0
2.6.2014 15:54

I65v43o 76J53a27n23á70č45e51k 8723643411622

No já nevím, ale co jsem viděl, tak teda letadla mají spíš nová, protože jinak by asi těžko ušetřili za palivo.

0/0
2.6.2014 12:01

L25u84d50v94í67k 89G88a50j32d72o58š68í97k 2605923654382

Jen by mě zajímalo, jestli k tomu co v EasyJetu dělají jsou opravdu tak nezbytné zrovna brýle. Řekl bych, že malý tablet nebo telefon jim dá ty potřebné informace úplně stejně.

+2/0
2.6.2014 10:03
Foto

P20a65v49e87l 11K45a55s75í78k18, 62T31e94c81h10n16e47t30.44c65z

Určitě, ale když třeba něco opravujete, jste rádi, že jednou rukou nemusíte držet mobil, aby na to viděl člověk ze zámoří.

+2/0
2.6.2014 14:07

J86i17ř51í 86M17a75c91e54k 3805675544711

„Ano, tato prasklina na křídle a tyto vypadlé šroubky jsou takhle už půl roku. Klidně leťte.“

+16/0
2.6.2014 7:34

A83l58e16x35a31n96d75r 95K48o58s21t24k20a 5419696519636

Kdyby to byl vtip, tak by byl docela povedený, bohužel je to dost často realita. Pomalu jediný let není zcela bez závady, běžně se jen napíší do seznamu a odstraní až při větším servisu (třeba po 2000 nalétaných hodinách).

0/0
2.6.2014 8:55

M97a53r54t44i93n 53S77t41e46r23n 3382794824344

Tak záleží asi na společnosti, nízkonákladovky asi obecně na tom budou o něho hůř, i proto že kupujou vysloužilý letadla od ostatních (a snaží se ořezat náklady kde to jen jde - ostatně princip zmiňovaný v článku je také kvůli pouze kvůli snížení nákladů, nikoliv kvůli zvýšení bezpečnosti).

S nízkonákladovkou jsem ještě nikdy neletěl, tak nemám zkušenost. Zatím jsem nejradši lítal se Swiss, z těch levnějších společností se mi zdálo že mají nejnovější a nejlépe vybavená letadla.

0/0
2.6.2014 11:45

A37l93e76x33a96n51d98r 22K98o46s89t89k67a 5919756929656

Ono je to spíš tak, že ten celý díl má nějakou počítanou výdrž a ani případná prasklina tolik nevadí. Například nákladový prostor není ani vyhřívaný, ani natlakovaný, takže pokud tam nevypadne rovnou celý panel 1x2 metry, tak oprava může počkat až do předem plánovaného servisu. Ostatně, dnes je celé letectví o předem kalkulovaném riziku. Na celém letadle prakticky není součástka, která by sama o sobě způsobila katastrofu. (Ano, pak se může stát, že hlavní vedení zkratuje, na záložním zrovna shořela pojistka za 10 centů a spadne celé letadlo.) Jen tak mimochodem, třeba astronauti i při úspěšných misích běžně hlásí několik tisíc poruch.. Tady je to podobné. Opravdu snad není jediný let, kdy by vše fungovalo, ale o 99,9% se cestující ani nedozví.

+2/0
2.6.2014 12:36

M59a84r39e14k 66H73r40u13b71y 6417762281448

Nizkonakladovky naopak kupuji nova letadla, diky leasingu nemaji tak vysoke vstupni naklady a usetri za servis.

+1/0
2.6.2014 13:23

J59a35n 30L41u40k84á14š 7747733403892

I nizkonakladovky musi dodrzovat predepsany servis a v pripade zavady musi postupovat dle protokolu pro tuto zavadu.

V tomto bych moc rozdilu nehledal, servis letadla je neuveritelne draha zalezitost, nejen proto, ze vsechno musi byt certifikovane, ale i proto, ze letadlo sedi v hangaru a nevydelava. Tj. ani bezne aerolinky nemaji tendenci delat vic servisu, nez je zavazne dano.

Mimochodem, uz ted jsou ohledne servisu certifikovanych letadel (vse krome ultralightu) protokoly, ze kterych je mozne dohledat, kdo co delal, bryle by toto dohledani jen zrychlily.

0/0
2.6.2014 18:44

J55i53ř42í 44N56e63u87m72e53i47s44t24e32r 2492975883201

...říká pan Rajendra Bharat, servisní středisko Dharamsala.

0/0
2.6.2014 15:36

S58t65a47n37i80s32l28a55v 40P42ř71i43b61y79l 1559198641736

S odkazem na předchozí článek se dá říct: "Letuška rozšlápla pilotům brýle. Ti až do zřícení vůbec netušili, core děje."

0/0
2.6.2014 7:07

G75a27b85r70i36e83l 23H40o70r15t86e84n 9261179453154

Ano, středně propečené jsou nejlepší.:-)

+18/0
2.6.2014 8:22

S84t63a80n33i18s26l60a22v 38A18u57g40u81s13t82i44n 2766404432250

To superimposed znamená, že uživatel vidí svět i data z displeje najednou. Kdybych to musel přeložit, napsal bych to to jako vložený nebo složený obraz, ale v češtině to zní krolomně tak jako tak - nejlíp to zkrátit na průhledový displej a hotovo.

+3/0
2.6.2014 4:09
Foto

P43a41v79e75l 11K95a19s86í83k34, 55T85e26c54h43n49e33t10.91c52z

Já vím, co to znamená, mám jej na obličeji. Občas dávám do závorky i originální znění, aby si čtenáři, kteří si hledají informace v angličtině, mohli přečíst více.

0/0
2.6.2014 14:10

A19l69e19š 23Z55e14l82i40n33k82a 1124812406

Aby pak švidrání nebylo nemoc z povolání ;-D

+1/−5
2.6.2014 0:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.