Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak dopravovali v Bolívii maso: letecky, ve smradu a bez dveří

Tuhle epizodu dějin letectví v Česku ještě nikdo podrobněji nezpracoval. Létající pevnost B-17 bez dveří nouzových východů. Hygiena nula.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i78c20h46a40l 34M87a17l14a90t 8490834718841

Dnes se maso (živá zvířata) vozí křížem krážem ještě v daleko zoufalejších podmínkách. Při dopravě třetina zvířat zahyne ale do mlýnku jdou všechny dohromady. V tomhle se svět nikam neposunul posledních sto let. Je to stejné, ne-li horší.

+1/−2
12.6.2014 19:25

P20e24t55r 26G90a75r52d29o80ň 4386185583987

Dobrá práce, je třeba rusáky uzbrojit.

0/0
12.6.2014 15:35

P29e97t10r 60G61a91r56d19o34ň 4776115533697

Aha, tak vedle...;-D

0/0
12.6.2014 15:35

M70i91l73o84s90l59a71v 57K86a32n20t93o71r92e19k 1179977801389

Tak moc nevěřím letům bez dveří na nouzácích. Přetlakovou kabinu pekáče neměly, tedy utěsnění nebylo nutné, ale takto velké otvory musely hodně ovlivňovat  aerodynamiku a navíc musely působit jako aerodynamická brzda a tedy zvětšovat spotřebu paliva. V neposlední fázi muselo docházet k enenormnímu zatížení konstrukce v ocasu letadla

0/0
12.6.2014 11:56

J81a34r67o19s13l40a87v 91B25r75ü85m46m54e71r 7314143606

No máte i pravdu, ale nic z toho to nevylučuje.

0/0
12.6.2014 14:37

M54i94l46o58s85l51a41v 74K89a65n89t97o46r11e35k 1959727711449

No já bejt cpt. tak bych ty díry po nouzácích alespoň provizorně ucpal. To by mohl bejt malér při přiblížení na minálce a nebo v bych moh za letu přijít o ocas (něco podobného se stalo b747 v Japonsku)

0/0
12.6.2014 15:18

J13a81r70o54s13l66a56v 80B11r84ü65m31m49e88r 7584623126

Možná je to tím, že tehdy se s dírama v konstrukci i počítalo :-)

+1/0
12.6.2014 16:35

I44v78a 94V82a35l44č23í73k96o93v77á 1749598491801

Jak nevěříte. Prostě to tak bylo. 8-o

0/0
14.6.2014 9:47

H98e85l11e77n83a 49V42e90v39e70r40k88o33v43a 3499187

Jak dopravovali maso v Chorvatsku ještě před 10 ti lety taky neuvěříte.Sedíme na zahrádce restaurace,máme pizzu a pivo.Zastaví rozhrkaná dodávka,něco ve stylu Barkas,dveře držely silou vůle nebo díky špíně.O nějakém chlazení se jim ani nezdálo.Vystoupí dva chlapíci a z útrob rachotiny vytáhnou mrtvé tele.Možná už vyvržené.A přes zahrádku restaurace je po zemi vlečou do krámku.Patrně řeznictví.Pánové nasednou do dodávky,flákance krve zůstávají na trase,kterou to nebohé zvíře vlekli.Teplota vzduchu 45 st.Celsia.

+2/0
12.6.2014 11:36

V87i47l33é61m 92P76ř60í76h47o56d80a 2154729773157

To aby hosté viděli, že maso je opravdu čerstvé...;-D

+1/0
13.6.2014 14:13

J51a44n83a 32M62o87l80á78k61o11v86á 7657226946544

V clanku je uvedeno co museli delat ty delnici, kdyz to nakladali atd..... A kdyz si jdete zatopit uhlim, vzpomente si, co museli delat ti hornici, kdyz to kutali rucne v te dobe.....

0/0
12.6.2014 11:33

V89l39a57d84i89m37í36r 87G87o32n35d33á39š 5365681377287

Žiadna senzácia, ja som videl ako bolo mäso do školskej jedálne dopravené pohrebným autom, asi podľa motta "chladenie ako chladenie" !!

+2/0
12.6.2014 11:30

V60á64c88l54a49v 21H85o30s17c68h 8706598152201

uveril jsem, co ted??? Zase ta otravna emo vsuvka v nadpisu - Tomu neuverite, to nepochopite, to vas dostane do kolen, to jste jeste nevideli, to vas rozplace, to vas rozesmeje... Trapny, trapny, trapny....!!!

0/0
12.6.2014 11:26

B47o81ř92e66k 51K57u86š87i76l 6245550949103

Tady asi někdo neviděl film "Dva machři mezi nebem a peklem". Doporučuji. !!

+1/0
12.6.2014 11:23

J37a63n 50Š51m92í73d68a 1153563165981

Jen bych upozornil, že odkazovaný unikátní dokument rozhodně není francouzský

0/0
12.6.2014 8:42
Foto

J50a27n 70K63u82ž68n65í38k

Chyba na straně redakce. Omlouvám se. Opraveno už dopoledne.

0/0
12.6.2014 15:24

K82a21r86e50l 46V69o27h78n41o72u86t 4738979530217

Bez nich by se jen stěží podařilo dostat kvalitní maso k mnoha zákazníkům.

Kvalitní maso si představuju jinak.

0/0
12.6.2014 8:39

Z58d66e65n26ě76k 85W46e15r90n75h92a26r33t 6867335152188

To není řečeno... Hovězí maso má několik dnů - až týdnů - viset v chladu, aby se správně odleželo, pak je po všech stránkách lepší, než úplně čerstvé. Dokonce jsou povídky o tom, že nejlepší steaky měli honáci, protože měli fláky masa pod sedlem, kde se týden masírovalo... Tak to už nevím, ale pár hodin v chladu za letu tomu masu neuškodí, ale možná spíš i prospěje...

+2/0
12.6.2014 8:49

M58i27l22a87n 49K22l14o81u75č93e36k 3410685418117

To budou asi opravdu povídky, protože pod sedlem asi není zrovna 0-5 stupňů.

0/0
12.6.2014 8:54

S95t16e21p96a26n 51T87o52t45h 8168959745528

A taky tam jiste nebudou zadne bakterie ;-D;-D;-D

0/0
12.6.2014 9:25

P53a93v91e18l 66F78o24l79t40á33n 4180532614

Tak děsivé prostředí nemůže žádná bakterie přežít.

+4/0
12.6.2014 10:55
Foto

K44a11r90e19l 72P31l43a90c29h26ý 6746356884659

Maso pod sedlem je predchudce tatarskeho fifteku ne?

0/0
13.6.2014 21:22

Z69d74e76n81ě53k 47W60e37r81n12h28a74r89t 6267315652828

Zajímavé čtení. R^

+11/0
12.6.2014 7:43
Foto

M13a52r63e17k 86C60e35r42n74y 5408606337

No, dneska se dobytek nazene na lod, cestou porazi, zbytky hodej zralokum a u nas v evrope to bastej jako kvalitni argentisky steak....skoro zavidim tem, co veri, ze maso roste v regalu superhypergimarketu;-D

+1/−8
12.6.2014 0:56

M22a53r15t62i51n 63P15i10s16á29r 6880892974406

uff uff,  no  ty jseš síla ..

+8/0
12.6.2014 1:23

M27i69l62a43n 71K81l34o58u82č23e50k 3480785178107

To zní jako blbost, proč by měli ubírat kapacitu lodi na pojízdná jatka, když to můžou porazit na souši?

+12/−1
12.6.2014 6:12

V14á14c84l46a95v 77P72o25t12k41a48n 8479623106677

Mele blbosti, u hoveziho se to nedela, ale dela se to s rybami a s kurecim. Hlavne kvuli cerstvosti a snadne likvidaci odpadu, ktery se proste hodi do vody.

+5/0
12.6.2014 6:31
Foto

P71a45v44e43l 23P89o70k42o54r98n52ý 2626704910222

Asi naráží na ty mrtvé krávy co našli někde na pláži, bylo to v Irsku?

0/0
12.6.2014 7:35

J12a84n 97S10a12l24o13m53o11n 4619540541595

Tohle? V době mrazících kontejnerů které pronajímá kde kdo? Dneska se prostě dobytek porazí, maso zmrazí a v mrazícím kontejneru v pohodě dopraví lodí kamkoli, kde je o něj zájem. :-) Není to sice tak rychlé jako letadlem, ale zato je to velice spolehlivé a maso se nepřekládá ani jednou, protože ten kotejner se překládá celý ať už na vlaky, nebo rovnou na tahače a po celou dobu je to maso v teplotách pod -18. :-) Podobným způsobem se dopravují i jiné potraviny které by při normální přepravě celkem rychle podlehli zkáze.

+8/0
12.6.2014 7:20

Z12d32e44n71ě57k 25W50e15r13n44h93a20r42t 6707395462538

Mrazící kontejnery mají v sobě i záznamové zařízení, ze kterého lze poznat, zda teplota se celou dobu pohybovala ve stanoveném rozmezí, tedy zda obsah nemohl rozmrznout. To se u cílového zákazníka kontroluje, ještě než se kontejner převezme od dopravce a otevře.

+2/0
12.6.2014 7:42

J25a11n 33S89a38l62o49m62o97n 4529670911425

Jj, samozřejmě mají vlastní baterie aby během překládky, kdy jsou odpojeny od zdroje energie vozidla, nebyl mrazící cyklus přerušen. Prostě je to dokonalý způsob přepravy. :-)

0/0
12.6.2014 8:49

M81a68r44t20i40n 32N64e80č14a54s 8503173973499

Hovězí dobytek trpí posmrtnou ztuhlostí - když picnete krávu nebo býka, v posmrtné křeči je jejich maso tuhé a blbě se žvýká. Proto se nechává vyvěsit na háku, než povolí, případně vakuově zabalit a odpočinout pár týdnů v chlaďáku.

Takže čerstvost neni žádoucí - argentinské hovězí je oblíbené proto, že se na lodi (v chlaďáku, kde je 0 stupňů) odleží a krásně změkne. To maso v Bolivii moc dobré skladovací podmínky nezažilo - v článku se píše, že smrdělo, tak nevim jak byste si pochutnal. ;-)

+1/0
12.6.2014 8:28

A13l88e68š 52Z73e16l57i46n52k31a 1684722686

v článku se píše že smrděly letadla a přistávací plochy :-P Si to aspoň přečtěte :-P

0/0
12.6.2014 15:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.