Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak dopravovali v Bolívii maso: letecky, ve smradu a bez dveří

Tuhle epizodu dějin letectví v Česku ještě nikdo podrobněji nezpracoval. Létající pevnost B-17 bez dveří nouzových východů. Hygiena nula.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i78c67h77a68l 10M77a31l43a30t 8250974108471

Dnes se maso (živá zvířata) vozí křížem krážem ještě v daleko zoufalejších podmínkách. Při dopravě třetina zvířat zahyne ale do mlýnku jdou všechny dohromady. V tomhle se svět nikam neposunul posledních sto let. Je to stejné, ne-li horší.

+1/−2
12.6.2014 19:25

P81e96t88r 23G78a98r83d35o39ň 4246805303267

Dobrá práce, je třeba rusáky uzbrojit.

0/0
12.6.2014 15:35

P81e43t55r 17G44a10r39d19o10ň 4776685813447

Aha, tak vedle...;-D

0/0
12.6.2014 15:35

M75i29l51o42s78l47a96v 45K51a71n80t88o90r92e74k 1759967461609

Tak moc nevěřím letům bez dveří na nouzácích. Přetlakovou kabinu pekáče neměly, tedy utěsnění nebylo nutné, ale takto velké otvory musely hodně ovlivňovat  aerodynamiku a navíc musely působit jako aerodynamická brzda a tedy zvětšovat spotřebu paliva. V neposlední fázi muselo docházet k enenormnímu zatížení konstrukce v ocasu letadla

0/0
12.6.2014 11:56

J86a65r32o23s98l29a84v 87B98r68ü23m24m53e47r 7584573516

No máte i pravdu, ale nic z toho to nevylučuje.

0/0
12.6.2014 14:37

M56i90l26o44s78l54a10v 54K63a23n68t33o41r72e48k 1909127581319

No já bejt cpt. tak bych ty díry po nouzácích alespoň provizorně ucpal. To by mohl bejt malér při přiblížení na minálce a nebo v bych moh za letu přijít o ocas (něco podobného se stalo b747 v Japonsku)

0/0
12.6.2014 15:18

J75a10r65o54s78l78a83v 30B97r34ü31m41m49e46r 7834583626

Možná je to tím, že tehdy se s dírama v konstrukci i počítalo :-)

+1/0
12.6.2014 16:35

I67v16a 85V21a68l98č39í94k52o25v60á 1779218641311

Jak nevěříte. Prostě to tak bylo. 8-o

0/0
14.6.2014 9:47

H70e58l90e95n77a 22V42e23v79e30r78k23o24v76a 3849747

Jak dopravovali maso v Chorvatsku ještě před 10 ti lety taky neuvěříte.Sedíme na zahrádce restaurace,máme pizzu a pivo.Zastaví rozhrkaná dodávka,něco ve stylu Barkas,dveře držely silou vůle nebo díky špíně.O nějakém chlazení se jim ani nezdálo.Vystoupí dva chlapíci a z útrob rachotiny vytáhnou mrtvé tele.Možná už vyvržené.A přes zahrádku restaurace je po zemi vlečou do krámku.Patrně řeznictví.Pánové nasednou do dodávky,flákance krve zůstávají na trase,kterou to nebohé zvíře vlekli.Teplota vzduchu 45 st.Celsia.

+2/0
12.6.2014 11:36

V78i15l42é15m 89P89ř31í46h14o22d39a 2284109723657

To aby hosté viděli, že maso je opravdu čerstvé...;-D

+1/0
13.6.2014 14:13

J75a62n72a 49M52o67l71á26k48o86v85á 7177976546324

V clanku je uvedeno co museli delat ty delnici, kdyz to nakladali atd..... A kdyz si jdete zatopit uhlim, vzpomente si, co museli delat ti hornici, kdyz to kutali rucne v te dobe.....

0/0
12.6.2014 11:33

V30l73a20d28i72m30í74r 10G34o54n78d66á59š 5215691577147

Žiadna senzácia, ja som videl ako bolo mäso do školskej jedálne dopravené pohrebným autom, asi podľa motta "chladenie ako chladenie" !!

+2/0
12.6.2014 11:30

V66á15c72l70a18v 23H57o40s27c55h 8966918452971

uveril jsem, co ted??? Zase ta otravna emo vsuvka v nadpisu - Tomu neuverite, to nepochopite, to vas dostane do kolen, to jste jeste nevideli, to vas rozplace, to vas rozesmeje... Trapny, trapny, trapny....!!!

0/0
12.6.2014 11:26

B90o82ř48e29k 10K37u51š90i74l 6385280709843

Tady asi někdo neviděl film "Dva machři mezi nebem a peklem". Doporučuji. !!

+1/0
12.6.2014 11:23

J18a59n 55Š90m82í29d11a 1343823235411

Jen bych upozornil, že odkazovaný unikátní dokument rozhodně není francouzský

0/0
12.6.2014 8:42
Foto

J71a43n 91K71u74ž38n38í11k

Chyba na straně redakce. Omlouvám se. Opraveno už dopoledne.

0/0
12.6.2014 15:24

K42a70r39e47l 59V83o27h66n38o37u86t 4128859980637

Bez nich by se jen stěží podařilo dostat kvalitní maso k mnoha zákazníkům.

Kvalitní maso si představuju jinak.

0/0
12.6.2014 8:39

Z12d48e43n36ě95k 66W61e84r59n20h15a36r37t 6617235612738

To není řečeno... Hovězí maso má několik dnů - až týdnů - viset v chladu, aby se správně odleželo, pak je po všech stránkách lepší, než úplně čerstvé. Dokonce jsou povídky o tom, že nejlepší steaky měli honáci, protože měli fláky masa pod sedlem, kde se týden masírovalo... Tak to už nevím, ale pár hodin v chladu za letu tomu masu neuškodí, ale možná spíš i prospěje...

+2/0
12.6.2014 8:49

M95i56l40a46n 58K74l38o33u54č90e23k 3320965238777

To budou asi opravdu povídky, protože pod sedlem asi není zrovna 0-5 stupňů.

0/0
12.6.2014 8:54

S69t93e57p45a77n 71T75o26t81h 8608339215318

A taky tam jiste nebudou zadne bakterie ;-D;-D;-D

0/0
12.6.2014 9:25

P32a13v14e64l 41F40o70l48t50á87n 4720252884

Tak děsivé prostředí nemůže žádná bakterie přežít.

+4/0
12.6.2014 10:55
Foto

K44a81r43e64l 70P81l49a21c77h91ý 6826516844569

Maso pod sedlem je predchudce tatarskeho fifteku ne?

0/0
13.6.2014 21:22

Z23d95e17n35ě37k 51W34e28r88n59h82a61r58t 6727885962788

Zajímavé čtení. R^

+11/0
12.6.2014 7:43
Foto

M68a10r94e37k 21C55e10r20n22y 5438386487

No, dneska se dobytek nazene na lod, cestou porazi, zbytky hodej zralokum a u nas v evrope to bastej jako kvalitni argentisky steak....skoro zavidim tem, co veri, ze maso roste v regalu superhypergimarketu;-D

+1/−8
12.6.2014 0:56

M61a29r17t27i43n 63P23i23s45á47r 6950102834986

uff uff,  no  ty jseš síla ..

+8/0
12.6.2014 1:23

M81i16l97a91n 52K42l19o91u86č24e72k 3110225858937

To zní jako blbost, proč by měli ubírat kapacitu lodi na pojízdná jatka, když to můžou porazit na souši?

+12/−1
12.6.2014 6:12

V91á97c13l72a98v 80P42o48t96k45a58n 8529583826677

Mele blbosti, u hoveziho se to nedela, ale dela se to s rybami a s kurecim. Hlavne kvuli cerstvosti a snadne likvidaci odpadu, ktery se proste hodi do vody.

+5/0
12.6.2014 6:31
Foto

P26a95v54e15l 56P18o66k79o33r46n60ý 2466554160142

Asi naráží na ty mrtvé krávy co našli někde na pláži, bylo to v Irsku?

0/0
12.6.2014 7:35

J57a68n 31S24a42l74o95m28o51n 4599840701485

Tohle? V době mrazících kontejnerů které pronajímá kde kdo? Dneska se prostě dobytek porazí, maso zmrazí a v mrazícím kontejneru v pohodě dopraví lodí kamkoli, kde je o něj zájem. :-) Není to sice tak rychlé jako letadlem, ale zato je to velice spolehlivé a maso se nepřekládá ani jednou, protože ten kotejner se překládá celý ať už na vlaky, nebo rovnou na tahače a po celou dobu je to maso v teplotách pod -18. :-) Podobným způsobem se dopravují i jiné potraviny které by při normální přepravě celkem rychle podlehli zkáze.

+8/0
12.6.2014 7:20

Z48d93e59n50ě75k 90W68e67r53n14h28a24r67t 6617515352538

Mrazící kontejnery mají v sobě i záznamové zařízení, ze kterého lze poznat, zda teplota se celou dobu pohybovala ve stanoveném rozmezí, tedy zda obsah nemohl rozmrznout. To se u cílového zákazníka kontroluje, ještě než se kontejner převezme od dopravce a otevře.

+2/0
12.6.2014 7:42

J74a37n 89S38a23l44o20m83o85n 4499730451695

Jj, samozřejmě mají vlastní baterie aby během překládky, kdy jsou odpojeny od zdroje energie vozidla, nebyl mrazící cyklus přerušen. Prostě je to dokonalý způsob přepravy. :-)

0/0
12.6.2014 8:49

M44a18r68t71i29n 82N70e69č76a86s 8613103383539

Hovězí dobytek trpí posmrtnou ztuhlostí - když picnete krávu nebo býka, v posmrtné křeči je jejich maso tuhé a blbě se žvýká. Proto se nechává vyvěsit na háku, než povolí, případně vakuově zabalit a odpočinout pár týdnů v chlaďáku.

Takže čerstvost neni žádoucí - argentinské hovězí je oblíbené proto, že se na lodi (v chlaďáku, kde je 0 stupňů) odleží a krásně změkne. To maso v Bolivii moc dobré skladovací podmínky nezažilo - v článku se píše, že smrdělo, tak nevim jak byste si pochutnal. ;-)

+1/0
12.6.2014 8:28

A62l62e89š 48Z52e53l23i69n55k56a 1144382206

v článku se píše že smrděly letadla a přistávací plochy :-P Si to aspoň přečtěte :-P

0/0
12.6.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.