Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak dopravovali v Bolívii maso: letecky, ve smradu a bez dveří

Tuhle epizodu dějin letectví v Česku ještě nikdo podrobněji nezpracoval. Létající pevnost B-17 bez dveří nouzových východů. Hygiena nula.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i23c33h37a69l 44M40a88l52a20t 8500764908151

Dnes se maso (živá zvířata) vozí křížem krážem ještě v daleko zoufalejších podmínkách. Při dopravě třetina zvířat zahyne ale do mlýnku jdou všechny dohromady. V tomhle se svět nikam neposunul posledních sto let. Je to stejné, ne-li horší.

+1/−2
12.6.2014 19:25

P41e25t94r 72G78a27r53d11o31ň 4456365883187

Dobrá práce, je třeba rusáky uzbrojit.

0/0
12.6.2014 15:35

P67e75t83r 26G82a78r61d40o96ň 4326115493887

Aha, tak vedle...;-D

0/0
12.6.2014 15:35

M74i18l14o33s21l70a69v 82K83a59n58t28o76r73e74k 1909877111799

Tak moc nevěřím letům bez dveří na nouzácích. Přetlakovou kabinu pekáče neměly, tedy utěsnění nebylo nutné, ale takto velké otvory musely hodně ovlivňovat  aerodynamiku a navíc musely působit jako aerodynamická brzda a tedy zvětšovat spotřebu paliva. V neposlední fázi muselo docházet k enenormnímu zatížení konstrukce v ocasu letadla

0/0
12.6.2014 11:56

J35a72r23o67s93l67a96v 39B74r43ü91m93m33e89r 7254773926

No máte i pravdu, ale nic z toho to nevylučuje.

0/0
12.6.2014 14:37

M27i22l25o27s47l83a91v 34K66a64n12t87o64r15e44k 1109687621379

No já bejt cpt. tak bych ty díry po nouzácích alespoň provizorně ucpal. To by mohl bejt malér při přiblížení na minálce a nebo v bych moh za letu přijít o ocas (něco podobného se stalo b747 v Japonsku)

0/0
12.6.2014 15:18

J61a49r20o64s23l41a94v 49B90r65ü35m37m60e94r 7814733746

Možná je to tím, že tehdy se s dírama v konstrukci i počítalo :-)

+1/0
12.6.2014 16:35

I84v62a 86V88a31l43č36í13k94o50v19á 1379578931631

Jak nevěříte. Prostě to tak bylo. 8-o

0/0
14.6.2014 9:47

H37e86l26e52n16a 56V11e84v52e44r10k67o40v36a 3509927

Jak dopravovali maso v Chorvatsku ještě před 10 ti lety taky neuvěříte.Sedíme na zahrádce restaurace,máme pizzu a pivo.Zastaví rozhrkaná dodávka,něco ve stylu Barkas,dveře držely silou vůle nebo díky špíně.O nějakém chlazení se jim ani nezdálo.Vystoupí dva chlapíci a z útrob rachotiny vytáhnou mrtvé tele.Možná už vyvržené.A přes zahrádku restaurace je po zemi vlečou do krámku.Patrně řeznictví.Pánové nasednou do dodávky,flákance krve zůstávají na trase,kterou to nebohé zvíře vlekli.Teplota vzduchu 45 st.Celsia.

+2/0
12.6.2014 11:36

V82i41l68é24m 16P74ř48í39h16o83d61a 2284909843217

To aby hosté viděli, že maso je opravdu čerstvé...;-D

+1/0
13.6.2014 14:13

J42a71n71a 10M72o77l38á67k27o82v76á 7447546306744

V clanku je uvedeno co museli delat ty delnici, kdyz to nakladali atd..... A kdyz si jdete zatopit uhlim, vzpomente si, co museli delat ti hornici, kdyz to kutali rucne v te dobe.....

0/0
12.6.2014 11:33

V94l75a53d57i36m95í88r 78G56o62n48d85á46š 5325941827937

Žiadna senzácia, ja som videl ako bolo mäso do školskej jedálne dopravené pohrebným autom, asi podľa motta "chladenie ako chladenie" !!

+2/0
12.6.2014 11:30

V67á33c66l95a68v 36H76o24s53c72h 8516408392391

uveril jsem, co ted??? Zase ta otravna emo vsuvka v nadpisu - Tomu neuverite, to nepochopite, to vas dostane do kolen, to jste jeste nevideli, to vas rozplace, to vas rozesmeje... Trapny, trapny, trapny....!!!

0/0
12.6.2014 11:26

B92o19ř40e87k 84K73u43š57i24l 6535910259473

Tady asi někdo neviděl film "Dva machři mezi nebem a peklem". Doporučuji. !!

+1/0
12.6.2014 11:23

J34a90n 91Š44m32í10d81a 1753313625781

Jen bych upozornil, že odkazovaný unikátní dokument rozhodně není francouzský

0/0
12.6.2014 8:42
Foto

J36a49n 75K42u82ž33n47í48k

Chyba na straně redakce. Omlouvám se. Opraveno už dopoledne.

0/0
12.6.2014 15:24

K27a32r54e76l 16V43o19h19n60o19u18t 4238139530877

Bez nich by se jen stěží podařilo dostat kvalitní maso k mnoha zákazníkům.

Kvalitní maso si představuju jinak.

0/0
12.6.2014 8:39

Z52d33e60n37ě28k 40W56e63r71n55h60a61r45t 6967115742908

To není řečeno... Hovězí maso má několik dnů - až týdnů - viset v chladu, aby se správně odleželo, pak je po všech stránkách lepší, než úplně čerstvé. Dokonce jsou povídky o tom, že nejlepší steaky měli honáci, protože měli fláky masa pod sedlem, kde se týden masírovalo... Tak to už nevím, ale pár hodin v chladu za letu tomu masu neuškodí, ale možná spíš i prospěje...

+2/0
12.6.2014 8:49

M16i53l97a25n 79K23l85o11u22č89e31k 3650225498757

To budou asi opravdu povídky, protože pod sedlem asi není zrovna 0-5 stupňů.

0/0
12.6.2014 8:54

S82t61e33p18a31n 94T28o18t69h 8678819315548

A taky tam jiste nebudou zadne bakterie ;-D;-D;-D

0/0
12.6.2014 9:25

P80a73v22e59l 44F27o17l59t54á72n 4710192744

Tak děsivé prostředí nemůže žádná bakterie přežít.

+4/0
12.6.2014 10:55
Foto

K36a15r49e35l 96P58l15a83c78h83ý 6726916524949

Maso pod sedlem je predchudce tatarskeho fifteku ne?

0/0
13.6.2014 21:22

Z86d45e37n56ě96k 91W40e29r48n77h70a31r93t 6427265372878

Zajímavé čtení. R^

+11/0
12.6.2014 7:43
Foto

M61a97r56e67k 22C67e43r70n32y 5258696127

No, dneska se dobytek nazene na lod, cestou porazi, zbytky hodej zralokum a u nas v evrope to bastej jako kvalitni argentisky steak....skoro zavidim tem, co veri, ze maso roste v regalu superhypergimarketu;-D

+1/−8
12.6.2014 0:56

M89a48r66t91i31n 29P23i26s26á74r 6270432164666

uff uff,  no  ty jseš síla ..

+8/0
12.6.2014 1:23

M70i63l75a64n 72K67l51o94u21č92e95k 3370735768937

To zní jako blbost, proč by měli ubírat kapacitu lodi na pojízdná jatka, když to můžou porazit na souši?

+12/−1
12.6.2014 6:12

V84á73c75l69a27v 58P38o13t39k71a23n 8129203716857

Mele blbosti, u hoveziho se to nedela, ale dela se to s rybami a s kurecim. Hlavne kvuli cerstvosti a snadne likvidaci odpadu, ktery se proste hodi do vody.

+5/0
12.6.2014 6:31
Foto

P80a22v61e55l 95P78o94k67o52r12n59ý 2936374730942

Asi naráží na ty mrtvé krávy co našli někde na pláži, bylo to v Irsku?

0/0
12.6.2014 7:35

J93a54n 46S32a40l10o50m73o87n 4179410591455

Tohle? V době mrazících kontejnerů které pronajímá kde kdo? Dneska se prostě dobytek porazí, maso zmrazí a v mrazícím kontejneru v pohodě dopraví lodí kamkoli, kde je o něj zájem. :-) Není to sice tak rychlé jako letadlem, ale zato je to velice spolehlivé a maso se nepřekládá ani jednou, protože ten kotejner se překládá celý ať už na vlaky, nebo rovnou na tahače a po celou dobu je to maso v teplotách pod -18. :-) Podobným způsobem se dopravují i jiné potraviny které by při normální přepravě celkem rychle podlehli zkáze.

+8/0
12.6.2014 7:20

Z91d58e65n41ě33k 34W21e82r74n28h79a24r89t 6157335672668

Mrazící kontejnery mají v sobě i záznamové zařízení, ze kterého lze poznat, zda teplota se celou dobu pohybovala ve stanoveném rozmezí, tedy zda obsah nemohl rozmrznout. To se u cílového zákazníka kontroluje, ještě než se kontejner převezme od dopravce a otevře.

+2/0
12.6.2014 7:42

J63a11n 39S43a76l68o65m86o40n 4849400481725

Jj, samozřejmě mají vlastní baterie aby během překládky, kdy jsou odpojeny od zdroje energie vozidla, nebyl mrazící cyklus přerušen. Prostě je to dokonalý způsob přepravy. :-)

0/0
12.6.2014 8:49

M47a63r28t58i75n 92N46e28č70a12s 8613223293359

Hovězí dobytek trpí posmrtnou ztuhlostí - když picnete krávu nebo býka, v posmrtné křeči je jejich maso tuhé a blbě se žvýká. Proto se nechává vyvěsit na háku, než povolí, případně vakuově zabalit a odpočinout pár týdnů v chlaďáku.

Takže čerstvost neni žádoucí - argentinské hovězí je oblíbené proto, že se na lodi (v chlaďáku, kde je 0 stupňů) odleží a krásně změkne. To maso v Bolivii moc dobré skladovací podmínky nezažilo - v článku se píše, že smrdělo, tak nevim jak byste si pochutnal. ;-)

+1/0
12.6.2014 8:28

A65l17e49š 94Z27e16l30i53n40k30a 1124242896

v článku se píše že smrděly letadla a přistávací plochy :-P Si to aspoň přečtěte :-P

0/0
12.6.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.