Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aero „oprášilo“ Albatrosa. Letoun L-39 NG bude cvičit i bojovat

Společnost Aero Vodochody se pustila do projektu zásadní modernizace letounu L-39. Podívejte se, jakých změn se populární Albatros dočkal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P84e58t78r 18S18t64u17c66h52l39í59k 7846515431100

Moc pěkné letadlo, až na toho ráčkujícího komentátora.

0/0
9.8.2014 16:19

Z73d30e58n22e45k 26V39r49b94a 8229315193847

Jistě, konkurenci mít bude. Nicméně nelze srovnávat jednomotorový stroj s dvojmotorovým, neznáte provozní a pořizovací náklady. To je jako tvrdit, proboha proč prodávat fabii, když máme octavii a pro srandu uvést výkon motorů, nebo obsah kufru. Aero bude cílit na ty zákazníky, kteří potřebují levné stroje. Nízkou cenu letové hodiny. A toho nedosáhnou ani instalací dvou motorů, ani tahem rovnajícím se vlastní hmotnosti. L39 potenciál má, otázkou ale je, zda se to zase nepohnojí špatnou obchodní strategií.

0/0
21.7.2014 20:47
Foto

L54e81n44k33a 17N16o14v17o16t13n87á 1260554213725

Líbí se mi, že češi "nespí"!R^

+3/0
17.7.2014 10:27

M15i21c79h57a77l 44K39o14l95á22ř 9500721270

Pokud vím, tak pokus o modernizaci L-39 už byl, vzniklo cosi ve smyslu L-39M později označené jako L-59 a po další modernizaci jako L-159), nicméně L-39M skončilo snad u pěti prototypů a šlo k ledu.

Co je teď jinak?

Neprudím, neznám detaily, jen se ptám...

0/0
17.7.2014 9:29

J15a48r57o32s22l73a66v 77B19r10ü72m16m27e69r 7344343456

Tohle jde mnohem dál.

0/0
17.7.2014 9:32

J90a36r40o84s67l59a88v 24B12r80ü47m74m41e44r 7894603926

Jinak dobrý pois L-39M/MS

http://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39MS

+1/0
17.7.2014 9:34

P44e11t91r 18B 5681763759438

Ono se to podle vnějších znaků laikovi nezdá, ale jinak třeba L159 je oproti L39 nebo L59 úplně jiný éro. Stačí se podívat třeba na stoupavost: L39C: 22 m/s, L159: 62 m/s. To už je sakra rozdíl. Nové modifikace letadla přinesou spoustu nových a zajímavých věcí. Jsem jenom zvědavý, jak se to bude chovat s palivem v křídlech (rozložení hmotnosti a vliv na letové výkony).

0/0
17.7.2014 10:46

R10i24c66h16a15r26d 33T65r47e88f38i97l 4601365389560

Je to pouze projekt na papíru. Není připraveno vůbec nic. Už samo o sobě prohlásit že se zahájí vývoj až se najde zákazník je zhovadilost prvního stupně. Neumím si představit zákazníka který se na základě "obrázku" rozhodne do toho projektu napumpovat peníze.

0/−2
16.7.2014 23:24

B59e16n 56P95a53v84k63a 1817783857841

Asi si vzali příklad z českých bytových developerů;-D

+1/0
16.7.2014 23:56

J66a74r56o75m34í58r 46K91r28á53l 4330519874139

Třeba se rozhodne na základě dobrých zkušeností s L29 a L39.  V USA je mají i soukromníci pro zábavu a pochvalují si ovladatelnost a nízké náklady.

+2/0
17.7.2014 8:10

L49i36b31o82r 26C10h10o76c50h61o71l58a19t43y 9767773763168

To je běžná praxe. Naopak vývoj bez prvního zákazníka je spíše výjimkou.

+1/0
17.7.2014 11:21

J65a95n 37J89e39l32í51n64e82k 8533915762366

Tohle je spravny krok. My nemuzeme vyrabet konkurenci k F22, nebo F35. Naopak vycvikovy dvoumistny stroj je velmi perspektivni volba. Vetsi armad cvici svoje piloty na starsich strojich, jejiz udrzba je ovsem velmi nakladna.

+9/−1
16.7.2014 18:47

P69e20t85r 19M17a15r53e37č47e74k 1553131529828

Přesně tak. :-) hrozěn se mi líbí představy místních leteckých "expertů". Kteří mají za to , že výcvik pilotů probíhá od počátku na dvoumístných variantách F18 ; 35 a jejich ekvivalentech.

+2/−2
16.7.2014 18:52

B69e43n 27P77a26v11k67a 1717123727721

Výcvik probíhá od kluzáku. Tak nebylo by nakonec lepší dělat kluzáky?

0/−1
16.7.2014 18:55

J85a68r20o66s90l65a98v 72B84r65ü92m22m16e85r 7484543636

Myslíte větroně. A ty děláme také.

+3/0
16.7.2014 18:56

J11a22n 83Š97k61r94a81b53á96n43e84k 7715820418722

jaký je rozdíl mezi kluzákem a větroněm?

0/0
16.7.2014 19:34

J21o62s13e62f 70N66o13v56á77k 2862502245974

Je to totéž. Správně je to kluzák, ale lidově se větroněm myslí letadlo udělané na bezmotorové létání a kluzákem letadlo na "jednosměrnou dopravu" (např. vojenské kluzáky používané za druhé světové války)

0/0
16.7.2014 19:50

J41a53n 15Š40k42r57a15b21á17n72e23k 7835530728772

tak já si doposud myslel že to je jedno a to samé, Jaroslav mě ale svoji poznámkou znejistil.. :-)

+1/0
16.7.2014 19:52

J59a23r33o39s12l91a10v 32B87r86ü58m80m57e25r 7494223886

Máte pravdu, ono klasické kluzáky dnes nevidět.

0/0
16.7.2014 19:55

B22e49n 79P85a79v81k19a 1227733687641

Tak to jsem netušil.

0/0
16.7.2014 20:01

P84e26t21r 55L68u70k12e71š 6553181

K tomu kluzáku: letecká terminologie má kořeny v názvoslovné soutěži, která proběhla v roce 1923. V ní se objevil návrh na "bezmruk" (nemá motor - nemručí):-)

+2/0
17.7.2014 10:33

D66a92n30i46e42l 27U57r13b41á43n56e59k 6887538519798

Výcvik nemusí probíhat od kluzáku. Výcvik na motorová letadla začíná licencí PPL a to jsou motorová letadla. Přesněji PPL SEP.

0/0
17.7.2014 0:21

Z77d37e34n46e80k 30V44r83b81a 8759965463417

Nikoli, kluzák je zbytná výcviková větev a motorový pilot dnes výcvikem na kluzáku nezačíná. Jde rovnou do motorového éra. Dnes už jsou dokonce snahy učit piloty kluzáků na motorových letounech (ULL). Z hlediska pilotáže to je totiž prakticky stejné, ale organizace výcviku a finanční náročnost je mnohem menší. Pro létání s kluzákem potřebujete vlečnou nebo naviják s obsluhou a minimálně jednoho dalšího člověka na zemi a to všechno stojí peníze o časové náročnosti nemluvě. Je tudíž snaha naučit létat na motorovém letadle (S trochou plynu to letí jako kluzák...) a pak přeškolit na kluzák. U nás se zatím díky jakž takž fungujícím aeroklubům létá výcvik stále klasicky, ale ve světě už se to úspěšně vyzkoušelo a praktikuje.

0/0
21.7.2014 20:57

K76a39r69e40l 79D10v75o20ř30á93k 3643966654157

Copak to někdo tvrdí? co tu tvrdime je, ze jsou lepší alternativy než 65 let staré, byt modernizované letadlo

0/0
16.7.2014 18:55

J96i62ř23í 69K13o87d75ý50d64e39k 7380590636603

ale ne každý stát si je může dovolit.

0/0
16.7.2014 18:58

K86a89r81e37l 13D60v60o65ř29á34k 3513726314457

A který sťat si je muže dovolit, když alcy za 50 mega se nedaly prodat?

+1/−1
16.7.2014 18:59

J92a54r58o49s43l88a67v 54B22r45ü26m46m64e65r 7184743746

Skladové Alcy jsou jednomístné bitevníky s americkou vojenskou technikou. A relativně moc složitý, moderní a provozně drahý. Prakticky neprodekná kombinace.

+5/0
16.7.2014 19:02

J81i43ř69í 23K67o80d93ý93d77e38k 7560960826413

Stejné, které již desítky let používali původní L39

0/0
16.7.2014 19:03

K52a33r24e63l 74D56v10o55ř13á10k 3313696574857

Kdyby to bylo jak říkáte, tak by ty alcy za par kacek nakoupili. Což se nestalo. Asi maji jinou strategii do budoucna.

0/0
16.7.2014 19:07

J39a38r25o71s73l74a12v 39B42r76ü47m42m23e32r 7964333126

Alca je úplně něco jiného, než L-39, zvláště ty skladové. Nehledě na to, že státům, kam můžeme prodal L-39, většinou nesmí me prodat americkou techniku.

+5/0
16.7.2014 19:13

K45a46r69e44l 13D94v52o50ř93á79k 3873656404657

Neotravujte chylaku. Napsal jsem, ze si me nemate vsimat ne?

0/−9
16.7.2014 19:16

J69a96r62o50s53l24a91v 32B35r41ü95m30m24e41r 7144983246

Když píšeš nesmysly, tak je tu nemůžu nechat pro ostatní čtenáře neopravené.

+5/0
16.7.2014 19:20

P25e73t83r 58L94u82k82e10š 6953471

Jaroslave, máte samozřejmě pravdu, takový Boeing 747 je současník našeho L-39 a vyrábí se stále. Karel na první (ani na druhý) pohled nějakou modernizaci nepozná. O aeroplánech absolutně nic neví a potřebuje Vám vynadat:-) Kdyby se dnes zastavil "U Holanů" a předvedl svůj agresivní výstup (oslovení úchyle do slušné společnosti nepatří), tak by se ho někdo jistě ujal. Nejdřív by dostal odbornou přednášku o draku, motoru a avionice.  Potom po čuni. To druhé by patrně přežil.

+5/0
17.7.2014 2:55

J34a41n 60J79e41l18í74n11e95k 8523875932386

Alca je přeci úplně jiné letadlo!

0/0
16.7.2014 21:36

J58a94r52o89m56í47r 63K85r79á95l 4270469214269

To Karel asi nerozlišule.  Má to křídla, motor a sedí v tom chlap, ne ? ;-);-D

+1/0
17.7.2014 8:13

K72a47r71e30l 54D32v10o60ř27á36k 3273796564397

Nebo myslíte, ze to budou sekat po 20 milionech?

0/0
16.7.2014 19:01

D82a19n25i40e25l 76U46r34b63á31n13e68k 6867718329458

Aerodynamické řešení L-39 je velmi čisté a jedno z nejpovedenějších na světě. A to že je staré je relativní. Kdy třeba myslíte, že vzlétl prototyp MiG-29? A myslíte, že je to po aerodynamické stránce zastaralé letadlo? V oboru aerodynamiky neplatí, že každé nové řešení je lepší a řešení stará 40 let jsou zastaralá.

+8/0
16.7.2014 21:13

J17a90r47o79m25í15r 52K62r41á56l 4730729254569

R^ Tak.  Stačí se podívat, kdy vznikala SR-71, nebo F15, F16.  A Jumbo létá 40 let a dodnes je to špičkový stroj.

+1/0
17.7.2014 9:51

J72a19n 35J47e22l41í33n95e91k 8873265222296

Ale vývoj nového letadla je neskutečně drahá záležitost. Tady se použije již známe a doplní a vylepšení. Nevidím důvod, proč takové letadlo vyvíjet celé znovu. Albatrosy jsou i dnes velmi dobrá letadla, také proto je využívá třeba Breitling Jet Team. Letadla nejsou auta, vemte si Boeing 747 nebo 737, v podstatě to jsou velmi stará letadla, ale prošla řadou modernizací a stále to jsou skvělé stroje.

+3/0
16.7.2014 21:35

J44a13r73o75s69l76a18v 20B85r64ü78m92m58e54r 7934373556

Anebo taková F-16, letos oslavila 40 let od prvního vzletu a stále se vyrábí. Samozřejmě dnešní a původní se moc nedají srovnávat.

+2/0
16.7.2014 22:24

R88i73c11h28a23r21d 30P16o56d26z91i54m59e90k 2161517896

Letadlo není auto. U aut je normální, že se vydává co 5 let nový model nebo alespoň facelift u letadel tomu tak není.

0/0
17.7.2014 12:57

J95a88n 31J30e36l60í82n32e76k 8273465302986

Takovej Dvořák vůbec netuší, co mluví.

+1/0
16.7.2014 21:38

R22i88c91h27a22r55d 45T21r33e27f18i95l 4761285639260

Evidentně nemáš představu o světovém trhu se cvičnými letouny.

0/0
16.7.2014 23:25

V58l18a88d28i56m35í79r 25M35a82c27a84n 4368683601394

Letadlo nádherné, ale ten komentář drmolícího a  rrrráčkujícího zástupce firmy Aero, to je dost děs ! Takhle si skutečně propagační video nepředstavuji...Rv

+1/0
16.7.2014 18:46

J10a14n 36H95o64n38z69í78k 4902161722223

Přeji aby jim to vyšloR^

+16/0
16.7.2014 18:38

K13a83r15e61l 70D42v84o10ř33á74k 3623106654737

Bylo by to super, nicméně v opačném případe doufám, ze konečné zkrachuji a nebudeme to zase platit my - danovi poplatnici

+2/−6
16.7.2014 18:40

J18a25n 77F26i57s16c68h10e17r 9574705370

Oni plánují vyrobit jen to, proto co bude zájemce, který se zaváže ke koupi. Nebudou vyrábět do zásoby a pak platit za uskladnění, kontroly, ostrahu apod.

+1/−1
16.7.2014 18:59

K46a42r82e16l 11L71i98š21k63a 7946813227571

Jenže nejdražší je vývoj

0/0
16.7.2014 19:00

J39a13r32o69s31l23a29v 32B52r34ü84m72m38e44r 7394373136

Tohle je modernizovaný L-39, navíc i to nové křídlo je jen oprášení starších plánů. Vývoj zde bude relativně levný.

+1/−1
16.7.2014 19:05

K59a39r97e69l 76D20v90o18ř96á46k 3523586154187

OK, tak by to melo byt, uvidíme jestli to tak bude

0/0
16.7.2014 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.