Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aero „oprášilo“ Albatrosa. Letoun L-39 NG bude cvičit i bojovat

Společnost Aero Vodochody se pustila do projektu zásadní modernizace letounu L-39. Podívejte se, jakých změn se populární Albatros dočkal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P83e30t37r 34S71t17u50c71h64l92í48k 7226355811700

Moc pěkné letadlo, až na toho ráčkujícího komentátora.

0/0
9.8.2014 16:19

Z52d43e77n27e69k 41V63r63b52a 8849255473357

Jistě, konkurenci mít bude. Nicméně nelze srovnávat jednomotorový stroj s dvojmotorovým, neznáte provozní a pořizovací náklady. To je jako tvrdit, proboha proč prodávat fabii, když máme octavii a pro srandu uvést výkon motorů, nebo obsah kufru. Aero bude cílit na ty zákazníky, kteří potřebují levné stroje. Nízkou cenu letové hodiny. A toho nedosáhnou ani instalací dvou motorů, ani tahem rovnajícím se vlastní hmotnosti. L39 potenciál má, otázkou ale je, zda se to zase nepohnojí špatnou obchodní strategií.

0/0
21.7.2014 20:47

L23e72n27k77a 79N16o67v33o55t98n34á 1590314163695

Líbí se mi, že češi "nespí"!R^

+3/0
17.7.2014 10:27

M43i44c35h43a25l 19K86o12l44á86ř 9830481660

Pokud vím, tak pokus o modernizaci L-39 už byl, vzniklo cosi ve smyslu L-39M později označené jako L-59 a po další modernizaci jako L-159), nicméně L-39M skončilo snad u pěti prototypů a šlo k ledu.

Co je teď jinak?

Neprudím, neznám detaily, jen se ptám...

0/0
17.7.2014 9:29

J59a94r70o18s64l65a56v 27B67r34ü49m17m13e90r 7454753546

Tohle jde mnohem dál.

0/0
17.7.2014 9:32

J70a70r17o14s42l46a24v 80B12r98ü78m56m17e89r 7764713796

Jinak dobrý pois L-39M/MS

http://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39MS

+1/0
17.7.2014 9:34

P49e16t42r 73B 5631603969158

Ono se to podle vnějších znaků laikovi nezdá, ale jinak třeba L159 je oproti L39 nebo L59 úplně jiný éro. Stačí se podívat třeba na stoupavost: L39C: 22 m/s, L159: 62 m/s. To už je sakra rozdíl. Nové modifikace letadla přinesou spoustu nových a zajímavých věcí. Jsem jenom zvědavý, jak se to bude chovat s palivem v křídlech (rozložení hmotnosti a vliv na letové výkony).

0/0
17.7.2014 10:46

R76i87c18h75a89r69d 78T98r52e51f17i93l 4941885879650

Je to pouze projekt na papíru. Není připraveno vůbec nic. Už samo o sobě prohlásit že se zahájí vývoj až se najde zákazník je zhovadilost prvního stupně. Neumím si představit zákazníka který se na základě "obrázku" rozhodne do toho projektu napumpovat peníze.

0/−2
16.7.2014 23:24

B75e28n 51P74a24v67k54a 1917983237231

Asi si vzali příklad z českých bytových developerů;-D

+1/0
16.7.2014 23:56

J72a95r15o64m37í43r 49K81r48á19l 4140249904139

Třeba se rozhodne na základě dobrých zkušeností s L29 a L39.  V USA je mají i soukromníci pro zábavu a pochvalují si ovladatelnost a nízké náklady.

+2/0
17.7.2014 8:10

L66i47b20o77r 28C38h41o22c47h84o75l93a31t86y 9357223923178

To je běžná praxe. Naopak vývoj bez prvního zákazníka je spíše výjimkou.

+1/0
17.7.2014 11:21

J44a76n 78J84e38l77í21n88e40k 8613535262936

Tohle je spravny krok. My nemuzeme vyrabet konkurenci k F22, nebo F35. Naopak vycvikovy dvoumistny stroj je velmi perspektivni volba. Vetsi armad cvici svoje piloty na starsich strojich, jejiz udrzba je ovsem velmi nakladna.

+9/−1
16.7.2014 18:47

P78e42t70r 10M75a50r35e61č12e45k 1533661729518

Přesně tak. :-) hrozěn se mi líbí představy místních leteckých "expertů". Kteří mají za to , že výcvik pilotů probíhá od počátku na dvoumístných variantách F18 ; 35 a jejich ekvivalentech.

+2/−2
16.7.2014 18:52

B89e57n 73P86a27v32k77a 1117973957311

Výcvik probíhá od kluzáku. Tak nebylo by nakonec lepší dělat kluzáky?

0/−1
16.7.2014 18:55

J70a40r91o88s59l30a32v 16B33r31ü76m37m17e92r 7514923406

Myslíte větroně. A ty děláme také.

+3/0
16.7.2014 18:56

J92a50n 27Š82k92r33a53b25á87n70e95k 7525160618202

jaký je rozdíl mezi kluzákem a větroněm?

0/0
16.7.2014 19:34

J91o97s77e54f 14N89o70v52á64k 2172522295824

Je to totéž. Správně je to kluzák, ale lidově se větroněm myslí letadlo udělané na bezmotorové létání a kluzákem letadlo na "jednosměrnou dopravu" (např. vojenské kluzáky používané za druhé světové války)

0/0
16.7.2014 19:50

J34a51n 20Š88k24r84a58b14á64n37e29k 7235190958362

tak já si doposud myslel že to je jedno a to samé, Jaroslav mě ale svoji poznámkou znejistil.. :-)

+1/0
16.7.2014 19:52

J75a16r27o61s35l34a30v 55B82r59ü93m62m47e46r 7374213496

Máte pravdu, ono klasické kluzáky dnes nevidět.

0/0
16.7.2014 19:55

B68e46n 72P68a86v70k10a 1957713947171

Tak to jsem netušil.

0/0
16.7.2014 20:01

P48e72t89r 76L69u57k43e67š 6803751

K tomu kluzáku: letecká terminologie má kořeny v názvoslovné soutěži, která proběhla v roce 1923. V ní se objevil návrh na "bezmruk" (nemá motor - nemručí):-)

+2/0
17.7.2014 10:33

D22a65n72i25e84l 67U68r12b98á20n11e88k 6827848969558

Výcvik nemusí probíhat od kluzáku. Výcvik na motorová letadla začíná licencí PPL a to jsou motorová letadla. Přesněji PPL SEP.

0/0
17.7.2014 0:21

Z66d39e43n58e73k 64V33r34b82a 8869525543887

Nikoli, kluzák je zbytná výcviková větev a motorový pilot dnes výcvikem na kluzáku nezačíná. Jde rovnou do motorového éra. Dnes už jsou dokonce snahy učit piloty kluzáků na motorových letounech (ULL). Z hlediska pilotáže to je totiž prakticky stejné, ale organizace výcviku a finanční náročnost je mnohem menší. Pro létání s kluzákem potřebujete vlečnou nebo naviják s obsluhou a minimálně jednoho dalšího člověka na zemi a to všechno stojí peníze o časové náročnosti nemluvě. Je tudíž snaha naučit létat na motorovém letadle (S trochou plynu to letí jako kluzák...) a pak přeškolit na kluzák. U nás se zatím díky jakž takž fungujícím aeroklubům létá výcvik stále klasicky, ale ve světě už se to úspěšně vyzkoušelo a praktikuje.

0/0
21.7.2014 20:57

K57a69r66e62l 15D10v65o95ř56á31k 3963836204137

Copak to někdo tvrdí? co tu tvrdime je, ze jsou lepší alternativy než 65 let staré, byt modernizované letadlo

0/0
16.7.2014 18:55

J64i22ř41í 23K28o44d49ý65d72e46k 7120510676483

ale ne každý stát si je může dovolit.

0/0
16.7.2014 18:58

K24a79r59e47l 15D35v68o81ř79á89k 3693876514587

A který sťat si je muže dovolit, když alcy za 50 mega se nedaly prodat?

+1/−1
16.7.2014 18:59

J77a24r97o33s58l69a51v 89B92r97ü75m55m72e53r 7114713576

Skladové Alcy jsou jednomístné bitevníky s americkou vojenskou technikou. A relativně moc složitý, moderní a provozně drahý. Prakticky neprodekná kombinace.

+5/0
16.7.2014 19:02

J73i41ř14í 56K92o22d28ý15d63e18k 7590850726413

Stejné, které již desítky let používali původní L39

0/0
16.7.2014 19:03

K48a53r79e76l 30D87v33o36ř68á25k 3643196184577

Kdyby to bylo jak říkáte, tak by ty alcy za par kacek nakoupili. Což se nestalo. Asi maji jinou strategii do budoucna.

0/0
16.7.2014 19:07

J21a37r91o36s17l46a67v 26B93r84ü46m20m50e40r 7464503466

Alca je úplně něco jiného, než L-39, zvláště ty skladové. Nehledě na to, že státům, kam můžeme prodal L-39, většinou nesmí me prodat americkou techniku.

+5/0
16.7.2014 19:13

K35a83r47e88l 81D41v15o57ř90á79k 3523526794297

Neotravujte chylaku. Napsal jsem, ze si me nemate vsimat ne?

0/−9
16.7.2014 19:16

J33a95r63o94s55l60a47v 58B79r14ü41m16m21e60r 7364133866

Když píšeš nesmysly, tak je tu nemůžu nechat pro ostatní čtenáře neopravené.

+5/0
16.7.2014 19:20

P26e27t83r 27L67u71k31e37š 6893131

Jaroslave, máte samozřejmě pravdu, takový Boeing 747 je současník našeho L-39 a vyrábí se stále. Karel na první (ani na druhý) pohled nějakou modernizaci nepozná. O aeroplánech absolutně nic neví a potřebuje Vám vynadat:-) Kdyby se dnes zastavil "U Holanů" a předvedl svůj agresivní výstup (oslovení úchyle do slušné společnosti nepatří), tak by se ho někdo jistě ujal. Nejdřív by dostal odbornou přednášku o draku, motoru a avionice.  Potom po čuni. To druhé by patrně přežil.

+5/0
17.7.2014 2:55

J53a74n 41J20e34l24í41n92e39k 8313165492866

Alca je přeci úplně jiné letadlo!

0/0
16.7.2014 21:36

J50a79r32o98m40í12r 36K72r50á78l 4290259494929

To Karel asi nerozlišule.  Má to křídla, motor a sedí v tom chlap, ne ? ;-);-D

+1/0
17.7.2014 8:13

K13a15r22e45l 36D83v39o20ř68á76k 3603656744117

Nebo myslíte, ze to budou sekat po 20 milionech?

0/0
16.7.2014 19:01

D35a22n70i93e85l 95U76r77b80á30n51e14k 6897728519488

Aerodynamické řešení L-39 je velmi čisté a jedno z nejpovedenějších na světě. A to že je staré je relativní. Kdy třeba myslíte, že vzlétl prototyp MiG-29? A myslíte, že je to po aerodynamické stránce zastaralé letadlo? V oboru aerodynamiky neplatí, že každé nové řešení je lepší a řešení stará 40 let jsou zastaralá.

+8/0
16.7.2014 21:13

J67a69r55o93m25í52r 46K27r11á37l 4510249944929

R^ Tak.  Stačí se podívat, kdy vznikala SR-71, nebo F15, F16.  A Jumbo létá 40 let a dodnes je to špičkový stroj.

+1/0
17.7.2014 9:51

J88a71n 35J75e17l74í77n93e13k 8783975262186

Ale vývoj nového letadla je neskutečně drahá záležitost. Tady se použije již známe a doplní a vylepšení. Nevidím důvod, proč takové letadlo vyvíjet celé znovu. Albatrosy jsou i dnes velmi dobrá letadla, také proto je využívá třeba Breitling Jet Team. Letadla nejsou auta, vemte si Boeing 747 nebo 737, v podstatě to jsou velmi stará letadla, ale prošla řadou modernizací a stále to jsou skvělé stroje.

+3/0
16.7.2014 21:35

J44a67r55o63s86l16a77v 14B18r26ü16m41m79e27r 7544503496

Anebo taková F-16, letos oslavila 40 let od prvního vzletu a stále se vyrábí. Samozřejmě dnešní a původní se moc nedají srovnávat.

+2/0
16.7.2014 22:24

R77i75c49h38a15r55d 20P11o11d26z72i59m93e76k 2101227736

Letadlo není auto. U aut je normální, že se vydává co 5 let nový model nebo alespoň facelift u letadel tomu tak není.

0/0
17.7.2014 12:57

J47a11n 91J91e83l67í41n16e81k 8923315662906

Takovej Dvořák vůbec netuší, co mluví.

+1/0
16.7.2014 21:38

R67i46c24h85a33r57d 75T39r68e27f26i57l 4401955769120

Evidentně nemáš představu o světovém trhu se cvičnými letouny.

0/0
16.7.2014 23:25

V91l53a56d47i12m26í42r 75M12a76c82a56n 4548473241144

Letadlo nádherné, ale ten komentář drmolícího a  rrrráčkujícího zástupce firmy Aero, to je dost děs ! Takhle si skutečně propagační video nepředstavuji...Rv

+1/0
16.7.2014 18:46

J28a18n 94H15o68n35z40í85k 4352491882343

Přeji aby jim to vyšloR^

+16/0
16.7.2014 18:38

K61a33r65e50l 82D74v84o25ř28á74k 3473216984217

Bylo by to super, nicméně v opačném případe doufám, ze konečné zkrachuji a nebudeme to zase platit my - danovi poplatnici

+2/−6
16.7.2014 18:40

J68a90n 81F73i62s85c69h71e20r 9264915570

Oni plánují vyrobit jen to, proto co bude zájemce, který se zaváže ke koupi. Nebudou vyrábět do zásoby a pak platit za uskladnění, kontroly, ostrahu apod.

+1/−1
16.7.2014 18:59

K93a96r47e87l 21L71i40š16k35a 7226513307331

Jenže nejdražší je vývoj

0/0
16.7.2014 19:00

J87a95r40o39s42l91a75v 40B31r23ü41m74m66e58r 7174603986

Tohle je modernizovaný L-39, navíc i to nové křídlo je jen oprášení starších plánů. Vývoj zde bude relativně levný.

+1/−1
16.7.2014 19:05

K47a94r78e72l 57D92v66o33ř77á98k 3333866494387

OK, tak by to melo byt, uvidíme jestli to tak bude

0/0
16.7.2014 19:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.