Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aero „oprášilo“ Albatrosa. Letoun L-39 NG bude cvičit i bojovat

Společnost Aero Vodochody se pustila do projektu zásadní modernizace letounu L-39. Podívejte se, jakých změn se populární Albatros dočkal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e62t45r 51S25t27u80c31h54l14í85k 7586975611130

Moc pěkné letadlo, až na toho ráčkujícího komentátora.

0/0
9.8.2014 16:19

Z32d22e69n73e89k 67V54r84b63a 8819405373797

Jistě, konkurenci mít bude. Nicméně nelze srovnávat jednomotorový stroj s dvojmotorovým, neznáte provozní a pořizovací náklady. To je jako tvrdit, proboha proč prodávat fabii, když máme octavii a pro srandu uvést výkon motorů, nebo obsah kufru. Aero bude cílit na ty zákazníky, kteří potřebují levné stroje. Nízkou cenu letové hodiny. A toho nedosáhnou ani instalací dvou motorů, ani tahem rovnajícím se vlastní hmotnosti. L39 potenciál má, otázkou ale je, zda se to zase nepohnojí špatnou obchodní strategií.

0/0
21.7.2014 20:47
Foto

L39e63n10k41a 95N93o32v80o49t81n61á 1400624483635

Líbí se mi, že češi "nespí"!R^

+3/0
17.7.2014 10:27

M64i38c90h83a34l 37K90o14l84á48ř 9980351150

Pokud vím, tak pokus o modernizaci L-39 už byl, vzniklo cosi ve smyslu L-39M později označené jako L-59 a po další modernizaci jako L-159), nicméně L-39M skončilo snad u pěti prototypů a šlo k ledu.

Co je teď jinak?

Neprudím, neznám detaily, jen se ptám...

0/0
17.7.2014 9:29

J76a80r68o84s89l11a91v 89B14r53ü61m14m39e32r 7814403176

Tohle jde mnohem dál.

0/0
17.7.2014 9:32

J42a36r29o90s29l35a89v 55B12r51ü47m59m24e92r 7954673266

Jinak dobrý pois L-39M/MS

http://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39MS

+1/0
17.7.2014 9:34

P13e68t22r 75B 5501603569728

Ono se to podle vnějších znaků laikovi nezdá, ale jinak třeba L159 je oproti L39 nebo L59 úplně jiný éro. Stačí se podívat třeba na stoupavost: L39C: 22 m/s, L159: 62 m/s. To už je sakra rozdíl. Nové modifikace letadla přinesou spoustu nových a zajímavých věcí. Jsem jenom zvědavý, jak se to bude chovat s palivem v křídlech (rozložení hmotnosti a vliv na letové výkony).

0/0
17.7.2014 10:46

R60i83c39h79a94r14d 18T73r76e15f71i16l 4241565549780

Je to pouze projekt na papíru. Není připraveno vůbec nic. Už samo o sobě prohlásit že se zahájí vývoj až se najde zákazník je zhovadilost prvního stupně. Neumím si představit zákazníka který se na základě "obrázku" rozhodne do toho projektu napumpovat peníze.

0/−2
16.7.2014 23:24

B38e86n 59P53a40v88k60a 1657453227291

Asi si vzali příklad z českých bytových developerů;-D

+1/0
16.7.2014 23:56

J23a28r41o91m75í71r 27K68r50á60l 4750179464399

Třeba se rozhodne na základě dobrých zkušeností s L29 a L39.  V USA je mají i soukromníci pro zábavu a pochvalují si ovladatelnost a nízké náklady.

+2/0
17.7.2014 8:10

L46i86b33o60r 12C55h23o43c47h62o11l13a42t70y 9337733443828

To je běžná praxe. Naopak vývoj bez prvního zákazníka je spíše výjimkou.

+1/0
17.7.2014 11:21

J84a94n 55J45e23l95í44n95e87k 8143275622796

Tohle je spravny krok. My nemuzeme vyrabet konkurenci k F22, nebo F35. Naopak vycvikovy dvoumistny stroj je velmi perspektivni volba. Vetsi armad cvici svoje piloty na starsich strojich, jejiz udrzba je ovsem velmi nakladna.

+9/−1
16.7.2014 18:47

P22e23t54r 52M72a41r83e19č72e98k 1843921389748

Přesně tak. :-) hrozěn se mi líbí představy místních leteckých "expertů". Kteří mají za to , že výcvik pilotů probíhá od počátku na dvoumístných variantách F18 ; 35 a jejich ekvivalentech.

+2/−2
16.7.2014 18:52

B68e84n 96P26a86v41k33a 1617433397101

Výcvik probíhá od kluzáku. Tak nebylo by nakonec lepší dělat kluzáky?

0/−1
16.7.2014 18:55

J73a37r26o16s67l19a25v 84B82r87ü88m86m28e60r 7414593726

Myslíte větroně. A ty děláme také.

+3/0
16.7.2014 18:56

J22a94n 70Š52k84r30a74b20á89n86e40k 7315550608792

jaký je rozdíl mezi kluzákem a větroněm?

0/0
16.7.2014 19:34

J25o51s97e13f 66N13o15v89á68k 2182542855794

Je to totéž. Správně je to kluzák, ale lidově se větroněm myslí letadlo udělané na bezmotorové létání a kluzákem letadlo na "jednosměrnou dopravu" (např. vojenské kluzáky používané za druhé světové války)

0/0
16.7.2014 19:50

J97a78n 65Š54k80r59a48b48á67n57e88k 7165510948762

tak já si doposud myslel že to je jedno a to samé, Jaroslav mě ale svoji poznámkou znejistil.. :-)

+1/0
16.7.2014 19:52

J31a84r62o36s37l18a71v 75B61r38ü91m69m16e14r 7114433396

Máte pravdu, ono klasické kluzáky dnes nevidět.

0/0
16.7.2014 19:55

B44e93n 22P21a31v84k49a 1947213407561

Tak to jsem netušil.

0/0
16.7.2014 20:01

P93e19t95r 25L18u38k68e83š 6543271

K tomu kluzáku: letecká terminologie má kořeny v názvoslovné soutěži, která proběhla v roce 1923. V ní se objevil návrh na "bezmruk" (nemá motor - nemručí):-)

+2/0
17.7.2014 10:33

D58a70n35i12e13l 26U87r89b41á43n66e23k 6587718569818

Výcvik nemusí probíhat od kluzáku. Výcvik na motorová letadla začíná licencí PPL a to jsou motorová letadla. Přesněji PPL SEP.

0/0
17.7.2014 0:21

Z64d98e98n23e41k 25V77r24b81a 8529415763617

Nikoli, kluzák je zbytná výcviková větev a motorový pilot dnes výcvikem na kluzáku nezačíná. Jde rovnou do motorového éra. Dnes už jsou dokonce snahy učit piloty kluzáků na motorových letounech (ULL). Z hlediska pilotáže to je totiž prakticky stejné, ale organizace výcviku a finanční náročnost je mnohem menší. Pro létání s kluzákem potřebujete vlečnou nebo naviják s obsluhou a minimálně jednoho dalšího člověka na zemi a to všechno stojí peníze o časové náročnosti nemluvě. Je tudíž snaha naučit létat na motorovém letadle (S trochou plynu to letí jako kluzák...) a pak přeškolit na kluzák. U nás se zatím díky jakž takž fungujícím aeroklubům létá výcvik stále klasicky, ale ve světě už se to úspěšně vyzkoušelo a praktikuje.

0/0
21.7.2014 20:57

K77a44r27e88l 21D84v32o85ř19á28k 3673616154787

Copak to někdo tvrdí? co tu tvrdime je, ze jsou lepší alternativy než 65 let staré, byt modernizované letadlo

0/0
16.7.2014 18:55

J95i89ř80í 59K34o67d35ý72d68e83k 7410850426923

ale ne každý stát si je může dovolit.

0/0
16.7.2014 18:58

K21a30r59e84l 20D38v63o97ř48á34k 3473856334947

A který sťat si je muže dovolit, když alcy za 50 mega se nedaly prodat?

+1/−1
16.7.2014 18:59

J55a80r40o60s36l46a80v 34B11r92ü16m19m35e15r 7754423576

Skladové Alcy jsou jednomístné bitevníky s americkou vojenskou technikou. A relativně moc složitý, moderní a provozně drahý. Prakticky neprodekná kombinace.

+5/0
16.7.2014 19:02

J35i52ř39í 74K87o67d82ý50d75e25k 7970500566223

Stejné, které již desítky let používali původní L39

0/0
16.7.2014 19:03

K47a43r40e26l 86D52v79o59ř95á22k 3863296654777

Kdyby to bylo jak říkáte, tak by ty alcy za par kacek nakoupili. Což se nestalo. Asi maji jinou strategii do budoucna.

0/0
16.7.2014 19:07

J11a13r57o32s15l75a21v 43B93r29ü66m23m57e20r 7594303826

Alca je úplně něco jiného, než L-39, zvláště ty skladové. Nehledě na to, že státům, kam můžeme prodal L-39, většinou nesmí me prodat americkou techniku.

+5/0
16.7.2014 19:13

K82a54r80e68l 74D93v87o87ř89á76k 3753566274877

Neotravujte chylaku. Napsal jsem, ze si me nemate vsimat ne?

0/−9
16.7.2014 19:16

J68a11r14o48s72l66a74v 44B79r10ü13m48m20e59r 7734943686

Když píšeš nesmysly, tak je tu nemůžu nechat pro ostatní čtenáře neopravené.

+5/0
16.7.2014 19:20

P98e74t39r 13L74u84k19e35š 6183691

Jaroslave, máte samozřejmě pravdu, takový Boeing 747 je současník našeho L-39 a vyrábí se stále. Karel na první (ani na druhý) pohled nějakou modernizaci nepozná. O aeroplánech absolutně nic neví a potřebuje Vám vynadat:-) Kdyby se dnes zastavil "U Holanů" a předvedl svůj agresivní výstup (oslovení úchyle do slušné společnosti nepatří), tak by se ho někdo jistě ujal. Nejdřív by dostal odbornou přednášku o draku, motoru a avionice.  Potom po čuni. To druhé by patrně přežil.

+5/0
17.7.2014 2:55

J44a25n 98J45e86l76í41n97e21k 8523705862636

Alca je přeci úplně jiné letadlo!

0/0
16.7.2014 21:36

J17a47r73o80m64í36r 82K38r23á94l 4180759804869

To Karel asi nerozlišule.  Má to křídla, motor a sedí v tom chlap, ne ? ;-);-D

+1/0
17.7.2014 8:13

K83a93r26e94l 23D63v95o40ř29á80k 3633266714777

Nebo myslíte, ze to budou sekat po 20 milionech?

0/0
16.7.2014 19:01

D61a62n51i96e22l 21U31r65b10á14n53e98k 6357418309308

Aerodynamické řešení L-39 je velmi čisté a jedno z nejpovedenějších na světě. A to že je staré je relativní. Kdy třeba myslíte, že vzlétl prototyp MiG-29? A myslíte, že je to po aerodynamické stránce zastaralé letadlo? V oboru aerodynamiky neplatí, že každé nové řešení je lepší a řešení stará 40 let jsou zastaralá.

+8/0
16.7.2014 21:13

J89a69r16o88m57í13r 94K57r57á32l 4660759284929

R^ Tak.  Stačí se podívat, kdy vznikala SR-71, nebo F15, F16.  A Jumbo létá 40 let a dodnes je to špičkový stroj.

+1/0
17.7.2014 9:51

J26a48n 63J14e76l59í53n20e62k 8683655272926

Ale vývoj nového letadla je neskutečně drahá záležitost. Tady se použije již známe a doplní a vylepšení. Nevidím důvod, proč takové letadlo vyvíjet celé znovu. Albatrosy jsou i dnes velmi dobrá letadla, také proto je využívá třeba Breitling Jet Team. Letadla nejsou auta, vemte si Boeing 747 nebo 737, v podstatě to jsou velmi stará letadla, ale prošla řadou modernizací a stále to jsou skvělé stroje.

+3/0
16.7.2014 21:35

J21a51r23o38s64l19a98v 89B93r20ü81m30m57e67r 7924493886

Anebo taková F-16, letos oslavila 40 let od prvního vzletu a stále se vyrábí. Samozřejmě dnešní a původní se moc nedají srovnávat.

+2/0
16.7.2014 22:24

R54i54c47h16a87r14d 44P30o64d69z76i79m16e46k 2331407196

Letadlo není auto. U aut je normální, že se vydává co 5 let nový model nebo alespoň facelift u letadel tomu tak není.

0/0
17.7.2014 12:57

J82a15n 44J93e12l66í29n13e31k 8383805832286

Takovej Dvořák vůbec netuší, co mluví.

+1/0
16.7.2014 21:38

R59i70c73h24a20r79d 86T33r47e77f17i98l 4491315199870

Evidentně nemáš představu o světovém trhu se cvičnými letouny.

0/0
16.7.2014 23:25

V72l58a88d47i84m86í14r 93M52a87c28a13n 4658743621454

Letadlo nádherné, ale ten komentář drmolícího a  rrrráčkujícího zástupce firmy Aero, to je dost děs ! Takhle si skutečně propagační video nepředstavuji...Rv

+1/0
16.7.2014 18:46

J45a77n 27H19o41n32z22í59k 4322581672653

Přeji aby jim to vyšloR^

+16/0
16.7.2014 18:38

K86a12r26e96l 92D42v64o32ř94á80k 3173716654787

Bylo by to super, nicméně v opačném případe doufám, ze konečné zkrachuji a nebudeme to zase platit my - danovi poplatnici

+2/−6
16.7.2014 18:40

J71a31n 61F82i66s71c25h71e63r 9704145100

Oni plánují vyrobit jen to, proto co bude zájemce, který se zaváže ke koupi. Nebudou vyrábět do zásoby a pak platit za uskladnění, kontroly, ostrahu apod.

+1/−1
16.7.2014 18:59

K55a50r45e38l 24L35i28š48k17a 7506703307201

Jenže nejdražší je vývoj

0/0
16.7.2014 19:00

J32a19r40o50s64l70a54v 52B61r59ü90m97m49e90r 7954503246

Tohle je modernizovaný L-39, navíc i to nové křídlo je jen oprášení starších plánů. Vývoj zde bude relativně levný.

+1/−1
16.7.2014 19:05

K48a55r91e91l 86D24v86o65ř65á80k 3523276714307

OK, tak by to melo byt, uvidíme jestli to tak bude

0/0
16.7.2014 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.