Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzpoura proti taxi aplikaci je jako ničení strojů za průmyslové revoluce

Příchod nových technologií s sebou vždy nese ohrožení pracovních míst, ale i nabídku míst nových. Snaha bránit se novinkám je dnes stejná, jako na začátku průmyslové revoluce, myslí si šéf výstavy spotřební elektroniky CES, Gary Shapiro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50a54v37e26l 43O83d72r60a29z47i55l 6934569907140

Spoustě lidí se nepodařilo pochopit, že občasná spolujízda není podnikání jako je taxikaření. Čili se to nedá srovnávat, nemůžete brát lidi na ulici ani stát na štaflech.

Ale že to nechápou někteří taxikáři není zrovna divné, lidi, kteří 70 procent "pracovní doby" prostojí a propindají obecně moc bystří nebudou.

+1/0
23.6.2014 22:58

M98a32r72e33k 67H34r54u10b75y 6307602171578

Spouste lidi je ten rozdil vcelku ukradeny, potrebuji se proste dostat odnekud nekam, vcas a levne;-)

0/0
24.6.2014 14:04

M26i71c78h82a33l 98M13a56l78a58t 8230144728671

Co je to za stupidní článek? Program pro vyhledávání levnějšího taxi není žádná nová technologie. To se jen někdo doma nudil a vytvořil prográmek do mobilu, který je dobrý v tom, že se do něj můžou zaregistrovat i malí levnější taxikáři, kteří nemají monopoly a neokrádají v Praze. Demonstrující taxikáři budou muset zlevnit a přestat okrádat. O nic jiného v tomto sporu nejde. A o novou technologii už vůbec ne;-D;-D

0/0
23.6.2014 18:56


L88u84k60á44š 37K42o59h52o33u92t 7948534612949

Vždy když se objeví nová technologie která překoná nějakou stávající tak je snaha to zadupat do země...

Máme internet a různé "ochranné" organizace se jej snaží svázat protože s internetem přišla rychlá výměna informaci a to samožřejmě snížilo tržby různým producentům... ti pak místo toho aby nabídli funkční systém prodeje online za rozumnou cenu tak by nejraději vše zrušili a vrátili se do doby CD (nejlépe před příchod CD-RW mechanik). Nepochopí že vše se vyvíjí a že zlatá éra mega výdělků je prostě pryč...

S Uberem mi to přijde obdobné... nemá smysl s tím bojovat pánové... je třeba inovovat to jak svou práci děláte, nabídnout něco podobného a k tomu třeba něco navíc... Jakékoliv podnikání bez inovace jednou zůstane pozadu a skončí. Taxi je služba která v současné podobě funguje desítky let a právě ji něco překonalo. Přestaňte fňukat a zamyslete se co můžete dělat jinak.

+2/0
19.6.2014 18:56

R82a76d24o57s92l41a38v 32K76l17a80u98d29a 5254548184212

Za tyhle plky tě někdo platí? Co do háje furt všichni máte s nějakou novou technologií. Jízdu zajišťuje řidič v osobním autě. V čem konkrétně tato technologie přinesla do tohoto "řemesla" změnu? V ničem. Neřeknu kdyby to aut jezdilo samo...

0/−3
19.6.2014 19:22

L50u37k18á40š 75K55o23h74o92u54t 7738474852879

vývoj nezastavíš... i když by vlády položili Uber tak to časem někdo udělá free a bude... lidská společnost se vyvíjí a zažité mantinely jí začínají být těsné... tak jako tak se časem bude muset ekonomika změnit... ideálně na něco kde nejde o peníze ale o zdroje...

V současné ekonomice spolu chtě nechtě soupeříme...

Časem snad vznikne systém který bude od základu postaven na principu spolupráce

0/0
19.6.2014 19:44

R78a47d17o73s12l43a64v 21K41l38a66u17d52a 5634378224442

Co to furt meleš ty vývoji? Řeč je o veřejné dopravě, ne o nějaké aplikaci do mobilu. Tou se fakt doposud nikdo nevozí.    Komunismus se ukázal jako velmi slepý směr. Toho sis nevšiml?

0/−1
19.6.2014 20:09

L97u24k81á53š 26K53o63h16o30u11t 7818984852649

Neříkám přeci že někoho vozí aplikace ale to že ta aplikace změnila nebo resp má potenciál změnit způsob jak dnes konkrétní služba funguje... to že taxi služby s něčím takovým nepřišly samy jen a jen jejich problém.Otázka legality je jistě na místě, ale jelikož obdobné problémy jsou viditelné ve více odvětvích je zřejmě na místě se zamyslet nad tím jestli to jak funguje lidská společnost stále vyhovuje i v dnešní době nebo zda je tento systém dlouhodobě problematický.

Nikdo tady nemluví o socialismu... současná ekonomika je dle mého názoru stejně slepá ulička jako byl socialismus...

Má totiž pár poměrně zásadních problémů:

1) vyžaduje cyklyckou spotřebu

2) předpokládá že zdroje jsou nekonečné

3) předpokládá že peníze jsou dostupné omezeně ad 1) cyklycká spotřeba je veliký ekologický problém a dříve či později ji nebude možné udržet ad 2) zdroje jsou omezené, na této planetě je konečné množství kovů, minerálů, dřeva.... dokážeme vyrobit konečné množství potravy atd... tato podmínka je zároveň důvod proč nelze udržet bod 1 ad 3) peníze jsou konečné jen v daném období - dlouhodobě jsou nekonečné (státy si další peníze jednoduše vyrobí ze vzduchu... vyplodí nějaký cár papíru, nazvou ho státním dluhopisem a IMF jim za to stejným stylem vytvoří jiný cár papíru který nazve půjčkou) Uvědomte si že peníze sami o sobě jsou k ničemu, jediné co má z dlouhodobého pohledu (několik generací) smysl řešit jsou fyzické zdroje planety.... peněz se v konečném důsledku nenajíte a ani si z nich nepostavíte dům... na to potřebujete jídlo, stavební materiál atd...

0/0
19.6.2014 22:46

P83a90v29e12l 61K21u51r51a74l 5551394940780

Inovujeme postupně. Je třeba maximálně postupovat ve všech možných směrech... nemáme automatické auto holt tady s tím zatím nepohneme, ale můžeme automatizovat dispečink... tak sem s tím.

Pokrok je třeba ve všech možných odvětvích a i v tom sebemenším který usnadní postup. sníží náklady.

Toto taky není komunismus - za transport zaplatím. S tím nemám problém ale nepotřebuju na to certifikovanou a registrovanou taxislužbu. Stačí mi kdokoliv mi zastaví rád mu zaplatím náklady a čas.

a čím méně regulované to bude, tím levnější to pro mne bude protože bude více konkurence která bude tlačit ceny dolů. To je primární výhody - nižší ceny služeb.

Aplikace do mobilu je nástroj který mi šetří čas, peníze a urychluje moji činnost. První krok... na dalších zlepšeních se pracuje. Bohužel to státy brzdí stupidními zákony a snahou o konzervaci současného stavu. Naopak potřebujeme maximálně redikální změny a žádné limity a regulace v ničem.

+1/0
21.6.2014 22:11

P72a67v12e58l 47M79o20r75a33v14e43c 3612929522668

Jízdu zajišťuje řidič v autě, ale jde o to jak a odkud si toho řidiče objednáš.

Přečtěte si článek, odpověď tam máte.

+1/0
19.6.2014 21:03

R80a42d82o21s54l73a82v 26K33l60a75u11d92a 5554498354242

Tak o to právě nejde vůbec. To je omyl některých vyčůránků kteří si myslí jak převezli zákony. Leda prd.

0/−4
19.6.2014 21:32

D30a73v90i48d 27D51i44r29g75a 7875601868

Ono to taky neinovuje řízení auta, ale dispečink (resp. jeho možnou absenci) taxi.

0/0
21.6.2014 13:01

J83i69ř41í 72S27o50j15k89a 5518782961708

rozdíl mezi Uberem a Taxi je asi jako rozdíl mezi Aukrem a Tescem, když prodáváte na aukru také nemáte žádné povolení prodávat, také nemáte vzdělání na prodavačku, také nedodržujete žádné hygienické normy prodejny a také neplatíte daně, takže co Tesco bude stávkovat proti Aukru ???  blbost prostě Uber pomáhá lidem a škodí taxikářům to je vše !!!!!!!!

+1/0
19.6.2014 14:05

J82a77k28u40b 29S61e28m62e90r47á90d 2777846321381

co to je za srovnani 8-o;-D prodavacka v tescu opravdu nemusi mit vzdelani na prodavacku .... hygienicke normy jsou pouze pro prodej potravin, coz se pres aukro nedeje..... jste dost mimo

+1/0
19.6.2014 16:51

K47a21r17e42l 18V84o18h62n95o79u67t 4108969480537

Řada taxikářských firem má obsluhu zákazníků vychytanou podobně. Uber je pro ně nekalou konkurencí, protože není postaven na nějaké extra pokrokové technologii, ale protože nedodržuje zákony. Tomu se pak dá těžko konkurovat.

+2/0
19.6.2014 13:51

J72i49ř58í 67S76o18j65k18a 5488152651178

hlavně že taxikáři s turbem zákony dodržují co ;-€

+3/0
19.6.2014 13:54

J50a34k36u71b 30S67e22m40e85r63á45d 2177446741241

a to je jako argument, aby teda jednali protipravne jini???

0/0
19.6.2014 16:52

J60a61r61o31s24l46a73v 50T28e26p55l30ý 6801124681360

V článku jsou dvě podivné myšlenky.

1. O novinách a internetu. Klasické noviny stojí nějakou tu korunu a díky tomu mohou platit novináře. Takový novinář pak může sledovat nějakou kauzu a kvalitně o ní informovat. Online zprávy jsou zdarma, příjmy musí hledat provozovatel jinde. A kdo ví jak se mu to daří. Podívejte se, jak vypadají zprávy na seznamu! Pár řádku převzatých z ČTK, samá ilustrační fotka. Kvalitní práce není zdarma.

PS: taxikáři ať klidně zmizí z povrchu světa :)

2. Paradox s nezaměstnaností. Jaký paradox? Jak mohla někoho napadnout taková pitomost? Každý nemůže dělat vývojáře software nebo lékaře. Tahle doba začíná být nezdravě nekritická a příliš korektní. Každý je jedinečný, každý něco umí, každý je úžasný....Ne, tak to není. Jsou mezi námi pitomci, kteří sotva dokážou poslat email nebo doporučený dopis, berou si půjčku kterou splácí půjčku, musí mít nové auto i když nemají na nájem a pivo a cigareta je přednější než cokoliv jiného. Ano, takoví lidé pak končí jako nezaměstnaní i když správně by se měli nazývat nezaměstnatelní! Docela by mě zajímalo kolik je nezaměstnaných java programátorů, sql analytiků nebo scrum masterů. A ještě něco...Když nám každý 2. musí jít studovat VŠ jen proto, aby měl titul a je mu jedno, že bude politolog, sociolog nebo dokonce odborník na EU tak se nedivme, že nejsou lidé pro IT, technologie, inovace.

+6/−1
19.6.2014 6:58

H77o66n38z69a 17Š46l42e83z17i67n19g14r 8509331113932

Vemte si , že v 15. století byla většina populace zaměstnána v zemědělství - a vy byste tehdy pronesl: Jednoho dne budou všichni tihle nevzdělatelní nevolníci, co umí jen kopat motykou, dělat na počítačích v kancelářích.

Byl byste za blázna a přesto se tak stalo.

+3/0
19.6.2014 7:19

J43a57n 85V53á44c91l13a59v84í52k 3142216911599

Cast tech nevolniku mohla byt klidne inteligentni, ale jen nemeli pristup ke vzdelani - ten je dnes prakticky volny, ale cast lidi proste nemuze delat lekare, programatora, konstruktera, chemika, ...

+2/0
19.6.2014 9:55

P83a93v18e64l 65K18u85r61a53l 5241284460170

tento zbytečný kanonen-futr se buď používal k tomu aby skutečně nakrmil kanony...

a nebo se prostě vzal a poslal se kolonizovat austrálii... ameriku... zabrat nové prostory kam bylo příliš riskantní posílat cenné lidi.

tay je nesmysl posílat odborníky v první vlně na Mars... ti jsou příliš cenní na to je riskovat.

0/0
19.6.2014 10:38

J91a54n 35V46á53c81l82a18v85í62k 3772846631429

On je nesmysl posilat kohokoli na Mars, ale podivejte se, z jakych kruhu se rekrutuji astronaute ... na rozdil od Australie a Ameriky vyzaduje vesmir (zatim) nadane lidi..

0/0
19.6.2014 13:50

P30a91v57e82l 25K94u85r67a91l 5181814140710

tahle planeta už je nám malá a potřebujeme akutně expandovat.

0/0
21.6.2014 22:05

P96e83t34r 95R47e74m21e66š 5651225392

Každá nová technologie zruší více pracovních míst než dokáže nabídnout nových a tím se jen zvyšuje nezaměstnanost. K čemu nám budou roboty a automaty na každém kroku, když člověk bude tvor nadbytečný a tím pádem bez prostředků? Tohle nepřinese nic dobrého.

0/−2
19.6.2014 6:43

P49e51t79r 65E68b91r 2432960443780

Tomu se říká zvyšování efektivity práce, díky tomu máme blahobyt.

+3/0
19.6.2014 6:46

V42á10c42l67a83v 88K67r97a63j84č36a 5956389919104

Ano, máme blahobyt, pokud nejste zrovna ten, co je na pracáku a nemůže sehnat práci.

+2/−1
19.6.2014 8:43

K39a47r91e88l 23F56u11k22s10a 3874140680593

R^

+1/0
19.6.2014 8:45

K71a80r73e47l 70U98r14b65a59n 2534964201559

A nikdy dříve nebyla společnost schopna i své nepracující lidi živit. ;-)

0/0
20.6.2014 10:30

J84i30n47d62ř26i15c63h 92H67r75d63l93i42č17k85a 4586574359594

Tohle už by muselo nastat dávno, pracovní místa ovšem nejen zanikají, ale i průběžně vznikají, vytvářejí se úplně nové obory činnosti.

+2/0
19.6.2014 6:58

K58a40r30e91l 54F16u74k26s45a 3534410880553

Nemuselo a nenastalo. Nikdy dříve jste neměl takto koncentrované bohatství a z toho logicky vyplývající přebytek úspor a krizi poptávky. Pokud to k tomu směřovalo, často se to vyřešilo válkou... Lidi si historii zjednodušují. Mrkněte se na nezaměstnanost v EU, která je katastrofální...

0/0
19.6.2014 8:48

P27e49t35r 86H18e93l77l82e80r 5963566944744

No zrovna jsem ad tím nedávno začal přemýšlet. A došlo mi, že zkrátka čím dál tím víc lidí zkrátka produktivní práci mít nebude. A pokud budeme chtít, aby byli zaměstnaní, tak se jim práce bude muset vymyslet a placeni budou z veřejných rozpočtů.

0/0
19.6.2014 11:03
Foto

P37e96t61r 61P94r87o61c89h88á19z20k71a 3492366232814

Moderní dobu chápu,jen nevím zda se s toho mám radovat,nebo brečet.

+4/0
19.6.2014 5:57

V74á96c30l59a44v 54P69o88t82k30a22n 8409533186347

To se hiz tvrdi 5000 let.

+2/0
19.6.2014 6:31

H52o92n83z50a 47Š39l69e62z92i70n67g76r 8829411363182

Může mi někdo vysvělit, v čem je fígl toho Uberu? Chápu, že je to aplikace na zavolání nejbližšího taxíku (strojový dispečink) - ale kde se berou ta (nelegální) auta a řidiči?

A co vlastně normálním taxikářům brání jet taky na Uberu?

+4/0
19.6.2014 5:57

P12a65v13e69l 88N89o77v96á57k 7881356909943

Jestli jsem to dobře pochopil tak Uber funguje tak že přes to jezdí soukromé auta a ne taxi za menší peníze.

+1/0
19.6.2014 6:47

H22o90n95z49a 10Š70l17e81z53i26n26g14r 8129851483282

A kde se berou ta soukromá auta? To jako se jednoho dne rozhodnu, koupím smrtfoun, stáhnu Uber, nasednu do auta a dělám taxikáře?

Potom nechápu, kde je problém - normálně dělám taxislužbu se vším všudy a nezáleži přeci, kdo mi dohazuje zákazníky, jetli nějaká aplikace, nebo dispečink. A musím dodržovat pravidla pro taxi, platit daně atd.

A nebo to jsou obyčejné spolujízdy, na které dneska máme různé jízdomaty a nic speciálního, co by ohrožovalo taxislužbu.

+2/0
19.6.2014 7:25

L94u49b72o35m14i19r 32K18u43b91a62t 4247863921570

On je to defacto jakobyjízdomat. Problémem je spíš to, že jej provozují vpodstatě jako taxislužbu. Ve výsledku je to tedy taxislužba, která ovšem ignoruje zákony a nehledí na to, zda jejich řidiči mají příslušná povolení. Takže je to vpodstatě takový jeden velký daňový únik spojený s nepovoleným podnikáním. Ovšem vlastně za to Uber nemůže, to je problém těch řidičů, že porušují zákony, nemají pojištění a oprávnění...

+1/0
19.6.2014 8:10

P37a12v79e35l 56N85o95v57á36k 7891846229123

Přesně tak to asi probíhá. Koupíte smartfoun, sosnete Uber, sednete do auta a děláte "taxikáře" problém právě je v tom, že nedodržujete pravidla pro taxi a daně neplatíte ;-)

0/0
20.6.2014 0:03
Foto

P25a94v60e47l 71K19a91s64í19k22, 39T55e39c34h76n91e54t65.80c49z

Řidiči Uberu také dělají zkoušky. Jen nejsou regulovaní městem, ale samotnou firmou Uber. Výhoda je v tom, že zákazník dá "zakázkuL, v podstatě takové "jsem tady, chci tam, kdo mne vezme?" a taxikářům v okolí se zakázka zobrazí. Oni mají asi dvacet sekund (nevím přesně) na odpověď, Zákazník vidí seznam taxiků, navrženou cenu a vybere si. Platba dokonce může proběhnout online (přes předem zadanou kreditku), takže záruka, že vás řidič nepodvede, je prakticky perfektní.

+3/0
19.6.2014 8:47

R79a13d77o18s28l24a57v 68K40l31a79u88d95a 5804468774422

Firma UBER nemůže suplovat úřady, stejně jako jako firma AAA Taxi, nebo Haló Taxi a pod. Regulace města musí dodržovat všichni bez ohledu na způsob získávání zákazníků. Úplně stejně jako UBER funguje každý dispečink, jen s tím rozdílem že místo techniky tam sedí živá bytost.

0/0
19.6.2014 17:49

P51a28v56e60l 33K33u87r41a49l 5591574870980

řešení je regulaci ZRUŠIT. 

Je to přežitek minulosti který je nahrazován technikou. Omezit most státu a měst. Zákon je zastaralý a zbytečný. 

Jeho porušováním nejlépe dokážeme jeho irelevanci k současné době.

a pokud holt se taxikáři nepřizpůsobí a nezmění tak vyhynou jako dinosauři a nebo pták Dodo.

0/0
21.6.2014 22:13

K73a42r48e89l 37V33o59h89n70o81u19t 4188679870517

Nedodržuje zákony a vyhlášky daného města. Za prvé taxikaří bez licence, která se nezískává zadarmo (náklady na testy, kvalitu auta, extra pojištění apod.). A druhým fíglem je, že často neplatí daně, neboť takto podnikají načerno, přičemž jsou velmi špatně dohledatelní.

+1/0
19.6.2014 13:48

H54o18n64z74a 51Š76l60e80z18i96n93g97r 8669391113472

Ovšem to není problém nějaké aplikace, ale těch jednotlivých taxikářů.

Resp. co brání normálnímu taxikáři si taky nainstalovat UBER?

0/0
19.6.2014 14:08

J21a38k13u64b 55S88e63m72e98r45á66d 2797266891741

no brani mu to, ze pri zaplaceni svych povinnosti to uz pres uber pro nej nebude vydelecne, kdyz jeste uberu musi odvest 20 procent

+1/0
19.6.2014 16:54

H62o92n77z49a 34Š72l85e44z97i11n72g60r 8849601663962

A "normální" dispečink je zdarma?

0/0
20.6.2014 8:05

O20n10d88ř27e59j 68Č59a32p18k87a 6901921623394

Vzhledem k tomu, že všechny peníze jdou bezhotovostně, tak by berňák neměl mít s dohledáváním potíže... taxikář jedoucí bez taxametru a placený na ruku se bude chytat mnohem hůř.

Nároky na kvalitu auta, řidiče a pojištění přinejmenším v USA Uber má (taky tahle firma nevznikla jako low-cost náhrada taxíku, ale spíš jeho kvalitnější alternativa).

Problém je ta koncese, otázkou ale je, jestli jsou v tomhle modelu takové regulace potřeba... Pokud chce nabírat lidi na ulici bez předchozího objednání, využívat vyhrazené pruhy, vjíždět a parkovat tam, kde normální auto nesmí, tak ať platí (a ať je počet takových aut omezen), jinak ale nevidím důvod, proč do toho sahat...

+1/0
19.6.2014 15:30

R87a15d82o34s62l90a86v 25K98l64a89u81d55a 5334438404402

Berňák nemá právo na potkání každému kontrolovat sporožiro, jestli mu tam náhodou nechodí platby za provozování ilegální taxislužby.

0/0
19.6.2014 20:11
Foto

P66e11t91r 81Š58m86e12j76k28a15l 9195250738827

Naprostý souhlas...

Kulisy se mění, ale lidi "blbnou" stále stejně...:-)

0/0
19.6.2014 2:13

K97a59r74e61l 39F75u79k34s58a 3444970430863

Paní z Tesca - zrušíme pokladu a šup šup jděte si dodělat vzdělání v potřebném oboru. :-P V dnešní realitě poptávkové krize a koncentrovaného trhu to prostě není tak růžové, jak v článku popisují...

+3/0
19.6.2014 1:13

M10a63r81e24k 43D24e19m61č38á28k 9805564446855

Celé "know how" Uberu je víceméně postavené na obcházení předpisů a poskytování služeb lidmi, kteří k tomu nemají koncesi. Samozřejmě, že jsou levnější, ale to jsou černí taxikáři taky, to není žádná převratná revoluce. Když zavolám na dispečink taxi, tak přece nejsou blbí a nebudou mi posílat auto z druhé části Prahy - prostě mi pošlou toho nejbližšího i bez Uberu. A kdybych moc chtěl ušetřit za telefon a musel pro objednání využít mobilní appku, tak minimálně Áčka aplikaci pro objednání taxi, zjištění ceny a trasy + kontrolní taxametr mají (sám tu aplikaci nainstalovanou nemám, taxi využívám jen když potřebuji v noci na letiště a prší tak, že nedoběhnu na autobus na IPP = asi tak jednou za 2 roky, pak jim těch 300 Kč rád dám).

Suma sumárum - nechápu lidi, kteří Uber ohodnotili na 3,5 mld USD :-)

+6/0
19.6.2014 0:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.