Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpoura proti taxi aplikaci je jako ničení strojů za průmyslové revoluce

Příchod nových technologií s sebou vždy nese ohrožení pracovních míst, ale i nabídku míst nových. Snaha bránit se novinkám je dnes stejná, jako na začátku průmyslové revoluce, myslí si šéf výstavy spotřební elektroniky CES, Gary Shapiro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59a83v74e56l 14O80d11r22a58z27i12l 6334509427860

Spoustě lidí se nepodařilo pochopit, že občasná spolujízda není podnikání jako je taxikaření. Čili se to nedá srovnávat, nemůžete brát lidi na ulici ani stát na štaflech.

Ale že to nechápou někteří taxikáři není zrovna divné, lidi, kteří 70 procent "pracovní doby" prostojí a propindají obecně moc bystří nebudou.

+1/0
23.6.2014 22:58

M63a26r86e48k 18H34r82u93b48y 6657422741918

Spouste lidi je ten rozdil vcelku ukradeny, potrebuji se proste dostat odnekud nekam, vcas a levne;-)

0/0
24.6.2014 14:04

M65i73c36h28a83l 85M48a75l87a75t 8240784708841

Co je to za stupidní článek? Program pro vyhledávání levnějšího taxi není žádná nová technologie. To se jen někdo doma nudil a vytvořil prográmek do mobilu, který je dobrý v tom, že se do něj můžou zaregistrovat i malí levnější taxikáři, kteří nemají monopoly a neokrádají v Praze. Demonstrující taxikáři budou muset zlevnit a přestat okrádat. O nic jiného v tomto sporu nejde. A o novou technologii už vůbec ne;-D;-D

0/0
23.6.2014 18:56

L35u53k39á81š 95K65o50h65o98u46t 7828144752889

Vždy když se objeví nová technologie která překoná nějakou stávající tak je snaha to zadupat do země...

Máme internet a různé "ochranné" organizace se jej snaží svázat protože s internetem přišla rychlá výměna informaci a to samožřejmě snížilo tržby různým producentům... ti pak místo toho aby nabídli funkční systém prodeje online za rozumnou cenu tak by nejraději vše zrušili a vrátili se do doby CD (nejlépe před příchod CD-RW mechanik). Nepochopí že vše se vyvíjí a že zlatá éra mega výdělků je prostě pryč...

S Uberem mi to přijde obdobné... nemá smysl s tím bojovat pánové... je třeba inovovat to jak svou práci děláte, nabídnout něco podobného a k tomu třeba něco navíc... Jakékoliv podnikání bez inovace jednou zůstane pozadu a skončí. Taxi je služba která v současné podobě funguje desítky let a právě ji něco překonalo. Přestaňte fňukat a zamyslete se co můžete dělat jinak.

+2/0
19.6.2014 18:56

R35a90d71o16s19l56a83v 90K82l49a64u93d20a 5744498724692

Za tyhle plky tě někdo platí? Co do háje furt všichni máte s nějakou novou technologií. Jízdu zajišťuje řidič v osobním autě. V čem konkrétně tato technologie přinesla do tohoto "řemesla" změnu? V ničem. Neřeknu kdyby to aut jezdilo samo...

0/−3
19.6.2014 19:22

L46u48k32á68š 94K35o60h78o35u25t 7188364812109

vývoj nezastavíš... i když by vlády položili Uber tak to časem někdo udělá free a bude... lidská společnost se vyvíjí a zažité mantinely jí začínají být těsné... tak jako tak se časem bude muset ekonomika změnit... ideálně na něco kde nejde o peníze ale o zdroje...

V současné ekonomice spolu chtě nechtě soupeříme...

Časem snad vznikne systém který bude od základu postaven na principu spolupráce

0/0
19.6.2014 19:44

R80a71d86o61s84l52a71v 61K38l74a44u69d89a 5274118544742

Co to furt meleš ty vývoji? Řeč je o veřejné dopravě, ne o nějaké aplikaci do mobilu. Tou se fakt doposud nikdo nevozí.    Komunismus se ukázal jako velmi slepý směr. Toho sis nevšiml?

0/−1
19.6.2014 20:09

L25u36k76á46š 64K52o30h40o65u20t 7368824402759

Neříkám přeci že někoho vozí aplikace ale to že ta aplikace změnila nebo resp má potenciál změnit způsob jak dnes konkrétní služba funguje... to že taxi služby s něčím takovým nepřišly samy jen a jen jejich problém.Otázka legality je jistě na místě, ale jelikož obdobné problémy jsou viditelné ve více odvětvích je zřejmě na místě se zamyslet nad tím jestli to jak funguje lidská společnost stále vyhovuje i v dnešní době nebo zda je tento systém dlouhodobě problematický.

Nikdo tady nemluví o socialismu... současná ekonomika je dle mého názoru stejně slepá ulička jako byl socialismus...

Má totiž pár poměrně zásadních problémů:

1) vyžaduje cyklyckou spotřebu

2) předpokládá že zdroje jsou nekonečné

3) předpokládá že peníze jsou dostupné omezeně ad 1) cyklycká spotřeba je veliký ekologický problém a dříve či později ji nebude možné udržet ad 2) zdroje jsou omezené, na této planetě je konečné množství kovů, minerálů, dřeva.... dokážeme vyrobit konečné množství potravy atd... tato podmínka je zároveň důvod proč nelze udržet bod 1 ad 3) peníze jsou konečné jen v daném období - dlouhodobě jsou nekonečné (státy si další peníze jednoduše vyrobí ze vzduchu... vyplodí nějaký cár papíru, nazvou ho státním dluhopisem a IMF jim za to stejným stylem vytvoří jiný cár papíru který nazve půjčkou) Uvědomte si že peníze sami o sobě jsou k ničemu, jediné co má z dlouhodobého pohledu (několik generací) smysl řešit jsou fyzické zdroje planety.... peněz se v konečném důsledku nenajíte a ani si z nich nepostavíte dům... na to potřebujete jídlo, stavební materiál atd...

0/0
19.6.2014 22:46

P63a11v49e82l 31K33u22r64a30l 5961844200560

Inovujeme postupně. Je třeba maximálně postupovat ve všech možných směrech... nemáme automatické auto holt tady s tím zatím nepohneme, ale můžeme automatizovat dispečink... tak sem s tím.

Pokrok je třeba ve všech možných odvětvích a i v tom sebemenším který usnadní postup. sníží náklady.

Toto taky není komunismus - za transport zaplatím. S tím nemám problém ale nepotřebuju na to certifikovanou a registrovanou taxislužbu. Stačí mi kdokoliv mi zastaví rád mu zaplatím náklady a čas.

a čím méně regulované to bude, tím levnější to pro mne bude protože bude více konkurence která bude tlačit ceny dolů. To je primární výhody - nižší ceny služeb.

Aplikace do mobilu je nástroj který mi šetří čas, peníze a urychluje moji činnost. První krok... na dalších zlepšeních se pracuje. Bohužel to státy brzdí stupidními zákony a snahou o konzervaci současného stavu. Naopak potřebujeme maximálně redikální změny a žádné limity a regulace v ničem.

+1/0
21.6.2014 22:11

P33a34v44e43l 76M79o50r91a10v15e63c 3252299662318

Jízdu zajišťuje řidič v autě, ale jde o to jak a odkud si toho řidiče objednáš.

Přečtěte si článek, odpověď tam máte.

+1/0
19.6.2014 21:03

R28a41d44o77s96l98a79v 68K49l43a79u31d61a 5604168794602

Tak o to právě nejde vůbec. To je omyl některých vyčůránků kteří si myslí jak převezli zákony. Leda prd.

0/−4
19.6.2014 21:32

D54a94v95i15d 30D76i59r13g89a 7835631948

Ono to taky neinovuje řízení auta, ale dispečink (resp. jeho možnou absenci) taxi.

0/0
21.6.2014 13:01

J85i67ř11í 66S90o45j87k61a 5178232571538

rozdíl mezi Uberem a Taxi je asi jako rozdíl mezi Aukrem a Tescem, když prodáváte na aukru také nemáte žádné povolení prodávat, také nemáte vzdělání na prodavačku, také nedodržujete žádné hygienické normy prodejny a také neplatíte daně, takže co Tesco bude stávkovat proti Aukru ???  blbost prostě Uber pomáhá lidem a škodí taxikářům to je vše !!!!!!!!

+1/0
19.6.2014 14:05

J64a93k98u96b 57S87e40m93e35r12á70d 2337696251971

co to je za srovnani 8-o;-D prodavacka v tescu opravdu nemusi mit vzdelani na prodavacku .... hygienicke normy jsou pouze pro prodej potravin, coz se pres aukro nedeje..... jste dost mimo

+1/0
19.6.2014 16:51

K63a84r74e16l 24V26o73h63n74o77u64t 4708259270277

Řada taxikářských firem má obsluhu zákazníků vychytanou podobně. Uber je pro ně nekalou konkurencí, protože není postaven na nějaké extra pokrokové technologii, ale protože nedodržuje zákony. Tomu se pak dá těžko konkurovat.

+2/0
19.6.2014 13:51

J53i40ř46í 52S49o35j77k62a 5548122521688

hlavně že taxikáři s turbem zákony dodržují co ;-€

+3/0
19.6.2014 13:54

J69a82k96u76b 95S74e47m34e75r41á16d 2437366901401

a to je jako argument, aby teda jednali protipravne jini???

0/0
19.6.2014 16:52

J33a28r92o27s25l76a17v 58T39e86p27l74ý 6711854311300

V článku jsou dvě podivné myšlenky.

1. O novinách a internetu. Klasické noviny stojí nějakou tu korunu a díky tomu mohou platit novináře. Takový novinář pak může sledovat nějakou kauzu a kvalitně o ní informovat. Online zprávy jsou zdarma, příjmy musí hledat provozovatel jinde. A kdo ví jak se mu to daří. Podívejte se, jak vypadají zprávy na seznamu! Pár řádku převzatých z ČTK, samá ilustrační fotka. Kvalitní práce není zdarma.

PS: taxikáři ať klidně zmizí z povrchu světa :)

2. Paradox s nezaměstnaností. Jaký paradox? Jak mohla někoho napadnout taková pitomost? Každý nemůže dělat vývojáře software nebo lékaře. Tahle doba začíná být nezdravě nekritická a příliš korektní. Každý je jedinečný, každý něco umí, každý je úžasný....Ne, tak to není. Jsou mezi námi pitomci, kteří sotva dokážou poslat email nebo doporučený dopis, berou si půjčku kterou splácí půjčku, musí mít nové auto i když nemají na nájem a pivo a cigareta je přednější než cokoliv jiného. Ano, takoví lidé pak končí jako nezaměstnaní i když správně by se měli nazývat nezaměstnatelní! Docela by mě zajímalo kolik je nezaměstnaných java programátorů, sql analytiků nebo scrum masterů. A ještě něco...Když nám každý 2. musí jít studovat VŠ jen proto, aby měl titul a je mu jedno, že bude politolog, sociolog nebo dokonce odborník na EU tak se nedivme, že nejsou lidé pro IT, technologie, inovace.

+6/−1
19.6.2014 6:58

H14o70n57z13a 80Š77l10e68z94i76n91g50r 8219331133252

Vemte si , že v 15. století byla většina populace zaměstnána v zemědělství - a vy byste tehdy pronesl: Jednoho dne budou všichni tihle nevzdělatelní nevolníci, co umí jen kopat motykou, dělat na počítačích v kancelářích.

Byl byste za blázna a přesto se tak stalo.

+3/0
19.6.2014 7:19

J58a94n 53V43á61c84l37a91v62í33k 3662896771109

Cast tech nevolniku mohla byt klidne inteligentni, ale jen nemeli pristup ke vzdelani - ten je dnes prakticky volny, ale cast lidi proste nemuze delat lekare, programatora, konstruktera, chemika, ...

+2/0
19.6.2014 9:55

P74a48v54e21l 12K71u77r87a58l 5551284330310

tento zbytečný kanonen-futr se buď používal k tomu aby skutečně nakrmil kanony...

a nebo se prostě vzal a poslal se kolonizovat austrálii... ameriku... zabrat nové prostory kam bylo příliš riskantní posílat cenné lidi.

tay je nesmysl posílat odborníky v první vlně na Mars... ti jsou příliš cenní na to je riskovat.

0/0
19.6.2014 10:38

J47a83n 65V47á15c82l11a26v76í41k 3862686291439

On je nesmysl posilat kohokoli na Mars, ale podivejte se, z jakych kruhu se rekrutuji astronaute ... na rozdil od Australie a Ameriky vyzaduje vesmir (zatim) nadane lidi..

0/0
19.6.2014 13:50

P64a50v57e20l 19K89u94r12a53l 5951984310410

tahle planeta už je nám malá a potřebujeme akutně expandovat.

0/0
21.6.2014 22:05

P47e70t46r 97R25e37m62e88š 5171955842

Každá nová technologie zruší více pracovních míst než dokáže nabídnout nových a tím se jen zvyšuje nezaměstnanost. K čemu nám budou roboty a automaty na každém kroku, když člověk bude tvor nadbytečný a tím pádem bez prostředků? Tohle nepřinese nic dobrého.

0/−2
19.6.2014 6:43

P61e17t75r 82E97b17r 2662520813380

Tomu se říká zvyšování efektivity práce, díky tomu máme blahobyt.

+3/0
19.6.2014 6:46

V22á46c11l44a18v 43K36r45a40j68č48a 5826519639554

Ano, máme blahobyt, pokud nejste zrovna ten, co je na pracáku a nemůže sehnat práci.

+2/−1
19.6.2014 8:43

K39a42r71e40l 66F53u56k53s71a 3584120230213

R^

+1/0
19.6.2014 8:45

K13a46r39e55l 49U13r34b33a45n 2634174931359

A nikdy dříve nebyla společnost schopna i své nepracující lidi živit. ;-)

0/0
20.6.2014 10:30

J53i76n36d46ř77i65c22h 37H67r73d93l21i25č83k64a 4916384849154

Tohle už by muselo nastat dávno, pracovní místa ovšem nejen zanikají, ale i průběžně vznikají, vytvářejí se úplně nové obory činnosti.

+2/0
19.6.2014 6:58

K29a25r41e93l 39F91u43k47s39a 3324930780633

Nemuselo a nenastalo. Nikdy dříve jste neměl takto koncentrované bohatství a z toho logicky vyplývající přebytek úspor a krizi poptávky. Pokud to k tomu směřovalo, často se to vyřešilo válkou... Lidi si historii zjednodušují. Mrkněte se na nezaměstnanost v EU, která je katastrofální...

0/0
19.6.2014 8:48

P46e40t98r 79H27e35l80l45e11r 5833456714444

No zrovna jsem ad tím nedávno začal přemýšlet. A došlo mi, že zkrátka čím dál tím víc lidí zkrátka produktivní práci mít nebude. A pokud budeme chtít, aby byli zaměstnaní, tak se jim práce bude muset vymyslet a placeni budou z veřejných rozpočtů.

0/0
19.6.2014 11:03
Foto

P44e33t28r 68P40r16o77c11h74á20z22k82a 3962536432274

Moderní dobu chápu,jen nevím zda se s toho mám radovat,nebo brečet.

+4/0
19.6.2014 5:57

V74á83c84l84a74v 13P14o68t27k41a95n 8319933576207

To se hiz tvrdi 5000 let.

+2/0
19.6.2014 6:31

H29o70n90z86a 11Š61l71e29z85i95n29g80r 8469281283772

Může mi někdo vysvělit, v čem je fígl toho Uberu? Chápu, že je to aplikace na zavolání nejbližšího taxíku (strojový dispečink) - ale kde se berou ta (nelegální) auta a řidiči?

A co vlastně normálním taxikářům brání jet taky na Uberu?

+4/0
19.6.2014 5:57

P70a76v14e69l 48N42o82v65á13k 7721416569783

Jestli jsem to dobře pochopil tak Uber funguje tak že přes to jezdí soukromé auta a ne taxi za menší peníze.

+1/0
19.6.2014 6:47

H26o61n13z95a 33Š96l21e23z85i92n77g12r 8649971883542

A kde se berou ta soukromá auta? To jako se jednoho dne rozhodnu, koupím smrtfoun, stáhnu Uber, nasednu do auta a dělám taxikáře?

Potom nechápu, kde je problém - normálně dělám taxislužbu se vším všudy a nezáleži přeci, kdo mi dohazuje zákazníky, jetli nějaká aplikace, nebo dispečink. A musím dodržovat pravidla pro taxi, platit daně atd.

A nebo to jsou obyčejné spolujízdy, na které dneska máme různé jízdomaty a nic speciálního, co by ohrožovalo taxislužbu.

+2/0
19.6.2014 7:25

L32u67b50o97m62i34r 53K89u87b70a86t 4867353831370

On je to defacto jakobyjízdomat. Problémem je spíš to, že jej provozují vpodstatě jako taxislužbu. Ve výsledku je to tedy taxislužba, která ovšem ignoruje zákony a nehledí na to, zda jejich řidiči mají příslušná povolení. Takže je to vpodstatě takový jeden velký daňový únik spojený s nepovoleným podnikáním. Ovšem vlastně za to Uber nemůže, to je problém těch řidičů, že porušují zákony, nemají pojištění a oprávnění...

+1/0
19.6.2014 8:10

P30a25v50e69l 44N26o83v22á30k 7171646849823

Přesně tak to asi probíhá. Koupíte smartfoun, sosnete Uber, sednete do auta a děláte "taxikáře" problém právě je v tom, že nedodržujete pravidla pro taxi a daně neplatíte ;-)

0/0
20.6.2014 0:03
Foto

P35a66v83e43l 93K20a80s15í90k58, 26T90e17c22h17n62e20t34.86c11z

Řidiči Uberu také dělají zkoušky. Jen nejsou regulovaní městem, ale samotnou firmou Uber. Výhoda je v tom, že zákazník dá "zakázkuL, v podstatě takové "jsem tady, chci tam, kdo mne vezme?" a taxikářům v okolí se zakázka zobrazí. Oni mají asi dvacet sekund (nevím přesně) na odpověď, Zákazník vidí seznam taxiků, navrženou cenu a vybere si. Platba dokonce může proběhnout online (přes předem zadanou kreditku), takže záruka, že vás řidič nepodvede, je prakticky perfektní.

+3/0
19.6.2014 8:47

R64a57d86o23s37l54a37v 47K54l29a90u96d48a 5694638304852

Firma UBER nemůže suplovat úřady, stejně jako jako firma AAA Taxi, nebo Haló Taxi a pod. Regulace města musí dodržovat všichni bez ohledu na způsob získávání zákazníků. Úplně stejně jako UBER funguje každý dispečink, jen s tím rozdílem že místo techniky tam sedí živá bytost.

0/0
19.6.2014 17:49

P52a92v25e13l 32K39u66r33a77l 5361134750590

řešení je regulaci ZRUŠIT. 

Je to přežitek minulosti který je nahrazován technikou. Omezit most státu a měst. Zákon je zastaralý a zbytečný. 

Jeho porušováním nejlépe dokážeme jeho irelevanci k současné době.

a pokud holt se taxikáři nepřizpůsobí a nezmění tak vyhynou jako dinosauři a nebo pták Dodo.

0/0
21.6.2014 22:13

K19a81r76e82l 27V77o79h70n16o48u81t 4428599700667

Nedodržuje zákony a vyhlášky daného města. Za prvé taxikaří bez licence, která se nezískává zadarmo (náklady na testy, kvalitu auta, extra pojištění apod.). A druhým fíglem je, že často neplatí daně, neboť takto podnikají načerno, přičemž jsou velmi špatně dohledatelní.

+1/0
19.6.2014 13:48

H29o52n46z58a 86Š75l67e40z71i97n42g27r 8309881583272

Ovšem to není problém nějaké aplikace, ale těch jednotlivých taxikářů.

Resp. co brání normálnímu taxikáři si taky nainstalovat UBER?

0/0
19.6.2014 14:08

J33a70k94u20b 18S29e64m52e84r50á25d 2467536421691

no brani mu to, ze pri zaplaceni svych povinnosti to uz pres uber pro nej nebude vydelecne, kdyz jeste uberu musi odvest 20 procent

+1/0
19.6.2014 16:54

H72o68n98z14a 35Š88l54e88z82i51n51g15r 8849841593582

A "normální" dispečink je zdarma?

0/0
20.6.2014 8:05

O80n56d30ř58e70j 64Č60a57p98k86a 6931721453604

Vzhledem k tomu, že všechny peníze jdou bezhotovostně, tak by berňák neměl mít s dohledáváním potíže... taxikář jedoucí bez taxametru a placený na ruku se bude chytat mnohem hůř.

Nároky na kvalitu auta, řidiče a pojištění přinejmenším v USA Uber má (taky tahle firma nevznikla jako low-cost náhrada taxíku, ale spíš jeho kvalitnější alternativa).

Problém je ta koncese, otázkou ale je, jestli jsou v tomhle modelu takové regulace potřeba... Pokud chce nabírat lidi na ulici bez předchozího objednání, využívat vyhrazené pruhy, vjíždět a parkovat tam, kde normální auto nesmí, tak ať platí (a ať je počet takových aut omezen), jinak ale nevidím důvod, proč do toho sahat...

+1/0
19.6.2014 15:30

R31a85d39o37s68l58a30v 84K33l37a78u81d21a 5674668244792

Berňák nemá právo na potkání každému kontrolovat sporožiro, jestli mu tam náhodou nechodí platby za provozování ilegální taxislužby.

0/0
19.6.2014 20:11
Foto

P66e35t90r 44Š88m33e83j97k17a17l 9505150488947

Naprostý souhlas...

Kulisy se mění, ale lidi "blbnou" stále stejně...:-)

0/0
19.6.2014 2:13

K80a53r32e29l 64F75u56k25s10a 3384950330913

Paní z Tesca - zrušíme pokladu a šup šup jděte si dodělat vzdělání v potřebném oboru. :-P V dnešní realitě poptávkové krize a koncentrovaného trhu to prostě není tak růžové, jak v článku popisují...

+3/0
19.6.2014 1:13

M78a88r52e91k 90D84e16m37č47á53k 9255414626555

Celé "know how" Uberu je víceméně postavené na obcházení předpisů a poskytování služeb lidmi, kteří k tomu nemají koncesi. Samozřejmě, že jsou levnější, ale to jsou černí taxikáři taky, to není žádná převratná revoluce. Když zavolám na dispečink taxi, tak přece nejsou blbí a nebudou mi posílat auto z druhé části Prahy - prostě mi pošlou toho nejbližšího i bez Uberu. A kdybych moc chtěl ušetřit za telefon a musel pro objednání využít mobilní appku, tak minimálně Áčka aplikaci pro objednání taxi, zjištění ceny a trasy + kontrolní taxametr mají (sám tu aplikaci nainstalovanou nemám, taxi využívám jen když potřebuji v noci na letiště a prší tak, že nedoběhnu na autobus na IPP = asi tak jednou za 2 roky, pak jim těch 300 Kč rád dám).

Suma sumárum - nechápu lidi, kteří Uber ohodnotili na 3,5 mld USD :-)

+6/0
19.6.2014 0:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.