Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpoura proti taxi aplikaci je jako ničení strojů za průmyslové revoluce

Příchod nových technologií s sebou vždy nese ohrožení pracovních míst, ale i nabídku míst nových. Snaha bránit se novinkám je dnes stejná, jako na začátku průmyslové revoluce, myslí si šéf výstavy spotřební elektroniky CES, Gary Shapiro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11a13v37e59l 74O31d23r66a18z18i67l 6454199897370

Spoustě lidí se nepodařilo pochopit, že občasná spolujízda není podnikání jako je taxikaření. Čili se to nedá srovnávat, nemůžete brát lidi na ulici ani stát na štaflech.

Ale že to nechápou někteří taxikáři není zrovna divné, lidi, kteří 70 procent "pracovní doby" prostojí a propindají obecně moc bystří nebudou.

+1/0
23.6.2014 22:58

M33a87r80e88k 39H74r30u93b66y 6827862111228

Spouste lidi je ten rozdil vcelku ukradeny, potrebuji se proste dostat odnekud nekam, vcas a levne;-)

0/0
24.6.2014 14:04

M80i47c27h27a13l 65M13a33l13a26t 8970974488881

Co je to za stupidní článek? Program pro vyhledávání levnějšího taxi není žádná nová technologie. To se jen někdo doma nudil a vytvořil prográmek do mobilu, který je dobrý v tom, že se do něj můžou zaregistrovat i malí levnější taxikáři, kteří nemají monopoly a neokrádají v Praze. Demonstrující taxikáři budou muset zlevnit a přestat okrádat. O nic jiného v tomto sporu nejde. A o novou technologii už vůbec ne;-D;-D

0/0
23.6.2014 18:56

L63u57k80á13š 76K37o82h98o95u77t 7118584812799

Vždy když se objeví nová technologie která překoná nějakou stávající tak je snaha to zadupat do země...

Máme internet a různé "ochranné" organizace se jej snaží svázat protože s internetem přišla rychlá výměna informaci a to samožřejmě snížilo tržby různým producentům... ti pak místo toho aby nabídli funkční systém prodeje online za rozumnou cenu tak by nejraději vše zrušili a vrátili se do doby CD (nejlépe před příchod CD-RW mechanik). Nepochopí že vše se vyvíjí a že zlatá éra mega výdělků je prostě pryč...

S Uberem mi to přijde obdobné... nemá smysl s tím bojovat pánové... je třeba inovovat to jak svou práci děláte, nabídnout něco podobného a k tomu třeba něco navíc... Jakékoliv podnikání bez inovace jednou zůstane pozadu a skončí. Taxi je služba která v současné podobě funguje desítky let a právě ji něco překonalo. Přestaňte fňukat a zamyslete se co můžete dělat jinak.

+2/0
19.6.2014 18:56

R19a69d75o86s30l11a84v 70K90l49a42u52d86a 5144298714812

Za tyhle plky tě někdo platí? Co do háje furt všichni máte s nějakou novou technologií. Jízdu zajišťuje řidič v osobním autě. V čem konkrétně tato technologie přinesla do tohoto "řemesla" změnu? V ničem. Neřeknu kdyby to aut jezdilo samo...

0/−3
19.6.2014 19:22

L90u89k85á66š 45K85o78h19o72u38t 7818504482259

vývoj nezastavíš... i když by vlády položili Uber tak to časem někdo udělá free a bude... lidská společnost se vyvíjí a zažité mantinely jí začínají být těsné... tak jako tak se časem bude muset ekonomika změnit... ideálně na něco kde nejde o peníze ale o zdroje...

V současné ekonomice spolu chtě nechtě soupeříme...

Časem snad vznikne systém který bude od základu postaven na principu spolupráce

0/0
19.6.2014 19:44

R54a83d32o24s43l49a20v 76K47l13a91u66d40a 5704348494782

Co to furt meleš ty vývoji? Řeč je o veřejné dopravě, ne o nějaké aplikaci do mobilu. Tou se fakt doposud nikdo nevozí.    Komunismus se ukázal jako velmi slepý směr. Toho sis nevšiml?

0/−1
19.6.2014 20:09

L78u34k94á20š 68K94o23h73o82u96t 7778574722129

Neříkám přeci že někoho vozí aplikace ale to že ta aplikace změnila nebo resp má potenciál změnit způsob jak dnes konkrétní služba funguje... to že taxi služby s něčím takovým nepřišly samy jen a jen jejich problém.Otázka legality je jistě na místě, ale jelikož obdobné problémy jsou viditelné ve více odvětvích je zřejmě na místě se zamyslet nad tím jestli to jak funguje lidská společnost stále vyhovuje i v dnešní době nebo zda je tento systém dlouhodobě problematický.

Nikdo tady nemluví o socialismu... současná ekonomika je dle mého názoru stejně slepá ulička jako byl socialismus...

Má totiž pár poměrně zásadních problémů:

1) vyžaduje cyklyckou spotřebu

2) předpokládá že zdroje jsou nekonečné

3) předpokládá že peníze jsou dostupné omezeně ad 1) cyklycká spotřeba je veliký ekologický problém a dříve či později ji nebude možné udržet ad 2) zdroje jsou omezené, na této planetě je konečné množství kovů, minerálů, dřeva.... dokážeme vyrobit konečné množství potravy atd... tato podmínka je zároveň důvod proč nelze udržet bod 1 ad 3) peníze jsou konečné jen v daném období - dlouhodobě jsou nekonečné (státy si další peníze jednoduše vyrobí ze vzduchu... vyplodí nějaký cár papíru, nazvou ho státním dluhopisem a IMF jim za to stejným stylem vytvoří jiný cár papíru který nazve půjčkou) Uvědomte si že peníze sami o sobě jsou k ničemu, jediné co má z dlouhodobého pohledu (několik generací) smysl řešit jsou fyzické zdroje planety.... peněz se v konečném důsledku nenajíte a ani si z nich nepostavíte dům... na to potřebujete jídlo, stavební materiál atd...

0/0
19.6.2014 22:46

P29a51v33e86l 68K64u89r84a31l 5701244520810

Inovujeme postupně. Je třeba maximálně postupovat ve všech možných směrech... nemáme automatické auto holt tady s tím zatím nepohneme, ale můžeme automatizovat dispečink... tak sem s tím.

Pokrok je třeba ve všech možných odvětvích a i v tom sebemenším který usnadní postup. sníží náklady.

Toto taky není komunismus - za transport zaplatím. S tím nemám problém ale nepotřebuju na to certifikovanou a registrovanou taxislužbu. Stačí mi kdokoliv mi zastaví rád mu zaplatím náklady a čas.

a čím méně regulované to bude, tím levnější to pro mne bude protože bude více konkurence která bude tlačit ceny dolů. To je primární výhody - nižší ceny služeb.

Aplikace do mobilu je nástroj který mi šetří čas, peníze a urychluje moji činnost. První krok... na dalších zlepšeních se pracuje. Bohužel to státy brzdí stupidními zákony a snahou o konzervaci současného stavu. Naopak potřebujeme maximálně redikální změny a žádné limity a regulace v ničem.

+1/0
21.6.2014 22:11

P73a77v55e17l 84M32o59r12a26v53e15c 3842879192498

Jízdu zajišťuje řidič v autě, ale jde o to jak a odkud si toho řidiče objednáš.

Přečtěte si článek, odpověď tam máte.

+1/0
19.6.2014 21:03

R60a52d42o29s73l10a72v 24K16l82a64u84d88a 5924138334952

Tak o to právě nejde vůbec. To je omyl některých vyčůránků kteří si myslí jak převezli zákony. Leda prd.

0/−4
19.6.2014 21:32

D25a23v48i94d 37D88i91r34g22a 7105131978

Ono to taky neinovuje řízení auta, ale dispečink (resp. jeho možnou absenci) taxi.

0/0
21.6.2014 13:01

J28i12ř80í 54S49o34j77k38a 5938772801118

rozdíl mezi Uberem a Taxi je asi jako rozdíl mezi Aukrem a Tescem, když prodáváte na aukru také nemáte žádné povolení prodávat, také nemáte vzdělání na prodavačku, také nedodržujete žádné hygienické normy prodejny a také neplatíte daně, takže co Tesco bude stávkovat proti Aukru ???  blbost prostě Uber pomáhá lidem a škodí taxikářům to je vše !!!!!!!!

+1/0
19.6.2014 14:05

J62a48k33u30b 46S70e18m22e29r19á69d 2737706541321

co to je za srovnani 8-o;-D prodavacka v tescu opravdu nemusi mit vzdelani na prodavacku .... hygienicke normy jsou pouze pro prodej potravin, coz se pres aukro nedeje..... jste dost mimo

+1/0
19.6.2014 16:51

K63a49r93e60l 10V68o26h87n80o83u39t 4488679340947

Řada taxikářských firem má obsluhu zákazníků vychytanou podobně. Uber je pro ně nekalou konkurencí, protože není postaven na nějaké extra pokrokové technologii, ale protože nedodržuje zákony. Tomu se pak dá těžko konkurovat.

+2/0
19.6.2014 13:51

J11i46ř42í 47S41o87j64k71a 5878512901898

hlavně že taxikáři s turbem zákony dodržují co ;-€

+3/0
19.6.2014 13:54

J78a19k41u16b 83S94e12m24e87r10á26d 2797416461601

a to je jako argument, aby teda jednali protipravne jini???

0/0
19.6.2014 16:52

J52a45r16o31s49l87a34v 17T32e41p32l22ý 6441974761160

V článku jsou dvě podivné myšlenky.

1. O novinách a internetu. Klasické noviny stojí nějakou tu korunu a díky tomu mohou platit novináře. Takový novinář pak může sledovat nějakou kauzu a kvalitně o ní informovat. Online zprávy jsou zdarma, příjmy musí hledat provozovatel jinde. A kdo ví jak se mu to daří. Podívejte se, jak vypadají zprávy na seznamu! Pár řádku převzatých z ČTK, samá ilustrační fotka. Kvalitní práce není zdarma.

PS: taxikáři ať klidně zmizí z povrchu světa :)

2. Paradox s nezaměstnaností. Jaký paradox? Jak mohla někoho napadnout taková pitomost? Každý nemůže dělat vývojáře software nebo lékaře. Tahle doba začíná být nezdravě nekritická a příliš korektní. Každý je jedinečný, každý něco umí, každý je úžasný....Ne, tak to není. Jsou mezi námi pitomci, kteří sotva dokážou poslat email nebo doporučený dopis, berou si půjčku kterou splácí půjčku, musí mít nové auto i když nemají na nájem a pivo a cigareta je přednější než cokoliv jiného. Ano, takoví lidé pak končí jako nezaměstnaní i když správně by se měli nazývat nezaměstnatelní! Docela by mě zajímalo kolik je nezaměstnaných java programátorů, sql analytiků nebo scrum masterů. A ještě něco...Když nám každý 2. musí jít studovat VŠ jen proto, aby měl titul a je mu jedno, že bude politolog, sociolog nebo dokonce odborník na EU tak se nedivme, že nejsou lidé pro IT, technologie, inovace.

+6/−1
19.6.2014 6:58

H19o19n77z47a 77Š49l77e55z53i65n19g16r 8119291613152

Vemte si , že v 15. století byla většina populace zaměstnána v zemědělství - a vy byste tehdy pronesl: Jednoho dne budou všichni tihle nevzdělatelní nevolníci, co umí jen kopat motykou, dělat na počítačích v kancelářích.

Byl byste za blázna a přesto se tak stalo.

+3/0
19.6.2014 7:19

J93a36n 22V36á80c30l50a12v54í11k 3182736601819

Cast tech nevolniku mohla byt klidne inteligentni, ale jen nemeli pristup ke vzdelani - ten je dnes prakticky volny, ale cast lidi proste nemuze delat lekare, programatora, konstruktera, chemika, ...

+2/0
19.6.2014 9:55

P67a25v21e92l 17K70u63r98a81l 5121674600770

tento zbytečný kanonen-futr se buď používal k tomu aby skutečně nakrmil kanony...

a nebo se prostě vzal a poslal se kolonizovat austrálii... ameriku... zabrat nové prostory kam bylo příliš riskantní posílat cenné lidi.

tay je nesmysl posílat odborníky v první vlně na Mars... ti jsou příliš cenní na to je riskovat.

0/0
19.6.2014 10:38

J83a77n 27V16á12c79l27a27v17í85k 3502356871689

On je nesmysl posilat kohokoli na Mars, ale podivejte se, z jakych kruhu se rekrutuji astronaute ... na rozdil od Australie a Ameriky vyzaduje vesmir (zatim) nadane lidi..

0/0
19.6.2014 13:50

P75a92v76e40l 13K93u70r97a93l 5941174220900

tahle planeta už je nám malá a potřebujeme akutně expandovat.

0/0
21.6.2014 22:05

P51e94t53r 19R67e29m52e66š 5331365942

Každá nová technologie zruší více pracovních míst než dokáže nabídnout nových a tím se jen zvyšuje nezaměstnanost. K čemu nám budou roboty a automaty na každém kroku, když člověk bude tvor nadbytečný a tím pádem bez prostředků? Tohle nepřinese nic dobrého.

0/−2
19.6.2014 6:43

P15e93t43r 63E59b38r 2692670283120

Tomu se říká zvyšování efektivity práce, díky tomu máme blahobyt.

+3/0
19.6.2014 6:46

V87á16c15l71a63v 66K16r84a83j32č98a 5896889749324

Ano, máme blahobyt, pokud nejste zrovna ten, co je na pracáku a nemůže sehnat práci.

+2/−1
19.6.2014 8:43

K62a76r81e15l 45F11u51k65s80a 3344190590163

R^

+1/0
19.6.2014 8:45

K48a64r34e48l 92U88r63b87a48n 2464134621459

A nikdy dříve nebyla společnost schopna i své nepracující lidi živit. ;-)

0/0
20.6.2014 10:30

J80i49n13d95ř25i15c68h 41H96r61d86l62i81č10k45a 4496334469544

Tohle už by muselo nastat dávno, pracovní místa ovšem nejen zanikají, ale i průběžně vznikají, vytvářejí se úplně nové obory činnosti.

+2/0
19.6.2014 6:58

K16a98r46e29l 96F59u95k98s21a 3434240390773

Nemuselo a nenastalo. Nikdy dříve jste neměl takto koncentrované bohatství a z toho logicky vyplývající přebytek úspor a krizi poptávky. Pokud to k tomu směřovalo, často se to vyřešilo válkou... Lidi si historii zjednodušují. Mrkněte se na nezaměstnanost v EU, která je katastrofální...

0/0
19.6.2014 8:48

P52e10t30r 12H62e84l19l14e90r 5743506134474

No zrovna jsem ad tím nedávno začal přemýšlet. A došlo mi, že zkrátka čím dál tím víc lidí zkrátka produktivní práci mít nebude. A pokud budeme chtít, aby byli zaměstnaní, tak se jim práce bude muset vymyslet a placeni budou z veřejných rozpočtů.

0/0
19.6.2014 11:03
Foto

P85e20t87r 27P47r24o10c58h55á45z44k29a 3152456282154

Moderní dobu chápu,jen nevím zda se s toho mám radovat,nebo brečet.

+4/0
19.6.2014 5:57

V57á96c81l31a18v 19P81o78t43k86a47n 8379503256347

To se hiz tvrdi 5000 let.

+2/0
19.6.2014 6:31

H94o26n59z73a 85Š20l92e94z98i39n29g95r 8639851813562

Může mi někdo vysvělit, v čem je fígl toho Uberu? Chápu, že je to aplikace na zavolání nejbližšího taxíku (strojový dispečink) - ale kde se berou ta (nelegální) auta a řidiči?

A co vlastně normálním taxikářům brání jet taky na Uberu?

+4/0
19.6.2014 5:57

P49a90v97e43l 76N68o80v38á75k 7381196829603

Jestli jsem to dobře pochopil tak Uber funguje tak že přes to jezdí soukromé auta a ne taxi za menší peníze.

+1/0
19.6.2014 6:47

H75o71n17z40a 20Š48l13e54z71i42n93g63r 8119821903872

A kde se berou ta soukromá auta? To jako se jednoho dne rozhodnu, koupím smrtfoun, stáhnu Uber, nasednu do auta a dělám taxikáře?

Potom nechápu, kde je problém - normálně dělám taxislužbu se vším všudy a nezáleži přeci, kdo mi dohazuje zákazníky, jetli nějaká aplikace, nebo dispečink. A musím dodržovat pravidla pro taxi, platit daně atd.

A nebo to jsou obyčejné spolujízdy, na které dneska máme různé jízdomaty a nic speciálního, co by ohrožovalo taxislužbu.

+2/0
19.6.2014 7:25

L23u27b92o61m39i97r 46K51u81b56a36t 4447303961560

On je to defacto jakobyjízdomat. Problémem je spíš to, že jej provozují vpodstatě jako taxislužbu. Ve výsledku je to tedy taxislužba, která ovšem ignoruje zákony a nehledí na to, zda jejich řidiči mají příslušná povolení. Takže je to vpodstatě takový jeden velký daňový únik spojený s nepovoleným podnikáním. Ovšem vlastně za to Uber nemůže, to je problém těch řidičů, že porušují zákony, nemají pojištění a oprávnění...

+1/0
19.6.2014 8:10

P11a20v44e33l 67N21o65v53á46k 7781116779573

Přesně tak to asi probíhá. Koupíte smartfoun, sosnete Uber, sednete do auta a děláte "taxikáře" problém právě je v tom, že nedodržujete pravidla pro taxi a daně neplatíte ;-)

0/0
20.6.2014 0:03
Foto

P14a78v75e84l 89K50a61s20í25k31, 31T77e35c65h57n63e21t67.34c73z

Řidiči Uberu také dělají zkoušky. Jen nejsou regulovaní městem, ale samotnou firmou Uber. Výhoda je v tom, že zákazník dá "zakázkuL, v podstatě takové "jsem tady, chci tam, kdo mne vezme?" a taxikářům v okolí se zakázka zobrazí. Oni mají asi dvacet sekund (nevím přesně) na odpověď, Zákazník vidí seznam taxiků, navrženou cenu a vybere si. Platba dokonce může proběhnout online (přes předem zadanou kreditku), takže záruka, že vás řidič nepodvede, je prakticky perfektní.

+3/0
19.6.2014 8:47

R84a91d53o66s58l33a76v 57K73l55a82u37d30a 5874478124802

Firma UBER nemůže suplovat úřady, stejně jako jako firma AAA Taxi, nebo Haló Taxi a pod. Regulace města musí dodržovat všichni bez ohledu na způsob získávání zákazníků. Úplně stejně jako UBER funguje každý dispečink, jen s tím rozdílem že místo techniky tam sedí živá bytost.

0/0
19.6.2014 17:49

P50a54v79e44l 45K85u88r22a54l 5411554170880

řešení je regulaci ZRUŠIT. 

Je to přežitek minulosti který je nahrazován technikou. Omezit most státu a měst. Zákon je zastaralý a zbytečný. 

Jeho porušováním nejlépe dokážeme jeho irelevanci k současné době.

a pokud holt se taxikáři nepřizpůsobí a nezmění tak vyhynou jako dinosauři a nebo pták Dodo.

0/0
21.6.2014 22:13

K34a20r76e13l 72V21o35h19n36o65u72t 4148469680477

Nedodržuje zákony a vyhlášky daného města. Za prvé taxikaří bez licence, která se nezískává zadarmo (náklady na testy, kvalitu auta, extra pojištění apod.). A druhým fíglem je, že často neplatí daně, neboť takto podnikají načerno, přičemž jsou velmi špatně dohledatelní.

+1/0
19.6.2014 13:48

H92o56n47z27a 54Š82l70e23z53i38n48g16r 8649531133912

Ovšem to není problém nějaké aplikace, ale těch jednotlivých taxikářů.

Resp. co brání normálnímu taxikáři si taky nainstalovat UBER?

0/0
19.6.2014 14:08

J30a49k83u30b 71S59e26m24e35r75á70d 2247876161391

no brani mu to, ze pri zaplaceni svych povinnosti to uz pres uber pro nej nebude vydelecne, kdyz jeste uberu musi odvest 20 procent

+1/0
19.6.2014 16:54

H98o26n50z28a 97Š93l38e61z16i63n96g33r 8739331153702

A "normální" dispečink je zdarma?

0/0
20.6.2014 8:05

O64n32d73ř52e64j 61Č47a75p43k40a 6321911783214

Vzhledem k tomu, že všechny peníze jdou bezhotovostně, tak by berňák neměl mít s dohledáváním potíže... taxikář jedoucí bez taxametru a placený na ruku se bude chytat mnohem hůř.

Nároky na kvalitu auta, řidiče a pojištění přinejmenším v USA Uber má (taky tahle firma nevznikla jako low-cost náhrada taxíku, ale spíš jeho kvalitnější alternativa).

Problém je ta koncese, otázkou ale je, jestli jsou v tomhle modelu takové regulace potřeba... Pokud chce nabírat lidi na ulici bez předchozího objednání, využívat vyhrazené pruhy, vjíždět a parkovat tam, kde normální auto nesmí, tak ať platí (a ať je počet takových aut omezen), jinak ale nevidím důvod, proč do toho sahat...

+1/0
19.6.2014 15:30

R55a34d46o97s49l89a23v 34K15l97a91u86d77a 5664748364512

Berňák nemá právo na potkání každému kontrolovat sporožiro, jestli mu tam náhodou nechodí platby za provozování ilegální taxislužby.

0/0
19.6.2014 20:11
Foto

P90e30t14r 15Š91m24e62j74k46a77l 9745840678707

Naprostý souhlas...

Kulisy se mění, ale lidi "blbnou" stále stejně...:-)

0/0
19.6.2014 2:13

K45a82r94e17l 72F85u75k83s25a 3564400260753

Paní z Tesca - zrušíme pokladu a šup šup jděte si dodělat vzdělání v potřebném oboru. :-P V dnešní realitě poptávkové krize a koncentrovaného trhu to prostě není tak růžové, jak v článku popisují...

+3/0
19.6.2014 1:13

M60a77r83e80k 10D16e87m40č71á73k 9155634196835

Celé "know how" Uberu je víceméně postavené na obcházení předpisů a poskytování služeb lidmi, kteří k tomu nemají koncesi. Samozřejmě, že jsou levnější, ale to jsou černí taxikáři taky, to není žádná převratná revoluce. Když zavolám na dispečink taxi, tak přece nejsou blbí a nebudou mi posílat auto z druhé části Prahy - prostě mi pošlou toho nejbližšího i bez Uberu. A kdybych moc chtěl ušetřit za telefon a musel pro objednání využít mobilní appku, tak minimálně Áčka aplikaci pro objednání taxi, zjištění ceny a trasy + kontrolní taxametr mají (sám tu aplikaci nainstalovanou nemám, taxi využívám jen když potřebuji v noci na letiště a prší tak, že nedoběhnu na autobus na IPP = asi tak jednou za 2 roky, pak jim těch 300 Kč rád dám).

Suma sumárum - nechápu lidi, kteří Uber ohodnotili na 3,5 mld USD :-)

+6/0
19.6.2014 0:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.