Diskuze

Unikátní fotografie. Jak se plánuje přelet nad Prahou, kam se běžně nesmí

Proletět se nad Prahou není jen tak. Sledovat Prahu z výšky 400 metrů se za život nepoštěstí ani mnoha profesionálním pilotům. Skupina nadšenců z Historické letky a iniciátorů památníku pro československé letce v RAF se ve skupině sedmi letadel nad Prahu vydala 17. června 2014.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PJ

Hezké. Jen je škoda, že akce proběhla v dokonalém utajení, byl bych se rád jako přihlížející zúčastnil.

1 0
možnosti
TZ

Ty fotky Spitfiry nad Karlovým mostem jsou úžasné.

Není někde k dispozici video průletů? Bohužel mi tato akce unikla..

0 0
možnosti

Pametuji, jak po převratu pořádaly vyhlídkové lety nad Prahou ČSA. Myslím, že používaly TU 154. Dost zajímavý zážitek, když nevysoko nad vámi to tůčko zaburácelo. Moc dlouho to ale nevydrželo, bezpečné to asi moc nebylo.

0 0
možnosti
MN

M79i48l76a36n 33N62o33v42á18k

20. 6. 2014 15:27

Pan redaktor nám chtěl popisky u snímků zpestřit použitím historických názvů. Má tam však velké množství chyb.

Snímek 1: Budova bývalého Motokovu na snímku  vidět není, neboť jí zakrývá budova  Raiffeisen BANK, která se původně započala stavět jako budova pro Československý rozhlas. 

Snímek 2: Palác kultury nemá nic společného s Juliem Fučíkem. Jedná se o záměnu názvu s Parkem kultury a oddechu Julia Fučíka v Holešovicích (dnes Výstaviště) 

Snímky 9 a 10: Nový Trojský most nenahradil legendární tramvajový Rámusák dodnes, natož pak v roce 2010, jak zmiňuje autor. Tramvajová trať na novém mostu zprovozněna není, a tak nemohl Rámusák nahradit. Tramvaje po Rámusáku jezdily až do 7.10.2013.

Snímek 16: Budova se nikdy nejmenovala Národního shromáždění, pod tímto názvem byla pouze projektována. Budova se po dostavění jmenovala budova Federálního shromáždění.

7 0
možnosti
JK

J21a56n 14K62o47t33l52í35n

20. 6. 2014 17:26

R^;-D jste dobrej... a redakce velké mínus. Když už článek, tak pořádně.

0 0
možnosti
MP

Otazka pro znale problematiky - co se stane, kdyz do takoveho zakazenho prostoru vlitnete? Nemyslim tim, ze tam budete krouzit a pockate az vas donuti pristat stihacky, ale pokud se proste seberete a preletite si v nejakem ultralajtu centrum Prahy, vemete to pres hrad a pak pokracujete dale v letu? Najdou si vas podle imtatrikulace a resi to pozdeji jako u prestupku v aute, nebo vas budou sledovat a pockaji si na vas po pristani? Respektive, seberou licenci nebo jen mastna pokuta? Je brano takovedle jednani jako prestupek, nebo se uz jedna o nejaky trestny cin ala ohrozeni?

2 0
možnosti
JD

J34i13r23i 80D31o27b12r31ý

20. 6. 2014 14:52

Aktivujete system protivzdusne obrany. Jde jen o to jak moc. Krome pokuty atd budete platit naklady na ten poplach. A letova hodina 2 Gripenu je dost "mastna".

0 0
možnosti
KH

Foto #3 

Pakul = Palác kultury.

PKOJF - Park kultury a oddechu Julia Fučíka = Výstaviště Holešovice.

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu. Opravuju.

0 0
možnosti
PP

P70e40t78r 36P38r90u17s

20. 6. 2014 13:00

Kdyz uz je tam Pravnicka a Filozoficka a koleje Matfyzu, tak na 13 vpravo za oceasem jsou koleje CVUT a na 17 vpravo dole je VSE. Na 4 vlevo je krasne Narodni technicke muzeum, na 11 je pekne Vaclavak i s Narodnim muzeem.

Jen doplnuju. :-) Snad to nevadi?

0 0
možnosti
JS

J96a74n 81S44a44l11o56m69o64n

20. 6. 2014 12:52

Mě docela překvapuje to množství byrokracie které je nutné před takovou akcí zvládnout a taky kdo všechno do toho má vlastně právo "kecat". Je to docela překvapivé, pro laika :-). Jnak velké plus pro řízení letového provozu na obou letištích za ochotu :-). Nepochybně to pro ně znamenalo spoustu práce navíc :-).

0 0
možnosti
PC

cela ta byrokracie je zpusobena pouze tim ze leteli jednomotorovym letadlem coz nad mestem nizko nikdo moc nechce, jak obyvatele mesta tak piloti. :)  S dvoumotorovym toto uz problem v podstate vubec neni, i po stejne trase. Vysku kterou meli je jeste na hrane potreby podavat letovy plan, do rizeneho prostoru vstoupili pres bod ktery si rizeni letoveho prostoru preje, jen nepokracovali na body pro prulet ctr ci pristani na ruzyni jen to otocili na druhou stranu. S tim obecne rizeni letoveho provozu nema.

2 0
možnosti