Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jak otočit vagon plný uhlí vzhůru nohama

Nejmladší česká elektrárna ve Chvaleticích má proti jiným elektrárnám jednu zvláštnost. Pracuje tu zařízení, které dokáže otočit a vysypat železniční vagon jako dětskou hračku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42o75s14e73f 25V79o42l28f14í50k 4858425349303

Na Poldovce jsem to znal už začátkem šedesátých let, když jsem tam byl jako student na brigádě. Ale pravda, pro někoho to je překvapení. To chápu.

0/0
27.6.2014 15:30

P44e32t39r 17R50ů93ž17i10č62k85a 8132463493386

Před 40 lety něco podobného již fungovalo v Ostravě.

0/0
24.6.2014 15:27

V95á77c44l83a96v 77M57á80c28h43a 8258161941354

A jak to dělají když mrzne?

0/0
24.6.2014 8:57

T57o61m66á67š 37M79a58r75n24ý 7574287382903

"Na slepé koleji stojí už dva měsíce vagón plný sýra. Co s tím budeme dělat?"

0/0
24.6.2014 8:15

M41a23r27t70i78n 39N14e31r36m16u12t 9447557718639

pane kolego, já bych už tu slepou kolej, ředitele velkoobchodu a sekretářku nechal na pokoji...

+1/0
24.6.2014 11:29

J13o95s91e43f 97P80o52ž11i28v44i18l 8694786297620

Viděl jsem na vlastní oči při exkurzi. 30 vteřin a vagon je vyloženej. Za hodinu i s posunem složíte menší vlak R^

0/0
22.6.2014 21:07

J86a64n 67B86o25h66a11t72ý 7457750898142

V Rusku to prý mají vychytané ještě lépe, tam to hážou do pece i s vagóny. Bývaly doby, kdy i se strojvůdcem. To se dnes už nedělá, protože to několik z nich nepřežilo.

+2/−4
22.6.2014 18:27

M31a55r64t33i80n 17N94e71r28m65u84t 9397197888229

spíš tam občas přihodili nějakého špiona-přeběhlíka

0/0
24.6.2014 11:30

J97a35n 70S69o35u12k72u28p 1464754686555

Nesmysl, žádná zvláštnost to není..

+6/0
21.6.2014 23:47

M95i12r33o55s66l18a76v 30J55e63ž21e36k 8611826562448

Pro mě je to novinka. A to se považuji za fanouška železnice, jak skutečné, tak modelové. Možná proto, že bydlím u tratě Znojmo - Okříšky (- Jihlava), kde žádná továrna není a projedou tu dva nákladní vlaky za den s pěti až deseti vagóny, jsem o takovém zařízení jsem dosud neslyšel. A zdá se, že ani v Praze to neznali, že o tom vznikla reportáž.

+3/0
22.6.2014 11:40

I31v79o 38Č76á36n 5548123

Kluci tam mají pěknou - chlapskou - výzdobu...:-)

+3/0
21.6.2014 23:15

P46a74v16e64l 12B58l36a27ž57e22k 6611981696941

taky jsem si všiml :-)

0/0
23.6.2014 10:06

I19v27a31n 42M67a66r43e23k 6434178512

Běžnou věc vydávat za "unikát" ? ! Pokud vím stejne zařízení je i ve Třineckých železárnách a nikdo z toho "aféru" nedělá ! 8-o Rv

+12/−2
21.6.2014 21:22

A54u37g96u66s47t 91F29o51r10m85á80n60e52k 6745719280456

V Chemopetrolu to mají taky u zásobování T700.

0/0
21.6.2014 21:31

A63u24g10u83s86t 49F21o61r16m43á67n86e67k 6325409970236

Jo a ještě na každé hubinné šachtě se takto vysypávaly hunty, ale ty jsou podstatně menší.

+1/0
21.6.2014 21:34

J56a30n 38J60í19c29h42a 8560690188381

Nejmladší česká elektrárna, na to jste přišli jak??

Co třeba EMĚ III, ta je o pár let mladší...

0/0
21.6.2014 21:16

M66a78r66t95i47n 96V59o29k17o66u66n 9878853143416

to je takovy problem si pripojit k pocitaci vice monitoru? ja mam v praci 3 napr :)

+1/0
21.6.2014 20:32

R57a60d63e41k 62P49a61s38t27o51r 3896845536943

Ne problém je udržet je jich uspořádání což ve výrobních systémech je poměrně důležité. Navíc co počítač to monitor dává možnost zastupitelnosti i při výpadku více počítačů.

0/−1
23.6.2014 9:48

J67i37r27i 40R81o94u36b76a71l 1498698726215

"Navíc co počítač to monitor dává možnost zastupitelnosti i při výpadku více počítačů." To jste si právě teď musel vymyslet, nikdy a nikde jsem takový argument ještě neslyšel... ;-D

+2/0
23.6.2014 11:24

R90a55d89e41k 52P55a77s71t80o91r 3376555886143

Proč vymyslel. Bežně spouštíme ať už na tenkých klintech nebo HMI počítačích ten samý projekt který má definováno více vizualizačních záložek. Každý počítač je tak zastupitelný dalším a teoreticky to může vychcípat až k jednomu kusu.

Ta reakce s pouštěním internetu mě pobavila, řídící systém bez fyzické separace od internetu může provozovat leda blázen.

0/0
24.6.2014 6:12

M49a49r53t57i22n 15N34e48r39m48u57t 9137197148809

leda blázen by chtěl v dneší době dálkový dohled a správu, že

0/0
24.6.2014 11:32

E88d24a 70D89r38á69b82e37k 7199472383757

spíš ten systém buď neumí zobrazit víc panelů současně, nebo ty monitory používaj i k něčemu jinému, než monitoringu (facebook a tak)

0/−1
23.6.2014 12:27

M32a85r44t88i83n 92V89o86k36o27u90n 9578663863516

hrozne kolik uhli ta elektrarna spotrebuje :( to pak vsechno dychame

+4/0
21.6.2014 20:32

A25u50g83u48s46t 73F89o91r77m66á65n60e43k 6665219430206

A co teprve na Mostecku, kde jsou v provozo zastaralé elektrárny.

+1/−1
21.6.2014 21:32

P83e39t11r 62M94o59t72y20č28k27a 2532708320229

Jděte to vysvětlit zeleným bojovníkům proti jádru...

+12/0
22.6.2014 0:42

M33i50r28e66k 86T35u97r90e11č42e93k 4653322280422

Ja jsem si na to tak zvykl, ze jsem ted na tom zavisly...

+3/0
22.6.2014 13:07

R55i30c25h83a80r73d 36P84o88d29z89i20m37e27k 2561467316

A to někteří slabomyslní ekologové blokují dostavbu Temelína, který by umožnil některé nejstarší uhelné elektrárny vyřadit.

+1/0
23.6.2014 8:36

A54l54b42e19r25t 98K34á17m21e91n 9384688689391

Viete aký je rozdiel medzi vagónom plným piesku a vagónom plným cigančiat?

Ak nie, tak skúste vyhádzať vagón s pieskom s vidlami.

+2/−6
21.6.2014 20:22

J37a53k77u71b 95K38o86r50e48c 6954650381473

to je blbostRv

0/−1
22.6.2014 18:53

J95i25ř70í 72K54o94n71d20r76á85t 4325391318

U nás taky zrušili (rušej) na valínech ty tlačítkoví stěny a dali tam počítače. Dřív byla radost pohledět jak krásně tlačítkujou, měli to tak zmáklí, že na to nemuseli ani koukat, a přišlomi že ty tlačítka mačkaj (otáčej) tak nějak s chutí, radostně. Co zavedli počítače tak znechuceně čučí do monitoru.

+7/−3
21.6.2014 19:46

M90i75c69h81a97l 26N30o89v62á65k 1594557592184

Přesně! Co zavedli auta, ty koňské povozy už nejsou co bývaly. S chutí a radostně jsem třímal otěže, dnes akorát znechuceně čučím na volat...

+11/0
22.6.2014 8:08

M43a14r15t45i53n 86N61e37r91m50u28t 9827727958289

částečně pravdu má, zkuste třeba za jízdy obsluhovat klasické autorádio nebo dotykové... Docela mě pobavilo ovládání elektromobilu Tesla přes dotykový display - v menu navolíte např. Střecha a pak šahacím šoupátkem nastavíte otevření (místo nějakého tlačítka které najdu bez dívání po hmatu). To zas bude aut ve škarpě....

0/0
24.6.2014 11:36

M59a67r54t42i74n 46S21o80v66á97k 3487185564423

Hezký kalendář.;-)

+4/0
21.6.2014 19:39

M58i20l27a94n 86M37i16k71o50j78a52n 2695621829299

Je to zajímavé, ale toto fungovalo už za hlubokého socialismu na Nové Huti Klementa Gottwalda v Ostravě. Je to prima zařízení! Ovšem tam mívali problémy se zamrzáním obsahu vagonů, museli je v zimě nejprve rozmrazit a až potom vyklápět, jinak by jim nic nevypadlo ven...

+4/0
21.6.2014 19:31

M62a25r52t34i71n 13S97o14v22á83k 3707325324483

Už? Výklopník není raketoplán...něco takového nebyl problém zkonstruovat ani před 150ti lety.

+1/−1
21.6.2014 19:36

M47i14l78a14n 93M42i39k10o86j85a67n 2225871269749

No vidíte, jací koumáci byli ti naši předkové. Kampak se asi poděli?

+1/−6
21.6.2014 19:40

J88a15n 83S37o61u13k82u94p 1824844396595

Co to je za blbou otázku?

+5/−1
21.6.2014 23:48

M15i14l21a26n 15M82i32k13o73j73a64n 2685491889619

Blbá otázka je ta vaše. Neptejte se, ale odpovídejte. A pokud nevíte, studujte a dokud vědět nebudete, mlčte.

0/−3
22.6.2014 7:20

J37a66n 65S58o25u81k39u33p 1774864946705

Člověče, trochu se zamyslete, než něco napíšete.

0/−1
23.6.2014 9:59

J44a63n 19B94o29h63a82t33ý 7947750688622

Potřeboval bych jednu tu věc pro svůj Opel. Hlavně když přijedu s rodinou z dovolené. Mají to v OBI?

+4/0
21.6.2014 17:41

P38e64t23r 10M24o50t24y86č71k50a 2552378270359

Tak to bohužel ne. Ale v Hornbachu mají něco podobného, co Opel slisuje na malou kostku, kterou pak dáte do sběru. A až jich tam odnesete dostatek, vyplatí vám za ně tolik peněz, že si za ně koupíte pořádné auto...

0/−2
22.6.2014 0:46

J24a77n 75B80o42h39a19t21ý 7867480648782

Ano, proto jsem tam tu značku schválně napsal, abych dostal tuhle odpověď. Šicí stroj při téměř 300t kupodivu jezdí a za posledních 60 tisíc nedošlo k většímu problému. A to vše za cenu zrcátka k "pořádnému" autu, které bude dávno stát, když jednoduchý motor bez tisíců elektronických nesmyslů ještě pojede. Možná to jsou trochu mýty a pověry.

+2/0
22.6.2014 8:46

J45a14r66o64s65l60a96v 13B29u60r67s38í18k 8379715174982

Ono záleží, jestli jde o analog indikace, nebo o analogové zpracování dat. Analogová indikace se používá a používat bude, ale zpracovávat analogově, jako dřív, je mnohem složitější na návrh, modifikaci a údržbu. Byl jsem sám dlouho proti digitálním konstrukcím, ale s mikroprocesorem to je prostě líp.:-)

0/0
21.6.2014 17:28

F93r18a80n77t92i49š14e57k 24M43o39s52s 8272763749459

O tom ale ten operátor nemluvil.

+1/0
21.6.2014 18:28

M45a14r20t29i16n 83S93o39v23á15k 3637205464713

Pro analogové zpracování by potřebovali ještě jednu takovou místnost jen na techniku.:-)

0/0
21.6.2014 19:30

J15i66ř11í 22K92o39c82u11r51e63k 6625174515278

Díky za reportáž, víc takových!

+2/0
21.6.2014 15:46

J67o60s12e82f 92P92o72r32t61i87k 8917199244

A co toto? To samé jen horizontálně

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/skupina-cd/obri-vyklopniky-na-zeleznou-rudu-v-akci/-4422/

+13/0
21.6.2014 13:42

M26a53r98e81k 15V23o29k83á25l 1416464645769

pěkné. Ale po naklopení ještě otevírají čelní stěnu ... tady je ta otáčka o tolik, že cokoliv otevírat je už zbytečné ...

0/0
21.6.2014 16:39

J68a95r97o88s93l20a97v 98G58r40u37f69i15k 3304928756475

http://www.krasnecesko.cz/lokality/36678-vag%C3%B3novy-vyklopnik-sudomerice-technicka-pamatka.html

+2/0
21.6.2014 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.