Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jak otočit vagon plný uhlí vzhůru nohama

Nejmladší česká elektrárna ve Chvaleticích má proti jiným elektrárnám jednu zvláštnost. Pracuje tu zařízení, které dokáže otočit a vysypat železniční vagon jako dětskou hračku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61o42s44e52f 28V84o26l12f89í24k 4808315669703

Na Poldovce jsem to znal už začátkem šedesátých let, když jsem tam byl jako student na brigádě. Ale pravda, pro někoho to je překvapení. To chápu.

0/0
27.6.2014 15:30

P42e35t83r 54R82ů74ž15i77č28k53a 8132213783836

Před 40 lety něco podobného již fungovalo v Ostravě.

0/0
24.6.2014 15:27

V58á60c37l17a31v 50M30á25c49h69a 8388781651374

A jak to dělají když mrzne?

0/0
24.6.2014 8:57

T11o85m37á55š 96M91a92r81n98ý 7914657292663

"Na slepé koleji stojí už dva měsíce vagón plný sýra. Co s tím budeme dělat?"

0/0
24.6.2014 8:15

M82a24r89t49i17n 16N42e53r39m86u72t 9107257508269

pane kolego, já bych už tu slepou kolej, ředitele velkoobchodu a sekretářku nechal na pokoji...

+1/0
24.6.2014 11:29

J85o23s25e14f 18P77o76ž41i25v57i23l 8854906767610

Viděl jsem na vlastní oči při exkurzi. 30 vteřin a vagon je vyloženej. Za hodinu i s posunem složíte menší vlak R^

0/0
22.6.2014 21:07

J44a51n 12B83o46h10a58t30ý 7317720338832

V Rusku to prý mají vychytané ještě lépe, tam to hážou do pece i s vagóny. Bývaly doby, kdy i se strojvůdcem. To se dnes už nedělá, protože to několik z nich nepřežilo.

+2/−4
22.6.2014 18:27

M71a98r64t54i81n 51N75e95r84m75u61t 9207887168829

spíš tam občas přihodili nějakého špiona-přeběhlíka

0/0
24.6.2014 11:30

J74a90n 92S29o50u75k76u51p 1314974416135

Nesmysl, žádná zvláštnost to není..

+6/0
21.6.2014 23:47

M26i36r92o92s41l83a92v 15J42e59ž12e41k 8441256792768

Pro mě je to novinka. A to se považuji za fanouška železnice, jak skutečné, tak modelové. Možná proto, že bydlím u tratě Znojmo - Okříšky (- Jihlava), kde žádná továrna není a projedou tu dva nákladní vlaky za den s pěti až deseti vagóny, jsem o takovém zařízení jsem dosud neslyšel. A zdá se, že ani v Praze to neznali, že o tom vznikla reportáž.

+3/0
22.6.2014 11:40

I68v89o 90Č93á40n 5278833

Kluci tam mají pěknou - chlapskou - výzdobu...:-)

+3/0
21.6.2014 23:15

P39a38v53e81l 17B93l56a43ž56e49k 6481591696911

taky jsem si všiml :-)

0/0
23.6.2014 10:06

I82v30a35n 94M11a50r24e87k 6614838352

Běžnou věc vydávat za "unikát" ? ! Pokud vím stejne zařízení je i ve Třineckých železárnách a nikdo z toho "aféru" nedělá ! 8-o Rv

+12/−2
21.6.2014 21:22

A94u10g82u40s16t 47F71o97r51m62á64n87e11k 6855209840266

V Chemopetrolu to mají taky u zásobování T700.

0/0
21.6.2014 21:31

A55u90g95u65s20t 83F85o69r64m97á39n76e69k 6505769680566

Jo a ještě na každé hubinné šachtě se takto vysypávaly hunty, ale ty jsou podstatně menší.

+1/0
21.6.2014 21:34

J21a93n 72J12í50c12h75a 8600270388271

Nejmladší česká elektrárna, na to jste přišli jak??

Co třeba EMĚ III, ta je o pár let mladší...

0/0
21.6.2014 21:16

M41a33r19t89i64n 96V42o69k87o69u84n 9258963703506

to je takovy problem si pripojit k pocitaci vice monitoru? ja mam v praci 3 napr :)

+1/0
21.6.2014 20:32

R48a42d31e81k 22P87a28s54t73o26r 3216235156883

Ne problém je udržet je jich uspořádání což ve výrobních systémech je poměrně důležité. Navíc co počítač to monitor dává možnost zastupitelnosti i při výpadku více počítačů.

0/−1
23.6.2014 9:48

J29i14r91i 55R67o37u40b87a48l 1218718186165

"Navíc co počítač to monitor dává možnost zastupitelnosti i při výpadku více počítačů." To jste si právě teď musel vymyslet, nikdy a nikde jsem takový argument ještě neslyšel... ;-D

+2/0
23.6.2014 11:24

R79a86d36e77k 75P40a98s63t42o39r 3456265396233

Proč vymyslel. Bežně spouštíme ať už na tenkých klintech nebo HMI počítačích ten samý projekt který má definováno více vizualizačních záložek. Každý počítač je tak zastupitelný dalším a teoreticky to může vychcípat až k jednomu kusu.

Ta reakce s pouštěním internetu mě pobavila, řídící systém bez fyzické separace od internetu může provozovat leda blázen.

0/0
24.6.2014 6:12

M78a45r73t53i83n 37N80e67r64m91u69t 9397437208599

leda blázen by chtěl v dneší době dálkový dohled a správu, že

0/0
24.6.2014 11:32

E93d19a 19D13r80á47b66e46k 7489452823157

spíš ten systém buď neumí zobrazit víc panelů současně, nebo ty monitory používaj i k něčemu jinému, než monitoringu (facebook a tak)

0/−1
23.6.2014 12:27

M35a86r73t56i38n 37V23o60k52o74u67n 9878793353226

hrozne kolik uhli ta elektrarna spotrebuje :( to pak vsechno dychame

+4/0
21.6.2014 20:32

A32u44g18u46s95t 87F13o48r29m35á22n57e74k 6225989340176

A co teprve na Mostecku, kde jsou v provozo zastaralé elektrárny.

+1/−1
21.6.2014 21:32

P10e31t54r 80M89o44t40y11č29k58a 2172288500319

Jděte to vysvětlit zeleným bojovníkům proti jádru...

+12/0
22.6.2014 0:42

M33i55r35e44k 11T39u98r85e27č31e48k 4533302260782

Ja jsem si na to tak zvykl, ze jsem ted na tom zavisly...

+3/0
22.6.2014 13:07

R48i48c53h49a59r86d 58P79o41d41z98i76m44e75k 2391957296

A to někteří slabomyslní ekologové blokují dostavbu Temelína, který by umožnil některé nejstarší uhelné elektrárny vyřadit.

+1/0
23.6.2014 8:36

A78l14b88e12r48t 76K96á93m18e24n 9144338429451

Viete aký je rozdiel medzi vagónom plným piesku a vagónom plným cigančiat?

Ak nie, tak skúste vyhádzať vagón s pieskom s vidlami.

+2/−6
21.6.2014 20:22

J24a23k31u80b 20K63o78r90e43c 6744740931133

to je blbostRv

0/−1
22.6.2014 18:53

J11i61ř63í 19K86o35n28d74r25á37t 4765101708

U nás taky zrušili (rušej) na valínech ty tlačítkoví stěny a dali tam počítače. Dřív byla radost pohledět jak krásně tlačítkujou, měli to tak zmáklí, že na to nemuseli ani koukat, a přišlomi že ty tlačítka mačkaj (otáčej) tak nějak s chutí, radostně. Co zavedli počítače tak znechuceně čučí do monitoru.

+7/−3
21.6.2014 19:46

M55i54c51h71a53l 55N98o94v84á63k 1224947292424

Přesně! Co zavedli auta, ty koňské povozy už nejsou co bývaly. S chutí a radostně jsem třímal otěže, dnes akorát znechuceně čučím na volat...

+11/0
22.6.2014 8:08

M50a86r69t24i36n 53N73e94r42m53u15t 9267977238709

částečně pravdu má, zkuste třeba za jízdy obsluhovat klasické autorádio nebo dotykové... Docela mě pobavilo ovládání elektromobilu Tesla přes dotykový display - v menu navolíte např. Střecha a pak šahacím šoupátkem nastavíte otevření (místo nějakého tlačítka které najdu bez dívání po hmatu). To zas bude aut ve škarpě....

0/0
24.6.2014 11:36

M98a85r54t79i48n 17S33o48v70á30k 3287945174263

Hezký kalendář.;-)

+4/0
21.6.2014 19:39

M97i51l23a67n 92M77i86k54o22j49a55n 2965601229969

Je to zajímavé, ale toto fungovalo už za hlubokého socialismu na Nové Huti Klementa Gottwalda v Ostravě. Je to prima zařízení! Ovšem tam mívali problémy se zamrzáním obsahu vagonů, museli je v zimě nejprve rozmrazit a až potom vyklápět, jinak by jim nic nevypadlo ven...

+4/0
21.6.2014 19:31

M66a36r57t84i34n 85S76o67v25á80k 3347265484973

Už? Výklopník není raketoplán...něco takového nebyl problém zkonstruovat ani před 150ti lety.

+1/−1
21.6.2014 19:36

M92i17l58a65n 78M43i12k90o58j15a45n 2825531739149

No vidíte, jací koumáci byli ti naši předkové. Kampak se asi poděli?

+1/−6
21.6.2014 19:40

J34a50n 56S21o50u14k92u70p 1204824406315

Co to je za blbou otázku?

+5/−1
21.6.2014 23:48

M82i97l86a67n 60M48i55k28o42j96a41n 2805781949749

Blbá otázka je ta vaše. Neptejte se, ale odpovídejte. A pokud nevíte, studujte a dokud vědět nebudete, mlčte.

0/−3
22.6.2014 7:20

J77a52n 49S51o41u13k63u89p 1394774156965

Člověče, trochu se zamyslete, než něco napíšete.

0/−1
23.6.2014 9:59

J98a46n 48B81o47h21a29t92ý 7707460838432

Potřeboval bych jednu tu věc pro svůj Opel. Hlavně když přijedu s rodinou z dovolené. Mají to v OBI?

+4/0
21.6.2014 17:41

P96e54t71r 37M19o74t41y55č38k25a 2272698410979

Tak to bohužel ne. Ale v Hornbachu mají něco podobného, co Opel slisuje na malou kostku, kterou pak dáte do sběru. A až jich tam odnesete dostatek, vyplatí vám za ně tolik peněz, že si za ně koupíte pořádné auto...

0/−2
22.6.2014 0:46

J27a29n 17B56o89h55a51t61ý 7287940578582

Ano, proto jsem tam tu značku schválně napsal, abych dostal tuhle odpověď. Šicí stroj při téměř 300t kupodivu jezdí a za posledních 60 tisíc nedošlo k většímu problému. A to vše za cenu zrcátka k "pořádnému" autu, které bude dávno stát, když jednoduchý motor bez tisíců elektronických nesmyslů ještě pojede. Možná to jsou trochu mýty a pověry.

+2/0
22.6.2014 8:46

J43a66r75o81s17l16a64v 17B44u58r90s62í30k 8129725504652

Ono záleží, jestli jde o analog indikace, nebo o analogové zpracování dat. Analogová indikace se používá a používat bude, ale zpracovávat analogově, jako dřív, je mnohem složitější na návrh, modifikaci a údržbu. Byl jsem sám dlouho proti digitálním konstrukcím, ale s mikroprocesorem to je prostě líp.:-)

0/0
21.6.2014 17:28

F83r29a77n50t49i92š98e84k 23M56o38s91s 8452353759789

O tom ale ten operátor nemluvil.

+1/0
21.6.2014 18:28

M59a41r74t79i55n 17S20o15v34á62k 3687375544363

Pro analogové zpracování by potřebovali ještě jednu takovou místnost jen na techniku.:-)

0/0
21.6.2014 19:30

J86i81ř10í 95K43o74c79u18r92e72k 6755964925598

Díky za reportáž, víc takových!

+2/0
21.6.2014 15:46

J36o24s98e32f 25P83o70r70t97i70k 8197759184

A co toto? To samé jen horizontálně

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/skupina-cd/obri-vyklopniky-na-zeleznou-rudu-v-akci/-4422/

+13/0
21.6.2014 13:42

M22a70r64e26k 83V38o85k66á66l 1176914175489

pěkné. Ale po naklopení ještě otevírají čelní stěnu ... tady je ta otáčka o tolik, že cokoliv otevírat je už zbytečné ...

0/0
21.6.2014 16:39

J13a66r16o89s79l32a58v 41G23r84u29f33i94k 3654598616565

http://www.krasnecesko.cz/lokality/36678-vag%C3%B3novy-vyklopnik-sudomerice-technicka-pamatka.html

+2/0
21.6.2014 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.