Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Jak otočit vagon plný uhlí vzhůru nohama

Nejmladší česká elektrárna ve Chvaleticích má proti jiným elektrárnám jednu zvláštnost. Pracuje tu zařízení, které dokáže otočit a vysypat železniční vagon jako dětskou hračku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59o66s64e68f 65V44o66l90f97í10k 4288855419953

Na Poldovce jsem to znal už začátkem šedesátých let, když jsem tam byl jako student na brigádě. Ale pravda, pro někoho to je překvapení. To chápu.

0/0
27.6.2014 15:30

P49e75t42r 91R90ů44ž29i80č52k39a 8752283283366

Před 40 lety něco podobného již fungovalo v Ostravě.

0/0
24.6.2014 15:27

V67á85c10l78a24v 34M39á15c89h26a 8438831251764

A jak to dělají když mrzne?

0/0
24.6.2014 8:57


T11o71m85á78š 11M49a52r87n16ý 7704557502243

"Na slepé koleji stojí už dva měsíce vagón plný sýra. Co s tím budeme dělat?"

0/0
24.6.2014 8:15

M92a33r51t75i56n 77N28e74r56m65u76t 9127767588639

pane kolego, já bych už tu slepou kolej, ředitele velkoobchodu a sekretářku nechal na pokoji...

+1/0
24.6.2014 11:29

J74o62s77e65f 14P24o89ž36i94v91i13l 8504346957100

Viděl jsem na vlastní oči při exkurzi. 30 vteřin a vagon je vyloženej. Za hodinu i s posunem složíte menší vlak R^

0/0
22.6.2014 21:07

J31a76n 74B81o50h98a28t70ý 7917680328532

V Rusku to prý mají vychytané ještě lépe, tam to hážou do pece i s vagóny. Bývaly doby, kdy i se strojvůdcem. To se dnes už nedělá, protože to několik z nich nepřežilo.

+2/−4
22.6.2014 18:27

M59a95r38t10i81n 73N94e32r38m68u77t 9917607278699

spíš tam občas přihodili nějakého špiona-přeběhlíka

0/0
24.6.2014 11:30

J73a19n 52S63o38u48k60u73p 1734604516615

Nesmysl, žádná zvláštnost to není..

+6/0
21.6.2014 23:47

M63i52r85o12s83l62a25v 70J64e13ž32e79k 8961746102708

Pro mě je to novinka. A to se považuji za fanouška železnice, jak skutečné, tak modelové. Možná proto, že bydlím u tratě Znojmo - Okříšky (- Jihlava), kde žádná továrna není a projedou tu dva nákladní vlaky za den s pěti až deseti vagóny, jsem o takovém zařízení jsem dosud neslyšel. A zdá se, že ani v Praze to neznali, že o tom vznikla reportáž.

+3/0
22.6.2014 11:40

I63v17o 35Č39á96n 5738833

Kluci tam mají pěknou - chlapskou - výzdobu...:-)

+3/0
21.6.2014 23:15

P70a34v88e47l 66B83l57a50ž92e62k 6751611916321

taky jsem si všiml :-)

0/0
23.6.2014 10:06

I90v12a97n 44M54a21r70e12k 6234758232

Běžnou věc vydávat za "unikát" ? ! Pokud vím stejne zařízení je i ve Třineckých železárnách a nikdo z toho "aféru" nedělá ! 8-o Rv

+12/−2
21.6.2014 21:22

A89u23g83u83s50t 74F50o68r15m51á66n70e21k 6395989230616

V Chemopetrolu to mají taky u zásobování T700.

0/0
21.6.2014 21:31

A96u97g86u50s86t 17F70o54r58m76á14n51e92k 6685369540926

Jo a ještě na každé hubinné šachtě se takto vysypávaly hunty, ale ty jsou podstatně menší.

+1/0
21.6.2014 21:34

J55a22n 54J36í27c48h85a 8480170488501

Nejmladší česká elektrárna, na to jste přišli jak??

Co třeba EMĚ III, ta je o pár let mladší...

0/0
21.6.2014 21:16

M36a56r74t49i68n 14V40o11k45o24u75n 9608863843626

to je takovy problem si pripojit k pocitaci vice monitoru? ja mam v praci 3 napr :)

+1/0
21.6.2014 20:32

R34a63d60e44k 96P18a93s17t86o16r 3546355516153

Ne problém je udržet je jich uspořádání což ve výrobních systémech je poměrně důležité. Navíc co počítač to monitor dává možnost zastupitelnosti i při výpadku více počítačů.

0/−1
23.6.2014 9:48

J41i38r41i 80R52o15u72b37a95l 1138518416785

"Navíc co počítač to monitor dává možnost zastupitelnosti i při výpadku více počítačů." To jste si právě teď musel vymyslet, nikdy a nikde jsem takový argument ještě neslyšel... ;-D

+2/0
23.6.2014 11:24

R78a53d85e18k 24P34a80s34t19o87r 3306625866123

Proč vymyslel. Bežně spouštíme ať už na tenkých klintech nebo HMI počítačích ten samý projekt který má definováno více vizualizačních záložek. Každý počítač je tak zastupitelný dalším a teoreticky to může vychcípat až k jednomu kusu.

Ta reakce s pouštěním internetu mě pobavila, řídící systém bez fyzické separace od internetu může provozovat leda blázen.

0/0
24.6.2014 6:12

M91a23r14t70i94n 45N93e58r18m31u35t 9447797318949

leda blázen by chtěl v dneší době dálkový dohled a správu, že

0/0
24.6.2014 11:32

E32d79a 90D91r45á66b20e83k 7639222553727

spíš ten systém buď neumí zobrazit víc panelů současně, nebo ty monitory používaj i k něčemu jinému, než monitoringu (facebook a tak)

0/−1
23.6.2014 12:27

M61a55r29t26i55n 71V80o62k49o75u49n 9638383853656

hrozne kolik uhli ta elektrarna spotrebuje :( to pak vsechno dychame

+4/0
21.6.2014 20:32

A48u24g22u77s40t 32F25o87r61m84á82n65e16k 6695429220786

A co teprve na Mostecku, kde jsou v provozo zastaralé elektrárny.

+1/−1
21.6.2014 21:32

P59e78t82r 73M54o19t79y71č28k75a 2752158340299

Jděte to vysvětlit zeleným bojovníkům proti jádru...

+12/0
22.6.2014 0:42

M21i81r27e44k 43T98u82r68e17č22e40k 4173482240492

Ja jsem si na to tak zvykl, ze jsem ted na tom zavisly...

+3/0
22.6.2014 13:07

R64i73c86h89a65r97d 32P26o32d36z44i61m98e56k 2571707786

A to někteří slabomyslní ekologové blokují dostavbu Temelína, který by umožnil některé nejstarší uhelné elektrárny vyřadit.

+1/0
23.6.2014 8:36

A81l23b64e89r40t 64K18á92m66e76n 9614488399541

Viete aký je rozdiel medzi vagónom plným piesku a vagónom plným cigančiat?

Ak nie, tak skúste vyhádzať vagón s pieskom s vidlami.

+2/−6
21.6.2014 20:22

J35a20k64u15b 44K68o66r19e79c 6554170391533

to je blbostRv

0/−1
22.6.2014 18:53

J77i11ř60í 52K83o85n94d54r49á67t 4905931948

U nás taky zrušili (rušej) na valínech ty tlačítkoví stěny a dali tam počítače. Dřív byla radost pohledět jak krásně tlačítkujou, měli to tak zmáklí, že na to nemuseli ani koukat, a přišlomi že ty tlačítka mačkaj (otáčej) tak nějak s chutí, radostně. Co zavedli počítače tak znechuceně čučí do monitoru.

+7/−3
21.6.2014 19:46

M15i76c11h17a90l 61N23o42v76á84k 1464187272254

Přesně! Co zavedli auta, ty koňské povozy už nejsou co bývaly. S chutí a radostně jsem třímal otěže, dnes akorát znechuceně čučím na volat...

+11/0
22.6.2014 8:08

M52a70r57t58i54n 71N96e97r22m21u68t 9327937618539

částečně pravdu má, zkuste třeba za jízdy obsluhovat klasické autorádio nebo dotykové... Docela mě pobavilo ovládání elektromobilu Tesla přes dotykový display - v menu navolíte např. Střecha a pak šahacím šoupátkem nastavíte otevření (místo nějakého tlačítka které najdu bez dívání po hmatu). To zas bude aut ve škarpě....

0/0
24.6.2014 11:36

M74a67r79t29i48n 23S27o51v87á61k 3227335764763

Hezký kalendář.;-)

+4/0
21.6.2014 19:39

M92i68l90a69n 52M27i69k12o58j73a78n 2525431289519

Je to zajímavé, ale toto fungovalo už za hlubokého socialismu na Nové Huti Klementa Gottwalda v Ostravě. Je to prima zařízení! Ovšem tam mívali problémy se zamrzáním obsahu vagonů, museli je v zimě nejprve rozmrazit a až potom vyklápět, jinak by jim nic nevypadlo ven...

+4/0
21.6.2014 19:31

M62a29r63t25i29n 65S25o24v23á64k 3707775134773

Už? Výklopník není raketoplán...něco takového nebyl problém zkonstruovat ani před 150ti lety.

+1/−1
21.6.2014 19:36

M39i16l57a79n 56M34i59k56o97j26a84n 2605151759199

No vidíte, jací koumáci byli ti naši předkové. Kampak se asi poděli?

+1/−6
21.6.2014 19:40

J76a30n 53S24o91u23k81u68p 1894574346405

Co to je za blbou otázku?

+5/−1
21.6.2014 23:48

M49i36l54a32n 61M53i86k45o19j17a73n 2405501219559

Blbá otázka je ta vaše. Neptejte se, ale odpovídejte. A pokud nevíte, studujte a dokud vědět nebudete, mlčte.

0/−3
22.6.2014 7:20

J70a82n 67S94o16u67k26u95p 1784204726365

Člověče, trochu se zamyslete, než něco napíšete.

0/−1
23.6.2014 9:59

J67a61n 84B13o64h63a21t76ý 7867180678592

Potřeboval bych jednu tu věc pro svůj Opel. Hlavně když přijedu s rodinou z dovolené. Mají to v OBI?

+4/0
21.6.2014 17:41

P30e64t49r 63M54o68t98y37č56k14a 2742948590179

Tak to bohužel ne. Ale v Hornbachu mají něco podobného, co Opel slisuje na malou kostku, kterou pak dáte do sběru. A až jich tam odnesete dostatek, vyplatí vám za ně tolik peněz, že si za ně koupíte pořádné auto...

0/−2
22.6.2014 0:46

J22a83n 77B52o86h37a54t85ý 7707480398962

Ano, proto jsem tam tu značku schválně napsal, abych dostal tuhle odpověď. Šicí stroj při téměř 300t kupodivu jezdí a za posledních 60 tisíc nedošlo k většímu problému. A to vše za cenu zrcátka k "pořádnému" autu, které bude dávno stát, když jednoduchý motor bez tisíců elektronických nesmyslů ještě pojede. Možná to jsou trochu mýty a pověry.

+2/0
22.6.2014 8:46

J11a13r81o59s70l66a28v 13B83u39r79s17í37k 8299885174862

Ono záleží, jestli jde o analog indikace, nebo o analogové zpracování dat. Analogová indikace se používá a používat bude, ale zpracovávat analogově, jako dřív, je mnohem složitější na návrh, modifikaci a údržbu. Byl jsem sám dlouho proti digitálním konstrukcím, ale s mikroprocesorem to je prostě líp.:-)

0/0
21.6.2014 17:28

F14r17a25n14t37i17š16e12k 91M58o60s46s 8462863959769

O tom ale ten operátor nemluvil.

+1/0
21.6.2014 18:28

M26a24r23t65i18n 74S76o92v55á35k 3627235204343

Pro analogové zpracování by potřebovali ještě jednu takovou místnost jen na techniku.:-)

0/0
21.6.2014 19:30

J82i53ř24í 15K62o20c20u18r93e25k 6775514545628

Díky za reportáž, víc takových!

+2/0
21.6.2014 15:46

J90o95s76e37f 87P58o76r81t52i30k 8897369894

A co toto? To samé jen horizontálně

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/skupina-cd/obri-vyklopniky-na-zeleznou-rudu-v-akci/-4422/

+13/0
21.6.2014 13:42

M67a57r43e86k 75V86o26k14á42l 1386644735349

pěkné. Ale po naklopení ještě otevírají čelní stěnu ... tady je ta otáčka o tolik, že cokoliv otevírat je už zbytečné ...

0/0
21.6.2014 16:39

J51a60r53o72s29l95a44v 12G88r55u51f97i29k 3544288426275

http://www.krasnecesko.cz/lokality/36678-vag%C3%B3novy-vyklopnik-sudomerice-technicka-pamatka.html

+2/0
21.6.2014 20:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.