Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká motoběžka vytáhne do kopce i tlouštíka, papíry na ni nepotřebujete

Nepotřebujete na ni řidičský průkaz, s maličkým motorkem dokáže uhánět až čtyřicítkou, díky variátoru nemusíte řadit a na strmý kopec vytáhne i tlouštíka. Vyzkoušeli jsme českou motorovou koloběžku Crosco. Jezdí pěkně, ale koloběžit se s ní nedá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52o42s40e86f 22B56l43á83h33a 4194275909104

Vážení,

testovací model je osazen motorem Honda GX35, hydraulickými brzdami Shimano SLX, plášti Schwalbe Marathon GreenGuard... Proto je cena tohoto modelu k 30.000,- Kč. Samozřejmě se tato koloběžka v základním provedení s mechanickými brzdami a čínským motorem dá pořídit za 20.650,- Kč. 

 

Zmíněná spotřeba 3 litry benzínu na 80 km by se dala nazvat spotřebou v extrémních podmínkách, při běžném provozu se spotřeba pohybuje od 1,5 do 2,0 litrů benzínu na 100 km. 

Při nastavení variátoru a řetězové sady na maximální rychlost 25 km/h motorové nástavby CROSCO splňují podmínky vyhlášky Ministerstva dopravy č.341/2002 Sb. (příloha č. 13) a jsou tak považovány za nemotorová silniční vozidla - jízdní kola. Dle legislativy nejsou nástavby CROSCO ( motorizovaná jízdní kola ) brána jako kategorie MOTOKOLO nebo MOPED, ale jako jízdní kolo nebo koloběžka s pomocným motorem.

Brzdy jsou obráceně z toho důvodu, že se jedná o "motorovou" koloběžku (motoběžku) a stejně jak tomu je na skútrech či motorkách - pravá brzda je vždy přední. Je na každém uživateli, zda si bzdy přehodí, technicky to možné je.

Pro všechny pochybovače, kteří si myslí, že elektro ve stejné cenové kategorii je lepší, tak u CROSCa po 100 km v terénu dolijete nádrž benzínem (což zabere ani ne 1/2 minuty) a jedete klidně dalších 100 km bez čekání, než se Vám (za několik hodin) dobijí baterie ;-)

A ty, kteří si myslí, že skládací Nitro Scooter, jelikož je levnější a skladnější, je zároveň i lepší, nechám při tom, ať se přesvědčí sami ... :-P

Více informací naleznete na: www.pepasport.eu

Přeji krásný den :-)

0/0
11.8.2014 13:57

P70e43t14r 54L56a83n53d57a 1169760405974

Drahé, neskladné, nepraktické, neefektivní a elegantní už vůbec ne. Ta česká elektrokoloběžka díky třífázovému motoru v kole je zajímavá, ale tohle je šeredný paskvil. Na trhu je spousta motorových koloběžek za poloviční cenu s mnohem lepšími parametry a hlavně jsou krásně skládací. Tuhle českou do kufru nedáte a na střechu taky ne, opravdu by byla jen na krátké přejezdy okolo bydliště, ale s těmito parametry určitě ne do silničního provozu, takže k ničemu. Jediné plus je variátor a čtyřtaktní motor, zbytek je opravdu katastrofa.

0/−2
9.7.2014 15:12

M18a78r53i17a97n 36N74o48v60á51k 2781867341266

30 000 je moc...sorry:-/:-/

+1/−1
4.7.2014 12:56


M97i31c14h95a24l 40M49a34l38a92t 8310354598261

Tak někdo si v garáži dal na koloběžku motor ze sekačky a jakýsi výrobce se toho chytl. Vzhledem k tomu, že sekačku koupíte za 5000kč tak výrobní cena koloběžky bude tak nějakých 7000Kč. Kdyby stála tak deset, byl by to možná hit. Pokud by stála 30 000kč, koupil bych si za tu cenu raději skůtra.

+4/−2
28.6.2014 13:40

J87a85n 93K36u63d56l23á48č64e40k 7255215

30 tisíc;-D

+2/0
28.6.2014 8:58

J90a26n 60F20r91o34l66í31k 6666540365114

Jsem zvyklý na levé ruce míst spojku a na pravé přední brzdu. V případě nouzovky bych takto reagoval a šel na hubu přes řidítka.:-P

0/−1
27.6.2014 14:17

O80l25d67ř68i53c24h 24H75o10r24á31k 2724649841605

Mě se to líbí. Jen kdyby ta cena byla tak do 12 litrů. 

On opravdu ne každý má fyzičkou či zdravotně na pár kilometrů (až desítek kilometrů) na kole ale s partou by si rád vyrazil. Elektry představují hlavně zoufalé hledání - kde dobít a zdržování party, než se dobije.

0/0
27.6.2014 13:46

S70e68i83d82l 49P65e97t29r 1581171765814

Věčný dík pane redachtore, že jste nám  přepočítal  37 cm3  na 0,037 litru :-) Umřeli bychom úplně blbý ...;-D

+1/0
27.6.2014 0:04

S39e10i91d94l 30P41e67t34r 1821411555794

Jo a mmch. taková ta  nádoba na rezervní palivo se v českém pravopise píše odjakživa "kanistr", ju?;-D

+1/−2
27.6.2014 0:08

J21a25n 11K44ř89í12ž 6395463375498

Doplňte si vzdělání a nebreptejte nesmysly,ju?;-D

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kanystr

+1/0
28.6.2014 17:11
Foto

P16e59t97r 69P52r61o24c27h47á20z45k46a 3412466982324

Je to docela zajímavý nápad i když ne neznýmí.Koloběžka s motorem se vyráběla už před druhou světovou-populární Štístko.I po revoluci zde pár podobných výrobků bylo.Tohle zajímavé v použití 4taktu a velkých kol.Ve snaze zachovat funkčnost koloběžky a tím naplnit legislativu však vzniklo dost neskladné monstrum s nízko umístěnou podlážkou.Do terénu se to hodit nebude,na spoustě polních cest to nebude mít šanci.Na cyklostezku bych se s tím bál abych se s někým nesrazil a do normálního provozu je to zase moc pomalé.Dovedl bych si však představit tento motor jako přídavný na běžné kolo.Jen nádrž integrovat přímo na něj a ovládání volit spíše elektrické než mechanické.Byl by i větší komfort jízdy a účel by to plnilo stejný.Věřím,že se najde dost zájemců i o verzi koloběžky.Jen ta cena je hodně velká.Tak o deset méně a šlo by to i přes tyu nevýhody na dračku.

+3/0
26.6.2014 18:24
Foto

D36a51n 32R26u36b87í37n 4383133389

Cykloteroristi z Automatu vám to stejně zatrhnou. Silnice jsou jejich. R^

+8/−1
26.6.2014 17:57

Z49d95e83n67ě15k 47K44o12t60o85u44s 1327701249716

Zajímalo by mě, jak jste přišli na to, že na tuto motoběžku nepotřebujete řidičský průkaz. Není to myšleno ironicky.  Má motor, takže je to motorové vozidlo, nemá šlapadla, takže to není motokolo nebo moped, motor není odnímatelný (bez řidičáku u motokol), a s motorovým vozidlem nemůžete na cyklistickou stezku a vůbec už ne na chodník. Hranice rychlosti 25 km/h zde není asi rozhodující. Je to možné najít někde ve vyhlášce, protože ve hře je i ověřování technické způsobilosti,  jednorázová TZ platí asi jen pro vozidla se šlapadly.?

+3/−3
26.6.2014 13:36

P65a41v95e53l 57P29o95n25c60a88r 1583894782327

A co Segway?

+2/0
26.6.2014 15:45

M13i27c59h11a78l 92M22a33l44a39t 8340584728281

A ten jezdí jakou rychlostí? ;-D;-D

0/0
28.6.2014 13:42

J71u27r27a 18V68e48j69r66o60s71t54a 4891612279610

Podívejte jak vyjede do kopce elektrická koloběžka Perut:

https://www.youtube.com/watch?v=pQ2lLrpM9kk

0/0
28.6.2014 16:34

P54a33v83e34l 71F27o58l57t16á75n 4520272444

a potichu, bez kraválu. V

0/0
29.6.2014 14:33

R10a26d23i16m 17P62o54l77á36š51e69k 9126783599369

Podle mně se čeká jen na nějakou medializovanou těžkou havárku, aby toto bylo zpřísněno. Anebo upřesněno.

0/−1
26.6.2014 17:16
Foto

P19e23t32r 25P93r87o16c17h85á73z70k54a 3672696122924

Je to stejné jako kolo s přídavným motorem.Limetem je obsah,maximální rychlost a také to,že to bez motoru musí jít normálně použít.A to jde.

+3/0
26.6.2014 18:16

J95a51k31u41b 71Š38a76f54a20n97d10a 7555567821121

A co elektrokolo? S ním také nemohu na cyklostezku?

+1/0
26.6.2014 18:29
Foto

P24e78t96r 78P65r38o94c28h35á21z19k16a 3292436902104

Proč by jste nemohl?Můžete jak s elektrokolem tak s kolem s přídavným benzínovým motorem.Otázkou je jak to bude bezpečné pro vás nebo ostatní účastníky.Při zachování ohleduplnosti žádný problém.

0/−1
26.6.2014 19:00

J19a66k48u75b 16Š37a38f94a47n84d55a 7695837891161

To já vím. To byla spíše ironická poznámka na to motorové vozidlo.

0/0
27.6.2014 7:23

Z60d39e90n68ě39k 87K72o32t37o67u56s 1127151609286

Nechci s Vámi polemizovat, ale podle zák.361/2000 Sb v platném znění "Motorové vozidlo je nekolejové vozidlo, poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,tzn. i motokola a nemotorové vozidlo je vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo" . Jízdu na jízdním kole určuje § 57 a 58 výše zmíněného zákona. PČR Vám pravděpodobně pokutu nedá, pojedete-li na motokole na cyklostezce, ale netroufám si odhadnout důsledky  nehody na cyklostezce, kterou jste evidentně nezavinil z hlediska práva a případně i pojišťovny. A ještě poznámka do diskuze: podle zák. 56/2001 Sb. v platném znění do kategorie L jsou mimo jiné zahrnuty motorová vozidla, označovaná jako mopedy a motokola :

dvoukolové mopedy jsou dvoukolová vozidla s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

a

jízdní kolo s trvale zabudovaným motorem s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 25 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu.

0/0
30.6.2014 13:21

V70í35t 75N16o98v45á89k 5434355181519

ano, do konstrukční rychlosti 25km/h, není potřeba řp

0/0
29.6.2014 12:43
Foto

I68v83o 27C53h48u58d50o31b13a 9540896511324

nějak se mi to nezdá ,světla jsou poviná a řidičák ne?

0/−4
26.6.2014 12:18

M70i30r92o26s48l47a80v 35B88u86d65a 9842442177822

Světla jsou povinná i na kole a řidičák ne! Co se vám na tom nezdá? Některé dedukce jsou opravdu mimo moje chápání8-o

+11/−1
26.6.2014 12:36
Foto

I16v24o 48C56h42u30d46o14b48a 9190236171534

z článku vyplývá že světla na silnici jsou povinná,pro normálně chápající lidi to znamená že pokud vyjedu na silnici musím svítit i ve dne což na kole nemusím.a řidičák musí být na každé motorové vozidlo(se spalovacím motorem) schopné jet po silnici

0/−1
28.6.2014 8:00

J64a38n 25P25a44v34e83l38k25a 3957271864691

Drahé, nepraktické. Za 5 tisíc koupíte přídavný motorek na kolo, který se připevňuje na rám, žere 1.5 l, také není potřeba řidičák. Tuto koloběžku nedáte ani do kufru, ani na střechu.

+3/−3
26.6.2014 11:59

M69i42r93o40s86l63a23v 42B47u95d39a 9502942887502

Proč by se nedal dát na střechu nebo do kufru? Proč by se měla dávat na střechu nebo do kufru? Každý má jiné preference.

0/−1
26.6.2014 12:15

J82a88n 76P38a33v72e80l34k57a 3497681984821

Na střechu se nedá, protože nemá štangli tam , kde se upevňuje držák. Do kufru zase (jak sami píšou) že z toho teče benzín.

+3/−1
26.6.2014 12:26

M97i77r98o52s39l55a59v 75B70u54d78a 9362532397312

Tak se z toho benzín před přepravou vypustí, no. Narážel jsem hlavně na to, že každý nemá potřebu to někam přepravovat autem ale spíš se NA TOM přepravovat. Já mám kolo snad 30 let ale nikdy jsem ho nikam autem nevezl:-)

+1/−2
26.6.2014 12:46

J90a29n 85P93a39v94e87l41k17a 3497581454961

JJ.

0/0
26.6.2014 13:19

M61a69r81t47i93n 24S59e49d27l39á97č64e42k 9899178271322

Nejsi ty náhodou Pavelka IT amater z diskuzí na živě? Podle tvojí "logiky" by to sedělo. Jedna věc je motorek za 5 tisíc korun, ale nějak jsi k tomu pozapoměl připočítat cenu toho kola samotného. Kolik bude stát? Řekněme že tak minimálně 20 až 30 tisíc, aby bylo aspoň trochu kvalitní. R^

+1/0
26.6.2014 12:45

J59a96n 28P50a12v66e30l81k15a 3537131894661

To nejsem. Kolo za 20 litrů jsou lehčená, kdežto tady na váze nezáleží a stačí kolo za 10 litrů. Komplety kolo+motorek se za tu cenu i prodávají.

+2/0
26.6.2014 12:51

M44i88r96o23s78l19a84v 95B88u58d25a 9702512117552

Toto je podle mého názoru lepší, kompaktnější a pohodlnější. Tak je alespoň z čeho vybírat.

0/0
26.6.2014 13:12

J94a73n 61P96a34v88e27l97k48a 3777201664251

Jo. Na posez pohodlnější. Mě tam nesedí jen ta spotřeba a cena.

+1/0
26.6.2014 13:16

P26a21v18e16l 45F37o71l62t75á45n 4750382184

"Pavelka IT amater" je opravdu vzácnej exot

těšívám se na jeho příspěvky, hezky to diskusi odlehčí  :-)

0/0
27.6.2014 3:06

P47a62v18e68l 34F41o25l28t35á19n 4790512914

to bych si raději pořídil za 25 tisíc kolobrndu

http://www.extremcentrum.cz/products/elektricka-kolobezka-nitro-scooters-xe1200-lifepo4-20ah-novinka-2013/

0/−1
27.6.2014 3:09

R42a55d71i97m 74P10o97l28á80š71e47k 9166643159739

Za 5 tisíc koupíte leda motorek typu vykuchaný z levné motorové strunové sekačky. Hluk velký, způsob přenosu výkonu na kolo pochybný.

0/0
26.6.2014 17:19

J83a41n 97P25a30v94e79l79k45a 3397181844351

To je naopak tento. To. co jsem videl vypadalo podobne jako motor z mopedu stadion.

0/0
28.6.2014 8:32

P98e97t85r 98Š36i93l45a38r 4170139

Spotřeba: jakou to má vlastně spotřebu? V diskuzi zaznělo tři litry na 80 km, to vychází na 3,75 litru na 100 km, to je nějak moc, ne? Babetta snad jezdila za dva litry, malá auta jezdí kolem 4 litrů. Na webu jsme údaje o spotřebě nenašel, jinak se mi to ale dost líbí.

+5/−2
26.6.2014 11:21

M47i11r37o20s29l81a46v 31B27u75d19a 9542512767802

Pokud s tím dělají psí kusy, tak spotřeba letí nahoru. Normálně to tak žrát nebude.

+1/0
26.6.2014 11:51

J35a70r46o74m91í61r 44N91o22v91o80t73n60ý 6171383214

Jako kutilský experiment je to fajn, ale jezdit na něčem, co pouze kombinuje nevýhody skútru a koloběžky a přitom to není ani jedno z nich ...

+8/−5
26.6.2014 11:01

M37i54r34o93s76l29a67v 68B59u63d92a 9852662587892

Mně se to líbí.

+6/−1
26.6.2014 11:02
Foto

A52l43e31š 54V67o73n91k41a 9217849650455

Jsem aktivní řidič již 10 let (od 18.let), každý den v provozu, rád jezdím na kole, bruslích.. Když vidím, některé cyklisty co provádějí na cestě, např. 2m přede mnou se rozmyslí odbočit vlevo a ještě na mě křičí, že jsem ho nepustil... Tak si nedovedu představit jaká sebevražedná věc může tato motokoloběžka být. Dále mě fascinují "sportovci-cyklisti" na favoritkách za X tisíc ale blikátko z tesca za 150kč si tam nedají.. Osobně blikám furt - ať jdu prostě vidět.. Ale to je pravě tím, kde mířím.. Ten kdo má řidičák "nějakým" způsobem zná vyhlášku a že např. musí svítit a chovat se na "pozemních komunikacích" podle určitých pravidel +-. Mno cyklista bez této zkušenosti (oprávnění alespon na "fichtla") Může znát tak max značku Hlavní a vedlejší cesta a možná ravidlo pravé ruky, toť asi vše... Takže můj názor je jasný: Chceš na cesty - budeš mít řidičák na kolo,třeba za 100kč.. hlavně jde o nějaký základní test pravidel.. Pojedeš "ožralej" dostaneš flastr, atp..

+18/−2
26.6.2014 10:49

Z97d36e10n72ě69k 20W46e97r26n96h52a86r57t 6517785162418

Jenže trend je opačný, povolit co nejvíc. Na kole jezdí kdejaký vohňáhlo a je v praxi nepostižitelný, i když jezdí po chodníku, po přechodech a podobně, v lese mezi stromy, všechno jedno. A naopak se postupně a cíleně snižují kritéria, s řidičákem na auto jezdit se 125 skůtrem, od sedmnácti v pidiautech... Co na tom, že s tím nemá absolutně žádné zkušenosti a je jen nebezpečný na silnici? A policajta na silnici stejně nepotkáš, někde kontroluje lékárničky...

+11/0
26.6.2014 10:55

J97i51ř15í 54K43o90c30u27r85e83k 6535634625918

Víte, na ty zkušenosti, tam je to ... pro některé lidi ...  složité pochopit.

Když si papíry uděláte ve 30 a nikdy jste za volantem neseděl, tak taky nemáte žádné zkušenosti. Leda byste předtím jezdil mimo silnici nebo načerno.

+2/0
27.6.2014 10:38

M81i91r62o31s70l33a62v 29B25u56d21a 9902352457782

" Tak si nedovedu představit jaká sebevražedná věc může tato motokoloběžka být"

O co bude horší než kolo?? Jinak se řidičákem na kolo (zkouška z pravidel) bych souhlasil.

+6/0
26.6.2014 11:00
Foto

A66l19e32š 22V35o79n85k24a 9407529920195

S tou sebevražednou koloběžkou to bylo asi spontání ;-) Tak či tak mám poslední dobou více "horších" zkušeností s řidiči těchto kol: Viklající se důchodec, nas**ný jedoucí "šichťák" z práce po prostředku cesty, cyklista žena s košíkem (figura věstonicka venuše).To je pak přednost a nějaké předpisy úplně v pr****. Co mě udivuje, tak děti se spíše vyhnout, najedou na chodník.. Puberťácí se alespoň otočí, spomalí.. Jako myslím si že kategorie pod 35 let je na tom lépe.. Možná jen můj subjektivní pocit, ale takhle to vnímám ja, ve svém okolí (městě, sídlišti):-/

0/−5
26.6.2014 12:13

J51a52n 34K62ř54í62ž 6445593155658

Tak to já nespomaluju.;-D

0/0
28.6.2014 17:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.