Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letenka za čtvrt milionu a jídlo na stříbře. Luxus první cesty přes Atlantik

Přesně před 75 lety, 28. června 1939, byla zahájena první transatlantická letecká linka mezi USA a Evropou. Luxusní lety na palubách hydroplánů zajišťovala dnes již neexistující společnost Pan Am.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a68n 54S93m57í73t96k83o 8314572834835

To je poměrně rozšířený omyl. Nebo myslíte, že si Alcock sBrownem uprostřed Atlantiku se svým Vimy na chvilku “kecli”? :-)

 

Lindbergh byl prvním člověkem, který absolvoval sólo přesAtlantik; taktéž byl prvním, kdo bez mezipřistání doletěl z New Yorku do Paříže.Což je přesně to, oč mu šlo: vyhrát Orteigovu cenu 25 tisíc dolarů. Sóloletnebyl podmínkou, tak nějak mimoděk vyplynul z jeho koncepce letu i konstrukceéra – prostě by se mu tam další člověk nevešel.

0/0
30.6.2014 11:55

P36e56t37r 45V60i73n68t85r48l50í36k 3686284221

nic převratného, vizualizace už tu byla, akorát tahle má lepší animaci, nicméně škoda, že tam není třeba vizualizace Východní Asie

0/0
30.6.2014 11:10

L30u96d17m55i55l55a 67Š64i30n13d81e84l41á80ř60o71v36á 7682716292601

O cestě luxusním Clipperem při počátku 2. sv. války pojednává napínavá kniha Kena Folleta Noc nad oceánem. Doporučuji, nedávno jsem ho četla v originále.

0/0
29.6.2014 23:31


V72l27a35d69i14m62í96r 31H56o75l58ý 8204271426577

Let Charlese Lindbergha byl výjimečný v tom, že jako první přeletěl Atlantik bez mezipřistání, narozdíl od jeho předchůdců.

+1/0
28.6.2014 19:38

M81i52l91a44n 90M67i98k19o43j11a24n 2975891909679

No a kde by měl přistát na vodě, když neměl plováky? Vždyť by to ani jinak nešlo.

0/0
3.7.2014 18:18

M77a96r48e13k 83F24l29e59k42a47č 1397442100271

Vzhledem tomu, že do ameriky se letalo v denní konfiguraci a z Ameriky v noční, začali se v Americe hromadit Evropani:-)

+13/0
28.6.2014 8:44

O29n92d51ř63e17j 58P16a33g14á34č 4285560763624

JJ, pripomina mi to Jaru Cimrmana :-)

+1/0
28.6.2014 9:51

P50e77t64r 41V69i25n52t69r60l85í11k 3236674951

ještě že, už tak nás tu je až až, mohli by ale doplnit svoji směsici ras o další novinku :-)

0/0
30.6.2014 11:11

A92n33t97o57n50í70n 89Z11e75l57e41n12ý 2154133461106

Letový řád Pan American ohlašoval lety na trochu jiný den.

http://www.bluegrassairlines.com/bgas/clip01.htm

0/0
28.6.2014 8:08
Foto

T42e73r48e91z71a 21Š86í32r36o20v46á97, 30T32e90c66h32n63e53t64.57C73z 2838515486121

Díky za moc zajímavý odkaz - zrovna na ten jsem při shromažďování zdrojů nenarazila. Ale myslím, že data v článku to nevyvrací: ta první linka je sice do Southamptonu, ale s poznámkou, že zatím jde jen o poštovní lety. Lety do Marseilles jsou z nějakého důvodu uváděné až od 5. července, ale jinak se opravdu uvádí datum prvního letu 28.6.: http://www.examiner.com/article/first-transatlantic-passenger-flight-adds-to-long-island-aviation-history

Odpovídalo by to tomu týdennímu rozestupu. První let se asi do letového řádu nedostal.

+1/0
28.6.2014 8:32

A16n10t67o20n48í33n 60Z58e67l48e28n13ý 2304213201356

Mohlo dojít k posunutí třeba kvůli počasí nebo naplnění letadla. Letový řád byl určitě vytištěn dopředu a rozeslán agentům. Také je zajímavá poznámka pod lety 101/102, kde je otevřena možnost změnit poštovní let na pasažérský.

+1/0
28.6.2014 8:45

K24u59r52t 13P54l35a50t45t81i49g 4914448785685

Mohla jste se take zminit o Dornier DO-X ktery koncem dvacatych let mel nekolik letu s pasezery na trati Bodamske jezero do Buenos Aires ci Rio Janeiro.

0/0
28.6.2014 14:19

L89u95k53á69š 15B86r63a26n71d23e46j71s 2643515471281

Většinou mne články na technetu potěší, neb jsou zajímavé a bez chyb, tento to však není. Ve 30.tých letech neměla Velká Británie jedinou vzducholoď, která by s cestujícími létala přes Atlantik. Ostatně pravidelné lety s cestujícími nezavedla vůbec nikdy. Bylo to tedy pouze Německo, nikdo jiný. Let přes Atlantik vzducholodí pak netrval necelý týden, ale necelé tři dny.

0/0
28.6.2014 7:01
Foto

T42e41r53e32z58a 34Š98í45r56o80v58á32, 37T98e40c25h78n98e58t32.59C60z 2168325706971

Zdravím, díky za reakci a za upřesnění. S těmi vzducholoděmi to bylo formulováno trochu nešťastně; už jsem to upravila. Délky letu se uvádí hodně odlišné, nejčastěji jsem ale našla údaj o cca 4 dnech... uznávám, označit to jako necelý týden může někomu přijít trošku nadsazené :-) Každopádně díky moc za reakci, mějte se!

0/0
28.6.2014 8:22

L87u38k65á82š 70B97r96a63n17d59e89j55s 2193645961171

Neděkujte, je fajn, že čtete reakce. Ještě si tedy dovolím upřesnit délku letů, ono to totiž bylo dost odlišné, pokud Hindenburg letěl do USA, nebo zpět.

V roce 1936  trvaly lety do USA od 53 do 78 hodin. Z USA do Evropy pak 43-61 hodin - lepší vítr. Takže od necelých dvou dnů do Evropy až po necelé 4 dny do USA. ;-)  Za článek každopádně díky!

0/0
1.7.2014 9:52

P72e82t31r 91L64u92k25e67š 6803351

Takhle mi připomínat resty:-) To se nedělá. Dva roky mám rozvrtaný stařičký model Boeingu 314 v měřítku 1:144.

0/0
28.6.2014 6:23

R79i72c20h60a34r72d 90T79r34e32f88i92l 4341525479810

Tak tohle dokonale znám.:-)

0/0
28.6.2014 8:48

P94e35t34r 68L93u58k28e37š 6363491

Tereza mě tím článkem docela vyprovokovala. V šest ráno jsem otevřel škatuli od Airfixu, zhluboka se nadechl "anglického vzduchu" a šel hledat nářadí. Normální to asi nebude, ale co nadělám.

+2/0
28.6.2014 9:04
Foto

T23e76r16e24z80a 13Š95í68r75o98v89á25, 43T52e36c32h49n31e24t45.81C15z 2558525776641

Těší mě, že jsem Vás popostrčila k dobré věci. Ať se dílo podaří! :)

0/0
28.6.2014 10:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.