Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letenka za čtvrt milionu a jídlo na stříbře. Luxus první cesty přes Atlantik

Přesně před 75 lety, 28. června 1939, byla zahájena první transatlantická letecká linka mezi USA a Evropou. Luxusní lety na palubách hydroplánů zajišťovala dnes již neexistující společnost Pan Am.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a20n 69S65m70í41t86k72o 8104152744535

To je poměrně rozšířený omyl. Nebo myslíte, že si Alcock sBrownem uprostřed Atlantiku se svým Vimy na chvilku “kecli”? :-)

 

Lindbergh byl prvním člověkem, který absolvoval sólo přesAtlantik; taktéž byl prvním, kdo bez mezipřistání doletěl z New Yorku do Paříže.Což je přesně to, oč mu šlo: vyhrát Orteigovu cenu 25 tisíc dolarů. Sóloletnebyl podmínkou, tak nějak mimoděk vyplynul z jeho koncepce letu i konstrukceéra – prostě by se mu tam další člověk nevešel.

0/0
30.6.2014 11:55

P16e93t28r 59V91i68n61t49r35l18í36k 3916384731

nic převratného, vizualizace už tu byla, akorát tahle má lepší animaci, nicméně škoda, že tam není třeba vizualizace Východní Asie

0/0
30.6.2014 11:10

L93u35d69m50i45l72a 85Š20i60n30d98e93l35á58ř17o91v74á 7342626922731

O cestě luxusním Clipperem při počátku 2. sv. války pojednává napínavá kniha Kena Folleta Noc nad oceánem. Doporučuji, nedávno jsem ho četla v originále.

0/0
29.6.2014 23:31

V55l30a68d73i24m56í64r 11H18o73l95ý 8794601796657

Let Charlese Lindbergha byl výjimečný v tom, že jako první přeletěl Atlantik bez mezipřistání, narozdíl od jeho předchůdců.

+1/0
28.6.2014 19:38

M72i15l78a25n 45M23i29k93o96j97a94n 2165291669439

No a kde by měl přistát na vodě, když neměl plováky? Vždyť by to ani jinak nešlo.

0/0
3.7.2014 18:18

M21a44r72e71k 85F60l73e69k84a91č 1297462540511

Vzhledem tomu, že do ameriky se letalo v denní konfiguraci a z Ameriky v noční, začali se v Americe hromadit Evropani:-)

+13/0
28.6.2014 8:44

O83n57d21ř39e23j 94P75a38g56á73č 4165210183334

JJ, pripomina mi to Jaru Cimrmana :-)

+1/0
28.6.2014 9:51

P11e51t69r 14V37i47n88t13r59l23í35k 3246884571

ještě že, už tak nás tu je až až, mohli by ale doplnit svoji směsici ras o další novinku :-)

0/0
30.6.2014 11:11

A66n85t32o28n52í64n 50Z34e87l94e21n43ý 2424693731676

Letový řád Pan American ohlašoval lety na trochu jiný den.

http://www.bluegrassairlines.com/bgas/clip01.htm

0/0
28.6.2014 8:08
Foto

T44e48r70e69z20a 70Š66í15r56o95v83á96, 35T92e85c57h53n51e50t61.61C72z 2778485586421

Díky za moc zajímavý odkaz - zrovna na ten jsem při shromažďování zdrojů nenarazila. Ale myslím, že data v článku to nevyvrací: ta první linka je sice do Southamptonu, ale s poznámkou, že zatím jde jen o poštovní lety. Lety do Marseilles jsou z nějakého důvodu uváděné až od 5. července, ale jinak se opravdu uvádí datum prvního letu 28.6.: http://www.examiner.com/article/first-transatlantic-passenger-flight-adds-to-long-island-aviation-history

Odpovídalo by to tomu týdennímu rozestupu. První let se asi do letového řádu nedostal.

+1/0
28.6.2014 8:32

A16n31t43o67n36í28n 46Z53e66l38e39n91ý 2324733101736

Mohlo dojít k posunutí třeba kvůli počasí nebo naplnění letadla. Letový řád byl určitě vytištěn dopředu a rozeslán agentům. Také je zajímavá poznámka pod lety 101/102, kde je otevřena možnost změnit poštovní let na pasažérský.

+1/0
28.6.2014 8:45

K73u11r24t 88P71l25a26t71t84i10g 4624528345765

Mohla jste se take zminit o Dornier DO-X ktery koncem dvacatych let mel nekolik letu s pasezery na trati Bodamske jezero do Buenos Aires ci Rio Janeiro.

0/0
28.6.2014 14:19

L21u52k32á66š 14B37r75a64n73d19e96j60s 2283845431641

Většinou mne články na technetu potěší, neb jsou zajímavé a bez chyb, tento to však není. Ve 30.tých letech neměla Velká Británie jedinou vzducholoď, která by s cestujícími létala přes Atlantik. Ostatně pravidelné lety s cestujícími nezavedla vůbec nikdy. Bylo to tedy pouze Německo, nikdo jiný. Let přes Atlantik vzducholodí pak netrval necelý týden, ale necelé tři dny.

0/0
28.6.2014 7:01
Foto

T78e34r44e88z87a 77Š85í15r17o39v20á89, 44T69e23c19h77n12e63t29.94C70z 2558245406191

Zdravím, díky za reakci a za upřesnění. S těmi vzducholoděmi to bylo formulováno trochu nešťastně; už jsem to upravila. Délky letu se uvádí hodně odlišné, nejčastěji jsem ale našla údaj o cca 4 dnech... uznávám, označit to jako necelý týden může někomu přijít trošku nadsazené :-) Každopádně díky moc za reakci, mějte se!

0/0
28.6.2014 8:22

L31u88k53á81š 37B47r85a78n91d32e41j43s 2413505381221

Neděkujte, je fajn, že čtete reakce. Ještě si tedy dovolím upřesnit délku letů, ono to totiž bylo dost odlišné, pokud Hindenburg letěl do USA, nebo zpět.

V roce 1936  trvaly lety do USA od 53 do 78 hodin. Z USA do Evropy pak 43-61 hodin - lepší vítr. Takže od necelých dvou dnů do Evropy až po necelé 4 dny do USA. ;-)  Za článek každopádně díky!

0/0
1.7.2014 9:52

P87e12t72r 55L68u13k63e81š 6293181

Takhle mi připomínat resty:-) To se nedělá. Dva roky mám rozvrtaný stařičký model Boeingu 314 v měřítku 1:144.

0/0
28.6.2014 6:23

R62i53c21h95a96r95d 13T18r85e62f73i73l 4961685619320

Tak tohle dokonale znám.:-)

0/0
28.6.2014 8:48

P81e21t46r 32L42u60k65e23š 6503461

Tereza mě tím článkem docela vyprovokovala. V šest ráno jsem otevřel škatuli od Airfixu, zhluboka se nadechl "anglického vzduchu" a šel hledat nářadí. Normální to asi nebude, ale co nadělám.

+2/0
28.6.2014 9:04
Foto

T61e86r97e34z90a 56Š78í28r61o32v15á28, 35T72e81c19h68n27e75t65.68C21z 2888555616271

Těší mě, že jsem Vás popostrčila k dobré věci. Ať se dílo podaří! :)

0/0
28.6.2014 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.