Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letenka za čtvrt milionu a jídlo na stříbře. Luxus první cesty přes Atlantik

Přesně před 75 lety, 28. června 1939, byla zahájena první transatlantická letecká linka mezi USA a Evropou. Luxusní lety na palubách hydroplánů zajišťovala dnes již neexistující společnost Pan Am.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a49n 37S67m88í44t43k12o 8144132774785

To je poměrně rozšířený omyl. Nebo myslíte, že si Alcock sBrownem uprostřed Atlantiku se svým Vimy na chvilku “kecli”? :-)

 

Lindbergh byl prvním člověkem, který absolvoval sólo přesAtlantik; taktéž byl prvním, kdo bez mezipřistání doletěl z New Yorku do Paříže.Což je přesně to, oč mu šlo: vyhrát Orteigovu cenu 25 tisíc dolarů. Sóloletnebyl podmínkou, tak nějak mimoděk vyplynul z jeho koncepce letu i konstrukceéra – prostě by se mu tam další člověk nevešel.

0/0
30.6.2014 11:55

P67e14t36r 12V48i48n90t86r31l40í22k 3306894491

nic převratného, vizualizace už tu byla, akorát tahle má lepší animaci, nicméně škoda, že tam není třeba vizualizace Východní Asie

0/0
30.6.2014 11:10

L37u98d11m72i15l86a 90Š88i20n53d56e60l36á55ř61o90v61á 7762886162321

O cestě luxusním Clipperem při počátku 2. sv. války pojednává napínavá kniha Kena Folleta Noc nad oceánem. Doporučuji, nedávno jsem ho četla v originále.

0/0
29.6.2014 23:31

V97l50a19d19i31m76í94r 92H89o18l25ý 8474971936157

Let Charlese Lindbergha byl výjimečný v tom, že jako první přeletěl Atlantik bez mezipřistání, narozdíl od jeho předchůdců.

+1/0
28.6.2014 19:38

M13i13l40a72n 90M75i25k26o57j91a87n 2635401689489

No a kde by měl přistát na vodě, když neměl plováky? Vždyť by to ani jinak nešlo.

0/0
3.7.2014 18:18

M59a52r10e42k 15F10l60e62k94a65č 1237922260621

Vzhledem tomu, že do ameriky se letalo v denní konfiguraci a z Ameriky v noční, začali se v Americe hromadit Evropani:-)

+13/0
28.6.2014 8:44

O47n45d87ř57e67j 85P57a73g58á43č 4405310353924

JJ, pripomina mi to Jaru Cimrmana :-)

+1/0
28.6.2014 9:51

P60e38t88r 41V61i30n68t64r94l96í61k 3986124511

ještě že, už tak nás tu je až až, mohli by ale doplnit svoji směsici ras o další novinku :-)

0/0
30.6.2014 11:11

A76n76t34o61n31í98n 93Z53e51l74e82n11ý 2624123771516

Letový řád Pan American ohlašoval lety na trochu jiný den.

http://www.bluegrassairlines.com/bgas/clip01.htm

0/0
28.6.2014 8:08
Foto

T97e73r78e34z68a 44Š37í34r61o64v42á77, 79T92e59c16h85n55e32t80.66C15z 2688135936661

Díky za moc zajímavý odkaz - zrovna na ten jsem při shromažďování zdrojů nenarazila. Ale myslím, že data v článku to nevyvrací: ta první linka je sice do Southamptonu, ale s poznámkou, že zatím jde jen o poštovní lety. Lety do Marseilles jsou z nějakého důvodu uváděné až od 5. července, ale jinak se opravdu uvádí datum prvního letu 28.6.: http://www.examiner.com/article/first-transatlantic-passenger-flight-adds-to-long-island-aviation-history

Odpovídalo by to tomu týdennímu rozestupu. První let se asi do letového řádu nedostal.

+1/0
28.6.2014 8:32

A83n46t65o78n29í16n 62Z27e55l62e34n32ý 2264183421966

Mohlo dojít k posunutí třeba kvůli počasí nebo naplnění letadla. Letový řád byl určitě vytištěn dopředu a rozeslán agentům. Také je zajímavá poznámka pod lety 101/102, kde je otevřena možnost změnit poštovní let na pasažérský.

+1/0
28.6.2014 8:45

K37u69r44t 61P74l70a81t32t94i75g 4554558695415

Mohla jste se take zminit o Dornier DO-X ktery koncem dvacatych let mel nekolik letu s pasezery na trati Bodamske jezero do Buenos Aires ci Rio Janeiro.

0/0
28.6.2014 14:19

L67u20k31á73š 76B52r87a94n84d23e71j27s 2753145531601

Většinou mne články na technetu potěší, neb jsou zajímavé a bez chyb, tento to však není. Ve 30.tých letech neměla Velká Británie jedinou vzducholoď, která by s cestujícími létala přes Atlantik. Ostatně pravidelné lety s cestujícími nezavedla vůbec nikdy. Bylo to tedy pouze Německo, nikdo jiný. Let přes Atlantik vzducholodí pak netrval necelý týden, ale necelé tři dny.

0/0
28.6.2014 7:01
Foto

T32e15r72e34z18a 41Š42í59r15o18v74á83, 55T33e39c16h70n85e30t65.22C94z 2448645546491

Zdravím, díky za reakci a za upřesnění. S těmi vzducholoděmi to bylo formulováno trochu nešťastně; už jsem to upravila. Délky letu se uvádí hodně odlišné, nejčastěji jsem ale našla údaj o cca 4 dnech... uznávám, označit to jako necelý týden může někomu přijít trošku nadsazené :-) Každopádně díky moc za reakci, mějte se!

0/0
28.6.2014 8:22

L74u58k48á13š 53B16r28a51n25d33e50j96s 2173595771871

Neděkujte, je fajn, že čtete reakce. Ještě si tedy dovolím upřesnit délku letů, ono to totiž bylo dost odlišné, pokud Hindenburg letěl do USA, nebo zpět.

V roce 1936  trvaly lety do USA od 53 do 78 hodin. Z USA do Evropy pak 43-61 hodin - lepší vítr. Takže od necelých dvou dnů do Evropy až po necelé 4 dny do USA. ;-)  Za článek každopádně díky!

0/0
1.7.2014 9:52

P24e71t43r 22L20u39k88e42š 6203141

Takhle mi připomínat resty:-) To se nedělá. Dva roky mám rozvrtaný stařičký model Boeingu 314 v měřítku 1:144.

0/0
28.6.2014 6:23

R28i32c93h19a19r38d 68T62r91e67f11i65l 4151315779370

Tak tohle dokonale znám.:-)

0/0
28.6.2014 8:48

P80e24t82r 30L87u23k16e43š 6163301

Tereza mě tím článkem docela vyprovokovala. V šest ráno jsem otevřel škatuli od Airfixu, zhluboka se nadechl "anglického vzduchu" a šel hledat nářadí. Normální to asi nebude, ale co nadělám.

+2/0
28.6.2014 9:04
Foto

T91e21r36e63z29a 58Š70í42r12o10v29á30, 23T40e68c47h96n85e30t22.15C37z 2898415116171

Těší mě, že jsem Vás popostrčila k dobré věci. Ať se dílo podaří! :)

0/0
28.6.2014 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.