Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Uvnitř vozu, který Ferdinanda d´Este „odmítl“ svézt do Sarajeva

Před cestou do Sarajeva "varovala" Františka Ferdinanda d´Este železniční technika hned dvakrát. Luxusnímu salonnímu vozu se nejprve zadřelo ložisko a synovec Františka Josefa musel jet "jen" první třídou. Po sto letech, v sobotu 28. června 2014, ukončil salonní vůz slavnostní vzpomínkovou jízdu v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L90u59k24á37š 91S93a30l28á21k 7557493475848

Má zase zaujala věta o dostupnosti kvalitní teplé stravy. Jaké to nelichotivé srovnání s dneškem :(.

0/0
28.6.2014 22:25
Foto

R93o18s85t87i31s35l27a66v 83S77t87r84ž30í54n12e48k 2581871831412

krásné a těch popelníčků co tam mají, pan prezident by byl určitě spokojen

+2/0
28.6.2014 13:13

S74e51b74a19s86t41i84a90n 11S48e88h24n63a20l 9568734472687

Je to docela paradoxní, že rakouská říše udělala z české zemi průmyslově-strojírenskou velmoc....Dobře si pamatuji co říkala babička, že v té době zase tak špatně úplně nebylo...Fungovaly české spolky atd atd. škoda, že Karel už nedostal šanci na federalizaci mocnářství...

+4/0
28.6.2014 13:01

P65a13v85e17l 17V80l36a52s 4705493270784

Karel prošvihl šanci, měl po nástupu dát rozkaz k zastavení palby, na generály a Němce se vykašlat. Patrně by ještě zachránil říši.

0/0
28.6.2014 21:25

L61u67k64á16š 19S52a43l76á11k 7897493365658

Sice si myslím, že přání je otcem myšlenky, ale nemůžu s tím přáním nesouhlasit.

0/0
28.6.2014 22:26

J44a88n 72N31o20v96á38k 4116884310801

Nezachránil - vítězné mocnosti nechtěly velké Rakousko - udělaly se čáry na mapě a bylo to. Po 2. sv. válce - to samé. Nedávné rozbití Jugoslávie - to samé. Stálé snahy o rozbití Ruska - to samé. Vše dle hesla "Rozděl a panuj."

0/0
30.6.2014 17:25

D54a67v43i93d 82K43r70a45t73o32c86h31v59í56l 1100149407709

no... jeden atentat a zmeni cely rad dejin.. nebyt atentatu, zadna 1WW, zadny Deutschland, Hitler by to k moci nemel zdaleka tak jednoduchy... jo kdyby... Jinak vagon nadhernej.

0/0
28.6.2014 11:42

Z67d74e62n59ě50k 71W91e62r31n59h51a87r77t 6717455822618

To je odvážná teorie. V Evropě se k válce schylovalo, kdyby nebylo Sarajevo, byl by nějaký jiný impuls. Možná by se to vyvinulo trochu jinak, ale pochybuji, že by to byl velký rozdíl.

+4/0
28.6.2014 12:33

J51a18r49o92m66í29r 14K62r42á57l 4660239734199

No, nejspíš by Lenin s Trockým dále debatovali po kavárnách o lepších zítřcích a Rusové by dnes byli o hezký kus dál. ;-)

+3/0
28.6.2014 12:36

H92e97l40e31n56a 27Č93í26ž71k11o30v22á 9201921842548

Válka by sice dost možná byla i bez atentátu, ale zase je pravděpodobné, že by nejspíš vypadala trochu jinak a měla jiný průběh (kdo ví, třeba i válčící strany by byly jinak rozložené). A k poznámce, kterou píše níže pan J. Král: v nejnovějším Reflexu (papírovém) cituje historik Jiří Rak větu, kterou František Ferdinand oponoval německému císaři Vilémovi, který ho často nabádal k zahájení války: "Mají se rakouský a ruský císař navzájem svrhnout z trůnu, aby uvolnili cestu revoluci?" To mě opravdu zaujalo, arcivévoda byl zřejmě dost vnímavý člověk.

Jinými slovy: válka by patrně byla tak jako tak, ale její přímé i nepřímé následky by se asi dost lišily.

0/0
28.6.2014 14:47

L24u84k75á94š 58O94m89á76č11k55a 5581964181246

Krásné!

0/0
28.6.2014 10:53

H34a49n56a 50G58a88l46l50e88t64t66i34o46v47á 8721534196208

Nádhera ..... ;-D

0/0
28.6.2014 10:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.