Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Uvnitř vozu, který Ferdinanda d´Este „odmítl“ svézt do Sarajeva

Před cestou do Sarajeva "varovala" Františka Ferdinanda d´Este železniční technika hned dvakrát. Luxusnímu salonnímu vozu se nejprve zadřelo ložisko a synovec Františka Josefa musel jet "jen" první třídou. Po sto letech, v sobotu 28. června 2014, ukončil salonní vůz slavnostní vzpomínkovou jízdu v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72u59k42á17š 27S82a68l25á65k 7207193935378

Má zase zaujala věta o dostupnosti kvalitní teplé stravy. Jaké to nelichotivé srovnání s dneškem :(.

0/0
28.6.2014 22:25
Foto

R31o60s70t78i33s20l64a76v 16S98t23r98ž43í63n58e28k 2861321451642

krásné a těch popelníčků co tam mají, pan prezident by byl určitě spokojen

+2/0
28.6.2014 13:13

S92e68b36a61s62t16i97a59n 44S59e87h91n23a54l 9608674142257

Je to docela paradoxní, že rakouská říše udělala z české zemi průmyslově-strojírenskou velmoc....Dobře si pamatuji co říkala babička, že v té době zase tak špatně úplně nebylo...Fungovaly české spolky atd atd. škoda, že Karel už nedostal šanci na federalizaci mocnářství...

+4/0
28.6.2014 13:01

P57a77v38e10l 65V60l29a18s 4825293190964

Karel prošvihl šanci, měl po nástupu dát rozkaz k zastavení palby, na generály a Němce se vykašlat. Patrně by ještě zachránil říši.

0/0
28.6.2014 21:25

L78u87k72á38š 44S61a34l19á25k 7267213155418

Sice si myslím, že přání je otcem myšlenky, ale nemůžu s tím přáním nesouhlasit.

0/0
28.6.2014 22:26

J55a20n 30N84o88v12á89k 4236714730671

Nezachránil - vítězné mocnosti nechtěly velké Rakousko - udělaly se čáry na mapě a bylo to. Po 2. sv. válce - to samé. Nedávné rozbití Jugoslávie - to samé. Stálé snahy o rozbití Ruska - to samé. Vše dle hesla "Rozděl a panuj."

0/0
30.6.2014 17:25

D36a92v12i75d 42K54r33a78t49o47c80h10v28í83l 1200979437939

no... jeden atentat a zmeni cely rad dejin.. nebyt atentatu, zadna 1WW, zadny Deutschland, Hitler by to k moci nemel zdaleka tak jednoduchy... jo kdyby... Jinak vagon nadhernej.

0/0
28.6.2014 11:42

Z98d40e65n32ě67k 19W49e97r32n93h26a28r82t 6177235152128

To je odvážná teorie. V Evropě se k válce schylovalo, kdyby nebylo Sarajevo, byl by nějaký jiný impuls. Možná by se to vyvinulo trochu jinak, ale pochybuji, že by to byl velký rozdíl.

+4/0
28.6.2014 12:33

J50a58r57o76m70í92r 41K64r93á74l 4200129114779

No, nejspíš by Lenin s Trockým dále debatovali po kavárnách o lepších zítřcích a Rusové by dnes byli o hezký kus dál. ;-)

+3/0
28.6.2014 12:36

H14e56l29e71n42a 11Č13í35ž92k36o43v31á 9391621302638

Válka by sice dost možná byla i bez atentátu, ale zase je pravděpodobné, že by nejspíš vypadala trochu jinak a měla jiný průběh (kdo ví, třeba i válčící strany by byly jinak rozložené). A k poznámce, kterou píše níže pan J. Král: v nejnovějším Reflexu (papírovém) cituje historik Jiří Rak větu, kterou František Ferdinand oponoval německému císaři Vilémovi, který ho často nabádal k zahájení války: "Mají se rakouský a ruský císař navzájem svrhnout z trůnu, aby uvolnili cestu revoluci?" To mě opravdu zaujalo, arcivévoda byl zřejmě dost vnímavý člověk.

Jinými slovy: válka by patrně byla tak jako tak, ale její přímé i nepřímé následky by se asi dost lišily.

0/0
28.6.2014 14:47

L73u85k22á81š 69O49m84á27č38k47a 5331674721446

Krásné!

0/0
28.6.2014 10:53

H38a94n31a 25G22a71l63l44e79t13t97i25o65v31á 8421494636788

Nádhera ..... ;-D

0/0
28.6.2014 10:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.