Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Uvnitř vozu, který Ferdinanda d´Este „odmítl“ svézt do Sarajeva

Před cestou do Sarajeva "varovala" Františka Ferdinanda d´Este železniční technika hned dvakrát. Luxusnímu salonnímu vozu se nejprve zadřelo ložisko a synovec Františka Josefa musel jet "jen" první třídou. Po sto letech, v sobotu 28. června 2014, ukončil salonní vůz slavnostní vzpomínkovou jízdu v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u85k41á19š 87S71a63l51á66k 7597753215748

Má zase zaujala věta o dostupnosti kvalitní teplé stravy. Jaké to nelichotivé srovnání s dneškem :(.

0/0
28.6.2014 22:25
Foto

R67o31s66t97i14s85l71a93v 13S87t27r11ž60í12n66e29k 2211261831912

krásné a těch popelníčků co tam mají, pan prezident by byl určitě spokojen

+2/0
28.6.2014 13:13

S15e31b50a21s78t55i87a79n 37S10e47h55n70a30l 9248604562927

Je to docela paradoxní, že rakouská říše udělala z české zemi průmyslově-strojírenskou velmoc....Dobře si pamatuji co říkala babička, že v té době zase tak špatně úplně nebylo...Fungovaly české spolky atd atd. škoda, že Karel už nedostal šanci na federalizaci mocnářství...

+4/0
28.6.2014 13:01

P78a55v91e37l 31V69l69a12s 4485103400634

Karel prošvihl šanci, měl po nástupu dát rozkaz k zastavení palby, na generály a Němce se vykašlat. Patrně by ještě zachránil říši.

0/0
28.6.2014 21:25

L93u89k69á22š 45S79a54l28á58k 7967903655138

Sice si myslím, že přání je otcem myšlenky, ale nemůžu s tím přáním nesouhlasit.

0/0
28.6.2014 22:26

J49a71n 40N39o87v15á71k 4286944150461

Nezachránil - vítězné mocnosti nechtěly velké Rakousko - udělaly se čáry na mapě a bylo to. Po 2. sv. válce - to samé. Nedávné rozbití Jugoslávie - to samé. Stálé snahy o rozbití Ruska - to samé. Vše dle hesla "Rozděl a panuj."

0/0
30.6.2014 17:25

D22a93v29i51d 19K52r48a79t96o46c53h64v11í18l 1780809127739

no... jeden atentat a zmeni cely rad dejin.. nebyt atentatu, zadna 1WW, zadny Deutschland, Hitler by to k moci nemel zdaleka tak jednoduchy... jo kdyby... Jinak vagon nadhernej.

0/0
28.6.2014 11:42

Z80d64e36n34ě81k 97W38e72r60n93h67a44r98t 6847335102518

To je odvážná teorie. V Evropě se k válce schylovalo, kdyby nebylo Sarajevo, byl by nějaký jiný impuls. Možná by se to vyvinulo trochu jinak, ale pochybuji, že by to byl velký rozdíl.

+4/0
28.6.2014 12:33

J60a13r19o16m58í20r 67K66r95á17l 4390319184349

No, nejspíš by Lenin s Trockým dále debatovali po kavárnách o lepších zítřcích a Rusové by dnes byli o hezký kus dál. ;-)

+3/0
28.6.2014 12:36

H69e53l32e33n80a 85Č69í46ž53k79o79v86á 9851381112548

Válka by sice dost možná byla i bez atentátu, ale zase je pravděpodobné, že by nejspíš vypadala trochu jinak a měla jiný průběh (kdo ví, třeba i válčící strany by byly jinak rozložené). A k poznámce, kterou píše níže pan J. Král: v nejnovějším Reflexu (papírovém) cituje historik Jiří Rak větu, kterou František Ferdinand oponoval německému císaři Vilémovi, který ho často nabádal k zahájení války: "Mají se rakouský a ruský císař navzájem svrhnout z trůnu, aby uvolnili cestu revoluci?" To mě opravdu zaujalo, arcivévoda byl zřejmě dost vnímavý člověk.

Jinými slovy: válka by patrně byla tak jako tak, ale její přímé i nepřímé následky by se asi dost lišily.

0/0
28.6.2014 14:47

L79u77k18á36š 30O97m64á65č32k54a 5671674851906

Krásné!

0/0
28.6.2014 10:53

H98a50n51a 69G97a90l75l60e51t23t81i23o59v38á 8351704346388

Nádhera ..... ;-D

0/0
28.6.2014 10:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.