Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejen pro bystrozraké. Na notebooku se 4K displejem se pracuje výborně

Ultravysoké, tedy 4K rozlišení dorazilo i mezi notebooky. Jako první se jím pyšní Toshiba Satellite P50t. Na 15,6" displeji tak nabízí moře prostoru pro práci a 4K videa si vychutnáte v maximální kvalitě. Naše obavy se nenaplnily, pracuje se na něm výborně. Většinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F80i50l13i45p 93T54ř73e97b28a 6903940388876

By mě zajímalo, proč ještě dneska (u 4-jádrových CPU) někdo zmiňuje hyper-threading. To mělo omezený význam v době, kdy měli procesory jedno jádro, a HT tak teoreticky zajišťoval alespoň část výkonu pro aplikace na pozadí, ale dnes už je to prostě pasé...

Ikdyž líp zvládá multitasking (což je u 4 jader stejně jedno), pořád je to jen jedno jádro, a v jednom okamžiku může zpracovávat jen jedno vlákno.

A hlavně ani Intel už se jím dávno nechlubí...

0/−1
10.7.2014 11:02

T18o73m33á40š 32S72k29á23l89a 6428157

HT je přesně co je. Bude u 4 jader dělat stejnou věc jako u 1 jádra. Efektivněji využívat jádro. Nikdy nedělal nic víc. Váš komentář o bezpředmětnosti HT je trochu mimo mísu. Že se jím Intel "nechlubí" možná souvisí s tím, že není třeba plýtvat marketingem na něco, co každý zná. Ale pořád je nutné to zmiňovat kolik jader a kolik threadů konkrétní procesor má. 

Možná ani nevíte, že HT jádro se při plánování používá dřív než druhé jádro; i kvůli výkonu, i kvůli spotřebě. Takže i na NB zajišťuje "aplikace na pozadí", aby procesor nemusel plýtvat na pouštění druhého (a dalších jader) a mohl použít TurboBoost.

0/0
10.7.2014 11:28

J37o57z33e67f 66K97o14s10t89e44l36a42n51s94k36ý 8885332149336

No sláva! Veci sa hádam dajú do pohybu aj u notebookov. Veď je to komické, keď priemerný mobil má podstatne viac pixelov ako priemerný notebook.

Možno nastane zaujímavá situácia - že Full HD sa nikdy nestane primárnym rozlíšením, ale hneď sa prejde z 1600x900 na 4K.

0/0
10.7.2014 0:19


J87i85ř36í 95D39v68o77ř17á73k 5368373908900

A bude to stačit???????????????????????????????????????????

0/0
9.7.2014 19:40

T17o96m17á45š 31S15k41á30l86a 6938487

ne, ale lepší ještě neumí vyrobit (a připojit)

0/0
10.7.2014 11:29

V52l80a40d81i44m94í83r 94K19u65č54e29r11a 7617934982888

Doufám, že 4K displej budou od teď mít i všechny chytrý hodinky... Chci na nich poštět filmy Full HD ve 3D...

+7/0
9.7.2014 16:22

M89o39j73m61í53r 45K35a53č86í90r66e28k 5726132105908

Je to zatím jen začátek, uvidíme, kam to s tímhle rozlišením (a za chvíli bude ještě větší) dotáhnou a ...hlavně co s tím vymyslí a ...kde to uplatní, aby tohle rozlišení konečně mělo nějaký ...smysl...

0/0
9.7.2014 15:50

B87e52n 57P37a95v72k77a 1517423807341

V medicíně se dnes používá stejné či vyšší. Tj. lepší rozlišení detailů. Pak samozřejmě další diagnostiky. Jinak je to dle mého názorů hejlům úplně k ničemu.

0/−1
9.7.2014 16:22

B62e76n 16P83a37v16k51a 1397563307851

Jo a na 4K porno, samozřejmě. Takže to hejlům vlastně nebude k ničemu;-D

0/0
9.7.2014 16:23

A98l45e15x37a56n14d26r 75K46o62s53t38k23a 5199456709916

Máte pravdu. Namísto krasavice pak uvidí detaily, jako že má falešné zuby a beďary.. A přejde je chuť :)

+2/0
9.7.2014 18:09

J27a61n 31V29á71c20l71a76v80í16k 3392226301729

Říká se, že pro některé herečky bylo moc ostré i DVD...

0/0
10.7.2014 10:02

T52o70m11á52š 21S32k68á25l73a 6358657

Oculus Rift teď na rozlišení prakticky stojí. 4K je stále nedostačující na spoustu aplikací :)

0/0
10.7.2014 11:32

L44u70d19v48í91k 74G90a44j59d21o94š97í65k 2365343434602

Výkon grafiky?, Výdrž baterie?

0/0
9.7.2014 15:48

L74u96d85v63í26k 88G10a67j21d65o34š48í33k 2125863954632

To bylo jinam - pardon.

0/0
9.7.2014 15:49

L36u49k62á37š 88S41k48l77á69d60a57l 1717454258854

Přes půl roku mám noťas s 2880x1620 a v Metru a v aplikacích je to paráda, stejně jako 4K videa, fotky.. Přichází jedno velké ale, pokud se přepnu do desktopu, ikonky jsou samozřejmě prťavé a nečitelné, no fajn tak je zvětším, ale tam už zle pozorovat, že bitmapové ikonky jakoby ztratily na ostrosti.. Zvětšení pracovní plochy se taky nekoná, protože zobrazení si musíte zvětšit +/- na úroveň FullHD. CAD aplikace, PS, InDesign.. vše v podstatě při starém. Další lahůtka je připojení externího monitoru s FullHD, ale o tom bylo už napsáno mnoho. Takže ve výsledku mám stejně rozlišení stáhnuté na FullHD a na max si to přepnu, když se chci "pokochat." Dokud to kluci z Microsoftu nevyřeší, bude to jen marketingový tahoun (já to dostal k NTB zdarma, páč jsem si volil vlastní konfiguraci)

+2/0
9.7.2014 15:34

V88l18a49d76i48s12l28a81v 18A79d80a18m66e94c 2355198171128

Ve W7 si dáte velikost 50% a tím se dostanete na příznivější běžné zobrazení, Namyslím že by se dalo používat nativních 2890x1620. Tam jde vlastně o to že třeba fonty budou lépa vykresleny, fotky ostřejší a tak.  Určite se nedá na obrazovku nacpat víc infomací, právě protože by to bylo prťavé.

0/0
9.7.2014 22:08

T12o98m84á80š 32S85k64á47l85a 6558377

ale i to jde :) většina dnešních aplikací (na kterých záléží) má operativní zoom. Nemusíte jet 5 let v naprosto tom samém. Na 10minut si to zmenšíte, využijete velké plochy, pak to vrátíte jednoduše zpět. Na 1378 tohle není ani možnost a víc řádků prostě najednou nezobrazíte. A ono je to pořád perfektně čitelné i mrňavé. Připomíná mi to taháky ve škole tisknuté trojkou písmem. Jen do toho nechcete koukat moc dlouho.

0/0
10.7.2014 11:56

V52l94a75d49i47s59l25a62v 20A56d61a18m66e53c 2565188321818

Jasně máte pravdu, já jsem myslel to že když na obrazovku nacpu víc  prťavých informací,  tak už je nevidím a je mi to jedno. Když jsem si vybíral na 15,4" monitoru rozlišení 1366x768 nebo 1600x900 tak vyhrálo to 1366 protože jsem v pohodě viděl a neměl jsem tak unavený zrak. Takže já bych klidně bral rozlišení např 5x(1366x768) a pak to zvetšil na 500%, Velikost objektu bych měl stejnou, ale třeba fotky a fonty by byli ostřejší.  Navíc by šlo plynule zvětšovat a nebylo by to rozmazané.

0/0
10.7.2014 12:34

J81a44r51o49s68l42a25v 11R17e84z62n21i11k 4252723539650

ja notebook doma nepouzivam, mam ho jako PC pripojene k externimu monitoru, externi klavesnici a mysi. Nemohl bych doma pouzivat notebook, tablet ci mobil krome volani. I ty SMS doma pisu pres PC.  I kdyby mely extra rozliseni a vykon.  Je to nepohodlne, neergonomicke, atd.

+1/0
9.7.2014 14:17

A84l14e68x29a45n20d56r 96V55i50d90n27e36r 1747770417645

co za imbecila tam narve pomalej disk?

0/0
9.7.2014 14:08

M14a21r85t12i35n 42K33r46u51t39ý 1988971559455

Displej moná fajn, ale jinak vyloženě nižší střední třída ze skoro 40k s výdrží 2,5 hodiny. No nezlobí se na nás pane Kohn, ale toto fakt ne!

+3/0
9.7.2014 14:06

A44l23e87x71a13n63d62r 45K33o94s52t23k91a 5349826809206

Ehm, takový technický dotaz: jaký smysl má mít video v 4K rozlišení, pokud stejně prošlo brutální kompresí?

0/0
9.7.2014 13:53

T84o79m45á21š 61S67k62á58l70a 6458827

mám lepší dotaz. K čemu je 1080p proti 720p a 720p proti 640x480. A vůbec, proč nepoužívat raději lehce kompresovaných 320x200? :) Nemá smysl mít blueray film, když z něj uděláte 200MB soubor. Ale to se také nedělá, že ano. 1min 4K video začíná na 200MB. Lepší otázka je, kdo chce plýtvat místem zrovna na tohle. DEMO videa jsou nádherný, ale u filmu na NB je to úplně šumák.

0/0
9.7.2014 14:45

A92l79e56x97a98n15d55r 14K48o12s73t77k12a 5679866899596

Právě. Dobře provedenou kompresí se dá něco nahnat (říkám dobrým algoritmem, ne velkým kompresním poměrem)  a také delší film vždy zabalíte lépe než minutkové video, ale přijde mi to přehnané.  A hlavně, jak říkáte u těch 15" je to fuk. jo, na 40+ tv to smysl má obrovský, ale u počítače tak od 24" monitoru výš. Jinak možná u profíka dělajícího grafiku..

0/0
9.7.2014 17:18

R22i50c98h62a70r29d 24N28o19v33á82k 9551342232416

Nevím, nevím - třeba já v praxi přínosy hodně vysokýho rozlišení ocenit nedokážu. 

Už cca 2 roky mám 15' noťas s rozlišením 2880 na 1800 a i když vyšší ostrost vidím, stejně je v reálným životě mnohem pohodlnější pracovat na velkým externím displeji, i když má nižší rozlišení a DPI, alespoň v mým případě. 

I když je fakt, že pro lidi, co notebooky používají převážně na cestách bez možnosti připojení periferií to bude významnější plus.

+1/0
9.7.2014 13:30

T28o79m52á52š 47S53k23á86l77a 6778427

plocha je vždycky > rozlišení. Ale když je plocha konstantní a limitovaná shora, třeba na nb nebo mobilech, rozlišení se pořád zlepšovat může.

0/0
9.7.2014 14:47
Foto

J17i20ř11í 42K53a73r76á13s46e30k 1453292322601

2,5h na baterku je podle mě fatální mínus pro notebook, ale dalo se to očekávat.

0/0
9.7.2014 13:28

D42a78n89i80e72l 57M23a87r41t59í32n24e43k 4513153973639

Na klasický využítí zatím bohužel chybí obsah ve 4K

0/0
9.7.2014 13:12

V30l84a37d21i13s27l75a79v 19A78d31a76m21e81c 2605298911158

Mám zkušenost, že když je bod velký 0,0252  - 0,0263 neboli 97 -101 dpi, že je to ta správná velikost. Toto je velikost 1366 x 768 na 15". Cokoliv menšího nakonec stejně zvětším. Takže 4K super na prokreslení detailů obrázků a hran písem, ale je to stejně na přepočet a né na normální zobrazení. A když jsem u toho, mohli to udělat 3:2 nebo 16:10, člověk nekupuje noťas jen koukání filmů.

+3/−1
9.7.2014 11:45

B74e33n 16P15a29v28k28a 1787513207381

Trochu offtopic, domnívám se, že ty údaje na body vychází ze starých invar CRT obrazovek, kde byly subpixely kulaté. Dneska je to údaj k ničemu a záleží, co za technologii LCD se použije.  Můžete to být O. K. a nebo taky pěkný děravý hnus.

+1/0
9.7.2014 12:01

V39l34a96d47i66s25l44a93v 48A38d61a23m10e63c 2785908211308

To se opravdu domníváte. Velikost bodu je daná na jakémkoliv zobrazovacím zařízení.

+1/−3
9.7.2014 12:14

B77e71n 94P51a46v40k73a 1577253647191

Mně se ten váš údaj zdál nějaký divný. A taky že jo. Není to totiž velikost bodu, ale rozteč bodů. Velikost bodu se používá v ofsetu, v tisku obecně, atd.

+1/0
9.7.2014 12:20

V91l33a74d65i51s78l53a34v 38A54d65a25m35e52c 2755228191158

V 0,0252  - 0,0263 mě vypadlo měřítko mm.  97 -101 dpi je počet bodů na palec.  Pro digitální optické zobrazovače je velikost bodu přesná. U CRT s rozmístěním masky Delta je velkost bodu, tak jak ji nadefinujeme vychýlením paprsku. Maska by měla být jemnější, než je maximální rozlišení takové obrazovky.

0/0
9.7.2014 22:04

B50e49n 36P17a58v73k48a 1437873877661

Prosíme překlad.

0/0
10.7.2014 0:59

T72o18m98á78š 84S56k15á86l57a 6588847

to už ani mnohdy není pravda. Pixely se o své subpixely dělí. Máte různé rozlišení pro různé barvy (a docela zajímavé jak je vlastně definované rozlišení podle VESA). Velikost "pixelu" nebo rozteč začíná být už jen pozůstatek marketingu.

0/0
9.7.2014 14:51

V35l66a81d74i21s55l69a97v 69A27d63a51m73e24c 2815848741118

Tak základní řešení je, že v pixelu jsou 3 obdélníkové subpixely RGB. A ten pixel je ve čtverec ve velké čtvercové matici.  Existují i jiné prostorově řešené varianty, ale berme tu běžnou produkci.

0/0
9.7.2014 21:58

T27o17m89á65š 66S65k45á66l46a 6498957

o tom mluvím. Běžná produkce tak jak ji popisujete vy je ještě rozšířená u starších desktopových panelů. U "běžných" zařízení, jako jsou MT, tablety, můj NB, dost možná i tento NB už to tak není. Co se týče "detailů", věci jako ClearType vaše chápání pixelů také již obchází a nějaká velikost pixelu je neomezuje. Opravdu už nemá moc smysl používat PPI jako hlavní vodítko. Je to trochu zkreslující údaj, stejně jako rozlišení (nebo P.M.P.O. výkon u reproduktorů :) )

0/0
10.7.2014 12:16

V70l35a61d55i65s24l69a35v 82A62d91a73m89e28c 2485188661348

Jasně, ale pořád je v digitálních zobrazovačích bod dodem s jasně definovaným rozměrem. To že na panelu jsou některé barevné subpixely zdvojené nebo některý subpixel slouží pro dva sousední body na výslednu jeko takovém moc nezmění. Pořád se bude moci dát bodu metrický rozměr. Tedy pokud někdo nevymyslí bod v kerém se dají hodnoty barvy v rohu a mezi tím bude plynulý přechod. Trochu jako analogie komrese obrazu kdy nestíhá rychlost kodování a třeba se sdruží 8x8 px.

Na rozdíl starých CRT kdy tam byla maska třeba s delta uspořádáním, ale rozlišení se nedělalo podle velikosti masky ale podle toho jak se vychyloval paprsek, Maska akorát musela být jemnější asi o 10% než to maximální rozlišení.

On stejně nakonec bude bod dělaný jednou RBG (amo)LED diodou. To znamená, že se to bude míchat přímo v té diodě a neboudou to nějaké diody či filtry v LCD vedle sebe.

+1/0
10.7.2014 12:51

I63v12o 71J39a84n40á50č93e69k 8983263391532

Přijde mi to směšné, někdo vytvoří nesmyslný systém (Win8), který má strašně blbou grafiku a obrovské nesmyslné plochy a pak jiný k tomu plácne displej s velkýmn rozlišením, aby ty plošky byly menší. ;-D Inu pokud se najde někdo, kdo jim to sežere, tak jim to projde, ale většina jim na to neskočí ani náhodou.

+8/−2
9.7.2014 11:26

B19e29n 12P97a90v12k95a 1177103227581

Takhle jsem se na to nedíval, ale tak jako máte pravdu. Hahaha;-D

+1/0
9.7.2014 11:27

T91o47m34á43š 10S46k28á56l78a 6418817

nemá, rozdíl je vidět ve všem. Včetně hloupého browseru. Tyto displaye (250+ ppi) se nedělají proto, aby byla větší pracovní plocha. Ta je jednoznačně definovaná těmi 15.6". 

A na rozdíl od desktopových aplikací počínaje čímkoliv od Adobe, v novém rozhraní aplikace alespoň fungují na libovolném rozlišení, což je konečně jeden z důvodů proč to je jaké to je.

+2/0
9.7.2014 12:09

M47a33r41e49k 31Z15a71h54r69a19d53i18l 6824539865291

Kdyby byla Toshiba (a jiní) co proto, tak nemá většinu notebooků s rozlišením 1366 x 768. Nějaký 4K je téměř každýmu u zádele...

+1/0
9.7.2014 11:23

B57e16n 70P27a63v89k22a 1477473157161

Obecně se na různých serverech občas řeší tvrzení, že vyšší rozlišení zvětšuje pracovní plochu. Tohle tvrzení se objevilo i v článku. Osobně se domnívám, že tomu tak není. Protože lidské oko je v "poloze neutrál" při ostření na 30 cm - 50 cm. A většina lidí má i v této vzdálenosti automaticky monitor (můžete si změřit). Tj. ta písmenka budou vždy stejně velká, aby se vám četlo pohodlně a je jedno, jestli je to Y2K, 4K, či megakrutohustý rozlišení. Nic se tím nezískává.

0/−2
9.7.2014 11:05

K93a32r80e68l 59P22o36d81h77o66r50s79k90y 3455543512495

Kazdy ma tu hranici citelnosti pisma jinde. Ja pouzivam courier new 12 na HD, vetsina lidi na prvni pohled rekne, ze to je mrnavy, ale me se to cte dobre a tim padem mam vic plochy treba ve srovnani s 1366×768.

+1/0
9.7.2014 12:15

T47o38m51á89š 22S27k69á49l18a 6248277

To právě není úplně pravda. Třeba těch standardních 1366x768 na 15.6" monitoru vám nedává žádnou možnost úniku. Písmo je na mě třeba veliké a NEJDE zmenšit (ani o trochu zvětšit). Protože jakékoliv zmenšení se projeví velmi špatnou a velmi obtížně čitelnou kvalitou. 

Na normální práci samozřejmě používáte víceméně fixní velikost písma a plocha je daná uhlopříčkou. Vyšší rozlišení nabídne je lepší variabilitu nastavení. Ale fakt je, že i na nb využívám výhod QHD+. Stačí hloupý Excel, Visual Studio nebo Case Studio. Co vám totiž ultra vysoké rozlišení umožní je zoom. Na 13" nebo 15" k nezaplacení. Pořád můžete odzoomovat, vidět celek a pořád bez problémů přečtete písmo (jen ho tak nechcete číst celý den, ale lidi co čumí do mobilu jsou na tom úplně stejně). 

Tohle je opravdu rozdíl, protože na starém tohle udělat nešlo a počet řádků byl prostě fixní. A když potřebujete vidět tunu panelů najednou, přičemž polovinu z nich používáte jen tak, že na ne občas kouknete, jestli nepřibyl nový řádek... 

Lepší otázka je, kolik za to připlatit. Extra velkou částku bych za to nedal. Ale svoje využití si to zase najde, takže zbytečné to není :)

+2/0
9.7.2014 12:20

B56e21n 93P12a26v97k76a 1327883497921

Tohle dělá na NTB jen masochista.

0/0
9.7.2014 12:26

T95o56m71á18š 62S16k35á79l80a 6198487

stejně jako prohlížet web nebo cokoliv na mobilu. Jenže ho máte pořád. Tahání desktopu sem a tam jsem si užil dost. Ale prostě nevíte dne ni hodiny, kdy budete potřebovat nahlédnout do diagramu :)

0/0
9.7.2014 15:06

B71e98n 18P63a26v80k15a 1207283517961

Tak slovo diagram jsem neslyšel již hodně dlouho:-)

0/0
9.7.2014 15:36

B19e34n 66P71a48v63k91a 1687323627101

Prostě podle mě je cokoliv tvořit v Excelu na notebooku fakt na Bohnice. NTB jako prohlížeč samozřejmě O. K., ale jinak ne e e e e.

0/0
9.7.2014 15:37

V53l42a93d27i14s63l63a24v 38A42d18a18m48e93c 2935618801948

Třeba mě velikost 1366x768 na 15.6" absolutně vyhovuje. Takže kdyby reálný monitor měl 3x1366  x 3x769 tak bych ve W7 dal zobrazení 300% a tím bych dosáhnul stejné velikosti objektů jako na 1366x768, ale s lepším propracováním fotek a fontů.

0/0
9.7.2014 22:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.