Diskuze

VIDEO: Airbus nedal přednost boeingu, ten raději přerušil přistání

Na barcelonském letišti přejížděl argentinský Airbus A340 ranvej, na kterou právě přistával ruský Boeing 767. V poslední fázi Rusové přerušili přistání. Podle letiště nešlo o výjimečnou událost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Že to není výjimečná situace mohu potvrdit, protože jsem před dávnými lety stejnou situaci viděl i v Ruzyni. Jen jsme koukali s otevřenou hubou co se děje, když přistávací letadlo najednou zaburácelo, zvedlo čumák a hybaj zpět k nebesům, protože dole v protisměru stálo startující letadlo.

0 0
možnosti

Když jedu kolem letiště v Mnichově v Německu, vidím ve špičce, proti větru na přistání až kam dohlédnu mnoho čekajících letadel, plachtících jakoby na místě zdánlivě a těsně za sebou, také jen zdánlivě samože na tu dálku a připadali mi jak navlačené korálky na niti.

 A počítal jsem to odhadem jen v mysli, za jízdy při řízení auta to ani jinak nejde a přistávalo nějaký aero každých cca 10s!!! To jsou tak malé rozestupy a takový frmol, že se nedivím, že je to bez častějších kolizí i když je to jen zdálnivě na těsno, neb i tento pohled zkreslilo velké přiblížení teleobjektivu :-P V tom Mnichově se mi zdály na těsno i manévry nad dálnící, docela jsem měl divný pocity jak mi to lítolo "těsně" nad hlavou ;-) Během 10km docela hodně zážitků! Spíš se divím, že nejsou nehody na té dálnici, neb pro neznalé to může být i šok a v úleu nebo nepozornosti pak nesledují provoz před sebou, jako já :-P , ale já si to sakra uvědomoval a očima rejdil neustále zpět před sebe! Neb přeci jen někteří řidiči více kličkovali a nejspíš také sledovali, kde co lítá namísto kde co jede ;-€

0 0
možnosti

Jak se od toho ruského letadla zakouřilo, když přidali plyn...

0 0
možnosti

J69a80n 21F88r21o89l47í22k

11. 7. 2014 16:44

Boeing je tedy americký stroj, ale tady v ruských rukou.;-)

0 0
možnosti

asi by se nic nestalo :)

taky jsem zazil prerusene pristani a trochu mne to vydesilo, protoze clovek nikdy nevi co se deje , ale pak nam oznamili co je za problem a vsehcno bylo ok, podle vseho nesvitila kontrolka ze se otevrel predni podvozek

0 0
možnosti

ale samozjreme dobre ze jsme se to nemuseli dozvedet a piloti to radeji obratili

0 0
možnosti
Foto

Pár faktických úvah:

1. Přibližovací rychlost těchto letadel je kolem 300 km/h, což znamená, že 1 km uletí  za nějakých 12 vteřin.

2. Na přidání plynu motory těchto letadel reagují v průměru po asi 6 vteřinách. K tomu je potřeba připočíst čas potřebný k akceleraci letadla.

3. Pokud se vezme úvaha v této diskusi uvedená, že letadla byla vzdálená cca 3 km, tak pilot měl do přistání (a v tomto případě srážky) cca 36 vteřin. Od těch je třeba odečíst oněch 6 vteřin na reakci motorů a určitý čas (jehož přesnou délku z hlavy pro tento typ letadla neznám) na akceleraci.

Pilot měl tedy maximálně 20-30 vteřin na rozhodnutí. Některým diskutujícím se zdá, že o nic nešlo a místa bylo dost. 

  Já  tuto situaci považuji za zásadní a netolerovatelné porušení základních pravidel leteckého provozu a jsem přesvědčený, že španělský letecký úřad ji prošetří a určí  příčinu i viníka. V letecké dopravě rozhodně není prostor pro diskusi, zda tato letadla byla ještě dost daleko nebo ne. Argentinský Airbus na dráze prostě neměl co dělat - zda to byla chyba pilota nebo řídícího letového provozu nebo problém v komunikaci, to nevím, ale to je právě potřeba vyřešit. Go around (opakování okruhu na přistání) je naprosto výjimečné a již nouzové řešení, které kromě nebezpečí má i finanční dopady - 15 minut ve vzduchu u tohoto typu stálo minimálně 1 tunu paliva a k tomu náklady na letový čas, zpoždění dalšího letu atd. Ani to si žádná letecká společnost nenechá jen tak líbit.

8 1
možnosti

ad 2... reakcni cas jste zhruba dvojnasobne prehnal... ruske letadlo iniciovalo GA jeste pred DLP, tim padem s dostatkem casu jeho uspesne provedeni... 

pilot mel miste kdy spatril provoz na rozhodnuti patrne mene nez 20-30sec, nicmene kazdy pilot je na tuto situaci trenovan... Spatril provoz, vedel ze se blizi k bodu rozhodnuti, do tri vterin vim ze mam iniciovat GA, ne-li drive... 

ze o nic neslo neni v rovine, ze mel pokracovat v pristani... je to tvrzeni ktere vychazi prave ze skutecnosti ze bylo dostatek casu vyhnout se srazce... Iniciovanim GA... Byla dobra viditelnost a letadlo bylo prave v miste kdy bylo mozne uspesne GA provest...

To za co to povazujete je tak trosku jedno... Je jiste ze obe letadla mela platne povoleni k manevru ktery provedla... Spanelska CIAIAC pripad setri a jeste nema vsechny detaily... ATC se ruske posadce omluvil za zpusobeni teto situace kdy dal clearance na prekroceni drahy po te co jemu odvysilal clearance pro pristani...

GA neni nijak vyjimecne reseni... Je to standartni procedura, nikoliv nouzove reseni... Ano stoji to nejake palivo ale ze si to nenecha spolecnost jen tak libit je opet jen zavadejici a nepravdive tvrzeni..

2 0
možnosti

Já mám radši pilota, co to radši otočí znova, když má jen trochu nejistotu.

1 0
možnosti

Toho, ale nemají rady letecké společnosti :) To víš, palivo něco stojí :)

0 0
možnosti

hodně by pomohl pohled z boku:-/

0 0
možnosti
Foto

Z boku by se možná ani letadla nevešla do stejného záběru.

1 0
možnosti

slyšim valérii: "cestující na palubě byli připraveni na přistání a netušili, jaké drama se mezitím odehrává na zemi.... "

1 0
možnosti

Koukám jako blázen, jaký se najdou i mezi pilotama lumeni. Vždyť je to jasná přednost zprava!

7 0
možnosti

Málem to dopadlo jako na Kanárských ostrovech. 2 Boeingy v sobě a mrtvých nejvíce v historii. Ještě že piloti přistávajícího letadla byli duchapřítomní....ufff

1 5
možnosti

ani malem... ty dva pripady maji spolecne jen to ze jde o letadla a letiste... tim jakakoliv podobnost konci... viz nize...

6 0
možnosti