Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obrátil obří Boeing 707 za letu na záda. Nejslavnější reklama v letectví

Je čtvrtek 15.7.1954, 14 hodin a 14 minut a do vzduchu se poprvé chystá legendární Boeing „Dash Eighty.“ Za „kniplem“ sedí zkušební pilot Tex Johnston a výsledek zkušebního letu s napětím očekává tým odborníků, ve kterém nechybí ani řada Čechů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a86r68o47s84l65a55v 85K87a97d62l13e51c 5941789372901

To dělám běžně na trenažéru...;-D

0/0
27.7.2014 18:35

P68e75t27r 82H60a18j78n24ý 3334128392806

v roce 1981 jsem obrátil "stejsna" na strechu. Bylo nás v nem 9. Nikomu se nic nestalo. Nikdo mne nechválil:-(

+1/0
25.7.2014 21:41

F15r27a48n10t85i39s80e65k 13M29i40k13e45s 8703287220442

V prosinci 1978 jsem s dosluhujim Boeing 707 v barvach Pan American letel z Frankfurtu do New Yorku. Jak si vzpominam byl to prijemny letVR^

0/0
24.7.2014 13:03

J30i24ř70í 73K26o16c97u93r45e19k 6785884325618

Skvělá momentka z toho videa:

Šéf: Co si myslíš, že jsi dělal?

Tex: Prodával jsem letadlo.

+7/0
17.7.2014 19:31

L63a26d15a 81N80o24v12a64k 4642973717

je to neštěstí mít na klíčové pozici ve firmě nezodpovědné jedince...:-/

Při troše smůly to mohl rozsekat a způsobit firmě miliardové ztráty...

+1/−8
15.7.2014 23:53

M87i49c44h24a47l 88P88a66v79l13á86t 9673163884209

No a misto toho dostali velkou zakazku od letectva, protoze to neortodoxni predvadeni videli nekteri vysoci dustojnici, kteri okamzite pochopili, ze to letadlo je dobre postavene.

+7/0
16.7.2014 9:36

L49a15d50a 29N11o75v80a67k 4762863397

risk je někdy zisk... tady to vyšlo...

+4/0
16.7.2014 13:03

P87e46t96r 41B65a59u72d12i38š 7669631796966

Inu, testovacího pilota bude těžko dělat někdo, kdo se bojí riskovat. :-)

+2/0
22.7.2014 12:11

M30a88r32t51i57n 76V57a97n92ě70č74e95k 4233448952945

Velice pěkné video 707 p go formace s 777

https://www.youtube.com/watch?v=YmQE05i1l0s#t=91

+1/0
15.7.2014 21:09

V17á81c67l36a17v 10V52á68v48r47a 5376949141597

Boeing je soukromá firma a není podporovaná ani financovaná státem. Stát ho také nemusel nikdy zachraňovat před bankrotem. To Airbus má jinou historii a v podstatě od samého vzniku byl drržen nad vodou Francií a Německem. Trend ve výrobě letadel se posunul tam, kde to Airbus nečekal a teď dohání novými modely.

A-380 nebyl dobrý tah. A Boeing nečeká a za Dreamjety má další dva modernější modely v prototypových verzích.

+2/−17
15.7.2014 15:28

J52a85r35o53s98l21a53v 38B19r98ü38m41m94e75r 7324453516

O té nepodpoře státem to opravdu, ale opravdu není tak jednoduché...

+5/−1
15.7.2014 15:40

M24i75c16h30a84l 94M53i88l29l46e63r 9136202499622

Vavro, povez co jsi to za leteckeho experta, ze se tu ohanis "A-380 nebyl dobrý tah."?

Z tvych poznamek pod jinym clankem vyplyva, ze se ti A380 nelibi predevsim proto, ze to neni americky vyrobek, ale evropsky. Dokonce ses tu nedavno priznal, ze jsi s nim NIKDY neletel a letet nechces. Dodal jsi par argumentu, ktere za danych okolnosti prisly - promin- dost k smichu. Cituji tvuj post: " S A380 doufám nikdy nepoletím. To čekání na výstup  z letounu, bude dost.... nepříjemné. O baru a tělocvičně na palubě se dnes už ve spojení s A380 nemluví. Víme přeece že to byl nesmysl už na začátku."

Nevim, jestli jsi videl moji odpoved, ale pokud ne, zopakuji to FYI:

Co takhle aspon jednou s A380 letet, nez zase napises tyhle nesmysly?

Nema cenu zasvecene pindat o necem, co jsi sam nezkusil a co se nachazi pouze v tvych hodne zkreslenych predstavach.

Z dalkovych letu WB letadly mam od nas z Australie za sebou celou radu s B747 a B777, nekolik s A340 a nejnoveji 10 letu s A380 Qantasu a Emirates. Ackoliv jsem velky fanousek Jumba uz od 70.let, s A380 letam velmi rad od 2011. Je pohodlnejsi a tissi nez Jumbo. O nastupovani/vystupovani s A380 NEMAS poneti. Je jasne, ze nevis, ze kapacita dolni paluby u A380 neni o moc vetsi nez kapacita dolni paluby Jumba; podle individulani konfigurace a aerolinky dole tak kolem 40 sedadel vic, tedy pribl. jen 10% rozdilu. Protoze na rozdil od B747, u A380 ma kazda paluba ma svuj vlastni vychod, vystup pasazeru z A 380 trva sotva dele nez vystup z B747. "O baru a tělocvičně na palubě se dnes už ve spojení s A380 nemluví." Nemusi mluvit asi proto, ze nejsou zadnou utopii, ale existuji jako standard. Plne vybaveny bar pro pasazery v 1.tride a business je v A380 NORMALKA. Emirates navic maji sprchy/spa pro pasazery v 1.tride. Pro pasazery u obou v economy jsou 2 "samoobsluzne bary" s obcerstvenim (ovoce, susenky, tycinky, nealko napoje). A namisto "telocvicny" jak Qantas, tak Emirates maji klubovnu pro business a 1.tridu.

+14/−1
15.7.2014 16:06

P92a42v27e87l 70O68d45r83a51z77i72l 6674969757150

Hele kluci tak co to je? Přece se nebudete škorpit spolu, to vám bere čas od svorného nadávání na starou domovinu ;-)

0/0
21.7.2014 20:01

D75a45v12i94d 22K28r96á39l 1679896819648

co to meleš, vávro?8-o

+2/0
15.7.2014 16:54

I79v74a88n35k97a 59P75o48s61p58í44š73i82l78o91v64á 8514228372557

Naopak. Vývoj A-350 byl mnohem hladší než Dreamlineru, hlavně díky zkušenostem s velkými kompozitovými celky u A-380. Navíc, s A-350 bude mít Airbus plné portfolio moderních letadel všech kategorií. Boeingu bude zrušený nástupce 747 chybět, už nyní je to vidět na objednávkách jeho nejmodernější verze, kterou táhnou především nákladní varianty.

Se subvencemi od státu si tyto dvě firmy nemají co vyčítat. Boeing tak dlouho vztekle kopal nožičkami proti vítěznému tendru Airbusu na nový tankovací letoun až si vykopal nové vyběrové řízení, šité jemu na míru. Jestli tohle není státní pomoc, tak už asi nic...

+8/−1
15.7.2014 20:16

F23r23a70n28t10i24s36e43k 94M13i58k96e88s 8143647190612

Ten Vavra totiz  vi vsechno a rozumi  vsemu.

0/0
24.7.2014 13:06

L52a73d17i30s37l53a27v 11W37e22i42s 5360425860557

Loni jsem viděl film "Let" s Denzelem Washingtonem. Prý byl natočen podle skutečných událostí, včetně letadla, letícího i s cestujícími na zádech...

+1/0
15.7.2014 15:15

P62e35t51r 65C14e70r34v82e32n41y 1523570985

to moc ne, inspirovalo se to padem alaska airlines 261 (stejna zavada, ovsem vsichni zemreli) jenze tam leteli na zadech v prudkem klesani. Tak jak to bylo ve filmu, tj na zadech a "vicemene" horizontalni let by to fakt neletelo. To neni akrobaticky premotorovany special se symetrickym profilem kridla, aby udrzeli invertovany let v horizontu (kdyz vychechame vyjadreni boeingu ze by to neletelo) tak by musel byt cumak znacne nahoru na udrzeni stejne vysky. Vztlak, odpor, vysledna aerodynamicka sila a uhel nabehu plati porad, protoze kridlo neni symetricke tak ty vektory pri kridle "vzhuru nohama" vypadaji jinak. Blbe se to popisuje ale jsou to zaklady letecky teorie a kdyz se to nakresli na papir na profil kridla ktera sila kam pusobi a pak otoci o 180 stupnu tak je hned jasny ktera bije :) ostatne na tom videu v tomto clanku to je celkem hezky videt ze jak otoci 707 na zada a ma to vicemene srovnany v horizontu tak mu jde cumak hodne dolu a ten vykrut konci v klesani

+15/0
15.7.2014 16:37

V46i84l77é24m 81P12o98k47o29r34n85ý 2690527263712

Děkuji za skvělý článek.

+3/0
15.7.2014 14:08

P12a93v17e62l 26S12o43b62o62t97k15a 5890274

inu... nepijte alohol, pokud řídíte letadlo...

http://www.csfd.cz/film/299884-let/

VŠEM doporučuji...

+1/0
15.7.2014 13:58

R90i84c88h83a94r27d 63K52á43b28a 8539398870180

Luxusni clanek, diky! R^

+5/0
15.7.2014 13:53

R43a10d65e95k 60P53a62n80c38h34a89r41t96e12k 6323253253766

Dobré, ale tohle: " ...se zcela novým letounem této velikosti (a ceny) šlo o světovou premiéru."  Není tak úplně pravda. ;-)  Září 1955 Farnborough Avro Vulcan B.1 W/C Roland "Rolly" Falk https://www.youtube.com/watch?v=afj19PedlxE

+1/0
15.7.2014 13:46

J21a80r56o43s45l11a74v 35B62r29ü67m74m62e32r 7384933106

Vulcan je alespoň vojenské letadlo :-)

+3/0
15.7.2014 15:41

P61a95t12r53i45k 64R20a55d64e93c62k29ý 5613307285

Bezva článek, díkyR^R^R^!

+1/0
15.7.2014 13:40

T13o76n28d16a 60H98e64j63l31í34k 1908433229637

Škoda, že tu se nedá dávat karma :)

+6/−1
15.7.2014 11:59

V70á67c13l12a12v 69P28c22h32á75l26e46k 8876802161212

Další výborný článek z dílny technetuR^ Tleskám;-)

+29/0
15.7.2014 11:50

J15a10n 97H49a70v85l14i31n42a 9104966419803

Jako AWACS se u nas casto objevuje v PAD

http://www.planes.cz/cs/photo/1182951/e-3a-lx-n90452-nato-pardubice-ped-lkpd/

+1/0
15.7.2014 10:37

P28e53t30r96a 91N92o36v58á27k59o60v98á 7898536514898

Skvělý článek, ale kdo dělá ty náhodné mezery v datumech?

+1/0
15.7.2014 10:25

D24a21v82i57d 19K28r90á44l 1719916839628

neznáš nejdůležitějšího člena každé redakce- šotka?;-)

+11/0
15.7.2014 13:03

M81i69c11h71a85l 41P14o31h94o48ř94e86l79s61k87ý 8492471501807

www.youtube.com/watch?v=RnBaO0GismE

nebo posunout na 0:45

0/−1
15.7.2014 9:54

T42o61m41á27š 88P23e83l70i98k62á85n 3351100191729

Definitivně fake... pár milisekund po tom co se přetočil o 120° by už brousil čumákem hlínu... a za ním by byla neuvěřitelná fagule. Být to v jiné výšce, prosím, ale prosednutí po obratu si u takového éra vezme pěkných pár desítek metrů..

+4/0
15.7.2014 11:11

M76a56r58e87k 22F58l49e30k93a75č 1257952770561

to už tu šlo pár měsíců zpět...a všichni se shodli že to je fake, dokonce to myslím měla být reklama na nápoj

+1/0
15.7.2014 12:10

J40a50r95o30s20l50a11v 49B51r22ü57m12m69e14r 7674193226

Fake, není to sudový výkrut, který se opravdu dá udělat skoro s čímkoliv, ale "normální" výkrut, což už není tak jednoduché, a pro některá letadla je nemožný, a hlavně by to opravdu potřebovalo hodně prostoru pod sebou...

+4/0
15.7.2014 15:46

M94i76c16h84a40l 90K59r38u31p92i40č46k51a 9725278165

Ten neuvedený akrobat s IL-18 byl Jiří Tlustý?

+1/0
15.7.2014 9:54

J23a68r22o88m14i88r 67F70a36r15e45k 4392203877

Jinak se pry Tex Johnston ucastnil i toho posledniho letu Dash Eighty, ovsem musel podepsat papir, ze nebude provadet zadne akrobaticek prvky.

+6/0
15.7.2014 9:34
Foto

P44e62t83r 62D30v28o70ř71á98k 4589469911888

707 je vskutku legenda. Ovšem ten výkrut s osmnáctkou se údajně nestal, prý to ani nebylo možné, tvrdil cpt. Kuchta, který na osmnáctkách létal velkou část své kariéry u Československých aerolinií.

+1/−1
15.7.2014 9:27

J57o70s12e10f 49C40í94s55a44ř 7557292180150

skvělý článek R^

+9/0
15.7.2014 8:53

M18i45c57h35a55l 29M28i43l57l77e62r 9886512979452

R^

+2/0
15.7.2014 8:48

M51i69c62h52a21l 10M20i10l33l15e95r 9986242419102

letel jsem s B 707 nalezicimu australskemu Qantasu v 1969 z Hongkongu do Port Moresby - prima zazitekR^R^R^

+1/0
15.7.2014 8:50

D16a63v54i25d 20K35r24á72l 1139276739548

kohos tam letěl sežrat?:-)

0/0
15.7.2014 13:02

M98i92c49h20a96l 42M59i14l74l91e76r 9956142969442

ja nikoho a oni mne take ne.;-D

Stravil jsem skoro pul roku u pribuznych ve vychodni Papui a tam to je civilizovane hodne dlouho. Misionari tam pobyvali snad od 1880-90. Zato ale 2SV se tam silne podepsala. Porad jeste tam jsou k videni vraky letadel, clunu a vozidel. V Milne Bay se odehrala jedna z velkych bitev Koraloveho more a Japonci si to odnesli. Runway tamejsiho polniho letiste je take pozustatek po tom, co tenkrat vybudovali Americane.

+3/0
15.7.2014 16:14
Foto

B33o30h58d29a13n 11D57l70o97u44h36ý 4872200378960

Výborný článek, díky!

+14/0
15.7.2014 8:35

P59e35t47r 54N21ě16m82e93č98e66k 1642374352233

Tak to je démon R^

0/0
15.7.2014 8:15

A86l57e20š 22Z89e89l51i53n96k69a 1534502326

I po těch letech jsem to video sledoval se zatajeným dechem :-) Nádhera. Jen se chce říct aby i čeští amatérští piloti si pro takové machrovinky vždy nabrali o pár set výškových metrů navíc ;-)

+11/0
15.7.2014 2:11

I51r75e69n53a 49P76l76a42c51h57e59t85k37o49v36á 3594624480727

vykrut zkouseli za komancu i s turboletem. neprezil to nikdo. myslim, ze to bylo v cb, ale jista si nejsem. znam to jen z vypraveni.

0/0
15.7.2014 1:25

I32r56e21n85a 26P75l29a46c54h15e37t76k11o69v83á 3414274390227

kdyztak me doplnte

0/−1
15.7.2014 1:25
Foto

P25e59t57r 80D44v98o59ř35á61k 4509249931438

Kdy k této nehodě mělo dojít? Mám o leteckých nehodách nějaké knihy, ale nikde toto popsáno není.

0/0
15.7.2014 9:24

J31a79r28o74m40i89r 52F77a29r40e32k 4372233807

Jedine, co jsem nasel, je nehoda na leteckem dni v Litve v 95. Pricinou byla nizka vyska pri provadeni manevru.

0/0
15.7.2014 9:30

J58a25n 53R18i19p30p50l 5339221734750

Tak tenhle článek velice rád doporučím... Skvělá práce. Boeing 707/420 je moje nejoblíbenější mašina, létám na ní každý den (simulátor Flightgear)... malá ukázka z mé pilotáže: https://www.youtube.com/watch?v=PW36zkuHyBA Je to nejlepší letadlo, jaké kdy vzlétlo! R^

+4/0
15.7.2014 1:17

D75a85n66i49e66l 94U39r21b93á54n30e51k 6187108369858

Já nechci rýpat, ale podle simulátoru bych se něco takového neodvážil tvrdit. Podle mě je dost ještě lepších letadel.

0/0
15.7.2014 2:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.