Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obrátil obří Boeing 707 za letu na záda. Nejslavnější reklama v letectví

Je čtvrtek 15.7.1954, 14 hodin a 14 minut a do vzduchu se poprvé chystá legendární Boeing „Dash Eighty.“ Za „kniplem“ sedí zkušební pilot Tex Johnston a výsledek zkušebního letu s napětím očekává tým odborníků, ve kterém nechybí ani řada Čechů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a43r38o89s10l74a68v 67K24a32d46l66e34c 5591829232581

To dělám běžně na trenažéru...;-D

0/0
27.7.2014 18:35

P97e42t19r 75H56a93j93n75ý 3634588272146

v roce 1981 jsem obrátil "stejsna" na strechu. Bylo nás v nem 9. Nikomu se nic nestalo. Nikdo mne nechválil:-(

+1/0
25.7.2014 21:41

F15r19a45n52t26i93s97e78k 31M74i74k52e44s 8283187360152

V prosinci 1978 jsem s dosluhujim Boeing 707 v barvach Pan American letel z Frankfurtu do New Yorku. Jak si vzpominam byl to prijemny letVR^

0/0
24.7.2014 13:03

J21i71ř32í 92K37o81c47u92r25e90k 6485624365508

Skvělá momentka z toho videa:

Šéf: Co si myslíš, že jsi dělal?

Tex: Prodával jsem letadlo.

+7/0
17.7.2014 19:31

L56a63d62a 14N86o93v49a39k 4602133907

je to neštěstí mít na klíčové pozici ve firmě nezodpovědné jedince...:-/

Při troše smůly to mohl rozsekat a způsobit firmě miliardové ztráty...

+1/−8
15.7.2014 23:53

M82i33c88h74a56l 47P66a88v64l90á36t 9343763324709

No a misto toho dostali velkou zakazku od letectva, protoze to neortodoxni predvadeni videli nekteri vysoci dustojnici, kteri okamzite pochopili, ze to letadlo je dobre postavene.

+7/0
16.7.2014 9:36

L52a36d34a 54N45o52v79a28k 4202893397

risk je někdy zisk... tady to vyšlo...

+4/0
16.7.2014 13:03

P41e24t86r 74B59a67u40d19i13š 7929721466776

Inu, testovacího pilota bude těžko dělat někdo, kdo se bojí riskovat. :-)

+2/0
22.7.2014 12:11

M34a59r96t44i24n 32V86a40n42ě44č67e24k 4833258602215

Velice pěkné video 707 p go formace s 777

https://www.youtube.com/watch?v=YmQE05i1l0s#t=91

+1/0
15.7.2014 21:09

V64á22c98l44a25v 33V79á23v15r32a 5956249721397

Boeing je soukromá firma a není podporovaná ani financovaná státem. Stát ho také nemusel nikdy zachraňovat před bankrotem. To Airbus má jinou historii a v podstatě od samého vzniku byl drržen nad vodou Francií a Německem. Trend ve výrobě letadel se posunul tam, kde to Airbus nečekal a teď dohání novými modely.

A-380 nebyl dobrý tah. A Boeing nečeká a za Dreamjety má další dva modernější modely v prototypových verzích.

+2/−17
15.7.2014 15:28

J97a15r57o10s94l47a17v 64B95r33ü58m96m96e55r 7714893436

O té nepodpoře státem to opravdu, ale opravdu není tak jednoduché...

+5/−1
15.7.2014 15:40

M17i28c54h90a92l 37M30i54l54l46e91r 9226282179242

Vavro, povez co jsi to za leteckeho experta, ze se tu ohanis "A-380 nebyl dobrý tah."?

Z tvych poznamek pod jinym clankem vyplyva, ze se ti A380 nelibi predevsim proto, ze to neni americky vyrobek, ale evropsky. Dokonce ses tu nedavno priznal, ze jsi s nim NIKDY neletel a letet nechces. Dodal jsi par argumentu, ktere za danych okolnosti prisly - promin- dost k smichu. Cituji tvuj post: " S A380 doufám nikdy nepoletím. To čekání na výstup  z letounu, bude dost.... nepříjemné. O baru a tělocvičně na palubě se dnes už ve spojení s A380 nemluví. Víme přeece že to byl nesmysl už na začátku."

Nevim, jestli jsi videl moji odpoved, ale pokud ne, zopakuji to FYI:

Co takhle aspon jednou s A380 letet, nez zase napises tyhle nesmysly?

Nema cenu zasvecene pindat o necem, co jsi sam nezkusil a co se nachazi pouze v tvych hodne zkreslenych predstavach.

Z dalkovych letu WB letadly mam od nas z Australie za sebou celou radu s B747 a B777, nekolik s A340 a nejnoveji 10 letu s A380 Qantasu a Emirates. Ackoliv jsem velky fanousek Jumba uz od 70.let, s A380 letam velmi rad od 2011. Je pohodlnejsi a tissi nez Jumbo. O nastupovani/vystupovani s A380 NEMAS poneti. Je jasne, ze nevis, ze kapacita dolni paluby u A380 neni o moc vetsi nez kapacita dolni paluby Jumba; podle individulani konfigurace a aerolinky dole tak kolem 40 sedadel vic, tedy pribl. jen 10% rozdilu. Protoze na rozdil od B747, u A380 ma kazda paluba ma svuj vlastni vychod, vystup pasazeru z A 380 trva sotva dele nez vystup z B747. "O baru a tělocvičně na palubě se dnes už ve spojení s A380 nemluví." Nemusi mluvit asi proto, ze nejsou zadnou utopii, ale existuji jako standard. Plne vybaveny bar pro pasazery v 1.tride a business je v A380 NORMALKA. Emirates navic maji sprchy/spa pro pasazery v 1.tride. Pro pasazery u obou v economy jsou 2 "samoobsluzne bary" s obcerstvenim (ovoce, susenky, tycinky, nealko napoje). A namisto "telocvicny" jak Qantas, tak Emirates maji klubovnu pro business a 1.tridu.

+14/−1
15.7.2014 16:06

P11a43v38e20l 24O88d76r52a55z68i88l 6494479277760

Hele kluci tak co to je? Přece se nebudete škorpit spolu, to vám bere čas od svorného nadávání na starou domovinu ;-)

0/0
21.7.2014 20:01

D18a32v70i24d 76K69r81á45l 1699846139558

co to meleš, vávro?8-o

+2/0
15.7.2014 16:54

I57v55a94n46k88a 19P57o62s68p45í56š11i65l64o71v84á 8124528892127

Naopak. Vývoj A-350 byl mnohem hladší než Dreamlineru, hlavně díky zkušenostem s velkými kompozitovými celky u A-380. Navíc, s A-350 bude mít Airbus plné portfolio moderních letadel všech kategorií. Boeingu bude zrušený nástupce 747 chybět, už nyní je to vidět na objednávkách jeho nejmodernější verze, kterou táhnou především nákladní varianty.

Se subvencemi od státu si tyto dvě firmy nemají co vyčítat. Boeing tak dlouho vztekle kopal nožičkami proti vítěznému tendru Airbusu na nový tankovací letoun až si vykopal nové vyběrové řízení, šité jemu na míru. Jestli tohle není státní pomoc, tak už asi nic...

+8/−1
15.7.2014 20:16

F76r46a23n30t96i50s46e41k 64M73i52k16e68s 8403317560182

Ten Vavra totiz  vi vsechno a rozumi  vsemu.

0/0
24.7.2014 13:06

L79a79d91i83s58l41a60v 31W14e59i14s 5830795910797

Loni jsem viděl film "Let" s Denzelem Washingtonem. Prý byl natočen podle skutečných událostí, včetně letadla, letícího i s cestujícími na zádech...

+1/0
15.7.2014 15:15

P81e36t19r 44C34e97r95v51e76n92y 1883250385

to moc ne, inspirovalo se to padem alaska airlines 261 (stejna zavada, ovsem vsichni zemreli) jenze tam leteli na zadech v prudkem klesani. Tak jak to bylo ve filmu, tj na zadech a "vicemene" horizontalni let by to fakt neletelo. To neni akrobaticky premotorovany special se symetrickym profilem kridla, aby udrzeli invertovany let v horizontu (kdyz vychechame vyjadreni boeingu ze by to neletelo) tak by musel byt cumak znacne nahoru na udrzeni stejne vysky. Vztlak, odpor, vysledna aerodynamicka sila a uhel nabehu plati porad, protoze kridlo neni symetricke tak ty vektory pri kridle "vzhuru nohama" vypadaji jinak. Blbe se to popisuje ale jsou to zaklady letecky teorie a kdyz se to nakresli na papir na profil kridla ktera sila kam pusobi a pak otoci o 180 stupnu tak je hned jasny ktera bije :) ostatne na tom videu v tomto clanku to je celkem hezky videt ze jak otoci 707 na zada a ma to vicemene srovnany v horizontu tak mu jde cumak hodne dolu a ten vykrut konci v klesani

+15/0
15.7.2014 16:37

V87i69l44é17m 63P15o31k60o15r53n44ý 2840917263462

Děkuji za skvělý článek.

+3/0
15.7.2014 14:08

P45a61v61e71l 93S70o79b59o95t95k58a 5220374

inu... nepijte alohol, pokud řídíte letadlo...

http://www.csfd.cz/film/299884-let/

VŠEM doporučuji...

+1/0
15.7.2014 13:58

R98i94c43h12a72r60d 69K51á50b78a 8579418730380

Luxusni clanek, diky! R^

+5/0
15.7.2014 13:53

R90a33d51e18k 60P60a88n24c30h93a53r58t38e72k 6473583513766

Dobré, ale tohle: " ...se zcela novým letounem této velikosti (a ceny) šlo o světovou premiéru."  Není tak úplně pravda. ;-)  Září 1955 Farnborough Avro Vulcan B.1 W/C Roland "Rolly" Falk https://www.youtube.com/watch?v=afj19PedlxE

+1/0
15.7.2014 13:46

J28a61r19o19s41l22a40v 56B94r93ü82m14m40e29r 7424873356

Vulcan je alespoň vojenské letadlo :-)

+3/0
15.7.2014 15:41

P54a86t96r60i47k 87R77a10d89e53c43k86ý 5313917985

Bezva článek, díkyR^R^R^!

+1/0
15.7.2014 13:40

T11o38n78d63a 28H58e21j20l61í65k 1658163199887

Škoda, že tu se nedá dávat karma :)

+6/−1
15.7.2014 11:59

V74á20c69l12a28v 59P61c89h39á39l82e19k 8296872771532

Další výborný článek z dílny technetuR^ Tleskám;-)

+29/0
15.7.2014 11:50

J34a12n 93H80a74v60l65i24n39a 9244436359403

Jako AWACS se u nas casto objevuje v PAD

http://www.planes.cz/cs/photo/1182951/e-3a-lx-n90452-nato-pardubice-ped-lkpd/

+1/0
15.7.2014 10:37

P93e41t77r87a 35N78o83v41á67k70o40v19á 7718976954548

Skvělý článek, ale kdo dělá ty náhodné mezery v datumech?

+1/0
15.7.2014 10:25

D98a70v42i66d 36K63r71á34l 1439386189958

neznáš nejdůležitějšího člena každé redakce- šotka?;-)

+11/0
15.7.2014 13:03

M40i87c84h34a30l 94P96o61h93o82ř49e14l46s84k63ý 8712841191767

www.youtube.com/watch?v=RnBaO0GismE

nebo posunout na 0:45

0/−1
15.7.2014 9:54

T64o20m24á67š 80P76e97l76i32k16á44n 3591260821539

Definitivně fake... pár milisekund po tom co se přetočil o 120° by už brousil čumákem hlínu... a za ním by byla neuvěřitelná fagule. Být to v jiné výšce, prosím, ale prosednutí po obratu si u takového éra vezme pěkných pár desítek metrů..

+4/0
15.7.2014 11:11

M52a82r45e19k 23F73l46e11k70a59č 1667952810721

to už tu šlo pár měsíců zpět...a všichni se shodli že to je fake, dokonce to myslím měla být reklama na nápoj

+1/0
15.7.2014 12:10

J90a85r25o66s72l97a80v 71B17r18ü36m52m72e90r 7264433656

Fake, není to sudový výkrut, který se opravdu dá udělat skoro s čímkoliv, ale "normální" výkrut, což už není tak jednoduché, a pro některá letadla je nemožný, a hlavně by to opravdu potřebovalo hodně prostoru pod sebou...

+4/0
15.7.2014 15:46

M65i60c92h11a28l 61K71r44u39p63i48č64k11a 9835938355

Ten neuvedený akrobat s IL-18 byl Jiří Tlustý?

+1/0
15.7.2014 9:54

J84a46r90o76m86i28r 11F80a45r74e18k 4652503827

Jinak se pry Tex Johnston ucastnil i toho posledniho letu Dash Eighty, ovsem musel podepsat papir, ze nebude provadet zadne akrobaticek prvky.

+6/0
15.7.2014 9:34
Foto

P29e66t15r 92D16v13o79ř53á39k 4249799371198

707 je vskutku legenda. Ovšem ten výkrut s osmnáctkou se údajně nestal, prý to ani nebylo možné, tvrdil cpt. Kuchta, který na osmnáctkách létal velkou část své kariéry u Československých aerolinií.

+1/−1
15.7.2014 9:27

J58o26s69e32f 23C11í67s36a98ř 7497562470640

skvělý článek R^

+9/0
15.7.2014 8:53

M78i56c36h19a95l 31M61i19l95l43e70r 9946802249802

R^

+2/0
15.7.2014 8:48

M55i31c21h49a76l 69M83i21l23l61e17r 9976232839782

letel jsem s B 707 nalezicimu australskemu Qantasu v 1969 z Hongkongu do Port Moresby - prima zazitekR^R^R^

+1/0
15.7.2014 8:50

D19a66v38i36d 55K53r44á43l 1919286279228

kohos tam letěl sežrat?:-)

0/0
15.7.2014 13:02

M24i55c73h50a98l 30M21i14l87l10e79r 9766792669432

ja nikoho a oni mne take ne.;-D

Stravil jsem skoro pul roku u pribuznych ve vychodni Papui a tam to je civilizovane hodne dlouho. Misionari tam pobyvali snad od 1880-90. Zato ale 2SV se tam silne podepsala. Porad jeste tam jsou k videni vraky letadel, clunu a vozidel. V Milne Bay se odehrala jedna z velkych bitev Koraloveho more a Japonci si to odnesli. Runway tamejsiho polniho letiste je take pozustatek po tom, co tenkrat vybudovali Americane.

+3/0
15.7.2014 16:14
Foto

B74o11h96d17a77n 39D86l75o41u67h35ý 4692450228380

Výborný článek, díky!

+14/0
15.7.2014 8:35

P92e31t63r 54N38ě46m71e61č86e85k 1192944782393

Tak to je démon R^

0/0
15.7.2014 8:15

A58l69e22š 78Z42e45l84i49n86k35a 1474232156

I po těch letech jsem to video sledoval se zatajeným dechem :-) Nádhera. Jen se chce říct aby i čeští amatérští piloti si pro takové machrovinky vždy nabrali o pár set výškových metrů navíc ;-)

+11/0
15.7.2014 2:11

I25r38e83n98a 74P93l77a25c31h51e29t70k22o24v21á 1966814606570

vykrut zkouseli za komancu i s turboletem. neprezil to nikdo. myslim, ze to bylo v cb, ale jista si nejsem. znam to jen z vypraveni.

0/0
15.7.2014 1:25

I85r82e97n23a 90P12l76a53c52h44e37t17k24o41v56á 1336124866440

kdyztak me doplnte

0/−1
15.7.2014 1:25
Foto

P11e10t23r 67D16v49o50ř66á28k 4349869671368

Kdy k této nehodě mělo dojít? Mám o leteckých nehodách nějaké knihy, ale nikde toto popsáno není.

0/0
15.7.2014 9:24

J77a61r40o17m12i46r 80F32a31r51e43k 4862243377

Jedine, co jsem nasel, je nehoda na leteckem dni v Litve v 95. Pricinou byla nizka vyska pri provadeni manevru.

0/0
15.7.2014 9:30

J87a23n 87R22i33p62p80l 5599431284750

Tak tenhle článek velice rád doporučím... Skvělá práce. Boeing 707/420 je moje nejoblíbenější mašina, létám na ní každý den (simulátor Flightgear)... malá ukázka z mé pilotáže: https://www.youtube.com/watch?v=PW36zkuHyBA Je to nejlepší letadlo, jaké kdy vzlétlo! R^

+4/0
15.7.2014 1:17

D57a71n34i83e51l 65U83r18b59á55n82e33k 6547868309648

Já nechci rýpat, ale podle simulátoru bych se něco takového neodvážil tvrdit. Podle mě je dost ještě lepších letadel.

0/0
15.7.2014 2:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.