Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obrátil obří Boeing 707 za letu na záda. Nejslavnější reklama v letectví

Je čtvrtek 15.7.1954, 14 hodin a 14 minut a do vzduchu se poprvé chystá legendární Boeing „Dash Eighty.“ Za „kniplem“ sedí zkušební pilot Tex Johnston a výsledek zkušebního letu s napětím očekává tým odborníků, ve kterém nechybí ani řada Čechů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a72r72o26s23l73a68v 50K68a38d54l19e16c 5691189302391

To dělám běžně na trenažéru...;-D

0/0
27.7.2014 18:35

P22e20t38r 83H95a16j28n89ý 3724948142386

v roce 1981 jsem obrátil "stejsna" na strechu. Bylo nás v nem 9. Nikomu se nic nestalo. Nikdo mne nechválil:-(

+1/0
25.7.2014 21:41

F76r76a70n80t17i81s58e14k 14M76i91k43e13s 8593987160272

V prosinci 1978 jsem s dosluhujim Boeing 707 v barvach Pan American letel z Frankfurtu do New Yorku. Jak si vzpominam byl to prijemny letVR^

0/0
24.7.2014 13:03


J70i62ř91í 41K75o67c72u47r57e60k 6875764205938

Skvělá momentka z toho videa:

Šéf: Co si myslíš, že jsi dělal?

Tex: Prodával jsem letadlo.

+7/0
17.7.2014 19:31

L83a95d55a 63N10o77v42a45k 4872113477

je to neštěstí mít na klíčové pozici ve firmě nezodpovědné jedince...:-/

Při troše smůly to mohl rozsekat a způsobit firmě miliardové ztráty...

+1/−8
15.7.2014 23:53

M80i18c15h61a91l 61P13a67v89l66á76t 9433753834449

No a misto toho dostali velkou zakazku od letectva, protoze to neortodoxni predvadeni videli nekteri vysoci dustojnici, kteri okamzite pochopili, ze to letadlo je dobre postavene.

+7/0
16.7.2014 9:36

L93a23d43a 43N10o52v26a98k 4812483287

risk je někdy zisk... tady to vyšlo...

+4/0
16.7.2014 13:03

P63e53t52r 27B92a30u56d52i74š 7299911396526

Inu, testovacího pilota bude těžko dělat někdo, kdo se bojí riskovat. :-)

+2/0
22.7.2014 12:11

M98a94r25t16i35n 92V39a77n30ě34č92e96k 4503748662135

Velice pěkné video 707 p go formace s 777

https://www.youtube.com/watch?v=YmQE05i1l0s#t=91

+1/0
15.7.2014 21:09

V80á64c88l62a20v 22V83á14v46r23a 5596509541367

Boeing je soukromá firma a není podporovaná ani financovaná státem. Stát ho také nemusel nikdy zachraňovat před bankrotem. To Airbus má jinou historii a v podstatě od samého vzniku byl drržen nad vodou Francií a Německem. Trend ve výrobě letadel se posunul tam, kde to Airbus nečekal a teď dohání novými modely.

A-380 nebyl dobrý tah. A Boeing nečeká a za Dreamjety má další dva modernější modely v prototypových verzích.

+2/−17
15.7.2014 15:28

J91a29r92o51s14l57a53v 30B83r74ü23m34m34e74r 7314923986

O té nepodpoře státem to opravdu, ale opravdu není tak jednoduché...

+5/−1
15.7.2014 15:40

M33i16c76h17a25l 20M73i63l46l84e12r 9316312569252

Vavro, povez co jsi to za leteckeho experta, ze se tu ohanis "A-380 nebyl dobrý tah."?

Z tvych poznamek pod jinym clankem vyplyva, ze se ti A380 nelibi predevsim proto, ze to neni americky vyrobek, ale evropsky. Dokonce ses tu nedavno priznal, ze jsi s nim NIKDY neletel a letet nechces. Dodal jsi par argumentu, ktere za danych okolnosti prisly - promin- dost k smichu. Cituji tvuj post: " S A380 doufám nikdy nepoletím. To čekání na výstup  z letounu, bude dost.... nepříjemné. O baru a tělocvičně na palubě se dnes už ve spojení s A380 nemluví. Víme přeece že to byl nesmysl už na začátku."

Nevim, jestli jsi videl moji odpoved, ale pokud ne, zopakuji to FYI:

Co takhle aspon jednou s A380 letet, nez zase napises tyhle nesmysly?

Nema cenu zasvecene pindat o necem, co jsi sam nezkusil a co se nachazi pouze v tvych hodne zkreslenych predstavach.

Z dalkovych letu WB letadly mam od nas z Australie za sebou celou radu s B747 a B777, nekolik s A340 a nejnoveji 10 letu s A380 Qantasu a Emirates. Ackoliv jsem velky fanousek Jumba uz od 70.let, s A380 letam velmi rad od 2011. Je pohodlnejsi a tissi nez Jumbo. O nastupovani/vystupovani s A380 NEMAS poneti. Je jasne, ze nevis, ze kapacita dolni paluby u A380 neni o moc vetsi nez kapacita dolni paluby Jumba; podle individulani konfigurace a aerolinky dole tak kolem 40 sedadel vic, tedy pribl. jen 10% rozdilu. Protoze na rozdil od B747, u A380 ma kazda paluba ma svuj vlastni vychod, vystup pasazeru z A 380 trva sotva dele nez vystup z B747. "O baru a tělocvičně na palubě se dnes už ve spojení s A380 nemluví." Nemusi mluvit asi proto, ze nejsou zadnou utopii, ale existuji jako standard. Plne vybaveny bar pro pasazery v 1.tride a business je v A380 NORMALKA. Emirates navic maji sprchy/spa pro pasazery v 1.tride. Pro pasazery u obou v economy jsou 2 "samoobsluzne bary" s obcerstvenim (ovoce, susenky, tycinky, nealko napoje). A namisto "telocvicny" jak Qantas, tak Emirates maji klubovnu pro business a 1.tridu.

+14/−1
15.7.2014 16:06

P27a79v78e65l 15O30d81r25a98z32i20l 6674779447980

Hele kluci tak co to je? Přece se nebudete škorpit spolu, to vám bere čas od svorného nadávání na starou domovinu ;-)

0/0
21.7.2014 20:01

D58a78v70i91d 65K50r31á30l 1249216769408

co to meleš, vávro?8-o

+2/0
15.7.2014 16:54

I39v93a17n45k80a 52P90o77s19p56í51š24i42l27o84v94á 8914268862637

Naopak. Vývoj A-350 byl mnohem hladší než Dreamlineru, hlavně díky zkušenostem s velkými kompozitovými celky u A-380. Navíc, s A-350 bude mít Airbus plné portfolio moderních letadel všech kategorií. Boeingu bude zrušený nástupce 747 chybět, už nyní je to vidět na objednávkách jeho nejmodernější verze, kterou táhnou především nákladní varianty.

Se subvencemi od státu si tyto dvě firmy nemají co vyčítat. Boeing tak dlouho vztekle kopal nožičkami proti vítěznému tendru Airbusu na nový tankovací letoun až si vykopal nové vyběrové řízení, šité jemu na míru. Jestli tohle není státní pomoc, tak už asi nic...

+8/−1
15.7.2014 20:16

F94r67a49n12t71i51s84e32k 60M38i56k45e89s 8193147830682

Ten Vavra totiz  vi vsechno a rozumi  vsemu.

0/0
24.7.2014 13:06

L38a13d31i96s90l17a79v 69W23e49i51s 5170135440297

Loni jsem viděl film "Let" s Denzelem Washingtonem. Prý byl natočen podle skutečných událostí, včetně letadla, letícího i s cestujícími na zádech...

+1/0
15.7.2014 15:15

P28e59t52r 75C97e49r95v77e79n48y 1923850955

to moc ne, inspirovalo se to padem alaska airlines 261 (stejna zavada, ovsem vsichni zemreli) jenze tam leteli na zadech v prudkem klesani. Tak jak to bylo ve filmu, tj na zadech a "vicemene" horizontalni let by to fakt neletelo. To neni akrobaticky premotorovany special se symetrickym profilem kridla, aby udrzeli invertovany let v horizontu (kdyz vychechame vyjadreni boeingu ze by to neletelo) tak by musel byt cumak znacne nahoru na udrzeni stejne vysky. Vztlak, odpor, vysledna aerodynamicka sila a uhel nabehu plati porad, protoze kridlo neni symetricke tak ty vektory pri kridle "vzhuru nohama" vypadaji jinak. Blbe se to popisuje ale jsou to zaklady letecky teorie a kdyz se to nakresli na papir na profil kridla ktera sila kam pusobi a pak otoci o 180 stupnu tak je hned jasny ktera bije :) ostatne na tom videu v tomto clanku to je celkem hezky videt ze jak otoci 707 na zada a ma to vicemene srovnany v horizontu tak mu jde cumak hodne dolu a ten vykrut konci v klesani

+15/0
15.7.2014 16:37

V22i66l96é37m 75P89o18k56o58r59n73ý 2700577943912

Děkuji za skvělý článek.

+3/0
15.7.2014 14:08

P81a70v82e18l 31S52o11b70o89t54k40a 5920394

inu... nepijte alohol, pokud řídíte letadlo...

http://www.csfd.cz/film/299884-let/

VŠEM doporučuji...

+1/0
15.7.2014 13:58

R63i35c28h20a67r86d 82K27á37b84a 8209758670380

Luxusni clanek, diky! R^

+5/0
15.7.2014 13:53

R20a12d93e25k 34P77a47n82c87h66a32r13t86e90k 6233953653846

Dobré, ale tohle: " ...se zcela novým letounem této velikosti (a ceny) šlo o světovou premiéru."  Není tak úplně pravda. ;-)  Září 1955 Farnborough Avro Vulcan B.1 W/C Roland "Rolly" Falk https://www.youtube.com/watch?v=afj19PedlxE

+1/0
15.7.2014 13:46

J45a76r63o28s95l47a51v 46B36r14ü98m52m54e33r 7204763426

Vulcan je alespoň vojenské letadlo :-)

+3/0
15.7.2014 15:41

P41a79t51r46i76k 15R84a86d44e31c11k64ý 5793407455

Bezva článek, díkyR^R^R^!

+1/0
15.7.2014 13:40

T71o24n19d82a 92H42e48j74l29í86k 1368103569837

Škoda, že tu se nedá dávat karma :)

+6/−1
15.7.2014 11:59

V67á78c57l62a79v 46P62c33h15á92l40e85k 8236212591172

Další výborný článek z dílny technetuR^ Tleskám;-)

+29/0
15.7.2014 11:50

J25a35n 49H28a22v19l61i95n66a 9594476479123

Jako AWACS se u nas casto objevuje v PAD

http://www.planes.cz/cs/photo/1182951/e-3a-lx-n90452-nato-pardubice-ped-lkpd/

+1/0
15.7.2014 10:37

P70e57t28r58a 86N87o47v43á85k31o76v65á 7348606854778

Skvělý článek, ale kdo dělá ty náhodné mezery v datumech?

+1/0
15.7.2014 10:25

D98a11v61i61d 18K36r28á84l 1309436489658

neznáš nejdůležitějšího člena každé redakce- šotka?;-)

+11/0
15.7.2014 13:03

M48i11c82h78a13l 85P66o89h69o37ř94e61l72s28k76ý 8902631961447

www.youtube.com/watch?v=RnBaO0GismE

nebo posunout na 0:45

0/−1
15.7.2014 9:54

T52o36m45á80š 81P48e46l50i18k49á90n 3391120661139

Definitivně fake... pár milisekund po tom co se přetočil o 120° by už brousil čumákem hlínu... a za ním by byla neuvěřitelná fagule. Být to v jiné výšce, prosím, ale prosednutí po obratu si u takového éra vezme pěkných pár desítek metrů..

+4/0
15.7.2014 11:11

M94a29r82e75k 81F54l56e98k20a18č 1407332660551

to už tu šlo pár měsíců zpět...a všichni se shodli že to je fake, dokonce to myslím měla být reklama na nápoj

+1/0
15.7.2014 12:10

J63a10r17o38s79l51a31v 94B73r46ü97m31m47e30r 7494603876

Fake, není to sudový výkrut, který se opravdu dá udělat skoro s čímkoliv, ale "normální" výkrut, což už není tak jednoduché, a pro některá letadla je nemožný, a hlavně by to opravdu potřebovalo hodně prostoru pod sebou...

+4/0
15.7.2014 15:46

M13i32c70h60a72l 95K44r23u67p70i80č87k80a 9705398155

Ten neuvedený akrobat s IL-18 byl Jiří Tlustý?

+1/0
15.7.2014 9:54

J26a50r93o37m39i93r 37F33a53r96e87k 4122443567

Jinak se pry Tex Johnston ucastnil i toho posledniho letu Dash Eighty, ovsem musel podepsat papir, ze nebude provadet zadne akrobaticek prvky.

+6/0
15.7.2014 9:34
Foto

P35e61t89r 68D78v45o63ř32á92k 4489449421458

707 je vskutku legenda. Ovšem ten výkrut s osmnáctkou se údajně nestal, prý to ani nebylo možné, tvrdil cpt. Kuchta, který na osmnáctkách létal velkou část své kariéry u Československých aerolinií.

+1/−1
15.7.2014 9:27

J37o62s34e91f 58C27í59s17a25ř 7337202920740

skvělý článek R^

+9/0
15.7.2014 8:53

M92i76c32h49a52l 46M35i65l35l34e61r 9286802709352

R^

+2/0
15.7.2014 8:48

M79i86c70h44a89l 58M94i86l25l43e63r 9196852389752

letel jsem s B 707 nalezicimu australskemu Qantasu v 1969 z Hongkongu do Port Moresby - prima zazitekR^R^R^

+1/0
15.7.2014 8:50

D54a73v44i68d 51K87r39á26l 1259936889988

kohos tam letěl sežrat?:-)

0/0
15.7.2014 13:02

M12i96c97h67a95l 98M77i46l88l52e32r 9326402129272

ja nikoho a oni mne take ne.;-D

Stravil jsem skoro pul roku u pribuznych ve vychodni Papui a tam to je civilizovane hodne dlouho. Misionari tam pobyvali snad od 1880-90. Zato ale 2SV se tam silne podepsala. Porad jeste tam jsou k videni vraky letadel, clunu a vozidel. V Milne Bay se odehrala jedna z velkych bitev Koraloveho more a Japonci si to odnesli. Runway tamejsiho polniho letiste je take pozustatek po tom, co tenkrat vybudovali Americane.

+3/0
15.7.2014 16:14
Foto

B37o61h36d12a70n 56D48l94o85u73h16ý 4352650388970

Výborný článek, díky!

+14/0
15.7.2014 8:35

P41e28t74r 63N15ě87m23e46č64e50k 1892394972173

Tak to je démon R^

0/0
15.7.2014 8:15

A84l90e46š 29Z57e37l97i87n42k62a 1954402496

I po těch letech jsem to video sledoval se zatajeným dechem :-) Nádhera. Jen se chce říct aby i čeští amatérští piloti si pro takové machrovinky vždy nabrali o pár set výškových metrů navíc ;-)

+11/0
15.7.2014 2:11

I59r71e20n34a 70P21l33a24c33h89e22t36k62o31v73á 3234644150157

vykrut zkouseli za komancu i s turboletem. neprezil to nikdo. myslim, ze to bylo v cb, ale jista si nejsem. znam to jen z vypraveni.

0/0
15.7.2014 1:25

I57r64e87n66a 31P43l29a19c50h14e29t86k31o52v90á 3814964150787

kdyztak me doplnte

0/−1
15.7.2014 1:25
Foto

P79e15t36r 94D61v76o22ř38á44k 4109459651688

Kdy k této nehodě mělo dojít? Mám o leteckých nehodách nějaké knihy, ale nikde toto popsáno není.

0/0
15.7.2014 9:24

J48a41r34o44m11i16r 31F67a49r76e13k 4152813857

Jedine, co jsem nasel, je nehoda na leteckem dni v Litve v 95. Pricinou byla nizka vyska pri provadeni manevru.

0/0
15.7.2014 9:30

J92a49n 41R77i81p41p67l 5109361774590

Tak tenhle článek velice rád doporučím... Skvělá práce. Boeing 707/420 je moje nejoblíbenější mašina, létám na ní každý den (simulátor Flightgear)... malá ukázka z mé pilotáže: https://www.youtube.com/watch?v=PW36zkuHyBA Je to nejlepší letadlo, jaké kdy vzlétlo! R^

+4/0
15.7.2014 1:17

D66a17n79i16e13l 82U30r62b14á59n56e61k 6137718579468

Já nechci rýpat, ale podle simulátoru bych se něco takového neodvážil tvrdit. Podle mě je dost ještě lepších letadel.

0/0
15.7.2014 2:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.