Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Projděte si nové metro z Bořislavky do Motola. Půjde zde telefonovat

Na prodloužení trasy A pražského metra se právě stavebně dokončují stanice. Než začnou jezdit vlaky, musí se podzemí vybavit technologiemi a „zavést dráty“ do dispečinku. Chybí ještě i „maličkosti“, jako jsou speciální kabely pro šíření mobilního signálu pro telefony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A92l72a19n 75Ř20e95p29k82a 4565166

Alespoň v metru můžou lidi vydržet tzv.offline, však ono je to chvíli nezabije a pokud to je podnikatel co jezdí metrem, tak mu to byznys taky nezničí ;-D;-)

0/−3
19.7.2014 13:51

L46u48k71á97š 15O27m34á40č40k92a 5981804931346

Proč by podnikatel nemohl jezdit metrem, pokud je taková přeprava rychlejší, navíc by mohl po cestě vyřešit na mobilu např. korespondenci? Nerozumím, proč stát 2 hodiny v zácpě. Velice trapné.

0/0
22.7.2014 12:04
Foto

A96l27a56n 95Ř85e46p45k14a 4415346

Já neříkám, že podnikatel nemůže jezdit metrem, jen jsem psal, že chvíli může být offline a byznys mu to nepoloží (v autě i v zácpě toho taky moc neudělá).

0/−1
22.7.2014 19:42

J30a50k42u70b 18R13o37u43s 3983320884852

Proboha, naučte stříhače iDnesu stříhat, prosím!!!!!!!!

0/0
17.7.2014 0:59

J50o19s33e52f 28H49ř97e14b20í22č77e83k 7776923480322

Možnost telefonovat v tunelech metra, kudy denně projede 1,5 milionu lidí, bych považoval spíše za standard než za horkou novinku.

+5/−6
16.7.2014 16:08

V95l19a69s42t17i47m76i63l 83H62n32í37k 6656642801717

Já bych to samé považoval za zločin proti lidskosti. Už teď jsou řvouni v metru nesnesitelní. Představa, že po vjezdu do tunelu nezmlknou, ale začnou řvát jak protržení, mě děsí. Snad tou trasou nebudu muset jezdit a experiment ukáže, že tudy cesta nevede.

+3/−4
17.7.2014 1:20

M44a20r76e47k 72H42r27u94b16y 6367232181718

Telefonovat se nejspis moc nebude, ale data by bodly, ne? ;-)

+1/0
17.7.2014 13:45

I57š92t25v63á15n 47V88e62j56v78o12d41a 6691671641274

Z nadpisu jsem nabyl dojmu, ze bude den otevreneho tunelu a vy takhle :-)

+6/0
16.7.2014 15:42

R69o48m55a40n 16P49a66p26á11č59e63k 7914738369807

Doufám, že s tím telefonováním to je vtip. Stačí to v tramvajích a autobusech. Rv

+4/−8
16.7.2014 15:37

L34u68k91á36š 69O17m72á60č27k91a 5181874411736

V dnešní době elektronické komunikace se stejně v metru častěji používá instant messaging či emaily. Ideální pro vyřízení korespondence či přečtení článků na iDnes.

+7/0
16.7.2014 16:12

V15i13k73t62o77r 45S86v67o76b64o18d35a 8982628542826

Vůbec poprvé půjde telefonovat? Nejsem si 100% jistý, ale nešlo to už náhodou někde v době před povodněmi?

Čím si jistý jsem, je jakási studie a v návaznosti na ní prohlášení DP, že úroveň hluku během jízdy metra v tunelu je tak vysoká, že by stejně telefonovat nešlo, takže v žádném případě nehodlají zavést pokrytí tunelů.

Je fakt, že při vyšších rychlostech to v tunelu hučí tak moc, že i povídat si s vedle stojícím člověkem je někdy docela obtížné. Nechci si ani představit, jak vedle mě bude někdo celou cestu hulákat do mobilu: "CÓÓÓÓ? UŽ MĚ SLYŠÍŠ MÁMO?!! JÁ TĚ BLBĚ SLYŠIM, SEM V METRU!!! TAKŽE DVĚ MLÍKA A PĚT ROHLÍKŮ JÓÓÓ?!!"

Na druhou stranu by bylo fajn být behem cesty online. Teď si zkracuji cestování čtením zpráv z netu. Číhat na načtení článku během pár vteřin ve stanici je trochu stres a ne vždy se to povede. Takže bych uvítal WiFi výrazně více, než mobilní síť. Po Praze jsem před časem jel tramvají s Wifi ... asi nějaký experiment, od té doby nic. V metru by to mělo větší smysl.

+6/−1
16.7.2014 15:32

L96u88k30á96š 77O71m76á41č93k20a 5961874371486

Proč by měl někdo proboha dotovat wifi? Když si internet v mobilu zaplatíš, můžeš ve vagónech surfovat.

+2/−1
16.7.2014 16:13

V97i60k34t51o94r 56S88v39o95b89o93d66a 8912368282446

V tunelech si můžu leda tak drbat předloktí, když tam není žádný signál.

+3/−1
16.7.2014 17:23

L17u20k15á44š 93O29m66á44č95k43a 5351424671666

V několika tunelech signál díky vyzařovacímu kabelu je a bude tomu i v tomto novém. V Paříži či ve Vídni je signál v tunelech naprosto běžný. Ty si ale klidně drbej předloktí, to je mi opravdu jedno.

+1/0
16.7.2014 18:47

V47i97k39t38o66r 56S10v56o66b97o92d67a 8922398132206

V kterých několika tunelech je dnes v Praze metro pokryté signálem pomocí vyzařovacího kabelu? Nevymýšlíš si tak trochu?

Že je to běžné v Paříži a Vídni je fakt super, to mi v Praze opravdu hodně pomůže.

+1/0
17.7.2014 1:56

L79u50k22á59š 12O86m82á92č53k77a 5931894551616

Tunel v I.P.Pavlova.

0/0
17.7.2014 8:43

M30a56r70e38k 52H94r36u62b69y 6717432601528

Urcite? Nejde spis o prusak signalu Nuselskym mostem? ;-)

0/0
17.7.2014 13:46

L16u50k36á36š 36O40m84á62č83k29a 5181644601256

Ne.

0/0
17.7.2014 14:42

M46a84r87e61k 19T11u15r76n46o95v63e86c 7185832260806

Sice mezi Muzeem a I. P. Pavlova v jednom traťovém tunelu takový vyzařovací kabel je - ale to byl kdysi takový zkušební provoz a operátoři se z toho stáhli. Snad to dnes funguje jen na nějakou tu městskou síť (Tetra?). Nebo o tom víte něco víc? Pokud ano, můžete se prosím rozepsat?

Jinak tedy prosím napište, kde dále v Praze je pokrytí signálem i v tunelech. Já o žádném dalším úseku nevím. Jsou určité mezitraťové úseky, kde se signál dá chytit - ale nejsou to tunely. Třeba ten Nuselský most. Nebo na trase B pak úsek mezi Černým Mostem a Rajskou zahradou (jenže ta trať je v podstatě povrchová, jen zakrytá v železobetonovém tubusu, který má okna). Podobně pár stanic před Zličínem. A asi by se také dal chytit signál mezi Skalkou a Depem Hostivař, ale to bych také nenazýval zrovna tunelem...

Jinak s Vámi souhlasím v tom, že v zahraničí je to naprosto běžné - nám nezbývá než doufat, že se toho jednou dočkáme také...

0/0
18.7.2014 20:40

2505254518443

mezi ipákem a vysehradem je to jasne nuselak, ktery ti dovoli telefonovat :)

0/0
22.7.2014 11:47

L75u51k26á51š 67O58m70á97č46k36a 5621734901786

Něco si o tom nastuduj. Mezi I.P.Pavlova a Muzeem je nainstalovaný vyzařovací kabel, pokryté jsou také stanice Muzeum, I.P, Pavlova a Můstek.. To, že je možná již dnes vypnutý je jiná věc, každopádně nainstalované to je.

0/0
22.7.2014 12:03

2885774808193

opakuji, mezi ipákem a vysehradem

0/0
22.7.2014 12:08

L33u59k46á38š 14O40m71á48č32k10a 5461134781916

Tam žádný kabel instalovaný není, ani tam neprobíhal zkušební provoz pokrývání tunelu.

0/0
22.7.2014 12:10

M22i26c48h94a68l 46C93h59a40l16u40p19a 6428890959383

Před povodněmi snad ne, pokud vím, tak je signál ve stanicích, ale ne v tunelech. Tady to má být asi i v tunelech.

+1/0
16.7.2014 22:23

J93i48r98i 41J90a91v96u47r46e84k 7786282362696

Právě že před povodněmi ano - tedy jen v tunelu Muzeum-IPP. Jenže operátoři řekli, že je to nerentabilní a umřelo to.

0/0
19.7.2014 16:33

P61e42t57r 70D60r73e39s93s19l44e25r 4720286404973

Ale jo, telefonovat v tunelu šlo. Vyzařovací kabel byl mezi Pavlákem a Muzeem, co si vzpomínám.

0/0
17.7.2014 6:07

B94o97h81u52m92i16l 97M14á47c11a 5291292116573

"Veškeré technologie pro provoz metra i stanic jsou z důvodu bezpečnosti minimálně zdvojené. Například trakční transformátory pro napájení souprav jsou běžně zatíženy jen na polovinu. Pokud se jeden z nich pokazí, druhý ho nahradí pouhým zvýšením výkonu na sto procent."

A kde je to minimální zdvojení ?

+1/−4
16.7.2014 15:31

G82a66b74r33i69e53l 97H60o71r38t31e97n 9981389633254

...minimálně zdvojené, někde i ztrojené.:-)

+1/0
16.7.2014 15:39

A27d72a66m 49K51ř85i96v75s43k62ý 1633374200683

Jsou tam dva, i když to utáhne jenom jeden.

+7/0
16.7.2014 15:52

M41i54l38a46n 35N76e49d49o58m85a98n43s36k52ý 9300938165687

Má stanice Motol nějáké napojení na Bílou Horu ? tj. buduje se nějáký chodník připojující čtvrť nad stanicí nebo se na něj vtipně zapomnělo ?

+1/0
16.7.2014 15:09

L49u31k82á56š 62Š61l15e95h68o97f89e16r 1893699505129

Chodník? Zbláznil jste se? Budovat schodiště lesem k Motolu? Bílá hora by logicky měla mít spojení spíš se stanicí Petřiny.

0/−1
16.7.2014 15:13

J96a76r69o62s13l85a74v 76Z24o79l49t18á59n 9548552485560

Přesně. Stanice motol byla postavena buď jen v rámci rozkrádačky (pochybuju, že velký množství lidí by využívalo k cestám do nemocnice metro) nebo se počítá se zastavením toho lesnatýho kopce případně těch strání směrem k Řepům, ale to už je celkem lán cesty..

0/−1
16.7.2014 15:20

L94u87k87á85š 83Š91l76e41h38o18f51e59r 1513959395929

Stanice Motol dává smysl, jedná se o největší nemocnici v Praze. Ale nedává smysl pro spojení s Bílou horou ;-)

+1/−2
16.7.2014 15:41

M34i54l53a34n 53N64e62d55o15m41a81n21s96k46ý 9240528505597

Stanice je vzdušnou čarou cca 200 m od zástavby na kraji Bílé Hory. Smysl naopak nedává tam propojující chodník nepostavit.

+1/0
16.7.2014 15:45

L93u81k61á26š 22Š83l92e30h73o77f33e27r 1723839205259

Vzdušnou čarou možná, ale koukněte na vrstevnice ;-)

+1/0
16.7.2014 15:49

M35i98l11a23n 13N39e34d42o79m52a19n64s44k91ý 9920978185907

Já vím jak to tam vypadá. Ale když bydlím 200 m od metra, očekával bych, že tam budu mít přístup. Minimálně pro cestu tam by to bylo výhodné.

0/0
16.7.2014 16:00

J11i56r40i 18J41a68v41u32r90e83k 7316872682966

Proč? Tím lesem se chodilo k nemocnici i na autobusy, než místo cesty vznikla velká jáma. Chodit na metro bude ještě atraktivnější než na bus.

0/0
19.7.2014 16:52

D11a80v20i24d 50B37r56a63d56á28č 4454699734378

Chápu, nicméně kolik nemocných bude mít nutkavou potřebu denně jet do Motola na vyšetření a kolik asi tak lidí by metrem jelo z ruzyňského letiště do centra? A jelikož na letišti přistávají cizinci a ti jsou většinou z domova za služby zvyklí platit, tak by se to metro zaplatilo možná o pár dní dříve, než když se postavila ta šílená zatáčka k Motolu.

NEDĚLÁM si srandu z nemocných...  Ale akutní případy vozí sanitky či helikopotvory. Ostatní tam jedou jak se dá a jet ze Smíchovského nádraží metrem přes Václavák a Kulaťák bude taky bomba. Nebo snad věříte tomu, že neomezí MHD na Plzeňské?

+1/0
17.7.2014 14:24

M85a81r84e35k 18T80u81r62n83o27v67e42c 7815792480506

Objektivně vzato metro do Motola nebyl úplně nejlepší nápad - byť zrovna mě se bude docela hodit, souhlasím s těmi, kteří říkají, že se mělo raději začít stavět metro D (odlehčení přetíženému C, alternativa v případě rekonstrukce Nuselského mostu, celkově větší přepravní poptávka).

Ale k těm Vašim argumentům - do motolské nemocnice nejezdí jen pacienti, ale také zaměstnanci (několik tisíc - jde myslím o druhého největšího zaměstnavatele v Praze - po Dopravním podniku Praha - a Letiště Praha je myslím třetí). Pacientů do Motola denně cestují také tisíce (možná o řád víc) - a drtivá většina z nich MHD (s parkováním je to v Motole nic moc). Sanitky přivezou denně řádově desítky lidí. Helikoptéra řádobě jednotky a některé dny nepřiletí žádná (ještě že tak).

A jak si konkrétně představujete, že by ti cizinci zaplatili metro na letiště? Jako že by na úsek Letiště-Dejvická byly potřeba nějaké speciální jízdenky (tzn. ne ty za 32 Kč - ale třeba za 200 Kč - aby to bylo podobné jako třeba v Paříži? tam normální lístek je myslím za 1,7 € a z letiště za asi 9,4 €)?

Znovu říkám - metro do Motola je i podle mě ekonomický nesmysl - pokud tam chtěli zkapacitnit dopravu, mohli třeba udělat tramvajovou spojku mezi Vypichem a Plzeňskou (ona tam kdysi i dočasně byla - ale ne pro pasažéry). Jen zrovna ty Vaše argumenty jsem chtěl trochu zpochybnit. :-)

+1/0
18.7.2014 20:51

M20i90l83o22s63l62a80v 77K56a80n43t47o10r21e71k 1709937131459

O prodloužení trasy "A" z Kulaťáku na letiště Ruzyně, přes Motol a přidružené vesnice, radši nepište. Hlavním účelem  tohoto prodloužení není rychlé spojení centra Prahy s letištěm, ale zhodnocení pozemků v okolí prodloužení a umožnění dalších zlatých časů letištní taxikářské mafie. On to daňový poplatník zaplatí jak v investičních, tak i v provozních (dotačních) nákladechRv

+6/−3
16.7.2014 14:49

L18u98k95á79š 86Š25l47e96h92o56f17e54r 1763249165189

Metro na letiště je zbytečnost, stačí rychlé vlakové spojení.

+6/−3
16.7.2014 15:01

M54i85l61o73s33l10a16v 77K36a47n44t62o71r55e95k 1489777431409

Kokám, že jste nebyl dál než ve Zlámané Lhotě;-D Jinak byste takovouhle blbost nemohl napsat;-O

+1/−2
16.7.2014 16:25

L50u23k20á95š 95Š25l64e87h31o49f35e66r 1323939135269

Rozhodně ;-D Paříž, Barcelona, Vídeň, Řím, Varšava, Frankfurt - všude máte rychlodráhu, žádné metro ;-)

+2/−1
16.7.2014 16:32

S84v41a39t22o17p92l28u53k 49S80i83l34n47ý 4592686769428

No zrovna u té Barcelony a Vídně je trochu rozdíl - jednak vlak tam funguje tak trochu jako metro, hlavně v Barceloně, kdy projíždí tunely pod celým městem (ve Vídni částečně taky) a jednak železniční doprava je tam na úplně jiné úrovni než v Praze - mnohem víc se podobá tomu metru. Nicméně nemyslím si, že prodlužovat metro do Ruzyně je rozumná věc.

0/0
16.7.2014 18:43

M83a64r93e43k 88H64r57u67b22y 6837382101798

Dovoluji si pripomenout, ze na Havlovi neni ani to ;-)

BTW vyse zminene metropole maji nekdy i vic letist, s ruznym napojenim, takze obecne tvrzeni je nutne chybne.:-P

0/0
17.7.2014 13:49

D21a68v68i38d 21B16r47a31d32á57č 4944669564258

Já bydlím na Evropské a klidně bych rychlé vlakové spojení přivítal ;)

0/0
17.7.2014 14:25

M40i39l49o70s79l58a34v 47K38a18n81t94o75r81e53k 1949187891529

No vlakové spojení je, ale není  rychlé a nekončí na LKPR;-D. Von je problém v tom, že vlakové spojení je vlastně metro. Koleje maj výhodu v tom, že jdou mimo ulici a ve městech pod zem. Nevýhodu v tom, že pokud někdo pod vlak skočí tak, je konec a éro pápá. Jinak nikde ve světě jsem se  s tím nesetkal, akorát  u nás, když jsem pospíchal, tak nějak trotl zrovna skočil pod áčko.

0/0
17.7.2014 14:46

M68a68r25e65k 18T48u61r39n20o61v16e98c 7765422490266

Proč blbost? Evropu už mám také celkem procestovanou a jak tu píší jiní - spousta evropských metropolí metro na letiště nemá. Většina jich ale má kolejovou dopravu - což bych v Praze také uvítal, ale nemusí to být nutně zrovna metro.

Co ale zase na Praze musím ocenit je to, že na letiště se dostanete i s normální jízdenkou pro pásmo P/0. Jak jsem psal jinde, třeba v Paříži vás lístek z letiště do města stojí skoro 10 euro (normální lístek pro přesun po městě je za 1,2-1,7 euro - záleží, jestli kupujete jen jeden, nebo 10 najednou - tzv. carnet). Podobně dražší je to třeba v Římě, Bruselu, Amsterodamu, Zürichu, Miláně... Za vlak do města dáte na koruny pár set korun...

0/0
18.7.2014 20:55

L38u71d22v57í51k 54G72a39j59d55o25š40í65k 2775363494152

Metro je taky vlak. :-) Nicméně pokud metro cestou z letiště do centra má objet nejdříve půlku Prahy, pak je to samozřejmě dost divné.

Na druhou stranu veřejná doprava by se měla dělat především pro Pražany. Až teprve potom pro návštěvníky Prahy.

+1/−1
16.7.2014 16:31

L23u86k56á25š 73Š41l32e27h29o24f85e31r 1193159625369

Metrem jet z letiště je stejně pro návštěvníka města nesmysl. Cesta trvá dlouho kvůli desítkám stanic (třeba v Londýně je to doslova peklo). Oproti tomu vlak je v centru města za pár minut, nemusí nikde stavět.

0/0
16.7.2014 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.