Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projděte si nové metro z Bořislavky do Motola. Půjde zde telefonovat

Na prodloužení trasy A pražského metra se právě stavebně dokončují stanice. Než začnou jezdit vlaky, musí se podzemí vybavit technologiemi a „zavést dráty“ do dispečinku. Chybí ještě i „maličkosti“, jako jsou speciální kabely pro šíření mobilního signálu pro telefony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A74l84a17n 65Ř20e82p92k63a 4935306

Alespoň v metru můžou lidi vydržet tzv.offline, však ono je to chvíli nezabije a pokud to je podnikatel co jezdí metrem, tak mu to byznys taky nezničí ;-D;-)

0/−3
19.7.2014 13:51

L56u44k47á90š 46O44m73á60č21k76a 5561644171916

Proč by podnikatel nemohl jezdit metrem, pokud je taková přeprava rychlejší, navíc by mohl po cestě vyřešit na mobilu např. korespondenci? Nerozumím, proč stát 2 hodiny v zácpě. Velice trapné.

0/0
22.7.2014 12:04
Foto

A94l25a14n 77Ř38e89p69k90a 4445716

Já neříkám, že podnikatel nemůže jezdit metrem, jen jsem psal, že chvíli může být offline a byznys mu to nepoloží (v autě i v zácpě toho taky moc neudělá).

0/−1
22.7.2014 19:42

J29a93k84u60b 59R71o63u24s 3793360924982

Proboha, naučte stříhače iDnesu stříhat, prosím!!!!!!!!

0/0
17.7.2014 0:59

J55o95s57e25f 36H56ř46e94b41í19č77e25k 7696943770252

Možnost telefonovat v tunelech metra, kudy denně projede 1,5 milionu lidí, bych považoval spíše za standard než za horkou novinku.

+5/−6
16.7.2014 16:08

V35l14a60s64t98i74m71i51l 58H22n11í49k 6226412841797

Já bych to samé považoval za zločin proti lidskosti. Už teď jsou řvouni v metru nesnesitelní. Představa, že po vjezdu do tunelu nezmlknou, ale začnou řvát jak protržení, mě děsí. Snad tou trasou nebudu muset jezdit a experiment ukáže, že tudy cesta nevede.

+3/−4
17.7.2014 1:20

M18a29r23e62k 22H54r49u39b20y 6267692891638

Telefonovat se nejspis moc nebude, ale data by bodly, ne? ;-)

+1/0
17.7.2014 13:45

I92š48t88v75á74n 38V10e79j34v15o65d24a 6551951811104

Z nadpisu jsem nabyl dojmu, ze bude den otevreneho tunelu a vy takhle :-)

+6/0
16.7.2014 15:42

R34o96m27a73n 34P68a94p22á51č48e19k 7594458619357

Doufám, že s tím telefonováním to je vtip. Stačí to v tramvajích a autobusech. Rv

+4/−8
16.7.2014 15:37

L88u31k46á55š 73O51m18á15č69k94a 5891834231566

V dnešní době elektronické komunikace se stejně v metru častěji používá instant messaging či emaily. Ideální pro vyřízení korespondence či přečtení článků na iDnes.

+7/0
16.7.2014 16:12

V48i65k57t67o39r 85S28v52o26b39o34d53a 8762348362286

Vůbec poprvé půjde telefonovat? Nejsem si 100% jistý, ale nešlo to už náhodou někde v době před povodněmi?

Čím si jistý jsem, je jakási studie a v návaznosti na ní prohlášení DP, že úroveň hluku během jízdy metra v tunelu je tak vysoká, že by stejně telefonovat nešlo, takže v žádném případě nehodlají zavést pokrytí tunelů.

Je fakt, že při vyšších rychlostech to v tunelu hučí tak moc, že i povídat si s vedle stojícím člověkem je někdy docela obtížné. Nechci si ani představit, jak vedle mě bude někdo celou cestu hulákat do mobilu: "CÓÓÓÓ? UŽ MĚ SLYŠÍŠ MÁMO?!! JÁ TĚ BLBĚ SLYŠIM, SEM V METRU!!! TAKŽE DVĚ MLÍKA A PĚT ROHLÍKŮ JÓÓÓ?!!"

Na druhou stranu by bylo fajn být behem cesty online. Teď si zkracuji cestování čtením zpráv z netu. Číhat na načtení článku během pár vteřin ve stanici je trochu stres a ne vždy se to povede. Takže bych uvítal WiFi výrazně více, než mobilní síť. Po Praze jsem před časem jel tramvají s Wifi ... asi nějaký experiment, od té doby nic. V metru by to mělo větší smysl.

+6/−1
16.7.2014 15:32

L49u44k72á79š 75O91m19á50č18k57a 5251904561776

Proč by měl někdo proboha dotovat wifi? Když si internet v mobilu zaplatíš, můžeš ve vagónech surfovat.

+2/−1
16.7.2014 16:13

V44i84k80t64o12r 81S60v91o15b74o16d46a 8152178312296

V tunelech si můžu leda tak drbat předloktí, když tam není žádný signál.

+3/−1
16.7.2014 17:23

L73u83k78á51š 54O54m21á43č79k55a 5561174591806

V několika tunelech signál díky vyzařovacímu kabelu je a bude tomu i v tomto novém. V Paříži či ve Vídni je signál v tunelech naprosto běžný. Ty si ale klidně drbej předloktí, to je mi opravdu jedno.

+1/0
16.7.2014 18:47

V69i37k94t47o93r 48S71v22o31b53o66d57a 8382968722396

V kterých několika tunelech je dnes v Praze metro pokryté signálem pomocí vyzařovacího kabelu? Nevymýšlíš si tak trochu?

Že je to běžné v Paříži a Vídni je fakt super, to mi v Praze opravdu hodně pomůže.

+1/0
17.7.2014 1:56

L85u11k29á87š 83O41m22á15č33k89a 5731464831566

Tunel v I.P.Pavlova.

0/0
17.7.2014 8:43

M34a53r42e33k 15H78r50u67b23y 6817572611618

Urcite? Nejde spis o prusak signalu Nuselskym mostem? ;-)

0/0
17.7.2014 13:46

L34u83k95á25š 23O69m49á69č54k87a 5701964381246

Ne.

0/0
17.7.2014 14:42

M89a24r14e73k 34T37u74r29n23o25v15e90c 7925882280876

Sice mezi Muzeem a I. P. Pavlova v jednom traťovém tunelu takový vyzařovací kabel je - ale to byl kdysi takový zkušební provoz a operátoři se z toho stáhli. Snad to dnes funguje jen na nějakou tu městskou síť (Tetra?). Nebo o tom víte něco víc? Pokud ano, můžete se prosím rozepsat?

Jinak tedy prosím napište, kde dále v Praze je pokrytí signálem i v tunelech. Já o žádném dalším úseku nevím. Jsou určité mezitraťové úseky, kde se signál dá chytit - ale nejsou to tunely. Třeba ten Nuselský most. Nebo na trase B pak úsek mezi Černým Mostem a Rajskou zahradou (jenže ta trať je v podstatě povrchová, jen zakrytá v železobetonovém tubusu, který má okna). Podobně pár stanic před Zličínem. A asi by se také dal chytit signál mezi Skalkou a Depem Hostivař, ale to bych také nenazýval zrovna tunelem...

Jinak s Vámi souhlasím v tom, že v zahraničí je to naprosto běžné - nám nezbývá než doufat, že se toho jednou dočkáme také...

0/0
18.7.2014 20:40

2465394318783

mezi ipákem a vysehradem je to jasne nuselak, ktery ti dovoli telefonovat :)

0/0
22.7.2014 11:47

L86u31k36á73š 59O76m43á85č79k65a 5701354751636

Něco si o tom nastuduj. Mezi I.P.Pavlova a Muzeem je nainstalovaný vyzařovací kabel, pokryté jsou také stanice Muzeum, I.P, Pavlova a Můstek.. To, že je možná již dnes vypnutý je jiná věc, každopádně nainstalované to je.

0/0
22.7.2014 12:03

2605534198173

opakuji, mezi ipákem a vysehradem

0/0
22.7.2014 12:08

L32u33k86á15š 70O80m20á31č76k60a 5511654501406

Tam žádný kabel instalovaný není, ani tam neprobíhal zkušební provoz pokrývání tunelu.

0/0
22.7.2014 12:10

M75i59c36h67a86l 39C24h57a92l87u48p56a 6548790259383

Před povodněmi snad ne, pokud vím, tak je signál ve stanicích, ale ne v tunelech. Tady to má být asi i v tunelech.

+1/0
16.7.2014 22:23

J37i73r78i 38J17a96v90u81r59e54k 7636372102826

Právě že před povodněmi ano - tedy jen v tunelu Muzeum-IPP. Jenže operátoři řekli, že je to nerentabilní a umřelo to.

0/0
19.7.2014 16:33

P44e23t24r 39D59r26e37s91s65l78e92r 4730406974653

Ale jo, telefonovat v tunelu šlo. Vyzařovací kabel byl mezi Pavlákem a Muzeem, co si vzpomínám.

0/0
17.7.2014 6:07

B23o35h40u16m47i32l 76M86á21c33a 5771672546173

"Veškeré technologie pro provoz metra i stanic jsou z důvodu bezpečnosti minimálně zdvojené. Například trakční transformátory pro napájení souprav jsou běžně zatíženy jen na polovinu. Pokud se jeden z nich pokazí, druhý ho nahradí pouhým zvýšením výkonu na sto procent."

A kde je to minimální zdvojení ?

+1/−4
16.7.2014 15:31

G41a75b85r57i20e52l 35H41o25r30t97e11n 9441189103454

...minimálně zdvojené, někde i ztrojené.:-)

+1/0
16.7.2014 15:39

A42d66a91m 25K46ř29i33v31s62k59ý 1673354130153

Jsou tam dva, i když to utáhne jenom jeden.

+7/0
16.7.2014 15:52

M80i57l81a83n 33N12e17d26o29m54a39n80s20k20ý 9170458875687

Má stanice Motol nějáké napojení na Bílou Horu ? tj. buduje se nějáký chodník připojující čtvrť nad stanicí nebo se na něj vtipně zapomnělo ?

+1/0
16.7.2014 15:09

L85u75k90á20š 74Š39l70e22h52o63f94e59r 1843109385199

Chodník? Zbláznil jste se? Budovat schodiště lesem k Motolu? Bílá hora by logicky měla mít spojení spíš se stanicí Petřiny.

0/−1
16.7.2014 15:13

J48a50r29o60s83l96a37v 26Z46o46l84t64á19n 9238232265710

Přesně. Stanice motol byla postavena buď jen v rámci rozkrádačky (pochybuju, že velký množství lidí by využívalo k cestám do nemocnice metro) nebo se počítá se zastavením toho lesnatýho kopce případně těch strání směrem k Řepům, ale to už je celkem lán cesty..

0/−1
16.7.2014 15:20

L98u49k36á24š 70Š81l52e23h21o58f52e30r 1693699395529

Stanice Motol dává smysl, jedná se o největší nemocnici v Praze. Ale nedává smysl pro spojení s Bílou horou ;-)

+1/−2
16.7.2014 15:41

M10i70l66a25n 37N83e88d47o74m72a37n53s15k13ý 9390508775877

Stanice je vzdušnou čarou cca 200 m od zástavby na kraji Bílé Hory. Smysl naopak nedává tam propojující chodník nepostavit.

+1/0
16.7.2014 15:45

L85u59k11á94š 76Š67l76e46h72o47f84e94r 1763769555229

Vzdušnou čarou možná, ale koukněte na vrstevnice ;-)

+1/0
16.7.2014 15:49

M18i51l55a11n 44N24e60d88o49m96a54n97s17k17ý 9290128515807

Já vím jak to tam vypadá. Ale když bydlím 200 m od metra, očekával bych, že tam budu mít přístup. Minimálně pro cestu tam by to bylo výhodné.

0/0
16.7.2014 16:00

J83i78r50i 14J93a98v48u89r20e50k 7626782942606

Proč? Tím lesem se chodilo k nemocnici i na autobusy, než místo cesty vznikla velká jáma. Chodit na metro bude ještě atraktivnější než na bus.

0/0
19.7.2014 16:52

D97a92v93i87d 93B76r53a70d98á22č 4554799224778

Chápu, nicméně kolik nemocných bude mít nutkavou potřebu denně jet do Motola na vyšetření a kolik asi tak lidí by metrem jelo z ruzyňského letiště do centra? A jelikož na letišti přistávají cizinci a ti jsou většinou z domova za služby zvyklí platit, tak by se to metro zaplatilo možná o pár dní dříve, než když se postavila ta šílená zatáčka k Motolu.

NEDĚLÁM si srandu z nemocných...  Ale akutní případy vozí sanitky či helikopotvory. Ostatní tam jedou jak se dá a jet ze Smíchovského nádraží metrem přes Václavák a Kulaťák bude taky bomba. Nebo snad věříte tomu, že neomezí MHD na Plzeňské?

+1/0
17.7.2014 14:24

M39a65r28e82k 52T95u92r75n71o13v57e55c 7625532140196

Objektivně vzato metro do Motola nebyl úplně nejlepší nápad - byť zrovna mě se bude docela hodit, souhlasím s těmi, kteří říkají, že se mělo raději začít stavět metro D (odlehčení přetíženému C, alternativa v případě rekonstrukce Nuselského mostu, celkově větší přepravní poptávka).

Ale k těm Vašim argumentům - do motolské nemocnice nejezdí jen pacienti, ale také zaměstnanci (několik tisíc - jde myslím o druhého největšího zaměstnavatele v Praze - po Dopravním podniku Praha - a Letiště Praha je myslím třetí). Pacientů do Motola denně cestují také tisíce (možná o řád víc) - a drtivá většina z nich MHD (s parkováním je to v Motole nic moc). Sanitky přivezou denně řádově desítky lidí. Helikoptéra řádobě jednotky a některé dny nepřiletí žádná (ještě že tak).

A jak si konkrétně představujete, že by ti cizinci zaplatili metro na letiště? Jako že by na úsek Letiště-Dejvická byly potřeba nějaké speciální jízdenky (tzn. ne ty za 32 Kč - ale třeba za 200 Kč - aby to bylo podobné jako třeba v Paříži? tam normální lístek je myslím za 1,7 € a z letiště za asi 9,4 €)?

Znovu říkám - metro do Motola je i podle mě ekonomický nesmysl - pokud tam chtěli zkapacitnit dopravu, mohli třeba udělat tramvajovou spojku mezi Vypichem a Plzeňskou (ona tam kdysi i dočasně byla - ale ne pro pasažéry). Jen zrovna ty Vaše argumenty jsem chtěl trochu zpochybnit. :-)

+1/0
18.7.2014 20:51

M35i69l11o92s10l24a22v 40K17a74n37t22o78r37e58k 1249857691609

O prodloužení trasy "A" z Kulaťáku na letiště Ruzyně, přes Motol a přidružené vesnice, radši nepište. Hlavním účelem  tohoto prodloužení není rychlé spojení centra Prahy s letištěm, ale zhodnocení pozemků v okolí prodloužení a umožnění dalších zlatých časů letištní taxikářské mafie. On to daňový poplatník zaplatí jak v investičních, tak i v provozních (dotačních) nákladechRv

+6/−3
16.7.2014 14:49

L54u31k79á35š 98Š66l32e30h90o40f48e23r 1983669895869

Metro na letiště je zbytečnost, stačí rychlé vlakové spojení.

+6/−3
16.7.2014 15:01

M84i77l29o77s24l52a86v 75K77a67n79t95o43r54e43k 1689917921589

Kokám, že jste nebyl dál než ve Zlámané Lhotě;-D Jinak byste takovouhle blbost nemohl napsat;-O

+1/−2
16.7.2014 16:25

L87u54k43á11š 35Š77l92e31h10o67f60e38r 1553889505729

Rozhodně ;-D Paříž, Barcelona, Vídeň, Řím, Varšava, Frankfurt - všude máte rychlodráhu, žádné metro ;-)

+2/−1
16.7.2014 16:32

S45v66a91t45o12p43l14u57k 41S86i35l85n45ý 4962786319158

No zrovna u té Barcelony a Vídně je trochu rozdíl - jednak vlak tam funguje tak trochu jako metro, hlavně v Barceloně, kdy projíždí tunely pod celým městem (ve Vídni částečně taky) a jednak železniční doprava je tam na úplně jiné úrovni než v Praze - mnohem víc se podobá tomu metru. Nicméně nemyslím si, že prodlužovat metro do Ruzyně je rozumná věc.

0/0
16.7.2014 18:43

M17a11r41e51k 75H92r98u30b30y 6867172261398

Dovoluji si pripomenout, ze na Havlovi neni ani to ;-)

BTW vyse zminene metropole maji nekdy i vic letist, s ruznym napojenim, takze obecne tvrzeni je nutne chybne.:-P

0/0
17.7.2014 13:49

D33a16v92i80d 96B12r10a57d56á53č 4504859694488

Já bydlím na Evropské a klidně bych rychlé vlakové spojení přivítal ;)

0/0
17.7.2014 14:25

M51i17l84o12s88l39a32v 48K86a19n31t69o73r91e24k 1809567961419

No vlakové spojení je, ale není  rychlé a nekončí na LKPR;-D. Von je problém v tom, že vlakové spojení je vlastně metro. Koleje maj výhodu v tom, že jdou mimo ulici a ve městech pod zem. Nevýhodu v tom, že pokud někdo pod vlak skočí tak, je konec a éro pápá. Jinak nikde ve světě jsem se  s tím nesetkal, akorát  u nás, když jsem pospíchal, tak nějak trotl zrovna skočil pod áčko.

0/0
17.7.2014 14:46

M12a62r28e92k 64T10u76r30n57o60v57e89c 7645152530576

Proč blbost? Evropu už mám také celkem procestovanou a jak tu píší jiní - spousta evropských metropolí metro na letiště nemá. Většina jich ale má kolejovou dopravu - což bych v Praze také uvítal, ale nemusí to být nutně zrovna metro.

Co ale zase na Praze musím ocenit je to, že na letiště se dostanete i s normální jízdenkou pro pásmo P/0. Jak jsem psal jinde, třeba v Paříži vás lístek z letiště do města stojí skoro 10 euro (normální lístek pro přesun po městě je za 1,2-1,7 euro - záleží, jestli kupujete jen jeden, nebo 10 najednou - tzv. carnet). Podobně dražší je to třeba v Římě, Bruselu, Amsterodamu, Zürichu, Miláně... Za vlak do města dáte na koruny pár set korun...

0/0
18.7.2014 20:55

L23u45d83v27í85k 16G84a28j83d59o36š37í18k 2425753964522

Metro je taky vlak. :-) Nicméně pokud metro cestou z letiště do centra má objet nejdříve půlku Prahy, pak je to samozřejmě dost divné.

Na druhou stranu veřejná doprava by se měla dělat především pro Pražany. Až teprve potom pro návštěvníky Prahy.

+1/−1
16.7.2014 16:31

L53u67k85á32š 23Š30l12e22h19o74f87e39r 1283659635299

Metrem jet z letiště je stejně pro návštěvníka města nesmysl. Cesta trvá dlouho kvůli desítkám stanic (třeba v Londýně je to doslova peklo). Oproti tomu vlak je v centru města za pár minut, nemusí nikde stavět.

0/0
16.7.2014 16:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.