Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Projděte si nové metro z Bořislavky do Motola. Půjde zde telefonovat

Na prodloužení trasy A pražského metra se právě stavebně dokončují stanice. Než začnou jezdit vlaky, musí se podzemí vybavit technologiemi a „zavést dráty“ do dispečinku. Chybí ještě i „maličkosti“, jako jsou speciální kabely pro šíření mobilního signálu pro telefony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A16l63a33n 83Ř21e22p82k48a 4945926

Alespoň v metru můžou lidi vydržet tzv.offline, však ono je to chvíli nezabije a pokud to je podnikatel co jezdí metrem, tak mu to byznys taky nezničí ;-D;-)

0/−3
19.7.2014 13:51

L98u45k50á87š 77O28m33á69č70k13a 5481704431246

Proč by podnikatel nemohl jezdit metrem, pokud je taková přeprava rychlejší, navíc by mohl po cestě vyřešit na mobilu např. korespondenci? Nerozumím, proč stát 2 hodiny v zácpě. Velice trapné.

0/0
22.7.2014 12:04

A27l32a66n 37Ř95e69p39k13a 4925826

Já neříkám, že podnikatel nemůže jezdit metrem, jen jsem psal, že chvíli může být offline a byznys mu to nepoloží (v autě i v zácpě toho taky moc neudělá).

0/−1
22.7.2014 19:42

J45a94k39u31b 53R19o36u53s 3523560864492

Proboha, naučte stříhače iDnesu stříhat, prosím!!!!!!!!

0/0
17.7.2014 0:59

J15o62s84e28f 69H22ř37e25b20í72č49e16k 7606533840852

Možnost telefonovat v tunelech metra, kudy denně projede 1,5 milionu lidí, bych považoval spíše za standard než za horkou novinku.

+5/−6
16.7.2014 16:08

V78l64a89s15t62i15m92i48l 96H79n59í44k 6596942231557

Já bych to samé považoval za zločin proti lidskosti. Už teď jsou řvouni v metru nesnesitelní. Představa, že po vjezdu do tunelu nezmlknou, ale začnou řvát jak protržení, mě děsí. Snad tou trasou nebudu muset jezdit a experiment ukáže, že tudy cesta nevede.

+3/−4
17.7.2014 1:20

M74a22r69e81k 18H36r56u12b87y 6827202951888

Telefonovat se nejspis moc nebude, ale data by bodly, ne? ;-)

+1/0
17.7.2014 13:45

I77š77t67v33á56n 87V61e51j34v44o22d24a 6871481191764

Z nadpisu jsem nabyl dojmu, ze bude den otevreneho tunelu a vy takhle :-)

+6/0
16.7.2014 15:42

R77o29m96a27n 74P93a89p71á76č59e31k 7624128319527

Doufám, že s tím telefonováním to je vtip. Stačí to v tramvajích a autobusech. Rv

+4/−8
16.7.2014 15:37

L19u14k69á28š 21O36m86á70č42k70a 5301394981556

V dnešní době elektronické komunikace se stejně v metru častěji používá instant messaging či emaily. Ideální pro vyřízení korespondence či přečtení článků na iDnes.

+7/0
16.7.2014 16:12

V92i68k26t78o34r 67S85v91o31b94o87d16a 8902728352356

Vůbec poprvé půjde telefonovat? Nejsem si 100% jistý, ale nešlo to už náhodou někde v době před povodněmi?

Čím si jistý jsem, je jakási studie a v návaznosti na ní prohlášení DP, že úroveň hluku během jízdy metra v tunelu je tak vysoká, že by stejně telefonovat nešlo, takže v žádném případě nehodlají zavést pokrytí tunelů.

Je fakt, že při vyšších rychlostech to v tunelu hučí tak moc, že i povídat si s vedle stojícím člověkem je někdy docela obtížné. Nechci si ani představit, jak vedle mě bude někdo celou cestu hulákat do mobilu: "CÓÓÓÓ? UŽ MĚ SLYŠÍŠ MÁMO?!! JÁ TĚ BLBĚ SLYŠIM, SEM V METRU!!! TAKŽE DVĚ MLÍKA A PĚT ROHLÍKŮ JÓÓÓ?!!"

Na druhou stranu by bylo fajn být behem cesty online. Teď si zkracuji cestování čtením zpráv z netu. Číhat na načtení článku během pár vteřin ve stanici je trochu stres a ne vždy se to povede. Takže bych uvítal WiFi výrazně více, než mobilní síť. Po Praze jsem před časem jel tramvají s Wifi ... asi nějaký experiment, od té doby nic. V metru by to mělo větší smysl.

+6/−1
16.7.2014 15:32

L59u30k81á34š 17O53m68á37č81k89a 5161854351956

Proč by měl někdo proboha dotovat wifi? Když si internet v mobilu zaplatíš, můžeš ve vagónech surfovat.

+2/−1
16.7.2014 16:13

V44i93k44t77o17r 42S51v38o44b45o59d87a 8192818222306

V tunelech si můžu leda tak drbat předloktí, když tam není žádný signál.

+3/−1
16.7.2014 17:23

L62u61k45á82š 50O47m14á91č11k33a 5411434881276

V několika tunelech signál díky vyzařovacímu kabelu je a bude tomu i v tomto novém. V Paříži či ve Vídni je signál v tunelech naprosto běžný. Ty si ale klidně drbej předloktí, to je mi opravdu jedno.

+1/0
16.7.2014 18:47

V80i59k95t85o10r 52S37v82o40b82o95d25a 8832328462976

V kterých několika tunelech je dnes v Praze metro pokryté signálem pomocí vyzařovacího kabelu? Nevymýšlíš si tak trochu?

Že je to běžné v Paříži a Vídni je fakt super, to mi v Praze opravdu hodně pomůže.

+1/0
17.7.2014 1:56

L71u55k16á28š 38O69m13á84č58k39a 5121424531756

Tunel v I.P.Pavlova.

0/0
17.7.2014 8:43

M97a62r20e62k 84H62r11u18b38y 6847462321778

Urcite? Nejde spis o prusak signalu Nuselskym mostem? ;-)

0/0
17.7.2014 13:46

L48u67k65á25š 67O92m39á76č34k24a 5601564771746

Ne.

0/0
17.7.2014 14:42

M47a56r97e19k 82T16u41r30n84o61v98e68c 7445892430706

Sice mezi Muzeem a I. P. Pavlova v jednom traťovém tunelu takový vyzařovací kabel je - ale to byl kdysi takový zkušební provoz a operátoři se z toho stáhli. Snad to dnes funguje jen na nějakou tu městskou síť (Tetra?). Nebo o tom víte něco víc? Pokud ano, můžete se prosím rozepsat?

Jinak tedy prosím napište, kde dále v Praze je pokrytí signálem i v tunelech. Já o žádném dalším úseku nevím. Jsou určité mezitraťové úseky, kde se signál dá chytit - ale nejsou to tunely. Třeba ten Nuselský most. Nebo na trase B pak úsek mezi Černým Mostem a Rajskou zahradou (jenže ta trať je v podstatě povrchová, jen zakrytá v železobetonovém tubusu, který má okna). Podobně pár stanic před Zličínem. A asi by se také dal chytit signál mezi Skalkou a Depem Hostivař, ale to bych také nenazýval zrovna tunelem...

Jinak s Vámi souhlasím v tom, že v zahraničí je to naprosto běžné - nám nezbývá než doufat, že se toho jednou dočkáme také...

0/0
18.7.2014 20:40

2695954598313

mezi ipákem a vysehradem je to jasne nuselak, ktery ti dovoli telefonovat :)

0/0
22.7.2014 11:47

L45u28k42á71š 18O13m76á51č83k11a 5631844201256

Něco si o tom nastuduj. Mezi I.P.Pavlova a Muzeem je nainstalovaný vyzařovací kabel, pokryté jsou také stanice Muzeum, I.P, Pavlova a Můstek.. To, že je možná již dnes vypnutý je jiná věc, každopádně nainstalované to je.

0/0
22.7.2014 12:03

2545194288113

opakuji, mezi ipákem a vysehradem

0/0
22.7.2014 12:08

L40u90k56á62š 15O66m55á32č13k94a 5161644281106

Tam žádný kabel instalovaný není, ani tam neprobíhal zkušební provoz pokrývání tunelu.

0/0
22.7.2014 12:10

M35i42c55h14a83l 89C16h16a64l57u29p31a 6768870529893

Před povodněmi snad ne, pokud vím, tak je signál ve stanicích, ale ne v tunelech. Tady to má být asi i v tunelech.

+1/0
16.7.2014 22:23

J79i24r69i 38J14a12v67u39r61e86k 7496152172706

Právě že před povodněmi ano - tedy jen v tunelu Muzeum-IPP. Jenže operátoři řekli, že je to nerentabilní a umřelo to.

0/0
19.7.2014 16:33

P85e64t10r 37D52r63e21s69s29l22e94r 4740436374413

Ale jo, telefonovat v tunelu šlo. Vyzařovací kabel byl mezi Pavlákem a Muzeem, co si vzpomínám.

0/0
17.7.2014 6:07

B38o77h12u41m32i80l 46M35á23c96a 5671122926263

"Veškeré technologie pro provoz metra i stanic jsou z důvodu bezpečnosti minimálně zdvojené. Například trakční transformátory pro napájení souprav jsou běžně zatíženy jen na polovinu. Pokud se jeden z nich pokazí, druhý ho nahradí pouhým zvýšením výkonu na sto procent."

A kde je to minimální zdvojení ?

+1/−4
16.7.2014 15:31

G44a83b97r45i77e91l 28H93o33r34t41e29n 9601119733634

...minimálně zdvojené, někde i ztrojené.:-)

+1/0
16.7.2014 15:39

A70d74a36m 10K83ř83i17v81s36k34ý 1603504120693

Jsou tam dva, i když to utáhne jenom jeden.

+7/0
16.7.2014 15:52

M49i70l93a35n 44N24e58d95o50m19a47n14s53k70ý 9220718785717

Má stanice Motol nějáké napojení na Bílou Horu ? tj. buduje se nějáký chodník připojující čtvrť nad stanicí nebo se na něj vtipně zapomnělo ?

+1/0
16.7.2014 15:09

L71u51k32á41š 11Š19l42e36h11o71f21e27r 1513259335839

Chodník? Zbláznil jste se? Budovat schodiště lesem k Motolu? Bílá hora by logicky měla mít spojení spíš se stanicí Petřiny.

0/−1
16.7.2014 15:13

J63a46r92o25s86l25a66v 30Z65o88l95t39á23n 9948202565610

Přesně. Stanice motol byla postavena buď jen v rámci rozkrádačky (pochybuju, že velký množství lidí by využívalo k cestám do nemocnice metro) nebo se počítá se zastavením toho lesnatýho kopce případně těch strání směrem k Řepům, ale to už je celkem lán cesty..

0/−1
16.7.2014 15:20

L87u97k79á38š 47Š60l61e97h42o51f47e78r 1983929235309

Stanice Motol dává smysl, jedná se o největší nemocnici v Praze. Ale nedává smysl pro spojení s Bílou horou ;-)

+1/−2
16.7.2014 15:41

M89i33l28a55n 90N55e14d31o66m52a15n78s28k41ý 9900248585387

Stanice je vzdušnou čarou cca 200 m od zástavby na kraji Bílé Hory. Smysl naopak nedává tam propojující chodník nepostavit.

+1/0
16.7.2014 15:45

L52u45k94á45š 12Š84l93e81h44o76f87e31r 1713749755499

Vzdušnou čarou možná, ale koukněte na vrstevnice ;-)

+1/0
16.7.2014 15:49

M89i76l63a64n 16N82e76d22o85m42a80n43s66k51ý 9360888495557

Já vím jak to tam vypadá. Ale když bydlím 200 m od metra, očekával bych, že tam budu mít přístup. Minimálně pro cestu tam by to bylo výhodné.

0/0
16.7.2014 16:00

J57i28r83i 86J47a33v73u55r78e26k 7986942762396

Proč? Tím lesem se chodilo k nemocnici i na autobusy, než místo cesty vznikla velká jáma. Chodit na metro bude ještě atraktivnější než na bus.

0/0
19.7.2014 16:52

D38a37v64i36d 59B52r54a74d32á18č 4124309514378

Chápu, nicméně kolik nemocných bude mít nutkavou potřebu denně jet do Motola na vyšetření a kolik asi tak lidí by metrem jelo z ruzyňského letiště do centra? A jelikož na letišti přistávají cizinci a ti jsou většinou z domova za služby zvyklí platit, tak by se to metro zaplatilo možná o pár dní dříve, než když se postavila ta šílená zatáčka k Motolu.

NEDĚLÁM si srandu z nemocných...  Ale akutní případy vozí sanitky či helikopotvory. Ostatní tam jedou jak se dá a jet ze Smíchovského nádraží metrem přes Václavák a Kulaťák bude taky bomba. Nebo snad věříte tomu, že neomezí MHD na Plzeňské?

+1/0
17.7.2014 14:24

M39a17r87e47k 74T23u55r90n62o52v52e89c 7185362660776

Objektivně vzato metro do Motola nebyl úplně nejlepší nápad - byť zrovna mě se bude docela hodit, souhlasím s těmi, kteří říkají, že se mělo raději začít stavět metro D (odlehčení přetíženému C, alternativa v případě rekonstrukce Nuselského mostu, celkově větší přepravní poptávka).

Ale k těm Vašim argumentům - do motolské nemocnice nejezdí jen pacienti, ale také zaměstnanci (několik tisíc - jde myslím o druhého největšího zaměstnavatele v Praze - po Dopravním podniku Praha - a Letiště Praha je myslím třetí). Pacientů do Motola denně cestují také tisíce (možná o řád víc) - a drtivá většina z nich MHD (s parkováním je to v Motole nic moc). Sanitky přivezou denně řádově desítky lidí. Helikoptéra řádobě jednotky a některé dny nepřiletí žádná (ještě že tak).

A jak si konkrétně představujete, že by ti cizinci zaplatili metro na letiště? Jako že by na úsek Letiště-Dejvická byly potřeba nějaké speciální jízdenky (tzn. ne ty za 32 Kč - ale třeba za 200 Kč - aby to bylo podobné jako třeba v Paříži? tam normální lístek je myslím za 1,7 € a z letiště za asi 9,4 €)?

Znovu říkám - metro do Motola je i podle mě ekonomický nesmysl - pokud tam chtěli zkapacitnit dopravu, mohli třeba udělat tramvajovou spojku mezi Vypichem a Plzeňskou (ona tam kdysi i dočasně byla - ale ne pro pasažéry). Jen zrovna ty Vaše argumenty jsem chtěl trochu zpochybnit. :-)

+1/0
18.7.2014 20:51

M27i18l13o51s15l12a25v 76K45a93n80t35o19r81e65k 1959957431479

O prodloužení trasy "A" z Kulaťáku na letiště Ruzyně, přes Motol a přidružené vesnice, radši nepište. Hlavním účelem  tohoto prodloužení není rychlé spojení centra Prahy s letištěm, ale zhodnocení pozemků v okolí prodloužení a umožnění dalších zlatých časů letištní taxikářské mafie. On to daňový poplatník zaplatí jak v investičních, tak i v provozních (dotačních) nákladechRv

+6/−3
16.7.2014 14:49

L89u77k34á80š 30Š47l75e84h21o45f50e25r 1873969155109

Metro na letiště je zbytečnost, stačí rychlé vlakové spojení.

+6/−3
16.7.2014 15:01

M98i78l45o34s24l40a51v 53K92a87n46t19o95r55e56k 1569697451879

Kokám, že jste nebyl dál než ve Zlámané Lhotě;-D Jinak byste takovouhle blbost nemohl napsat;-O

+1/−2
16.7.2014 16:25

L53u45k86á64š 75Š30l89e78h35o30f15e83r 1303199815869

Rozhodně ;-D Paříž, Barcelona, Vídeň, Řím, Varšava, Frankfurt - všude máte rychlodráhu, žádné metro ;-)

+2/−1
16.7.2014 16:32

S60v70a28t17o48p34l40u92k 83S38i78l38n64ý 4882806789108

No zrovna u té Barcelony a Vídně je trochu rozdíl - jednak vlak tam funguje tak trochu jako metro, hlavně v Barceloně, kdy projíždí tunely pod celým městem (ve Vídni částečně taky) a jednak železniční doprava je tam na úplně jiné úrovni než v Praze - mnohem víc se podobá tomu metru. Nicméně nemyslím si, že prodlužovat metro do Ruzyně je rozumná věc.

0/0
16.7.2014 18:43

M53a68r22e43k 12H24r44u45b14y 6317472191678

Dovoluji si pripomenout, ze na Havlovi neni ani to ;-)

BTW vyse zminene metropole maji nekdy i vic letist, s ruznym napojenim, takze obecne tvrzeni je nutne chybne.:-P

0/0
17.7.2014 13:49

D36a36v19i93d 84B37r61a96d62á23č 4524139364958

Já bydlím na Evropské a klidně bych rychlé vlakové spojení přivítal ;)

0/0
17.7.2014 14:25

M90i35l88o54s50l15a40v 60K96a48n83t46o36r81e12k 1279867301349

No vlakové spojení je, ale není  rychlé a nekončí na LKPR;-D. Von je problém v tom, že vlakové spojení je vlastně metro. Koleje maj výhodu v tom, že jdou mimo ulici a ve městech pod zem. Nevýhodu v tom, že pokud někdo pod vlak skočí tak, je konec a éro pápá. Jinak nikde ve světě jsem se  s tím nesetkal, akorát  u nás, když jsem pospíchal, tak nějak trotl zrovna skočil pod áčko.

0/0
17.7.2014 14:46

M57a11r69e44k 78T60u28r80n46o40v25e18c 7165162320186

Proč blbost? Evropu už mám také celkem procestovanou a jak tu píší jiní - spousta evropských metropolí metro na letiště nemá. Většina jich ale má kolejovou dopravu - což bych v Praze také uvítal, ale nemusí to být nutně zrovna metro.

Co ale zase na Praze musím ocenit je to, že na letiště se dostanete i s normální jízdenkou pro pásmo P/0. Jak jsem psal jinde, třeba v Paříži vás lístek z letiště do města stojí skoro 10 euro (normální lístek pro přesun po městě je za 1,2-1,7 euro - záleží, jestli kupujete jen jeden, nebo 10 najednou - tzv. carnet). Podobně dražší je to třeba v Římě, Bruselu, Amsterodamu, Zürichu, Miláně... Za vlak do města dáte na koruny pár set korun...

0/0
18.7.2014 20:55

L56u59d79v41í78k 16G38a87j34d57o58š55í58k 2795753914272

Metro je taky vlak. :-) Nicméně pokud metro cestou z letiště do centra má objet nejdříve půlku Prahy, pak je to samozřejmě dost divné.

Na druhou stranu veřejná doprava by se měla dělat především pro Pražany. Až teprve potom pro návštěvníky Prahy.

+1/−1
16.7.2014 16:31

L54u34k35á56š 55Š37l35e69h68o10f44e88r 1413779235279

Metrem jet z letiště je stejně pro návštěvníka města nesmysl. Cesta trvá dlouho kvůli desítkám stanic (třeba v Londýně je to doslova peklo). Oproti tomu vlak je v centru města za pár minut, nemusí nikde stavět.

0/0
16.7.2014 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.