Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prohlížeč Google Chrome je pohroma pro baterii v notebooku

Časopis Forbes publikoval zajímavé zjištění o problému prohlížeče Google Chrome běžícím na operačním systému Windows. Podle něj nedovolí kvůli neustálým kontrolám prohlížeč využít naplno úsporné funkce, což se negativně projeví na výsledné výdrží baterie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56o86s34e54f 80H21á93j45e72k 6628970549782

Největší pohroma jsou tyhle bulvární titulky...:-/

0/0
26.7.2014 15:31

M59i13l44o59š 76K66o47h23o65u46t 6724654115361

U mě se na spotřebě velmi projevuje rolovací reklama nejmenované cestovky a to napříč prohlížeči. Stálo by za to spočítat, kolik celkem tato nabubřelá reklama zbytečně pálí elektřinu nebohým návštěvníkům tohoto webu řekněme za měsíc... Odrazuje od koupi zájezdu a znepříjemňuje čtení.

Nebylo by lepší místo tohoto programátorského skvostu v podobě trhané animace ty obrázky jen hezky střídat? Generovaná zátěž se blíží reklamě na pornowebech :-P

Ale k tématu. Kolik žere prohlížeč velmi závisí také na množství zbytečných pluginů a stavu vyrovnávací paměti.

+1/−1
22.7.2014 23:18

J29a46n 49H35o86r65á20k 3794449108496

Použivám chrom na tabletu s androidem a je fakt že to jde pomalu.Lip mi jde seznam nebo opera ale vše trvá několik sekund,5-10, ale chrom někdy až 15.Na lumii je wp nainstalovanej vyrobcem i.e.10 a tam to je tak sekunda někdy 2.Ale je dost lepši.Nejsem odbornik ale explorer na wp8 maka dobře,android,chrome,dost pomalej.ff nemam zkušenost.

+1/−2
21.7.2014 23:14


P84e78t98r 92H54e61l55l88e48r 5213886434484

Velký Flash (hra) puštěný na stránce, Chrome vytěžuje jedno jádro procesoru naplno. Chroem dám do pozadí, nic se nezmění. Když to samé udělám u FF, tak klesne zatížení jádra o 80 %. Jedině co pomůže je otevřít v Chrome tab bez Flashe, potom i Chrome zastaví Flash v pozadí.

+2/0
20.7.2014 15:50

K38a43r46e43l 60S14e52v10e40r33a 7790672446209

Baterie? tento pojem se používá snad všude, není to ale spíše akumulátor ? Baterie jako taková, jde totiž dobíjet opakovaně velmi špatně:spíše vůbec a když už-tak s pohromou:-)  příjemný den všem přeji .

+1/0
20.7.2014 7:44

K53a26r91e37l 12E51n79d32l36e36r 3913860790965

Sice máte pravdu o chybném používání pojmu baterie, ale přitom sám nevíte, co to znamená. Baterie je totiž spojení více prvků pro dosažení potřebných vlastností. Máme baterie primárních elektrických článků (ploché, destičkové), baterie akumulátorů, baterie vodovodních ventilů, baterie filtrů, baterie děl, baterie solárních článků, baterie koksovacích pecí...

+6/−1
20.7.2014 10:20

K26a98r90e10l 60S20e11v75e86r69a 7330902316549

Karle, evidentně si nerozumímé oba:-) upřesním z wiki:"

pojem baterie se také zaměňuje s pojmem akumulátor, který lze vysvětlit jako nabíjecí baterie".... jinak s vaším definováním BATERIE souhlasím :-)

+1/0
20.7.2014 14:24

K51a22r45e31l 28S60e41v95e57r20a 7190162676269

musím ale uznat, že vědíc rozdíl, když jdu pro zdroj do mobilu-taky řeknu baterka :-)

0/0
20.7.2014 14:27

M40a67r36t51i80n 67S91ý94k57o30r75a 9320427122156

...věda rozdíl...

0/0
27.7.2014 11:08
Foto

B85o80h16u49m27i53l 58P97r28o46c50h20á58z31k95a 2913111933551

Největší pohroma, a nejen pro baterii, jsou samotné windows...

+5/−1
19.7.2014 21:53

J76i43ř55í 92Z84ý93k12a 9849813471870

zkoušel jsem Linux Ubuntu vs Windows 8 Pro na svém Lenovo X61tablet a Linux to projel na celé čáře. Výdrž o necelých 30minut nižší (2,5h vs. 3h), trhaná FullHD videa (ale ty se mi trhají i s původními W7, s W8 ne), prakticky nepodporované rozpoznávání ručně psaného písma.

+3/0
20.7.2014 12:46

T39o57m64á74š 24H35e21r78o23u77t 7800692180152

Tak my se s tím tady řešíme a právě jsem zjistil, že to bylo aktuální  před dvěma roky. Paradoxně mne na to přivedl nějaký fanoušek Microsoftu. V "odborném" článku to nějak "zapomněli" uvést. 

Kam až některé firmy zajdou při pomlouvání konkurence8-o  Rv

0/−1
19.7.2014 21:10

F40i56l43i73p 60D37u74š37e85k 3349710404871

A to tom byl prave ten clanek. To ze Google tu chybu ignoroval. Ten fix je par hodin starej. Co treba kliknout na ten odkaz s fixem nebo si precist ten clanek na forbesu?

hahaha vy mate dost, mlatim se tu hlavou o stul ;-D;-D mno nic, kazdemu holt nebylo z hury dano.

0/−3
19.7.2014 21:12

V30r55a25t67i75s59l39a17v 92C55h82a16r69v80á31t 4801772942733

http://www.yandex.ru/

0/−10
19.7.2014 20:16

T47o87m54á47š 68H20e30r19o22u11t 7700392130832

Tomu říkám inteligentní příspěvek. Běžte si propagovat nadřazené Rusko na politické části diskuze a neotravujte tady propagací yandexu.

Ti Rusové už nevědí kam se nacpat ;-€

+1/0
19.7.2014 20:20

M47a90r33t97i19n 14S19t77e96r46n 3102594664894

Náhodou, vzhledem k filtrování odkazů googlem, nakonec ten Yandex nebo i Bing často najdou lepší odkazy než gůgl (zejména když člověk hledá něco, u čeho je vyšší pravděpodobnost filtrace).

0/0
23.7.2014 11:52
Foto

J56i52ř56í 18K39r96á92k98o74r17a 9559563

A už se ozvala Evropská Unie? Měli by s tím něco udělat, aby se ušetřila spotřeba energie.

+1/0
19.7.2014 19:55

J15a31n 26K79ř31í32ž 6885973815688

Ozvala.

Ale všichni tam používají služby Googlu a tak to tutlají.

+2/0
19.7.2014 20:34
Foto

K89a63r68e89l 17P46l18a53c39h61ý 6686546624989

Google Chrome je největší spyware, co jsem měl na notebooku a prohlížečem to nenazývám. Za velké zpomalení podle mě mohou doplňky.

+1/−4
19.7.2014 19:39

T15o90m47á26š 25H51e61r58o68u60t 7910242830792

Tedy doplňky ke Chrome, nikoli Chrome sám. Doplňky nedělá Google.

0/0
19.7.2014 19:56

P44e67t67r 54Š73r48á48m43e33k 8194665707474

Tak nam reknete nejaky dukaz, ze chrome je spyware :-)

0/−1
20.7.2014 22:19
Foto

L13a25d87i57s60l68a26v 73K40r83a72t82o40c17h40v94í18l 6974922618374

Mě se třeba nelíbí, že se celý nainstaluje bez ptaní do D&S, přitom to je program. Bez ptaní se nainstalují jen škodlivé věci.

+2/0
21.7.2014 0:57

M70a93r24t79i23n 59S71t66e38r58n 3532134574434

Stále to tak dělají? To byl důvod, proč jsem kdysi před několika lety Chrome zkusil a zavrhl, že nejde zvolit, kam ho nainstalovat. Protože když už instaluju program, tak ho chci instalovat všem uživatelům najednou, a ne abych musel pod každým uživatelem instalovat program separátně.

0/0
23.7.2014 11:54

J12i40ř55í 67S16e14i83t93k71o 1429414180472

Test na mém notebooku? (otevřeno 5 různých záložek)

Chrome: 5-18 % výkonu procesoru

Mozilla:   3-22%

Explorer: 80% neustále

+2/−5
19.7.2014 18:57

T24o20m73á18š 19K94n53a92i42f79l 6543650127730

ale no tak .. kdybys nekecal :)

+4/−2
19.7.2014 19:00

T54o24m38á36š 58H96e25r16o66u46t 7930312140862

Ale no tak, kdybyste se v tom orientoval, tak neurážíte diskutující neoprávněně. Přečtěte si můj komentář k původnímu příspěvku.

0/−3
19.7.2014 19:14

T33o51m27á83š 45H93e62r88o85u68t 7590102110142

Může to být klidně pravda. Pokud máte v Internet Exploreru nějaký plugin, který si bere výkon, tak samozřejmě to možné je. není to nic neobvyklého. Je pravda, že IE má špatné API rozhraní pro pluginy, takže i solidní plugin v IE nadělá pěknou paseku s výkonem PC.

+2/−1
19.7.2014 19:12
Foto

K43a16r82e20l 32P18l53a36c23h86ý 6906666924899

Dalo by se i říct, že všeobecně všechny doplňky ve všech browserech.

+2/0
19.7.2014 19:42

T43o72m23á77š 31H36e39r91o42u94t 7180382460162

Ano samozřejmě

0/0
19.7.2014 19:55

F46i91l27i73p 57D30u19š40e98k 3419110434731

Pouzivam FF a sem tam IE. Napr Flash v IE je mnohem stabilnejsi nez treba v FF. Obecne FF ma problemy se stabilitou pluginu uz nakej ten patek.

V cem se vam za API rozhrani IE spatne?

0/0
19.7.2014 20:12

T57o31m16á71š 31H92e78r26o36u87t 7350182120492

API u IE je noční můra vývojářů. Já konkrétně pro IE žádné rozšíření nikdy nevyvíjej, ale kolegové si na to hrozně stěžují. Proto je tam málo rozšíření pro IE v porovnání s FF a Chrome.

+1/−3
19.7.2014 20:15

F50i72l86i12p 93D71u46š89e30k 3699260194721

Takze to API neznate a "kolegove" vam neco rikali. ;-D Dobry pokus

+4/−1
19.7.2014 20:24

T80o13m73á81š 76H87e62r81o70u36t 7330852450662

Tak nás poučte. Udělejte seminář pro vývojáře a vysvětlete jim, že to není složité.

0/0
19.7.2014 20:29

F89i20l14i90p 64D55u79š67e67k 3219380174701

Mile rad vas poucim. Udelat dnes plugin do IE je fakt jednoduche, specialne pokud pouzijete nektery z frameworku na to urcenych (napr. Add-in Express). Pokud neco nevite, tak se proste k tomu nevyjadrujte. :)

+1/0
19.7.2014 20:35

T36o67m10á45š 54H22e30r96o23u61t 7150582300482

A jaké pluginy jste vy osobně pro IE vytvořil? Já jich totiž moc neznám, tak se rád poučím, třeba si zrovna ten váš oblíbím.

0/0
19.7.2014 20:38

F67i78l45i62p 26D58u14š56e79k 3259770604631

Pro zakaznika pluginy pro Office a synchronizaci. A addony najdete zde http://www.iegallery.com/en-US/addons , je jich fakt malo. ;-D

0/−3
19.7.2014 20:43

T91o22m44á61š 52H69e26r35o24u69t 7890772720242

To všechno jste psal vy?8-o Já jen, že se k nim hlásí Bing, Yahoo, Wikipedia a mnoho dalších. Jste si opravdu jist, že jsou to vaše pluginy ?

+3/−2
19.7.2014 20:54

F98i41l44i16p 22D88u31š58e22k 3579650794861

Delate ze sebe blba umyslne nebo jen tak z legrace? :-)

+1/−4
19.7.2014 20:59

T83o67m93á58š 38H83e77r10o61u88t 7140232520182

Aha, takže jste se mne snažil jen oblafnout. Styaďte se!!

+2/−1
19.7.2014 21:04

T84o52m43á44š 80K32n26a46i26f56l 6783330237130

Ten clanek je teda dost zmatený... A vypadá to ze se tu o technické problematice snaží psát někdo, kdo moc neví, o co jde.

+5/0
19.7.2014 18:29

T39o21m59á55š 36H85e32r83o23u85t 7840962560462

Souhlasím, ten článek je podezřelý. V něčem hodně technický, ale o vlivu pluginů se vůbec nezmínil, byť tím by každý odborník začal.

+2/−1
19.7.2014 19:23

B51o40h91u68s79l74a73v 69N24e31d98ě64l66a 6306768110582

Na Chromebooku by to jistě takový problém nebyl... :-)

+3/0
19.7.2014 17:43

J60a63k95u32b 77D53r67a26m 9320337104392

To samé platí při použití prohlížeče Chrome na Macbooku.

0/−1
19.7.2014 17:32
Foto

J56a59n 82P74a79v93e85l64k19a 3536483390

A proč by někdo takovouhle šílenost dělal? Safari je krásně integrované, rychlé a výborně maká s iPhonem či iPadem. Navíc zabírá mnohem méně místa a méně zatěžuje procesor i paměť.

0/0
19.7.2014 19:33

P55e70t28r 11Š16r21á37m34e43k 8604245727854

Chrome vychazi ze safari...

0/0
20.7.2014 22:21

9341524560517

Nojo, ale zase tím, že je rychlejší, než ostatní, tak si informace stihnu najít, než se baterie vybije. U exploreru bych si tím jistý nebyl..

+7/0
19.7.2014 17:28

T72o40m67á70š 25H89e86r36o90u46t 7480162250662

Ano je rychlejší, za předpokladu, že jej nezpomalíte pluginy, ale to je jiná kapitola.

0/0
19.7.2014 17:35

T61o81m26á21š 54F14i31j93a27l28a 4352493243650

Jů já na to tady koukám v Chrómu, to je špatně??

+2/0
19.7.2014 17:09

V30l10a39s66t95i95m65i39l 38S65v39o80b40o74d24a 7733878275274

Jestli ve stolním PC nebo v notebooku zapojeném do el. sítě, tak ne ;-).

+1/−1
19.7.2014 17:46

T52o29m78á22š 48H45e75r75o31u15t 7900162800192

Dobrá, tak když o tom vznikla tak vášnivá debata. Spustil jsem Chrome 36. a 

IE 11. Oba bez povolených pluginů a nepřihlášených do nějaké cloudové aplikace. Oba se procesoru dotazují pravidelně (to samozřejmě musí), je pravda, že Chrome o něco málo víc, ale rozhodně ne každou milisekundu. IE se dotazuje méně, leč zatěžuje o něco více procesor, není to ale nic dramatického.

Pochopitelně v okamžiku, kdy spustíte jakýkoli plugin, tak tento nároky vzrostou a bude záležet na daném pluginu o kolik vzrostou. Ale nemůžete vinit výrobce auta, že to auto má velký kufr a vy jste jej naplnili.

Pokud vývojáři Google pracují na vylepšení, tak jim držím palce. Nelíbí se mi ale, že si zase Microsoft platí za negativní PR konkurentů. Kdyby raději v Microsoftu odstranili chyby z IE a začali respektovat standardy W3C, tak bych i jim poděkoval.

+13/−2
19.7.2014 17:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.