Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující

Bojová zatáčka, natažení na 30 stupňů, letmé přistání a další „akrobatické“ kousky předváděli zkušební piloti Boeingu 787-9 Dreamliner na leteckém veletrhu Airshow ve Farnborough.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L19e14n92k76a 47N42o96v67o13t82n20á 1670394833215

Ou :D

0/0
1.8.2014 14:33

J50a75n75a 61D97o53u97p78a32l89o95v20á 4762879574

Chtěla bych v tom sedět. To musí být parádaR^ Určitě lepší než "normální" let

0/0
31.7.2014 15:00

R91o11m20a65n 51P85o83l32á45č62e90k 5806679715

Docela by mě zajímal interiér letadla s cestujícími po takovémtu letu ;-D

0/0
31.7.2014 13:00

J56o62s61e90f 93M51i38k11o96v80e27c 5427513938326

Pro zastánce Airbusu a jeho koncepce:

26. června 1988 prováděl kapitán Michel Asseline v letounu Airbus A320 patřícíhospolečnosti Air France nízký průlet nad malým letištěm v Habsheimu, kdeprobíhal letecký den.I přes inovativní systém řízení, Asseline stroji věřil. Kvůli ležérnímupřístupu Air France k letovým plánům, ležérnímu přístupu posádky k navigacia přibližovacímu manévru a ležérnímu přístupu všech ke všemu, jak je ostatněve Francii národním zvykem, prolétával Asseline nad ranvejí letiště nikolive výšce 100 stop, ale pouhých 30 stop. To by nebylo tak špatné, dokonceby to bylo efektní, kdyby na konci dráhy nebyly vzrostlé stromy. Když copilotMaziére kapitána upozornil na stromy před letadlem, prohlásil, aby si nedělalstarosti. Dal plný plyn a přitáhl sidestick (video).Bohužel Asseline v tomto případě neovládal letadlo, ale ovládal počítač,a až ten ovládal letadlo, říká se tomu fly-by-wire. V tomto případě řídícípočítač, patrně také francouzského původu usoudil, že mezi požadavkem pilotaa programem existuje nepřekonatelný rozpor a proto nebude dělat nic. Vsouboji pilota s letadlem tak vyhrálo letadlo, které následně vítězoslavněvletělo na konci ranveje do lesa. Na palubě bylo asi šedesát prominentůz Air France včetně jejich dětí, z nichž tři  nehodu nepřežily. Počítač měl jako bezpečnostní opatření vestavěnouochranu proti překročení maximálního úhlu náběhu, nedovoloval tedy letadlustoupat příliš strmě, aby nedošlo ke ztrátě vztlaku a pádu. Na druhou stranuAsseline strmě stoupat potřeboval, jeho problém nebyl úhel náběhu a hypotetickáztráta vztaku, ale velmi reálná srážka se stromy. Je velmi pravděpodobné,že nebýt francouzského computeuru, Asseline by stromy přeletěl,protože přece jen nepožadoval po letadle nic mimořádného. Asseline musel následně čelitzmanipulovanému vyšetřování, protože projekt Airbus stál francouzskou vládupříliš mnoho peněz a komerční neúspěch kvůli zfušovanému systému řízenínepřipadal v úvahu.

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cislocla

0/0
30.7.2014 18:34

J49o63s73e77f 16M71i42k79o80v91e19c 5397193348756

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012020501

0/0
30.7.2014 18:35
Foto

L23e30n61k25a 41N18o38v48o30t34n95á 1100174673375

Airbus pro mě NE! Ať si říká kdo chce co chce kde je frantík je sice možná pohodlíčko och och och, ale je to šunt!

0/0
1.8.2014 14:35
Foto

I49v87o 12R15o12t20t95e58n28b17e82r84g 3547288618718

Tak mi to připomíná reklamy na neprodejné, poruchové výrobky:-)

0/−4
28.7.2014 10:02

V56a19c87l51a17v 17K75r79a12l 6865479416684

Aby mohly předvést a prodat "novinky" staré minimálně 20 let, tak znemožnili Rusku vystoupit na přehlídce. Kapitál takto neserizně odstraňuje konkurenci a potom že trh vyřeší vše, jak blábolil taťka Klaus a jeho za sociálismu nedoceňovaní pohůnkové.

+1/−7
26.7.2014 14:52

O77n33d22ř54e84j 90Č11a71p81k84a 6871211243594

A co mají letos Rusové pro civilní sektor tak zajímavého ?

Vojenskou techniku stejně ukazují a prodávají hlavně na MAKSu, který je každý lichý rok...

0/0
26.7.2014 19:24

D14a44v59i19d 40M47u49n50z80a55r 3958792404106

taky dovede pekne horet…at uz s cestujicimi, nebo bez,…. pekna sunka...

+1/−6
25.7.2014 6:38

M60i97l93o44s25l56a40v 69K50a25n76t94o48r27e70k 1279857781359

Něco podobného jsem viděl v 80 létech na propagačních materiálech, kdy se začalo užívat FBW (fly by wire) nyní z toho udělali elektroimpulzivní řízení, které je napojeno na snímač mezní vrstvy na křídlech, takže se letí prakticky v kritických úhlech náběhu a obálce obratů

0/0
24.7.2014 16:39

B32e87n 68P86a37v43k96a 1197673927741

Se mně z toho videa udělalo mírně blivno. Mě z toho případně vynechte;-)

+1/0
23.7.2014 13:15

M15i44r19o55s75l11a53v 86M60e26d 3644696

Tak jsem si vzpomněl na jeden vtip: Sportovní pilot pozve svého tatíka na vyhlídkový let a při té příležitosti mu předvede i pár prvků akrobatického létání. Po přistání se tatíka zeptá jak se mu to líbilo a tatík odvětí: "Tak synku, pěkné to bylo - jenže průšvih je v tom, že to co jsem měl na začátku v gatích, mám teď za krkem".

+2/−1
23.7.2014 10:46

M29a13r77e70k 95S33v72o85b16o77d19a 3223233805

Safra, s takovyma manevrovacima schopnostma by se dokazal vyhnout i te strele odpalene ukrajinskou armadou na letadlo Malajsia Aerolinies. Skoda ze malajsi nemeli tenhle boening k dispozici.;-(

+1/−9
22.7.2014 23:41

I72v70o 56J56a68n13á36č53e16k 8193113731212

Nedokázal.

+2/0
23.7.2014 16:36

O35n17d39ř13e33j 78Č10a18p70k72a 6721771163884

SA-11 je navržená proti stíhačkám a měla by mit slušnou úspěšnost, i když ten pilot manévruje jak o život, má zapnutou rušičku radaru a sype klamné cíle... takže civilní dopravní letadlo má šanci asi jako sněhová koule v pekle :-)

+2/0
23.7.2014 23:11

P32e77t80r 71M33a49r96š91o40u72n 5785528926236

nojo, jenže peklo už zamrzlo ;-D

0/0
26.7.2014 12:47

R71a43d74e43k 52P26a63n83c41h66a82r15t82e76k 6483913553476

Žádný system PVO není primárně navržen "proti stíhačkám" - to není zadání ;-). Definice pro BUK požadovala zásah aerodynamického cíle letícího rychlostí 830 m/s ve střední výšce, manevrujícího s přetížením 10-12 G. Perspektivně měl být schopen ničit balistické rakety Lance. Každopádně na Boeing by to stačilo ;-)

+2/0
26.7.2014 20:10

T97o40m62á74š 10Ž29i78t95n39ý 6631830891161

Navíc se o té střele dozvěděl teprve v okamžiku, když se všiml že mu něco bouchlo pod zadkem.

0/0
30.7.2014 8:12
Foto

O41n47d36r38e27j 78B59o15c71e23k 1870345644178

Airbus vs. Boeing (496:201) (Počet objednávek na Farnborough Airshow):-P;-D

+1/−2
22.7.2014 14:19

J48a17n 40H18a35v88l11i13n10a 9664336459443

ale celkove za letosek vede Boeing, ktery mel pred FA velky naskok, to je smula, co? A je po radosti....jako by to nebylo jedno

+5/−1
22.7.2014 15:19

P80a76v26e43l 15V45e36t28e31š92n70í17k 7545288185797

Tohle se nedá porovnávat. Ledaže by srovnávali hodnotu v penězích, ale pochybuju že zveřejní za kolik to prodávají. Když Airbus prodá 5x A320, tak je to pro ně myslím pořád míň, než když prodají 1x A380. Ale je možné, že Emirates mají na A380 takovou slevu, že to někdy pravda není. Kdo může říct?

0/0
22.7.2014 17:56

J60a12n 69L37a15k90o71m74ý 7561445825754

Osobně mám radši Boeing a cítím se v něm bezpečněji. I když to je jen moje pomatené podvědomí. Airbusem jsem zatím ještě nikdy neletěl. A380 se mi samozřejmě líbí, ale zatím s ní nebylo kam, po Evropě toho moc nenalítá.

+1/−1
22.7.2014 20:59

L32a21d46i37s23l78a92v 80M36á78l16e56k 7473727431718

Jak můžeš vědět, že v Airbusu se cítíš méně bezpečněji, když jsi v něm neletěl?

+7/0
22.7.2014 21:26

M13i89c14h95a40l 94C54h47a24l64u83p78a 6178880389243

Třeba v autě bez brzd bych se nejspíš taky cítil méně bezpečně ale nikdy jsem v něm nejel :-).

+3/−1
22.7.2014 22:29

J72a60n 71L85a19k93o84m43ý 7801805655804

Neletěl jsem s ním právě kvůli tomu. Zatím jsem vždycky našel spojení, kde byl slíbenej Boeing a taky vždycky letěl. Takto hledám právě pro klid toho podvědomí.

+1/−1
23.7.2014 0:44

J18a87n 11L36a83k24o37m82ý 7111215715414

Nebo ty pokud by ses bál třeba letět TUčkem z Moskvy někam na Sibiř, tak bys do něj prvně sednul a pokud by nespadlo, pak až tvrdil, že se bojíš?

0/0
23.7.2014 0:49

D16a50v96i27d 34M54u65n70z94a36r 3498582444296

Pane Lakomy, holt mate stihu a poddavate se iluzim...

0/−2
25.7.2014 6:39
Foto

F97r52a27n28t85i45š20e21k 65H43r97a12b69a28l 3863129396588

:) Umí to i kobru? :)

0/0
22.7.2014 12:23

L33u88k84á97š 32O52m36á40č83k48a 5561634311396

Jedním slovem - NÁDHERA! R^

+10/0
22.7.2014 12:13

J40a56n 74H77a47v80l22i28n24a 9874636609173

jak tak ctu narazky na BUK a Boeing.....zjistete si neco o letadlech EL AL a jak jsou vybavena

0/0
22.7.2014 11:51

O22n87d32ř71e92j 66Č30a70p42k89a 6481291383434

Proti radarem naváděné střele se neubrání ani Izraelci, ten jejich systém je stavěný na ochranu před Iglou, Stingerem a podobnými potvorami (takže kamery pro detekci odpalu a dřív světlice, teď snad laserový rušič). Nic jiného se stejně k izraelskému letišti nemá šanci dostat na dostřel, aniž by si toho všimli a srovnali to se zemí...

+1/0
22.7.2014 13:09

J87a23n 66H83a35v58l59i54n16a 9954576709813

nemluvim o letistich, ale letadlech

0/0
22.7.2014 13:39

O83n54d50ř13e84j 13Č38a47p76k32a 6401431743984

OK, možná jsem to nenapsal úplně přesně. Izraelcům prostě kdekoliv na světě hrozí maximálně útok ruční protiletadlovou střelou, to je asi tak jediná věc, ke které se může dostat jednotlivec nebo teroristická buňka. Cokoliv většího by mohlo přiletět maximálně z Palestiny a tu si zatraceně pečlivě hlídají...

0/0
22.7.2014 15:19

J67a47n 89H53a16v14l90i72n98a 9844546759473

devitistovka se me libi mnohem vice nez osmi, uvidime, jak ji zmalujou kiwici, maji ji mit prvni a mivaji pekne livery

0/0
22.7.2014 11:44

L50e38o 62V73a21n47ě60k 6343237713178

"Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující"

To co s cestujícími, akorát bez řevu :-)

+22/0
22.7.2014 10:36

P64e73t86r 39S12v19o37b46o57d35a 9287218400962

280 cestujících přidá přes 10% hmotnosti. Předpokládám, že na tu demonstraci tam dali taky minimum paliva, takže je podstatně obratnější.

+4/0
22.7.2014 11:47

J88a32n 91L40a48k45o21m21ý 7141525925114

Sice přidá, ale na to co je na videu by to i tak mělo stačit.

Ovšem starší video, kdy podobné kousky předváděli se 787 Qataru bylo delší a výživnějšíhttp://www.youtube.com/watch?v=OmqLsEhoOzY

+4/0
22.7.2014 13:10

T84o89m15a21s 35H55a10b39a28n 7910422839181

gratulace inženýrům v Boeing to je fakt stroj... :-)

+5/0
22.7.2014 8:37

A34n97t24o72n38í22n 91K14o47u91d35e29l37k33a 1485255346352

áááá to je otrava, žádný sudový výkrut???

0/−2
22.7.2014 7:36

I50v28o 89M15a83r52h56o50u38l 7155287713437

O článek vedle :-P

0/0
22.7.2014 10:02
Foto

J32i62r21k55a 12V37a13n78o54u77r37e55k 6767234178870

Tak hlavne aby ho doladili a nemuseli ho neustale stahovat z provozu .. ale chapu, reklama je treba ;-)

0/0
22.7.2014 7:01

J62a73n 19M90o67h93y68l83a 6982569959821

Takhle se velké letadlo téměř nikdy nedoladí, vždycky se odhalí kvadrilion malých chyb před vpuštěním do provozu a další kvadrilion po něm. Není možné udělat tak velký stroj bez chyb na které se přijde až v reálném provozu. Protože se v letectví nic neriskuje, některé ty chyby prostě na chvíli posadí ta letadla na zem, než se vše vyřeší.

+1/0
22.7.2014 11:06

J32i38ř48í 57K95o63c30u10r65e89k 6255624225788

Při tom druhém vzletu se teda děly věci. Takhle točit zatáčku pár metrů nad zemí? Síla. R^

0/0
21.7.2014 23:23

P47a89v86e35l 38S74ý29k93o60r91a 7217822807571

Boeing dokaze podivuhodne věci, i když je plny lidi. Třeba zmizi jako tichy  prd,...i s lidmi,...;-€

+4/−7
21.7.2014 23:04

L52u29k86á18š 68O28m79á97č80k53a 5331484741586

Neskutečně trapné.

+1/−2
22.7.2014 12:14

M90a97r53e19k 35V77e77s15e71l29ý 1187158950964

Chybel mne tam looping ;-D

0/0
21.7.2014 23:00

P98e72t38r 11S12o37j88k81a 2191666195911

R^Kdyby se mnou takhle lítal, tak budu zelenej!

0/0
21.7.2014 22:46

I91v39o 31J67a54n39á92č74e70k 8223273621912

Myslíte ty dvě na začátku? Stejně to byla jasná chyba pilotů, dávno x krát řešeno.

0/0
21.7.2014 13:54

R81a14d43e93k 19P39a62n56c60h89a74r57t35e49k 6113303893956

Myslím třeba Air Inter 148 ;-)

0/0
21.7.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.