Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující

Bojová zatáčka, natažení na 30 stupňů, letmé přistání a další „akrobatické“ kousky předváděli zkušební piloti Boeingu 787-9 Dreamliner na leteckém veletrhu Airshow ve Farnborough.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L36e28n23k95a 57N11o26v92o67t38n98á 1870864713615

Ou :D

0/0
1.8.2014 14:33

J43a10n34a 27D44o86u52p39a93l61o14v48á 4342879684

Chtěla bych v tom sedět. To musí být parádaR^ Určitě lepší než "normální" let

0/0
31.7.2014 15:00

R55o82m40a69n 15P60o37l71á31č60e25k 5356509535

Docela by mě zajímal interiér letadla s cestujícími po takovémtu letu ;-D

0/0
31.7.2014 13:00

J67o10s84e76f 17M27i92k33o53v51e28c 5497743838116

Pro zastánce Airbusu a jeho koncepce:

26. června 1988 prováděl kapitán Michel Asseline v letounu Airbus A320 patřícíhospolečnosti Air France nízký průlet nad malým letištěm v Habsheimu, kdeprobíhal letecký den.I přes inovativní systém řízení, Asseline stroji věřil. Kvůli ležérnímupřístupu Air France k letovým plánům, ležérnímu přístupu posádky k navigacia přibližovacímu manévru a ležérnímu přístupu všech ke všemu, jak je ostatněve Francii národním zvykem, prolétával Asseline nad ranvejí letiště nikolive výšce 100 stop, ale pouhých 30 stop. To by nebylo tak špatné, dokonceby to bylo efektní, kdyby na konci dráhy nebyly vzrostlé stromy. Když copilotMaziére kapitána upozornil na stromy před letadlem, prohlásil, aby si nedělalstarosti. Dal plný plyn a přitáhl sidestick (video).Bohužel Asseline v tomto případě neovládal letadlo, ale ovládal počítač,a až ten ovládal letadlo, říká se tomu fly-by-wire. V tomto případě řídícípočítač, patrně také francouzského původu usoudil, že mezi požadavkem pilotaa programem existuje nepřekonatelný rozpor a proto nebude dělat nic. Vsouboji pilota s letadlem tak vyhrálo letadlo, které následně vítězoslavněvletělo na konci ranveje do lesa. Na palubě bylo asi šedesát prominentůz Air France včetně jejich dětí, z nichž tři  nehodu nepřežily. Počítač měl jako bezpečnostní opatření vestavěnouochranu proti překročení maximálního úhlu náběhu, nedovoloval tedy letadlustoupat příliš strmě, aby nedošlo ke ztrátě vztlaku a pádu. Na druhou stranuAsseline strmě stoupat potřeboval, jeho problém nebyl úhel náběhu a hypotetickáztráta vztaku, ale velmi reálná srážka se stromy. Je velmi pravděpodobné,že nebýt francouzského computeuru, Asseline by stromy přeletěl,protože přece jen nepožadoval po letadle nic mimořádného. Asseline musel následně čelitzmanipulovanému vyšetřování, protože projekt Airbus stál francouzskou vládupříliš mnoho peněz a komerční neúspěch kvůli zfušovanému systému řízenínepřipadal v úvahu.

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cislocla

0/0
30.7.2014 18:34

J94o96s77e67f 79M69i53k14o56v11e55c 5827713618946

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012020501

0/0
30.7.2014 18:35
Foto

L82e70n27k87a 49N93o13v62o57t80n50á 1620594853275

Airbus pro mě NE! Ať si říká kdo chce co chce kde je frantík je sice možná pohodlíčko och och och, ale je to šunt!

0/0
1.8.2014 14:35
Foto

I85v20o 61R87o29t65t28e56n81b73e97r56g 3807298158718

Tak mi to připomíná reklamy na neprodejné, poruchové výrobky:-)

0/−4
28.7.2014 10:02

V19a61c90l55a45v 78K57r95a61l 6115929246204

Aby mohly předvést a prodat "novinky" staré minimálně 20 let, tak znemožnili Rusku vystoupit na přehlídce. Kapitál takto neserizně odstraňuje konkurenci a potom že trh vyřeší vše, jak blábolil taťka Klaus a jeho za sociálismu nedoceňovaní pohůnkové.

+1/−7
26.7.2014 14:52

O98n28d90ř53e69j 82Č68a71p19k73a 6751271513694

A co mají letos Rusové pro civilní sektor tak zajímavého ?

Vojenskou techniku stejně ukazují a prodávají hlavně na MAKSu, který je každý lichý rok...

0/0
26.7.2014 19:24

D15a75v94i55d 81M37u74n78z52a97r 3948712504416

taky dovede pekne horet…at uz s cestujicimi, nebo bez,…. pekna sunka...

+1/−6
25.7.2014 6:38

M14i90l67o63s34l41a71v 74K78a65n36t58o31r12e47k 1519277791289

Něco podobného jsem viděl v 80 létech na propagačních materiálech, kdy se začalo užívat FBW (fly by wire) nyní z toho udělali elektroimpulzivní řízení, které je napojeno na snímač mezní vrstvy na křídlech, takže se letí prakticky v kritických úhlech náběhu a obálce obratů

0/0
24.7.2014 16:39

B36e86n 90P84a15v47k42a 1827333487481

Se mně z toho videa udělalo mírně blivno. Mě z toho případně vynechte;-)

+1/0
23.7.2014 13:15

M55i74r21o28s39l14a82v 18M62e27d 3374436

Tak jsem si vzpomněl na jeden vtip: Sportovní pilot pozve svého tatíka na vyhlídkový let a při té příležitosti mu předvede i pár prvků akrobatického létání. Po přistání se tatíka zeptá jak se mu to líbilo a tatík odvětí: "Tak synku, pěkné to bylo - jenže průšvih je v tom, že to co jsem měl na začátku v gatích, mám teď za krkem".

+2/−1
23.7.2014 10:46

M11a25r89e55k 77S53v75o14b55o77d90a 3313153265

Safra, s takovyma manevrovacima schopnostma by se dokazal vyhnout i te strele odpalene ukrajinskou armadou na letadlo Malajsia Aerolinies. Skoda ze malajsi nemeli tenhle boening k dispozici.;-(

+1/−9
22.7.2014 23:41

I10v81o 57J86a98n87á50č40e27k 8803833191832

Nedokázal.

+2/0
23.7.2014 16:36

O17n46d43ř71e64j 19Č59a56p82k89a 6561851143784

SA-11 je navržená proti stíhačkám a měla by mit slušnou úspěšnost, i když ten pilot manévruje jak o život, má zapnutou rušičku radaru a sype klamné cíle... takže civilní dopravní letadlo má šanci asi jako sněhová koule v pekle :-)

+2/0
23.7.2014 23:11

P72e43t98r 96M29a95r34š87o81u35n 5145398386546

nojo, jenže peklo už zamrzlo ;-D

0/0
26.7.2014 12:47

R59a84d72e74k 93P43a91n96c18h43a29r65t95e66k 6523973673406

Žádný system PVO není primárně navržen "proti stíhačkám" - to není zadání ;-). Definice pro BUK požadovala zásah aerodynamického cíle letícího rychlostí 830 m/s ve střední výšce, manevrujícího s přetížením 10-12 G. Perspektivně měl být schopen ničit balistické rakety Lance. Každopádně na Boeing by to stačilo ;-)

+2/0
26.7.2014 20:10

T22o83m71á67š 82Ž80i85t88n87ý 6811580611461

Navíc se o té střele dozvěděl teprve v okamžiku, když se všiml že mu něco bouchlo pod zadkem.

0/0
30.7.2014 8:12
Foto

O60n78d31r12e33j 14B82o21c19e45k 1790455894638

Airbus vs. Boeing (496:201) (Počet objednávek na Farnborough Airshow):-P;-D

+1/−2
22.7.2014 14:19

J10a39n 38H31a38v36l46i98n25a 9694876279883

ale celkove za letosek vede Boeing, ktery mel pred FA velky naskok, to je smula, co? A je po radosti....jako by to nebylo jedno

+5/−1
22.7.2014 15:19

P92a17v53e13l 24V59e80t82e15š26n44í50k 7745638565117

Tohle se nedá porovnávat. Ledaže by srovnávali hodnotu v penězích, ale pochybuju že zveřejní za kolik to prodávají. Když Airbus prodá 5x A320, tak je to pro ně myslím pořád míň, než když prodají 1x A380. Ale je možné, že Emirates mají na A380 takovou slevu, že to někdy pravda není. Kdo může říct?

0/0
22.7.2014 17:56

J73a35n 86L47a89k32o88m57ý 7531365325194

Osobně mám radši Boeing a cítím se v něm bezpečněji. I když to je jen moje pomatené podvědomí. Airbusem jsem zatím ještě nikdy neletěl. A380 se mi samozřejmě líbí, ale zatím s ní nebylo kam, po Evropě toho moc nenalítá.

+1/−1
22.7.2014 20:59

L24a79d16i41s44l85a93v 28M12á90l76e31k 7403817271338

Jak můžeš vědět, že v Airbusu se cítíš méně bezpečněji, když jsi v něm neletěl?

+7/0
22.7.2014 21:26

M22i85c87h60a81l 52C24h95a61l40u51p12a 6848640559693

Třeba v autě bez brzd bych se nejspíš taky cítil méně bezpečně ale nikdy jsem v něm nejel :-).

+3/−1
22.7.2014 22:29

J32a58n 72L90a46k38o18m39ý 7761615815714

Neletěl jsem s ním právě kvůli tomu. Zatím jsem vždycky našel spojení, kde byl slíbenej Boeing a taky vždycky letěl. Takto hledám právě pro klid toho podvědomí.

+1/−1
23.7.2014 0:44

J44a20n 25L59a50k70o33m41ý 7501435585414

Nebo ty pokud by ses bál třeba letět TUčkem z Moskvy někam na Sibiř, tak bys do něj prvně sednul a pokud by nespadlo, pak až tvrdil, že se bojíš?

0/0
23.7.2014 0:49

D36a90v45i81d 55M51u25n26z35a30r 3608182334546

Pane Lakomy, holt mate stihu a poddavate se iluzim...

0/−2
25.7.2014 6:39
Foto

F42r75a56n79t31i15š89e41k 33H27r30a35b52a44l 3933319386818

:) Umí to i kobru? :)

0/0
22.7.2014 12:23

L24u24k58á19š 47O72m56á31č20k66a 5541194881646

Jedním slovem - NÁDHERA! R^

+10/0
22.7.2014 12:13

J51a26n 26H90a65v92l63i36n36a 9464596219643

jak tak ctu narazky na BUK a Boeing.....zjistete si neco o letadlech EL AL a jak jsou vybavena

0/0
22.7.2014 11:51

O34n25d71ř81e41j 98Č32a36p18k39a 6821651193164

Proti radarem naváděné střele se neubrání ani Izraelci, ten jejich systém je stavěný na ochranu před Iglou, Stingerem a podobnými potvorami (takže kamery pro detekci odpalu a dřív světlice, teď snad laserový rušič). Nic jiného se stejně k izraelskému letišti nemá šanci dostat na dostřel, aniž by si toho všimli a srovnali to se zemí...

+1/0
22.7.2014 13:09

J73a82n 78H74a77v18l41i70n11a 9274766409713

nemluvim o letistich, ale letadlech

0/0
22.7.2014 13:39

O87n60d86ř32e71j 86Č60a90p95k93a 6931721763884

OK, možná jsem to nenapsal úplně přesně. Izraelcům prostě kdekoliv na světě hrozí maximálně útok ruční protiletadlovou střelou, to je asi tak jediná věc, ke které se může dostat jednotlivec nebo teroristická buňka. Cokoliv většího by mohlo přiletět maximálně z Palestiny a tu si zatraceně pečlivě hlídají...

0/0
22.7.2014 15:19

J42a25n 18H85a17v98l83i56n62a 9524666849423

devitistovka se me libi mnohem vice nez osmi, uvidime, jak ji zmalujou kiwici, maji ji mit prvni a mivaji pekne livery

0/0
22.7.2014 11:44

L56e92o 54V70a64n64ě68k 6593477563528

"Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující"

To co s cestujícími, akorát bez řevu :-)

+22/0
22.7.2014 10:36

P60e93t32r 55S81v85o83b79o15d40a 9517388850182

280 cestujících přidá přes 10% hmotnosti. Předpokládám, že na tu demonstraci tam dali taky minimum paliva, takže je podstatně obratnější.

+4/0
22.7.2014 11:47

J89a32n 72L13a13k33o78m14ý 7121275445124

Sice přidá, ale na to co je na videu by to i tak mělo stačit.

Ovšem starší video, kdy podobné kousky předváděli se 787 Qataru bylo delší a výživnějšíhttp://www.youtube.com/watch?v=OmqLsEhoOzY

+4/0
22.7.2014 13:10

T49o32m18a22s 29H82a76b60a43n 7560152619111

gratulace inženýrům v Boeing to je fakt stroj... :-)

+5/0
22.7.2014 8:37

A79n66t81o14n37í25n 51K25o84u55d73e46l85k43a 1525285806882

áááá to je otrava, žádný sudový výkrut???

0/−2
22.7.2014 7:36

I30v37o 46M82a44r56h96o28u31l 7555187573567

O článek vedle :-P

0/0
22.7.2014 10:02
Foto

J74i67r51k12a 52V22a32n96o89u28r60e34k 6477614478820

Tak hlavne aby ho doladili a nemuseli ho neustale stahovat z provozu .. ale chapu, reklama je treba ;-)

0/0
22.7.2014 7:01

J95a42n 17M24o75h25y41l73a 6422829479571

Takhle se velké letadlo téměř nikdy nedoladí, vždycky se odhalí kvadrilion malých chyb před vpuštěním do provozu a další kvadrilion po něm. Není možné udělat tak velký stroj bez chyb na které se přijde až v reálném provozu. Protože se v letectví nic neriskuje, některé ty chyby prostě na chvíli posadí ta letadla na zem, než se vše vyřeší.

+1/0
22.7.2014 11:06

J39i96ř29í 69K75o96c27u70r27e91k 6505744685668

Při tom druhém vzletu se teda děly věci. Takhle točit zatáčku pár metrů nad zemí? Síla. R^

0/0
21.7.2014 23:23

P32a46v28e32l 20S19ý44k79o48r58a 7757492417981

Boeing dokaze podivuhodne věci, i když je plny lidi. Třeba zmizi jako tichy  prd,...i s lidmi,...;-€

+4/−7
21.7.2014 23:04

L52u20k38á20š 39O83m49á59č31k41a 5631714631306

Neskutečně trapné.

+1/−2
22.7.2014 12:14

M22a77r50e66k 48V17e58s18e36l24ý 1607378480934

Chybel mne tam looping ;-D

0/0
21.7.2014 23:00

P26e80t21r 98S57o84j70k74a 2801226645381

R^Kdyby se mnou takhle lítal, tak budu zelenej!

0/0
21.7.2014 22:46

I81v82o 85J95a89n55á46č80e59k 8353793351822

Myslíte ty dvě na začátku? Stejně to byla jasná chyba pilotů, dávno x krát řešeno.

0/0
21.7.2014 13:54

R91a91d92e12k 11P94a77n55c11h64a15r59t52e71k 6163443503126

Myslím třeba Air Inter 148 ;-)

0/0
21.7.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.