Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující

Bojová zatáčka, natažení na 30 stupňů, letmé přistání a další „akrobatické“ kousky předváděli zkušební piloti Boeingu 787-9 Dreamliner na leteckém veletrhu Airshow ve Farnborough.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L12e40n44k95a 31N14o14v96o17t20n64á 1210634633365

Ou :D

0/0
1.8.2014 14:33

J33a47n15a 67D44o88u52p12a81l33o90v79á 4522389874

Chtěla bych v tom sedět. To musí být parádaR^ Určitě lepší než "normální" let

0/0
31.7.2014 15:00

R75o49m82a16n 66P87o72l69á39č14e90k 5776379475

Docela by mě zajímal interiér letadla s cestujícími po takovémtu letu ;-D

0/0
31.7.2014 13:00


J17o55s34e14f 36M33i58k30o26v13e31c 5437673618366

Pro zastánce Airbusu a jeho koncepce:

26. června 1988 prováděl kapitán Michel Asseline v letounu Airbus A320 patřícíhospolečnosti Air France nízký průlet nad malým letištěm v Habsheimu, kdeprobíhal letecký den.I přes inovativní systém řízení, Asseline stroji věřil. Kvůli ležérnímupřístupu Air France k letovým plánům, ležérnímu přístupu posádky k navigacia přibližovacímu manévru a ležérnímu přístupu všech ke všemu, jak je ostatněve Francii národním zvykem, prolétával Asseline nad ranvejí letiště nikolive výšce 100 stop, ale pouhých 30 stop. To by nebylo tak špatné, dokonceby to bylo efektní, kdyby na konci dráhy nebyly vzrostlé stromy. Když copilotMaziére kapitána upozornil na stromy před letadlem, prohlásil, aby si nedělalstarosti. Dal plný plyn a přitáhl sidestick (video).Bohužel Asseline v tomto případě neovládal letadlo, ale ovládal počítač,a až ten ovládal letadlo, říká se tomu fly-by-wire. V tomto případě řídícípočítač, patrně také francouzského původu usoudil, že mezi požadavkem pilotaa programem existuje nepřekonatelný rozpor a proto nebude dělat nic. Vsouboji pilota s letadlem tak vyhrálo letadlo, které následně vítězoslavněvletělo na konci ranveje do lesa. Na palubě bylo asi šedesát prominentůz Air France včetně jejich dětí, z nichž tři  nehodu nepřežily. Počítač měl jako bezpečnostní opatření vestavěnouochranu proti překročení maximálního úhlu náběhu, nedovoloval tedy letadlustoupat příliš strmě, aby nedošlo ke ztrátě vztlaku a pádu. Na druhou stranuAsseline strmě stoupat potřeboval, jeho problém nebyl úhel náběhu a hypotetickáztráta vztaku, ale velmi reálná srážka se stromy. Je velmi pravděpodobné,že nebýt francouzského computeuru, Asseline by stromy přeletěl,protože přece jen nepožadoval po letadle nic mimořádného. Asseline musel následně čelitzmanipulovanému vyšetřování, protože projekt Airbus stál francouzskou vládupříliš mnoho peněz a komerční neúspěch kvůli zfušovanému systému řízenínepřipadal v úvahu.

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cislocla

0/0
30.7.2014 18:34

J23o67s27e77f 32M11i46k47o29v76e55c 5337783848326

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012020501

0/0
30.7.2014 18:35

L30e20n42k96a 22N77o77v62o42t33n47á 1600284853195

Airbus pro mě NE! Ať si říká kdo chce co chce kde je frantík je sice možná pohodlíčko och och och, ale je to šunt!

0/0
1.8.2014 14:35
Foto

I53v83o 50R28o61t19t72e89n10b73e77r56g 3797368388658

Tak mi to připomíná reklamy na neprodejné, poruchové výrobky:-)

0/−4
28.7.2014 10:02

V12a96c64l81a73v 19K72r64a65l 6155929956504

Aby mohly předvést a prodat "novinky" staré minimálně 20 let, tak znemožnili Rusku vystoupit na přehlídce. Kapitál takto neserizně odstraňuje konkurenci a potom že trh vyřeší vše, jak blábolil taťka Klaus a jeho za sociálismu nedoceňovaní pohůnkové.

+1/−7
26.7.2014 14:52

O29n89d36ř23e70j 34Č68a58p63k20a 6151501763814

A co mají letos Rusové pro civilní sektor tak zajímavého ?

Vojenskou techniku stejně ukazují a prodávají hlavně na MAKSu, který je každý lichý rok...

0/0
26.7.2014 19:24

D55a61v59i25d 38M21u93n36z67a34r 3288632594556

taky dovede pekne horet…at uz s cestujicimi, nebo bez,…. pekna sunka...

+1/−6
25.7.2014 6:38

M22i72l27o65s55l74a98v 74K14a27n36t79o72r35e83k 1389207201879

Něco podobného jsem viděl v 80 létech na propagačních materiálech, kdy se začalo užívat FBW (fly by wire) nyní z toho udělali elektroimpulzivní řízení, které je napojeno na snímač mezní vrstvy na křídlech, takže se letí prakticky v kritických úhlech náběhu a obálce obratů

0/0
24.7.2014 16:39

B66e70n 69P82a48v25k79a 1577413877571

Se mně z toho videa udělalo mírně blivno. Mě z toho případně vynechte;-)

+1/0
23.7.2014 13:15

M68i51r38o23s18l74a93v 36M96e69d 3454896

Tak jsem si vzpomněl na jeden vtip: Sportovní pilot pozve svého tatíka na vyhlídkový let a při té příležitosti mu předvede i pár prvků akrobatického létání. Po přistání se tatíka zeptá jak se mu to líbilo a tatík odvětí: "Tak synku, pěkné to bylo - jenže průšvih je v tom, že to co jsem měl na začátku v gatích, mám teď za krkem".

+2/−1
23.7.2014 10:46

M59a84r52e35k 66S96v34o79b93o73d49a 3363343815

Safra, s takovyma manevrovacima schopnostma by se dokazal vyhnout i te strele odpalene ukrajinskou armadou na letadlo Malajsia Aerolinies. Skoda ze malajsi nemeli tenhle boening k dispozici.;-(

+1/−9
22.7.2014 23:41

I22v25o 37J96a34n70á73č80e34k 8543883391972

Nedokázal.

+2/0
23.7.2014 16:36

O14n47d57ř54e77j 96Č18a74p70k77a 6981481393724

SA-11 je navržená proti stíhačkám a měla by mit slušnou úspěšnost, i když ten pilot manévruje jak o život, má zapnutou rušičku radaru a sype klamné cíle... takže civilní dopravní letadlo má šanci asi jako sněhová koule v pekle :-)

+2/0
23.7.2014 23:11

P92e44t15r 24M82a77r50š40o21u10n 5425328126276

nojo, jenže peklo už zamrzlo ;-D

0/0
26.7.2014 12:47

R67a22d47e10k 90P52a36n17c87h86a50r26t82e17k 6953193743666

Žádný system PVO není primárně navržen "proti stíhačkám" - to není zadání ;-). Definice pro BUK požadovala zásah aerodynamického cíle letícího rychlostí 830 m/s ve střední výšce, manevrujícího s přetížením 10-12 G. Perspektivně měl být schopen ničit balistické rakety Lance. Každopádně na Boeing by to stačilo ;-)

+2/0
26.7.2014 20:10

T95o37m77á51š 33Ž33i80t16n61ý 6421520581631

Navíc se o té střele dozvěděl teprve v okamžiku, když se všiml že mu něco bouchlo pod zadkem.

0/0
30.7.2014 8:12
Foto

O32n40d13r68e76j 96B45o14c58e25k 1880235284848

Airbus vs. Boeing (496:201) (Počet objednávek na Farnborough Airshow):-P;-D

+1/−2
22.7.2014 14:19

J90a92n 63H38a33v86l28i61n76a 9694716869313

ale celkove za letosek vede Boeing, ktery mel pred FA velky naskok, to je smula, co? A je po radosti....jako by to nebylo jedno

+5/−1
22.7.2014 15:19

P27a92v71e24l 47V33e68t59e14š58n74í24k 7445878245697

Tohle se nedá porovnávat. Ledaže by srovnávali hodnotu v penězích, ale pochybuju že zveřejní za kolik to prodávají. Když Airbus prodá 5x A320, tak je to pro ně myslím pořád míň, než když prodají 1x A380. Ale je možné, že Emirates mají na A380 takovou slevu, že to někdy pravda není. Kdo může říct?

0/0
22.7.2014 17:56

J63a73n 87L61a37k63o18m81ý 7411235625414

Osobně mám radši Boeing a cítím se v něm bezpečněji. I když to je jen moje pomatené podvědomí. Airbusem jsem zatím ještě nikdy neletěl. A380 se mi samozřejmě líbí, ale zatím s ní nebylo kam, po Evropě toho moc nenalítá.

+1/−1
22.7.2014 20:59

L68a38d70i39s36l10a14v 14M40á36l52e46k 7123757391888

Jak můžeš vědět, že v Airbusu se cítíš méně bezpečněji, když jsi v něm neletěl?

+7/0
22.7.2014 21:26

M85i60c66h25a59l 58C24h54a47l82u64p42a 6838530799223

Třeba v autě bez brzd bych se nejspíš taky cítil méně bezpečně ale nikdy jsem v něm nejel :-).

+3/−1
22.7.2014 22:29

J96a96n 23L12a51k32o15m78ý 7221485195164

Neletěl jsem s ním právě kvůli tomu. Zatím jsem vždycky našel spojení, kde byl slíbenej Boeing a taky vždycky letěl. Takto hledám právě pro klid toho podvědomí.

+1/−1
23.7.2014 0:44

J87a13n 21L48a17k64o28m12ý 7121505835954

Nebo ty pokud by ses bál třeba letět TUčkem z Moskvy někam na Sibiř, tak bys do něj prvně sednul a pokud by nespadlo, pak až tvrdil, že se bojíš?

0/0
23.7.2014 0:49

D58a78v75i10d 64M62u93n74z68a47r 3488702164616

Pane Lakomy, holt mate stihu a poddavate se iluzim...

0/−2
25.7.2014 6:39
Foto

F49r35a12n84t31i65š89e85k 97H63r27a28b77a87l 3923179966878

:) Umí to i kobru? :)

0/0
22.7.2014 12:23

L77u89k14á66š 11O16m29á59č67k62a 5191134801606

Jedním slovem - NÁDHERA! R^

+10/0
22.7.2014 12:13

J83a93n 14H24a64v68l83i28n67a 9454866319293

jak tak ctu narazky na BUK a Boeing.....zjistete si neco o letadlech EL AL a jak jsou vybavena

0/0
22.7.2014 11:51

O10n77d38ř12e98j 92Č78a59p54k40a 6871461593384

Proti radarem naváděné střele se neubrání ani Izraelci, ten jejich systém je stavěný na ochranu před Iglou, Stingerem a podobnými potvorami (takže kamery pro detekci odpalu a dřív světlice, teď snad laserový rušič). Nic jiného se stejně k izraelskému letišti nemá šanci dostat na dostřel, aniž by si toho všimli a srovnali to se zemí...

+1/0
22.7.2014 13:09

J26a92n 71H45a31v23l83i98n16a 9514446369643

nemluvim o letistich, ale letadlech

0/0
22.7.2014 13:39

O69n56d16ř53e75j 50Č43a76p83k49a 6391431863384

OK, možná jsem to nenapsal úplně přesně. Izraelcům prostě kdekoliv na světě hrozí maximálně útok ruční protiletadlovou střelou, to je asi tak jediná věc, ke které se může dostat jednotlivec nebo teroristická buňka. Cokoliv většího by mohlo přiletět maximálně z Palestiny a tu si zatraceně pečlivě hlídají...

0/0
22.7.2014 15:19

J19a31n 16H87a35v55l58i22n80a 9574426639193

devitistovka se me libi mnohem vice nez osmi, uvidime, jak ji zmalujou kiwici, maji ji mit prvni a mivaji pekne livery

0/0
22.7.2014 11:44

L80e55o 97V20a23n44ě98k 6673707173828

"Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující"

To co s cestujícími, akorát bez řevu :-)

+22/0
22.7.2014 10:36

P32e70t36r 13S72v61o59b40o50d79a 9217468430312

280 cestujících přidá přes 10% hmotnosti. Předpokládám, že na tu demonstraci tam dali taky minimum paliva, takže je podstatně obratnější.

+4/0
22.7.2014 11:47

J21a51n 68L29a18k77o16m34ý 7591785265784

Sice přidá, ale na to co je na videu by to i tak mělo stačit.

Ovšem starší video, kdy podobné kousky předváděli se 787 Qataru bylo delší a výživnějšíhttp://www.youtube.com/watch?v=OmqLsEhoOzY

+4/0
22.7.2014 13:10

T45o59m94a59s 49H50a60b97a14n 7130842329191

gratulace inženýrům v Boeing to je fakt stroj... :-)

+5/0
22.7.2014 8:37

A55n81t23o79n55í29n 70K94o82u33d17e48l83k96a 1985695216512

áááá to je otrava, žádný sudový výkrut???

0/−2
22.7.2014 7:36

I65v10o 63M82a52r17h72o31u74l 7395557703877

O článek vedle :-P

0/0
22.7.2014 10:02
Foto

J52i77r92k43a 50V85a32n52o38u37r56e75k 6137724988130

Tak hlavne aby ho doladili a nemuseli ho neustale stahovat z provozu .. ale chapu, reklama je treba ;-)

0/0
22.7.2014 7:01

J98a10n 20M20o63h79y83l67a 6442499839681

Takhle se velké letadlo téměř nikdy nedoladí, vždycky se odhalí kvadrilion malých chyb před vpuštěním do provozu a další kvadrilion po něm. Není možné udělat tak velký stroj bez chyb na které se přijde až v reálném provozu. Protože se v letectví nic neriskuje, některé ty chyby prostě na chvíli posadí ta letadla na zem, než se vše vyřeší.

+1/0
22.7.2014 11:06

J34i86ř47í 98K17o40c17u76r69e61k 6535184245118

Při tom druhém vzletu se teda děly věci. Takhle točit zatáčku pár metrů nad zemí? Síla. R^

0/0
21.7.2014 23:23

P12a49v78e30l 77S51ý89k59o44r47a 7237962327141

Boeing dokaze podivuhodne věci, i když je plny lidi. Třeba zmizi jako tichy  prd,...i s lidmi,...;-€

+4/−7
21.7.2014 23:04

L59u78k22á70š 64O52m79á93č47k61a 5731224491106

Neskutečně trapné.

+1/−2
22.7.2014 12:14

M19a68r21e55k 96V85e54s51e75l49ý 1927408500934

Chybel mne tam looping ;-D

0/0
21.7.2014 23:00

P49e91t75r 28S81o85j98k83a 2561276495191

R^Kdyby se mnou takhle lítal, tak budu zelenej!

0/0
21.7.2014 22:46

I64v25o 75J53a18n22á52č33e75k 8643593431612

Myslíte ty dvě na začátku? Stejně to byla jasná chyba pilotů, dávno x krát řešeno.

0/0
21.7.2014 13:54

R11a96d27e28k 96P60a86n11c44h94a81r49t14e68k 6433413523376

Myslím třeba Air Inter 148 ;-)

0/0
21.7.2014 15:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.