Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Černé skříňky útočníka na let MH17 neodhalí. Ovlivnit jdou jen těžko

Tahanice o letové nebo havarijní zapisovače, jak se černé skříňky oficiálně nazývají, z havárie letu MH17 nad Ukrajinou jsou zbytečné. Pokud bylo letadlo sestřeleno, nemohou viníka tragédie přímo odhalit. Hlavní důkazy jsou ukryty v troskách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71l13a34d80i75m90í34r 96L46o42u94l55a 2648727892901

K šetření o příčinách letecké katastrofy se používá řady dokumentů, k niž patří zejména

- záznamy černých skřínek

- zaznamy dění na věži řízení letového provozu

- veškeré záznamy radarů sledujících danou oblast

- trosky letadla

Černé skřínky vyšetřovatelé mají, s troskama je to horší, protože v oblasti probíhají boje. Ale jak je to se záznamy řízení letového provozu a záznamy radarů?

0/0
8.8.2014 12:53

M37a96r70t87i56n 48P27o78l51o72m53s67k84ý 8738318269647

Zkus si nasadit masku na horske draze, kdyz si predtim budes myslet, ze sedis na zahradni houpacce.

0/0
24.7.2014 2:23

V77l13a30s82t33a 12C58o74u14f56a98l 6614177656416

Snad někdo nemyslí vážně, že FDR a CVR umí zaznamenat sestřel a poznat o jaký útok šlo.

0/0
23.7.2014 22:02

D10a90v55i64d 81A83u16l32i84c55k38ý 2137471665222

pokud šlo o útok letadla, jak tvrdí proruští fanoušci, tak potom to letadlo mohli vidět a dokonce že vystřelilo. ale pochybuji. druhá možnost, raketa. Pokud by šlo o BUK, tak se psalo o tom, že funguje jako obří brokovnice. Tímpádem by zjistili, že odešlo několik zařízení téměř současně na větší ploše letedla. Takže se to vyčíst dá. A samozřejmě poznají, která část byla zasažena jako první

0/0
24.7.2014 7:07

P89a86v68e69l 18Č13e93r22n23ý 7514915271267

A hned vedle silnice prásk. No tak tohle je false-flag jak malovaný. 

-

I když Boeing v Pentagonu to nepřekoná ...

http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/punchout.html

0/−1
23.7.2014 20:46

R66o92m28a65n 43K80r71a80t44o37c94h98v21í18l 6906837886824

To je díra na druhé straně (přes ten otevřenej vnitřek)?

0/0
23.7.2014 21:43

P26a78v71e40l 82Č52e70r69n70ý 7634395671387

Ano, to je jakože "výstupní průraz" po průletu skrz tři prstence Pentagonu ...

0/0
23.7.2014 22:02

R92o96m34a98n 29K53r54a44t18o24c87h34v80í18l 6946107156594

A co je na tom zvláštního?

(jako málo trosek?)

+1/0
24.7.2014 0:24

D17a38v43i28d 36A50u35l19i74c94k73ý 2207181505762

očividně tady běhá p o diskuzích a lepí to všude. nevěnoval bych tomu pozornost :-)

0/0
24.7.2014 7:08

P97a11v11e85l 18Č71e39r43n48ý 7174645831157

Když se ptáte takhle, tak vůbec nic ;-D

0/0
24.7.2014 7:40

J12o44z74e68f 65K13o31s38t94e74l69a83n72s19k77ý 8595692979156

V dnešných správach (23.7.14) ma pobavila správa, že povstalci vraj nosili na miesto havárie zvyšky iných lietadiel, aby sfalšovali dôkazy... Novinári na ČT to hovorili s vážnou tvárou.

Každému, kto má aspoň trochu rozumu v hlave, musí byť jasné, že by to bola totálne zbytočná práca. Rozdiel by bol pre vyšetrovateľov jasný na prvý pohľad. Novinárov ani nenapadlo, odkiaľ by asi mali trosky z iného lietadla. Zo zostrených vojenských? Alebo možno z toho, čo sa straitl pred pár mesiacmi... Možno ho separatisti našli a časti z neho vylovili a podhodili vyšetrovateľom. ;-D

Najväčším nebezpečenstvom každej propagandy je to, že sa preženie, a potom sa obráti proti tým, ktorí ju realizovali.

+4/0
23.7.2014 20:18

R46o57b81e16r92t 24B95a87l77a93b93á20n 9712653302

Tak komunikace mezi posádkou může ledacos naznačit. Třeba něco jako: "Ty stíhačky se nás držej jak h...o košile. Ta napravo teď snad dokonce odpálila raketu. To mi teda pověz, na co můžou střílet."

+3/0
23.7.2014 13:29

P17e40t29r 15T54y15č28k47a 6135362419112

To jo. Problém je, že stíhačky dnes odpalují rakety na cíl za hranicí viditelnosti.

+2/0
23.7.2014 14:38

J44o61z61e83f 77K19o58s46t57e30l37a81n53s68k24ý 8535442109646

Americké, ale nie ruské... (myslím ruskej výroby)

0/0
23.7.2014 20:09

M96a27r52t12i46n 40S64t53e10r27n 3192774784614

Nicméně můžou černé skříňky vyloučit (nebo potvrdit) případný technický problém, to je jistě taky důležitá informace, nebo ne?

Pak taky voice recorder může na konci obsahovat zajímavé věci, pokud piloti nebyli okamžitě zabiti střepinami (pokud tedy šlo o sestřel). Jistě tam po zásahu jen tak beze slova neseděli a nekoukali na sebe.

Btw. v každém letadle, ve kterém jsem zatím letěl, byly kyslíkové masky, které při případné dekompresi vypadnou ze stropu. Takže nevím, proč by pasažéři nemohli přežít dekompresi (pokud nebyli zasaženi střepinami). Já bych řekl, že do 30-60 sekund si tu masku nasadit zvládnu. Sice v případě sestřelu a rozpadu letadla ve vzduchu mi to k ničemu moc nebude, ale samotná dekomprese nemusí nutně vyvolat okamžitou smrt všech pasažérů. O takové možnosti není ve článku ani zmínky.

+3/0
23.7.2014 10:39

L23u60d35v25í20k 25G10a22j29d71o86š13í46k 2605843894742

Tak asi bude záležet na tom, jak masivní poškození letadlo při zásahu utrpí. Jestli se po zásahu např. utrhlo díky poškození křídlo, tak než pochopíte co se děje, bude na vás působit takové přetížení, že nezvednete ani ruku. Natož abyste si nasadil masku.

+5/0
23.7.2014 10:52

O13n12d70ř43e82j 91H59a24n53s23l64í58k 9296470516574

Jeste pripoctete, ze cestujici by museli byt pripoutani, jinak je zmena tlaku stejne vysaje ven. Ano, doporucuje se byt neustale pripoutan. Ale kdo vsechno to dela?

0/0
25.7.2014 15:02

I30g40o17r 88P37l34a84n63d83e97r 9797254436920

pri vybusnej dekompresii velkeho rozsahu v takej vyske ako leteli prijde k potrhaniu vnutornych tkaniv/pluca, srdce..atd a k bezvedomiu behom niekolko sekund a potom smrt.

0/0
23.7.2014 12:35

P13e67t19r 52B 5161753179278

Uvedené hodnoty platí tak pro trénovaného člověka v laboratorních podmínkách. Většině lidí stačí mnohem kratší doba (cca 15-30 vteřin bez započítání vlivu stresu, zranění atd.). Dekomprese rozhodně nemusí znamenat okamžitou smrt. Problém je, že člověk rychle ztrácí vědomí. V tomto konkrétním případě to byl ale pro pasažéry spíš milosrdný "dar" přírody. Nedostali žádnou šanci bojovat o svůj život.

Myslím, že většina těch lidí si ty masky ani nestihla nasadit ať už v důsledku částečné dezintegrace konstrukce a jednak vzhledem k násobkům během pádu letadla.

0/0
24.7.2014 9:41

L39u68d75v11í65k 12G45a63j10d34o44š54í26k 2305773114462

Celkem pravděpodobný scénář:

Separatisté omylem místo Antonova sestřelí MH17. Když to zjistí, ruská rozvědka ihned žádá zajištění zapisovačů, aby je nedostala protistrana. Během pár dní pak seženou odborníka, který jim řekne: "Klidně jim je dejte. Pozměnit to je hrozně pracné, trvalo by to dlouho a navíc ze záznamu stejně nic nepoznají ani nedokážou. Mediálně tím získáte body."

+11/−3
23.7.2014 10:34

V78l27a17d58i84m21í43r 79K60r20i96s48t75e40n 7746492135118

Vaše teorie má jen malou nepatrnou chybičku, sehnat odborníka by jim netrvalo pár dní , ale max .pár hodin, tedy to padá.

+1/0
23.7.2014 14:11

G47a22b36r67i81e28l 30H97o55r79t88e76n 9821899183164

Ano, ale než se zapisovače k odborníkovi dostanou, aby mohl stáhnout data (aby to nebylo poznat) a potvrdil, že tam není nic "závadného"...

+1/0
23.7.2014 16:32

J37i57ř10í 67T54o57m41e31š 5152900473242

Skříňky mají plomby, vzor skříňky ukazovali v TV s plombami nebo přelepy, které se při otevření poškodí, ty konkrétní z MH17 pak zabírali tak, že plomby nebyly moc vidět.

0/0
23.7.2014 20:20

J33i92r68i 14R23o29u39b87a19l 1208448886385

To je tak složité si to zapamatovat?

Šrapnel je druh dělostřeleckoho střeliva, naplněného kovovými úlomky nebo kuličkami, které se při výbuchu rozletí vysokou rychlostí a ničí, zejména živou sílu. 

Raketa vystřelená z BUK vybuchuje v blízkosti letadla a ničí jej úlomky (střepinami) svého pláště.

+1/0
23.7.2014 10:26

J85a64n 63S90t82a37r17ý 5409681135269

A zde je trocha nejasnosti, zatím zveřejněné trosky nenesou známky poškození střepinami.

0/0
23.7.2014 11:49

R49u44d55a 88S80l14a62v90í79k 5153738626201

Na některých fotografiích ano, ovšem nedá se potvrdit, zda to byly zrovna trosky MH17.

0/0
23.7.2014 12:47

T83o63m62á59š 29V95r26á23n21a 9390678929779

celou dobu tu strašíte zpravami o boji o černé skříňky a že se to bude falšovat ... , pak zas v klidu napíšete že vlastně to co jste psaly byl jen kec , To už i ty zdroje které jsou většině pro smích (zvědavec , ac24 ...) jsou důvěryhodnější !!

+6/−1
23.7.2014 9:56

P63e40t83r 64N88e52j63e77p72s50a 6172155570531

Mistr Všetečka a jeho termity...:-(

Pokud je mi známo, tak raketa BUK, ani žádná jiná neostřeluje svůj cíl šrapnely. Svůj cíl zasahuje střepinami, čímž se chová, jako "šrapnel", nicméně ono množné číslo je mi záhadou...

O "gazíku" asi škoda mluvit, nějak nerozumím tomu, proč se zuřivě snažíte snižovat úroveň Technetu podobnými, naprosto zbytečnými, "blesk-like" pojmy :-((

0/0
23.7.2014 9:40

P69e13t16r 55T90y34č33k11a 6885822729902

BUK funguje jako granát. Vybuchne vedle letadla a letadlo zasáhne velké množství šrapnelů. Takhle to pak vypadá:

https://m.flickr.com/#/photos/jeroenakkermans/sets/72157645853477595/

0/0
23.7.2014 9:57

P13e48t35r 72N84e53j14e40p26s26a 6672125120381

Obávám se, že letadlo nezasáhne velké množství "šrapnelů", ale střepin. Šrapnel je totiž označení pro dělostřelecký granát, který se rozkládá na střepiny.

0/0
23.7.2014 10:20

P83e85t44r 82T47y98č80k27a 6435352979412

OK. Hlavně že si rozumíme o co jde.

0/0
23.7.2014 12:04

T14o77m50á39š 47M65a57r27e69k 9280933219154

Docela by mne zajímalo zdůvodnění, proč letí raketa systému BUK za letadlem, jak uvádí odborník, který si nepřál být jmenován.

Podle všeho, se hlasový záznam rozhovoru v kokpitu nedá zfalšovat. Uvážíme-li, že hláška "hele, něco k nám letí" byla tou poslední na pásce záznamového zařízení, není problém pro zemi s rozvinutým aviatickým průmyslem, jakou je Rusko, aby tu černou skříňku se záznamem hovoru z kokpitu "hackla" a poslední hlášku odmázla.

+1/−7
23.7.2014 9:35

J64a16r60o51s53l44a13v 52B61r49ü47m66m15e44r 7724193856

Je to nemožné, bez toho, aby se to nepoznalo.

+9/0
23.7.2014 9:38

J15a10n 74M52o49h36y89l86a 6772129539841

Je to problém, to zaprvé. Zadruhé, trvalo by to dny a nejspíše celou řadu dný, kdyby tam byla jakákoli snaha o zakrytí stop po takové úpravě.

+1/0
23.7.2014 12:59

A65n91t33o77n82í92n 30Č74í88ž90e93k 1888512374129

No to je ale objev. Od začátku zde píši, že černé skříňky nemohou nic odhalit - mimochodem jejich hlavním úkolem je monitorování rozhovorů v kokpitu. Pouze z toho možná zjistí, že to letadlo bylo nečím zasaženo. A o tom kdo a odkud to vypálil už nemohou říci absolutně nic.

+2/0
23.7.2014 9:23

J71a41n 30B84u18r82i23a92n 2463619254790

Ale pro jistotu byly vydány až nyní - tomu, že je hledaly 4 dny snad nikdo věřit nebude. A kde ty 4 dny byly? Já myslím, že na expertize v Moskvě - výsledek: nic neodhalí, můžeme je předat.

+4/−6
23.7.2014 9:26

J70a64r74o41s59l67a92v 83B55r43ü36m61m79e88r 7214253196

Našly se až 2 dny po havárii, a za 2 dny je dostali Malajci.

+2/0
23.7.2014 9:27

J79a63n 96B98u86r24i46a80n 2673769844510

No jo, že by ten odposlech, který uveřejnili Ukrajinci, kde se teroristi dohadují, jak vlastně ta černá skříňka vypadá a že o ně má zájem Moskva, byl přeci jen pravdivý?

0/0
23.7.2014 9:30

J97a85r26o66s22l59a19v 24B58r44ü31m58m52e56r 7384143686

Nález BB byl natočen na video i s datem. A ano, je pravděpodobné, že povstalci napřed našli něco, o čem si mysleli že BB je a nebylo to.

0/0
23.7.2014 9:39

D15a29v71i96d 82A66u96l27i80c82k49ý 2377601905902

to nevylučuje zájem Moskvy, která oficiálně prohlásila že je hechce. a 2 dny byli skříňky "někde"

+1/0
23.7.2014 9:53

J17a42n 56R56i20c93h66t38e11r 5112602443425

Tak podle tisku je separatisté včera odevzdali Malajcům, předevčírem Kyjevu, předpředevčírem Moskvě... netušil jsem, že letadla mají tolik černých skříněk...:-(

+3/0
23.7.2014 9:30

J48i55ř40í 85P42a22u62l 3576225537242

... a letových parametrů.

0/0
23.7.2014 9:28

M29a28r49t41i75n 69C85e96r52v40e50n20y 2983818936738

Cerne skrinky budou umet prokazat, ze neslo o nehodu. Teoreticky spolecne v kusy letadla bude mozne urcit kde vuci letadlu ta raketa byla, kterym smerem a jak zhruba rychle se pohybovala.

0/0
23.7.2014 10:12

L48u89d70v95í32k 31G64a78j34d52o63š94í48k 2385423944872

Zapisovač vůbec nemusí prokázat ani ten sestřel. Na něm bude akorát několik vteřin záznamu o tom že systémy přestaly fungovat a pak se odmlčí. Záznam z pilotní kabiny taky nemusí nic obsahovat, protože piloti při výhledu z kabiny který mají jen s velmi malou pravděpodobností mohli vidět blížící se střelu. A i kdyby jí viděli tak by ani nevěděli o co jde. Natož aby říkali, kdo jí odpálil.

+5/0
23.7.2014 10:46

K41a36r90e54l 34V61a41c24h62u90t 9123962449403

Skříňky mají v práci Britové... to je fakt "nezávislá" strana! ;-D

+9/−9
23.7.2014 9:07

M13i47l47a24n 66K51l57o91u96č63e69k 3160335158897

Taky se divím, že je malajsie nepředala raději Rusku nebo třeba KLDR.

+15/−2
23.7.2014 9:09

M32i66r54o12s28l23a37v 39B80á69r40t62a 8814890210597

Když už někomu v Evropě, tak třeba Německu. Ale třeba Indie by mohla být také nezaujatá. Ale těch států, které disponují analytickými možnostmi, by mohlo být více. Jen se divím, že si to Malaysie neudělá sama.

0/0
23.7.2014 9:25

J56a10r24o75s52l40a49v 39B37r84ü27m38m35e34r 7144763146

Prý potřebné laboratoře mají v Evropě jen Britové a Francouzi.

+2/−1
23.7.2014 9:26

M51i21r73o58s45l28a10v 39B21á75r31t66a 8104870260217

Já bych v tom žádnou vědu nehledal. Ty skřínky neobsahují nějaké zašifrované tajné údaje. Snad právě proto se do letadel instalují, aby bylo poměrně snadné údaje z nich získat a analyzovat. A to by snad měl umět každý, trochu vyspělý stát.

+1/0
23.7.2014 9:34

J54a42r57o98s30l12a91v 26B24r74ü43m94m97e13r 7564643636

Ono to dost často není snadné, i tak odolné věci bývají částečně poškozené apod.

+1/0
23.7.2014 9:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.