Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé skříňky útočníka na let MH17 neodhalí. Ovlivnit jdou jen těžko

Tahanice o letové nebo havarijní zapisovače, jak se černé skříňky oficiálně nazývají, z havárie letu MH17 nad Ukrajinou jsou zbytečné. Pokud bylo letadlo sestřeleno, nemohou viníka tragédie přímo odhalit. Hlavní důkazy jsou ukryty v troskách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V36l76a71d47i38m24í81r 89L23o86u49l48a 2848717112521

K šetření o příčinách letecké katastrofy se používá řady dokumentů, k niž patří zejména

- záznamy černých skřínek

- zaznamy dění na věži řízení letového provozu

- veškeré záznamy radarů sledujících danou oblast

- trosky letadla

Černé skřínky vyšetřovatelé mají, s troskama je to horší, protože v oblasti probíhají boje. Ale jak je to se záznamy řízení letového provozu a záznamy radarů?

0/0
8.8.2014 12:53

M63a32r35t41i10n 13P66o12l40o28m50s30k77ý 8738718769227

Zkus si nasadit masku na horske draze, kdyz si predtim budes myslet, ze sedis na zahradni houpacce.

0/0
24.7.2014 2:23

V22l30a68s74t83a 21C78o21u62f22a55l 6704417836496

Snad někdo nemyslí vážně, že FDR a CVR umí zaznamenat sestřel a poznat o jaký útok šlo.

0/0
23.7.2014 22:02

D63a93v30i42d 75A57u51l34i34c18k25ý 2137821805852

pokud šlo o útok letadla, jak tvrdí proruští fanoušci, tak potom to letadlo mohli vidět a dokonce že vystřelilo. ale pochybuji. druhá možnost, raketa. Pokud by šlo o BUK, tak se psalo o tom, že funguje jako obří brokovnice. Tímpádem by zjistili, že odešlo několik zařízení téměř současně na větší ploše letedla. Takže se to vyčíst dá. A samozřejmě poznají, která část byla zasažena jako první

0/0
24.7.2014 7:07

P18a30v43e51l 32Č77e90r55n22ý 7294795431907

A hned vedle silnice prásk. No tak tohle je false-flag jak malovaný. 

-

I když Boeing v Pentagonu to nepřekoná ...

http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/punchout.html

0/−1
23.7.2014 20:46

R29o48m39a66n 64K27r11a44t37o71c66h74v54í51l 6456307686374

To je díra na druhé straně (přes ten otevřenej vnitřek)?

0/0
23.7.2014 21:43

P87a47v54e38l 11Č68e76r47n44ý 7334555241107

Ano, to je jakože "výstupní průraz" po průletu skrz tři prstence Pentagonu ...

0/0
23.7.2014 22:02

R12o56m26a69n 89K62r10a52t63o67c88h80v14í83l 6676597896204

A co je na tom zvláštního?

(jako málo trosek?)

+1/0
24.7.2014 0:24

D84a56v23i67d 46A74u83l27i69c38k76ý 2797551165362

očividně tady běhá p o diskuzích a lepí to všude. nevěnoval bych tomu pozornost :-)

0/0
24.7.2014 7:08

P13a88v37e19l 27Č88e16r68n35ý 7414315841477

Když se ptáte takhle, tak vůbec nic ;-D

0/0
24.7.2014 7:40

J47o67z34e82f 76K44o74s19t25e43l95a36n58s15k16ý 8865832279916

V dnešných správach (23.7.14) ma pobavila správa, že povstalci vraj nosili na miesto havárie zvyšky iných lietadiel, aby sfalšovali dôkazy... Novinári na ČT to hovorili s vážnou tvárou.

Každému, kto má aspoň trochu rozumu v hlave, musí byť jasné, že by to bola totálne zbytočná práca. Rozdiel by bol pre vyšetrovateľov jasný na prvý pohľad. Novinárov ani nenapadlo, odkiaľ by asi mali trosky z iného lietadla. Zo zostrených vojenských? Alebo možno z toho, čo sa straitl pred pár mesiacmi... Možno ho separatisti našli a časti z neho vylovili a podhodili vyšetrovateľom. ;-D

Najväčším nebezpečenstvom každej propagandy je to, že sa preženie, a potom sa obráti proti tým, ktorí ju realizovali.

+4/0
23.7.2014 20:18

R15o62b43e54r90t 79B43a14l57a53b33á40n 9362573932

Tak komunikace mezi posádkou může ledacos naznačit. Třeba něco jako: "Ty stíhačky se nás držej jak h...o košile. Ta napravo teď snad dokonce odpálila raketu. To mi teda pověz, na co můžou střílet."

+3/0
23.7.2014 13:29

P21e11t13r 44T57y69č67k87a 6445642539422

To jo. Problém je, že stíhačky dnes odpalují rakety na cíl za hranicí viditelnosti.

+2/0
23.7.2014 14:38

J82o24z95e52f 90K45o94s35t42e41l80a49n65s83k38ý 8215752699526

Americké, ale nie ruské... (myslím ruskej výroby)

0/0
23.7.2014 20:09

M25a91r54t56i61n 62S53t89e44r20n 3512414514554

Nicméně můžou černé skříňky vyloučit (nebo potvrdit) případný technický problém, to je jistě taky důležitá informace, nebo ne?

Pak taky voice recorder může na konci obsahovat zajímavé věci, pokud piloti nebyli okamžitě zabiti střepinami (pokud tedy šlo o sestřel). Jistě tam po zásahu jen tak beze slova neseděli a nekoukali na sebe.

Btw. v každém letadle, ve kterém jsem zatím letěl, byly kyslíkové masky, které při případné dekompresi vypadnou ze stropu. Takže nevím, proč by pasažéři nemohli přežít dekompresi (pokud nebyli zasaženi střepinami). Já bych řekl, že do 30-60 sekund si tu masku nasadit zvládnu. Sice v případě sestřelu a rozpadu letadla ve vzduchu mi to k ničemu moc nebude, ale samotná dekomprese nemusí nutně vyvolat okamžitou smrt všech pasažérů. O takové možnosti není ve článku ani zmínky.

+3/0
23.7.2014 10:39

L32u73d45v69í19k 68G86a93j73d78o24š58í22k 2985623434352

Tak asi bude záležet na tom, jak masivní poškození letadlo při zásahu utrpí. Jestli se po zásahu např. utrhlo díky poškození křídlo, tak než pochopíte co se děje, bude na vás působit takové přetížení, že nezvednete ani ruku. Natož abyste si nasadil masku.

+5/0
23.7.2014 10:52

O56n63d25ř86e57j 53H12a29n82s47l29í13k 9806840796274

Jeste pripoctete, ze cestujici by museli byt pripoutani, jinak je zmena tlaku stejne vysaje ven. Ano, doporucuje se byt neustale pripoutan. Ale kdo vsechno to dela?

0/0
25.7.2014 15:02

I95g75o49r 27P69l44a28n96d92e28r 9187864516930

pri vybusnej dekompresii velkeho rozsahu v takej vyske ako leteli prijde k potrhaniu vnutornych tkaniv/pluca, srdce..atd a k bezvedomiu behom niekolko sekund a potom smrt.

0/0
23.7.2014 12:35

P94e69t41r 36B 5821383559688

Uvedené hodnoty platí tak pro trénovaného člověka v laboratorních podmínkách. Většině lidí stačí mnohem kratší doba (cca 15-30 vteřin bez započítání vlivu stresu, zranění atd.). Dekomprese rozhodně nemusí znamenat okamžitou smrt. Problém je, že člověk rychle ztrácí vědomí. V tomto konkrétním případě to byl ale pro pasažéry spíš milosrdný "dar" přírody. Nedostali žádnou šanci bojovat o svůj život.

Myslím, že většina těch lidí si ty masky ani nestihla nasadit ať už v důsledku částečné dezintegrace konstrukce a jednak vzhledem k násobkům během pádu letadla.

0/0
24.7.2014 9:41

L39u20d22v54í53k 98G46a29j75d93o74š73í79k 2595613494752

Celkem pravděpodobný scénář:

Separatisté omylem místo Antonova sestřelí MH17. Když to zjistí, ruská rozvědka ihned žádá zajištění zapisovačů, aby je nedostala protistrana. Během pár dní pak seženou odborníka, který jim řekne: "Klidně jim je dejte. Pozměnit to je hrozně pracné, trvalo by to dlouho a navíc ze záznamu stejně nic nepoznají ani nedokážou. Mediálně tím získáte body."

+11/−3
23.7.2014 10:34

V28l21a17d35i42m84í63r 50K36r83i72s96t37e33n 7396792785858

Vaše teorie má jen malou nepatrnou chybičku, sehnat odborníka by jim netrvalo pár dní , ale max .pár hodin, tedy to padá.

+1/0
23.7.2014 14:11

G42a61b88r50i33e87l 96H73o95r49t66e58n 9491649423174

Ano, ale než se zapisovače k odborníkovi dostanou, aby mohl stáhnout data (aby to nebylo poznat) a potvrdil, že tam není nic "závadného"...

+1/0
23.7.2014 16:32

J64i75ř18í 76T69o46m19e34š 5862380933432

Skříňky mají plomby, vzor skříňky ukazovali v TV s plombami nebo přelepy, které se při otevření poškodí, ty konkrétní z MH17 pak zabírali tak, že plomby nebyly moc vidět.

0/0
23.7.2014 20:20

J18i21r33i 52R74o88u52b48a22l 1888418376485

To je tak složité si to zapamatovat?

Šrapnel je druh dělostřeleckoho střeliva, naplněného kovovými úlomky nebo kuličkami, které se při výbuchu rozletí vysokou rychlostí a ničí, zejména živou sílu. 

Raketa vystřelená z BUK vybuchuje v blízkosti letadla a ničí jej úlomky (střepinami) svého pláště.

+1/0
23.7.2014 10:26

J98a33n 74S98t12a95r75ý 5339401825719

A zde je trocha nejasnosti, zatím zveřejněné trosky nenesou známky poškození střepinami.

0/0
23.7.2014 11:49

R30u39d31a 98S53l34a74v25í21k 5363378866251

Na některých fotografiích ano, ovšem nedá se potvrdit, zda to byly zrovna trosky MH17.

0/0
23.7.2014 12:47

T79o29m55á30š 33V95r40á33n43a 9870278969959

celou dobu tu strašíte zpravami o boji o černé skříňky a že se to bude falšovat ... , pak zas v klidu napíšete že vlastně to co jste psaly byl jen kec , To už i ty zdroje které jsou většině pro smích (zvědavec , ac24 ...) jsou důvěryhodnější !!

+6/−1
23.7.2014 9:56

P44e54t11r 54N43e84j46e34p49s78a 6222295170381

Mistr Všetečka a jeho termity...:-(

Pokud je mi známo, tak raketa BUK, ani žádná jiná neostřeluje svůj cíl šrapnely. Svůj cíl zasahuje střepinami, čímž se chová, jako "šrapnel", nicméně ono množné číslo je mi záhadou...

O "gazíku" asi škoda mluvit, nějak nerozumím tomu, proč se zuřivě snažíte snižovat úroveň Technetu podobnými, naprosto zbytečnými, "blesk-like" pojmy :-((

0/0
23.7.2014 9:40

P27e20t97r 27T10y78č49k34a 6865832489942

BUK funguje jako granát. Vybuchne vedle letadla a letadlo zasáhne velké množství šrapnelů. Takhle to pak vypadá:

https://m.flickr.com/#/photos/jeroenakkermans/sets/72157645853477595/

0/0
23.7.2014 9:57

P52e66t91r 11N82e11j75e57p92s51a 6802335190391

Obávám se, že letadlo nezasáhne velké množství "šrapnelů", ale střepin. Šrapnel je totiž označení pro dělostřelecký granát, který se rozkládá na střepiny.

0/0
23.7.2014 10:20

P89e79t34r 28T11y86č48k58a 6165822639742

OK. Hlavně že si rozumíme o co jde.

0/0
23.7.2014 12:04

T97o89m67á27š 44M12a37r43e15k 9950983629934

Docela by mne zajímalo zdůvodnění, proč letí raketa systému BUK za letadlem, jak uvádí odborník, který si nepřál být jmenován.

Podle všeho, se hlasový záznam rozhovoru v kokpitu nedá zfalšovat. Uvážíme-li, že hláška "hele, něco k nám letí" byla tou poslední na pásce záznamového zařízení, není problém pro zemi s rozvinutým aviatickým průmyslem, jakou je Rusko, aby tu černou skříňku se záznamem hovoru z kokpitu "hackla" a poslední hlášku odmázla.

+1/−7
23.7.2014 9:35

J73a33r63o70s34l19a24v 25B33r31ü56m82m15e60r 7394643626

Je to nemožné, bez toho, aby se to nepoznalo.

+9/0
23.7.2014 9:38

J85a66n 82M81o23h36y97l85a 6682279579201

Je to problém, to zaprvé. Zadruhé, trvalo by to dny a nejspíše celou řadu dný, kdyby tam byla jakákoli snaha o zakrytí stop po takové úpravě.

+1/0
23.7.2014 12:59

A49n32t62o89n25í73n 52Č42í62ž16e29k 1688112734359

No to je ale objev. Od začátku zde píši, že černé skříňky nemohou nic odhalit - mimochodem jejich hlavním úkolem je monitorování rozhovorů v kokpitu. Pouze z toho možná zjistí, že to letadlo bylo nečím zasaženo. A o tom kdo a odkud to vypálil už nemohou říci absolutně nic.

+2/0
23.7.2014 9:23

J95a91n 35B87u21r19i83a49n 2263569434430

Ale pro jistotu byly vydány až nyní - tomu, že je hledaly 4 dny snad nikdo věřit nebude. A kde ty 4 dny byly? Já myslím, že na expertize v Moskvě - výsledek: nic neodhalí, můžeme je předat.

+4/−6
23.7.2014 9:26

J68a11r83o67s35l42a12v 96B32r69ü23m87m12e28r 7244393336

Našly se až 2 dny po havárii, a za 2 dny je dostali Malajci.

+2/0
23.7.2014 9:27

J76a67n 18B69u92r45i79a48n 2573569464240

No jo, že by ten odposlech, který uveřejnili Ukrajinci, kde se teroristi dohadují, jak vlastně ta černá skříňka vypadá a že o ně má zájem Moskva, byl přeci jen pravdivý?

0/0
23.7.2014 9:30

J35a69r64o37s61l43a58v 23B88r72ü35m66m15e33r 7224343986

Nález BB byl natočen na video i s datem. A ano, je pravděpodobné, že povstalci napřed našli něco, o čem si mysleli že BB je a nebylo to.

0/0
23.7.2014 9:39

D54a19v22i61d 78A13u67l41i25c53k70ý 2607901675342

to nevylučuje zájem Moskvy, která oficiálně prohlásila že je hechce. a 2 dny byli skříňky "někde"

+1/0
23.7.2014 9:53

J41a13n 85R89i74c40h54t81e10r 5142622223395

Tak podle tisku je separatisté včera odevzdali Malajcům, předevčírem Kyjevu, předpředevčírem Moskvě... netušil jsem, že letadla mají tolik černých skříněk...:-(

+3/0
23.7.2014 9:30

J55i36ř44í 32P89a75u32l 3886405897232

... a letových parametrů.

0/0
23.7.2014 9:28

M45a64r81t52i31n 95C43e85r14v92e51n60y 2623608436408

Cerne skrinky budou umet prokazat, ze neslo o nehodu. Teoreticky spolecne v kusy letadla bude mozne urcit kde vuci letadlu ta raketa byla, kterym smerem a jak zhruba rychle se pohybovala.

0/0
23.7.2014 10:12

L29u76d18v74í88k 37G37a86j42d52o66š96í77k 2375783144682

Zapisovač vůbec nemusí prokázat ani ten sestřel. Na něm bude akorát několik vteřin záznamu o tom že systémy přestaly fungovat a pak se odmlčí. Záznam z pilotní kabiny taky nemusí nic obsahovat, protože piloti při výhledu z kabiny který mají jen s velmi malou pravděpodobností mohli vidět blížící se střelu. A i kdyby jí viděli tak by ani nevěděli o co jde. Natož aby říkali, kdo jí odpálil.

+5/0
23.7.2014 10:46

K63a98r98e18l 64V50a20c89h26u56t 9563122159473

Skříňky mají v práci Britové... to je fakt "nezávislá" strana! ;-D

+9/−9
23.7.2014 9:07

M87i13l71a38n 47K79l37o61u12č34e62k 3740225318537

Taky se divím, že je malajsie nepředala raději Rusku nebo třeba KLDR.

+15/−2
23.7.2014 9:09

M57i75r16o18s17l94a63v 64B12á50r72t49a 8204890380297

Když už někomu v Evropě, tak třeba Německu. Ale třeba Indie by mohla být také nezaujatá. Ale těch států, které disponují analytickými možnostmi, by mohlo být více. Jen se divím, že si to Malaysie neudělá sama.

0/0
23.7.2014 9:25

J31a91r42o75s79l31a80v 75B98r30ü75m94m36e78r 7274703826

Prý potřebné laboratoře mají v Evropě jen Britové a Francouzi.

+2/−1
23.7.2014 9:26

M38i24r31o93s37l91a26v 43B55á94r32t39a 8714410970477

Já bych v tom žádnou vědu nehledal. Ty skřínky neobsahují nějaké zašifrované tajné údaje. Snad právě proto se do letadel instalují, aby bylo poměrně snadné údaje z nich získat a analyzovat. A to by snad měl umět každý, trochu vyspělý stát.

+1/0
23.7.2014 9:34

J32a22r12o72s20l63a29v 56B83r26ü74m28m82e42r 7314743726

Ono to dost často není snadné, i tak odolné věci bývají částečně poškozené apod.

+1/0
23.7.2014 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.