Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více místa na nohy i zavazadla. V novém letadle se zmenší jen tlačítka

V dnešních letadlech je často nemožné najít místo pro příruční zavazadlo, ale v novém návrhu firmy Embraer problém vyřešili. Stačilo změnit desku s tlačítky pro ovládání klimatizace nebo přivolání obsluhy a vzniklo místo pro pasažéry i zavazadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J79i91ř89í 51M98a25c30h36á56č63e49k 5500546783168

Letadlo je pěkné. ;-D

0/0
5.8.2014 8:21

M82a84r22e67k 98S44t44r40n68a77d 4744517954273

4 roky zpatky jsem letel z Vidne do Toronta s Austriany. Uplne jsem valil oci, kdyz do cekarny na gejtu nastoupilo "komando Austrianu" a zacalo premerovat a prevazovat podezrele velka prirucni zavazadla...a zadali za ne dost vysoky poplatky... uplne jsem valil oci 8-o

0/0
5.8.2014 1:55

M42i62c42h25a27l 58M73i15l48l18e24r 9566622309582

4 roky zpatky.....na gejtu....."komando Austrianu".....;-D

0/0
5.8.2014 5:19

P27e21t10r 57T61y94č14k93a 6685902579442

Co je to za nesmysl? V B737-800 jsou odkládací prostory velké jako kráva.

+4/0
4.8.2014 7:07

P56a59v82e31l 50F78a40r38a 9307857184391

Tak, nevím, jestli si někdy viděl to zmiňované zvíře! :-)

+27/0
4.8.2014 7:22

R61a56d19e78k 72V58a83ň87h81a19r20a 2606621510470

Anebo to zmiňované letadlo zevnitř.

+2/0
4.8.2014 10:28

J65o46z57e47f 56D35u11h38a58c88e35k 7921150833890

je to pravda, ze ak je lietadlo plne obsadené, tak sa príručná batožina do tých odkladacích priestorov nezmestí - RyanAir to rieši tak, že takúto batožinu uschová medzi ostatnou batožinou v nákladovom priestore

0/0
4.8.2014 13:03

V29í95t35ě91z28s98l47a94v 24B95o42c72h 6562745495726

To ano, ale regionální jety mají obecně s velikostí binů problém, někde se vejdou kabinové kufry jen "na šířku" a ne kolečky dopředu, jak by chtěly aerolinky.

Ale mám pocit, že už u současné generace E170/190 to problém není.

Jo, Embraer E145, to je jiné kafe, tam máte problém, abyste se hlavou neopírali o střechu:

http://forum.airways.cz/download/file.php?id=16119&mode=view

;-D

0/0
5.8.2014 18:08

F70r87a37n91t71i82š37e69k 81L36u55p79í30n82e33k 8891816966292

To znam, mel jsem nejmensi prirucni zavazadlo a musel jsem ho mit pod nohama, aby se tam psonkum a jiny verbezi vesly ty jejich lodni kufry. Do kabiny proto doporučuju zavazadlo, který se nevejde pod sedacku.

+4/−1
4.8.2014 0:12

P89e63t37r 59F28r66ý98d62e33k 7609911379813

Ja vetsinou vozim na palubu 2 zavazadla a jeste obcas zvlast notebook. Neni problem.

0/0
4.8.2014 4:50

M83i48c61h32a27l 56M96i57l22l96e31r 9466712919242

vsechno zalezi na aerolince. Vetsina hlavnich svetovych aerolinek povoluje do kabiny jedno zavazadlo, velikost nejcasteji 35x25x55 cm,  6-8kg v economy, 2 v business na mezinarodnich linkach. Qantas povoluje na domacich linkach 2 kabinova zavazadla i do economy.

British Airways maji zajimavou podminku: zavazdlo se musi vejit do predepsanych rozmeru, ale povolena vaha je do 23kg a pasazer musi byt schopen sve zavazadlo zvednout do skrinky sam!

+9/0
4.8.2014 5:59

R93o22b18i81n 73Ž76i30ž82k16a 2608774726156

To není jen u BA, tenhle požadavek jsem viděl vícekrát, skoro tak často, že bych ho prohlásil za standardní.:-)

+5/0
4.8.2014 9:12

M83i74c46h31a43l 27M96i46l43l70e67r 9646502319422

neni

0/0
4.8.2014 12:51

V51a39c37l81a93v 16K47u38b47i82s 5541181169287

Tak to prvni popisujete lowcosty. Vetsina dalkovych spoju resi velka zavazadla a ignoruje duty free laptopy kabelky fotakovy brasny protoze by jim ubyli zakaznici. Predstava obchodnika ze si neveme tasku a laptop zvlast je pro nej strasliva. Dneska uz ale laptopy a kabelky ignoruji i ryanair a easyjet. Je to dost prakticky protoze lidi pak nemaj po security gulas v zavazadle jen vyndaj a zandaj laptop nebo tablet. U dalkovych letu nechapu vubec toleranci velkych zavazadel zvlast kdyz to velky zavazadlo je casto free a hmotnost je tolerovana vyssi

+2/0
4.8.2014 11:17

M78i25c65h78a33l 51M37i32l83l24e38r 9746272569782

ty si fakt myslis, ze Singapore Airlines, SAS, Qantas, Cathay Pacific, Qatar, Etihad, Emirates, Lufthansa, Thai ...jsou lowcosty?8-o Kazde z nich povoluje na mezinarodni lety 1x kabelku nebo laptop a jedno zavazadlo, pod podminkami:

Singapore: 1x7kg, soucet rozmeru nesmi prekrocit 115 (priklad viz 35+25+55)

Scandinavian: 1x8kg, rozmery 40x23x56

Qantas a Emirates 1x7kg, max. soucet rozmeru 115

Cathay: 1x7kg, rozmery 36x23x56

Lufthansa: 1x8kg, rozmery 40x23x55, Etihad: 1x 7kg, max soucet rozmeru 111, Qatar 1x7kg, 37x25x50, Thai 1x7kg, max. soucet rozmeru 115......

+2/0
4.8.2014 13:15

P47e24t19r 35S97t50r64a30k49a 9897217765373

Jen se to chce hodne usmivat pri odbaveni. I low cost AirAsia mi dovolil prirucni zavazadlo, ktere melo takrka 30kg (fotovybava). Obecne jsem za cely svuj zivot mel problem s prirucnim zavazadlem jen jednou v Parizi na prestupu. Tak jsem vsechno tezke fotovybaveni nacpal do kapes u zimni bundy, kterou jsem mel na sobe. Proti tomu uz nemohli rict nic. Kdyz me odbavili, dal jsem to pred nimi zase pekne zpatky do kufru...

0/0
4.8.2014 18:08

M17i83c59h71a88l 39M25i91l51l97e71r 9976892239172

nejvetsi potize jsme zazili pred 2 lety na Tahiti, odbavovani personalem Air Tahiti Nui pro letadlo Air New Zealand. Tyto spoje jsou velmi popularni pro cestovani tahitskych domorodcu a novozelandskych Maoru, kteri maji ve zvyku zabalit sebou i ten prislovecny kuchynsky drez a bezne prijdou s vahou zavazadel 2x-3x limit. Aby se to omezilo, personal na prepazce je VELMI prisny. Fronta na odbaveni je nekonecna, protoze hodne lidi musi u prepazky vyndavat veci z kufru, nebo platit tucny priplatek. Aby si Tahitane a Maori nestezovali na rasisticke zachazeni, plati tam stejna prisnost i na turisty z celeho sveta. Kdyz jsme podali zavazadla, meli jsme dohromady o 3kg vice, coz nas prekvapilo. Pani rekla zaplatit nebo vyndat. Vyndali jsme z kufru asi 2.5kg a pani nam laskave povolila pul kila nad vahu! Co s vyndanym? Samozrejme, do prirucniho zavazadla. Pani nas na to s usmevem upozornila - "tamhle u vchodu na pasovou kontrolu vam jeste budou kontrolovat vahu prirucnich zavazadel!"

Dali jsme par veci do kapes - ale v tropech clovek nenosi prevlecniky ani bundy s mnoha kapsami, ze ano. Jeste bez pridavku z kufru byla nase prirucni zavazadla tak o 2 kg tezsi a tohle navic! Sel jsem jako prvni a manzelka velmi vahave za mnou. Panove se podivali na muj velky batoh, zvazili prirucni vahou =10kg, 3kg nad vahu. "Budete muset neco vyndat (Co s tim?) nebo priplatit. Co tam vlastne mate, ze to je tak tezke?" Muj batoh mel hlavni predni cast rozdelenou do prihradek pro fotograficke potreby - kameru, cocky atd. Tahitsti urednici si prohledli fotograficke nadobicko s velkym zajmem, pak s usmevem  rekli "zadny problem", nechali me jit a o manzelcin batoh se uz nezajimali.

+1/0
5.8.2014 6:08

K52a67t64e41ř30i80n68a 45V40a98š79á29k38o60v44á 5381432409595

tak s Emirates jsem letela nekolikrat a nikdy pocet neresili, mela jsem kufrik a opravdu malou prirucni kabelku. Mozna to pisou, ale prakticky zadna takova kontrola neprobihala.

Stejne tak mi jeste nikdy zadne prirucni zavazadlo nevazili

0/0
4.8.2014 18:53

M94i75c40h77a12l 37M27i63l54l72e20r 9636102599502

kabelka+ prirucni zavazdlo (limity) nebo laptop + prirucni zavazadlo (limity) prijmou v economy bez vytacek, ale dve prirucni zavazadla jako treba batoh a kufrik na koleckach nebo 2 kufriky ma koleckach uz dost tezko.

V Praze vloni pri nastupovani na Emirates se u podavani zavazadel pani zajimala, zda se nase 2 normalni a 2 male kufry vejdou do povolenych 60kg. Vazili jsme predem na cestovni vaze a vedeli, ze ano. Ujistili jsme ji, ze urcite a ona byla prekvapena, kdyz to ukazalo 57kg.

Pak se pani zacala ptat, jestli se manzelcin batoh vejde do 7kg. Manzelka, ktera vedle nej mela i kabelku "urciteho objemu a vahy;-)" ale umyslne s vrskem zmacknutym dolu, aby vypadala mensi, dobre vedela ze ne. To by tam nesmela mit sadu kristalovych sampanskych sklenic s granatky, ktere nebylo mozne dat do kufru! Presto s velmi milym usmevem rekla pani na prepazce - "no kdyz vyndam laptop, tak urcite". Pani se rozhodla uverit. Snad nam verila, kdyz jsme ji prekvapili kufry pod vahu.

Cestujeme letadlem dost casto na domacich linkach v Australii i do zamori a manzelka rika, ze se uz natrenovala, aby vypadalo, ze jeji batoh je jak pericko, kdyz ve skutecnosti je jako by tam pasovala vlcaka.;-D

0/0
5.8.2014 5:40

V23í96t32ě55z45s16l36a24v 23B41o89c59h 6942625895626

Jo, a při všech letech s BA dávám/sundávám dámám jejich dvacetikilový kufry, protože samy ho zvládnou akorát tahat na kolečkách ;-D

0/0
5.8.2014 18:04

M43i64c58h62a22l 75M37i86l38l91e63r 9156902669872

tomu verim ;-D- aspon ale dokazujes, ze jsi gentleman

0/0
6.8.2014 12:24

V26á29c77l19a31v 41R20o84s24e87n49b25e64r70g 6479667682907

Polák je pro tebe verbež, ale hlavně, že sedíte vedle sebe v jedné třídě. Opravdu úsměvné. Příště si zaplať aspoň business class ty nadčlověče.

+25/−4
4.8.2014 5:43

P81e56t30r 45M11a87r11e30č94e67k 1163241719198

Má pravdu.

0/0
4.8.2014 11:30

M32i73c11h43a74l 84M80i41l11l53e73r 9486342359212

poznatek z meho cestovani: v tomto smeru nejhorsi a nejdrzejsi pasazeri jsou Cinani, bez ohledu na to, zda jsou narozeni v Cine, Australii, Malajsii nebo jinde. Do letadla berou kufry velikosti hodne nad povolene rozmery a zabiraji mista ve skrinkach na ukor jinych pasazeru.

 Klidne priznam, ze pokud se tyce vahy prirucniho zavazadla, pri ruznych prilezitostech jsme trochu nad povolenou vahu, kde to jde, ale nikdy ne nad rozmery. Nejsou s tim potize, protoze necestujeme malymi letadly, vetsinou B767 na domaci lety (nekdy B737 nebo A330) a jeste vetsimi na zamorske lety. Nejlepsi je v tomto smeru "velke zvire" A380, ktere ma o neco vic prostoru na nohy a take ve skrinkach.

Kdyz u nas zacala letat Jetstar, lowcostova sestra nasi narodni aerolinky Qantas, nebylo mozne si predem vybrat sedadla a zasedaci poradek se del stylem - prvni zvitezi. V cele fronty na nastup byla vzdycky skupina pasazeru cinskeho puvodu a zbytek Cinanu zacal sprintovat, jakmile se otevrel tunel. Vzhledem ke kufrum, ktere tahli, byli znacne atleticky zdatni. Usadili se 1 osoba=2 sedadla, rozhodili si tam kramy a kdyz si nekdo chtel prisednout, predstirali bud ze nerozumi anglicky (delaji to s velkou oblibou i pri jinych prilezitostech) , nebo ze cekaji spolucestujiciho. Kdyz bylo letadlo volnejsi, povedlo se jim cestovat s volnou sedackou vedle. Kde ne, museli se spokojit s tim, ze letusky vedle nich posadili jineho pasazera.

Jestar kvuli tomu dostala hodne stiznosti a nakonec musela zmenit system; kazdy cestujici ted uz ma predem urcene misto a CVinani nesprintuji pri nastupu do letadla.

+4/0
4.8.2014 5:53

J32o66s53e95f 46K98r84a40l 3947833764317

Ten sprint do letadla je u nízkonákladovek standardem, protože těm posledním už zavazadla seberou a jdou do  přepravního prostoru - což znamená, že se v příletu zdrží a musí jít k výdeji. Ti prostřední přicházející do letadla už musí zamakat na nalezení volného místa nad hlavou, je to dál než sedí a při odchodu z letadla musí čekat na volný průchod, je to zase zdržení. Už jsem delší dobu neviděl, že by aerolinky buzerovali  s přeměřováním cabin zavazadla a to dost často vidím zoufalce jak si to zkouší přeměřit a nedali by to, kdyby ke kontrole došlo. :-)

+1/0
4.8.2014 8:45

O30n20d25ř26e17j 72P77a16g41á96č 4465330923164

Videl jsem nekolikrat, at uz nizkonakladovek (easyjet, jet2) nebo treba Lufthansy, ze dotycnym pri nastupu vezmou vetsi prirucni zavazadla, ale oznaci je a po pristani je predaji cestujicim zpet a ti nemusi k pasu. Ale je mozne, ze nektere aerolinky,to delaji jak rikate.

0/0
4.8.2014 10:29

J10o25s28e91f 36K49r75a93l 3827453484697

Teď jsem letěl PRG-MXP Easyjetem a pozdě příchozím zadavadla daly zpět z pásu, mám to z první ruky, protože vedle mě seděla jedna pozdě příchozí, a pak jsem se s ní u pásu ještě bavil a padla řeč i na zavazadla. :-)

0/0
4.8.2014 11:25

M74a71r33t87i69n 47K90a17r59á21s89e37k 9568403608578

Nevim jak ostatni, ale treba ryanair uz zavedl standardni "zasedaci poradek" kdy ma kazdy na palubnim listku vyznacene sve sedadlo

+1/0
4.8.2014 10:36

J14o89s69e17f 72K52r91a83l 3257763914497

nebyla to reakce na značení sedadel na palubním lístku, ale na sekundární jev běhu na značky, kdy lidi spěchají, aby měly zavazadla u sebe nejlépe nad hlavou, ti později příchozí  se musí smířit s podsedačkou (= snížení komfortu sezení v už často stísněném místě) nebo si najít místo nad hlavou někde jinde a ti poslední to odskáčou, buď pod sedadlo nebo přes personál do zavazadlového prostoru. Netřeba se zmiňovat o vzniklých konfliktech co si nárokují mít prostor nad sebou. Já mám vždy tu smůlu, že lítám vždy v letadle zaplněného do posledního místa.

0/0
4.8.2014 11:01

J80o53z26e41f 79D67u12h12a43c17e18k 7751840123980

u Ryanairu sa to kontroluje ... jeden (doplňte si nejakú nadávku) človek tam došiel s veľkým kufrom, ledva ho nacpal hore a letuška ho slušne upozornila že vzhľadom na to,že lietadlo nie je plne obsadené, tak je to ok, ale inak by to cestovalo do nákladového priestoru s doplatkom za veľkú batožinu R^R^R^

0/0
4.8.2014 13:07

J50a13k37u63b 79Š18a25f45a78n55d78a 7625127291401

Jednou jsem zažil, jak jednomu cestujícímu nechtěli vzít kabinové zavazadlo z důvodu nadměrné velikosti. Mě se tedy nadměrné nezdálo... No, po chvíli námahy ho dotyčný narval do takového toho trubkového měřiče. Chudák, následně ho nemohl vyndat. Zapíral se o něj nohama, rukama... Jak to dopadlo nevím, už jsem nastupoval. Asi to rozřezali flexou :-)

0/0
5.8.2014 22:18

P13e54t70r 98M66a77r67e73č95e75k 1723571559708

Ano někdy je neuvěřitelné co se dá vydávat za kabinové zabazadlo. K tomu noťasy, ruksáčky a plno igelitek. Potom opravdu není místa nazbyt.

0/0
4.8.2014 11:33

K81a60t40e86ř50i92n42a 21V49a37š69á71k37o79v62á 5341882499105

ja sve prirucni zavazadlo mam pod sedackou rada,ale taky si beru jen to, co v kabine potrebuju :-)

0/0
4.8.2014 18:50

M24i75c15h31a24l 12M41i72l45l62e66r 9136452669892

je rozdil letet v letadle hodinu a pul mezi Sydney a Melbourne a letet z Australie do Evropy, kde nejkratsi spojeni s jednim mezipristanim vezme 23hodin a ruzna jina s mezipristanimi a prestupem take klidne  36hodin.

Potreby na dlouhou cestu jsou jedna vec, ktera naplni prirucni zavazadlo. Druha je potreba mit veskere lektronicke nadobicko v prirucnim zavazadle - laptop, kameru s prislusenstvim, nemluve ani o mobilu a ipodu se sluchatky a cimkoliv co ma  lithiove baterie . Tim spis ted, v novych predpisech.

0/0
5.8.2014 6:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.