Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Více místa na nohy i zavazadla. V novém letadle se zmenší jen tlačítka

V dnešních letadlech je často nemožné najít místo pro příruční zavazadlo, ale v novém návrhu firmy Embraer problém vyřešili. Stačilo změnit desku s tlačítky pro ovládání klimatizace nebo přivolání obsluhy a vzniklo místo pro pasažéry i zavazadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J21i42ř16í 35M33a30c12h65á77č14e54k 5760156773928

Letadlo je pěkné. ;-D

0/0
5.8.2014 8:21

M44a93r19e66k 31S14t57r45n79a98d 4584367184143

4 roky zpatky jsem letel z Vidne do Toronta s Austriany. Uplne jsem valil oci, kdyz do cekarny na gejtu nastoupilo "komando Austrianu" a zacalo premerovat a prevazovat podezrele velka prirucni zavazadla...a zadali za ne dost vysoky poplatky... uplne jsem valil oci 8-o

0/0
5.8.2014 1:55

M94i64c94h97a72l 44M47i79l42l33e85r 9236292309502

4 roky zpatky.....na gejtu....."komando Austrianu".....;-D

0/0
5.8.2014 5:19


P94e81t90r 58T89y37č62k63a 6695652229632

Co je to za nesmysl? V B737-800 jsou odkládací prostory velké jako kráva.

+4/0
4.8.2014 7:07

P95a36v35e74l 92F92a60r81a 9487587784421

Tak, nevím, jestli si někdy viděl to zmiňované zvíře! :-)

+27/0
4.8.2014 7:22

R42a55d64e60k 85V80a18ň84h36a93r83a 2276671770280

Anebo to zmiňované letadlo zevnitř.

+2/0
4.8.2014 10:28

J75o41z11e35f 41D59u79h51a53c16e57k 7911300673470

je to pravda, ze ak je lietadlo plne obsadené, tak sa príručná batožina do tých odkladacích priestorov nezmestí - RyanAir to rieši tak, že takúto batožinu uschová medzi ostatnou batožinou v nákladovom priestore

0/0
4.8.2014 13:03

V12í45t12ě57z25s43l72a11v 77B87o57c37h 6362115515186

To ano, ale regionální jety mají obecně s velikostí binů problém, někde se vejdou kabinové kufry jen "na šířku" a ne kolečky dopředu, jak by chtěly aerolinky.

Ale mám pocit, že už u současné generace E170/190 to problém není.

Jo, Embraer E145, to je jiné kafe, tam máte problém, abyste se hlavou neopírali o střechu:

http://forum.airways.cz/download/file.php?id=16119&mode=view

;-D

0/0
5.8.2014 18:08

F16r25a73n83t50i47š33e46k 81L61u14p20í54n37e87k 8861266886912

To znam, mel jsem nejmensi prirucni zavazadlo a musel jsem ho mit pod nohama, aby se tam psonkum a jiny verbezi vesly ty jejich lodni kufry. Do kabiny proto doporučuju zavazadlo, který se nevejde pod sedacku.

+4/−1
4.8.2014 0:12

P47e24t20r 61F83r13ý39d32e46k 7829311539493

Ja vetsinou vozim na palubu 2 zavazadla a jeste obcas zvlast notebook. Neni problem.

0/0
4.8.2014 4:50

M11i96c51h76a55l 82M96i64l22l65e74r 9636392619562

vsechno zalezi na aerolince. Vetsina hlavnich svetovych aerolinek povoluje do kabiny jedno zavazadlo, velikost nejcasteji 35x25x55 cm,  6-8kg v economy, 2 v business na mezinarodnich linkach. Qantas povoluje na domacich linkach 2 kabinova zavazadla i do economy.

British Airways maji zajimavou podminku: zavazdlo se musi vejit do predepsanych rozmeru, ale povolena vaha je do 23kg a pasazer musi byt schopen sve zavazadlo zvednout do skrinky sam!

+9/0
4.8.2014 5:59

R50o10b69i21n 47Ž19i13ž93k95a 2628884806206

To není jen u BA, tenhle požadavek jsem viděl vícekrát, skoro tak často, že bych ho prohlásil za standardní.:-)

+5/0
4.8.2014 9:12

M24i85c62h60a18l 63M19i56l84l21e41r 9426902379342

neni

0/0
4.8.2014 12:51

V58a44c97l53a50v 82K81u46b22i20s 5151401969137

Tak to prvni popisujete lowcosty. Vetsina dalkovych spoju resi velka zavazadla a ignoruje duty free laptopy kabelky fotakovy brasny protoze by jim ubyli zakaznici. Predstava obchodnika ze si neveme tasku a laptop zvlast je pro nej strasliva. Dneska uz ale laptopy a kabelky ignoruji i ryanair a easyjet. Je to dost prakticky protoze lidi pak nemaj po security gulas v zavazadle jen vyndaj a zandaj laptop nebo tablet. U dalkovych letu nechapu vubec toleranci velkych zavazadel zvlast kdyz to velky zavazadlo je casto free a hmotnost je tolerovana vyssi

+2/0
4.8.2014 11:17

M55i23c65h12a86l 49M36i12l24l54e75r 9526102649882

ty si fakt myslis, ze Singapore Airlines, SAS, Qantas, Cathay Pacific, Qatar, Etihad, Emirates, Lufthansa, Thai ...jsou lowcosty?8-o Kazde z nich povoluje na mezinarodni lety 1x kabelku nebo laptop a jedno zavazadlo, pod podminkami:

Singapore: 1x7kg, soucet rozmeru nesmi prekrocit 115 (priklad viz 35+25+55)

Scandinavian: 1x8kg, rozmery 40x23x56

Qantas a Emirates 1x7kg, max. soucet rozmeru 115

Cathay: 1x7kg, rozmery 36x23x56

Lufthansa: 1x8kg, rozmery 40x23x55, Etihad: 1x 7kg, max soucet rozmeru 111, Qatar 1x7kg, 37x25x50, Thai 1x7kg, max. soucet rozmeru 115......

+2/0
4.8.2014 13:15

P38e77t55r 81S77t44r60a64k45a 9407367425483

Jen se to chce hodne usmivat pri odbaveni. I low cost AirAsia mi dovolil prirucni zavazadlo, ktere melo takrka 30kg (fotovybava). Obecne jsem za cely svuj zivot mel problem s prirucnim zavazadlem jen jednou v Parizi na prestupu. Tak jsem vsechno tezke fotovybaveni nacpal do kapes u zimni bundy, kterou jsem mel na sobe. Proti tomu uz nemohli rict nic. Kdyz me odbavili, dal jsem to pred nimi zase pekne zpatky do kufru...

0/0
4.8.2014 18:08

M49i49c12h33a21l 52M39i96l74l39e14r 9866972569292

nejvetsi potize jsme zazili pred 2 lety na Tahiti, odbavovani personalem Air Tahiti Nui pro letadlo Air New Zealand. Tyto spoje jsou velmi popularni pro cestovani tahitskych domorodcu a novozelandskych Maoru, kteri maji ve zvyku zabalit sebou i ten prislovecny kuchynsky drez a bezne prijdou s vahou zavazadel 2x-3x limit. Aby se to omezilo, personal na prepazce je VELMI prisny. Fronta na odbaveni je nekonecna, protoze hodne lidi musi u prepazky vyndavat veci z kufru, nebo platit tucny priplatek. Aby si Tahitane a Maori nestezovali na rasisticke zachazeni, plati tam stejna prisnost i na turisty z celeho sveta. Kdyz jsme podali zavazadla, meli jsme dohromady o 3kg vice, coz nas prekvapilo. Pani rekla zaplatit nebo vyndat. Vyndali jsme z kufru asi 2.5kg a pani nam laskave povolila pul kila nad vahu! Co s vyndanym? Samozrejme, do prirucniho zavazadla. Pani nas na to s usmevem upozornila - "tamhle u vchodu na pasovou kontrolu vam jeste budou kontrolovat vahu prirucnich zavazadel!"

Dali jsme par veci do kapes - ale v tropech clovek nenosi prevlecniky ani bundy s mnoha kapsami, ze ano. Jeste bez pridavku z kufru byla nase prirucni zavazadla tak o 2 kg tezsi a tohle navic! Sel jsem jako prvni a manzelka velmi vahave za mnou. Panove se podivali na muj velky batoh, zvazili prirucni vahou =10kg, 3kg nad vahu. "Budete muset neco vyndat (Co s tim?) nebo priplatit. Co tam vlastne mate, ze to je tak tezke?" Muj batoh mel hlavni predni cast rozdelenou do prihradek pro fotograficke potreby - kameru, cocky atd. Tahitsti urednici si prohledli fotograficke nadobicko s velkym zajmem, pak s usmevem  rekli "zadny problem", nechali me jit a o manzelcin batoh se uz nezajimali.

+1/0
5.8.2014 6:08

K52a77t96e82ř26i57n83a 41V58a58š28á67k93o57v30á 5711592169865

tak s Emirates jsem letela nekolikrat a nikdy pocet neresili, mela jsem kufrik a opravdu malou prirucni kabelku. Mozna to pisou, ale prakticky zadna takova kontrola neprobihala.

Stejne tak mi jeste nikdy zadne prirucni zavazadlo nevazili

0/0
4.8.2014 18:53

M61i73c51h51a41l 56M35i90l62l47e51r 9936792879402

kabelka+ prirucni zavazdlo (limity) nebo laptop + prirucni zavazadlo (limity) prijmou v economy bez vytacek, ale dve prirucni zavazadla jako treba batoh a kufrik na koleckach nebo 2 kufriky ma koleckach uz dost tezko.

V Praze vloni pri nastupovani na Emirates se u podavani zavazadel pani zajimala, zda se nase 2 normalni a 2 male kufry vejdou do povolenych 60kg. Vazili jsme predem na cestovni vaze a vedeli, ze ano. Ujistili jsme ji, ze urcite a ona byla prekvapena, kdyz to ukazalo 57kg.

Pak se pani zacala ptat, jestli se manzelcin batoh vejde do 7kg. Manzelka, ktera vedle nej mela i kabelku "urciteho objemu a vahy;-)" ale umyslne s vrskem zmacknutym dolu, aby vypadala mensi, dobre vedela ze ne. To by tam nesmela mit sadu kristalovych sampanskych sklenic s granatky, ktere nebylo mozne dat do kufru! Presto s velmi milym usmevem rekla pani na prepazce - "no kdyz vyndam laptop, tak urcite". Pani se rozhodla uverit. Snad nam verila, kdyz jsme ji prekvapili kufry pod vahu.

Cestujeme letadlem dost casto na domacich linkach v Australii i do zamori a manzelka rika, ze se uz natrenovala, aby vypadalo, ze jeji batoh je jak pericko, kdyz ve skutecnosti je jako by tam pasovala vlcaka.;-D

0/0
5.8.2014 5:40

V22í66t42ě53z26s90l65a17v 53B74o91c83h 6452485545676

Jo, a při všech letech s BA dávám/sundávám dámám jejich dvacetikilový kufry, protože samy ho zvládnou akorát tahat na kolečkách ;-D

0/0
5.8.2014 18:04

M53i80c20h93a55l 10M36i65l35l90e65r 9306932179632

tomu verim ;-D- aspon ale dokazujes, ze jsi gentleman

0/0
6.8.2014 12:24

V48á79c62l45a63v 39R16o88s95e94n66b97e76r48g 6729887512187

Polák je pro tebe verbež, ale hlavně, že sedíte vedle sebe v jedné třídě. Opravdu úsměvné. Příště si zaplať aspoň business class ty nadčlověče.

+25/−4
4.8.2014 5:43

P79e96t22r 68M92a84r21e40č76e27k 1353341449238

Má pravdu.

0/0
4.8.2014 11:30

M46i20c53h14a82l 13M90i38l47l90e24r 9986872119582

poznatek z meho cestovani: v tomto smeru nejhorsi a nejdrzejsi pasazeri jsou Cinani, bez ohledu na to, zda jsou narozeni v Cine, Australii, Malajsii nebo jinde. Do letadla berou kufry velikosti hodne nad povolene rozmery a zabiraji mista ve skrinkach na ukor jinych pasazeru.

 Klidne priznam, ze pokud se tyce vahy prirucniho zavazadla, pri ruznych prilezitostech jsme trochu nad povolenou vahu, kde to jde, ale nikdy ne nad rozmery. Nejsou s tim potize, protoze necestujeme malymi letadly, vetsinou B767 na domaci lety (nekdy B737 nebo A330) a jeste vetsimi na zamorske lety. Nejlepsi je v tomto smeru "velke zvire" A380, ktere ma o neco vic prostoru na nohy a take ve skrinkach.

Kdyz u nas zacala letat Jetstar, lowcostova sestra nasi narodni aerolinky Qantas, nebylo mozne si predem vybrat sedadla a zasedaci poradek se del stylem - prvni zvitezi. V cele fronty na nastup byla vzdycky skupina pasazeru cinskeho puvodu a zbytek Cinanu zacal sprintovat, jakmile se otevrel tunel. Vzhledem ke kufrum, ktere tahli, byli znacne atleticky zdatni. Usadili se 1 osoba=2 sedadla, rozhodili si tam kramy a kdyz si nekdo chtel prisednout, predstirali bud ze nerozumi anglicky (delaji to s velkou oblibou i pri jinych prilezitostech) , nebo ze cekaji spolucestujiciho. Kdyz bylo letadlo volnejsi, povedlo se jim cestovat s volnou sedackou vedle. Kde ne, museli se spokojit s tim, ze letusky vedle nich posadili jineho pasazera.

Jestar kvuli tomu dostala hodne stiznosti a nakonec musela zmenit system; kazdy cestujici ted uz ma predem urcene misto a CVinani nesprintuji pri nastupu do letadla.

+4/0
4.8.2014 5:53

J26o62s11e23f 22K23r19a50l 3787853764337

Ten sprint do letadla je u nízkonákladovek standardem, protože těm posledním už zavazadla seberou a jdou do  přepravního prostoru - což znamená, že se v příletu zdrží a musí jít k výdeji. Ti prostřední přicházející do letadla už musí zamakat na nalezení volného místa nad hlavou, je to dál než sedí a při odchodu z letadla musí čekat na volný průchod, je to zase zdržení. Už jsem delší dobu neviděl, že by aerolinky buzerovali  s přeměřováním cabin zavazadla a to dost často vidím zoufalce jak si to zkouší přeměřit a nedali by to, kdyby ke kontrole došlo. :-)

+1/0
4.8.2014 8:45

O32n61d87ř63e70j 59P52a61g66á94č 4675160483274

Videl jsem nekolikrat, at uz nizkonakladovek (easyjet, jet2) nebo treba Lufthansy, ze dotycnym pri nastupu vezmou vetsi prirucni zavazadla, ale oznaci je a po pristani je predaji cestujicim zpet a ti nemusi k pasu. Ale je mozne, ze nektere aerolinky,to delaji jak rikate.

0/0
4.8.2014 10:29

J51o59s31e54f 93K96r19a80l 3597643334217

Teď jsem letěl PRG-MXP Easyjetem a pozdě příchozím zadavadla daly zpět z pásu, mám to z první ruky, protože vedle mě seděla jedna pozdě příchozí, a pak jsem se s ní u pásu ještě bavil a padla řeč i na zavazadla. :-)

0/0
4.8.2014 11:25

M32a98r37t68i73n 28K15a78r67á75s58e36k 9538483448498

Nevim jak ostatni, ale treba ryanair uz zavedl standardni "zasedaci poradek" kdy ma kazdy na palubnim listku vyznacene sve sedadlo

+1/0
4.8.2014 10:36

J30o93s93e74f 93K71r58a29l 3347903794237

nebyla to reakce na značení sedadel na palubním lístku, ale na sekundární jev běhu na značky, kdy lidi spěchají, aby měly zavazadla u sebe nejlépe nad hlavou, ti později příchozí  se musí smířit s podsedačkou (= snížení komfortu sezení v už často stísněném místě) nebo si najít místo nad hlavou někde jinde a ti poslední to odskáčou, buď pod sedadlo nebo přes personál do zavazadlového prostoru. Netřeba se zmiňovat o vzniklých konfliktech co si nárokují mít prostor nad sebou. Já mám vždy tu smůlu, že lítám vždy v letadle zaplněného do posledního místa.

0/0
4.8.2014 11:01

J51o12z33e39f 59D37u53h34a96c31e49k 7111690593750

u Ryanairu sa to kontroluje ... jeden (doplňte si nejakú nadávku) človek tam došiel s veľkým kufrom, ledva ho nacpal hore a letuška ho slušne upozornila že vzhľadom na to,že lietadlo nie je plne obsadené, tak je to ok, ale inak by to cestovalo do nákladového priestoru s doplatkom za veľkú batožinu R^R^R^

0/0
4.8.2014 13:07

J10a93k10u54b 61Š69a88f39a69n39d45a 7375377771491

Jednou jsem zažil, jak jednomu cestujícímu nechtěli vzít kabinové zavazadlo z důvodu nadměrné velikosti. Mě se tedy nadměrné nezdálo... No, po chvíli námahy ho dotyčný narval do takového toho trubkového měřiče. Chudák, následně ho nemohl vyndat. Zapíral se o něj nohama, rukama... Jak to dopadlo nevím, už jsem nastupoval. Asi to rozřezali flexou :-)

0/0
5.8.2014 22:18

P48e36t35r 64M26a73r35e95č93e21k 1903251939988

Ano někdy je neuvěřitelné co se dá vydávat za kabinové zabazadlo. K tomu noťasy, ruksáčky a plno igelitek. Potom opravdu není místa nazbyt.

0/0
4.8.2014 11:33

K54a92t15e44ř94i58n34a 33V46a27š53á61k72o62v10á 5231982259565

ja sve prirucni zavazadlo mam pod sedackou rada,ale taky si beru jen to, co v kabine potrebuju :-)

0/0
4.8.2014 18:50

M57i81c23h74a14l 43M12i73l97l16e43r 9696542949392

je rozdil letet v letadle hodinu a pul mezi Sydney a Melbourne a letet z Australie do Evropy, kde nejkratsi spojeni s jednim mezipristanim vezme 23hodin a ruzna jina s mezipristanimi a prestupem take klidne  36hodin.

Potreby na dlouhou cestu jsou jedna vec, ktera naplni prirucni zavazadlo. Druha je potreba mit veskere lektronicke nadobicko v prirucnim zavazadle - laptop, kameru s prislusenstvim, nemluve ani o mobilu a ipodu se sluchatky a cimkoliv co ma  lithiove baterie . Tim spis ted, v novych predpisech.

0/0
5.8.2014 6:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.