Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více místa na nohy i zavazadla. V novém letadle se zmenší jen tlačítka

V dnešních letadlech je často nemožné najít místo pro příruční zavazadlo, ale v novém návrhu firmy Embraer problém vyřešili. Stačilo změnit desku s tlačítky pro ovládání klimatizace nebo přivolání obsluhy a vzniklo místo pro pasažéry i zavazadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J79i34ř20í 40M14a31c78h57á10č17e36k 5430746803938

Letadlo je pěkné. ;-D

0/0
5.8.2014 8:21

M80a78r83e92k 13S39t36r72n80a87d 4104257894973

4 roky zpatky jsem letel z Vidne do Toronta s Austriany. Uplne jsem valil oci, kdyz do cekarny na gejtu nastoupilo "komando Austrianu" a zacalo premerovat a prevazovat podezrele velka prirucni zavazadla...a zadali za ne dost vysoky poplatky... uplne jsem valil oci 8-o

0/0
5.8.2014 1:55

M71i58c83h56a63l 27M68i95l82l83e60r 9636312919612

4 roky zpatky.....na gejtu....."komando Austrianu".....;-D

0/0
5.8.2014 5:19

P85e93t37r 69T52y98č69k20a 6615402429902

Co je to za nesmysl? V B737-800 jsou odkládací prostory velké jako kráva.

+4/0
4.8.2014 7:07

P33a93v50e15l 58F29a72r52a 9537197734781

Tak, nevím, jestli si někdy viděl to zmiňované zvíře! :-)

+27/0
4.8.2014 7:22

R97a20d30e25k 61V10a50ň53h41a44r20a 2456111550790

Anebo to zmiňované letadlo zevnitř.

+2/0
4.8.2014 10:28

J45o40z25e92f 33D69u76h62a46c62e20k 7171200223270

je to pravda, ze ak je lietadlo plne obsadené, tak sa príručná batožina do tých odkladacích priestorov nezmestí - RyanAir to rieši tak, že takúto batožinu uschová medzi ostatnou batožinou v nákladovom priestore

0/0
4.8.2014 13:03

V54í89t97ě29z66s30l95a32v 54B32o48c69h 6682285135786

To ano, ale regionální jety mají obecně s velikostí binů problém, někde se vejdou kabinové kufry jen "na šířku" a ne kolečky dopředu, jak by chtěly aerolinky.

Ale mám pocit, že už u současné generace E170/190 to problém není.

Jo, Embraer E145, to je jiné kafe, tam máte problém, abyste se hlavou neopírali o střechu:

http://forum.airways.cz/download/file.php?id=16119&mode=view

;-D

0/0
5.8.2014 18:08

F44r92a48n11t30i16š92e28k 58L40u86p35í79n16e50k 8511836946482

To znam, mel jsem nejmensi prirucni zavazadlo a musel jsem ho mit pod nohama, aby se tam psonkum a jiny verbezi vesly ty jejich lodni kufry. Do kabiny proto doporučuju zavazadlo, který se nevejde pod sedacku.

+4/−1
4.8.2014 0:12

P49e25t61r 10F72r69ý65d97e29k 7229561539823

Ja vetsinou vozim na palubu 2 zavazadla a jeste obcas zvlast notebook. Neni problem.

0/0
4.8.2014 4:50

M20i40c28h62a34l 28M23i86l67l34e78r 9696762269232

vsechno zalezi na aerolince. Vetsina hlavnich svetovych aerolinek povoluje do kabiny jedno zavazadlo, velikost nejcasteji 35x25x55 cm,  6-8kg v economy, 2 v business na mezinarodnich linkach. Qantas povoluje na domacich linkach 2 kabinova zavazadla i do economy.

British Airways maji zajimavou podminku: zavazdlo se musi vejit do predepsanych rozmeru, ale povolena vaha je do 23kg a pasazer musi byt schopen sve zavazadlo zvednout do skrinky sam!

+9/0
4.8.2014 5:59

R72o41b26i16n 85Ž73i22ž52k74a 2378504806186

To není jen u BA, tenhle požadavek jsem viděl vícekrát, skoro tak často, že bych ho prohlásil za standardní.:-)

+5/0
4.8.2014 9:12

M59i49c44h48a10l 68M72i54l86l37e64r 9266692699782

neni

0/0
4.8.2014 12:51

V48a45c85l10a37v 48K91u42b48i43s 5111181819897

Tak to prvni popisujete lowcosty. Vetsina dalkovych spoju resi velka zavazadla a ignoruje duty free laptopy kabelky fotakovy brasny protoze by jim ubyli zakaznici. Predstava obchodnika ze si neveme tasku a laptop zvlast je pro nej strasliva. Dneska uz ale laptopy a kabelky ignoruji i ryanair a easyjet. Je to dost prakticky protoze lidi pak nemaj po security gulas v zavazadle jen vyndaj a zandaj laptop nebo tablet. U dalkovych letu nechapu vubec toleranci velkych zavazadel zvlast kdyz to velky zavazadlo je casto free a hmotnost je tolerovana vyssi

+2/0
4.8.2014 11:17

M47i54c74h78a77l 48M67i65l15l24e88r 9876582559712

ty si fakt myslis, ze Singapore Airlines, SAS, Qantas, Cathay Pacific, Qatar, Etihad, Emirates, Lufthansa, Thai ...jsou lowcosty?8-o Kazde z nich povoluje na mezinarodni lety 1x kabelku nebo laptop a jedno zavazadlo, pod podminkami:

Singapore: 1x7kg, soucet rozmeru nesmi prekrocit 115 (priklad viz 35+25+55)

Scandinavian: 1x8kg, rozmery 40x23x56

Qantas a Emirates 1x7kg, max. soucet rozmeru 115

Cathay: 1x7kg, rozmery 36x23x56

Lufthansa: 1x8kg, rozmery 40x23x55, Etihad: 1x 7kg, max soucet rozmeru 111, Qatar 1x7kg, 37x25x50, Thai 1x7kg, max. soucet rozmeru 115......

+2/0
4.8.2014 13:15

P56e36t47r 38S36t52r46a87k58a 9477697255473

Jen se to chce hodne usmivat pri odbaveni. I low cost AirAsia mi dovolil prirucni zavazadlo, ktere melo takrka 30kg (fotovybava). Obecne jsem za cely svuj zivot mel problem s prirucnim zavazadlem jen jednou v Parizi na prestupu. Tak jsem vsechno tezke fotovybaveni nacpal do kapes u zimni bundy, kterou jsem mel na sobe. Proti tomu uz nemohli rict nic. Kdyz me odbavili, dal jsem to pred nimi zase pekne zpatky do kufru...

0/0
4.8.2014 18:08

M35i65c20h31a28l 79M18i58l26l58e13r 9636632599562

nejvetsi potize jsme zazili pred 2 lety na Tahiti, odbavovani personalem Air Tahiti Nui pro letadlo Air New Zealand. Tyto spoje jsou velmi popularni pro cestovani tahitskych domorodcu a novozelandskych Maoru, kteri maji ve zvyku zabalit sebou i ten prislovecny kuchynsky drez a bezne prijdou s vahou zavazadel 2x-3x limit. Aby se to omezilo, personal na prepazce je VELMI prisny. Fronta na odbaveni je nekonecna, protoze hodne lidi musi u prepazky vyndavat veci z kufru, nebo platit tucny priplatek. Aby si Tahitane a Maori nestezovali na rasisticke zachazeni, plati tam stejna prisnost i na turisty z celeho sveta. Kdyz jsme podali zavazadla, meli jsme dohromady o 3kg vice, coz nas prekvapilo. Pani rekla zaplatit nebo vyndat. Vyndali jsme z kufru asi 2.5kg a pani nam laskave povolila pul kila nad vahu! Co s vyndanym? Samozrejme, do prirucniho zavazadla. Pani nas na to s usmevem upozornila - "tamhle u vchodu na pasovou kontrolu vam jeste budou kontrolovat vahu prirucnich zavazadel!"

Dali jsme par veci do kapes - ale v tropech clovek nenosi prevlecniky ani bundy s mnoha kapsami, ze ano. Jeste bez pridavku z kufru byla nase prirucni zavazadla tak o 2 kg tezsi a tohle navic! Sel jsem jako prvni a manzelka velmi vahave za mnou. Panove se podivali na muj velky batoh, zvazili prirucni vahou =10kg, 3kg nad vahu. "Budete muset neco vyndat (Co s tim?) nebo priplatit. Co tam vlastne mate, ze to je tak tezke?" Muj batoh mel hlavni predni cast rozdelenou do prihradek pro fotograficke potreby - kameru, cocky atd. Tahitsti urednici si prohledli fotograficke nadobicko s velkym zajmem, pak s usmevem  rekli "zadny problem", nechali me jit a o manzelcin batoh se uz nezajimali.

+1/0
5.8.2014 6:08

K37a53t65e91ř64i94n19a 17V57a71š92á40k98o84v58á 5401512819565

tak s Emirates jsem letela nekolikrat a nikdy pocet neresili, mela jsem kufrik a opravdu malou prirucni kabelku. Mozna to pisou, ale prakticky zadna takova kontrola neprobihala.

Stejne tak mi jeste nikdy zadne prirucni zavazadlo nevazili

0/0
4.8.2014 18:53

M44i86c44h79a38l 42M96i67l91l71e86r 9806972989792

kabelka+ prirucni zavazdlo (limity) nebo laptop + prirucni zavazadlo (limity) prijmou v economy bez vytacek, ale dve prirucni zavazadla jako treba batoh a kufrik na koleckach nebo 2 kufriky ma koleckach uz dost tezko.

V Praze vloni pri nastupovani na Emirates se u podavani zavazadel pani zajimala, zda se nase 2 normalni a 2 male kufry vejdou do povolenych 60kg. Vazili jsme predem na cestovni vaze a vedeli, ze ano. Ujistili jsme ji, ze urcite a ona byla prekvapena, kdyz to ukazalo 57kg.

Pak se pani zacala ptat, jestli se manzelcin batoh vejde do 7kg. Manzelka, ktera vedle nej mela i kabelku "urciteho objemu a vahy;-)" ale umyslne s vrskem zmacknutym dolu, aby vypadala mensi, dobre vedela ze ne. To by tam nesmela mit sadu kristalovych sampanskych sklenic s granatky, ktere nebylo mozne dat do kufru! Presto s velmi milym usmevem rekla pani na prepazce - "no kdyz vyndam laptop, tak urcite". Pani se rozhodla uverit. Snad nam verila, kdyz jsme ji prekvapili kufry pod vahu.

Cestujeme letadlem dost casto na domacich linkach v Australii i do zamori a manzelka rika, ze se uz natrenovala, aby vypadalo, ze jeji batoh je jak pericko, kdyz ve skutecnosti je jako by tam pasovala vlcaka.;-D

0/0
5.8.2014 5:40

V95í92t51ě59z18s89l63a71v 78B31o43c30h 6772165435116

Jo, a při všech letech s BA dávám/sundávám dámám jejich dvacetikilový kufry, protože samy ho zvládnou akorát tahat na kolečkách ;-D

0/0
5.8.2014 18:04

M67i76c29h78a28l 93M55i97l10l91e17r 9386182589912

tomu verim ;-D- aspon ale dokazujes, ze jsi gentleman

0/0
6.8.2014 12:24

V96á46c56l34a50v 49R87o19s77e22n52b24e12r31g 6979957982247

Polák je pro tebe verbež, ale hlavně, že sedíte vedle sebe v jedné třídě. Opravdu úsměvné. Příště si zaplať aspoň business class ty nadčlověče.

+25/−4
4.8.2014 5:43

P52e17t62r 14M52a80r95e11č43e31k 1983401709748

Má pravdu.

0/0
4.8.2014 11:30

M41i73c18h78a37l 28M33i32l55l33e14r 9766952949582

poznatek z meho cestovani: v tomto smeru nejhorsi a nejdrzejsi pasazeri jsou Cinani, bez ohledu na to, zda jsou narozeni v Cine, Australii, Malajsii nebo jinde. Do letadla berou kufry velikosti hodne nad povolene rozmery a zabiraji mista ve skrinkach na ukor jinych pasazeru.

 Klidne priznam, ze pokud se tyce vahy prirucniho zavazadla, pri ruznych prilezitostech jsme trochu nad povolenou vahu, kde to jde, ale nikdy ne nad rozmery. Nejsou s tim potize, protoze necestujeme malymi letadly, vetsinou B767 na domaci lety (nekdy B737 nebo A330) a jeste vetsimi na zamorske lety. Nejlepsi je v tomto smeru "velke zvire" A380, ktere ma o neco vic prostoru na nohy a take ve skrinkach.

Kdyz u nas zacala letat Jetstar, lowcostova sestra nasi narodni aerolinky Qantas, nebylo mozne si predem vybrat sedadla a zasedaci poradek se del stylem - prvni zvitezi. V cele fronty na nastup byla vzdycky skupina pasazeru cinskeho puvodu a zbytek Cinanu zacal sprintovat, jakmile se otevrel tunel. Vzhledem ke kufrum, ktere tahli, byli znacne atleticky zdatni. Usadili se 1 osoba=2 sedadla, rozhodili si tam kramy a kdyz si nekdo chtel prisednout, predstirali bud ze nerozumi anglicky (delaji to s velkou oblibou i pri jinych prilezitostech) , nebo ze cekaji spolucestujiciho. Kdyz bylo letadlo volnejsi, povedlo se jim cestovat s volnou sedackou vedle. Kde ne, museli se spokojit s tim, ze letusky vedle nich posadili jineho pasazera.

Jestar kvuli tomu dostala hodne stiznosti a nakonec musela zmenit system; kazdy cestujici ted uz ma predem urcene misto a CVinani nesprintuji pri nastupu do letadla.

+4/0
4.8.2014 5:53

J97o84s48e98f 74K14r15a20l 3117453224137

Ten sprint do letadla je u nízkonákladovek standardem, protože těm posledním už zavazadla seberou a jdou do  přepravního prostoru - což znamená, že se v příletu zdrží a musí jít k výdeji. Ti prostřední přicházející do letadla už musí zamakat na nalezení volného místa nad hlavou, je to dál než sedí a při odchodu z letadla musí čekat na volný průchod, je to zase zdržení. Už jsem delší dobu neviděl, že by aerolinky buzerovali  s přeměřováním cabin zavazadla a to dost často vidím zoufalce jak si to zkouší přeměřit a nedali by to, kdyby ke kontrole došlo. :-)

+1/0
4.8.2014 8:45

O51n19d26ř44e45j 48P44a44g73á13č 4745720533904

Videl jsem nekolikrat, at uz nizkonakladovek (easyjet, jet2) nebo treba Lufthansy, ze dotycnym pri nastupu vezmou vetsi prirucni zavazadla, ale oznaci je a po pristani je predaji cestujicim zpet a ti nemusi k pasu. Ale je mozne, ze nektere aerolinky,to delaji jak rikate.

0/0
4.8.2014 10:29

J47o40s66e18f 93K82r20a61l 3437553934347

Teď jsem letěl PRG-MXP Easyjetem a pozdě příchozím zadavadla daly zpět z pásu, mám to z první ruky, protože vedle mě seděla jedna pozdě příchozí, a pak jsem se s ní u pásu ještě bavil a padla řeč i na zavazadla. :-)

0/0
4.8.2014 11:25

M60a72r94t60i15n 36K28a11r87á85s16e88k 9688123928308

Nevim jak ostatni, ale treba ryanair uz zavedl standardni "zasedaci poradek" kdy ma kazdy na palubnim listku vyznacene sve sedadlo

+1/0
4.8.2014 10:36

J84o54s93e11f 68K18r95a21l 3377893834777

nebyla to reakce na značení sedadel na palubním lístku, ale na sekundární jev běhu na značky, kdy lidi spěchají, aby měly zavazadla u sebe nejlépe nad hlavou, ti později příchozí  se musí smířit s podsedačkou (= snížení komfortu sezení v už často stísněném místě) nebo si najít místo nad hlavou někde jinde a ti poslední to odskáčou, buď pod sedadlo nebo přes personál do zavazadlového prostoru. Netřeba se zmiňovat o vzniklých konfliktech co si nárokují mít prostor nad sebou. Já mám vždy tu smůlu, že lítám vždy v letadle zaplněného do posledního místa.

0/0
4.8.2014 11:01

J56o57z83e65f 70D50u86h38a18c55e12k 7851860463110

u Ryanairu sa to kontroluje ... jeden (doplňte si nejakú nadávku) človek tam došiel s veľkým kufrom, ledva ho nacpal hore a letuška ho slušne upozornila že vzhľadom na to,že lietadlo nie je plne obsadené, tak je to ok, ale inak by to cestovalo do nákladového priestoru s doplatkom za veľkú batožinu R^R^R^

0/0
4.8.2014 13:07

J77a37k73u86b 18Š37a26f60a74n47d96a 7235327811211

Jednou jsem zažil, jak jednomu cestujícímu nechtěli vzít kabinové zavazadlo z důvodu nadměrné velikosti. Mě se tedy nadměrné nezdálo... No, po chvíli námahy ho dotyčný narval do takového toho trubkového měřiče. Chudák, následně ho nemohl vyndat. Zapíral se o něj nohama, rukama... Jak to dopadlo nevím, už jsem nastupoval. Asi to rozřezali flexou :-)

0/0
5.8.2014 22:18

P81e57t78r 43M44a26r45e29č59e60k 1563891439978

Ano někdy je neuvěřitelné co se dá vydávat za kabinové zabazadlo. K tomu noťasy, ruksáčky a plno igelitek. Potom opravdu není místa nazbyt.

0/0
4.8.2014 11:33

K17a91t32e40ř44i18n12a 98V73a33š13á19k59o69v42á 5881382149805

ja sve prirucni zavazadlo mam pod sedackou rada,ale taky si beru jen to, co v kabine potrebuju :-)

0/0
4.8.2014 18:50

M21i66c68h50a27l 50M26i80l82l52e20r 9306332379432

je rozdil letet v letadle hodinu a pul mezi Sydney a Melbourne a letet z Australie do Evropy, kde nejkratsi spojeni s jednim mezipristanim vezme 23hodin a ruzna jina s mezipristanimi a prestupem take klidne  36hodin.

Potreby na dlouhou cestu jsou jedna vec, ktera naplni prirucni zavazadlo. Druha je potreba mit veskere lektronicke nadobicko v prirucnim zavazadle - laptop, kameru s prislusenstvim, nemluve ani o mobilu a ipodu se sluchatky a cimkoliv co ma  lithiove baterie . Tim spis ted, v novych predpisech.

0/0
5.8.2014 6:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.