Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hitler dostal knírek rozkazem. Oholit se musel kvůli chemické válce

Nejznámější rys Adolfa Hitlera, drobný knírek pod nosem, zřejmě nebylo dobrovolné rozhodnutí. Svůj původně tradiční pruský knír si musel zřejmě oholit kvůli chemickým útokům Spojenců. Nevešel by se do novinky ve vojenské výbavě - plynové masky, která si v I. světové válce odbyla premiéru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K85a65r18e94l 70S11e33i48d73l 8249315960208

Dík autorům za zajímavý článek i za reakce v diskuzi. Jen u popisu masek na "přehlídce" vám vypadla maska britských motorizovaných jednotek - vlevo od amerického "týlového náhubku" ve spodní řadě. 

Tímto děkuji i za adresy na fotku v lepším rozlišení. Při prohlížení fotky v článku mi vrtalo hlavou, proč se nemohu dopočítat a ten náhubek jsem také nedokázal rozeznat, co to vlastně je. 

Hlasování k hitparádě - :-) - dobrý návrh, fakt nevím, zda by zvítězil nějaký mimozemšťan nebo rozplizlík.;-)

+1/0
15.8.2014 10:40
Foto

J75a69n 64D78o78č38e48k23a10l 1404846431815

Mám dojem, že s tím jeho železným křížem také nebylo vše naprosto ok. Např. nebyl schopen udat, kde přesně k tomu hrdinství došlo, přesný průběh (údajně měl ve dvojici s dalším vojákem zajmout větší počet nepřátel) a datum se také v popisech liší, je tam podivně dlouhá doba od návrhu k vlastnímu vyznamenání (3 roky) apod. Dost to rozebíral E.E.Kisch.

+2/0
14.8.2014 22:26

V98l85a63d 16R31y54b33i29c52k19a 3118638887594

V kazdem pripade se Zelezne krize neudeluji jen tak za schovavani se za stabni velitelstvi. Vim, ze to pro spoustu lidi je tezke to priznat, ale Hitler nebyl z tech, co se jen tak bali. To taky dokazalo to, ze neutekl z bunkru v Berline a setrval az do konce mezi svoji armadou v Berline. Proste nedelejte z neho zbabelce, kterym absolutne nebyl. To je fakt, ne fikce.

+3/−1
14.8.2014 20:20


V61l54a67d46i25m70í20r 69V26y59s75o17k98ý 8152412711655

byl zbabělý minimálně v tom smyslu, že nedokázal přijat realitu, svojí odpovědnost a své chyby... to je fakt, ne fikce

+4/0
14.8.2014 20:40

T77o20m36á29š 34M62o20r17a98v51č86í55k 3267556773245

"Mezi svojí armádou"....schovaný v zatuchlém bunkru. Co jiného měl dělat "nejhledanější" zločinec té doby. Dobře věděl, že by neměl šanci a život někde v podzemí ho asi nelákal. Stejně by jej dřív nebo později našli kdekoliv na světě.

+4/0
14.8.2014 21:31

V49l87a60d 54R71y47b27i21c87k26a 3468558547474

"...v zatuchlem bunkru..."???? Teb bunkr byl a state of art ve stavebnictví s kuchaři a sluhy, pane. Hitler měl možnost utéct a raději tam zemrel.*** 1945 není dnes, pane! Našlo se dost ji amerických a nebo arabských zemi, které by ho rádi schovali. *** lidi se snaží snížit jeho význam je z toho důvodu, ze ví ze takových Hitleru tu chodí mezi námi na tucty. A nikdo z nás neví kdy jak se takoví lide mohou dostat k moci. To je těm problém, pane!!! Nic víc a nic méně.

0/−2
16.8.2014 18:09
Foto

I33v24a20n 46D45u85c78a32r 2423306157360

Já myslím, že kydy o Hitlerově knírku, jsou osobní viztkou šéfredaktora technetu, Jana Kužníka, toho blba, který se vyžívá v zesměšňování vojenských protvníků. Prostě žvásty Made by Brno ;-D

+1/−13
14.8.2014 16:38
Foto

L17u70d68ě81k 69F43u30x39a 9846650534207

Vzhledem k doloženým faktům vidím problém v prvních dvou slovech vašeho příspěvku.

+15/−1
14.8.2014 20:08
Foto

I20v15a71n 19D17u45c45a72r 2613546137630

Proč bych ti měl něco dokládat? Sleduj net a sbírejj doklady vlastními silami. Jan Kužník se v minulosti projevil několikrát jako blb, když se pokusil strkat nos do politických témat.

+1/−4
15.8.2014 5:18
Foto

L41u16d18ě41k 38F69u65x28a 9346660214207

Doložený fakt je, že původně jeho knírek vypadal jinak a že jej oholil v první válce. A jeho odpor vůči plynu je obecně známý. Pravdou je, že potom už neměl důvod jej zkracovat, ale tohle vaše napadání se mi nelíbí a tímto jsem dal svou nelibost najevo, nic osobního;-)

+2/0
18.8.2014 18:04

V49l29a43d 75R22y33b18i47c57k66a 3358348797164

Rikat o Hitlerovi, ze by zbabelec je totalni nesmysl. Dostal Iron Cross za odvahu. Delal ten nejnebezpecnejsi job na fronte; KURYRA!!! *** Lide nemohou unest, ze by tak evil clovek byl lepsi nez oni. Ano, Hitler byl EVIL GENIUS!!! To mu nikdo nedopare. Ovlivnil zivot kazdeho cloveka na teto planete. Bohu zel takovi jedinci mezi nami chodili, chodi a budou chodit. Jediny problem je ten, aby nedostali prilezitost k moci. Tod vse!!!

+3/−1
14.8.2014 16:00

J23i34n84d68ř62i55c25h 64H28r37d36l21i96č56k94a 4876914859484

Zrovna nedávno vyšla zajímavá kniha, která se na podkladě dokumentů z Hitlerova pluku podrobně zaobírá Hitlerovým působením ve WW1. Po pár dnech v první linii byl převelen k plukovním kurýrům, kteří pendlovali hlavně mezi velitelstvím pluku a praporu, do zákopů doručovali zprávy kurýři praporní.

Samozřejmě, i plukovní kurýři byli vystaveni riziku, koneckonců o tom svědčí Hitlerova zranění - ale celkově byli v daleko větším bezpečí než kurýři praporní anebo přímo pěšáci v první linii.

+9/0
14.8.2014 16:36

M59a98r67t25i12n 96N48e31r94m25u82t 9497827178579

kdesi mám svázaný ročník časopisu Pestrý týden z r. 1936 (?).  V jednom článku se píše o protiplynovém krytu jako o vhodné součásti domácnosti. Taky o Společnosti národů, jak se stěhuje do nového, větší a lepší budovy... aby mohla odvádět ještě lepší práci

+4/0
14.8.2014 15:12

L62a51c92o 48K96o58t63l33a64r 1259471847215

Ten menší knír sluší Hitlerovi daleko víc. S tím velkým knírem vypadá strašně, jak nějaký bezdomovec. Vůbec, čím byl Hitler starší, tím vypadal lépe.

+2/−2
14.8.2014 11:54

M21a90r62e78k 42Z48a40h56r24a66d68i66l 6644169935691

Úplnej fešák...

+6/0
14.8.2014 12:14

P38a89v97e41l 45Z98a46t51l11o44u44k60a86l 7581639192827

A vůbec nejlíp vypadal úplně na konci - s prostřelenou hlavou.

+25/−1
14.8.2014 12:15

O33n30d69ř49e67j 27Č16a37p36k79a 6401921563384

Na druhou stranu některé z jeho pitomých nápadů nám tu válku možná zachránily... třeba zdržení výroby Me-262, protože z toho chtěl mít stíhací bombardér, nebo plýtvání zdrojů na projekty jako Ratte...

+6/−1
14.8.2014 12:42

K93u22r92t 97P82l31a92t31t42i43g 4114888545785

Neni ale pravda ze Hitler nebyl statecny. Hitlerova funkce byla nosit hlaseni z prednich linii na velitelstvi praporu a zpet. Tito "bezci" byli cilem odstrelovacu. Hitler si vyslouzil Zelezny kriz 1. tridy ktere se nedavalo za nic. Naopak. Za 1.svetove to bylo nevyssi vyznamenani co mohl radovy vojak dosahnout.

0/−6
14.8.2014 11:45

J31i18n78d15ř52i84c85h 78H33r26d87l31i80č34k18a 4726664219174

Hitler sloužil na velitelství pluku, nikoliv praporu, a do zákopů se proto zas tak často nedostával. Jeho vojna sice nebyla bez rizika, ale měl se nesrovnatelně lépe, než vojáci v zákopech. Proto také on a jeho kolegové nebyli mezi prvoliniovýnmi pěšáky příliš oblíbeni.

+3/0
14.8.2014 14:45

P86a15v65e74l 65Z64a35t61l40o97u37k16a66l 7381619572147

Nicméně střelné zranění a dočasné oslepnutí po plynovém útoku zažil rovněž. Takže to nebyl jen tak obyčejný "štábní ordonanc", jak si je představujeme ze Švejka.

+6/−1
14.8.2014 15:07

T70o60m86á14š 53N17e42u68g80e94b98a21u96e34r 1700445760470

Ano, Adolf Hitler se účastnil i bojů. A již zde měl velké štěstí, jaké se projevilo později při četných atentátech na jeho osobu.

+3/0
14.8.2014 15:34

M54a77t31o29u30š 54L45á79z88ň21o25v36s57k12ý82, 68T94e47c67h46n34e83t41.84c53z

Nechtějte po mě ted prameny,ale údajně ho ne povazoval za vojensky účinnou zbraň. Navíc ho alespoň jednou churchill - jinak zastánce použití plynu - varoval,ze Britové v odpovědi na použití plynu budou velmi razantní a použiji ho bez skrupulí sami.

+3/0
14.8.2014 11:26

M64a10t37o82u69š 97L49á83z23ň13o66v35s74k19ý64, 73T86e80c16h22n11e75t97.53c34z

To patřilo pod otázku,proč hitler asi nepoužil plyn v 2. světové válce. Někdo by měl vyčíslit ekonomické škody vzniklé zaváděním dotekovych displejů.

+12/−1
14.8.2014 11:28

A31l23e82x12a28n30d93r 88K44o75s89t44k52a 5169516279866

Koukám, alespoň je redakční systém ohledně toho, kam příspěvek zařadí nestranný. Klidně ho šoupne někam naprosto jinam i samotnému autorovi. :) Ohledně plynu, jestli ho považoval za neefektivní, tak měl vcelku pravdu ne? "Povedl" se vůbec někdy nějaký plynový útok? Tedy krom Tokijského metra zamořeného sarinem, ale tam to zase nebyla armáda..

+3/0
14.8.2014 12:47

J72a87n 78Š11k69r71a58b80á59n95e60k 7785410628342

Povedl, třeba v iracko-iránské válce, nebo nedávno v Sýrii..

+2/0
14.8.2014 13:02

M39i38c45h75a35l 11P20a84v46l41á85t 9743883834519

Povedla se jich vetsina. Ty nepovedene spadaji az na vyjimky jen do uplnych pocatku chemicke valky, kdy byla znacne nedokonala distribuce (proste vypousteni z tlakovych lahvi).

0/0
10.9.2014 14:33
Foto

L38u98d70ě83k 87F35u65x54a 9306530204537

Varoval?;-D myslím, že tito pánové spolu nemluvili, ale že by GB neváhala odpovědět na pkyn sejně, na to není potřeba varování, na to stačí úvaha. navíc, Churchill by jej asi použil i první kdyby se Hitler odvážil k invazy na ostrovy. Což je jen můj dohad.

+2/0
14.8.2014 20:14

M46i69c96h38a64l 44P37a20v23l76á16t 9513613704769

Vtipne na tom je, ze Nemecko disponovalo extremne ucinnymi plyny, kdezto vsichni spojenci byli technicky sto let za opicema. Nemci meli velke mnozstvi tabunu, somanu a pozdeji i sarinu (pokud si dobre pamatuji, tak minimalne proti tabunu disponovali i ucinnym antidotem), spojenci nebyli dal nez u lewisitu a nekterych jinych pokrocilejsich verzi yperitu. Z pohledu chemicke valky je to mec proti tanku.

0/0
10.9.2014 14:35

P93a64v37e85l 83Z91a75t53l31o78u69k77a45l 7131729892557

S Hitlerovým knírkem je to složitější. Áda s menším úzkým knírem experimentoval zřejmě už před válkou, protože existuje fotografie z léta 1914, na níž dav Němců slaví v Mnichově vyhlášení první světové války, vyfocená pozdějším Hitlerovým dvorním fotografem Hoffmanem, a zde je Hitler zachycen s poměrně úzkým knírem bez špiček http://www.younghitler.com/_images/hitler_1914_b.jpg

Rovněž je pravda, že Hitler už na přelomu 20. a 30. let měl jako jeden z prvních politiků PR poradce a s Goebbelsem debatovali nad tím, že známá osobnost potřebuje nějaký ústřední jasně rozeznatelný vizuální motiv a rovněž je pravda, že Hitler obdivoval Chaplinův vizuální styl a jak mu pomohl v herecké kariéře.

Takže unitární vysvětlení té chcíplé myši pod nosem zjevně neexistuje.

+10/0
14.8.2014 10:42

M80a90r66t47i75n 43S56t19a53n56k41o 2253315638421

Tak vidíte... čo chýbalo... kdyby si knír nechal, mohlo být už po něm.

+6/0
14.8.2014 10:13

J35a63n 87T59r64á26v33a 2698549938537

prisel by jinej a mozna by to byl i jinsi sekac, co by se tolik nezakecal :/

+9/0
14.8.2014 10:22

J17a84n 73Š58v73a19r14c 8257956808794

Zařadil bych do článku hlasování v hitparádě masek. Níže jsem si půjčil link pro vyšší rozlišení http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10549017_10152580892557520_1450647909536919896_o.jpg. Sám ale nevím, pro kterou bych hlasoval. Favoritů mám mnoho ;-D

+9/0
14.8.2014 10:11

J20o56h88n93n39y 73W47i28n22t15e56r 4168455200485

Zajímalo by mě, jak si vojáci za Velké války mohli vybírat místo na frontě, kde chtějí sloužit. Podle A.M.Freye asi naprosto běžná praxe.

+2/0
14.8.2014 9:51
Foto

P83a39v89e64l 66K96a91s80í89k48, 34T79e97c66h16n27e48t46.54c83z

Dobrá poznámka. Myslím, že to šlo ovlivnit tím, že se člověk do zákopů dobrovolně hlásil. Údajně tak na sebe upozornil a připravil si půdu pro kariérní postup.

+3/0
14.8.2014 10:01

J77o13h75n31n93y 94W16i75n40t11e37r 4678225630695

Myslím,že jenom blázen se mohl dobrovolně hlásit do čelních linií, byť za příslib kariérního postupu. Tímto si mohl tak akorát připravit půdu, do které bude brzo pochován.

+2/0
14.8.2014 10:20

J29o84s15e25f 23C23í63s17a13ř 7897492670300

oni se na to koukali jinak - šli do války za svoji vlast, což v té době nebyl tak vyprázdněnej pojem jako teď

+14/0
14.8.2014 10:24

A54l98e39x66a98n64d64r 16K36o23s42t71k11a 5859156589476

Dokonce bylo dost takových, kteří ani nebyli mobilizováni a přitom se dobrovolně hlásili do armády a do předních linií.

+7/0
14.8.2014 11:14

J95a22r84o12s45l96a62v 40M38o70u64č48k68a 3289142557482

No je docela zajímavé, že Hitler (pokud vím) nikdy během WW2 nepoužil bojový plyn. Zřejmě trauma z WW1. Malinko ho to polidšťuje. Ale opravdu jen malinko.

+4/−1
14.8.2014 8:53

M67i89c70h27a32l 90P97a11v35l86á96t 9643733294129

Ano, pritom melo Nemecko v chemickych zbranich ohromny(!) naskok (nervove plyny - tabun, soman, sarin) a v tyla za frontami udrzovalo jejich rozsahle sklady.

0/−1
14.8.2014 8:59

M14i70c45h19a30l 39P90a23v44l15á64t 9193603364159

Mate pane Volku nejaky vecny duvod k nesouhlasu? Docela by mne zajimal.

0/0
10.9.2014 14:38

F53r62a41n64t68i12š47e64k 23L37u41f41t 5587509414806

O to víc plynu použil v plynových komorách. Pokud ho nepoužil na frontě, nebylo to protože nebyly vhodné podmínky, nebo že to nešlo technicky?

+2/0
14.8.2014 9:34
Foto

P89a56v54e38l 57K10a56s50í87k74, 77T98e34c87h24n37e98t40.54c23z

Zcela bez výzkumu bych odhadoval, že druhá světová válka měla málo "zákopových momentů". Když to uvážíte, tak zákopy jsou pro chemickou válku jako dělané - ohraničují působení plynů a stěžují jeho rozptyl, zároveň tam drží i vojáky. Něco podobného by bylo dost těžké třeba během Blitzkriegu. Ale nejsem odborník na zákopovou ani jinou válku, takže doufám, že mě někdo doplní.

+6/0
14.8.2014 9:39

J53a10n 33Š44k60r86a44b24á94n26e21k 7105600388322

Tak to dle mého není, plyn by se velmi hodil k likvidaci odporu v městech jako byl Leningrad či Stalingrad (popřípadě mnoha menších odolných bodů obrany).

Domnívám se že nepoužití chemických zbraní ze strany Německa mělo svůj původ ve strachu z odvety..

Zcela jistě za nepoužitím plynu nebyly technické či taktické překážky.

+4/0
14.8.2014 12:53

M39i89c85h12a65l 68P81a90v30l42á69t 9783323754319

2. sv. valka nebyla jen o tom blitzkriegu. Vetsinu casu byly fronty vicemene staticke, vybavene zakopy a jinym polnim opevnenim.

+1/−1
14.8.2014 13:24

M83i92c43h53a96l 85P91a51v65l41á35t 9923573714489

PS: A plan na prolomeni Maginotovy linie pomoci tabunu byl pripraven, antiserum rozdistribuovane.. Nicmene nakonec nebyl potreba.

+2/0
14.8.2014 13:25

J77o90h87n20n73y 39W84i77n50t21e84r 4288415230285

Pane Kasík,myslím,že by stálo za to,toto téma použití či nepoužití chemických zbraní za II.sv.války nastudovat z dostupných zdrojů a napsat

o této velké neznámé článek.Ono jak se ukazuje z příspěvků diskutujících

tak věc není vůbec tak jednoznačná jak uvádíte(jako že nikdo chem.zbraně

nepoužil).Předem Vám děkuji za další zajímavý članek na Technetu.cz

+1/0
17.8.2014 11:02

J26o65s90e29f 93C37í16s26a83ř 7347532970440

říká se, že ho odmítal použít právě kvůli své zkušenosti, ale tomu bych dvakrát nevěřil... spíš to bylo právě kvůli taktice Blitzkriegu... i když na druhou stranu byly momenty, kdy plyn použít mohli a nepoužili, takže kdo ví...

+1/0
14.8.2014 10:06

T45o34m43á88š 42P58o93l91i86š44e64n57s54k17ý 7659137846117

To co dělali němci civilistům a zajatcům bylo docela držené v tajnosti a nebo opodstaněné nějakou výmluvou. Ale použití plynových zbraní ještě když je mají všichni v živé paměti by bylo docela razantní,veřené porušení mezinárodního práva a asi jim to za to nestálo vzhledem k tomu jak se změnila taktika.

+1/0
14.8.2014 11:11

J72a19n 51Š22k18r36a65b51á53n50e84k 7705360488852

Plyn byl za druhé světové války ze strany Německa použit dvakrát, jednou to bylo cílené a úmyslné použití na ruské frontě (Sevastopol, pevnost Maxim Gorkij II), druhé použití pak bylo spíše nešťastnou souhrou náhod a jde o případ ostřelování  postavení britského 9. výsadkového praporu u zámku Château St. Côme v Normandii dne 12. června 1944. Měla to na svědomí Waffen SS, a bylo požito cca 40 dělostřeleckých granátů s tabunem..

+2/0
14.8.2014 12:33

J86o42h14n85n50y 39W97i64n34t33e78r 4558645460825

Zvláštní, Vaše informace se vůbec neshodují s článkem http://www.unbr.cz/Data/files/Konf%20MEKA%202011/MEKA_2011_PS_Bari_Mika.pdf ,kde

se píše, že jedinný chemický ,,útok´´ za II.sv.války byl výbuch leteckých pum s yperitem na americké lodi v r.1943, která kotvila v italském přístavu Bari a následně německým leteckým útokem byla zasažena.

0/−1
14.8.2014 17:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.