Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednoruký pilot přistál poté, co mu upadla protéza. Jak to bylo doopravdy

Britský úřad pro vyšetřování leteckých nehod zveřejnil popis nezvyklé nehody, která se stala v únoru. Pilotovi se během přistávacího manévru uvolnila jeho protetická náhrada levé ruky a musel přistání dokončit druhou rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a92r25t16i80n 53S28o51j37k54a 9500202425879

Fakt skvělý, mě nevezmou na pilota kvůli mírné barvosleposti a v VB si lítaj s protézami.. prostě skvělý...

+2/0
18.8.2014 15:23

P18a56v36e86l 72K22o87c59i58a28n 1152110416757

Mohlo to dopadnout hůř, kdyby byl v situaci, že by s plynem něco udělat musel. Ostatně proto se tyto incidenty vyšetřují, i když se vlastně nic nestalo.

0/0
18.8.2014 12:25

M27a53r35t73i92n 60V80a84n66ě27č95e66k 4143928112505

Anglie má v tomhle dlouhou historii :-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Douglas_Bader

0/0
18.8.2014 9:22

J34i12ř26í 13M54a67c64e85k 3795935254491

Ostatně, nejsou tak dávné doby, kdy u nás nejdůležitějším kritériem pro spoustu funkcí (včetně pilota) bylo členství v KSČ.

+2/0
18.8.2014 8:11

P43a95v11e78l 22H52o33u83s28k75a 3261805160338

Splňují britské aerolinky i kvóty pro slepé?

+4/0
17.8.2014 17:56

M88i18l90a16n 17K93o58l18e93n13č83í37k 4304598873499

nevie niekdo, kedy bude toto ako dalsi diel v serii serialu Mayday ... Letecke katastrofy, ci Vysetrovani leteckych nehod ? ;-)... aj ked nastastie to dopadlo dobre ...

0/0
17.8.2014 12:50

P93a98v45e41l 50H70o26u26s53k61a 3691265310578

"Toho dne šel hluchoslepý George na svůj první let..." :-P

0/0
18.8.2014 16:45

P85e45t95r31a 77N55o94v72á85k31o90v35á 7118966934838

Spíš mě udivuje, že by bylo tak těžké huknout na druhého pilota "plyn" a ten, vida že ten první řídí pravou, by svou rukou ubíral. Možná by se taky nemusel trefit přesně do nastavení pro přistání, ale určitě by ubral o něco víc/lépe, než aby to bylo navalené natolik, kolik bylo.

0/0
16.8.2014 19:39

P31e73t94r 78M80a26r45š74o82u28n 5915738626556

tak ono dle popisu prostě přistál rychleji, tím vyplaval (odrazil se) a zase dosedl. takových přistání najdete spoustu i u lidí s normálníma rukama.

A jiný pilot jen tak na to v tu chvíli už sáhnout nemohl, protože ten si to nešteloval, nepřipravoval se na to přistání, takže nemůže vědět o kolik s tím pohnout a tak.. musí to jedině přebrat celé

(si to představte i u auta, i to se blbě řídí pokud vy šlapete na plyn a brzdu a někdo jiný by vám řídil volantem)

+2/0
16.8.2014 20:23
Foto

Z33d41e85n45ě27k 48K41o98u80d42e53l30k22a 7239501259684

Může mi někdo z vás odpovědět co jsou ty rakety pod křídlem toho civilního letadla???

0/−2
16.8.2014 19:06

P28e31t68r 39M95a31r51š75o68u98n 5315488596636

rakety?8-o myslíte toto na spodcích křídel?

 http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99%C3%ADdlo_letadla#mediaviewer/Soubor:A380_singapore_airlines_takeoff_arp.jpg

+1/0
16.8.2014 20:35

M31a20r40t97i58n 48V64o79t55a52v32a 6918628351605

Jedná se o aerodynamicky tvarovaný kryt mechanizmu vysouvání vztlakových klapek, které při vzletu a přistání nebo letu při nízkých rychlostech zvětšují plochu křídla a tím i vztlak, aby letadlo nespadlo

0/0
16.8.2014 22:32

J13o31z33e66f 58K72o51s92t25e37l19a43n68s57k48ý 8195592309776

Ak som to dobre pochopil, pilota môže robiť aj človek, ktorý nemá ani nohy, ani ruky.;-D 

Len sa obávam, aby raz v kabíne nesedela len pilotova hlava...

+1/0
16.8.2014 14:42

J32a19r81o25s90l75a13v 48H75e25j16n13a 4687261259

Ach, ta čeština.

"Letadlo má tedy o páku navíc"?

Nikoli. letadlo má o páku víc nebo letadlo má páku navíc

+3/−2
16.8.2014 11:45

P64e77t97r 80P10r90u79s 7277255709492

Horsi je, kdyz se letoun dostava do "fráze".

0/0
16.8.2014 15:26
Foto

P14a95v31e16l 43K72a70s83í12k50, 31T16e41c90h55n34e74t76.18c33z

Oba nedostatky jsem opravil, díky.

+3/0
16.8.2014 16:09

P50e27t53r 92H70a21r78i30p86r52a91s66a54d 51H70a17j26i69č 8813430424837

Což o to letadlo, ale hlavně aby pilot neměl o kolečko pomíň. ;-)

0/0
17.8.2014 12:05

V23a73c42l70a65v 88P54e66r14o49u16t47k98a 6868527384441

každý člověk je nějak omezen a jako já nemohu dělat průvodce na osmitisícovku, tak by tento člověk neměl pracovat tam kde může ohroziit životy druhých ..

+5/−8
16.8.2014 11:25

J32a92k50u96b 59Š58a64f60a89n29d47a 7175157941731

Proč? Ten pilot je možná lepší než většina ostatních a tak je u něj pravděpodobnost nehody menší než u jiných. Co třeba brýle, infarkt....

+7/0
16.8.2014 12:08
Foto

J89a65n 13N78o59v10á54k 9889746301472

člověk ktery má špatný zrak letat nesmi - neni to absurdní ?Rv;-O

0/−2
16.8.2014 19:50

J51a59k17u51b 83Š64a87f35a58n50d91a 7865637251771

Proč by nesměl? Pilot s brýlemi není nic zvláštního.

+2/0
16.8.2014 20:31

B20ě75l69a 16H58o98r54á41k56o43v83á 1728772449770

Ano, ale i epileptici maj právo pracovat a nebýt diskriminováni...:-/

+3/0
16.8.2014 10:41

V14a74c75l21a16v 15P53e47r45o82u28t78k45a 6338977774491

zvlášt jako piloti letadel ..

+3/−2
16.8.2014 11:25

M63a81r88t77i29n 67V70o48t96a27v60a 6188988901195

V dnešní době, kdy je většina letu řízena autopilotem, už není chybějící ruka takový hendicap. Důležité je, aby mě pilot dobré znalosti a zkušenosti. Osobně bych se ani nebál sednout do letadla s takto hendicapovaným pilotem, pokud bych věděl, že má nalétáno dostatečné množství a bez nehody. Navíc si myslím, že zareagoval velice pohotově a nedošlo k žádným škodám.

Mimochodem takovýto "kiks" při přistání jsem párkrát zažil i u pilota, který měl obě ruce zdravé, akorát málo zkušností.

+10/−3
16.8.2014 9:42

M89i80c46h26a20l 51C18h72a66l38u33p33a 6398290189183

Autopiot taky neřeší všechno, pilot musí zvládnout kdykoliv začít řídit ručně.

0/0
16.8.2014 14:45

J57i64ř44í 18K95o54c98u83r17e15k 6725194865928

Věřte nebo ne, ale vždy, když sedáte do letadla, tak v něm sedí pilot, který těžkou nehodu nikdy neměl. Pokud by ji měl, tak by už nebyl pilotem letadla, ale mrtvolou.

+2/0
16.8.2014 15:28

M38a45r90t18i88n 63V86o81t67a96v54a 6198328491945

Věřte nebo ne, ale nehodou se v letectví rozumí i stav, kdy nedojde ke škodám, ale pouze vznikne nebezpečná situace. Například nedovolené vjetí na runway bez povolení, přistání na úplně jiném letišti. Nebo i situace, kdy došlo k poškození letadla, ale ještě na zemi - jeden švýcarský pilot úspěšně zatáhl podvozek zatímco letadlo pořád stálo na zemi (bohužel pak udělal hrubou chybu za letu a tam už to stálo lidské životy ...)

+2/0
16.8.2014 22:31

J44o40s28e87f 19Š12e53m64e81l23í45k 7819611180157

A co teprvá takovej Meresjev! ;-D

+2/−1
16.8.2014 8:41

K77a98r84e73l 98E87n41d30l40e54r 3303750960465

Byl skutečná osoba, jmenoval se Maresjev. S protézami obou nohou měl tuším 6 sestřelů a dožil se osmdesátky. Britové měli také jednoho takového.

+9/0
16.8.2014 10:05

L63i85b32o59r 88J72e73l53í30n76e89k 9848790185946

Douglas Bader...

0/0
16.8.2014 17:14

K53a81r35e72l 61H29a55t33v58a49n16i 2124207876430

Ve Vajnorech Fero Sutta.

0/0
17.8.2014 0:11

J88a36n 55H28o28r37s23k32ý 2716450407335

Přiznám se, že jsem v šoku, že se něco takového může v 21. století stát! Letadla za miliardy, podívám-li se do pilotní kabiny, stovky přístrojů, x krát jištěno, pravidelné kontroly, atd. atd. atd. - a dřevěná pazoura přidělaná k celé té složité soustavě jakousi SVORKOU?

+8/−14
16.8.2014 8:17

F78i18l82i24p 17B33a35r85á72k 4940125445261

ano, měl mít v mozku čip, který by byl spojen se všemi přístroji a ovládat letadlo jenom myslí, protože ve 21. století už můžeme....

0/0
16.8.2014 11:13

K17a61r72e20l 81K70a63š65t85a87n 9638381611886

Jak to bylo s pilotem přistávajícím bez protézy?

No jak, nebylo mu moc rozumět.

+13/0
16.8.2014 8:09

B66ě40l58a 62H37o31r94á76k25o75v34á 1988772839110

R^

0/0
16.8.2014 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.