Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednoruký pilot přistál poté, co mu upadla protéza. Jak to bylo doopravdy

Britský úřad pro vyšetřování leteckých nehod zveřejnil popis nezvyklé nehody, která se stala v únoru. Pilotovi se během přistávacího manévru uvolnila jeho protetická náhrada levé ruky a musel přistání dokončit druhou rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a91r22t33i26n 40S63o33j44k68a 9740212975219

Fakt skvělý, mě nevezmou na pilota kvůli mírné barvosleposti a v VB si lítaj s protézami.. prostě skvělý...

+2/0
18.8.2014 15:23

P77a37v63e97l 66K90o48c17i86a63n 1622790916367

Mohlo to dopadnout hůř, kdyby byl v situaci, že by s plynem něco udělat musel. Ostatně proto se tyto incidenty vyšetřují, i když se vlastně nic nestalo.

0/0
18.8.2014 12:25

M80a19r80t20i34n 71V40a86n31ě55č71e86k 4203728512595

Anglie má v tomhle dlouhou historii :-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Douglas_Bader

0/0
18.8.2014 9:22

J49i52ř89í 45M12a61c68e11k 3745835764551

Ostatně, nejsou tak dávné doby, kdy u nás nejdůležitějším kritériem pro spoustu funkcí (včetně pilota) bylo členství v KSČ.

+2/0
18.8.2014 8:11

P14a57v70e46l 47H36o52u34s87k64a 3851365790898

Splňují britské aerolinky i kvóty pro slepé?

+4/0
17.8.2014 17:56

M16i17l36a78n 80K74o64l37e24n19č88í56k 4334288493789

nevie niekdo, kedy bude toto ako dalsi diel v serii serialu Mayday ... Letecke katastrofy, ci Vysetrovani leteckych nehod ? ;-)... aj ked nastastie to dopadlo dobre ...

0/0
17.8.2014 12:50

P44a49v93e84l 82H72o84u35s48k82a 3301275700838

"Toho dne šel hluchoslepý George na svůj první let..." :-P

0/0
18.8.2014 16:45

P65e63t65r22a 54N61o74v95á13k11o90v76á 7428606564908

Spíš mě udivuje, že by bylo tak těžké huknout na druhého pilota "plyn" a ten, vida že ten první řídí pravou, by svou rukou ubíral. Možná by se taky nemusel trefit přesně do nastavení pro přistání, ale určitě by ubral o něco víc/lépe, než aby to bylo navalené natolik, kolik bylo.

0/0
16.8.2014 19:39

P12e33t84r 19M30a46r41š94o16u42n 5325108396966

tak ono dle popisu prostě přistál rychleji, tím vyplaval (odrazil se) a zase dosedl. takových přistání najdete spoustu i u lidí s normálníma rukama.

A jiný pilot jen tak na to v tu chvíli už sáhnout nemohl, protože ten si to nešteloval, nepřipravoval se na to přistání, takže nemůže vědět o kolik s tím pohnout a tak.. musí to jedině přebrat celé

(si to představte i u auta, i to se blbě řídí pokud vy šlapete na plyn a brzdu a někdo jiný by vám řídil volantem)

+2/0
16.8.2014 20:23
Foto

Z54d47e65n40ě53k 35K90o21u73d87e13l47k46a 7929921169394

Může mi někdo z vás odpovědět co jsou ty rakety pod křídlem toho civilního letadla???

0/−2
16.8.2014 19:06

P33e78t57r 80M96a42r61š62o28u32n 5695158216386

rakety?8-o myslíte toto na spodcích křídel?

 http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99%C3%ADdlo_letadla#mediaviewer/Soubor:A380_singapore_airlines_takeoff_arp.jpg

+1/0
16.8.2014 20:35

M65a15r55t53i20n 12V16o31t10a89v59a 6958168811985

Jedná se o aerodynamicky tvarovaný kryt mechanizmu vysouvání vztlakových klapek, které při vzletu a přistání nebo letu při nízkých rychlostech zvětšují plochu křídla a tím i vztlak, aby letadlo nespadlo

0/0
16.8.2014 22:32

J47o11z10e13f 97K31o81s26t56e15l13a76n34s12k30ý 8165612589386

Ak som to dobre pochopil, pilota môže robiť aj človek, ktorý nemá ani nohy, ani ruky.;-D 

Len sa obávam, aby raz v kabíne nesedela len pilotova hlava...

+1/0
16.8.2014 14:42

J40a46r49o94s36l27a57v 56H89e47j45n55a 4807291849

Ach, ta čeština.

"Letadlo má tedy o páku navíc"?

Nikoli. letadlo má o páku víc nebo letadlo má páku navíc

+3/−2
16.8.2014 11:45

P67e14t18r 40P52r83u88s 7987485179352

Horsi je, kdyz se letoun dostava do "fráze".

0/0
16.8.2014 15:26
Foto

P81a28v79e83l 96K47a77s10í68k10, 61T15e75c80h73n35e36t19.68c57z

Oba nedostatky jsem opravil, díky.

+3/0
16.8.2014 16:09

P95e15t26r 61H12a52r27i84p96r51a47s11a87d 11H44a38j76i15č 8493970774797

Což o to letadlo, ale hlavně aby pilot neměl o kolečko pomíň. ;-)

0/0
17.8.2014 12:05

V59a84c16l97a42v 59P78e58r61o88u78t58k39a 6758117274811

každý člověk je nějak omezen a jako já nemohu dělat průvodce na osmitisícovku, tak by tento člověk neměl pracovat tam kde může ohroziit životy druhých ..

+5/−8
16.8.2014 11:25

J54a29k91u13b 26Š61a60f27a73n45d45a 7575307691701

Proč? Ten pilot je možná lepší než většina ostatních a tak je u něj pravděpodobnost nehody menší než u jiných. Co třeba brýle, infarkt....

+7/0
16.8.2014 12:08

J79a25n 54N41o55v13á20k 9679156481882

člověk ktery má špatný zrak letat nesmi - neni to absurdní ?Rv;-O

0/−2
16.8.2014 19:50

J58a31k38u70b 68Š36a58f33a94n78d84a 7755437321541

Proč by nesměl? Pilot s brýlemi není nic zvláštního.

+2/0
16.8.2014 20:31

B80ě67l23a 43H10o41r29á17k77o23v30á 1698712789440

Ano, ale i epileptici maj právo pracovat a nebýt diskriminováni...:-/

+3/0
16.8.2014 10:41

V60a85c63l37a12v 38P87e13r75o18u98t96k73a 6918947484211

zvlášt jako piloti letadel ..

+3/−2
16.8.2014 11:25

M18a10r31t51i53n 71V48o57t39a23v60a 6578478661855

V dnešní době, kdy je většina letu řízena autopilotem, už není chybějící ruka takový hendicap. Důležité je, aby mě pilot dobré znalosti a zkušenosti. Osobně bych se ani nebál sednout do letadla s takto hendicapovaným pilotem, pokud bych věděl, že má nalétáno dostatečné množství a bez nehody. Navíc si myslím, že zareagoval velice pohotově a nedošlo k žádným škodám.

Mimochodem takovýto "kiks" při přistání jsem párkrát zažil i u pilota, který měl obě ruce zdravé, akorát málo zkušností.

+10/−3
16.8.2014 9:42

M54i60c27h97a22l 16C29h26a91l64u47p34a 6108430549253

Autopiot taky neřeší všechno, pilot musí zvládnout kdykoliv začít řídit ručně.

0/0
16.8.2014 14:45

J82i73ř19í 60K71o56c91u17r24e25k 6785724245378

Věřte nebo ne, ale vždy, když sedáte do letadla, tak v něm sedí pilot, který těžkou nehodu nikdy neměl. Pokud by ji měl, tak by už nebyl pilotem letadla, ale mrtvolou.

+2/0
16.8.2014 15:28

M54a38r51t23i52n 23V73o96t36a15v88a 6828388861165

Věřte nebo ne, ale nehodou se v letectví rozumí i stav, kdy nedojde ke škodám, ale pouze vznikne nebezpečná situace. Například nedovolené vjetí na runway bez povolení, přistání na úplně jiném letišti. Nebo i situace, kdy došlo k poškození letadla, ale ještě na zemi - jeden švýcarský pilot úspěšně zatáhl podvozek zatímco letadlo pořád stálo na zemi (bohužel pak udělal hrubou chybu za letu a tam už to stálo lidské životy ...)

+2/0
16.8.2014 22:31

J47o48s23e83f 97Š76e82m38e15l23í96k 7679201820967

A co teprvá takovej Meresjev! ;-D

+2/−1
16.8.2014 8:41

K36a55r11e64l 19E18n81d85l90e40r 3503850470145

Byl skutečná osoba, jmenoval se Maresjev. S protézami obou nohou měl tuším 6 sestřelů a dožil se osmdesátky. Britové měli také jednoho takového.

+9/0
16.8.2014 10:05

L71i88b28o15r 10J76e76l65í88n26e59k 9718980455986

Douglas Bader...

0/0
16.8.2014 17:14

K54a55r63e23l 39H77a42t80v73a76n96i 2644617316530

Ve Vajnorech Fero Sutta.

0/0
17.8.2014 0:11

J56a90n 45H34o43r34s78k62ý 2196160297695

Přiznám se, že jsem v šoku, že se něco takového může v 21. století stát! Letadla za miliardy, podívám-li se do pilotní kabiny, stovky přístrojů, x krát jištěno, pravidelné kontroly, atd. atd. atd. - a dřevěná pazoura přidělaná k celé té složité soustavě jakousi SVORKOU?

+8/−14
16.8.2014 8:17

F66i84l14i47p 19B46a85r45á84k 4860715175351

ano, měl mít v mozku čip, který by byl spojen se všemi přístroji a ovládat letadlo jenom myslí, protože ve 21. století už můžeme....

0/0
16.8.2014 11:13

K38a17r53e37l 13K22a24š44t45a68n 9688361741126

Jak to bylo s pilotem přistávajícím bez protézy?

No jak, nebylo mu moc rozumět.

+13/0
16.8.2014 8:09

B74ě75l92a 54H16o19r17á74k95o68v39á 1878272749840

R^

0/0
16.8.2014 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.