Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jednoruký pilot přistál poté, co mu upadla protéza. Jak to bylo doopravdy

Britský úřad pro vyšetřování leteckých nehod zveřejnil popis nezvyklé nehody, která se stala v únoru. Pilotovi se během přistávacího manévru uvolnila jeho protetická náhrada levé ruky a musel přistání dokončit druhou rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35a41r76t53i70n 46S16o31j94k59a 9250932665169

Fakt skvělý, mě nevezmou na pilota kvůli mírné barvosleposti a v VB si lítaj s protézami.. prostě skvělý...

+2/0
18.8.2014 15:23

P22a19v55e17l 14K16o77c35i63a91n 1492340496437

Mohlo to dopadnout hůř, kdyby byl v situaci, že by s plynem něco udělat musel. Ostatně proto se tyto incidenty vyšetřují, i když se vlastně nic nestalo.

0/0
18.8.2014 12:25

M68a53r15t45i62n 30V41a81n12ě61č79e36k 4633208632395

Anglie má v tomhle dlouhou historii :-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Douglas_Bader

0/0
18.8.2014 9:22


J57i59ř22í 55M33a90c67e91k 3585665134251

Ostatně, nejsou tak dávné doby, kdy u nás nejdůležitějším kritériem pro spoustu funkcí (včetně pilota) bylo členství v KSČ.

+2/0
18.8.2014 8:11

P27a13v40e25l 79H25o59u74s67k19a 3761145290518

Splňují britské aerolinky i kvóty pro slepé?

+4/0
17.8.2014 17:56

M25i33l26a66n 75K26o57l12e46n76č64í95k 4424808653479

nevie niekdo, kedy bude toto ako dalsi diel v serii serialu Mayday ... Letecke katastrofy, ci Vysetrovani leteckych nehod ? ;-)... aj ked nastastie to dopadlo dobre ...

0/0
17.8.2014 12:50

P44a85v15e70l 27H53o16u36s58k31a 3601175440478

"Toho dne šel hluchoslepý George na svůj první let..." :-P

0/0
18.8.2014 16:45

P82e17t35r81a 74N43o74v90á90k86o67v24á 7658636604838

Spíš mě udivuje, že by bylo tak těžké huknout na druhého pilota "plyn" a ten, vida že ten první řídí pravou, by svou rukou ubíral. Možná by se taky nemusel trefit přesně do nastavení pro přistání, ale určitě by ubral o něco víc/lépe, než aby to bylo navalené natolik, kolik bylo.

0/0
16.8.2014 19:39

P81e77t19r 30M74a89r98š58o33u71n 5275888186536

tak ono dle popisu prostě přistál rychleji, tím vyplaval (odrazil se) a zase dosedl. takových přistání najdete spoustu i u lidí s normálníma rukama.

A jiný pilot jen tak na to v tu chvíli už sáhnout nemohl, protože ten si to nešteloval, nepřipravoval se na to přistání, takže nemůže vědět o kolik s tím pohnout a tak.. musí to jedině přebrat celé

(si to představte i u auta, i to se blbě řídí pokud vy šlapete na plyn a brzdu a někdo jiný by vám řídil volantem)

+2/0
16.8.2014 20:23
Foto

Z65d49e66n97ě92k 56K69o60u15d31e71l52k93a 7289121139864

Může mi někdo z vás odpovědět co jsou ty rakety pod křídlem toho civilního letadla???

0/−2
16.8.2014 19:06

P51e75t74r 49M81a96r24š72o91u17n 5765578136266

rakety?8-o myslíte toto na spodcích křídel?

 http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99%C3%ADdlo_letadla#mediaviewer/Soubor:A380_singapore_airlines_takeoff_arp.jpg

+1/0
16.8.2014 20:35

M84a82r47t30i27n 56V66o70t13a23v30a 6728868571315

Jedná se o aerodynamicky tvarovaný kryt mechanizmu vysouvání vztlakových klapek, které při vzletu a přistání nebo letu při nízkých rychlostech zvětšují plochu křídla a tím i vztlak, aby letadlo nespadlo

0/0
16.8.2014 22:32

J95o80z55e29f 84K74o23s42t14e82l52a52n35s10k48ý 8925132129156

Ak som to dobre pochopil, pilota môže robiť aj človek, ktorý nemá ani nohy, ani ruky.;-D 

Len sa obávam, aby raz v kabíne nesedela len pilotova hlava...

+1/0
16.8.2014 14:42

J85a69r56o96s83l56a29v 80H72e60j28n18a 4207661509

Ach, ta čeština.

"Letadlo má tedy o páku navíc"?

Nikoli. letadlo má o páku víc nebo letadlo má páku navíc

+3/−2
16.8.2014 11:45

P95e36t30r 38P27r51u71s 7497435469742

Horsi je, kdyz se letoun dostava do "fráze".

0/0
16.8.2014 15:26
Foto

P14a41v69e63l 30K27a69s81í70k61, 48T83e70c72h64n92e50t80.84c73z

Oba nedostatky jsem opravil, díky.

+3/0
16.8.2014 16:09

P41e84t84r 14H22a72j73i83č 1630249298228

Což o to letadlo, ale hlavně aby pilot neměl o kolečko pomíň. ;-)

0/0
17.8.2014 12:05

V59a19c52l87a21v 19P40e10r48o38u94t88k56a 6528587644611

každý člověk je nějak omezen a jako já nemohu dělat průvodce na osmitisícovku, tak by tento člověk neměl pracovat tam kde může ohroziit životy druhých ..

+5/−8
16.8.2014 11:25

J58a31k68u57b 71Š43a28f55a65n50d57a 7525857281561

Proč? Ten pilot je možná lepší než většina ostatních a tak je u něj pravděpodobnost nehody menší než u jiných. Co třeba brýle, infarkt....

+7/0
16.8.2014 12:08
Foto

J41a36n 33N61o30v76á80k 9409506841352

člověk ktery má špatný zrak letat nesmi - neni to absurdní ?Rv;-O

0/−2
16.8.2014 19:50

J13a89k94u56b 69Š23a19f31a15n91d60a 7645867741331

Proč by nesměl? Pilot s brýlemi není nic zvláštního.

+2/0
16.8.2014 20:31

B41ě55l67a 82H56o61r20á48k56o30v28á 1958442849760

Ano, ale i epileptici maj právo pracovat a nebýt diskriminováni...:-/

+3/0
16.8.2014 10:41

V89a27c71l45a39v 38P60e18r80o43u43t63k23a 6638807714461

zvlášt jako piloti letadel ..

+3/−2
16.8.2014 11:25

M85a95r44t35i72n 66V38o73t92a50v47a 6358508261735

V dnešní době, kdy je většina letu řízena autopilotem, už není chybějící ruka takový hendicap. Důležité je, aby mě pilot dobré znalosti a zkušenosti. Osobně bych se ani nebál sednout do letadla s takto hendicapovaným pilotem, pokud bych věděl, že má nalétáno dostatečné množství a bez nehody. Navíc si myslím, že zareagoval velice pohotově a nedošlo k žádným škodám.

Mimochodem takovýto "kiks" při přistání jsem párkrát zažil i u pilota, který měl obě ruce zdravé, akorát málo zkušností.

+10/−3
16.8.2014 9:42

M46i37c12h42a91l 50C45h94a80l46u85p48a 6228960969843

Autopiot taky neřeší všechno, pilot musí zvládnout kdykoliv začít řídit ručně.

0/0
16.8.2014 14:45

J75i58ř81í 19K47o49c50u26r60e43k 6715464865228

Věřte nebo ne, ale vždy, když sedáte do letadla, tak v něm sedí pilot, který těžkou nehodu nikdy neměl. Pokud by ji měl, tak by už nebyl pilotem letadla, ale mrtvolou.

+2/0
16.8.2014 15:28

M81a39r27t68i27n 84V60o47t78a94v50a 6108638881855

Věřte nebo ne, ale nehodou se v letectví rozumí i stav, kdy nedojde ke škodám, ale pouze vznikne nebezpečná situace. Například nedovolené vjetí na runway bez povolení, přistání na úplně jiném letišti. Nebo i situace, kdy došlo k poškození letadla, ale ještě na zemi - jeden švýcarský pilot úspěšně zatáhl podvozek zatímco letadlo pořád stálo na zemi (bohužel pak udělal hrubou chybu za letu a tam už to stálo lidské životy ...)

+2/0
16.8.2014 22:31

J28o26s75e95f 64Š70e76m68e16l36í95k 7869841810587

A co teprvá takovej Meresjev! ;-D

+2/−1
16.8.2014 8:41

K78a97r18e67l 63E56n31d52l79e21r 3333380780855

Byl skutečná osoba, jmenoval se Maresjev. S protézami obou nohou měl tuším 6 sestřelů a dožil se osmdesátky. Britové měli také jednoho takového.

+9/0
16.8.2014 10:05

L67i47b85o61r 40J42e27l95í50n32e50k 9158690205426

Douglas Bader...

0/0
16.8.2014 17:14

K31a96r75e65l 30H26a52t91v94a34n39i 2954727946830

Ve Vajnorech Fero Sutta.

0/0
17.8.2014 0:11

J40a42n 97H81o47r87s20k35ý 2546490407825

Přiznám se, že jsem v šoku, že se něco takového může v 21. století stát! Letadla za miliardy, podívám-li se do pilotní kabiny, stovky přístrojů, x krát jištěno, pravidelné kontroly, atd. atd. atd. - a dřevěná pazoura přidělaná k celé té složité soustavě jakousi SVORKOU?

+8/−14
16.8.2014 8:17

F57i84l26i57p 85B21a20r58á24k 4570715575691

ano, měl mít v mozku čip, který by byl spojen se všemi přístroji a ovládat letadlo jenom myslí, protože ve 21. století už můžeme....

0/0
16.8.2014 11:13

K10a45r54e10l 65K90a17š17t87a71n 9548211711306

Jak to bylo s pilotem přistávajícím bez protézy?

No jak, nebylo mu moc rozumět.

+13/0
16.8.2014 8:09

B89ě42l93a 16H77o75r53á84k62o46v69á 1818702499210

R^

0/0
16.8.2014 10:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.