Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První koloběžka na světě, které chybí půlka vidlice. Vyrobil ji Čech

Původně měla být z kovaného karbonu, materiálu budoucnosti, který také vzniká v Česku. Kvůli rychlosti vývoje je však zatím „jen“ z oceli. Je lehčí a má nižší nášlap než většina konkurence. Díky letmému zavěšení kol je výměna propíchnuté duše dílem okamžiku. Ryze česká koloběžka Sixteen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a82r17t85i43n 67J14a75h63n 7547240730153

Michala Homolu znám, fandím mu, ale tohle si neodpustím:

http://kolobka.netstranky.cz/recenze-kolobek/kosmicka-kolobezka-m.html

jde o to, že autor článku má možná pravdu, první s letmo uchycenými koly na koloběžce byl třeba čech, ale jiný 8-o[>-]:-P

0/0
21.11.2014 17:50

M30i46r34o85s25l44a27v 49H30r96a74c56h 9356939395845

Kolobrndy nechápu, kolo je lepší.

0/0
5.10.2014 21:51

P24e21t52r 25G25a47z72d10a 6928852359507

S tímto mám problém ...... namontovat na koloběžku mechanické brzdy avid bb5 budiž na toto určení určitě dostačující volba. Nicméně koupit sety bez kotoučů od téže firmy kvůli úspoře pár korun a dát tam ty nejhorší kotouče co jsou na trhu snižují ůčinnost celého setu o 40 procent ..... fakt nechápu.

0/0
29.9.2014 8:32

M55a39r40e84k 54J28a85n65e33č46k72a 1517856153811

Na blbnutí to určitě stačí, na delší tratě určitě ne a na veřejné komunikaci to taky nemá co dělat. Mám cestovní elektrokoloběžku Wildcat (ve stylu závodní koloběžky), konkrétně  http://www.tektoss.eu/index.php/tektoss-special/kolobezka-wildcat-elektrokolobezka  s plnou výbavou, která nemá problém ani s jízdou v terénu a má i nosič a vše co má přibližovadlo se kterým chcete jezdit i po veřejných komunikacích mít, čili je o některé prvky i dovybavena. Jezdí se na ní parádně a hlavně má pořádnou vidlici, takže i přes svou váhu není problém si na ní zaskákat přes překážky v terénu, protože má i možnost nastavení odpružené nebo pevné vidlice. Stojánek je nutnost u každého kola, stejně tak solidní koloběžky, pokud nechcete mít za chvíli dodřený lak od pokládání na zem nebo pokoutného opírání. Ať mě někdo ještě chvíli přesvědčuje, že 5 cm je dostatečných na přejezd přes obrubník. Jedině, že by jej přeletěl, nebo přeskočil a nebo někde mají pouze 3 cm obrubníky ;-D A ty chybějící blatníky uživatel ocení ihned, jakmile začne pršet a musí jet náhodou po nějaké horší cestě, než nalezne nějaký přístřešek. Takže z praktického hlediska je ta koloběžka dobrá leda tak na to blbnutí za hezkého suchého počasí, místo s tímto vyrazit někde dále, nebo dokonce do provozu, natož se na ní vracet někde po setmění a nejlépe ještě ve tmavém oblečení a věřte, že i tu zdrsněnou stupačku mnohokrát oceníte, zvláště za mokrého počasí ;-)

0/0
27.9.2014 1:13

P84e42t38r 18G73a74z90d48a 6438712589897

ta plná výbava značí ty nejlevnější komponenty?? no tak to si užíjte ten 15kg mor

0/0
29.9.2014 8:36

P82e72t33r 91G39a19z76d93a 6898662899117

a smát se jinému produktu který je celkem good s vaší hnusnou koloběžkou z vidlicí co se funkčnosti opravdovým vidlicím nevyrovná, ještě ukázat lidem že jste slabý a líný a musíte se nechat táhnout elektromotorem no to chce odvahu teda

0/0
29.9.2014 8:38

J17a18n 73H60a77v47r10d38a 4201659874679

Tak tento clanek je neskutecna perla. Autor dela ze ctenaru neskutecne hnupy. Nebo je jim sam. Valiva loziska maji vyrazne nizsi valivy odpor. Nez co? Treci loziska? A co to extempore s pneumatikami (maji mensi valivy odpor) a plastemi (ty dokonce mohou mit na boku reflexni pruh). A co potom kovany karbon. Da se vrtat a je presny na tisicinu mm. Ale pro kolobezku ma asi stejny vyznam jako penovy polystyren. Je velice lehky a ma uzasne dobre tepelne izolacni vlastnosti. Jako zasadni duvod pro pouziti kotoucovych brzd oproti veckovym je prehrivani rafku a praskani plastu. Debil by to nenapsal lepe.

A vyrobce? Ten planuje letos nultou serii, 30 -40 ks. Ale prekona se a vyrobu ponecha v Cesku, aby si vse zkontroloval. Kuzniku, jste asi velky recesista.

+4/−1
24.9.2014 6:16

V63o77j60t74ě64c89h 96R22o94z38s13í91v98a53l 5430423185214

uprimne nechapu, co se vam nezda. teda krome toho, ze autor psal o prumyslovych (to je to co vyzdvyhoval) loziscich. O jakem extempore s pneumatikami a plasti mluvite? to ze vic nahustena pneumatika ma mensi valivy odpor je pravda ne? co vam vadi na reflexnim pruhu??? k pouziti kotoucu pripsal pravda, ze se neprehriva rafek (coz ja, ac trochu zbytecna, stale pravda), "zasadni vlastnost" jste z toho udelal vy. ty blaboly kolem karbonu uz fakt nechapu. Taktez vasi narazku na to, ze vyrobce chce udrzet vyrobu v CR. prijde mi, ze hledate problemy tam, kde nejsou (pripadne si je tam obratne dosadite svou interpretaci textu).

0/0
24.9.2014 10:19

J27a52n 37H11a65v11r39d70a 4941709294799

... rozdíl ve valivém odporu mezi průmysl. ložiskem a správně seřízeným konus. ložiskem je naprosto zanedbatelný, rozdíl mezi pneumatikou a pláštěm je v čem? To je minimálně 50 let totéž, alespoň u cyklistů a automobilistů. Co se týče prasknutí pláště vlivem přehřátí od "V" brzd - myšleno ráfkových, tak minimálně 50 let nebyl zaznamenán takový případ. Dokonce ani kluci, co jezdí Tour nebo Giro nemají problém z praskáním galusek kvůli přehřátí ráfku od brzdění, a že jezdí jako dobytci z těch kopců, to je fakt. A že chce výrobce udržet výrobu v ČR? Ještě neprodal ani kus ze seriové výroby a už se takhle prsí.

Článek je kachna jako hrom.

+1/0
24.9.2014 11:07

P26a84v65e38l 60Č57e11c38h98n69e76r 9168777140807

Netušíte někdo proč je tak neskutečně těžká ?

0/0
24.9.2014 0:41

L60u34k14a67s 30N98e73m69e25c 7369760942734

Tomu taky nerozumim. V porovnani s lepsim horskym kolem by mela ta kolobrnda vazit tak max 4-5 kilo.

+1/0
24.9.2014 15:06

V34á29c12l51a74v 58S85v16o43b25o81d84a 3161819910560

je to ocel

0/0
25.9.2014 9:50

T74o31m32á60š 29T78a46t89í13č98e79k 5520252490118

Pane Kužníku, redakce, nezlobte se na mě, ale článek jsem "dočetl" přesně jen do druhé věty, v níž XY "dováží ... do Česka". Tímto výrazem pro mě text pozbyl jakoukoliv kvalitu.

Abych jenom neprskal, zdůvodním: Tento odporný výraz začala používat televizní stanice Nova, aby našla, v očích svých diváků dostatečně vhodný, ekvivalent pro německý (nucený) novotvar "Tschechien". - Lingvistika je též věda, ba i exaktní. Proto si cobyžto lingvista dovoluji Vás upozornit na neúnosně nízkou úroveň textu, který obsahuje předmětný termín.

Děkuji předem za budoucí se nesetkávání s tímto výrazem ve Vašich článcích.

+2/−7
24.9.2014 0:18

D61a36n14i79e67l 35S40c29h28a74c26h18e32r82l 9233275802226

Česko vám vadí, ale Česko slovensko vám nevadilo?

Prostě Česko...no a??

+4/0
24.9.2014 1:18

T49o15m54á43š 54T54a82t21í47č75e77k 5420902920238

Vadilo by mně slovo troj, i když mně nevadí trojúhelník.

A ještě jednou - slovo Česko smrdí svým zvukem, etymologií, jakož i příčinami a místem svého vzniku a kromě toho je oblíbené u, řekněme, lidí se zvláštními schopnostmi.

0/−2
25.9.2014 2:53

J97a32n 79K76ř22í88ž 6495893125428

A co Polsko,Norsko,Dánsko - nedráždí vás to též?

A co české Osoblažsko,Chodsko,etc.?;-D

+1/0
25.9.2014 17:17
Foto

P54e61t37r 66K30r85e62n71ž12e10l95o39k 5289817

Tatíček "cobyžto" lingvista dočetl do druhé věty o dovozu :-)

+4/0
24.9.2014 7:42

I59v95a55n 86D64o51l85e82ž33a94l 3341595436496

"cobyžto" lingvista   ROFL ;-D;-D;-D

0/0
26.9.2014 11:14

R68o33b10i24n 51Ž11i10ž91k55a 2538274886246

Tento "odporný výraz" používá spousta lidí i institucí a je oficiálně akceptovanou formou jak Ústavem pro jazyk český Akademie věd a Slovníkem spisovné češtiny, tak i mezinárodními normami.

Budu rád, když se Technet i jakékoliv jiné médium bude řídit výše zmíněnými autoritami a ne samozvanými lingvisty typu Tomáše Tatíčka.

+3/0
24.9.2014 11:38

T87o92m27á67š 14T97a27t25í42č61e35k 5600552700388

Zajímavé, jak dokážete vy zastánci toho odporného patvaru být agresivní. Odkud víš, ty burane, že su samozvané?

A odvolávat se na normy a "autority", to je taky stavění na písku.

0/−2
25.9.2014 3:12

J42a42n 69K52ř22í12ž 6785983805868

Ale hulvát jste bez diskuze.

+1/0
25.9.2014 17:23

M26a80r66e50k 11K69l74u36f25a 3948394774656

Divil bych se, že by to Cannondale nebo ještě někdo dřív neměl patentované  :-/

0/0
23.9.2014 21:33

P55e44t32r 52Č89e48r88n90ý 8540398638222

jistě zajímavé technicky, ale má to význam, když to jde vyrobit levně a jednoduše? A nebo autor článku pomáhá s reklamou ?

+2/0
23.9.2014 19:46

L21u56b46o11š 67B19ř92e45z80i86n26a 2592733400901

Pán objevil Ameriku. Tohle tu už bylo v r.1992 od konstruktéra Vl. Filipa z Kadaně. Na mistrovství ČR jezdil tehdy celý tým z Kadaně právě na tomto typu koloběžky. Titulek jako "první" nebo "poprvé" není na místě.

0/0
23.9.2014 12:34

V60á33c40l74a97v 63Č76e23r17m88á59k 4873600917954

Trochu mi tam chybí zadní blatník.

0/0
23.9.2014 11:02

L71u50d12ě37k 89N23ě37m34e57c 5855451412844

Já nevím. Jak na to koukám, tak mi tam chybí úplně.

+11/0
23.9.2014 11:07

V68á28c72l77a59v 57Č38e66r24m63á64k 4583440437394

;-) dobře, tak "Trochu mi tam chybí celý zadní blatník" ;-)

+5/0
23.9.2014 11:27

L22u17d30ě42k 53N84ě25m74e56c 5465491772324

;-D To vypadá hrozně.

0/0
23.9.2014 11:28

V97á81c88l61a32v 91Č53e88r26m80á37k 4133630387564

Jo. Tak to napište lépe, smysl jsem už snad předal ;-)

0/0
23.9.2014 11:57

B86e47n 78P55a79v97k22a 1497643127871

Přijde mně to na koloběžku konstrukčně dost složité, ale jinak fakt pěkná práce.R^

0/0
23.9.2014 10:52

P98a53t52r25i41k 19S78v15o68b42o74d12a 3359521886505

S tím pláštěm schwalbe kojak bych to moc nedával, je to slušně kluzký. Jsou lepší slicky až semislicky, který vás nerozhodí na mokru a nejsou o moc pomalejší, třebas i od schwalbe .... a taky moc nechápu tu mánii okolo diskových brzd. Zbytečná zátěž, slušný ráfkový brzdy stačí v pohodě na sjezd v horách i ve městě...

+2/0
23.9.2014 10:52

V94o36j92t39ě88c56h 67R87o19z66s93í97v34a85l 5410343585434

tak az vymyslite, jak je prichytit na pulvidlici, tak si je tam dejte ;)

+1/0
24.9.2014 10:23

K91a10r45e11l 48P28ů33č57e68k 6245213440520

Nosnost 110kg a váha 8,5kg teda nic moc, to kostka.cz nebo mibo.cz mají nosnost i 150kg. Jestli je to teda primárně určeno vychrtláčům, no dobře, no.

0/−4
23.9.2014 10:52

V13á89c56l27a22v 71S72v97o52b85o63d15a 3741259800800

sorry, ale 110 kilo normálním lidem stačí... jestli nejste kulturista

+3/−1
23.9.2014 11:08

D82a10v50i53d 91Z59a87h14r92a87d73n16í41č86e53k 3767747236901

nebo buřt

0/0
23.9.2014 11:10

V17á76c67l29a61v 85S44v48o24b80o95d73a 3121529750850

no, však píšu normálním lidem :-)

0/0
23.9.2014 11:18

J23a70n 90P60e52k12a 5513333343

ono malý předimenzování není nikdy na škodu...

+7/0
23.9.2014 11:48

P96a65v66e65l 41O86d40r60a34z72i13l 6244809877660

Určitě zajímavé. Mně ale mrzí, že koloběžka je brána jako kolo = vozidlo a koloběžkář jako řidič = nemůže si dát ani pivo, když kolečkobruslaři mohou.

0/0
23.9.2014 10:51

V56á21c73l32a96v 23Č71e63r65m10á39k 4153830627474

Ano, ale prokazování toho, že jste na té koleběžce jel místo abyste jí vedl bude určitě zajímavé ...

+2/0
23.9.2014 11:56

J15o34s43e93f 64T30a77h82i81r 7930648231773

Podle normální vidlice je to jen drahá pitomina. To se mají češi čím chlubit.

+1/−3
23.9.2014 10:42

J78a71n 71P42e81k33a 5143413373

Nechápu význam té poloviční vidlice...

1/ zmiňované rychlé přezutí: Je to potřeba? Tahá s sebou snad někdo náhradní pneumatiku?

2/ Uchycení kola je mnohem víc namáhno, je na něj vyvíjen tlak pákou, což normální vidlice nedělá... tady je potřeba mnohem masivnější konstrukce. osobně bych měl strach, že se to dříve nebo později vylomí.

3/ sundávání kol z důvodu např. převozu autem - moderní páčkové rychloupínáky, které se používají na bicyklech toto velmi snadno vyřeší

+8/−1
23.9.2014 10:25

L28u36d20ě35k 12N10ě64m11e80c 5555971852674

1) Není. Tahá duši.

+2/0
23.9.2014 10:49

J77a79n 85P32e46k77a 5373903383

..a kdo tahá duši? :) A ony se nedělají bezdušová kola, jako dnes na kolech? :)

0/0
23.9.2014 11:43

L41u10d92ě84k 92N38ě96m32e59c 5575161762164

No... na kole tahá duši skoro každej, koho znám. Jsou samozřejmě jedinci, kteří v případě defektu zavolají mamince a ta je odveze.

+2/−1
23.9.2014 11:45

J17a83n 39P28e76k27a 5793223193

dyk moderní kola jsou bez duší :) stejně, jako na autě

0/−1
23.9.2014 11:48

L24u90d20ě92k 90N56ě59m86e35c 5135451892934

Mně to je jedno, co používáte Vy. Když se pak koukneme okolo sebe, tak ty různý vychytávky s nějakou samozalepovací směsí používá nepatrný procento lidí. Nehledě na to, že bezdušová guma neznamená, že se nemůže propíchnout a ujít. Stejně ji musíte vyměnit a pak zalepit.

+3/0
23.9.2014 11:53

T20o41m26á17š 36L14í58p95a 8495796900713

Jistě že. V terénu raději seknu a vymenim duši, nez tahnout bike rucos s vedomim, jak su moderni bezdusové.. mam s tim bohate zkušenosti ;)

+1/0
24.9.2014 8:18

P72a12v92e27l 10O20d21r25a32z84i12l 6744989467490

Hmm, víte, jak jsou uchycena kola na vašem autě?;-)

+1/−1
23.9.2014 10:50

B72e71n 32P12a40v25k22a 1737973117691

Také je to zavěšení trochu promakanější.

+2/0
23.9.2014 10:54

V89á75c63l22a74v 21S28v30o27b54o65d69a 3341929340730

taky to auto váží víc než 100x tolik

0/−1
23.9.2014 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.