Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První koloběžka na světě, které chybí půlka vidlice. Vyrobil ji Čech

Původně měla být z kovaného karbonu, materiálu budoucnosti, který také vzniká v Česku. Kvůli rychlosti vývoje je však zatím „jen“ z oceli. Je lehčí a má nižší nášlap než většina konkurence. Díky letmému zavěšení kol je výměna propíchnuté duše dílem okamžiku. Ryze česká koloběžka Sixteen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85a34r37t24i70n 36J57a96h67n 7387470570413

Michala Homolu znám, fandím mu, ale tohle si neodpustím:

http://kolobka.netstranky.cz/recenze-kolobek/kosmicka-kolobezka-m.html

jde o to, že autor článku má možná pravdu, první s letmo uchycenými koly na koloběžce byl třeba čech, ale jiný 8-o[>-]:-P

0/0
21.11.2014 17:50

M97i41r48o38s30l68a78v 12H87r68a76c26h 9276179105405

Kolobrndy nechápu, kolo je lepší.

0/0
5.10.2014 21:51

P25e39t37r 97G92a59z45d17a 6338942519517

S tímto mám problém ...... namontovat na koloběžku mechanické brzdy avid bb5 budiž na toto určení určitě dostačující volba. Nicméně koupit sety bez kotoučů od téže firmy kvůli úspoře pár korun a dát tam ty nejhorší kotouče co jsou na trhu snižují ůčinnost celého setu o 40 procent ..... fakt nechápu.

0/0
29.9.2014 8:32

M36a94r43e23k 20J36a22n24e20č52k50a 1147676743971

Na blbnutí to určitě stačí, na delší tratě určitě ne a na veřejné komunikaci to taky nemá co dělat. Mám cestovní elektrokoloběžku Wildcat (ve stylu závodní koloběžky), konkrétně  http://www.tektoss.eu/index.php/tektoss-special/kolobezka-wildcat-elektrokolobezka  s plnou výbavou, která nemá problém ani s jízdou v terénu a má i nosič a vše co má přibližovadlo se kterým chcete jezdit i po veřejných komunikacích mít, čili je o některé prvky i dovybavena. Jezdí se na ní parádně a hlavně má pořádnou vidlici, takže i přes svou váhu není problém si na ní zaskákat přes překážky v terénu, protože má i možnost nastavení odpružené nebo pevné vidlice. Stojánek je nutnost u každého kola, stejně tak solidní koloběžky, pokud nechcete mít za chvíli dodřený lak od pokládání na zem nebo pokoutného opírání. Ať mě někdo ještě chvíli přesvědčuje, že 5 cm je dostatečných na přejezd přes obrubník. Jedině, že by jej přeletěl, nebo přeskočil a nebo někde mají pouze 3 cm obrubníky ;-D A ty chybějící blatníky uživatel ocení ihned, jakmile začne pršet a musí jet náhodou po nějaké horší cestě, než nalezne nějaký přístřešek. Takže z praktického hlediska je ta koloběžka dobrá leda tak na to blbnutí za hezkého suchého počasí, místo s tímto vyrazit někde dále, nebo dokonce do provozu, natož se na ní vracet někde po setmění a nejlépe ještě ve tmavém oblečení a věřte, že i tu zdrsněnou stupačku mnohokrát oceníte, zvláště za mokrého počasí ;-)

0/0
27.9.2014 1:13

P65e60t96r 53G29a56z66d51a 6988202599477

ta plná výbava značí ty nejlevnější komponenty?? no tak to si užíjte ten 15kg mor

0/0
29.9.2014 8:36

P47e94t41r 15G35a27z37d75a 6918342629167

a smát se jinému produktu který je celkem good s vaší hnusnou koloběžkou z vidlicí co se funkčnosti opravdovým vidlicím nevyrovná, ještě ukázat lidem že jste slabý a líný a musíte se nechat táhnout elektromotorem no to chce odvahu teda

0/0
29.9.2014 8:38

J89a93n 84H29a72v88r32d40a 4281619794559

Tak tento clanek je neskutecna perla. Autor dela ze ctenaru neskutecne hnupy. Nebo je jim sam. Valiva loziska maji vyrazne nizsi valivy odpor. Nez co? Treci loziska? A co to extempore s pneumatikami (maji mensi valivy odpor) a plastemi (ty dokonce mohou mit na boku reflexni pruh). A co potom kovany karbon. Da se vrtat a je presny na tisicinu mm. Ale pro kolobezku ma asi stejny vyznam jako penovy polystyren. Je velice lehky a ma uzasne dobre tepelne izolacni vlastnosti. Jako zasadni duvod pro pouziti kotoucovych brzd oproti veckovym je prehrivani rafku a praskani plastu. Debil by to nenapsal lepe.

A vyrobce? Ten planuje letos nultou serii, 30 -40 ks. Ale prekona se a vyrobu ponecha v Cesku, aby si vse zkontroloval. Kuzniku, jste asi velky recesista.

+4/−1
24.9.2014 6:16

V35o50j31t93ě68c52h 44R13o60z88s74í29v77a46l 5240853395974

uprimne nechapu, co se vam nezda. teda krome toho, ze autor psal o prumyslovych (to je to co vyzdvyhoval) loziscich. O jakem extempore s pneumatikami a plasti mluvite? to ze vic nahustena pneumatika ma mensi valivy odpor je pravda ne? co vam vadi na reflexnim pruhu??? k pouziti kotoucu pripsal pravda, ze se neprehriva rafek (coz ja, ac trochu zbytecna, stale pravda), "zasadni vlastnost" jste z toho udelal vy. ty blaboly kolem karbonu uz fakt nechapu. Taktez vasi narazku na to, ze vyrobce chce udrzet vyrobu v CR. prijde mi, ze hledate problemy tam, kde nejsou (pripadne si je tam obratne dosadite svou interpretaci textu).

0/0
24.9.2014 10:19

J15a40n 96H90a63v34r71d47a 4771209864289

... rozdíl ve valivém odporu mezi průmysl. ložiskem a správně seřízeným konus. ložiskem je naprosto zanedbatelný, rozdíl mezi pneumatikou a pláštěm je v čem? To je minimálně 50 let totéž, alespoň u cyklistů a automobilistů. Co se týče prasknutí pláště vlivem přehřátí od "V" brzd - myšleno ráfkových, tak minimálně 50 let nebyl zaznamenán takový případ. Dokonce ani kluci, co jezdí Tour nebo Giro nemají problém z praskáním galusek kvůli přehřátí ráfku od brzdění, a že jezdí jako dobytci z těch kopců, to je fakt. A že chce výrobce udržet výrobu v ČR? Ještě neprodal ani kus ze seriové výroby a už se takhle prsí.

Článek je kachna jako hrom.

+1/0
24.9.2014 11:07

P29a85v24e85l 79Č83e95c43h17n48e89r 9598557110297

Netušíte někdo proč je tak neskutečně těžká ?

0/0
24.9.2014 0:41

L65u50k36a73s 46N10e29m55e49c 7579430862954

Tomu taky nerozumim. V porovnani s lepsim horskym kolem by mela ta kolobrnda vazit tak max 4-5 kilo.

+1/0
24.9.2014 15:06

V32á31c74l33a25v 41S68v87o14b91o66d39a 3891959900650

je to ocel

0/0
25.9.2014 9:50

T49o47m45á61š 15T16a95t51í46č50e28k 5980392730378

Pane Kužníku, redakce, nezlobte se na mě, ale článek jsem "dočetl" přesně jen do druhé věty, v níž XY "dováží ... do Česka". Tímto výrazem pro mě text pozbyl jakoukoliv kvalitu.

Abych jenom neprskal, zdůvodním: Tento odporný výraz začala používat televizní stanice Nova, aby našla, v očích svých diváků dostatečně vhodný, ekvivalent pro německý (nucený) novotvar "Tschechien". - Lingvistika je též věda, ba i exaktní. Proto si cobyžto lingvista dovoluji Vás upozornit na neúnosně nízkou úroveň textu, který obsahuje předmětný termín.

Děkuji předem za budoucí se nesetkávání s tímto výrazem ve Vašich článcích.

+2/−7
24.9.2014 0:18

D45a96n98i20e84l 73S66c43h24a41c40h60e57r69l 9443555132386

Česko vám vadí, ale Česko slovensko vám nevadilo?

Prostě Česko...no a??

+4/0
24.9.2014 1:18

T88o10m20á97š 34T90a26t35í32č85e74k 5220692580408

Vadilo by mně slovo troj, i když mně nevadí trojúhelník.

A ještě jednou - slovo Česko smrdí svým zvukem, etymologií, jakož i příčinami a místem svého vzniku a kromě toho je oblíbené u, řekněme, lidí se zvláštními schopnostmi.

0/−2
25.9.2014 2:53

J64a30n 42K90ř84í15ž 6915813135318

A co Polsko,Norsko,Dánsko - nedráždí vás to též?

A co české Osoblažsko,Chodsko,etc.?;-D

+1/0
25.9.2014 17:17
Foto

P30e74t54r 47K81r12e93n25ž69e50l73o26k 5479717

Tatíček "cobyžto" lingvista dočetl do druhé věty o dovozu :-)

+4/0
24.9.2014 7:42

I86v49a83n 79D96o98l18e66ž48a81l 3691825906556

"cobyžto" lingvista   ROFL ;-D;-D;-D

0/0
26.9.2014 11:14

R49o11b44i29n 58Ž91i34ž54k42a 2108394966476

Tento "odporný výraz" používá spousta lidí i institucí a je oficiálně akceptovanou formou jak Ústavem pro jazyk český Akademie věd a Slovníkem spisovné češtiny, tak i mezinárodními normami.

Budu rád, když se Technet i jakékoliv jiné médium bude řídit výše zmíněnými autoritami a ne samozvanými lingvisty typu Tomáše Tatíčka.

+3/0
24.9.2014 11:38

T52o55m19á70š 67T91a33t71í12č95e87k 5130712730628

Zajímavé, jak dokážete vy zastánci toho odporného patvaru být agresivní. Odkud víš, ty burane, že su samozvané?

A odvolávat se na normy a "autority", to je taky stavění na písku.

0/−2
25.9.2014 3:12

J53a66n 41K81ř36í76ž 6575263715568

Ale hulvát jste bez diskuze.

+1/0
25.9.2014 17:23

M54a33r45e42k 16K83l50u98f61a 3648204394216

Divil bych se, že by to Cannondale nebo ještě někdo dřív neměl patentované  :-/

0/0
23.9.2014 21:33

P11e89t66r 82Č47e15r56n25ý 8860288708102

jistě zajímavé technicky, ale má to význam, když to jde vyrobit levně a jednoduše? A nebo autor článku pomáhá s reklamou ?

+2/0
23.9.2014 19:46

L75u67b56o70š 69B94ř39e46z24i23n67a 2872393940211

Pán objevil Ameriku. Tohle tu už bylo v r.1992 od konstruktéra Vl. Filipa z Kadaně. Na mistrovství ČR jezdil tehdy celý tým z Kadaně právě na tomto typu koloběžky. Titulek jako "první" nebo "poprvé" není na místě.

0/0
23.9.2014 12:34

V46á14c20l18a52v 24Č55e40r90m68á93k 4193200257404

Trochu mi tam chybí zadní blatník.

0/0
23.9.2014 11:02

L67u14d73ě41k 39N25ě93m38e90c 5685801912954

Já nevím. Jak na to koukám, tak mi tam chybí úplně.

+11/0
23.9.2014 11:07

V87á31c78l52a51v 92Č19e21r75m19á28k 4853300377654

;-) dobře, tak "Trochu mi tam chybí celý zadní blatník" ;-)

+5/0
23.9.2014 11:27

L11u75d84ě28k 30N82ě54m62e23c 5965641942524

;-D To vypadá hrozně.

0/0
23.9.2014 11:28

V74á28c48l71a31v 58Č51e68r89m50á66k 4263160287904

Jo. Tak to napište lépe, smysl jsem už snad předal ;-)

0/0
23.9.2014 11:57

B94e55n 55P19a87v37k37a 1247833617711

Přijde mně to na koloběžku konstrukčně dost složité, ale jinak fakt pěkná práce.R^

0/0
23.9.2014 10:52

P23a42t68r65i55k 85S97v66o46b57o69d56a 3639711846955

S tím pláštěm schwalbe kojak bych to moc nedával, je to slušně kluzký. Jsou lepší slicky až semislicky, který vás nerozhodí na mokru a nejsou o moc pomalejší, třebas i od schwalbe .... a taky moc nechápu tu mánii okolo diskových brzd. Zbytečná zátěž, slušný ráfkový brzdy stačí v pohodě na sjezd v horách i ve městě...

+2/0
23.9.2014 10:52

V21o35j28t12ě24c63h 63R67o67z51s55í17v24a47l 5140643195584

tak az vymyslite, jak je prichytit na pulvidlici, tak si je tam dejte ;)

+1/0
24.9.2014 10:23

K45a18r10e34l 93P79ů28č49e81k 6435343970900

Nosnost 110kg a váha 8,5kg teda nic moc, to kostka.cz nebo mibo.cz mají nosnost i 150kg. Jestli je to teda primárně určeno vychrtláčům, no dobře, no.

0/−4
23.9.2014 10:52

V47á12c41l25a87v 64S58v57o58b78o10d96a 3131409890510

sorry, ale 110 kilo normálním lidem stačí... jestli nejste kulturista

+3/−1
23.9.2014 11:08

D97a53v14i46d 14Z35a75h94r86a40d47n83í74č81e30k 3427687596181

nebo buřt

0/0
23.9.2014 11:10

V15á82c31l25a10v 60S11v86o39b98o36d90a 3491389960820

no, však píšu normálním lidem :-)

0/0
23.9.2014 11:18

J88a30n 61P85e21k35a 5453383573

ono malý předimenzování není nikdy na škodu...

+7/0
23.9.2014 11:48

P27a74v82e75l 57O67d38r52a31z83i68l 6764389147850

Určitě zajímavé. Mně ale mrzí, že koloběžka je brána jako kolo = vozidlo a koloběžkář jako řidič = nemůže si dát ani pivo, když kolečkobruslaři mohou.

0/0
23.9.2014 10:51

V13á48c46l95a59v 49Č96e55r76m97á40k 4223170737964

Ano, ale prokazování toho, že jste na té koleběžce jel místo abyste jí vedl bude určitě zajímavé ...

+2/0
23.9.2014 11:56

J79o46s91e66f 81T84a28h20i80r 7410968471283

Podle normální vidlice je to jen drahá pitomina. To se mají češi čím chlubit.

+1/−3
23.9.2014 10:42

J53a38n 16P60e25k74a 5823723883

Nechápu význam té poloviční vidlice...

1/ zmiňované rychlé přezutí: Je to potřeba? Tahá s sebou snad někdo náhradní pneumatiku?

2/ Uchycení kola je mnohem víc namáhno, je na něj vyvíjen tlak pákou, což normální vidlice nedělá... tady je potřeba mnohem masivnější konstrukce. osobně bych měl strach, že se to dříve nebo později vylomí.

3/ sundávání kol z důvodu např. převozu autem - moderní páčkové rychloupínáky, které se používají na bicyklech toto velmi snadno vyřeší

+8/−1
23.9.2014 10:25

L49u78d17ě29k 29N15ě77m27e54c 5315781342144

1) Není. Tahá duši.

+2/0
23.9.2014 10:49

J31a83n 70P31e10k83a 5373643633

..a kdo tahá duši? :) A ony se nedělají bezdušová kola, jako dnes na kolech? :)

0/0
23.9.2014 11:43

L61u12d78ě11k 48N90ě78m95e41c 5905341892964

No... na kole tahá duši skoro každej, koho znám. Jsou samozřejmě jedinci, kteří v případě defektu zavolají mamince a ta je odveze.

+2/−1
23.9.2014 11:45

J23a59n 62P65e22k41a 5633853753

dyk moderní kola jsou bez duší :) stejně, jako na autě

0/−1
23.9.2014 11:48

L67u93d48ě16k 31N89ě92m73e97c 5445331852264

Mně to je jedno, co používáte Vy. Když se pak koukneme okolo sebe, tak ty různý vychytávky s nějakou samozalepovací směsí používá nepatrný procento lidí. Nehledě na to, že bezdušová guma neznamená, že se nemůže propíchnout a ujít. Stejně ji musíte vyměnit a pak zalepit.

+3/0
23.9.2014 11:53

T15o49m27á66š 85L47í58p88a 8875986230343

Jistě že. V terénu raději seknu a vymenim duši, nez tahnout bike rucos s vedomim, jak su moderni bezdusové.. mam s tim bohate zkušenosti ;)

+1/0
24.9.2014 8:18

P70a21v68e44l 70O95d10r76a84z43i84l 6624419687880

Hmm, víte, jak jsou uchycena kola na vašem autě?;-)

+1/−1
23.9.2014 10:50

B12e66n 91P89a65v21k96a 1537223477551

Také je to zavěšení trochu promakanější.

+2/0
23.9.2014 10:54

V54á25c37l86a79v 93S34v81o60b77o34d39a 3361479330180

taky to auto váží víc než 100x tolik

0/−1
23.9.2014 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.