Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NÁZOR: Apple je bez Jobse spíš Microsoft. Neriskuje a neví, co s penězi

Společnost Apple se díky zakladateli Stevu Jobsovi stala nejcennější firmou na světě. Když Jobs před třemi lety zemřel, změnilo se i vnímání Applu. Lidé firmě vyčítají, že chybějí dechberoucí inovace a radikálně revoluční produkty. Odváží se Apple dělat chyby, nebo zůstane u toho, co má jisté?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82o51s63e34f 87P15o81d55n60e10c78k33ý 7166773

Takhle to vypada kdyz velci aukcionari vlatni aukcie Applu.

Kdyz byla akcie Applu za $10 vse bylo jednoduche, ti velci makleri tam nebyli.

Ted oni take vlastni jejich akcie a snazi je Apple nutit co delat,

ale jde jim jenom o zisk!

Apple ma vzdy dost svojich produktu - nemusi kupovat nejake dalsi firmy.

Ale, ja si myslim, ze nejlepsi by udelali  kdyby vykouplili vsechny svoje

akcie a sli svoji vlastni cestou  bez tutech lakomcu kterym nikdy nejde o inovace,

ale o penize!

Microsoft nikdy nedocilil creativitu Applu, ale umira z presne stejneho duvodu

jako Apple.

0/0
14.9.2014 12:54

P45a52v78e68l 24O15d49r39a80z79i40l 6464239707800

a) akcionářům jde o zisk, to je hodnotný poznatek, zapamatujte si to

b) Apple neustále někoho kupuje, ono nejde o produkty, ale o technologie

0/0
15.9.2014 9:22
Foto

D73a51v67i57d 64J12a36n25i72k 5866946105644

Driv jsem znacka Apple obdivoval, neustala snaha priji s necim novym, inovace, odvaha prosadit inovace atd. Posledni roky Apple pouze stagnuje a maximalne zacina ve svych produktech pouzivat funkce, ktere maji jine znacky uz pred Applem.

+1/0
14.9.2014 12:08

D64a71v30i96d 63P58e19c57a 1325654491836

Zkuste se podívat na pana Jobse z historického pohledu. Co jeho firmy Apple, Next, Pixar přinesly lidstvu a kam to posunuly, co ti lidé vymysleli. A pak si to dejte do kontextu s jeho věrnými fanoušky. Vyrobili samozřejmě i spoustu s...ek.

+2/0
13.9.2014 9:39

D78a13v21i26d 21P27e33c17a 1145914521236

Když se vrátil do Apple, pracoval za 1 dolar na rok. Ovšem, když vydupal cenu firmy na max, vzal si část zpět v akciích a tryskáč.:-)

+1/0
13.9.2014 9:32

D31a78v61i71d 65P82e68c58a 1505764191826

Když jsem dostal někdy před dvěma lety k Vánocům životopis Steva Jobse od Waltera Isaacsona, ze začátku ležel na poličce. Postupně mě osudy toho génia současnosti chytly a dnes jsem rád, že jsem tu knihu dostal. Jenom, když si člověk uvědomí, co všechno na počítačích vymyslel tento člověk a co z lidí přes četné omyly vydupal a někdy pak vydával za své zásluhy :-). Složitá a geniální osobnost, bez které bychom dnes byli někde jinde. Napůl Syřan, po biologickém otci, napůl Američan, vychovávaný v USA. Škoda, že mu nebylo přáno žít déle.

+1/−1
13.9.2014 9:29

P26a80v37e64l 48O25d34r67a88z53i52l 6844249977480

No, ono by mu přáno bylo, ale on se tomu úporně bránil. Jinak ten životopis je skvělý, ale v originále, překlad má řadu míst, která prostě nevyzní.

+1/0
13.9.2014 10:50

T79a89d17e21á50š 49V50y45s90k92o35č87i72l 4257717738941

ZA 5-10 let bude Apple mrtvá značka v knihách dějepisu...

+2/−2
12.9.2014 19:12

D86a40v88i55d 77P18e82c46a 1135984691466

nemůžeme to vědět, zda nevzejde nový mesiáš:-), ale možná máte pravdu.

+1/0
13.9.2014 9:30

J64i62ř33í 85S92t60e47j98s37k67a46l 8352879118763

Spíš ne. Veliká setrvačnost a spousta peněz.

0/0
14.9.2014 14:15

P75a98v61e92l 92V66a22n94č68á29k 3394955524145

S tímto článkem se dá souhlasit, je to logické a trefné.

0/0
12.9.2014 14:49

J22a79n 13K85u81b67a16l42e36k 4359250443156

To je nejake pofiderni. Americka vlada je co?...

Ja vam ti nejak nevim, ale biliarda a pul mi prijde opravdu malo...

0/0
11.9.2014 10:34
Foto

P58a61v51e87l 78K12a18s31í53k20, 41T56e50c94h42n92e88t50.56c34z

Jedná se o hotovostní rezervu, nikoli o rozpočet.

0/0
11.9.2014 16:41

A29l33b81e64r66t 80V68l49a49c83h 8266861448152

To jsem pochopil. Podle mě to možné je.

0/0
12.9.2014 14:37

J70i17r88i 27F31i74n98k 6937799327618

Takový byl i za Jobse...

0/0
11.9.2014 7:10

O89n48d73ř26e90j 79M10a95r20e33k 2922937692285

"Steve Jobs se zasloužil o marketingové prosazení a definování kategorie osobní počítač....." to je pěkná hovadina pane redaktore, to jste si spletl jména a firmu. Jobs opravdu nebyl bůh... ikdyž Vám to ostatní appleovce tvrdí:-P

+3/−7
10.9.2014 23:50
Foto

M39a61g34y 14G65r74e36n85d42e15l 6258712231507

Vacsi nezmysel ste uz napisat nemohol. Staci si pozriet prezentaciu z roku 1984 (http://is.gd/jFeNkj) a v kontexte dobovej techniky mozno pochopite, ze to, co napisal p. Kasik, je iba konstatovanie faktu. Ze je graficke UI Windowsu len menej dokonalou kopiou MacOSu, ktory bol takto stavany od sameho zaciatku a dlhe roky pred uvedenim Windowsu, je skoda hovorit.

+8/−1
11.9.2014 1:12
Foto

P62a54v95e71l 90K25a92s63í76k69, 49T87e15c63h50n20e10t88.59c65z

Myslím, že Jobsova zásluha spočívá především ve vytvoření (doslova vysnění) kategorie počítače pro lidi. To si dneska skoro už neumíme představit, ale ona to byla novinka. Laboratoře PARC mu ukázaly cestu a on ji prosadil, ostatní následovali. Samozřejmě, že by šlo poukázat i na další vizionáře v této oblasti - především Douglase Engelbarta nebo Vennevara Bushe.

+4/0
11.9.2014 16:46

V95a69c42l28a53v 46M28e83d33e12k 5121502265555

ale je to jako kdybyste napsal, že Samsung dnes dělá nejprodávanější iphony. On totiž výraz Osobní počítač je jen překladem "Personal Computer" - a jistě víte, komu tato značka patří.

+1/0
11.9.2014 18:51

D10a48n41y 77S11c15o50t69t 8224461983128

samosřejmě pan Kasík ví že první skutečný osobní počítač zkonstruovalo  IBM v roce 1981 (a tím tak definoval kategorii Personal Computer)... to že to Jobs marketingově o tři roky později zvládl lépe je samozřejmě více viditelné, nicméně to potvrzuje pouze Jobsovu genialitu v obchodních a marketingovém sektoru. Nikoliv jeho zásluhu na "vynálezu" což je jen špatný výklad toho textu...

+2/0
12.9.2014 11:31

D34a25n85y 53S55c59o74t52t 8184431103598

mimochodem nelze opomenout obří zásluhu spolupracující firmy Intel která speciálně pro IBM Personal PC navrhla svůj mikroprocesor a čipovou infrastrukturu...

+2/0
12.9.2014 11:34

I52g17o91r 89J61a36n52í92č87e65k 5313727199933

Z dlouhodobého hlediska nezvládl Apple na poli osobních počítačů nic lépe, protože podívejme se, jak velký kus trhu ovládá Windows a jakou Apple.

0/0
12.9.2014 13:09

P47a89v52e59l 70O39d93r37a59z74i38l 6724379587410

Jenže to je jako s telefony. Androida vyrábí mnoho firem, iPhone jedna. Počítače pro vidle vyrábí stovky firem, pro iOS jedna.

+1/0
12.9.2014 15:20

J81i54ř49í 95S34t85e20j53s24k26a28l 8582429808613

Tímto jste nám odhalil, že do toho vidíte. R^

0/0
14.9.2014 14:18

D15a90v16i64d 16P24e81c77a 1495724981776

a Gates ho ojebal...promiňte mi ten výraz.

0/0
13.9.2014 9:33

P77a28v62e12l 93O69d48r47a69z96i86l 6984499327720

V Apple pracovalo a pracuje mnoho extrémně schopných lidí, ale jaksi tam chybí to fluidum. Firma zkrátka byla navenek one-man-show a dnes se možná snaží jít ve starých kolejích, ale ten šílenec, který by řekl: S tímhle táhněte do háje, ten tam nějak není.

Mimochodem, Jobsův projev ve Stanfordu považuju za to úplně úplně úplně nejlepší, co kdy kdo směrem k mladým lidem řekl (a já to slyšel). Zajímalo by mne, jestli to jsou opravdu Jobsovy myšlenky, nebo mu s tím někdo pomáhal. Podle dostupných informací je klidně možné, že by Jobs nechal někoho takový projev napsat, ale je dost málo pravděpodobné, že by Jobs četl cizí slova. Na to byl příliš egoistický.

+7/−1
10.9.2014 21:15

J34i11ř38í 58K42r31a67m67p72l 4666224766626

ale to se říkalo a vědělo už když zemřel. Pokud tam nebudou mít opravdového vizionářee, tak je z Apple do 5 let obyčejná firma na výrobu elektroniky, kterých jsou na světě tisíce

+3/0
10.9.2014 15:45

P42a81v50e27l 55O66d57r51a29z56i78l 6204719837730

A mohou ho tam mít? Může to být Jobsův nástupce? Ne. Bude srovnáván s Jobsem a toto srovnání nesnese nikdo. Může to být jiný vizionář? Ne. To by museli zákazníci Apple začít naplňovat heslo Think different. Apple nevyrábí nic zvláštního. Jobs ale uměl přesvědčit lidi, že to, co vyrábí, potřebují. Ale ten už prostě nežije, stejně jako nežijí Freddie Mercury nebo John Lennon.

0/0
12.9.2014 21:21

R16a51d82e91k 80B22ě52h29a17v51ý 4408195153604

S tim se da souhlasit, na druhou stranu se da rict, ze vcera udelali tu prvni chybu ... ;-), jeste par a treba prijdou s necim fajnovym.

+1/0
10.9.2014 14:13

P49e34t41r 37K66o95l51á50ř 2298507964121

Souhlas ...

0/0
10.9.2014 11:14

J26i54ř89í 65D73r67a24h26o83t79a 1840985339426

Souhlasím s autorem článku prakticky ve všem a jen doplním citát, který mi ráno přistál na Twiteru : " Steve, wake up, Tim has gone mad" .......

+7/−1
10.9.2014 10:41

R34a39d19e18k 49P16a17s27t87o29r 3226235306423

Baví mě číst diskuze lidí co mají Androida v kapse jak všechny přesvědčují že jsou nejlepší :-) Před 10 lety měli v kapsách Nokie a byli taky nejlepší :-) Jen tak dál R^

+5/−7
10.9.2014 10:02

P54e64t53r 79N75e36c32h85a54n49i36c24k35ý 7343756498100

Já stále považuji Nokii za nejlepší a to mám v kapse Androida, ale L830 tu bude brzy :-)

+4/−2
10.9.2014 10:48

J97i12ř36í 86S43o10j23k43a 5798242951418

přesně tak, já používám Lumii 630 a Nokii C7 a LG P880 a potvrzuji že nokie jsou pořád nejlepší, ten android mě fakt štve

0/−1
10.9.2014 13:35

P75a45v41e22l 58O71d13r14a58z76i47l 6864839137930

Škoda, že je vás tak málo.

0/0
12.9.2014 21:25

T82o25m39a67s 26D89r26a85j36s85a42j41t31l 9739657788930

Ja pouzivam, co mi vyhovuje, a to Android. Nemam vsak nic proti tomu, pokud nekdo pouziva iOS, kdyz mu vyhovuje. Stvou me magori z obou (vsech tri, ctyr, ...) taboru, kteri se snazi se snazi ty druhe presvedcit, ze jedine ta jejich volba je ta jedina spravna a ostatni jsou hlupaci.

+4/0
10.9.2014 20:35

M55i50c23h37a76l 52P31o30n26o71c62n20ý 2284335911

Co je na tom divnyho? Pred 10 lety byly nejlepsi Nokie. :-) Kazdopadne spokojene pouzivam Androida (stejne jako nekolik kamaradu/kamaradek kolem mne) a kdyz se mne nekdo zepta, tak mu ho doporucim. Necitim potrebu ho nekomu vnucovat. Kdyz ma kamoska spokojene iphone a android zkouset nechce, tak co? Nic. ;-)

0/0
11.9.2014 22:57

V84á82c74l62a34v 79Š55u49b59r97t 9797373978477

Já tedy v iPad ani iPhone žádné převratné novinky nevidím. Je to jen trochu menší počítač a trochu větší telefon..Jestli se Applu něco povedlo, tak přesvědčit lidi, že těmi novinkami jsou a že je prostě musí mít, jestli chtějí být IN. Asi prostě nejsem ta správná cílová skupina, která je schopná ocenit přenosnou osobní obrazovku. Stačí mi, že čučím do obrazovky v práci a někdy i doma.

+12/−2
10.9.2014 9:58

L35u64d31v95í73k 56G35a51j60d94o23š94í63k 2785963624432

A v tom to právě je. Apple to udělal tak, že to lidi přesvědčilo a nadchlo. Ukázal řešení, které je ukryto v detailech.

Dnes jistě iPhone nic převratného není. V době jeho prvního uvedení to bylo ale tak převratné, že všem spadla čelist.

+5/−4
10.9.2014 10:07
Foto

P35a56v58e55l 20K41a97s47í15k90, 24T56e49c54h82n94e60t50.65c46z

Já v době uvedení iPhone používal už pátým rokem smartphony (tehdy Windows Mobile 5 a 6). Technicky to umělo většinu těch funkcí, co iPhone, jen nezvládaly dotek prstem, potřebovaly stylus. Ale prakticky byl iPhone ohromný krok kupředu. Protože zatímco ten můj smartphone byl pro kohokoli jiného kromě naprostých nadšenců a hračičků nepoužitelný, iPhone dokázal ovládat skoro každý na první pokus. Nechápat význam iPhone pro rozvoj smartphonů znamená nechápat, že existují i jiní uživatelé, než ti, kteří si užívají testování nového firmware a nastavování všech parametrů třikrát :-)

+16/−1
10.9.2014 11:37

P70e96t50r 98N89e68c79h98a54n81i92c15k33ý 7503316808860

Já používal chytré Nokie zakončené Nokii E52 a těšil jsem se na nástupce. Díky "významu" iPhone však nástupce nepřišel (poslední výstřel QWERTY E72) a nedobrovolně jsem musel přejít k dotykovým telefonům, když Nokie přestávala sloužit. Z mého pohledu je význam iPhone spíše negativní, protože ta E52 uměla většinu toho co iPhone a mnoho pracovních věcí uměla i líp jenže: Měla málo paměti (interní a RAM), měla omezený a špatně podporovaný store - technicky nic náročného na vyřešení, ale doba si žádala matlání po displeji :-P

+2/0
10.9.2014 13:40

J16o36s27e25f 15M58a10z84á95k 6769103617538

Mám to stejné. Zlatá kovová E51 (s externím GPS modulem, která byla ve skutečnosti černá :D)! Na plastovku E52 jsem přešel nedobrovolně. Úžasně vyvážená E51 kde se daly SMSky psát za jízdy v autě bez koukání na displej, emaily chodily jak víno, muzika se na ní taky dobře poslouchala... Dnes mám iPhone 4S, užívám si množství fungujících aplikací (především těch pro muzikanty) a schopnosti čistě zaznamenávat zvuk, když mě napadne nějaké rychlé demíčko, v podstatě jediný fotoaparát který používám, komunikuju přes messenger, facebook (Na E51 to šlo bez dotyku dost krkolomně). Jo, kovovej iPhone se stal takovou krabičkou vše v jednom (telefon, foťák, prohlížeč, navigace, ladička na kytaru, několikastopý kvalitní záznamník zvuku, + jiné hračičky sloužící pro machring), po který jsem vždycky toužil a nechápal, že už to nikdo dávno neudělal, přičemž vše funguje na jakýs takýs úrovni a nový mě to vyšlo na 9k. Občas ale projdu kolem utopený E51 (většinou když už za den po třetí nabíjím epla, páč se vybil) a ukápne mi slzička. Přesto takhle fotit neuměla a i na ten zvuk nokia vždycky dost kašlala. Tak a teď do mě :D V

+1/0
11.9.2014 14:15

P96e42t36r 64N92e35c66h88a75n21i85c25k54ý 7103666738340

Tak 4S je oproti E51 o dost mladší. Jde mi o ten nastolený trend dotykových mobilů. To co popisujete by zvládl i nějaký tlačítkový telefon stylu E51/E52 a evolučně by k tomu došlo (foťáky i zvuk se lepšil dávno před iPhonem, IM to umělo dávno, to by se také zlepšilo), ale prostě přišel Jobs a všichni se zbláznili a trend byl nastolen. Právě ta ergonomie a mnohé výdobytky tlačítkového mobilu mi chybí, ale pokud chci wifi a GPS a nějakou paměť, tak nemám na výběr.

0/0
11.9.2014 14:35

V68a67c76l67a43v 34M60e87d69e21k 5531312895175

to není úplně pravda - HTC Touch byl ještě před prvním iphonem, a jak vyplývá z názvu, ovládání prsty už uměl. iPhone měl sice dotykové ovládání lepší, ale žádná ultrarevoluce to nebyla.

Kouzlo Jobse mimo jiné spočívalo v tom, že z kategorie, kterou do té doby všichni považovali za "hračky pro technické nadšence" se stalo něco, co najednou všichni nutně potřebují.

0/0
11.9.2014 19:03

K35a11t22e55ř37i22n96a 83P42é14r74o29v20á 2710258477845

Jobs ale opravdu zařidil intuitivní ovládání a používání smartphonu tak, aby ho mohli používat i lidi, kterým se v hlavě motají úplně jiné věci než neustálé šachování s postupy manipulace

0/0
11.9.2014 23:46

P75a26v38e10l 41O27d28r46a54z65i52l 6484149767810

Jobs především zařídil Apple Store, kde

a) zajistil, že se tam nedostanou totální šmejdy a zlodějské programy

b) zajistil, že vývojáři dostanou zaplaceno, ne moc, ale přece

Tím přitáhl pro Apple tisíce mozků, které by jinak buď šudlaly nějaký free/shareware, nebo vůbec nic.

0/0
15.9.2014 9:25

D50a20n73y 69S26c86o69t88t 8904641913578

samozřejmě i WindowMobile několik let před iPhonem šel ovládat prsty, stačilo si zvětšit buňky excelu nebo kontextové nabídky (drobnou úpravou v registrech i víc než jaké zvětšení písma a buttonů dovolil sám systém). Omezení bylo totiž jen v přesnosti dotyku, pro malé ikony jsem byl nucen použít nehet místo prstu abych nemusel vytahovat stylus - iPhone přinesl větší ikony a tím jednodušší ovládání...

0/0
12.9.2014 11:40
Foto

D56a70v19i22d 12J93a94n24i31k 5576886165634

Jeste pred tim jsem mel LG Prada. ta take byla plne dotykova a pred iPhonem.

0/0
14.9.2014 12:11

P66a88v83e72l 92O16d60r63a64z55i50l 6554379777940

To je všechno hezké, ale porovnejte si % trhu šudlafonů před a po iPhone, třeba pochopíte, proč byl důležitý práve iPhone.

0/0
18.9.2014 11:00

M83a60r46e51k 83O55p 9192347517706

Apple se může zachovat jako Microsoft po roce 2000 - využít své dominance na trhu a udržet ji co nejdéle

Zdroj: http://technet.idnes.cz/apple-bez-steve-jobs-hraje-na-jistotu-dsb-/tec_technika.aspx?c=A140909_174245_tec_technika_pak

A v čem, že to je APPLE dominantní na trhu? V počítačích nemá ani 4% trhu, v mobilech něco kolem 11% s klesající tendencí a i tablety jsou již výrazně pod polovinou podílu s ještě rychleji klesající tendencí. Takže se ptám, pane jakoredaktore, v čem je APPLE dominatní na trhu? Jedině snad v tom, že je schopen prodat své průměrné výrobky za cenu nejdražších a generovat tak nejvyšší zisk.

+10/−7
10.9.2014 7:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.