Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První robot získal řidičák „nestandardně“. Jel, kudy si Google řekl

V roce 2012 složilo samořídící auto Google řidičák ve státě Nevada. Záznamy ze zkoušky, které vyšly na povrch, ukázaly, že inspektoři byli na Google hodní a nechali jej naplánovat trasu. Za dva roky nicméně Google pokročil a železniční přejezdy už dnes zvládá, jak ukazuje letošní video z tréninku auta na kalifornských ulicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a86r97o94m81í65r 31N29o57v62o68t79n64ý 6441243574

Jezdím Slovensko každý víkend tam a zpět. Co bych dal za to, kdybych ty 4,5 hodiny nemusel točit volantem a jen se nechal vézt, sledovat okolí, dát si šlofíka, číst si ... paráda. Už aby to bylo. Těšim.

0/0
22.9.2014 12:36

P65e18t50r 89M81i46c32h51a18l 2980494211152

Vzhledem k počtu uzavírek kvůli práci na silnici by u nás všechna G auta imrvére stála. :-)

+4/0
17.9.2014 0:31

J50a28n 93K25ř17í34ž 6115613495688

:-)

0/0
17.9.2014 15:32

J61a21k34u47b 61N44e41b84u69r96k63a 6495427370139

Mě se to líbí. Řidič bez emocí bude pro okolí bezpečnější. Zvlášť to, že počítají s cyklisty je hezké. Kolikrát řidič cyklistu přehlédne třeba při odbočování. Ve městě bych zavedl automatické taxy (carsharing/minibusy, říkejme tomu jakkoli) a bylo by po problémech s dopravou. Algoritmus by optimalizoval cesty a nabíral/vysazoval lidi podle aktuálních požadavků. Maximálně efektivní.

+2/0
16.9.2014 11:10
Foto

H27o13n50z75a 53L72é66d80r 7182529218503

Problém je etika. Vzhledem k rychlým reakcím, může auto rozhodnout zda zachrání svého řidiče, nebo zachrání cyklistu.

Řidič by radši zachránil sám sebe, ale instinktivně stejně zahne doprava do stromu.

0/0
18.9.2014 16:10

D84a49v36i89d 56G13r67u81n38d70e21l 7843892728664

Tato funkcionalita ale bude jen za zvláštní příplatek. Společně s funckionalitami "detekce opilců" a "výstraha před řidiči v klobouku".

0/0
16.9.2014 9:43

J63a51k17u86b 78P60r86o13k16e96š 6213738242873

Tohle by mohla byt prilezitost pro nase zakonodarce, jak zajistit nejaka pracovni mista a posunout vyzkum v CR a slo by to i bez dotaci. Staci malo, schvalit nejaky rozumny pravni ramec pro provoz podobnych zarizeni. Pokud by jako prvni v evrope zacal testovat auta v CR jiste by to melo pozitivni vliv na ekonomiku CR, jenze Sobotka radeji naleje miliardy do OKD nebo vyroby zastaralych obrazovek, ktere stejne skonci, jakmile dojdou penize z dotaci.

+8/0
16.9.2014 9:41
Foto

P53a52v38e19l 33P90o98k30o69r72n91ý 2396694310882

Tak Google bude umět to, co neumí naši řidiči, co věčně srážejí a zabíjejí cyklisty, viz dnešní nehoda u Čelákovic.

0/−2
16.9.2014 9:28

D42a38v90i63d 98V98i26k66t44o34r71a 9334614325827

Proti nevypočitatelným pumpičkářům bude i Google bezmocné.

+5/−5
16.9.2014 10:09

J58a91k93u66b 49N26e67b55u79r49k75a 6645307460249

Cyklista je nevypočitatelný hlavně pro ty, co nikdy na kole městem nejeli. ;-) Většina cyklistů má ve městě respekt a snaží se chovat předvídatelně (protože to budou oni, co to odnesou, když se něco stane). Fóbii řidičů nechápu. :-/

0/0
16.9.2014 11:30

T85o31m27á81š 27S64k81á81l60a 6888547

většina možná, stačí jeden, který si myslí, že pro něj jednosměrka neplatí a je vymalováno. A on navíc není jeden.

+4/0
16.9.2014 14:16

M36a71r73t98i28n 74N67e46r89m43u46t 9747647498259

ale těch ubývá, protože je jich velká spotřeba

+1/0
16.9.2014 19:20

D69a44v82i58d 33D61o45b97e19š 3855112447

Vzhledem k tomu, že G auto skenuje okolí i radarem, tak mu neosvětlený pumpičkář bez helmy v husté mlze nevadí.

+1/0
16.9.2014 12:05

T50o64m92á19š 21T15a59t71í41č82e16k 5500562880628

Jak si to tak čtu, tak mě napadá, že si toho jednoho dne všimnou angažovaní Mirkové Dušínové a feministické prohibicionistky a začnou demonstrovat proti Googlu. ;-)

0/0
15.9.2014 22:09

J98a33n 51M84i51c27h77á49l22e47k 3770395313735

Mno, párkrát jsem už jel tak utahanej, že jsem fakt měl mžitky před očima. Taky dobrej paradox, po jednom pivu řídit nesmim, ale když padam na hubu z nevyspání, tak to jo. Já bych to uvítal, normálně bysem to prospal.

+2/−3
15.9.2014 21:06

T35o74m88á42š 72S32k95á34l49a 6368637

Nesmíte řídit ani ochrápanej, jen se to mnohem hůře zjišťuje při namátkové kontrole. Ale snížení schopnosti řídit v důsledku zdravotního stavu je ve stejných odstavcích jako ten alkohol.

+1/0
16.9.2014 14:24

M58a88r52t37i60n 75N17e75r71m82u98t 9857437268929

jo, ale na těch 5 minut při kontrole se můžete přemoct

0/0
16.9.2014 19:21

V32l86a53s96t73i36m29i50l 67P57ř40í61k24a26z39s12k98ý 4121572

Už se nemůžu dočkat, hlavně by ta auta měla být schopna jezdit prázdná úplně sama. Prostě auto samo dojede pro děcko do školy, odveze babičku k doktorovi a mě z hospody. To bude paráda :-)

+11/−1
15.9.2014 19:49

J86a67k87u95b 83N85e11b31u54r11k52a 6755127980569

Právě, že takhle to fungovat nebude. Auto nepojede pokud možno ani jednu cestu samo. Bude optimalizovat cestu a nakládat a vykládat lidi podle požadavů. Počítačem řízený carsharing. Jedině tak se může doprava ve městech zlepšit. Kdyby ještě kleslo průměrne naplnění aut ve městě pod 1 člověka, to bychom to teda vedli! :-/

0/−1
16.9.2014 11:33

P39e73t46r 94M39i89c32h68a12l 2690134451552

A taky auto nezaváže děcku tkaničky na botách, nedoprovodí babičku do čekárny ani nebude podpírat majitele cestou od výčepu ke dveřím. :-)

+1/0
17.9.2014 0:30

D61a55n52i95e85l 41T67o15m63e97k 8579225878346

Já se na to těšim, jsem furt unavenej.

Pokud jde o zavádění, tak povinné to dle mého nikdy nebude; rozšíří se to přes peníze. Jednak bude levnější pojistka + problém s dokazováním viny, když v okamžiku nehody pojede staromilec na manuální řízení. Jednak to bude jezdit trochu pomaleji než jezdí většina řidičů, takže tím bude dán hlavní faktor nižší spotřeby.

Podobným směrem může jít následně i zdravotní pojištění, i když tam bude logicky odpor větší.

+1/0
15.9.2014 14:46

G97a94b65r14i63e58l 25H69o10r38t61e16n 9281969453294

To je ještě hodně daleko. U nás například nejméně 15 let potrvá, než se zákonodárci dohodnou na tom, jak to bude při řízení s alkoholem (apod.) - samozřejmě včetně vlivu a zásahů NSS, NS a ÚS, abych nekřivdil politické reprezentaci...;-)

0/0
15.9.2014 16:47

M92a24r81e65k 75V92e55s10e79l26ý 1677878330194

Chvalim pokrok a verim, ze se to jednou opravdu rozsiri. Rizeni cloveka prestane bavit, kdyz porad jezdite stejnou trasu. Rizeni miluji a autem jezdim velmi casto. Ovsem pamatuju si, ze kdyz jsem s nim jezdil do skoly (50 minut), tak mne to po par tydnech uz nijak nenaplnovalo. Clovek byl taky nekdy otraveny a unaveny protoze nejel ze chtel, ale musel. Jak jezdim obvykle stylem brzda plyn, tak jsem zacal jezdit na spotrebu. Vedel jsem u jakeho patniku vypnout tempomat, abych do obce vjel 60. Jakou zatacku muzu projet 55, jakou 75 ... stala se z toho rutina.

+10/−1
15.9.2014 12:30

M47i47r26o11s96l70a17v 13B98u80d95a 9462852527662

Tady jde hlavně o to aby to nebylo povinné a bylo možné kdykoliv převzít řízení. Potom s tím myslím nikdo nebude mít problém. Ale znáte to8-o

+1/−1
15.9.2014 12:33

Z33b34y48n17ě28k 78Š63a97f15a68r31č11í20k 5137838425564

Já chci aby bylo povinné. Proč bych se měl nechat dobrovolně ohrožovat chybujícími řidiči??

+3/−7
15.9.2014 12:42

M80i75r29o24s68l12a94v 47B57u85d20a 9812842787562

Proč bych se měl nechat ohrožovat chybujícím strojem bez vlastního rozumu? Jezděte vlakem když vám to tak vadí...a nečtěte bulvár!!

+9/−4
15.9.2014 12:45

J68a56k22u91b 42N48e25b89u68r82k27a 6955387480159

Stroj je neomylný narozdíl od člověka. To, co nazýváme chybou stroje, je buď chyba naprogramování (zase člověka) nebo nějaká fyzikální chyba (skrat a podobně) ale pravděpodobnost je rozhodně menší, než že udělá chybu lidský řidič, který je navíc ovládaný emocemi, často telefonuje nebo jinak zahání nudu v kolonách a nebo je myšlenkama úplně jinde než na silnici. Letadla také řídí počítač a jak se to osvědčilo.

+2/−2
16.9.2014 11:15

M92i94r95o63s88l14a75v 47B19u65d46a 9222792317772

"Letadla také řídí počítač a jak se to osvědčilo".

Ale jen velká dopravní letadla kde jsou ještě navíc dva piloti! Malá soukromá letadla ne! Popsal jsem to níže v příspěvku.

+1/0
16.9.2014 15:54

M87i33r83o52s54l50a56v 71B49u24d42a 9592382547842

Jen jsem čekal co z vás vypadne když jsem od vás dostal takovou nálož mínusů. ;-D

+2/−1
15.9.2014 12:48
Foto

P83a98v19e19l 79K26a85s87í25k67, 64T80e73c81h76n11e13t20.47c14z

Myslím, že to není tak za vlasy přitažené, a za 30 let bude možná třeba speciálního povolení pro řízení auta bez automatu (něco na způsob pilotního průkazu), nemluvě o vyšších pojistkách.

+3/−1
15.9.2014 20:26

M39i71r53o95s60l52a48v 33B23u74d71a 9252192637792

No potěš koště, ještě že jsem alespoň půlku života prožil v normální době.

0/−2
15.9.2014 20:37

M22i70r21o97s70l46a94v 36B85u85d75a 9972672467402

Mimochodem, dnes je také k řízení auta potřeba něco jako pilotní průkaz, jmenuje se to řidičský průkaz a není zas tak snadné ani levné ho získat;-D

0/0
15.9.2014 20:39
Foto

P56a28v17e80l 54K36a64s22í28k72, 47T63e12c92h91n64e64t28.96c49z

Ano, řidičský průkaz a pilotní průkaz jsou si podobné v principu, ale zatímco to první má 65 % republiky (data z roku 2006), pilotní průkaz má v Česku 0,15 % lidí (odhad z roku 2008). V tom přirovnání mi šlo právě o tu výjimečnost. A myslím, že i co do vnímané náročnosti je pilotní průkaz náročnější.

0/0
15.9.2014 21:23

T90o49m35á16š 67S35k58á69l73a 6668727

piloťák je náročnější. Ale především po zdravotní a technické stránce. Ironicky hlavní náplní tréninku i zkoušek je, narozdíl od aut, naučit se "bourat".

0/0
16.9.2014 14:31

M35i55r37o41s68l90a55v 97B17u84d15a 9982782967972

Aha, jízda na kole a informační technologie vás baví pane Kasíku. Takže o automobilismu a vůbec dopravě jako takové nemáte ani ponětí. Jasně , "sčot" řídí auto, supr, to je cool, ale vůbec nevíte, co vše doprava obnáší a jaké situace mohou nastat.

Osobní auta jako taková nebudou ještě hodně dlouho jezdit plně autonomně. Dovedl bych si to představit v nějakých přesně definovaných lokalitách na stále stejných trasách, rozhodně ne jako plnohodnotné osobní vozidlo které by jezdilo vždy a všude bez zásahu člověka.

0/−3
15.9.2014 20:58
Foto

P40a34v92e92l 20K43a48s49í89k64, 77T81e74c85h11n16e52t54.16c73z

Tam nemusí jít o plnou autonomii, ale o různé "autopiloty", které třeba nedovolí vyjez ze zatáčky, nabourat v koloně... a těch "jednoúčelových" systémů, které budou povinné, bude přibývat. Takže si nepředstavujte, že buď je plný manuál, nebo plný automat, ta škála mezi tím je celkem spojitá. Asi jako s těmi foťáky, jak už to někdo zmínil. Automatické ostření, automatická expozice, automatický výběr nejlepšího snímku - když to srovnáte s focením v 50. letech 20. století, je to možná podobný rozdíl, jako mezi auty dnes a auty, které teď firmy testují.

+4/0
15.9.2014 21:16

M38i55c64h59a94l 72M71a97l41a16t 6431351368702

Pane Kasíku, vy nevíte, že nejlepší snímky jsou s analogovou manuální zrcadlovkou? S digitální nikdy nedosáhnete takových snímků, jako na klasický film. Nehledě na cenu. Zatímco zrcadlovku na klasický film pořídíte do deseti tisíc, digitální zrcadlovku, která by uměla aspoň polovinu toho, co umí zrcadlovka na klasický film, pořídíte za osmdesát tisíc. A v tom je to kouzlo. Digitální řidiči budou zase jen atrapy lidí, kteří si poradí jen s předem definovanými problémy. Jak si třeba umělý řidič poradí s tím, když pojede kolem těžké autonehody a zranění potřebují rychlou pomoc, resuscitaci apod? O tom se raději nepíše. Přitom je to jeden z nejdůležitějších problémů k vyřešení.

+1/−4
15.9.2014 22:29

T36o27m44á80š 72T61a91t16í87č50e14k 5220732330318

S tím tvrzením, že s digitálem člověk nedosáhne stejné kvality, bych byl opatrný. Já su teda taky příznivce všeho analogovýho (zatímco jsem měl pěknou sbírku elpíček, cédéčko jsem si nekoupil ani jedno), ale právě o těch fotkách jsem se rozsáhle bavil s přítelem, profi fotografem, který tenkrát kdysi dávno rozjížděl vyvolávací firmičku. Stačilo, aby mě upozornil na to, že ty krystaly, který vytváří analogové obraz, mají taky svůj nemalý rozměr, takže analogový rozlišení má taky svoji mez.

0/0
15.9.2014 22:42

M82a97r55t34i90n 33N12e77r37m43u25t 9697767508589

velikost krystalů je navíc přibližně úměrná citlivosti daného filmu

0/0
16.9.2014 0:10

T58o43m56á47š 24T73a87t17í72č42e22k 5460492760188

Přesně tak. A teď jsem si ještě vzpomněl na film z analogových pradob Zvětšenina, tam ty hranice analogu byly pěkně vidět, když se D. Hemmings snažil rozluštit, co se dělo, světe div se - zvětšováním. ;-)

0/0
16.9.2014 1:35

M90a60r97t74i20n 32N45e78r12m79u13t 9257667538399

copak tehdy ještě neexistovala funkce "zastav to, zvětši to, zaostři to?";-D

0/0
16.9.2014 19:24

M46a31r38t46i91n 54N77e26r85m16u19t 9197487608589

Vaše logika a přirovnání jsou trochu mimo. Každý přece nepotřebuje špičkové vybavení. Radši si fotky z výletu vyfotím pohotově telefonem, než s sebou tahat těžkou velkou a drahou krávu (která mě tím zkazí celý výlet a pak mi ji ještě ukradnou). A situace, že jedete kolem těžké nehody a nezastavíte, nastávají běžně i dnes - jedete-li kolem v jiném "automatizovaném" vozidle (ve vlaku)

+1/0
16.9.2014 0:09

J21a65k37u59b 34P33r19o78k75e48š 6353978762443

Zrovna tu nehodu ve Vasem podani jako problem vubec nevidim. Pokud pocitac nehodu rozpozna, upozorni posadku, ktera schvali zastavku nebo ne, pripadne si jiste bude moci zastavku vynutit i posadka, ktera by nehodu spozorovala.

Pokud pojede automobil okolo prazdny, tak je to uplne stejne jako kdyby tam byl strom, nebo semafor, jedine co muze takove auto udelat je oznamit nehodu a diky GPS muze zachranare i presne navest.

0/0
16.9.2014 9:36

M44i70c72h49a29l 12M74a24l20a40t 6261451818802

A než přijedou záchranáři, budou lidi z autonehody mrtví.

0/−2
16.9.2014 13:42

J88a13k22u35b 40P50r30o90k59e39š 6923148222223

A kdyz tam nepojede nikdo tak take. Co je to za argument? Je to jako by ste ocekaval pomoc od stromu u silnice, nebo semaforu. nebo treba postizeneho, kdyz okolo pojede vozickar, tak nez z auta vystoupi tak taky clovek zvladne vykravacet 2x.

+2/0
16.9.2014 13:46

T59o70m53á29š 78T49a50t70í48č46e97k 5410552450508

Jojo, je to tak nějak. Krůček po krůčku. Dnes si už ani frajírek nemůže nechat zakvičet kola při rozjezdu, kvůli bezpečnosti, a bere se to jako normální. ;-)

0/0
15.9.2014 22:35

T26o29m18á87š 36S97k86á44l23a 6728457

myslím, že za 30 let těžko. Koukněte na podíl automatů/manuálů u nás a to už jsou na trhu pěknou řádku let. Za 30 let bych skoro čekal, že na silnici ještě i potkám některé z aut, která jezdí dnes. A hlavně pro plnou automatiku si myslím, že bude potřeba spojení aut a změna vozovky. Ani jedno u nás nefunguje spolehlivě. Ale bylo by pěkné, kdyby to fungovalo alespoň na dálnici po celé Evropě. Člověk by přijel k nájezdu, zapnul automat a převzal by řízení u sjezdu.

0/0
16.9.2014 14:36

J93a23n 78K23ř20í35ž 6965623115608

;-D

Expert promluvil.

0/−2
16.9.2014 0:07

M68i72r26o13s40l47a41v 73B87u42d19a 9742542187222

Také chválím pokrok. Nedávno jsem četl o sexuálních robotkách, prý jsou mnohem lepší než ty živé, nejsou nemocné, neotěhotní, prostě samá pozitiva tak proč ne;-D Jen jestli těm "sčotům" nevěříme až příliš!!

+1/−1
15.9.2014 12:44

T73o95m34a85s 61H83a18c16e16k 6144557565697

Verim ze svuj trh si sexbotky najdou, stejne jako si jej nasly gumove panny. 

Navic tohle by mohla byt dobra alternativa pro lidi kteri si z nejakeho duvodu (napr zdravotni handikap) nemohou zenu najit.

Osobne preferuji zive zeny, ale verim ze i tohle najde uplatneni.

0/0
15.9.2014 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.