Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První robot získal řidičák „nestandardně“. Jel, kudy si Google řekl

V roce 2012 složilo samořídící auto Google řidičák ve státě Nevada. Záznamy ze zkoušky, které vyšly na povrch, ukázaly, že inspektoři byli na Google hodní a nechali jej naplánovat trasu. Za dva roky nicméně Google pokročil a železniční přejezdy už dnes zvládá, jak ukazuje letošní video z tréninku auta na kalifornských ulicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a42r47o49m30í59r 76N56o50v35o62t50n81ý 6811293794

Jezdím Slovensko každý víkend tam a zpět. Co bych dal za to, kdybych ty 4,5 hodiny nemusel točit volantem a jen se nechal vézt, sledovat okolí, dát si šlofíka, číst si ... paráda. Už aby to bylo. Těšim.

0/0
22.9.2014 12:36

P35e44t56r 24M77i15c21h96a38l 2470284791902

Vzhledem k počtu uzavírek kvůli práci na silnici by u nás všechna G auta imrvére stála. :-)

+4/0
17.9.2014 0:31

J72a52n 17K97ř87í25ž 6525873605608

:-)

0/0
17.9.2014 15:32

J94a15k83u44b 35N21e38b11u93r58k98a 6245237860509

Mě se to líbí. Řidič bez emocí bude pro okolí bezpečnější. Zvlášť to, že počítají s cyklisty je hezké. Kolikrát řidič cyklistu přehlédne třeba při odbočování. Ve městě bych zavedl automatické taxy (carsharing/minibusy, říkejme tomu jakkoli) a bylo by po problémech s dopravou. Algoritmus by optimalizoval cesty a nabíral/vysazoval lidi podle aktuálních požadavků. Maximálně efektivní.

+2/0
16.9.2014 11:10
Foto

H98o84n31z50a 20L81é41d96r 7652779818553

Problém je etika. Vzhledem k rychlým reakcím, může auto rozhodnout zda zachrání svého řidiče, nebo zachrání cyklistu.

Řidič by radši zachránil sám sebe, ale instinktivně stejně zahne doprava do stromu.

0/0
18.9.2014 16:10

D51a93v65i75d 91G74r83u61n18d93e69l 7843842108464

Tato funkcionalita ale bude jen za zvláštní příplatek. Společně s funckionalitami "detekce opilců" a "výstraha před řidiči v klobouku".

0/0
16.9.2014 9:43

J33a30k91u57b 38P29r56o87k39e31š 6473498772633

Tohle by mohla byt prilezitost pro nase zakonodarce, jak zajistit nejaka pracovni mista a posunout vyzkum v CR a slo by to i bez dotaci. Staci malo, schvalit nejaky rozumny pravni ramec pro provoz podobnych zarizeni. Pokud by jako prvni v evrope zacal testovat auta v CR jiste by to melo pozitivni vliv na ekonomiku CR, jenze Sobotka radeji naleje miliardy do OKD nebo vyroby zastaralych obrazovek, ktere stejne skonci, jakmile dojdou penize z dotaci.

+8/0
16.9.2014 9:41
Foto

P18a28v66e53l 64P85o16k37o82r16n49ý 2396354420152

Tak Google bude umět to, co neumí naši řidiči, co věčně srážejí a zabíjejí cyklisty, viz dnešní nehoda u Čelákovic.

0/−2
16.9.2014 9:28

D25a45v64i20d 45V17i75k73t30o52r36a 9934164365547

Proti nevypočitatelným pumpičkářům bude i Google bezmocné.

+5/−5
16.9.2014 10:09

J54a34k16u96b 10N74e13b41u30r24k39a 6945477840179

Cyklista je nevypočitatelný hlavně pro ty, co nikdy na kole městem nejeli. ;-) Většina cyklistů má ve městě respekt a snaží se chovat předvídatelně (protože to budou oni, co to odnesou, když se něco stane). Fóbii řidičů nechápu. :-/

0/0
16.9.2014 11:30

T98o92m24á81š 24S84k82á39l41a 6558417

většina možná, stačí jeden, který si myslí, že pro něj jednosměrka neplatí a je vymalováno. A on navíc není jeden.

+4/0
16.9.2014 14:16

M53a45r10t38i90n 10N11e37r61m25u33t 9387417398219

ale těch ubývá, protože je jich velká spotřeba

+1/0
16.9.2014 19:20

D44a94v16i22d 38D88o22b52e43š 3785332217

Vzhledem k tomu, že G auto skenuje okolí i radarem, tak mu neosvětlený pumpičkář bez helmy v husté mlze nevadí.

+1/0
16.9.2014 12:05

T68o70m94á73š 51T67a30t66í40č90e33k 5380922190328

Jak si to tak čtu, tak mě napadá, že si toho jednoho dne všimnou angažovaní Mirkové Dušínové a feministické prohibicionistky a začnou demonstrovat proti Googlu. ;-)

0/0
15.9.2014 22:09

J91a75n 64M82i51c12h79á48l43e35k 3430135643325

Mno, párkrát jsem už jel tak utahanej, že jsem fakt měl mžitky před očima. Taky dobrej paradox, po jednom pivu řídit nesmim, ale když padam na hubu z nevyspání, tak to jo. Já bych to uvítal, normálně bysem to prospal.

+2/−3
15.9.2014 21:06

T56o94m21á76š 89S68k89á30l58a 6858727

Nesmíte řídit ani ochrápanej, jen se to mnohem hůře zjišťuje při namátkové kontrole. Ale snížení schopnosti řídit v důsledku zdravotního stavu je ve stejných odstavcích jako ten alkohol.

+1/0
16.9.2014 14:24

M18a53r73t52i71n 76N28e29r65m30u76t 9777957808199

jo, ale na těch 5 minut při kontrole se můžete přemoct

0/0
16.9.2014 19:21

V88l32a60s47t17i64m65i44l 82P95ř21í61k13a50z41s71k26ý 4771192

Už se nemůžu dočkat, hlavně by ta auta měla být schopna jezdit prázdná úplně sama. Prostě auto samo dojede pro děcko do školy, odveze babičku k doktorovi a mě z hospody. To bude paráda :-)

+11/−1
15.9.2014 19:49

J42a57k16u94b 71N57e24b83u97r12k79a 6265247950799

Právě, že takhle to fungovat nebude. Auto nepojede pokud možno ani jednu cestu samo. Bude optimalizovat cestu a nakládat a vykládat lidi podle požadavů. Počítačem řízený carsharing. Jedině tak se může doprava ve městech zlepšit. Kdyby ještě kleslo průměrne naplnění aut ve městě pod 1 člověka, to bychom to teda vedli! :-/

0/−1
16.9.2014 11:33

P79e67t68r 20M77i18c52h19a89l 2550604251242

A taky auto nezaváže děcku tkaničky na botách, nedoprovodí babičku do čekárny ani nebude podpírat majitele cestou od výčepu ke dveřím. :-)

+1/0
17.9.2014 0:30

D78a34n57i59e98l 86T47o60m81e36k 8889895928806

Já se na to těšim, jsem furt unavenej.

Pokud jde o zavádění, tak povinné to dle mého nikdy nebude; rozšíří se to přes peníze. Jednak bude levnější pojistka + problém s dokazováním viny, když v okamžiku nehody pojede staromilec na manuální řízení. Jednak to bude jezdit trochu pomaleji než jezdí většina řidičů, takže tím bude dán hlavní faktor nižší spotřeby.

Podobným směrem může jít následně i zdravotní pojištění, i když tam bude logicky odpor větší.

+1/0
15.9.2014 14:46

G66a41b12r79i95e64l 32H69o73r12t15e98n 9101899483264

To je ještě hodně daleko. U nás například nejméně 15 let potrvá, než se zákonodárci dohodnou na tom, jak to bude při řízení s alkoholem (apod.) - samozřejmě včetně vlivu a zásahů NSS, NS a ÚS, abych nekřivdil politické reprezentaci...;-)

0/0
15.9.2014 16:47

M49a21r42e10k 15V73e53s30e26l37ý 1577298960404

Chvalim pokrok a verim, ze se to jednou opravdu rozsiri. Rizeni cloveka prestane bavit, kdyz porad jezdite stejnou trasu. Rizeni miluji a autem jezdim velmi casto. Ovsem pamatuju si, ze kdyz jsem s nim jezdil do skoly (50 minut), tak mne to po par tydnech uz nijak nenaplnovalo. Clovek byl taky nekdy otraveny a unaveny protoze nejel ze chtel, ale musel. Jak jezdim obvykle stylem brzda plyn, tak jsem zacal jezdit na spotrebu. Vedel jsem u jakeho patniku vypnout tempomat, abych do obce vjel 60. Jakou zatacku muzu projet 55, jakou 75 ... stala se z toho rutina.

+10/−1
15.9.2014 12:30

M79i30r84o37s85l76a86v 75B63u59d90a 9182602547532

Tady jde hlavně o to aby to nebylo povinné a bylo možné kdykoliv převzít řízení. Potom s tím myslím nikdo nebude mít problém. Ale znáte to8-o

+1/−1
15.9.2014 12:33

Z98b85y57n22ě65k 86Š76a57f91a75r92č87í81k 5627688175134

Já chci aby bylo povinné. Proč bych se měl nechat dobrovolně ohrožovat chybujícími řidiči??

+3/−7
15.9.2014 12:42

M72i42r32o84s24l72a13v 70B38u73d56a 9812182967222

Proč bych se měl nechat ohrožovat chybujícím strojem bez vlastního rozumu? Jezděte vlakem když vám to tak vadí...a nečtěte bulvár!!

+9/−4
15.9.2014 12:45

J98a76k26u50b 10N16e41b52u12r72k91a 6615927880159

Stroj je neomylný narozdíl od člověka. To, co nazýváme chybou stroje, je buď chyba naprogramování (zase člověka) nebo nějaká fyzikální chyba (skrat a podobně) ale pravděpodobnost je rozhodně menší, než že udělá chybu lidský řidič, který je navíc ovládaný emocemi, často telefonuje nebo jinak zahání nudu v kolonách a nebo je myšlenkama úplně jinde než na silnici. Letadla také řídí počítač a jak se to osvědčilo.

+2/−2
16.9.2014 11:15

M22i93r52o87s44l27a32v 68B84u22d53a 9512362237292

"Letadla také řídí počítač a jak se to osvědčilo".

Ale jen velká dopravní letadla kde jsou ještě navíc dva piloti! Malá soukromá letadla ne! Popsal jsem to níže v příspěvku.

+1/0
16.9.2014 15:54

M74i82r77o79s87l15a45v 27B17u95d40a 9882292217312

Jen jsem čekal co z vás vypadne když jsem od vás dostal takovou nálož mínusů. ;-D

+2/−1
15.9.2014 12:48
Foto

P20a80v33e60l 62K39a30s61í94k75, 17T40e38c56h64n15e39t81.96c18z

Myslím, že to není tak za vlasy přitažené, a za 30 let bude možná třeba speciálního povolení pro řízení auta bez automatu (něco na způsob pilotního průkazu), nemluvě o vyšších pojistkách.

+3/−1
15.9.2014 20:26

M82i22r10o98s76l76a45v 90B13u37d13a 9572632117422

No potěš koště, ještě že jsem alespoň půlku života prožil v normální době.

0/−2
15.9.2014 20:37

M69i12r62o66s45l62a26v 84B22u96d14a 9882602417352

Mimochodem, dnes je také k řízení auta potřeba něco jako pilotní průkaz, jmenuje se to řidičský průkaz a není zas tak snadné ani levné ho získat;-D

0/0
15.9.2014 20:39
Foto

P59a46v23e22l 37K96a80s33í83k84, 92T39e57c66h72n59e76t36.23c94z

Ano, řidičský průkaz a pilotní průkaz jsou si podobné v principu, ale zatímco to první má 65 % republiky (data z roku 2006), pilotní průkaz má v Česku 0,15 % lidí (odhad z roku 2008). V tom přirovnání mi šlo právě o tu výjimečnost. A myslím, že i co do vnímané náročnosti je pilotní průkaz náročnější.

0/0
15.9.2014 21:23

T12o76m24á61š 55S66k37á87l11a 6718877

piloťák je náročnější. Ale především po zdravotní a technické stránce. Ironicky hlavní náplní tréninku i zkoušek je, narozdíl od aut, naučit se "bourat".

0/0
16.9.2014 14:31

M83i59r77o77s65l43a51v 72B44u88d77a 9772812517332

Aha, jízda na kole a informační technologie vás baví pane Kasíku. Takže o automobilismu a vůbec dopravě jako takové nemáte ani ponětí. Jasně , "sčot" řídí auto, supr, to je cool, ale vůbec nevíte, co vše doprava obnáší a jaké situace mohou nastat.

Osobní auta jako taková nebudou ještě hodně dlouho jezdit plně autonomně. Dovedl bych si to představit v nějakých přesně definovaných lokalitách na stále stejných trasách, rozhodně ne jako plnohodnotné osobní vozidlo které by jezdilo vždy a všude bez zásahu člověka.

0/−3
15.9.2014 20:58
Foto

P67a27v49e47l 37K61a46s45í33k81, 31T61e65c70h69n92e31t21.96c18z

Tam nemusí jít o plnou autonomii, ale o různé "autopiloty", které třeba nedovolí vyjez ze zatáčky, nabourat v koloně... a těch "jednoúčelových" systémů, které budou povinné, bude přibývat. Takže si nepředstavujte, že buď je plný manuál, nebo plný automat, ta škála mezi tím je celkem spojitá. Asi jako s těmi foťáky, jak už to někdo zmínil. Automatické ostření, automatická expozice, automatický výběr nejlepšího snímku - když to srovnáte s focením v 50. letech 20. století, je to možná podobný rozdíl, jako mezi auty dnes a auty, které teď firmy testují.

+4/0
15.9.2014 21:16

M78i79c87h16a25l 35M62a77l15a33t 6971421198322

Pane Kasíku, vy nevíte, že nejlepší snímky jsou s analogovou manuální zrcadlovkou? S digitální nikdy nedosáhnete takových snímků, jako na klasický film. Nehledě na cenu. Zatímco zrcadlovku na klasický film pořídíte do deseti tisíc, digitální zrcadlovku, která by uměla aspoň polovinu toho, co umí zrcadlovka na klasický film, pořídíte za osmdesát tisíc. A v tom je to kouzlo. Digitální řidiči budou zase jen atrapy lidí, kteří si poradí jen s předem definovanými problémy. Jak si třeba umělý řidič poradí s tím, když pojede kolem těžké autonehody a zranění potřebují rychlou pomoc, resuscitaci apod? O tom se raději nepíše. Přitom je to jeden z nejdůležitějších problémů k vyřešení.

+1/−4
15.9.2014 22:29

T97o19m47á63š 43T35a47t23í54č94e43k 5810842120748

S tím tvrzením, že s digitálem člověk nedosáhne stejné kvality, bych byl opatrný. Já su teda taky příznivce všeho analogovýho (zatímco jsem měl pěknou sbírku elpíček, cédéčko jsem si nekoupil ani jedno), ale právě o těch fotkách jsem se rozsáhle bavil s přítelem, profi fotografem, který tenkrát kdysi dávno rozjížděl vyvolávací firmičku. Stačilo, aby mě upozornil na to, že ty krystaly, který vytváří analogové obraz, mají taky svůj nemalý rozměr, takže analogový rozlišení má taky svoji mez.

0/0
15.9.2014 22:42

M95a55r66t83i42n 53N87e38r42m31u12t 9987687398989

velikost krystalů je navíc přibližně úměrná citlivosti daného filmu

0/0
16.9.2014 0:10

T82o87m52á43š 72T59a54t67í77č71e70k 5650342910728

Přesně tak. A teď jsem si ještě vzpomněl na film z analogových pradob Zvětšenina, tam ty hranice analogu byly pěkně vidět, když se D. Hemmings snažil rozluštit, co se dělo, světe div se - zvětšováním. ;-)

0/0
16.9.2014 1:35

M43a49r60t12i19n 76N41e58r75m78u19t 9797157418419

copak tehdy ještě neexistovala funkce "zastav to, zvětši to, zaostři to?";-D

0/0
16.9.2014 19:24

M36a77r82t54i22n 54N38e51r38m25u50t 9877877228719

Vaše logika a přirovnání jsou trochu mimo. Každý přece nepotřebuje špičkové vybavení. Radši si fotky z výletu vyfotím pohotově telefonem, než s sebou tahat těžkou velkou a drahou krávu (která mě tím zkazí celý výlet a pak mi ji ještě ukradnou). A situace, že jedete kolem těžké nehody a nezastavíte, nastávají běžně i dnes - jedete-li kolem v jiném "automatizovaném" vozidle (ve vlaku)

+1/0
16.9.2014 0:09

J86a62k46u69b 87P61r47o65k30e31š 6513398762643

Zrovna tu nehodu ve Vasem podani jako problem vubec nevidim. Pokud pocitac nehodu rozpozna, upozorni posadku, ktera schvali zastavku nebo ne, pripadne si jiste bude moci zastavku vynutit i posadka, ktera by nehodu spozorovala.

Pokud pojede automobil okolo prazdny, tak je to uplne stejne jako kdyby tam byl strom, nebo semafor, jedine co muze takove auto udelat je oznamit nehodu a diky GPS muze zachranare i presne navest.

0/0
16.9.2014 9:36

M63i78c48h35a45l 45M91a82l79a79t 6271141978312

A než přijedou záchranáři, budou lidi z autonehody mrtví.

0/−2
16.9.2014 13:42

J85a67k88u52b 46P14r90o55k43e45š 6533798872223

A kdyz tam nepojede nikdo tak take. Co je to za argument? Je to jako by ste ocekaval pomoc od stromu u silnice, nebo semaforu. nebo treba postizeneho, kdyz okolo pojede vozickar, tak nez z auta vystoupi tak taky clovek zvladne vykravacet 2x.

+2/0
16.9.2014 13:46

T62o32m69á25š 61T86a74t46í12č61e52k 5750782140828

Jojo, je to tak nějak. Krůček po krůčku. Dnes si už ani frajírek nemůže nechat zakvičet kola při rozjezdu, kvůli bezpečnosti, a bere se to jako normální. ;-)

0/0
15.9.2014 22:35

T65o51m82á63š 26S78k61á42l97a 6928717

myslím, že za 30 let těžko. Koukněte na podíl automatů/manuálů u nás a to už jsou na trhu pěknou řádku let. Za 30 let bych skoro čekal, že na silnici ještě i potkám některé z aut, která jezdí dnes. A hlavně pro plnou automatiku si myslím, že bude potřeba spojení aut a změna vozovky. Ani jedno u nás nefunguje spolehlivě. Ale bylo by pěkné, kdyby to fungovalo alespoň na dálnici po celé Evropě. Člověk by přijel k nájezdu, zapnul automat a převzal by řízení u sjezdu.

0/0
16.9.2014 14:36

J72a17n 44K13ř81í65ž 6565793295568

;-D

Expert promluvil.

0/−2
16.9.2014 0:07

M19i12r51o21s56l49a65v 36B10u69d35a 9852722777922

Také chválím pokrok. Nedávno jsem četl o sexuálních robotkách, prý jsou mnohem lepší než ty živé, nejsou nemocné, neotěhotní, prostě samá pozitiva tak proč ne;-D Jen jestli těm "sčotům" nevěříme až příliš!!

+1/−1
15.9.2014 12:44

T69o26m71a42s 11H89a71c31e88k 6234677115977

Verim ze svuj trh si sexbotky najdou, stejne jako si jej nasly gumove panny. 

Navic tohle by mohla byt dobra alternativa pro lidi kteri si z nejakeho duvodu (napr zdravotni handikap) nemohou zenu najit.

Osobne preferuji zive zeny, ale verim ze i tohle najde uplatneni.

0/0
15.9.2014 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.