Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První robot získal řidičák „nestandardně“. Jel, kudy si Google řekl

V roce 2012 složilo samořídící auto Google řidičák ve státě Nevada. Záznamy ze zkoušky, které vyšly na povrch, ukázaly, že inspektoři byli na Google hodní a nechali jej naplánovat trasu. Za dva roky nicméně Google pokročil a železniční přejezdy už dnes zvládá, jak ukazuje letošní video z tréninku auta na kalifornských ulicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a61r71o13m53í49r 38N27o24v13o82t65n26ý 6691743304

Jezdím Slovensko každý víkend tam a zpět. Co bych dal za to, kdybych ty 4,5 hodiny nemusel točit volantem a jen se nechal vézt, sledovat okolí, dát si šlofíka, číst si ... paráda. Už aby to bylo. Těšim.

0/0
22.9.2014 12:36

P43e59t35r 38M20i57c80h34a64l 2490394261702

Vzhledem k počtu uzavírek kvůli práci na silnici by u nás všechna G auta imrvére stála. :-)

+4/0
17.9.2014 0:31

J50a60n 32K48ř80í32ž 6345763605798

:-)

0/0
17.9.2014 15:32


J44a94k76u76b 25N56e69b92u25r53k22a 6165177260979

Mě se to líbí. Řidič bez emocí bude pro okolí bezpečnější. Zvlášť to, že počítají s cyklisty je hezké. Kolikrát řidič cyklistu přehlédne třeba při odbočování. Ve městě bych zavedl automatické taxy (carsharing/minibusy, říkejme tomu jakkoli) a bylo by po problémech s dopravou. Algoritmus by optimalizoval cesty a nabíral/vysazoval lidi podle aktuálních požadavků. Maximálně efektivní.

+2/0
16.9.2014 11:10
Foto

H79o80n47z47a 13L19é21d56r 7252629318423

Problém je etika. Vzhledem k rychlým reakcím, může auto rozhodnout zda zachrání svého řidiče, nebo zachrání cyklistu.

Řidič by radši zachránil sám sebe, ale instinktivně stejně zahne doprava do stromu.

0/0
18.9.2014 16:10

D76a87v51i94d 65G97r55u93n24d79e14l 7183182798454

Tato funkcionalita ale bude jen za zvláštní příplatek. Společně s funckionalitami "detekce opilců" a "výstraha před řidiči v klobouku".

0/0
16.9.2014 9:43

J10a26k84u44b 52P16r50o10k51e86š 6393568692333

Tohle by mohla byt prilezitost pro nase zakonodarce, jak zajistit nejaka pracovni mista a posunout vyzkum v CR a slo by to i bez dotaci. Staci malo, schvalit nejaky rozumny pravni ramec pro provoz podobnych zarizeni. Pokud by jako prvni v evrope zacal testovat auta v CR jiste by to melo pozitivni vliv na ekonomiku CR, jenze Sobotka radeji naleje miliardy do OKD nebo vyroby zastaralych obrazovek, ktere stejne skonci, jakmile dojdou penize z dotaci.

+8/0
16.9.2014 9:41
Foto

P47a61v23e92l 23P91o14k72o57r56n17ý 2616314820102

Tak Google bude umět to, co neumí naši řidiči, co věčně srážejí a zabíjejí cyklisty, viz dnešní nehoda u Čelákovic.

0/−2
16.9.2014 9:28

D75a38v38i32d 73V20i40k40t27o78r36a 9364864105187

Proti nevypočitatelným pumpičkářům bude i Google bezmocné.

+5/−5
16.9.2014 10:09

J35a50k84u69b 76N28e89b25u94r86k41a 6375677380379

Cyklista je nevypočitatelný hlavně pro ty, co nikdy na kole městem nejeli. ;-) Většina cyklistů má ve městě respekt a snaží se chovat předvídatelně (protože to budou oni, co to odnesou, když se něco stane). Fóbii řidičů nechápu. :-/

0/0
16.9.2014 11:30

T90o83m67á10š 74S57k10á33l95a 6228177

většina možná, stačí jeden, který si myslí, že pro něj jednosměrka neplatí a je vymalováno. A on navíc není jeden.

+4/0
16.9.2014 14:16

M31a95r24t86i65n 27N72e49r30m65u76t 9617157808859

ale těch ubývá, protože je jich velká spotřeba

+1/0
16.9.2014 19:20

D23a43v45i42d 82D71o11b89e87š 3515672857

Vzhledem k tomu, že G auto skenuje okolí i radarem, tak mu neosvětlený pumpičkář bez helmy v husté mlze nevadí.

+1/0
16.9.2014 12:05

T35o59m34á26š 87T57a68t96í92č10e17k 5300232630288

Jak si to tak čtu, tak mě napadá, že si toho jednoho dne všimnou angažovaní Mirkové Dušínové a feministické prohibicionistky a začnou demonstrovat proti Googlu. ;-)

0/0
15.9.2014 22:09

J17a70n 23M32i61c29h87á44l66e87k 3630385453295

Mno, párkrát jsem už jel tak utahanej, že jsem fakt měl mžitky před očima. Taky dobrej paradox, po jednom pivu řídit nesmim, ale když padam na hubu z nevyspání, tak to jo. Já bych to uvítal, normálně bysem to prospal.

+2/−3
15.9.2014 21:06

T36o45m96á40š 46S89k94á49l87a 6138467

Nesmíte řídit ani ochrápanej, jen se to mnohem hůře zjišťuje při namátkové kontrole. Ale snížení schopnosti řídit v důsledku zdravotního stavu je ve stejných odstavcích jako ten alkohol.

+1/0
16.9.2014 14:24

M83a91r22t36i24n 28N28e52r92m29u73t 9287167668469

jo, ale na těch 5 minut při kontrole se můžete přemoct

0/0
16.9.2014 19:21

V24l67a38s33t29i33m76i86l 73P71ř32í82k27a38z22s31k34ý 4291252

Už se nemůžu dočkat, hlavně by ta auta měla být schopna jezdit prázdná úplně sama. Prostě auto samo dojede pro děcko do školy, odveze babičku k doktorovi a mě z hospody. To bude paráda :-)

+11/−1
15.9.2014 19:49

J44a95k32u40b 72N45e19b91u35r86k61a 6265907720989

Právě, že takhle to fungovat nebude. Auto nepojede pokud možno ani jednu cestu samo. Bude optimalizovat cestu a nakládat a vykládat lidi podle požadavů. Počítačem řízený carsharing. Jedině tak se může doprava ve městech zlepšit. Kdyby ještě kleslo průměrne naplnění aut ve městě pod 1 člověka, to bychom to teda vedli! :-/

0/−1
16.9.2014 11:33

P74e37t21r 64M83i22c16h14a47l 2630904441112

A taky auto nezaváže děcku tkaničky na botách, nedoprovodí babičku do čekárny ani nebude podpírat majitele cestou od výčepu ke dveřím. :-)

+1/0
17.9.2014 0:30

D24a80n96i48e97l 90T32o50m91e37k 8649865198416

Já se na to těšim, jsem furt unavenej.

Pokud jde o zavádění, tak povinné to dle mého nikdy nebude; rozšíří se to přes peníze. Jednak bude levnější pojistka + problém s dokazováním viny, když v okamžiku nehody pojede staromilec na manuální řízení. Jednak to bude jezdit trochu pomaleji než jezdí většina řidičů, takže tím bude dán hlavní faktor nižší spotřeby.

Podobným směrem může jít následně i zdravotní pojištění, i když tam bude logicky odpor větší.

+1/0
15.9.2014 14:46

G50a10b22r54i41e20l 27H62o84r20t69e45n 9121379903844

To je ještě hodně daleko. U nás například nejméně 15 let potrvá, než se zákonodárci dohodnou na tom, jak to bude při řízení s alkoholem (apod.) - samozřejmě včetně vlivu a zásahů NSS, NS a ÚS, abych nekřivdil politické reprezentaci...;-)

0/0
15.9.2014 16:47

M75a80r11e17k 76V54e88s22e28l98ý 1507578810984

Chvalim pokrok a verim, ze se to jednou opravdu rozsiri. Rizeni cloveka prestane bavit, kdyz porad jezdite stejnou trasu. Rizeni miluji a autem jezdim velmi casto. Ovsem pamatuju si, ze kdyz jsem s nim jezdil do skoly (50 minut), tak mne to po par tydnech uz nijak nenaplnovalo. Clovek byl taky nekdy otraveny a unaveny protoze nejel ze chtel, ale musel. Jak jezdim obvykle stylem brzda plyn, tak jsem zacal jezdit na spotrebu. Vedel jsem u jakeho patniku vypnout tempomat, abych do obce vjel 60. Jakou zatacku muzu projet 55, jakou 75 ... stala se z toho rutina.

+10/−1
15.9.2014 12:30

M55i76r73o80s64l13a35v 19B59u34d83a 9602952867782

Tady jde hlavně o to aby to nebylo povinné a bylo možné kdykoliv převzít řízení. Potom s tím myslím nikdo nebude mít problém. Ale znáte to8-o

+1/−1
15.9.2014 12:33

Z62b87y93n59ě17k 60Š82a85f12a63r95č21í98k 5367418685684

Já chci aby bylo povinné. Proč bych se měl nechat dobrovolně ohrožovat chybujícími řidiči??

+3/−7
15.9.2014 12:42

M31i71r86o58s66l31a76v 33B25u58d11a 9432642207562

Proč bych se měl nechat ohrožovat chybujícím strojem bez vlastního rozumu? Jezděte vlakem když vám to tak vadí...a nečtěte bulvár!!

+9/−4
15.9.2014 12:45

J97a74k48u72b 90N70e26b68u91r35k82a 6275647250799

Stroj je neomylný narozdíl od člověka. To, co nazýváme chybou stroje, je buď chyba naprogramování (zase člověka) nebo nějaká fyzikální chyba (skrat a podobně) ale pravděpodobnost je rozhodně menší, než že udělá chybu lidský řidič, který je navíc ovládaný emocemi, často telefonuje nebo jinak zahání nudu v kolonách a nebo je myšlenkama úplně jinde než na silnici. Letadla také řídí počítač a jak se to osvědčilo.

+2/−2
16.9.2014 11:15

M20i33r85o90s66l31a72v 57B93u60d18a 9782482467202

"Letadla také řídí počítač a jak se to osvědčilo".

Ale jen velká dopravní letadla kde jsou ještě navíc dva piloti! Malá soukromá letadla ne! Popsal jsem to níže v příspěvku.

+1/0
16.9.2014 15:54

M64i70r30o22s69l15a45v 90B11u10d14a 9132942337822

Jen jsem čekal co z vás vypadne když jsem od vás dostal takovou nálož mínusů. ;-D

+2/−1
15.9.2014 12:48
Foto

P13a21v18e45l 47K76a57s73í53k34, 35T26e53c21h81n91e77t31.81c70z

Myslím, že to není tak za vlasy přitažené, a za 30 let bude možná třeba speciálního povolení pro řízení auta bez automatu (něco na způsob pilotního průkazu), nemluvě o vyšších pojistkách.

+3/−1
15.9.2014 20:26

M21i96r52o54s73l74a42v 83B89u61d28a 9772342207572

No potěš koště, ještě že jsem alespoň půlku života prožil v normální době.

0/−2
15.9.2014 20:37

M95i69r12o98s42l16a96v 76B86u44d87a 9902782287172

Mimochodem, dnes je také k řízení auta potřeba něco jako pilotní průkaz, jmenuje se to řidičský průkaz a není zas tak snadné ani levné ho získat;-D

0/0
15.9.2014 20:39
Foto

P36a80v23e61l 70K16a68s62í70k72, 44T72e82c90h16n56e91t43.63c84z

Ano, řidičský průkaz a pilotní průkaz jsou si podobné v principu, ale zatímco to první má 65 % republiky (data z roku 2006), pilotní průkaz má v Česku 0,15 % lidí (odhad z roku 2008). V tom přirovnání mi šlo právě o tu výjimečnost. A myslím, že i co do vnímané náročnosti je pilotní průkaz náročnější.

0/0
15.9.2014 21:23

T32o74m32á48š 63S24k29á64l19a 6848827

piloťák je náročnější. Ale především po zdravotní a technické stránce. Ironicky hlavní náplní tréninku i zkoušek je, narozdíl od aut, naučit se "bourat".

0/0
16.9.2014 14:31

M62i65r82o35s46l64a71v 49B50u37d16a 9412352967432

Aha, jízda na kole a informační technologie vás baví pane Kasíku. Takže o automobilismu a vůbec dopravě jako takové nemáte ani ponětí. Jasně , "sčot" řídí auto, supr, to je cool, ale vůbec nevíte, co vše doprava obnáší a jaké situace mohou nastat.

Osobní auta jako taková nebudou ještě hodně dlouho jezdit plně autonomně. Dovedl bych si to představit v nějakých přesně definovaných lokalitách na stále stejných trasách, rozhodně ne jako plnohodnotné osobní vozidlo které by jezdilo vždy a všude bez zásahu člověka.

0/−3
15.9.2014 20:58
Foto

P23a85v79e86l 95K57a25s42í84k60, 58T73e96c55h85n14e53t84.89c80z

Tam nemusí jít o plnou autonomii, ale o různé "autopiloty", které třeba nedovolí vyjez ze zatáčky, nabourat v koloně... a těch "jednoúčelových" systémů, které budou povinné, bude přibývat. Takže si nepředstavujte, že buď je plný manuál, nebo plný automat, ta škála mezi tím je celkem spojitá. Asi jako s těmi foťáky, jak už to někdo zmínil. Automatické ostření, automatická expozice, automatický výběr nejlepšího snímku - když to srovnáte s focením v 50. letech 20. století, je to možná podobný rozdíl, jako mezi auty dnes a auty, které teď firmy testují.

+4/0
15.9.2014 21:16

M17i98c64h69a91l 29M92a22l57a25t 6421951508302

Pane Kasíku, vy nevíte, že nejlepší snímky jsou s analogovou manuální zrcadlovkou? S digitální nikdy nedosáhnete takových snímků, jako na klasický film. Nehledě na cenu. Zatímco zrcadlovku na klasický film pořídíte do deseti tisíc, digitální zrcadlovku, která by uměla aspoň polovinu toho, co umí zrcadlovka na klasický film, pořídíte za osmdesát tisíc. A v tom je to kouzlo. Digitální řidiči budou zase jen atrapy lidí, kteří si poradí jen s předem definovanými problémy. Jak si třeba umělý řidič poradí s tím, když pojede kolem těžké autonehody a zranění potřebují rychlou pomoc, resuscitaci apod? O tom se raději nepíše. Přitom je to jeden z nejdůležitějších problémů k vyřešení.

+1/−4
15.9.2014 22:29

T11o43m83á31š 88T34a47t32í97č73e87k 5890742920638

S tím tvrzením, že s digitálem člověk nedosáhne stejné kvality, bych byl opatrný. Já su teda taky příznivce všeho analogovýho (zatímco jsem měl pěknou sbírku elpíček, cédéčko jsem si nekoupil ani jedno), ale právě o těch fotkách jsem se rozsáhle bavil s přítelem, profi fotografem, který tenkrát kdysi dávno rozjížděl vyvolávací firmičku. Stačilo, aby mě upozornil na to, že ty krystaly, který vytváří analogové obraz, mají taky svůj nemalý rozměr, takže analogový rozlišení má taky svoji mez.

0/0
15.9.2014 22:42

M32a62r56t45i26n 35N23e30r20m94u75t 9647127848699

velikost krystalů je navíc přibližně úměrná citlivosti daného filmu

0/0
16.9.2014 0:10

T27o61m32á76š 54T52a29t31í94č65e43k 5830112900818

Přesně tak. A teď jsem si ještě vzpomněl na film z analogových pradob Zvětšenina, tam ty hranice analogu byly pěkně vidět, když se D. Hemmings snažil rozluštit, co se dělo, světe div se - zvětšováním. ;-)

0/0
16.9.2014 1:35

M11a54r10t57i34n 61N85e60r34m93u86t 9237737368229

copak tehdy ještě neexistovala funkce "zastav to, zvětši to, zaostři to?";-D

0/0
16.9.2014 19:24

M69a44r47t37i55n 35N67e96r48m21u13t 9407607798829

Vaše logika a přirovnání jsou trochu mimo. Každý přece nepotřebuje špičkové vybavení. Radši si fotky z výletu vyfotím pohotově telefonem, než s sebou tahat těžkou velkou a drahou krávu (která mě tím zkazí celý výlet a pak mi ji ještě ukradnou). A situace, že jedete kolem těžké nehody a nezastavíte, nastávají běžně i dnes - jedete-li kolem v jiném "automatizovaném" vozidle (ve vlaku)

+1/0
16.9.2014 0:09

J50a21k38u37b 92P31r63o54k59e17š 6413118972813

Zrovna tu nehodu ve Vasem podani jako problem vubec nevidim. Pokud pocitac nehodu rozpozna, upozorni posadku, ktera schvali zastavku nebo ne, pripadne si jiste bude moci zastavku vynutit i posadka, ktera by nehodu spozorovala.

Pokud pojede automobil okolo prazdny, tak je to uplne stejne jako kdyby tam byl strom, nebo semafor, jedine co muze takove auto udelat je oznamit nehodu a diky GPS muze zachranare i presne navest.

0/0
16.9.2014 9:36

M66i38c54h94a81l 95M97a46l72a44t 6561431568612

A než přijedou záchranáři, budou lidi z autonehody mrtví.

0/−2
16.9.2014 13:42

J46a31k31u35b 79P50r53o74k83e45š 6433908152893

A kdyz tam nepojede nikdo tak take. Co je to za argument? Je to jako by ste ocekaval pomoc od stromu u silnice, nebo semaforu. nebo treba postizeneho, kdyz okolo pojede vozickar, tak nez z auta vystoupi tak taky clovek zvladne vykravacet 2x.

+2/0
16.9.2014 13:46

T86o30m24á33š 68T25a80t81í57č44e77k 5830832130488

Jojo, je to tak nějak. Krůček po krůčku. Dnes si už ani frajírek nemůže nechat zakvičet kola při rozjezdu, kvůli bezpečnosti, a bere se to jako normální. ;-)

0/0
15.9.2014 22:35

T93o80m58á73š 12S18k38á85l16a 6308567

myslím, že za 30 let těžko. Koukněte na podíl automatů/manuálů u nás a to už jsou na trhu pěknou řádku let. Za 30 let bych skoro čekal, že na silnici ještě i potkám některé z aut, která jezdí dnes. A hlavně pro plnou automatiku si myslím, že bude potřeba spojení aut a změna vozovky. Ani jedno u nás nefunguje spolehlivě. Ale bylo by pěkné, kdyby to fungovalo alespoň na dálnici po celé Evropě. Člověk by přijel k nájezdu, zapnul automat a převzal by řízení u sjezdu.

0/0
16.9.2014 14:36

J38a91n 53K19ř61í90ž 6905173585528

;-D

Expert promluvil.

0/−2
16.9.2014 0:07

M29i32r74o40s79l63a72v 85B56u95d65a 9492362897632

Také chválím pokrok. Nedávno jsem četl o sexuálních robotkách, prý jsou mnohem lepší než ty živé, nejsou nemocné, neotěhotní, prostě samá pozitiva tak proč ne;-D Jen jestli těm "sčotům" nevěříme až příliš!!

+1/−1
15.9.2014 12:44

T83o26m12a81s 58H43a18c12e22k 6864887375487

Verim ze svuj trh si sexbotky najdou, stejne jako si jej nasly gumove panny. 

Navic tohle by mohla byt dobra alternativa pro lidi kteri si z nejakeho duvodu (napr zdravotni handikap) nemohou zenu najit.

Osobne preferuji zive zeny, ale verim ze i tohle najde uplatneni.

0/0
15.9.2014 12:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.