Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč americký prezident nesmí létat Ospreyem? Protože by se mohl zabít

Dvaadvacet let vývoje, utracených 36 miliard dolarů a třicet mrtvých během zkušebních letů. Taková je vizitka pýchy amerického letectva, konvertoplánu V-22 Osprey. Ani dnes není stroj natolik bezpečný, aby jím směli cestovat významní představitelé USA prezidentem Obamou počínaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a64n 37K72v83a89p97i89l 7361341113

Za 700 miliard korun to urcite nestalo.

+2/−1
25.9.2014 3:37

B34o16h56u27s55l94a18v 81H70a79m44á51č89e37k 9911793890898

Zdá se , že článek psal závistivý bolševik.  Asi jako ve vtipu o Chruščovovi a Kennedym , závodili spolu v běhu . Rudé právo psalo o výsledku : Soudruh Chruščov se umístil na čestném druhém místě , a srab Kennedy doběhl předposlední . Ono ani vyzkoušené a perfektní sovětské technologie nejsou bez chyb. Např. Kursk .

+2/−4
24.9.2014 7:04

J45a31n 56K54v59a80p80i16l 7831341763

Vy vidite rude.

+1/−1
25.9.2014 3:37

M58a25r29e53k 66N65o45v70o24t24n86ý 5961251436578

Jako že by záviděl Amíkům těch 19 mrtvých nebo co?

0/0
6.10.2014 11:35

M75i29l84a82n 55K97a28s98a45l 1878799765605

nejsi při smyslech co

0/0
18.10.2014 22:53

L95i45b74o88r 33J57e93l31í29n32e45k 9698360435296

Vývoj něčeho převratného vždy stojí peníze a někdy, bohužel, i lidské životy.. Posměšný tón článku je přinejmenším hloupý, kdo sleduje vývoj Ospreye dlouhodobě ví, že se z něj nakonec stal nenahraditelný a jedinečný prostředek s vysokou spolehlivostí..

+10/−2
20.9.2014 8:31
Foto

J74i30r44i 59B39i25l32i14n85a 5978510307

Souhlasim. Podle vseho je dnes Osprey vynikajici a spolehlivy stroj.

0/0
24.9.2014 23:14

B60o95h30u17m78i85l 67M19á27c77a 5211172906853

"Aircraft"  námořní pěchoty USA s prezidentem USA na palubě má volací znak Marine One, s viceprezidentem USA na palubě Marine Two.

Vrtulníky či letadla se mění, ale volací znaky zůstávají.

Označení  Air Marine One a Air Marine Two pro konkrétní stroje je zřejmě chybně odněkud převzato.

Bohužel se tyto chyby v Technetu opakují již po několikáté (i u volacích znaků Air Force One a Air Force Two).

A stačí se podívat do anglické wikipedieRv

+5/−1
18.9.2014 20:25

J62a53n 10L62u46k85á70š 7847793693662

Ono to takto striktni neni. V USA se napr. bezne psalo o nove zakazce na vrtulniky Marine One, viz. napr. tady: http://www.sikorsky.com/About+Sikorsky/News/Press+Details?pressvcmid=8383cce4926d5410VgnVCM1000004f62529fRCRD

Suma sumarum, s temi volacimi znaky mate pravdu, nicmene prezidentska flotila pouziva specialne upravena letadla a helikoptery a tyto specialy tez byvaji nazyvany Marine One a U.S. Air ForceOne.

+1/0
26.9.2014 21:43

R44a27d31o80m23i69r 13B34r16a73b70e32c 7118374901495

VČesku lítal bez poruch tento typ letadla již v r. 1960! Naše výroba...Pilotoval ho pan Hejduk.

Vše je popsáno v knize O letadélku Káněti. ;-D;-D;-D

+8/−1
18.9.2014 16:30

M74a19r57t52i32n 51N47e39r68m60u84t 9447147448889

Co pan Heyduk! Děti si ho půjčovaly!

+7/−1
18.9.2014 19:44

L21u49k46á22š 50M50u87s46i64l 6502142650794

Článek o jiném podobném stroji  -http://www.czechairliners.net/index.php/encyklopedie-letadel/291-fairey-rotodyne-nedokoncene-projekty.html

+2/0
18.9.2014 13:34

N88a82r77c60i19s 94G30á19b70r22l24í22k 8750835506

Za zmínku stojí i Dornier Do 31.

0/0
18.9.2014 13:42

R53a19d27e89k 11V39a81l20k61o89v77i98č 7344301207863

Promiňte, ale tento článek je naprostý blábol - sbírka zastaralých drbů a pomluv. Přečtěte si raději článek na wikipedii v angličtině. Pokud jde o odolnost a spolehlivost, V-22 Osprey je v současnosti jeden z nejbezpečnějších strojů ve výzbroji USMC, mnohem bezpečnější než kterýkoliv vrtulník USMC. Při zavádění na nich zahynulo míň osob, než při zavádění CH-46 Sea Knight, který nahrazuje. Obama už ve V-22 letěl ještě jako kandidát v roce 2008 při návštěvě Afghánistánu. Po vychytání much a úpravách na základě zkušeností se zvedla spolehlivost a snížila cena za letovou hodinu, ta je sice vysoká, ale stroj se dvěma motory po 4500 kW prostě nemůže být levný. Trojice V-22 se 21.12.2013 při evakuaci US personálu z Jižního Sudánu dostala pod palbu rebelů, celkem dostaly 119 zásahů (většina 7,62 mm z AK) a 4 osoby na palubě byly zraněny, takže mise musela být zrušena, všechny ale dokázaly s prostřílenými nádržemi a hydraulikou uletět 800 km do Ugandy, kde bezpečně přistáli.

+16/−4
18.9.2014 13:12

A46d80a59m 79P77u17r83k94r48t 5676122788348

kandidát nerovná se zvolený resp. úřad zastávající prezident

+3/0
18.9.2014 13:40

J96i37ř74í 14Ř95e21h41o86ř 9758778596118

myslím, že jste ve vašem hodnocení článku trochu mimo. Jak já to čtu, tak popisuje dlouhé a drahé porodní bolesti, které asi nevyvrátí ani váš článek v anlgičtině. A následně dochází ke konstatování, že stroj je již dobrý k bojovému nasazení. Ale nebyl přijat mezi stroje přepravující vládní představitele. Nejde vůbec o to jestli tím Obama někdy letěl nebo ne. Jako prezident se tím v tuto chvíli prostě nesveze.

+10/−2
18.9.2014 13:43

P66e98t28r 26V31á84c49l12a36v40e38k 6125908739417

článek ale popisuje vývoj a co to všechno stálo. A jak vidět mnohonásobně předražené projekty nejsou jen českým specifikem. Samozřejmě že po utracení dostatečného balíku peněz můžete vyvinout téměř cokoliv a budeto dostatečně spolehlivé, otázka je jestli se to vyplatí..

Jinak, Wikipedie je pěkná věc ale je potřeba ji brát s rezervou, přece jen tam může kdokoliv napsat cokoliv.

+3/−1
18.9.2014 13:55

A20n15t16o89n23í18n 81H65o79l70í59k 8267243754490

Nase specialita je, ze krom toho, ze projekty mame predrazene, na jejich konci neni vysledek.

+4/0
18.9.2014 14:05

P59e14t81r 29V76á49c83l76a32v45e27k 6395318709967

pravda R^

0/0
18.9.2014 16:03

V45l11a14s46t98i76m69i70l 69H86n57í27k 6616452591347

To by chtělo příklad. Nebo to byl jen výkřik do tmy?

0/−1
22.9.2014 16:59

J32a87n 60L89u78k96á18š 7537643693312

Rozlisujte projekty a projekty pokrocileho vyzkumu a vyvoje.

U tech druhych je toto bezna vec, jelikoz nikdo nikdy drive nic podobneho nedelal, tak je prakticky nemozne odhadnout, co to obnasi.

+1/0
26.9.2014 21:49

J39a66n 76W90a52c44l19a73v 7234245197388

No, uletět 800 km s prostřílenými nádržemi, jak píšete, to je výkon. Nebyly to náhodou nádrže od toalety?

0/−10
18.9.2014 14:17

J50a82r43o20s58l88a91v 66F24r86a85n91t16i43š19e16k 66B13r94ü92m44m16e48r 1411136193660

Už za 2. sv. války znali samosvorné nádrže.

+16/0
18.9.2014 15:19

L73u27k35á85š 21H17á77b31a 6490955636976

autor ani nevi, ze dny NATO teprve budou ...

+1/0
18.9.2014 12:29

V93á74c77l64a24v 79P90o98t46k10a98n 8669563216237

Budou a byli, co jako? Tys ten stroj loni nevidel?

0/−1
18.9.2014 12:53

J45a16k75u94b 77N55o79v34á91k 9952604984801

a on tam loni byl? Poučte mně - jezdím tam od samého začátku 8-o

+2/−1
18.9.2014 12:55
Foto

J97o64s86e66f 70M49o96u97č68k38a 9829278331271

Dle stránek dnů nato: Mošnovské letiště se opět stane místem mezinárodní premiéry významného letounu. Americké letectvo totiž na Dnech NATO v Ostravě & Dnech Vzdušných sil AČR poprvé v Evropě veřejně předvede svůj unikátní prostředek - konvertoplán CV-22B Osprey.

+1/−1
18.9.2014 13:06

L67u37k26á35š 28M63u95s64i85l 6422292670294

Kamovů Ka-22 Vintokryl byly vyrobeny pouze 4 kusy a žádný není v provozu, opravte si nepřesnost.

+1/0
18.9.2014 12:19

J48i94ř52í 71B27r28o90ž 5279475452217

I tyto stroje měli na svém kontu mrtvé. V muzeu je zachován jediný přeživší

+1/0
18.9.2014 13:45

J98i85ř70í 25N47e46u46m21e60i32s61t66e64r 2792345803261

;-D

0/0
18.9.2014 15:07

J12i10ř11í 33H50r80a76d59e72c 2844212981146

To bych snad raději umřel, než být zachován v muzeu :-P

+7/0
18.9.2014 16:19

Z36d49e88n80ě24k 29J77o34n48á48š 9951829566680

Viděl jsem to lítat v německu poblíž americké základny. Vypadá to ve vzduchu divně.

0/0
18.9.2014 10:26

J25a43n 84R16i47c92h20t11e45r 5452202743455

Vrtulník pro psa za třicet miliard... kdo z vás to má?

;-D;-D;-D

+14/0
18.9.2014 8:40

F89r48a86n72t60i10š61e27k 35S27c75h97l20i61c48h76t60s 9615372671345

Skvělý článek. Díky!

+11/−1
18.9.2014 8:35

J17a43n 39P10u14r60n21o25c48h 5528459132538

Díky za informaci. Dosud jsem měl za to, že prezidenta vozí jen Sea King a Sea Knight. O "drobečkovi" Stallionovi jsem netušil ;)

0/0
18.9.2014 7:55

D41a44n98i60e32l 31R55i17c96h18t67e40r49e81k 7582615680

"Výsledkem je Osprey, který jsme mohli nedávno vidět i u nás na leteckém dnu v Ostravě"

Koukám, že technet má stroj času. Osprey má přiletět do Ostravy zítra na Dny NATO, které budou o víkendu.

+26/0
18.9.2014 7:12

M83i58l47o77s64l40a53v 43U60r95b10a16n 4198789320613

Zalarmoval bych všechny vlády světa. Tohle je jasná zpráva z budoucnosti.;-D

+7/0
18.9.2014 8:25

V17l17a16s41t60i10m15i45l 77T10e45n31c42e73r 4210390657850

A já se těším do Ostravy na Dny NATO jako malý chlapec a teď tady čtu že už je pozdě - protože v Ostravě nedávno proběhl nějaký letecký den a Osprey se tam předváděl jak o život.

+4/0
18.9.2014 8:28

I83v61a54n15k63a 78P68o17s88p69í59š17i90l97o87v17á 8864748502547

Nabízím autorovi svoje tělo, za čísla nedělní sportky....;-D

+11/0
18.9.2014 10:04

J92o25s75e28f 92H54o33r53e65š33o63v25s41k57ý 5384952720322

Taky je znám :)

+2/0
18.9.2014 11:57

L38a98d76a 50N37o28v24a54k 4952683867

a kolik je to čísel...?

0/0
18.9.2014 12:15

P22e48t12r 73H40á64j26e64k 4680462621874

kus za kus?

+1/0
18.9.2014 12:19

J74a65k63u22b 37N60o89v70á64k 9382304694621

přiložte fotografii, ať to autor zváží ;-D

0/0
18.9.2014 12:56

J92a48n 34U89l74r39y77c57h 4951467500758

to jsou zas bláboly..., přitom okolnosti neúspěšné osvobozovací akce teheránských rukojmích jsou celkem dost obecně známé (dokonce o nich mám představu i já);

nedošlo k žádný "hromadný srážce ve vzduchu", na (první) shromaždiště doletělo 6 z 8 vrtulníků (ty dva cestou odpadly, ale nespadly, vrátily se), další byl poškozenej, v tomhle okamžiku byla celá (mohutná) akce odpískaná; když se další helikoptéra pokoušela kousek popoletět na ploše, plácla do zásobovacího C-130 (ten byl na zemi), oba stroje shořely, s nima asi 8 lidí (+ snad 2 těžce raněný), zbylý helikoptéry byly nechaný na místě (takže nějaký převzal do služby Irán), mrtvoly taky (takže je Íranci mohli nafotit a předat agenturám - pamatujete?), lidi odletěli v dalších C-130 (těch tam bylo víc než jen jedno - asi 4 celkem), debakl to samozřejmě byl...;

jinak akce to byla opravdu velkorysá - v Teheránu měla vypuknout taková miniaturní válka, je svým způsobem škoda, že se celá v zárodku zrušila - ať už by to dopadlo jakkoliv, byla by to možná nejspektakulárnější diverzně-osvobozovací akce minimálně od 2. poloviny 20. století dodneška (ještě tak konkurovat by mohla bitva o Mogadišo (resp. Černý jestřáb sestřelen), ale tohle mohlo být ještě kolosálnější (a možná by to skončilo i kolosálním průšvihem, třeba měli rukojmí i osvobozovací týmy štěstí, že to dopadlo takhle, kdo ví...))

+27/0
18.9.2014 4:52

J38a83n 96U41l56r66y33c91h 4461887750708

P.S. ale jinak je článek hezkej (pokud to můžu jako naprostý laik posoudit), vtipně vypointovaný závěr, jen ten úvod se trošku nepovedl, tak jsem si neodpustil reakci, no...

+8/0
18.9.2014 5:01

J63a11n 26K44ř78í25ž 6575203815138

:-)

0/0
18.9.2014 14:27

M76i70c77h40a77l 70P32a19v26l68á27t 9703613314169

Ano, ta hromadna srazka ve vzduchu je naprosty nesmysl. Otazkou je, proc si to autor vymyslel.

+6/0
18.9.2014 8:54

M72a32t81o63u46š 70B56á58r57t29a 4206380616238

Mám obavy, že si toho vymýšlí víc...

+5/0
18.9.2014 11:49
Foto

J27a30n 92K64u56ž80n30í70k

Za chyby a nepřesnosti se omlouváme!

+3/0
18.9.2014 12:47

T78o35m55á30š 23V78a59l11d46e40r 7643220729

Taky se omlouvám, že si o vás myslím svoje ;-D

0/0
22.9.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.