Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proč americký prezident nesmí létat Ospreyem? Protože by se mohl zabít

Dvaadvacet let vývoje, utracených 36 miliard dolarů a třicet mrtvých během zkušebních letů. Taková je vizitka pýchy amerického letectva, konvertoplánu V-22 Osprey. Ani dnes není stroj natolik bezpečný, aby jím směli cestovat významní představitelé USA prezidentem Obamou počínaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a88n 95K35v51a84p40i95l 7561721123

Za 700 miliard korun to urcite nestalo.

+2/−1
25.9.2014 3:37

B90o21h22u56s97l27a22v 56H84a74m75á70č70e20k 9201503730508

Zdá se , že článek psal závistivý bolševik.  Asi jako ve vtipu o Chruščovovi a Kennedym , závodili spolu v běhu . Rudé právo psalo o výsledku : Soudruh Chruščov se umístil na čestném druhém místě , a srab Kennedy doběhl předposlední . Ono ani vyzkoušené a perfektní sovětské technologie nejsou bez chyb. Např. Kursk .

+2/−4
24.9.2014 7:04

J42a30n 76K33v13a54p51i93l 7141151613

Vy vidite rude.

+1/−1
25.9.2014 3:37


M65a89r17e74k 22N66o20v53o45t73n78ý 5791121706518

Jako že by záviděl Amíkům těch 19 mrtvých nebo co?

0/0
6.10.2014 11:35

M89i54l66a66n 89K88a53s66a64l 1258729105575

nejsi při smyslech co

0/0
18.10.2014 22:53

L69i48b78o75r 31J59e63l68í16n22e50k 9258170745876

Vývoj něčeho převratného vždy stojí peníze a někdy, bohužel, i lidské životy.. Posměšný tón článku je přinejmenším hloupý, kdo sleduje vývoj Ospreye dlouhodobě ví, že se z něj nakonec stal nenahraditelný a jedinečný prostředek s vysokou spolehlivostí..

+10/−2
20.9.2014 8:31
Foto

J45i74r92i 60B48i18l79i21n56a 5648590587

Souhlasim. Podle vseho je dnes Osprey vynikajici a spolehlivy stroj.

0/0
24.9.2014 23:14

B63o55h27u96m92i82l 71M31á24c80a 5681852366683

"Aircraft"  námořní pěchoty USA s prezidentem USA na palubě má volací znak Marine One, s viceprezidentem USA na palubě Marine Two.

Vrtulníky či letadla se mění, ale volací znaky zůstávají.

Označení  Air Marine One a Air Marine Two pro konkrétní stroje je zřejmě chybně odněkud převzato.

Bohužel se tyto chyby v Technetu opakují již po několikáté (i u volacích znaků Air Force One a Air Force Two).

A stačí se podívat do anglické wikipedieRv

+5/−1
18.9.2014 20:25

J30a78n 70L36u60k18á76š 7257423443662

Ono to takto striktni neni. V USA se napr. bezne psalo o nove zakazce na vrtulniky Marine One, viz. napr. tady: http://www.sikorsky.com/About+Sikorsky/News/Press+Details?pressvcmid=8383cce4926d5410VgnVCM1000004f62529fRCRD

Suma sumarum, s temi volacimi znaky mate pravdu, nicmene prezidentska flotila pouziva specialne upravena letadla a helikoptery a tyto specialy tez byvaji nazyvany Marine One a U.S. Air ForceOne.

+1/0
26.9.2014 21:43

R68a59d46o38m28i65r 45B81r22a36b66e89c 7428474221815

VČesku lítal bez poruch tento typ letadla již v r. 1960! Naše výroba...Pilotoval ho pan Hejduk.

Vše je popsáno v knize O letadélku Káněti. ;-D;-D;-D

+8/−1
18.9.2014 16:30

M58a40r87t35i54n 24N58e83r71m90u40t 9837117978239

Co pan Heyduk! Děti si ho půjčovaly!

+7/−1
18.9.2014 19:44

L22u48k71á27š 45M20u57s13i76l 6552372460584

Článek o jiném podobném stroji  -http://www.czechairliners.net/index.php/encyklopedie-letadel/291-fairey-rotodyne-nedokoncene-projekty.html

+2/0
18.9.2014 13:34

N61a16r87c22i79s 65G52á12b64r76l39í29k 8620115566

Za zmínku stojí i Dornier Do 31.

0/0
18.9.2014 13:42

R46a15d23e59k 83V87a21l66k10o81v51i24č 7654481767563

Promiňte, ale tento článek je naprostý blábol - sbírka zastaralých drbů a pomluv. Přečtěte si raději článek na wikipedii v angličtině. Pokud jde o odolnost a spolehlivost, V-22 Osprey je v současnosti jeden z nejbezpečnějších strojů ve výzbroji USMC, mnohem bezpečnější než kterýkoliv vrtulník USMC. Při zavádění na nich zahynulo míň osob, než při zavádění CH-46 Sea Knight, který nahrazuje. Obama už ve V-22 letěl ještě jako kandidát v roce 2008 při návštěvě Afghánistánu. Po vychytání much a úpravách na základě zkušeností se zvedla spolehlivost a snížila cena za letovou hodinu, ta je sice vysoká, ale stroj se dvěma motory po 4500 kW prostě nemůže být levný. Trojice V-22 se 21.12.2013 při evakuaci US personálu z Jižního Sudánu dostala pod palbu rebelů, celkem dostaly 119 zásahů (většina 7,62 mm z AK) a 4 osoby na palubě byly zraněny, takže mise musela být zrušena, všechny ale dokázaly s prostřílenými nádržemi a hydraulikou uletět 800 km do Ugandy, kde bezpečně přistáli.

+16/−4
18.9.2014 13:12

A96d95a70m 78P46u96r88k86r69t 5206382628158

kandidát nerovná se zvolený resp. úřad zastávající prezident

+3/0
18.9.2014 13:40

J86i96ř47í 21Ř18e47h62o35ř 9858848706788

myslím, že jste ve vašem hodnocení článku trochu mimo. Jak já to čtu, tak popisuje dlouhé a drahé porodní bolesti, které asi nevyvrátí ani váš článek v anlgičtině. A následně dochází ke konstatování, že stroj je již dobrý k bojovému nasazení. Ale nebyl přijat mezi stroje přepravující vládní představitele. Nejde vůbec o to jestli tím Obama někdy letěl nebo ne. Jako prezident se tím v tuto chvíli prostě nesveze.

+10/−2
18.9.2014 13:43

P85e64t73r 52V16á98c86l44a43v36e56k 6175528429837

článek ale popisuje vývoj a co to všechno stálo. A jak vidět mnohonásobně předražené projekty nejsou jen českým specifikem. Samozřejmě že po utracení dostatečného balíku peněz můžete vyvinout téměř cokoliv a budeto dostatečně spolehlivé, otázka je jestli se to vyplatí..

Jinak, Wikipedie je pěkná věc ale je potřeba ji brát s rezervou, přece jen tam může kdokoliv napsat cokoliv.

+3/−1
18.9.2014 13:55

A72n22t19o32n10í44n 23H72o94l40í14k 8827553554490

Nase specialita je, ze krom toho, ze projekty mame predrazene, na jejich konci neni vysledek.

+4/0
18.9.2014 14:05

P73e32t39r 54V14á59c71l62a98v68e61k 6425448939637

pravda R^

0/0
18.9.2014 16:03

V58l20a62s47t12i77m78i40l 98H90n49í11k 6896522521337

To by chtělo příklad. Nebo to byl jen výkřik do tmy?

0/−1
22.9.2014 16:59

J93a58n 30L44u80k78á51š 7617623503362

Rozlisujte projekty a projekty pokrocileho vyzkumu a vyvoje.

U tech druhych je toto bezna vec, jelikoz nikdo nikdy drive nic podobneho nedelal, tak je prakticky nemozne odhadnout, co to obnasi.

+1/0
26.9.2014 21:49

J25a41n 19W19a16c61l17a35v 7284915917278

No, uletět 800 km s prostřílenými nádržemi, jak píšete, to je výkon. Nebyly to náhodou nádrže od toalety?

0/−10
18.9.2014 14:17

J74a54r40o69s24l10a21v 34F29r73a78n28t15i69š37e81k 80B95r82ü34m68m24e27r 1561426863330

Už za 2. sv. války znali samosvorné nádrže.

+16/0
18.9.2014 15:19

L69u51k62á89š 14H46á33b35a 6540325186676

autor ani nevi, ze dny NATO teprve budou ...

+1/0
18.9.2014 12:29

V58á59c37l83a36v 36P76o54t40k69a33n 8619143666427

Budou a byli, co jako? Tys ten stroj loni nevidel?

0/−1
18.9.2014 12:53

J98a28k11u84b 46N14o13v84á59k 9452844794121

a on tam loni byl? Poučte mně - jezdím tam od samého začátku 8-o

+2/−1
18.9.2014 12:55
Foto

J13o48s95e73f 55M56o91u66č45k81a 9389818531811

Dle stránek dnů nato: Mošnovské letiště se opět stane místem mezinárodní premiéry významného letounu. Americké letectvo totiž na Dnech NATO v Ostravě & Dnech Vzdušných sil AČR poprvé v Evropě veřejně předvede svůj unikátní prostředek - konvertoplán CV-22B Osprey.

+1/−1
18.9.2014 13:06

L48u62k91á24š 42M46u83s38i58l 6142962270174

Kamovů Ka-22 Vintokryl byly vyrobeny pouze 4 kusy a žádný není v provozu, opravte si nepřesnost.

+1/0
18.9.2014 12:19

J64i22ř43í 44B39r75o42ž 5759895392487

I tyto stroje měli na svém kontu mrtvé. V muzeu je zachován jediný přeživší

+1/0
18.9.2014 13:45

J40i65ř52í 68N91e67u72m46e70i62s87t40e74r 2162985803831

;-D

0/0
18.9.2014 15:07

J34i86ř79í 92H32r84a75d51e16c 2674902201896

To bych snad raději umřel, než být zachován v muzeu :-P

+7/0
18.9.2014 16:19

Z24d50e48n23ě31k 58J20o24n35á58š 9621709846550

Viděl jsem to lítat v německu poblíž americké základny. Vypadá to ve vzduchu divně.

0/0
18.9.2014 10:26

J63a47n 80R66i73c18h23t14e77r 5422802853765

Vrtulník pro psa za třicet miliard... kdo z vás to má?

;-D;-D;-D

+14/0
18.9.2014 8:40

F75r42a26n57t26i82š69e54k 71S15c20h60l71i20c89h87t31s 9465882621485

Skvělý článek. Díky!

+11/−1
18.9.2014 8:35

J66a66n 83P83u18r43n79o47c63h 5838849972268

Díky za informaci. Dosud jsem měl za to, že prezidenta vozí jen Sea King a Sea Knight. O "drobečkovi" Stallionovi jsem netušil ;)

0/0
18.9.2014 7:55

D34a56n71i36e50l 75R65i21c78h21t35e38r77e59k 7672375770

"Výsledkem je Osprey, který jsme mohli nedávno vidět i u nás na leteckém dnu v Ostravě"

Koukám, že technet má stroj času. Osprey má přiletět do Ostravy zítra na Dny NATO, které budou o víkendu.

+26/0
18.9.2014 7:12

M69i21l61o14s86l84a40v 31U87r89b29a88n 4148149450153

Zalarmoval bych všechny vlády světa. Tohle je jasná zpráva z budoucnosti.;-D

+7/0
18.9.2014 8:25

V36l94a17s75t95i75m62i72l 67T19e59n78c56e88r 4180340857860

A já se těším do Ostravy na Dny NATO jako malý chlapec a teď tady čtu že už je pozdě - protože v Ostravě nedávno proběhl nějaký letecký den a Osprey se tam předváděl jak o život.

+4/0
18.9.2014 8:28

I32v61a94n22k22a 17P38o82s42p43í86š67i85l28o12v71á 8554508572827

Nabízím autorovi svoje tělo, za čísla nedělní sportky....;-D

+11/0
18.9.2014 10:04

J74o34s37e22f 22H73o78r79e41š40o31v98s68k95ý 5154742690342

Taky je znám :)

+2/0
18.9.2014 11:57

L29a10d20a 92N74o58v43a76k 4772133807

a kolik je to čísel...?

0/0
18.9.2014 12:15

P92e48t19r 21H95á66j31e60k 4660642701564

kus za kus?

+1/0
18.9.2014 12:19

J82a87k57u53b 34N66o38v32á62k 9322444634111

přiložte fotografii, ať to autor zváží ;-D

0/0
18.9.2014 12:56

J50a75n 32U92l58r59y32c63h 4391797160898

to jsou zas bláboly..., přitom okolnosti neúspěšné osvobozovací akce teheránských rukojmích jsou celkem dost obecně známé (dokonce o nich mám představu i já);

nedošlo k žádný "hromadný srážce ve vzduchu", na (první) shromaždiště doletělo 6 z 8 vrtulníků (ty dva cestou odpadly, ale nespadly, vrátily se), další byl poškozenej, v tomhle okamžiku byla celá (mohutná) akce odpískaná; když se další helikoptéra pokoušela kousek popoletět na ploše, plácla do zásobovacího C-130 (ten byl na zemi), oba stroje shořely, s nima asi 8 lidí (+ snad 2 těžce raněný), zbylý helikoptéry byly nechaný na místě (takže nějaký převzal do služby Irán), mrtvoly taky (takže je Íranci mohli nafotit a předat agenturám - pamatujete?), lidi odletěli v dalších C-130 (těch tam bylo víc než jen jedno - asi 4 celkem), debakl to samozřejmě byl...;

jinak akce to byla opravdu velkorysá - v Teheránu měla vypuknout taková miniaturní válka, je svým způsobem škoda, že se celá v zárodku zrušila - ať už by to dopadlo jakkoliv, byla by to možná nejspektakulárnější diverzně-osvobozovací akce minimálně od 2. poloviny 20. století dodneška (ještě tak konkurovat by mohla bitva o Mogadišo (resp. Černý jestřáb sestřelen), ale tohle mohlo být ještě kolosálnější (a možná by to skončilo i kolosálním průšvihem, třeba měli rukojmí i osvobozovací týmy štěstí, že to dopadlo takhle, kdo ví...))

+27/0
18.9.2014 4:52

J13a58n 43U45l72r12y10c79h 4341307950788

P.S. ale jinak je článek hezkej (pokud to můžu jako naprostý laik posoudit), vtipně vypointovaný závěr, jen ten úvod se trošku nepovedl, tak jsem si neodpustil reakci, no...

+8/0
18.9.2014 5:01

J21a20n 82K20ř40í52ž 6305973195278

:-)

0/0
18.9.2014 14:27

M79i28c19h80a43l 58P16a25v32l37á18t 9853173194109

Ano, ta hromadna srazka ve vzduchu je naprosty nesmysl. Otazkou je, proc si to autor vymyslel.

+6/0
18.9.2014 8:54

M55a70t33o21u91š 23B80á85r40t42a 4646770696618

Mám obavy, že si toho vymýšlí víc...

+5/0
18.9.2014 11:49
Foto

J87a32n 84K17u19ž18n44í92k

Za chyby a nepřesnosti se omlouváme!

+3/0
18.9.2014 12:47

T79o28m14á28š 79V18a45l78d43e24r 7653560789

Taky se omlouvám, že si o vás myslím svoje ;-D

0/0
22.9.2014 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.