Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč americký prezident nesmí létat Ospreyem? Protože by se mohl zabít

Dvaadvacet let vývoje, utracených 36 miliard dolarů a třicet mrtvých během zkušebních letů. Taková je vizitka pýchy amerického letectva, konvertoplánu V-22 Osprey. Ani dnes není stroj natolik bezpečný, aby jím směli cestovat významní představitelé USA prezidentem Obamou počínaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a12n 58K77v50a22p65i70l 7381981533

Za 700 miliard korun to urcite nestalo.

+2/−1
25.9.2014 3:37

B43o96h49u12s46l44a72v 76H97a65m36á30č98e15k 9671273350688

Zdá se , že článek psal závistivý bolševik.  Asi jako ve vtipu o Chruščovovi a Kennedym , závodili spolu v běhu . Rudé právo psalo o výsledku : Soudruh Chruščov se umístil na čestném druhém místě , a srab Kennedy doběhl předposlední . Ono ani vyzkoušené a perfektní sovětské technologie nejsou bez chyb. Např. Kursk .

+2/−4
24.9.2014 7:04

J50a55n 54K32v30a13p67i23l 7881851743

Vy vidite rude.

+1/−1
25.9.2014 3:37

M98a25r26e91k 95N74o21v23o14t40n15ý 5971401756638

Jako že by záviděl Amíkům těch 19 mrtvých nebo co?

0/0
6.10.2014 11:35

M83i81l58a72n 81K94a40s12a87l 1528989215765

nejsi při smyslech co

0/0
18.10.2014 22:53

L45i44b33o55r 85J11e97l49í20n37e13k 9398560135316

Vývoj něčeho převratného vždy stojí peníze a někdy, bohužel, i lidské životy.. Posměšný tón článku je přinejmenším hloupý, kdo sleduje vývoj Ospreye dlouhodobě ví, že se z něj nakonec stal nenahraditelný a jedinečný prostředek s vysokou spolehlivostí..

+10/−2
20.9.2014 8:31
Foto

J38i44r57i 24B56i65l29i84n63a 5258130797

Souhlasim. Podle vseho je dnes Osprey vynikajici a spolehlivy stroj.

0/0
24.9.2014 23:14

B68o23h37u49m96i63l 43M77á68c17a 5591212386763

"Aircraft"  námořní pěchoty USA s prezidentem USA na palubě má volací znak Marine One, s viceprezidentem USA na palubě Marine Two.

Vrtulníky či letadla se mění, ale volací znaky zůstávají.

Označení  Air Marine One a Air Marine Two pro konkrétní stroje je zřejmě chybně odněkud převzato.

Bohužel se tyto chyby v Technetu opakují již po několikáté (i u volacích znaků Air Force One a Air Force Two).

A stačí se podívat do anglické wikipedieRv

+5/−1
18.9.2014 20:25

J24a73n 54L55u42k35á90š 7187723533932

Ono to takto striktni neni. V USA se napr. bezne psalo o nove zakazce na vrtulniky Marine One, viz. napr. tady: http://www.sikorsky.com/About+Sikorsky/News/Press+Details?pressvcmid=8383cce4926d5410VgnVCM1000004f62529fRCRD

Suma sumarum, s temi volacimi znaky mate pravdu, nicmene prezidentska flotila pouziva specialne upravena letadla a helikoptery a tyto specialy tez byvaji nazyvany Marine One a U.S. Air ForceOne.

+1/0
26.9.2014 21:43

R83a64d20o26m58i68r 39B82r30a38b35e81c 7868164751225

VČesku lítal bez poruch tento typ letadla již v r. 1960! Naše výroba...Pilotoval ho pan Hejduk.

Vše je popsáno v knize O letadélku Káněti. ;-D;-D;-D

+8/−1
18.9.2014 16:30

M35a61r31t83i45n 84N78e51r54m40u18t 9817767888609

Co pan Heyduk! Děti si ho půjčovaly!

+7/−1
18.9.2014 19:44

L49u83k54á22š 98M33u60s20i47l 6302382180474

Článek o jiném podobném stroji  -http://www.czechairliners.net/index.php/encyklopedie-letadel/291-fairey-rotodyne-nedokoncene-projekty.html

+2/0
18.9.2014 13:34

N87a91r66c48i66s 23G64á55b51r69l58í97k 8840675706

Za zmínku stojí i Dornier Do 31.

0/0
18.9.2014 13:42

R28a59d57e15k 40V77a84l97k41o93v76i87č 7734511827633

Promiňte, ale tento článek je naprostý blábol - sbírka zastaralých drbů a pomluv. Přečtěte si raději článek na wikipedii v angličtině. Pokud jde o odolnost a spolehlivost, V-22 Osprey je v současnosti jeden z nejbezpečnějších strojů ve výzbroji USMC, mnohem bezpečnější než kterýkoliv vrtulník USMC. Při zavádění na nich zahynulo míň osob, než při zavádění CH-46 Sea Knight, který nahrazuje. Obama už ve V-22 letěl ještě jako kandidát v roce 2008 při návštěvě Afghánistánu. Po vychytání much a úpravách na základě zkušeností se zvedla spolehlivost a snížila cena za letovou hodinu, ta je sice vysoká, ale stroj se dvěma motory po 4500 kW prostě nemůže být levný. Trojice V-22 se 21.12.2013 při evakuaci US personálu z Jižního Sudánu dostala pod palbu rebelů, celkem dostaly 119 zásahů (většina 7,62 mm z AK) a 4 osoby na palubě byly zraněny, takže mise musela být zrušena, všechny ale dokázaly s prostřílenými nádržemi a hydraulikou uletět 800 km do Ugandy, kde bezpečně přistáli.

+16/−4
18.9.2014 13:12

A17d76a40m 63P62u72r69k25r63t 5346142978248

kandidát nerovná se zvolený resp. úřad zastávající prezident

+3/0
18.9.2014 13:40

J95i23ř23í 65Ř89e90h87o71ř 9328768696128

myslím, že jste ve vašem hodnocení článku trochu mimo. Jak já to čtu, tak popisuje dlouhé a drahé porodní bolesti, které asi nevyvrátí ani váš článek v anlgičtině. A následně dochází ke konstatování, že stroj je již dobrý k bojovému nasazení. Ale nebyl přijat mezi stroje přepravující vládní představitele. Nejde vůbec o to jestli tím Obama někdy letěl nebo ne. Jako prezident se tím v tuto chvíli prostě nesveze.

+10/−2
18.9.2014 13:43

P92e34t54r 88V34á89c14l67a16v51e31k 6545148189547

článek ale popisuje vývoj a co to všechno stálo. A jak vidět mnohonásobně předražené projekty nejsou jen českým specifikem. Samozřejmě že po utracení dostatečného balíku peněz můžete vyvinout téměř cokoliv a budeto dostatečně spolehlivé, otázka je jestli se to vyplatí..

Jinak, Wikipedie je pěkná věc ale je potřeba ji brát s rezervou, přece jen tam může kdokoliv napsat cokoliv.

+3/−1
18.9.2014 13:55

A89n42t51o16n73í86n 83H45o79l63í32k 8837593944900

Nase specialita je, ze krom toho, ze projekty mame predrazene, na jejich konci neni vysledek.

+4/0
18.9.2014 14:05

P83e98t70r 61V68á47c24l35a38v43e10k 6395178549907

pravda R^

0/0
18.9.2014 16:03

V68l61a81s46t96i39m79i70l 95H24n19í88k 6736352121167

To by chtělo příklad. Nebo to byl jen výkřik do tmy?

0/−1
22.9.2014 16:59

J53a72n 25L66u32k82á51š 7487163743162

Rozlisujte projekty a projekty pokrocileho vyzkumu a vyvoje.

U tech druhych je toto bezna vec, jelikoz nikdo nikdy drive nic podobneho nedelal, tak je prakticky nemozne odhadnout, co to obnasi.

+1/0
26.9.2014 21:49

J23a71n 73W56a75c90l88a93v 7704125237978

No, uletět 800 km s prostřílenými nádržemi, jak píšete, to je výkon. Nebyly to náhodou nádrže od toalety?

0/−10
18.9.2014 14:17

J60a13r37o74s46l58a58v 49F98r35a37n55t66i91š86e67k 84B19r42ü39m31m33e65r 1971326663430

Už za 2. sv. války znali samosvorné nádrže.

+16/0
18.9.2014 15:19

L96u84k40á40š 14H40á74b64a 6630935186156

autor ani nevi, ze dny NATO teprve budou ...

+1/0
18.9.2014 12:29

V88á56c35l17a86v 44P27o89t82k14a30n 8199613686827

Budou a byli, co jako? Tys ten stroj loni nevidel?

0/−1
18.9.2014 12:53

J75a36k46u39b 52N78o25v60á63k 9672944334241

a on tam loni byl? Poučte mně - jezdím tam od samého začátku 8-o

+2/−1
18.9.2014 12:55
Foto

J91o37s33e73f 75M13o52u81č95k26a 9789628141761

Dle stránek dnů nato: Mošnovské letiště se opět stane místem mezinárodní premiéry významného letounu. Americké letectvo totiž na Dnech NATO v Ostravě & Dnech Vzdušných sil AČR poprvé v Evropě veřejně předvede svůj unikátní prostředek - konvertoplán CV-22B Osprey.

+1/−1
18.9.2014 13:06

L59u92k64á31š 78M44u57s97i37l 6262642650354

Kamovů Ka-22 Vintokryl byly vyrobeny pouze 4 kusy a žádný není v provozu, opravte si nepřesnost.

+1/0
18.9.2014 12:19

J73i94ř70í 48B91r21o13ž 5969545802567

I tyto stroje měli na svém kontu mrtvé. V muzeu je zachován jediný přeživší

+1/0
18.9.2014 13:45

J42i57ř25í 10N79e20u67m75e48i12s64t67e98r 2462255873651

;-D

0/0
18.9.2014 15:07

J93i10ř17í 18H20r77a78d85e34c 2764852501106

To bych snad raději umřel, než být zachován v muzeu :-P

+7/0
18.9.2014 16:19

Z78d15e22n18ě87k 30J28o57n28á26š 9571879276330

Viděl jsem to lítat v německu poblíž americké základny. Vypadá to ve vzduchu divně.

0/0
18.9.2014 10:26

J18a37n 71R11i75c33h46t13e54r 5732472323795

Vrtulník pro psa za třicet miliard... kdo z vás to má?

;-D;-D;-D

+14/0
18.9.2014 8:40

F45r23a54n43t81i34š47e32k 59S55c89h58l94i68c18h74t83s 9585302911545

Skvělý článek. Díky!

+11/−1
18.9.2014 8:35

J70a58n 62P75u19r27n62o74c59h 5488709642508

Díky za informaci. Dosud jsem měl za to, že prezidenta vozí jen Sea King a Sea Knight. O "drobečkovi" Stallionovi jsem netušil ;)

0/0
18.9.2014 7:55

D81a43n73i81e74l 62R79i10c57h81t80e51r80e63k 7372385690

"Výsledkem je Osprey, který jsme mohli nedávno vidět i u nás na leteckém dnu v Ostravě"

Koukám, že technet má stroj času. Osprey má přiletět do Ostravy zítra na Dny NATO, které budou o víkendu.

+26/0
18.9.2014 7:12

M24i27l40o35s74l64a90v 66U71r17b83a56n 4988169290923

Zalarmoval bych všechny vlády světa. Tohle je jasná zpráva z budoucnosti.;-D

+7/0
18.9.2014 8:25

V53l86a74s11t11i83m66i22l 53T22e75n80c33e38r 4630350467890

A já se těším do Ostravy na Dny NATO jako malý chlapec a teď tady čtu že už je pozdě - protože v Ostravě nedávno proběhl nějaký letecký den a Osprey se tam předváděl jak o život.

+4/0
18.9.2014 8:28

I33v53a34n25k17a 78P81o25s12p55í94š52i58l74o61v58á 8364768622367

Nabízím autorovi svoje tělo, za čísla nedělní sportky....;-D

+11/0
18.9.2014 10:04

J67o39s59e27f 80H62o87r20e43š43o53v58s20k19ý 5824752680382

Taky je znám :)

+2/0
18.9.2014 11:57

L79a94d29a 85N80o21v27a10k 4632113297

a kolik je to čísel...?

0/0
18.9.2014 12:15

P74e11t85r 71H20á31j92e92k 4160432531904

kus za kus?

+1/0
18.9.2014 12:19

J71a80k68u11b 45N42o48v91á85k 9882974964661

přiložte fotografii, ať to autor zváží ;-D

0/0
18.9.2014 12:56

J17a81n 58U47l10r79y97c86h 4891687420668

to jsou zas bláboly..., přitom okolnosti neúspěšné osvobozovací akce teheránských rukojmích jsou celkem dost obecně známé (dokonce o nich mám představu i já);

nedošlo k žádný "hromadný srážce ve vzduchu", na (první) shromaždiště doletělo 6 z 8 vrtulníků (ty dva cestou odpadly, ale nespadly, vrátily se), další byl poškozenej, v tomhle okamžiku byla celá (mohutná) akce odpískaná; když se další helikoptéra pokoušela kousek popoletět na ploše, plácla do zásobovacího C-130 (ten byl na zemi), oba stroje shořely, s nima asi 8 lidí (+ snad 2 těžce raněný), zbylý helikoptéry byly nechaný na místě (takže nějaký převzal do služby Irán), mrtvoly taky (takže je Íranci mohli nafotit a předat agenturám - pamatujete?), lidi odletěli v dalších C-130 (těch tam bylo víc než jen jedno - asi 4 celkem), debakl to samozřejmě byl...;

jinak akce to byla opravdu velkorysá - v Teheránu měla vypuknout taková miniaturní válka, je svým způsobem škoda, že se celá v zárodku zrušila - ať už by to dopadlo jakkoliv, byla by to možná nejspektakulárnější diverzně-osvobozovací akce minimálně od 2. poloviny 20. století dodneška (ještě tak konkurovat by mohla bitva o Mogadišo (resp. Černý jestřáb sestřelen), ale tohle mohlo být ještě kolosálnější (a možná by to skončilo i kolosálním průšvihem, třeba měli rukojmí i osvobozovací týmy štěstí, že to dopadlo takhle, kdo ví...))

+27/0
18.9.2014 4:52

J85a98n 87U88l81r61y93c35h 4141577140228

P.S. ale jinak je článek hezkej (pokud to můžu jako naprostý laik posoudit), vtipně vypointovaný závěr, jen ten úvod se trošku nepovedl, tak jsem si neodpustil reakci, no...

+8/0
18.9.2014 5:01

J19a80n 67K24ř18í42ž 6845133885158

:-)

0/0
18.9.2014 14:27

M13i48c44h54a16l 62P55a14v80l22á36t 9443593424609

Ano, ta hromadna srazka ve vzduchu je naprosty nesmysl. Otazkou je, proc si to autor vymyslel.

+6/0
18.9.2014 8:54

M13a14t37o13u70š 61B59á76r46t38a 4286220826778

Mám obavy, že si toho vymýšlí víc...

+5/0
18.9.2014 11:49
Foto

J57a82n 38K76u80ž95n48í53k

Za chyby a nepřesnosti se omlouváme!

+3/0
18.9.2014 12:47

T36o54m40á79š 10V75a90l85d73e31r 7343630159

Taky se omlouvám, že si o vás myslím svoje ;-D

0/0
22.9.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.